Berechten als volwassenen dus. Ik bedoel, als je als zestienjarige een grensrechter molt moet dat ook. Dan moet je natuurlijk nu niet over "kinderen" gaan praten, het is al een tijdje duidelijk dat dit het gevolg kan zijn van pesten.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:15 schreef tong80 het volgende:
In de brief zou de scholiere kinderen die haar hebben gepest bij naam noemen.
InB4 dat.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"- en "Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"-reacties...
Het is inderdaad vreselijk egoïstisch, ze doet haar ouders heel veel leed aan.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
Sukkeltje. Kijk, ik pest jou, zwakkie.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:37 schreef Murdera het volgende:
"Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
"Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"
En dat is één.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is inderdaad vreselijk egoïstisch, ze doet haar ouders heel veel leed aan.
Natuurlijk waren er nog genoeg andere mogelijkheden geweest. Ze koos de makkelijkste weg.
quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sukkeltje. Kijk, ik pest jou, zwakkie.
Dat gelul altijd.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Natuurlijk waren er nog genoeg andere mogelijkheden geweest. Ze koos de makkelijkste weg.
Nou echt makkelijk hoor zelfmoord plegen, je hoeft alleen maar voor de trein te springen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
quote:Het vijftienjarige meisje dat zich voor de ogen van haar klasgenoten dinsdag voor de trein wierp vanwege aanhoudend gepest, heeft notabene twee jaar gelden een prijs gewoonnen met een gedicht over pesten.
De Meppeler Courant schrijft vandaag dat zij twee jaar geleden deelnam aan het Meppeler Poëziefestival voor scholieren in Schouwburg Ogterop.
Met onderstand gedicht won ze de eerste prijs.
Ik had er genoeg van, het zat me tot hier.
Nu ben ik daar weg, met heel veel plezier.
Diep van binnen ben ik bang,
want straks herhaalt het zich weer,
dan voel ik die pijn weer,
en dat wil ik nooit meer.
Op de plaats van de spoorwegovergang hebben scholieren inmiddels bloemen neergelegd. Er komen initiatieven op gang om op tweede kerstdag een stille tocht te houden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-over-pesten.dhtml
Ik heb wel het idee, dat het nu net lijkt alsof er meer gepest wordt dan vroeger door de vele media aandacht.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of alle media aandacht op dit moment voor de zelfmoorden van pestslachtoffers niet juist maakt dat nog meer slachtoffers dat gaan zien als een uitweg of zeg ik nu iets geks?
De enige manier om aandacht te krijgen voor hun verdriet en wanhoop. Ik hoop echt dat dit snel gaat ophouden.
Dat ligt vast aan het gebrek aan hulp wat gepesten krijgen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of alle media aandacht op dit moment voor de zelfmoorden van pestslachtoffers niet juist maakt dat nog meer slachtoffers dat gaan zien als een uitweg of zeg ik nu iets geks?
De enige manier om aandacht te krijgen voor hun verdriet en wanhoop. Ik hoop echt dat dit snel gaat ophouden.
Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef senesta het volgende:
Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd. Tegenwoordig is het hip voor kranten om dit soort persoonlijke drama's op de voorpagina te keilen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat ligt vast aan het gebrek aan hulp wat gepesten krijgen.
'Hmmm, wat zullen we vandaag eens gaan doen?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:50 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.
Denk ook dat het zoiets is ja.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef Fides het volgende:
[..]
Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd. Tegenwoordig is het hip voor kranten om dit soort persoonlijke drama's op de voorpagina te keilen.
Het is heel simpel: doen de kranten het niet, dan gebeurt het wel via een andere route. Dit soort verhalen vinden hun weg naar het publiek toch wel. Het is wachten op de gepeste die een dergelijke brief op het Internet zet voordat hij/zij zelfmoord pleegt. Als ouder is het dan maar hopen dat jouw kind dan niet genoemd wordt!quote:Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef Fides het volgende:
Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd.
Heb het gedicht in de OP gezet. Vind je ok hoop ik.quote:
quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee, dat het nu net lijkt alsof er meer gepest wordt dan vroeger door de vele media aandacht.
Volgens mij echter is pesten van alle tijden, het gebeurde vroeger net zo veel als nu.
Ik denk dat dat ook nog helemaal niet zo makkelijk is. Een hoop mensen zullen echt samen moeten werken om tot een goede oplossing te komen. De school, ouders van de pesters, ouders van slachtoffer. Als maar één van de partijen niet of niet voldoende meewerkt dan is het al een lastig verhaal. Want pesten tegenwoordig gaat vaak een stuk verder dan het schoolplein.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat ligt vast aan het gebrek aan hulp wat gepesten krijgen.
Ja, precies, dat dacht ik ook. Maar het is wel dubbel natuurlijk. Aan de ene kant zouden mensen zich best eens wat bewuster mogen zijn van de gevolgen van pesten. En is dit een met je neus op de feiten moment. Aan de andere kant vind ik dit inderdaad erg eng want brengt het slachtoffers niet op het idee dat dit een goede uitweg is. Zeker deze leeftijd, dramatiek rules dan vaak.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:50 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand een kind verkracht en vermoord maar dat gebeurd ookquote:Op donderdag 13 december 2012 11:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik kan hier godverdomme zo kwaad over wordenHoeveelste pestslachtoffer is dit wel niet dat zelfmoord heeft gepleegd?
Een gepest kind wat depressief raakt en niemand die werkelijk een hand uitsteekt. Een school waar bestuur en leraren net doen of ze niks merken zodat ze zich er niet in hoeven mengen. Klasgenoten die niet of onvoldoende opkomen voor het gepeste kind. Helaas blijkt het gepeste kind vaak zelf niet met de ouders erover te hebben.
Zie ook hier, maar dan zonder dodelijke afloop
http://www.geenstijl.nl/m(...)ngen_van_het_hu.html
Oneens, er zijn tegenwoordig veel meer manieren om te pesten.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Volgens mij echter is pesten van alle tijden, het gebeurde vroeger net zo veel als nu.
Wat denk je dat er met volwassen op hun werk vaak gebeurt ?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:58 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Oneens, er zijn tegenwoordig veel meer manieren om te pesten.
Je kan het je niet voorstellen of wil je je zoiets niet voorstellen omdat het een wel erg nare gedachte is dat jouw gedrag direct kan leiden tot de zelfmoord van iemand anders?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:56 schreef SicSicSics het volgende:
Is weer een mooi 'Als het kalf verdronken is...' onderzoek. Triest verhaal.
Maar ook hier een kleine kanttekening; ik geloof niet dat pesten alleen zal leiden tot zelfmoord. Dan zouden er veel meer mensen zelfmoord plegen. Net als het telefoongesprek van de DJ's alleen niet de reden is voor de zelfmoord van die verpleegster uit Engeland. Tenminste, ik kan het mij niet voorstellen.
Als er meer manieren zijn, neemt de hoeveelheid pesterijen dan ook toe?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:58 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Oneens, er zijn tegenwoordig veel meer manieren om te pesten.
Ik kán het me niet voorstellen. Maar dat is een 'beperking' waar ik blij mee ben.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ulx het volgende:
Je kan het je niet voorstellen of wil je je zoiets niet voorstellen omdat het een wel erg nare gedachte is dat jouw gedrag direct kan leiden tot de zelfmoord van iemand anders?
Alleen was het vroeger klaar als school afgelopen was en je thuis zat.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Als er meer manieren zijn, neemt de hoeveelheid pesterijen dan ook toe?
Lijkt me onzin, op scholen wordt altijd al gepest, ken genoeg voorbeelden van m'n basisschool en dat was ver voor het internet tijdperk. En ook toen werd er geen aandacht aan besteed,
In de laatste klas van de basisschool had ik een vreselijke leraar die het minder intelligente jongetje van de klas niet serieus nam.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Lijkt me onzin, op scholen wordt altijd al gepest, ken genoeg voorbeelden van m'n basisschool en dat was ver voor het internet tijdperk. En ook toen werd er geen aandacht aan besteed,
Ja.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Natuurlijk ging het vroeger ook door. En vroeger pleegden kinderen ook zelfmoord wegens pesten. Alleen nu staat het direct op allerlei sites en weet je het meteen. Vroeger was het beter want toen ging het gewoon de doofpot in.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen was het vroeger klaar als school afgelopen was en je thuis zat.
Nu gaat het de hele tijd door.
Dit dus.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kinderen worden gewoon gepest op school, in de klas, op het schoolplein, tijdens gym, op weg naar huis. Dat heeft helemaal niks te maken met nieuwe dingen als sociale media.quote:
Goed lezenquote:Op donderdag 13 december 2012 12:05 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Kinderen worden gewoon gepest op school, in de klas, op het schoolplein, tijdens gym, op weg naar huis. Dat heeft helemaal niks te maken met nieuwe dingen als sociale media.
De buitenbeentjes, het dikke meisje, de lelijke jongen, de stinkende stotteraar etc worden altijd al gepest zolang er mensen bestaan.
Maar goed, we verschillen daarin van mening blijkbaar
Dat was niet altijd het geval. In mijn geval waren de pestkoppen zowat mijn buurjongens en op de sportclub was het ook altijd raak.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
't lijkt nu net haar afscheidsbrief maar daar zat dus 2 jaar tussenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb het gedicht in de OP gezet. Vind je ok hoop ik.
mhoa, het is redelijk stabiel... plegen gemiddeld zo'n 30 jongeren onder de 19 succesvol zelfmoord per jaar en dat is al een tijdje stabielquote:Op donderdag 13 december 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Onderwijsinstellingen zijn tegenwoordig te groot geworden en dat gaat ten koste van de aandacht voor de leerlingen. Liever zijn bestuurders bezig met hun bonussen, gokken met financiele derivaten en het zo snel mogelijk carriere maken om lekker je zakken te kunnen vullen.
Dat is de ziekte waar heel bestuurlijk Nederland momenteel aan lijdt en het ziet er niet naar uit dat deze mensen daar een einde aan gaan maken.
De lokale krant twijfelde ook hoe ze hier over moesten schrijven. http://twitter.com/ondertoon erg naar verhaal allemaalquote:Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef senesta het volgende:
Tabel Zelfdoding per 100 duizend inwoners naar geslacht en leeftijdsgroep,quote:Op donderdag 13 december 2012 12:25 schreef Re het volgende:
[..]
mhoa, het is redelijk stabiel... plegen gemiddeld zo'n 30 jongeren onder de 19 succesvol zelfmoord per jaar en dat is al een tijdje stabiel
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/2007k4b15p73art.pdf
Volgens mij gelden voor de meeste dingen als dit: het komt niet vaker voor, je hoort er alleen sneller wat van. Daarnaast is het door internet allemaal veel persoonlijker (je kan foto's bekijken, plaats delict bekijken via streetview en er is meer ruimte voor persoonlijke aanvullingen van mensen die er dichtbij staan).quote:Op donderdag 13 december 2012 12:30 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Tabel Zelfdoding per 100 duizend inwoners naar geslacht en leeftijdsgroep,
1980-1985 en 2000-2006 is zelfs een fikse daling waar te nemen.
Het verhaal van die grotere scholen = minder aandacht lijkt dan ook nergens op gebaseerd.
Komt niet over op een meisje zonder vriendinnen als je leest wat ze allemaal doet "#Slagharen met mn schatjes". Ach weten wij veel hoe ze zich echt voelde.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:37 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En ook nu weer het gezichtje erachter:
https://twitter.com/fleuro1997
Fleur Bloemen, lief, RIP.
Ben ik niet met je eens. Je kunt heel veel voorkomen door op scholen het personeel goed de ogen open te houden. Dat ene kind wat op het schoolplein altijd alleen is, wat nooit door anderen wordt gevraagd om mee te doen met een gezamenlijk werkstuk, wat nooit op verjaardagen wordt uitgenodigd, etc. Dat hoort op de lagere school al te worden gezien.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:14 schreef Aldo-MC het volgende:
Ja pesten is enorm kut en laf en nee het valt niet op te lossen door preventie, voorlichting of zelfs extra wetgeving.
Ze retweette veel (is dat een woord?), maar omdat er een fotootje bij staat...quote:Op donderdag 13 december 2012 12:44 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Komt niet over op een meisje zonder vriendinnen als je leest wat ze allemaal doet "#Slagharen met mn schatjes". Ach weten wij veel hoe ze zich echt voelde.
Stel dat (ken geen exacte cijfers): 999/1000 kinderen die gepest worden op scholen leren voor zichzelf opkomen en 'ontgroeien' hun pesters. Eentje springt daadwerkelijk voor de trein.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Je kunt heel veel voorkomen door op scholen het personeel goed de ogen open te houden. Dat ene kind wat op het schoolplein altijd alleen is, wat nooit door anderen wordt gevraagd om mee te doen met een gezamenlijk werkstuk, wat nooit op verjaardagen wordt uitgenodigd, etc. Dat hoort op de lagere school al te worden gezien.
En wanneer dan duidelijk is wat er aan de hand is, direct pesters op hun gedrag aanspreken en ook de ouders hierover inlichten. Klasgenootjes die zich afzijdig houden of een beetje meedoen duidelijk maken dat ook passief blijven in zo'n situatie niet acceptabel is.
Wanneer je met normale, redelijk denkende ouders te maken hebt, kan die er gewoon op aanspreken. Het is echter wel een probleem als deze dezelfde kutmentaliteit als hun kinderen blijken te hebben.
Veel van Zielige-Brian.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ze retweette veel (is dat een woord?), maar omdat er een fotootje bij staat...
quote:Brian wil zelfmoord plegen met een mes. "plastic mes." #Zieligebrian
Geretweet door Fleur Bloemen
quote:Brian pleegd zelfmoord. Overleefd het. #Zieligebrian
Geretweet door Fleur Bloemen
Als ik het lokale roddelcicuit mag geloven werd ze op de lagere school ook al gepest, en zo te lezen gaat het gedicht daar over.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:15 schreef Re het volgende:
't lijkt nu net haar afscheidsbrief maar daar zat dus 2 jaar tussen
Van de 100 gepeste kinderen, doet er misschien maar 1 een zelfmoordpogong, maar hoeveel belanden er een leven lang in de bakken bij de GGZ?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:53 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Stel dat (ken geen exacte cijfers): 999/1000 kinderen die gepest worden op scholen leren voor zichzelf opkomen en 'ontgroeien' hun pesters. Eentje springt daadwerkelijk voor de trein.
De vraag is of je als onderwijsinstelling zover moet gaan met je bemoeienissen als jij nu stelt.
Je creëert van iemand die, vaak mede door het eigen afwijkende of antisociale gedrag toch al een buitenbeentje is alleen nog maar meer een buitenbeentje.
In extreme gevallen kan je misschien zover gaan maar het lijkt me voor het getreiterde kind ook niet leuk om als voorbeeld te dienen in een of andere preventie-hetze.
Mijn vraag aan jou is dan ook of de oplossing die jij suggereert niet veel zwaarder is dan het probleem? + dat we helemaal niet weten of het daadwerkelijk helpt aangezien de zelfmoorden onder jongeren al jaren stabiel is lees zelfs fiks afgenomen sinds de metingen begonnen zijn.
Vraag me ook af of pesten echt de hoofdreden is mensen zeggen dit altijd wel maar niemand weet of dat de echte reden is.
En bij twitter vragen allerlei journalisten nu ook of mensen die over hem twitteren, of ze contact willen opnemen. Treurig. Hij is dus ook voor de trein gesprongenquote:Op donderdag 13 december 2012 12:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ook in Zwolle heeft een jongen eerder deze week zelfmoord gepleegd na pesterijen, trouwens..
Ja eens wel.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Van de 100 gepeste kinderen, doet er misschien maar 1 een zelfmoordpogong, maar hoeveel belanden er een leven lang in de bakken bij de GGZ?
En dan hebben we het nog niet over de daders; moeten die maar gewoon ongemoeid blijven? En dus daar plezier aan blijven beleven? En dus daar altijd mee door blijven gaan? In de buurt nog meer slachtoffers maken? En op de middelbare school nieuw pestproject zoeken? En wanneer hij/zij ergens gaat werken? En later de buren terroriseren? We hebben het hier over asociaal kutgedrag wat zich ook op andere vlakken zal manifesteren.
Het kind wat gepest wordt ook inderdaad cursus 'sociale vaardigheden' aanbieden; ik weet dat er veel kinderen -gepeste kinderen EN pesters- op dergelijke cursussen zitten. Op jonge leeftijd kan je slachtoffers en daders nog beinvloeden voordat werkelijke schade heeft plaatsgevonden.
In de jaren 50 en 60 was er grote ellende onder de kerkelijken.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk ging het vroeger ook door. En vroeger pleegden kinderen ook zelfmoord wegens pesten. Alleen nu staat het direct op allerlei sites en weet je het meteen. Vroeger was het beter want toen ging het gewoon de doofpot in.
Dus jij verwacht over 50 jaar een enorme stroming aan gepeste kinderen die zich meld in de media?quote:Op donderdag 13 december 2012 13:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
In de jaren 50 en 60 was er grote ellende onder de kerkelijken.
Nu komen de feiten pas naar boven over sexueelmisbruik.
Toch zie je nog al eens dat bepaalde kinderen een status ontlenen door anderen te treiteren en dat door andere kinderen als stoer wordt gezien. Het lulletje van de klas wordt dan slachtoffer van de leidersambities van het alfa-mannetje. Apenrotscultuur.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:18 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ja eens wel.
Al vind ik wel dat je een beetje een zwart-wit beeld schetst van de verhouding treiteraar <=> getreiterde. Het is zowel als volwassene als op jonge leeftijd nu eenmaal erg druk aan de top van de voedselketen dus de getreiterde kan zelf ook pesten en de pester op zeker moment getreiterd worden, en niet elke basisschool-leerling die een tijdje ander kindje omdat hij/zij 'gek haar heeft' pest zal automatisch vervallen in een soort asociaal stuk uitvreten zonder fatsoen.
De winst valt m.i.z. meer te halen bij de gepeste kinderen door een stuk assertiviteit te ontwikkelen die ze eerder uit de GGZ-bakken zal houden dan als je de focus op de treiteraars richt.
Mensen zijn, en geloof mij je ziet dat gedrag al onderling bij baby's die niet eens kunnen lullen onderling een extreem competitief ingestelde soort en van nature ook absoluut niet snel lief tegen elkaar.
Bij Gerard Ekdom kondigde iemand in zijn nachtprogramma diens zelfmoord aan. Schokkende en meelevende reacties op alle fora. Ik opende ook een topic. Wilde als laatste nog een nummer van Coldplay horen. Bleek het nep te zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Shodan het volgende:
Ik vraag me werkelijk af wat er zou zijn gebeurd als die afscheidsbrief daadwerkelijk op het internet zou hebben gestaan.
Zo bedoelde ik het niet, sorry. Maar dat tegenwoordig alles eerder naar buiten komt. mensen zijn eerder op de hoogte door sociale media dan door kranten enzo. Items worden ook eerder besproken.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dus jij verwacht over 50 jaar een enorme stroming aan gepeste kinderen die zich meld in de media?
Misbruik van kinderen nota bene door volwassenen is toch iets heel anders dan wat hier nu speelt.
Voordat wordt overgegaan tot het aansprakelijk stellen van bepaalde mensen, of het veroordelen ervan, zal eerst moeten worden bekeken om welke pesterijen het precies gaat. Het is niet echt duidelijk of het meisje op haar huidige school nog steeds werd gepest, of dat het gaat om gevolgen van het eerdere pestgedrag, een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:26 schreef Ulx het volgende:
Berechten als volwassenen dus. Ik bedoel, als je als zestienjarige een grensrechter molt moet dat ook. Dan moet je natuurlijk nu niet over "kinderen" gaan praten, het is al een tijdje duidelijk dat dit het gevolg kan zijn van pesten.
Ach man die hele apenrotscultuur die jij beschrijft zit er überhaupt wel in.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Toch zie je nog al eens dat bepaalde kinderen een status ontlenen door anderen te treiteren en dat door andere kinderen als stoer wordt gezien. Het lulletje van de klas wordt dan slachtoffer van de leidersambities van het alfa-mannetje. Apenrotscultuur.
Nou, er zijn genoeg volwassenen die als kind gepest zijn daardoor op latere leeftijd alsnog zwaar in de problemen komen. Er zijn kinderen die zelfmoord plegen. Er zijn mensen die nooit meer iemand durven of kunnen vertrouwen en dus in enorme problemen komen.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]Misbruik van kinderen nota bene door volwassenen is toch iets heel anders dan wat hier nu speelt.
Een priester is een volwassene die misbruik maakt van zijn machtspositie en bovendien crimineel gedrag vertoont. Het andere voorbeeld zijn leeftijdsgenoten waarvan de ene kennelijk gemeen doet tegen de andere hetgeen ook verder nergens als zijnde strafbaar is omschreven.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, er zijn genoeg volwassenen die als kind gepest zijn daardoor op latere leeftijd alsnog zwaar in de problemen komen. Er zijn kinderen die zelfmoord plegen. Er zijn mensen die nooit meer iemand durven of kunnen vertrouwen en dus in enorme problemen komen.
Wat dat betreft denk ik dat de geestelijke gevolgen sexueel of psychisch (want dat is pesten tenslotte) misbruik elkaar niet veel zullen ontlopen.
Dus ja. Ik vergelijk een pestkop met een pedofiele priester, Ik zie weinig verschil in het leed wat die figuren aan kunnen richten.
Wat er niet is kan nog altijd komen.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:48 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Een priester is een volwassene die misbruik maakt van zijn machtspositie en bovendien crimineel gedrag vertoont. Het andere voorbeeld zijn leeftijdsgenoten waarvan de ene kennelijk gemeen doet tegen de andere hetgeen ook verder nergens als zijnde strafbaar is omschreven.
Wat jij doet komt neer op de holocaust met de Marianne Vaatstra zaak vergelijken 'omdat het nu eenmaal allebei verschrikkelijke feiten zijn' .
Strafbaar is strafbaar. Er is geen leeftijdgrens gezet op strafbare feiten. Een kind van 15 dat tijdens een potje voetbal een grensrechter opzettelijk hard schopt is ook strafbaar. Een een kind van 15 dat een ander kind van 15 hard schopt op straat is ook strafbaar. Idem met beledigingen. Het is gewoon verboden.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:48 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Een priester is een volwassene die misbruik maakt van zijn machtspositie en bovendien crimineel gedrag vertoont. Het andere voorbeeld zijn leeftijdsgenoten waarvan de ene kennelijk gemeen doet tegen de andere hetgeen ook verder nergens als zijnde strafbaar is omschreven.
Wat jij doet komt neer op de holocaust met de Marianne Vaatstra zaak vergelijken 'omdat het nu eenmaal allebei verschrikkelijke feiten zijn' .
Die leeftijdsgrens is er wel, je moet minimaal twaalf jaar oud zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Strafbaar is strafbaar. Er is geen leeftijdgrens gezet op strafbare feiten. Een kind van 15 dat tijdens een potje voetbal een grensrechter opzettelijk hard schopt is ook strafbaar. Een een kind van 15 dat een ander kind van 15 hard schopt op straat is ook strafbaar. Idem met beledigingen. Het is gewoon verboden.
Dus nee. Je slaat de plank heel erg mis.
quote:Op donderdag 13 december 2012 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Strafbaar is strafbaar. Er is geen leeftijdgrens gezet op strafbare feiten. Een kind van 15 dat tijdens een potje voetbal een grensrechter opzettelijk hard schopt is ook strafbaar. Een een kind van 15 dat een ander kind van 15 hard schopt op straat is ook strafbaar. Idem met beledigingen. Het is gewoon verboden.
Dus nee. Je slaat de plank heel erg mis.
Zelfs op je elfde mag je geen moorden plegen. Je kan er misschien niet voor in de nor komen. Maar dat is wat anders dan dat het niet verboden is.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Die leeftijdsgrens is er wel, je moet minimaal twaalf jaar oud zijn.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/266.htmlquote:Op donderdag 13 december 2012 13:58 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Welke wet zegt dat ik jou niet mag beledigen?
En wat heeft iemand beledigen (= niks) juridisch met iemand doodtrappen (misdrijf van de zwaarste categorie) te maken?
Je vergelijkt wederom appels met pannenkoeken.
Kinderen schelden andere kinderen steeds verrot doordat zij veel rechtlijniger en minder geremd zijn. Ze missen inlevingsvermogen en zijn erg impulsief. Ga maar eens kijken op een schoolplein in de buurt.
quote:Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Zeker net zo'n dode wet als godslastering is?quote:Op donderdag 13 december 2012 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/266.html
[..]
Nee, net zo dood als dat meisje.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zeker net zo'n dode wet als godslastering is?
Ja de vitale levensfuncties van de wet zijn opgehouden met functioneren? Ok dan.quote:
Jij had het over belediging.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/266.html
[..]
Jij niet dan?quote:Op donderdag 13 december 2012 14:49 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jij had het over belediging.
Trouwens kinderen die smaad en laster over elkaar uitspreken, snel bel de Rijdende Rechter
quote:Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt
quote:
Maar veel succes met je plan dit op basisscholen in te voeren, vooral het celstraf aspect was erg geloofwaardigquote:Belediging
Belediging wordt door de wet grofweg gesplitst in een aantal verschillende delicten: smaad, laster en eenvoudige belediging. Dit artikel gaat over de eenvoudige belediging, of simpelweg ‘belediging’.
Volgens de wet is eenvoudige belediging elke opzettelijke belediging die niet smaad of smaadschrift (smaad door geschriften of afbeeldingen) is. Eenvoudige belediging kan ook gebeuren door middel van geschriften of afbeeldingen.
Belediging wordt overigens niet altijd vervolgd: daarvoor moet degene die wordt beledigd meestal eerst aangifte doen. Belediging is een zogenaamd ‘klachtdelict’. Vaak zal belediging daardoor niet worden bestraft.
Ook is het doen van gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen niet strafbaar als belediging. Die gedragingen of uitingen mogen echter niet erop gericht zijn ook in een ander opzicht beledigend te zijn en mogen niet zwaarder zijn dan nodig.
Niet iedereen zit op zijn vijftiende nog op de basisschool, jij bent denk ik wel een uitzondering. Geeft verder niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:00 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
[..]
Maar veel succes met je plan dit op basisscholen in te voeren, vooral het celstraf aspect was erg geloofwaardig
12 of 15 maakt voor de wet niet zo heel veel uit. Valt beiden onder jeugdstrafrecht.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet iedereen zit op zijn vijftiende nog op de basisschool, jij bent denk ik wel een uitzondering. Geeft verder niet.
Op die school zijn ze dat wel gewendquote:Op donderdag 13 december 2012 15:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Tragisch. Dan kom je ook nog uit Staphorst, dan ben je dus dubbel gepest geweest.
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat er in het strafrecht wel degelijk een leeftijdsgrens is. Een kind is van 11 is niet strafbaar.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zelfs op je elfde mag je geen moorden plegen. Je kan er misschien niet voor in de nor komen. Maar dat is wat anders dan dat het niet verboden is.
Aan de andere kant, pesten een stel 10 jarigen een homostel weg uit Utrecht roept men om het invoeren van lijfstraffen.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat er in het strafrecht wel degelijk een leeftijdsgrens is. Een kind is van 11 is niet strafbaar.
Maar die scholieren hebben haar niet eens gepest. Het was op de vorige school.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze heeft voor de ogen van haar klasgenoten, waar ook pesters bij zaten zelfmoord gepleegd? Nou, die zijn door die aanblik wel genoeg gestraft denk ik.
Ultieme wraakactie.
Je leest niet goed. Dat was een gedicht van twee of drie jaar terug. Het pesten was recent ook gewoon weer aan de orde.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:11 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar die scholieren hebben haar niet eens gepest. Het was op de vorige school.
Ohhhhh ja.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Dat was een gedicht van twee of drie jaar terug. Het pesten was recent ook gewoon weer aan de orde.
Ach, je stapt er mee naar een docent of ouder en die zeggen zoiets als: "Pesten scheidt de zwakkeren van de sterken en dat is maar goed ook." en dat soort dingen en je gaat vanzelf wel geloven. Tja. Dan breek je op gegeven moment natuurlijk wel.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:20 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ohhhhh ja.Nu vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat bepaalde mensen altijd weer gepest worden. Wel heel treurig.
Te triestquote:Op donderdag 13 december 2012 17:20 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ohhhhh ja.Nu vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat bepaalde mensen altijd weer gepest worden.
Geen enkele docent of oudere die dat zegt.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, je stapt er mee naar een docent of ouder en die zeggen zoiets als: "Pesten scheidt de zwakkeren van de sterken en dat is maar goed ook." en dat soort dingen en je gaat vanzelf wel geloven. Tja. Dan breek je op gegeven moment natuurlijk wel.
Tsja en best raar ook.quote:
Wat is raar ?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:29 schreef Ziba het volgende:
[..]
Geen enkele docent of oudere die dat zegt.Je wil toch het beste voor je kind, lijkt mij.
[..]
Tsja en best raar ook.
Ik ken deze school wel en dat is niet direct wat ik hier verwacht.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, je stapt er mee naar een docent of ouder en die zeggen zoiets als: "Pesten scheidt de zwakkeren van de sterken en dat is maar goed ook." en dat soort dingen en je gaat vanzelf wel geloven. Tja. Dan breek je op gegeven moment natuurlijk wel.
Tja, maar het blijft meestal bij woorden en niks doen, en met een beetje pech krijgt de gepestte ook nog te horen dat hij/zij niet zo moet happen/aanleiding geven/etc. zodat ze wel gaan denken dat het aan hun ligt en dat het dus nooit voorbij zal gaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:29 schreef Ziba het volgende:
[..]
Geen enkele docent of oudere die dat zegt.Je wil toch het beste voor je kind, lijkt mij.
Ze is vermoedelijk anders dan de rest. Mensen blijven toch kuddedieren.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:20 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ohhhhh ja.Nu vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat bepaalde mensen altijd weer gepest worden. Wel heel treurig.
Ja. Helaas. Vond het nog leuk ook.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
Vraag me wel eens af, zijn er op FOK! users die vroeger ook pestten?
Toch, als je d'r facebookpagina bekijkt is dat redelijk middle of the road. Veel vrienden en dergelijke.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze is vermoedelijk anders dan de rest. Mensen blijven toch kuddedieren.
Iedereen heeft dat in zekere vorm toch wel eens gedaan?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja. Helaas. Vond het nog leuk ook.
Een klein groepje pestkoppen is genoeg.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch, als je d'r facebookpagina bekijkt is dat redelijk middle of the road. Veel vrienden en dergelijke.
Dat is helemaal waar.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Een klein groepje pestkoppen is genoeg.
Tuurlijk, eerst gepest en daarna zelf gaan pesten.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:52 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja. Helaas. Vond het nog leuk ook.
Van alle tijden alleen niet meer van deze tijd.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Helaas is het een natuurlijke reactie, soort van wraak alleen dan op de verkeerden. Compensatiegedrag. Niet goed te praten maar je ziet het wel vaker. Je mag alleen hopen dat de gepeste pester wel aan damage control doet.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Tuurlijk, eerst gepest en daarna zelf gaan pesten.
Waarom zou je? Bovendien ben je dan gelijk opgenomen in het rijtje Tristan, Karst Tates, etc.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:00 schreef tjoptjop het volgende:
Treurig![]()
Maar wat ik nooit begrijp. Zodra je de keuze voor zelfmoord eenmaal heb gemaakt heb je absoluut niets meer te verliezen. Waarom dan niet een paar van die pesters omleggen voordat je zelf springt
Ultieme wraak. En wat boeien de gevolgen nou, je bent er immers toch niet meer?quote:Op donderdag 13 december 2012 22:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou je? Bovendien ben je dan gelijk opgenomen in het rijtje Tristan, Karst Tates, etc.
Dat durven ze niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ultieme wraak. En wat boeien de gevolgen nou, je bent er immers toch niet meer?
Zou ik ook doen, op z'n minst een paar meenemen.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:00 schreef tjoptjop het volgende:
Treurig![]()
Maar wat ik nooit begrijp. Zodra je de keuze voor zelfmoord eenmaal heb gemaakt heb je absoluut niets meer te verliezen. Waarom dan niet een paar van die pesters omleggen voordat je zelf springt
Afgezien van wel of niet durven vraag ik me af of het overwogen wordt.quote:
Martelen en dan de video op Facebook posten tochquote:Op donderdag 13 december 2012 22:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
Zou ik ook doen, op z'n minst een paar meenemen.
Dat hebben ze misschien wel minstens een miljoen keer overwogen.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Afgezien van wel of niet durven vraag ik me af of het overwogen wordt.
Uiteraard zal ik nooit antwoord op die vraag krijgen, maar desondanks intrigeert het me wel.
Het was ook geen vraag aan jou gericht om te antwoorden hoorquote:Op donderdag 13 december 2012 22:13 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat hebben ze misschien wel minstens een miljoen keer overwogen.
Vast wel. Maar wat als het mislukt? Dan ben jij degene die probeert een paar klasgenoten te mollen. Omdat ze jou hebben gepest? Je leraren en anderen weten van niks of kozen altijd al partij tegen je.....quote:Op donderdag 13 december 2012 22:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Afgezien van wel of niet durven vraag ik me af of het overwogen wordt.
Uiteraard zal ik nooit antwoord op die vraag krijgen, maar desondanks intrigeert het me wel.
Vaak speelt er veel meer en is het zogenaamde pesten helemaal niet de hoofdoorzaak. Die Tim Ribberink was een latente homofiel die niet uit de kast durfde te komen omdat hij uit een streng reformatorisch gezin kwam.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:00 schreef tjoptjop het volgende:
Treurig![]()
Natuurlijk. Waaronder ik. Al was ik dan ook weer iemand die als er een grens overschreden werd weer opkwam voor degene die gepest werd.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
Vraag me wel eens af, zijn er op FOK! users die vroeger ook pestten?
Precies.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En doen dat in sommige gevallen nog steeds.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Iedereen heeft dat in zekere vorm toch wel eens gedaan?
Ik bijvoorbeeld wel en daar kom ik voor uit, maar er zijn heel veel mensen die zeggen van niet. Eigenlijk de meeste mensen wel. Dus jij denkt dat die liegen?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Iedereen heeft dat in zekere vorm toch wel eens gedaan?
Is vaak ook wel perceptie. Niet heel lang geleden had ik een reunie waarop iemand naar me toekwam en mij confronteerde (quote:Op vrijdag 14 december 2012 00:05 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik bijvoorbeeld wel en daar kom ik voor uit, maar er zijn heel veel mensen die zeggen van niet. Eigenlijk de meeste mensen wel. Dus jij denkt dat die liegen?
Of de waarheid anders interpreteren, dat kan ookquote:Op vrijdag 14 december 2012 00:05 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik bijvoorbeeld wel en daar kom ik voor uit, maar er zijn heel veel mensen die zeggen van niet. Eigenlijk de meeste mensen wel. Dus jij denkt dat die liegen?
Jammer wilde het net gaan posten.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"- en "Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"-reacties...
Gadverdamme. Homo ? Dan vraag je er om.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:43 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Vaak speelt er veel meer en is het zogenaamde pesten helemaal niet de hoofdoorzaak. Die Tim Ribberink was een latente homofiel die niet uit de kast durfde te komen omdat hij uit een streng reformatorisch gezin kwam.
Er zijn tal van bronnen rondom hem die dit verhaal afzonderlijk van elkaar hebben bevestigd. Maar iemand die doodgepest is klinkt veel dramatischer natuurlijk.
Vind het wel een knap snoetje, op die foto.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:16 schreef Selestha het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/12(...)voor-die-dikke.dhtml
Ze werd dus kennelijk gepest omdat ze te dik was. TriestAlsof je iemand helpt om af te vallen door hem te pesten en kapot te maken..
Godskolere selectief lezen is ook een kwaliteit. De volgende regel staat: Maar ik weet niet of ze daarom is gesprongen. Ik weet het niet.'quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:16 schreef Selestha het volgende:
Ze werd dus kennelijk gepest omdat ze te dik was. TriestAlsof je iemand helpt om af te vallen door hem te pesten en kapot te maken..
In die extremistische geloofsgemeenschappen is zoiets kennelijk reden om uit de familie gezet te worden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 04:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gadverdamme. Homo ? Dan vraag je er om.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:19 schreef yvonne het volgende:
Oké,
iemand die zelfmoord pleegt heeft blijkbaar altijd gelijk en is volkomen eerlijk in hun afscheidsbrieven..
Maar dat is niet het geval, ook een zelfmoordenaar is wonderwel in staat anderen met schuldgevoelens op te zadelen en volkomen onschuldiige mensen van een en ander te beschuldigen.
Want ga nu maar eens ontkennen dat je iets gedaan hebt, het staat in het briefje van de zelfmoordenaar en dus waar.
Pesten is erg, zelfmoord plegen is echt een te complex iets om daar zomaar klakkeloos van aan te nemen dat het enkel en alleen door pesten komt. Copycat gedrag komt wel degelijk voor.
Stom wijf!quote:Haar vader was helemaal stapel op haar. Die twee waren altijd samen.'
Tsja. Alsof het helpt om af te vallen door jezelf te doden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:16 schreef Selestha het volgende:
Selectief lezen? Het staat in de titel, het wordt meermalen in het artikel herhaald, en wat JIJ zegt staat er maar één keer in.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:59 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Godskolere selectief lezen is ook een kwaliteit. De volgende regel staat: Maar ik weet niet of ze daarom is gesprongen. Ik weet het niet.'
Kind kwam uit Staphorst dus God mag weten wat er daadwerkelijk speelde.
Columbinequote:Op donderdag 13 december 2012 22:00 schreef tjoptjop het volgende:
Treurig![]()
De ging gewoon willekeurig schieten toch? En niet specifiek gericht op pesters.quote:
Ik heb met een psychose op de tafel gestaan met een touw in m'n hand. je innerlijke pijn is niet te beschrijven Yvonne.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:19 schreef yvonne het volgende:
Oké,
iemand die zelfmoord pleegt heeft blijkbaar altijd gelijk en is volkomen eerlijk in hun afscheidsbrieven..
Maar dat is niet het geval, ook een zelfmoordenaar is wonderwel in staat anderen met schuldgevoelens op te zadelen en volkomen onschuldiige mensen van een en ander te beschuldigen.
Want ga nu maar eens ontkennen dat je iets gedaan hebt, het staat in het briefje van de zelfmoordenaar en dus waar.
Pesten is erg, zelfmoord plegen is echt een te complex iets om daar zomaar klakkeloos van aan te nemen dat het enkel en alleen door pesten komt. Copycat gedrag komt wel degelijk voor.
Ik zeg niet dat ik zelfmoord niet begrijp, dat begrijp ik maar al te goed. Als een dierbare zegt dat iedere dag wakker worden zo'n enorme pijn oplevert neem ik dat zeker serieus.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb met een psychose op de tafel gestaan met een touw in m'n hand. je innerlijke pijn is niet te beschrijven Yvonne.
Goede post.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik zelfmoord niet begrijp, dat begrijp ik maar al te goed. Als een dierbare zegt dat iedere dag wakker worden zo'n enorme pijn oplevert neem ik dat zeker serieus.
Waar we met z'n allen, internet, voor moeten waken dat niet alle zelfmoordenaars hetzelfde voelen of beleven. Een beschuldiging in een afscheidsbriefje kan 100% waar zijn, maar kan ook een laatste wraak zijn.
Ik wens iedereen die zich hierover moet buigen erg veel sterkte.
Ik ken het afscheidsbriefje van de ex van mijn broer.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik zelfmoord niet begrijp, dat begrijp ik maar al te goed. Als een dierbare zegt dat iedere dag wakker worden zo'n enorme pijn oplevert neem ik dat zeker serieus.
Waar we met z'n allen, internet, voor moeten waken dat niet alle zelfmoordenaars hetzelfde voelen of beleven. Een beschuldiging in een afscheidsbriefje kan 100% waar zijn, maar kan ook een laatste wraak zijn.
Ik wens iedereen die zich hierover moet buigen erg veel sterkte.
In dit geval gaat het om ene Fleur en de mensen om haar heen beamen dat Fleur op de lagere school al slachtoffer was van pestersquote:Op vrijdag 14 december 2012 12:19 schreef yvonne het volgende:
Oké,
Je hebt misschien wel gelijk dat er mensen zijn die er genoegen in scheppen om de nabestaanden achter te laten met een schuldgevoel maar in dit geval denk ik dat het lijstje met pesters wat Fleur achterliet zelfs te kort is voor het daadwerkelijke aantal pestende kinderen.quote:Volgens de overblijfmoeder werd Fleur jaren geleden al op de basisschool met van alles gepest. 'Tot aan haar broodtrommel aan toe. Dan zat er een koek in en dat was natuurlijk weer verkeerd. Dan ging de klas weer. Haha. Een dikke koek voor die dikke. Ik heb wel eens gezegd: kom op nou meid. Kom voor je zelf op. Maar zo was ze gewoon niet. Misschien was ze wel te lief.'
Ten eerste: ik keur pesten nooit en te nimmer goed, het is niet te geloven hoe je iemand dag in dag uit kan kleineren en het leven een hel kan maken. Dan zie je iemand voor je ogen gewoon kapot gaan en dat is verschrikkelijk.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
Ha, ongeveer zelfde hier. Bij de kleuterschool was er een of ander kutventje dat het spontaan heel leuk vond om mij keihard in m'n gezicht te slaan als de juffrouw even uit zicht was. Als gevolg daarvan had ik een soort ingebouwde 'angst' voor andere kinderen. Niet dat ik meteen ging huilen als ik in de buurt bij ze kwam, maar ik was gewoon extreem verlegen en ik zou nooit de eerste stap naar toenadering gezet hebben.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:34 schreef Donnis het volgende:
Ik ben vroeger op de basisschool ook wel eens gepest door wat jongens, was een beetje een irritant moederskindje en kwam niet voor mezelf op. Het enige wat ik toen heb gedaan is eens goed nadenken over hoe ik overkom op anderen en ben wat 'stoerder' geworden en toen hield het op. De een kiest er voor om deze mooie wereld te verlaten, de ander trekt een les uit het pesten en zorgt ervoor dat ie een sterker persoon wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |