abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:15:32 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_120261196
MEPPEL (ANP) - De Onderwijsgroep Noord stelt een onderzoek in naar de dood van een 15-jarig meisje uit Staphorst. Dat heeft de school waar ze op zat, het AOC in Meppel, donderdag bevestigd.

Het meisje maakte dinsdag een einde aan haar leven door voor de trein te springen. Er zou een afscheidsbrief zijn waarin het meisje aangeeft dat ze erg leed onder pestgedrag van andere kinderen.

http://www.bd.nl/algemeen(...)re-1.3558757#content

MEPPEL/STAPHORST - Onder het oog van klasgenoten heeft een vijftienjarige scholiere uit Staphorst dinsdag een einde aan haar leven gemaakt. Op de korte weg van huis naar school sprong zij bij een spoorwegovergang voor de trein vlak voor de school zou beginnen.

Pesten zou de oorzaak zijn van de wanhoopsdaad van de vmbo-scholiere van AOC Terra in Meppel. Astrid Berendsen, van de raad van bestuur van de overkoepelende Onderwijsgroep Noord, weet van het bestaan van een brief van het meisje. Over de inhoud doet zij geen mededelingen, maar: ,,We zijn enorm geschrokken. Aangezien er geruchten gaan over pesten, doen wij er alles aan meer duidelijkheid te krijgen over de aanleiding van dit tragische overlijden.

In de brief zou de scholiere kinderen die haar hebben gepest bij naam noemen. Het bestuurslid: ,,We stellen als school een onafhankelijk onderzoek in. We hopen zodoende de oorzaak van deze dramatische gebeurtenis te achterhalen. Dat gebeurt uiteraard' in overleg met haar ouders. ,,We hebben veel contact met hen.

Het drama roept herinneringen op aan de zelfdoding van de twintigjarige Tim Ribberink uit Denekamp die zich anderhalve maand geleden van het leven beroofde. Zijn ouders zetten een rouwadvertentie om aandacht te vragen voor het pesten. Zij citeerden hun zoon: 'Mijn hele leven ben ik bespot, getreiterd, gepest en buitengesloten.'

http://www.bd.nl/algemeen(...)-na-pesten-1.3558317

MEPPEL - De 15-jarige gepeste scholiere uit Staphorst die dinsdagochtend voor de ogen van haar klasgenoten een einde maakte aan haar leven, won twee jaar geleden nog een poëziewedstrijd met een gedicht over pesten.

Fleur won de eerste prijs op het Meppeler Poëziefestival voor scholieren in Schouwburg Ogterop, zo schrijft de Meppelercourant. Juryvoorzitter Jean Pierre Rawie was destijds onder de indruk van haar moed om het gedicht zelf voor een volle zaal voor te dragen. Fleur nam het daverende applaus bij het bekendmaken van haar overwinning met trots in ontvangst.

Het meisje maakte dinsdag een einde aan haar leven door op weg naar het AOC Terra in Meppel voor de trein te springen. Er zou een afscheidsbrief zijn waarin Fleur aangeeft dat ze erg leed onder pestgedrag van andere kinderen. De school in Meppel heeft een stiltecentrum ingericht waar leerlingen het meisje kunnen gedenken. De Onderwijsgroep Noord onderzoekt of pesten inderdaad de aanleiding is geweest.

Op de spoorwegovergang waar het drama gebeurde hebben leerlingen bloemen neergelegd. Er komen initiatieven op gang om op tweede kerstdag een stille tocht te houden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)hreef_gedicht__.html

'Ik had er genoeg van, het zat me tot hier.
Nu ben ik daar weg, met heel veel plezier.
Diep van binnen ben ik bang,
want straks herhaalt het zich weer,
dan voel ik die pijn weer,
en dat wil ik nooit meer.'

:{

[ Bericht 17% gewijzigd door tong80 op 13-12-2012 11:54:41 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:26:22 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_120261472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:15 schreef tong80 het volgende:
In de brief zou de scholiere kinderen die haar hebben gepest bij naam noemen.
Berechten als volwassenen dus. Ik bedoel, als je als zestienjarige een grensrechter molt moet dat ook. Dan moet je natuurlijk nu niet over "kinderen" gaan praten, het is al een tijdje duidelijk dat dit het gevolg kan zijn van pesten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:33:40 #3
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120261733
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"- en "Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"-reacties...
pi_120261797
quote:
18s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"- en "Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"-reacties...
InB4 dat.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:36:01 #5
3928 Ulx
pi_120261808
Mocht dat mijn dochter zijn geweest zou die lijst met namen worden gepubliceerd. Met de klassefoto erbij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_120261831
Ze heeft voor de ogen van haar klasgenoten, waar ook pesters bij zaten zelfmoord gepleegd? Nou, die zijn door die aanblik wel genoeg gestraft denk ik.
Ultieme wraakactie.
pi_120261860
"Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
"Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"
  donderdag 13 december 2012 @ 11:38:20 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_120261877
quote:
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
Het is inderdaad vreselijk egoïstisch, ze doet haar ouders heel veel leed aan.

Natuurlijk waren er nog genoeg andere mogelijkheden geweest. Ze koos de makkelijkste weg.
pi_120261884
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:37 schreef Murdera het volgende:
"Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
"Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"
Sukkeltje. Kijk, ik pest jou, zwakkie. :W
  donderdag 13 december 2012 @ 11:38:55 #10
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120261896
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Natuurlijk waren er nog genoeg andere mogelijkheden geweest. Ze koos de makkelijkste weg.
En dat is één. :')
pi_120261908
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Sukkeltje. Kijk, ik pest jou, zwakkie. :W
:D
pi_120261928
quote:

[..]

Dat gelul altijd. :')
"Ze hadden haar moeten dwingen om door te gaan met een leven dat het leven niet waard was" :')
Zelfbeschikking is een groot recht. :)
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 11:43:00 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120262007
Ik vraag me af of alle media aandacht op dit moment voor de zelfmoorden van pestslachtoffers niet juist maakt dat nog meer slachtoffers dat gaan zien als een uitweg of zeg ik nu iets geks?
De enige manier om aandacht te krijgen voor hun verdriet en wanhoop. Ik hoop echt dat dit snel gaat ophouden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_120262030
quote:

[..]

Nou echt makkelijk hoor zelfmoord plegen, je hoeft alleen maar voor de trein te springen.

Man man, dit kind moet een onvoorstelbaar pikzwart beeld van haar leven hebben gehad, anders ben je echt niet tot zoiets in staat.
٩๏̯͡๏)۶
pi_120262067
quote:
Het vijftienjarige meisje dat zich voor de ogen van haar klasgenoten dinsdag voor de trein wierp vanwege aanhoudend gepest, heeft notabene twee jaar gelden een prijs gewoonnen met een gedicht over pesten.

De Meppeler Courant schrijft vandaag dat zij twee jaar geleden deelnam aan het Meppeler Poëziefestival voor scholieren in Schouwburg Ogterop.
Met onderstand gedicht won ze de eerste prijs.

Ik had er genoeg van, het zat me tot hier.
Nu ben ik daar weg, met heel veel plezier.
Diep van binnen ben ik bang,
want straks herhaalt het zich weer,
dan voel ik die pijn weer,
en dat wil ik nooit meer.

Op de plaats van de spoorwegovergang hebben scholieren inmiddels bloemen neergelegd. Er komen initiatieven op gang om op tweede kerstdag een stille tocht te houden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-over-pesten.dhtml
pi_120262075
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of alle media aandacht op dit moment voor de zelfmoorden van pestslachtoffers niet juist maakt dat nog meer slachtoffers dat gaan zien als een uitweg of zeg ik nu iets geks?
De enige manier om aandacht te krijgen voor hun verdriet en wanhoop. Ik hoop echt dat dit snel gaat ophouden.
Ik heb wel het idee, dat het nu net lijkt alsof er meer gepest wordt dan vroeger door de vele media aandacht.

Volgens mij echter is pesten van alle tijden, het gebeurde vroeger net zo veel als nu.
٩๏̯͡๏)۶
pi_120262087
quote:
Dat ligt vast aan het gebrek aan hulp wat gepesten krijgen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_120262266
quote:
Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.
Get it and Bet it
pi_120262312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd. Tegenwoordig is het hip voor kranten om dit soort persoonlijke drama's op de voorpagina te keilen.
pi_120262367
Ben niet snel ergens stil van. :{

...
pi_120262376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:50 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.
'Hmmm, wat zullen we vandaag eens gaan doen?
Goh, laat ik eens mijn kinderen man de keel doorsnijden.'
pi_120262398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef Fides het volgende:

[..]

Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd. Tegenwoordig is het hip voor kranten om dit soort persoonlijke drama's op de voorpagina te keilen.
Denk ook dat het zoiets is ja.
pi_120262421
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef Fides het volgende:
Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd.
Het is heel simpel: doen de kranten het niet, dan gebeurt het wel via een andere route. Dit soort verhalen vinden hun weg naar het publiek toch wel. Het is wachten op de gepeste die een dergelijke brief op het Internet zet voordat hij/zij zelfmoord pleegt. Als ouder is het dan maar hopen dat jouw kind dan niet genoemd wordt!
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:55:29 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_120262431
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Heb het gedicht in de OP gezet. Vind je ok hoop ik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120262436
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee, dat het nu net lijkt alsof er meer gepest wordt dan vroeger door de vele media aandacht.

Volgens mij echter is pesten van alle tijden, het gebeurde vroeger net zo veel als nu.
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 11:56:09 #26
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120262464
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook nog helemaal niet zo makkelijk is. Een hoop mensen zullen echt samen moeten werken om tot een goede oplossing te komen. De school, ouders van de pesters, ouders van slachtoffer. Als maar één van de partijen niet of niet voldoende meewerkt dan is het al een lastig verhaal. Want pesten tegenwoordig gaat vaak een stuk verder dan het schoolplein.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:50 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ja, precies, dat dacht ik ook. Maar het is wel dubbel natuurlijk. Aan de ene kant zouden mensen zich best eens wat bewuster mogen zijn van de gevolgen van pesten. En is dit een met je neus op de feiten moment. Aan de andere kant vind ik dit inderdaad erg eng want brengt het slachtoffers niet op het idee dat dit een goede uitweg is. Zeker deze leeftijd, dramatiek rules dan vaak.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:56:59 #27
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_120262500
Is weer een mooi 'Als het kalf verdronken is...' onderzoek. Triest verhaal.

Maar ook hier een kleine kanttekening; ik geloof niet dat pesten alleen zal leiden tot zelfmoord. Dan zouden er veel meer mensen zelfmoord plegen. Net als het telefoongesprek van de DJ's alleen niet de reden is voor de zelfmoord van die verpleegster uit Engeland. Tenminste, ik kan het mij niet voorstellen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:57:15 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_120262509
Ik kan hier godverdomme zo kwaad over worden :( Hoeveelste pestslachtoffer is dit wel niet dat zelfmoord heeft gepleegd?

Een gepest kind wat depressief raakt en niemand die werkelijk een hand uitsteekt. Een school waar bestuur en leraren net doen of ze niks merken zodat ze zich er niet in hoeven mengen. Klasgenoten die niet of onvoldoende opkomen voor het gepeste kind. Helaas blijkt het gepeste kind vaak zelf niet met de ouders erover te hebben.

Zie ook hier, maar dan zonder dodelijke afloop

http://www.geenstijl.nl/m(...)ngen_van_het_hu.html
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 11:57:54 #29
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120262534
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik kan hier godverdomme zo kwaad over worden :( Hoeveelste pestslachtoffer is dit wel niet dat zelfmoord heeft gepleegd?

Een gepest kind wat depressief raakt en niemand die werkelijk een hand uitsteekt. Een school waar bestuur en leraren net doen of ze niks merken zodat ze zich er niet in hoeven mengen. Klasgenoten die niet of onvoldoende opkomen voor het gepeste kind. Helaas blijkt het gepeste kind vaak zelf niet met de ouders erover te hebben.

Zie ook hier, maar dan zonder dodelijke afloop

http://www.geenstijl.nl/m(...)ngen_van_het_hu.html
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand een kind verkracht en vermoord maar dat gebeurd ook ;(
pi_120262542
quote:

[..]

Oneens, er zijn tegenwoordig veel meer manieren om te pesten.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:59:08 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_120262572
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:58 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Wat denk je dat er met volwassen op hun werk vaak gebeurt ?

:P
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:59:10 #32
3928 Ulx
pi_120262574
quote:
15s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:56 schreef SicSicSics het volgende:
Is weer een mooi 'Als het kalf verdronken is...' onderzoek. Triest verhaal.

Maar ook hier een kleine kanttekening; ik geloof niet dat pesten alleen zal leiden tot zelfmoord. Dan zouden er veel meer mensen zelfmoord plegen. Net als het telefoongesprek van de DJ's alleen niet de reden is voor de zelfmoord van die verpleegster uit Engeland. Tenminste, ik kan het mij niet voorstellen.
Je kan het je niet voorstellen of wil je je zoiets niet voorstellen omdat het een wel erg nare gedachte is dat jouw gedrag direct kan leiden tot de zelfmoord van iemand anders?
pi_120262587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:58 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Als er meer manieren zijn, neemt de hoeveelheid pesterijen dan ook toe?

Lijkt me onzin, op scholen wordt altijd al gepest, ken genoeg voorbeelden van m'n basisschool en dat was ver voor het internet tijdperk. En ook toen werd er geen aandacht aan besteed,
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 13 december 2012 @ 12:00:59 #34
116015 SicSicSics
pi_120262635
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ulx het volgende:
Je kan het je niet voorstellen of wil je je zoiets niet voorstellen omdat het een wel erg nare gedachte is dat jouw gedrag direct kan leiden tot de zelfmoord van iemand anders?
Ik kán het me niet voorstellen. Maar dat is een 'beperking' waar ik blij mee ben.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_120262653
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Lijkt me onzin, op scholen wordt altijd al gepest, ken genoeg voorbeelden van m'n basisschool en dat was ver voor het internet tijdperk. En ook toen werd er geen aandacht aan besteed,
Alleen was het vroeger klaar als school afgelopen was en je thuis zat.

Nu gaat het de hele tijd door.
  donderdag 13 december 2012 @ 12:01:38 #36
116015 SicSicSics
pi_120262661
dubbel
Fine, fuck you then!
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 12:02:41 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_120262687
quote:

[..]

In de laatste klas van de basisschool had ik een vreselijke leraar die het minder intelligente jongetje van de klas niet serieus nam.

pi_120262691
Ik vind het niet zo'n mooi gedicht eigenlijk. Het loopt niet lekker.
pi_120262695
quote:

[..]

Ja.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 12:03:03 #40
3928 Ulx
pi_120262698
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Natuurlijk ging het vroeger ook door. En vroeger pleegden kinderen ook zelfmoord wegens pesten. Alleen nu staat het direct op allerlei sites en weet je het meteen. Vroeger was het beter want toen ging het gewoon de doofpot in.
pi_120262730
quote:

[..]

Dit dus.
pi_120262749
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:02 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ja.
Kinderen worden gewoon gepest op school, in de klas, op het schoolplein, tijdens gym, op weg naar huis. Dat heeft helemaal niks te maken met nieuwe dingen als sociale media.
De buitenbeentjes, het dikke meisje, de lelijke jongen, de stinkende stotteraar etc worden altijd al gepest zolang er mensen bestaan.

Maar goed, we verschillen daarin van mening blijkbaar
٩๏̯͡๏)۶
pi_120262834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:05 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Kinderen worden gewoon gepest op school, in de klas, op het schoolplein, tijdens gym, op weg naar huis. Dat heeft helemaal niks te maken met nieuwe dingen als sociale media.
De buitenbeentjes, het dikke meisje, de lelijke jongen, de stinkende stotteraar etc worden altijd al gepest zolang er mensen bestaan.

Maar goed, we verschillen daarin van mening blijkbaar
Goed lezen :)
pi_120262884
quote:

[..]

Dat was niet altijd het geval. In mijn geval waren de pestkoppen zowat mijn buurjongens en op de sportclub was het ook altijd raak.
pi_120263013
Krijgen we weer dezelfde open deuren als met die Tim Ribberink gast?
Ja pesten is enorm kut en laf en nee het valt niet op te lossen door preventie, voorlichting of zelfs extra wetgeving.

Er zijn er elk jaar wel een paar die zichzelf voor de trein werpen vanwege pesten ook 2013, 2014, 2015 enz er is verder geen stijgende lijn in dat patroon dus hoe erg het ook is het hoort kennelijk bij het de samenleving.

Pesten is van altijd en zal ook altijd blijven. In alle lagen van de samenleving.
  donderdag 13 december 2012 @ 12:15:59 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120263052
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heb het gedicht in de OP gezet. Vind je ok hoop ik.

't lijkt nu net haar afscheidsbrief maar daar zat dus 2 jaar tussen

heftig verder weer, zelfmoord bij jeugdigen heeft meestal wel een externe oorzaak, weet niet of dat altijd in kaart wordt gebracht en of we de uitkomst daarvan wel kunnen raden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_120263189
Onderwijsinstellingen zijn tegenwoordig te groot geworden en dat gaat ten koste van de aandacht voor de leerlingen. Liever zijn bestuurders bezig met hun bonussen, gokken met financiele derivaten en het zo snel mogelijk carriere maken om lekker je zakken te kunnen vullen.

Dat is de ziekte waar heel bestuurlijk Nederland momenteel aan lijdt en het ziet er niet naar uit dat deze mensen daar een einde aan gaan maken.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 13 december 2012 @ 12:25:55 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120263360
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Onderwijsinstellingen zijn tegenwoordig te groot geworden en dat gaat ten koste van de aandacht voor de leerlingen. Liever zijn bestuurders bezig met hun bonussen, gokken met financiele derivaten en het zo snel mogelijk carriere maken om lekker je zakken te kunnen vullen.

Dat is de ziekte waar heel bestuurlijk Nederland momenteel aan lijdt en het ziet er niet naar uit dat deze mensen daar een einde aan gaan maken.
mhoa, het is redelijk stabiel... plegen gemiddeld zo'n 30 jongeren onder de 19 succesvol zelfmoord per jaar en dat is al een tijdje stabiel
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/2007k4b15p73art.pdf
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_120263451
Ik zal vast wel mensen in het harnas jagen, ondanks dat ik het goed bedoel.

Naar mijn idee is er niet 1 partij de oorzaak van pestgedrag. Lijkt mij daarom misschien beter dat er voor deze dingen een speciale coach komt. Die niet alleen kritisch naar de pesters kijkt, maar ook naar het slachtoffer.

Het is wel heel kort na dit vreselijke gebeuren, en ik ken haar, noch haar pesters niet. Maar als ik naar vroeger kijk dan staat het pesten in verreweg de meeste gevallen niet op zichzelf. EN NEE (!), ik keur pestgedrag niet goed, maar je moet je naar mijn idee, voor een effectief actieplan, niet blindstaren op zij waarvan het gedrag NIET goed te praten valt. EN NEE, dat is naar mijn idee NIET een knieval.

Je kan dit gedrag niet uitbannen door deze berichten. Dat gaat een dagje goed. Maar als het er op aankomt stoppen de pesters toch niet.

"Want ach, dit had nooit mogen gebeuren. En ik pest Piet, dat is oké want Piet * insert subjectieve reden (stinkt, ziet er niet uit, lokt het zelf uit, etc) * "

Nogmaals: pesten valt niet goed te praten. Maar wat heb je daar aan in de praktijk?
  donderdag 13 december 2012 @ 12:28:59 #50
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120263464
Er reden dinsdag geen treinen tussen Zwolle en Meppel. Zag de ambulances wel en las later dat er een aanrijding was geweest tussen een persoon. Ondertussen is dit dus wat er gebeurt is, wat erg. :'(
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_120263481
quote:
De lokale krant twijfelde ook hoe ze hier over moesten schrijven. http://twitter.com/ondertoon erg naar verhaal allemaal ;(
pi_120263513
quote:
3s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:25 schreef Re het volgende:

[..]

mhoa, het is redelijk stabiel... plegen gemiddeld zo'n 30 jongeren onder de 19 succesvol zelfmoord per jaar en dat is al een tijdje stabiel
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/2007k4b15p73art.pdf

Tabel Zelfdoding per 100 duizend inwoners naar geslacht en leeftijdsgroep,
1980-1985 en 2000-2006 is zelfs een fikse daling waar te nemen.
Het verhaal van die grotere scholen = minder aandacht lijkt dan ook nergens op gebaseerd.
pi_120263690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:30 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Tabel Zelfdoding per 100 duizend inwoners naar geslacht en leeftijdsgroep,
1980-1985 en 2000-2006 is zelfs een fikse daling waar te nemen.
Het verhaal van die grotere scholen = minder aandacht lijkt dan ook nergens op gebaseerd.
Volgens mij gelden voor de meeste dingen als dit: het komt niet vaker voor, je hoort er alleen sneller wat van. Daarnaast is het door internet allemaal veel persoonlijker (je kan foto's bekijken, plaats delict bekijken via streetview en er is meer ruimte voor persoonlijke aanvullingen van mensen die er dichtbij staan).

En dat werkt allemaal in het voordeel van de nieuwswaarde, waardoor het de mensen makkelijker bereikt.
  donderdag 13 december 2012 @ 12:37:47 #54
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120263736
En ook nu weer het gezichtje erachter:
https://twitter.com/fleuro1997

Fleur Bloemen, lief, RIP.
  donderdag 13 december 2012 @ 12:44:10 #55
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120263914
Ook in Zwolle heeft een jongen eerder deze week zelfmoord gepleegd na pesterijen, trouwens..
pi_120263932
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:37 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En ook nu weer het gezichtje erachter:
https://twitter.com/fleuro1997

Fleur Bloemen, lief, RIP.
Komt niet over op een meisje zonder vriendinnen als je leest wat ze allemaal doet "#Slagharen met mn schatjes". Ach weten wij veel hoe ze zich echt voelde.
  donderdag 13 december 2012 @ 12:45:32 #57
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_120263954
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:14 schreef Aldo-MC het volgende:

Ja pesten is enorm kut en laf en nee het valt niet op te lossen door preventie, voorlichting of zelfs extra wetgeving.

Ben ik niet met je eens. Je kunt heel veel voorkomen door op scholen het personeel goed de ogen open te houden. Dat ene kind wat op het schoolplein altijd alleen is, wat nooit door anderen wordt gevraagd om mee te doen met een gezamenlijk werkstuk, wat nooit op verjaardagen wordt uitgenodigd, etc. Dat hoort op de lagere school al te worden gezien.

En wanneer dan duidelijk is wat er aan de hand is, direct pesters op hun gedrag aanspreken en ook de ouders hierover inlichten. Klasgenootjes die zich afzijdig houden of een beetje meedoen duidelijk maken dat ook passief blijven in zo'n situatie niet acceptabel is.

Wanneer je met normale, redelijk denkende ouders te maken hebt, kan die er gewoon op aanspreken. Het is echter wel een probleem als deze dezelfde kutmentaliteit als hun kinderen blijken te hebben.
  donderdag 13 december 2012 @ 12:45:47 #58
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120263960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:44 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Komt niet over op een meisje zonder vriendinnen als je leest wat ze allemaal doet "#Slagharen met mn schatjes". Ach weten wij veel hoe ze zich echt voelde.
Ze retweette veel (is dat een woord?), maar omdat er een fotootje bij staat...
pi_120264192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:45 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Je kunt heel veel voorkomen door op scholen het personeel goed de ogen open te houden. Dat ene kind wat op het schoolplein altijd alleen is, wat nooit door anderen wordt gevraagd om mee te doen met een gezamenlijk werkstuk, wat nooit op verjaardagen wordt uitgenodigd, etc. Dat hoort op de lagere school al te worden gezien.

En wanneer dan duidelijk is wat er aan de hand is, direct pesters op hun gedrag aanspreken en ook de ouders hierover inlichten. Klasgenootjes die zich afzijdig houden of een beetje meedoen duidelijk maken dat ook passief blijven in zo'n situatie niet acceptabel is.

Wanneer je met normale, redelijk denkende ouders te maken hebt, kan die er gewoon op aanspreken. Het is echter wel een probleem als deze dezelfde kutmentaliteit als hun kinderen blijken te hebben.
Stel dat (ken geen exacte cijfers): 999/1000 kinderen die gepest worden op scholen leren voor zichzelf opkomen en 'ontgroeien' hun pesters. Eentje springt daadwerkelijk voor de trein.
De vraag is of je als onderwijsinstelling zover moet gaan met je bemoeienissen als jij nu stelt.
Je creëert van iemand die, vaak mede door het eigen afwijkende of antisociale gedrag toch al een buitenbeentje is alleen nog maar meer een buitenbeentje.

In extreme gevallen kan je misschien zover gaan maar het lijkt me voor het getreiterde kind ook niet leuk om als voorbeeld te dienen in een of andere preventie-hetze.

Mijn vraag aan jou is dan ook of de oplossing die jij suggereert niet veel zwaarder is dan het probleem? + dat we helemaal niet weten of het daadwerkelijk helpt aangezien de zelfmoorden onder jongeren al jaren stabiel is lees zelfs fiks afgenomen sinds de metingen begonnen zijn.

Vraag me ook af of pesten echt de hoofdreden is mensen zeggen dit altijd wel maar niemand weet of dat de echte reden is.
pi_120264289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:45 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Ze retweette veel (is dat een woord?), maar omdat er een fotootje bij staat...
Veel van Zielige-Brian.

quote:
Brian wil zelfmoord plegen met een mes. "plastic mes." #Zieligebrian
Geretweet door Fleur Bloemen
quote:
Brian pleegd zelfmoord. Overleefd het. #Zieligebrian
Geretweet door Fleur Bloemen
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_120264423
quote:
3s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:15 schreef Re het volgende:

't lijkt nu net haar afscheidsbrief maar daar zat dus 2 jaar tussen
Als ik het lokale roddelcicuit mag geloven werd ze op de lagere school ook al gepest, en zo te lezen gaat het gedicht daar over.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  donderdag 13 december 2012 @ 13:05:44 #62
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_120264578
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:53 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Stel dat (ken geen exacte cijfers): 999/1000 kinderen die gepest worden op scholen leren voor zichzelf opkomen en 'ontgroeien' hun pesters. Eentje springt daadwerkelijk voor de trein.
De vraag is of je als onderwijsinstelling zover moet gaan met je bemoeienissen als jij nu stelt.
Je creëert van iemand die, vaak mede door het eigen afwijkende of antisociale gedrag toch al een buitenbeentje is alleen nog maar meer een buitenbeentje.

In extreme gevallen kan je misschien zover gaan maar het lijkt me voor het getreiterde kind ook niet leuk om als voorbeeld te dienen in een of andere preventie-hetze.

Mijn vraag aan jou is dan ook of de oplossing die jij suggereert niet veel zwaarder is dan het probleem? + dat we helemaal niet weten of het daadwerkelijk helpt aangezien de zelfmoorden onder jongeren al jaren stabiel is lees zelfs fiks afgenomen sinds de metingen begonnen zijn.

Vraag me ook af of pesten echt de hoofdreden is mensen zeggen dit altijd wel maar niemand weet of dat de echte reden is.
Van de 100 gepeste kinderen, doet er misschien maar 1 een zelfmoordpogong, maar hoeveel belanden er een leven lang in de bakken bij de GGZ?

En dan hebben we het nog niet over de daders; moeten die maar gewoon ongemoeid blijven? En dus daar plezier aan blijven beleven? En dus daar altijd mee door blijven gaan? In de buurt nog meer slachtoffers maken? En op de middelbare school nieuw pestproject zoeken? En wanneer hij/zij ergens gaat werken? En later de buren terroriseren? We hebben het hier over asociaal kutgedrag wat zich ook op andere vlakken zal manifesteren.

Het kind wat gepest wordt ook inderdaad cursus 'sociale vaardigheden' aanbieden; ik weet dat er veel kinderen -gepeste kinderen EN pesters- op dergelijke cursussen zitten. Op jonge leeftijd kan je slachtoffers en daders nog beinvloeden voordat werkelijke schade heeft plaatsgevonden.
  donderdag 13 december 2012 @ 13:10:54 #63
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120264738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ook in Zwolle heeft een jongen eerder deze week zelfmoord gepleegd na pesterijen, trouwens..
En bij twitter vragen allerlei journalisten nu ook of mensen die over hem twitteren, of ze contact willen opnemen. Treurig. Hij is dus ook voor de trein gesprongen -O- ...
pi_120264978
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:05 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Van de 100 gepeste kinderen, doet er misschien maar 1 een zelfmoordpogong, maar hoeveel belanden er een leven lang in de bakken bij de GGZ?

En dan hebben we het nog niet over de daders; moeten die maar gewoon ongemoeid blijven? En dus daar plezier aan blijven beleven? En dus daar altijd mee door blijven gaan? In de buurt nog meer slachtoffers maken? En op de middelbare school nieuw pestproject zoeken? En wanneer hij/zij ergens gaat werken? En later de buren terroriseren? We hebben het hier over asociaal kutgedrag wat zich ook op andere vlakken zal manifesteren.

Het kind wat gepest wordt ook inderdaad cursus 'sociale vaardigheden' aanbieden; ik weet dat er veel kinderen -gepeste kinderen EN pesters- op dergelijke cursussen zitten. Op jonge leeftijd kan je slachtoffers en daders nog beinvloeden voordat werkelijke schade heeft plaatsgevonden.
Ja eens wel.
Al vind ik wel dat je een beetje een zwart-wit beeld schetst van de verhouding treiteraar <=> getreiterde. Het is zowel als volwassene als op jonge leeftijd nu eenmaal erg druk aan de top van de voedselketen dus de getreiterde kan zelf ook pesten en de pester op zeker moment getreiterd worden, en niet elke basisschool-leerling die een tijdje ander kindje omdat hij/zij 'gek haar heeft' pest zal automatisch vervallen in een soort asociaal stuk uitvreten zonder fatsoen.

De winst valt m.i.z. meer te halen bij de gepeste kinderen door een stuk assertiviteit te ontwikkelen die ze eerder uit de GGZ-bakken zal houden dan als je de focus op de treiteraars richt.
Mensen zijn, en geloof mij je ziet dat gedrag al onderling bij baby's die niet eens kunnen lullen onderling een extreem competitief ingestelde soort en van nature ook absoluut niet snel lief tegen elkaar.
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 13:20:19 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_120265041
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk ging het vroeger ook door. En vroeger pleegden kinderen ook zelfmoord wegens pesten. Alleen nu staat het direct op allerlei sites en weet je het meteen. Vroeger was het beter want toen ging het gewoon de doofpot in.
In de jaren 50 en 60 was er grote ellende onder de kerkelijken.

Nu komen de feiten pas naar boven over sexueelmisbruik.

pi_120265124
Ik vraag me werkelijk af wat er zou zijn gebeurd als die afscheidsbrief daadwerkelijk op het internet zou hebben gestaan.
pi_120265154
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:20 schreef tong80 het volgende:

[..]

In de jaren 50 en 60 was er grote ellende onder de kerkelijken.

Nu komen de feiten pas naar boven over sexueelmisbruik.

Dus jij verwacht over 50 jaar een enorme stroming aan gepeste kinderen die zich meld in de media?
Misbruik van kinderen nota bene door volwassenen is toch iets heel anders dan wat hier nu speelt.
  donderdag 13 december 2012 @ 13:23:37 #68
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_120265178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:18 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ja eens wel.
Al vind ik wel dat je een beetje een zwart-wit beeld schetst van de verhouding treiteraar <=> getreiterde. Het is zowel als volwassene als op jonge leeftijd nu eenmaal erg druk aan de top van de voedselketen dus de getreiterde kan zelf ook pesten en de pester op zeker moment getreiterd worden, en niet elke basisschool-leerling die een tijdje ander kindje omdat hij/zij 'gek haar heeft' pest zal automatisch vervallen in een soort asociaal stuk uitvreten zonder fatsoen.

De winst valt m.i.z. meer te halen bij de gepeste kinderen door een stuk assertiviteit te ontwikkelen die ze eerder uit de GGZ-bakken zal houden dan als je de focus op de treiteraars richt.
Mensen zijn, en geloof mij je ziet dat gedrag al onderling bij baby's die niet eens kunnen lullen onderling een extreem competitief ingestelde soort en van nature ook absoluut niet snel lief tegen elkaar.
Toch zie je nog al eens dat bepaalde kinderen een status ontlenen door anderen te treiteren en dat door andere kinderen als stoer wordt gezien. Het lulletje van de klas wordt dan slachtoffer van de leidersambities van het alfa-mannetje. Apenrotscultuur.
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 13:24:42 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_120265219
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Shodan het volgende:
Ik vraag me werkelijk af wat er zou zijn gebeurd als die afscheidsbrief daadwerkelijk op het internet zou hebben gestaan.
Bij Gerard Ekdom kondigde iemand in zijn nachtprogramma diens zelfmoord aan. Schokkende en meelevende reacties op alle fora. Ik opende ook een topic. Wilde als laatste nog een nummer van Coldplay horen. Bleek het nep te zijn.

Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 13:26:27 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_120265299
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dus jij verwacht over 50 jaar een enorme stroming aan gepeste kinderen die zich meld in de media?
Misbruik van kinderen nota bene door volwassenen is toch iets heel anders dan wat hier nu speelt.
Zo bedoelde ik het niet, sorry. Maar dat tegenwoordig alles eerder naar buiten komt. mensen zijn eerder op de hoogte door sociale media dan door kranten enzo. Items worden ook eerder besproken.

pi_120265585
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:26 schreef Ulx het volgende:
Berechten als volwassenen dus. Ik bedoel, als je als zestienjarige een grensrechter molt moet dat ook. Dan moet je natuurlijk nu niet over "kinderen" gaan praten, het is al een tijdje duidelijk dat dit het gevolg kan zijn van pesten.
Voordat wordt overgegaan tot het aansprakelijk stellen van bepaalde mensen, of het veroordelen ervan, zal eerst moeten worden bekeken om welke pesterijen het precies gaat. Het is niet echt duidelijk of het meisje op haar huidige school nog steeds werd gepest, of dat het gaat om gevolgen van het eerdere pestgedrag, een paar jaar geleden.

Zeker als dat laatste het geval is, wordt het knap lastig om daders te achterhalen en alsnog verantwoordelijk te houden voor de gebeurtenissen.
pi_120265641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Toch zie je nog al eens dat bepaalde kinderen een status ontlenen door anderen te treiteren en dat door andere kinderen als stoer wordt gezien. Het lulletje van de klas wordt dan slachtoffer van de leidersambities van het alfa-mannetje. Apenrotscultuur.
Ach man die hele apenrotscultuur die jij beschrijft zit er überhaupt wel in.
Kinderen zullen daar gewoon mee moeten leren dealen op jonge leeftijd anders falen ze als volwassene. Een baas neemt je later ook minder snel aan als je onzeker overkomt of er onverzorgd uit ziet. Mooie vrouwen kiezen ook eerder voor dat alfa-mannetje met zijn grote bakkes en vlotte babbels.
Deal with it.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 13:35:43 #73
3928 Ulx
pi_120265649
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:22 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]Misbruik van kinderen nota bene door volwassenen is toch iets heel anders dan wat hier nu speelt.
Nou, er zijn genoeg volwassenen die als kind gepest zijn daardoor op latere leeftijd alsnog zwaar in de problemen komen. Er zijn kinderen die zelfmoord plegen. Er zijn mensen die nooit meer iemand durven of kunnen vertrouwen en dus in enorme problemen komen.

Wat dat betreft denk ik dat de geestelijke gevolgen sexueel of psychisch (want dat is pesten tenslotte) misbruik elkaar niet veel zullen ontlopen.

Dus ja. Ik vergelijk een pestkop met een pedofiele priester, Ik zie weinig verschil in het leed wat die figuren aan kunnen richten.
pi_120266112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:35 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou, er zijn genoeg volwassenen die als kind gepest zijn daardoor op latere leeftijd alsnog zwaar in de problemen komen. Er zijn kinderen die zelfmoord plegen. Er zijn mensen die nooit meer iemand durven of kunnen vertrouwen en dus in enorme problemen komen.

Wat dat betreft denk ik dat de geestelijke gevolgen sexueel of psychisch (want dat is pesten tenslotte) misbruik elkaar niet veel zullen ontlopen.

Dus ja. Ik vergelijk een pestkop met een pedofiele priester, Ik zie weinig verschil in het leed wat die figuren aan kunnen richten.
Een priester is een volwassene die misbruik maakt van zijn machtspositie en bovendien crimineel gedrag vertoont. Het andere voorbeeld zijn leeftijdsgenoten waarvan de ene kennelijk gemeen doet tegen de andere hetgeen ook verder nergens als zijnde strafbaar is omschreven.

Wat jij doet komt neer op de holocaust met de Marianne Vaatstra zaak vergelijken 'omdat het nu eenmaal allebei verschrikkelijke feiten zijn' .
pi_120266206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:48 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Een priester is een volwassene die misbruik maakt van zijn machtspositie en bovendien crimineel gedrag vertoont. Het andere voorbeeld zijn leeftijdsgenoten waarvan de ene kennelijk gemeen doet tegen de andere hetgeen ook verder nergens als zijnde strafbaar is omschreven.

Wat jij doet komt neer op de holocaust met de Marianne Vaatstra zaak vergelijken 'omdat het nu eenmaal allebei verschrikkelijke feiten zijn' .
Wat er niet is kan nog altijd komen.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 13:54:01 #76
3928 Ulx
pi_120266298
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:48 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Strafbaar is strafbaar. Er is geen leeftijdgrens gezet op strafbare feiten. Een kind van 15 dat tijdens een potje voetbal een grensrechter opzettelijk hard schopt is ook strafbaar. Een een kind van 15 dat een ander kind van 15 hard schopt op straat is ook strafbaar. Idem met beledigingen. Het is gewoon verboden.

Dus nee. Je slaat de plank heel erg mis.
pi_120266423
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Strafbaar is strafbaar. Er is geen leeftijdgrens gezet op strafbare feiten. Een kind van 15 dat tijdens een potje voetbal een grensrechter opzettelijk hard schopt is ook strafbaar. Een een kind van 15 dat een ander kind van 15 hard schopt op straat is ook strafbaar. Idem met beledigingen. Het is gewoon verboden.

Die leeftijdsgrens is er wel, je moet minimaal twaalf jaar oud zijn.
pi_120266447
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

:')
Welke wet zegt dat ik jou niet mag beledigen?

En wat heeft iemand beledigen (= niks) juridisch met iemand doodtrappen (misdrijf van de zwaarste categorie) te maken?
Je vergelijkt wederom appels met pannenkoeken.

Kinderen schelden andere kinderen steeds verrot doordat zij veel rechtlijniger en minder geremd zijn. Ze missen inlevingsvermogen en zijn erg impulsief. Ga maar eens kijken op een schoolplein in de buurt.
pi_120266799
Naar voor het kind en nabestaanden, maar afwachtend naar scholen/overheid kijken is nooit een goede oplossing. Daarom zorg je ervoor dat je kind weerbaar is.
Conscience do cost.
pi_120267595
Ik denk trouwens ook dat er meer aandacht moet komen voor weerbaarheid. En dat zeg ik heel uitdrukkelijk niet om het pesten te bagatelliseren, of goed te praten. Ik zeg het puur om mensenlevens te sparen.

Kinderen die gepest worden, moeten leren dat er ook een tijd komt dat het pesten ophoudt. Ze moeten leren dat ze altijd hulp kunnen vragen en ook dat ze nog een heel leven voor zich hebben.

Maar nogmaals: dat laat onverlet dat we het pesten hard moeten aanpakken.
pi_120267665
quote:
De Onderwijsgroep Noord geeft om 16.00 uur een persconferentie.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 14:31:30 #82
3928 Ulx
pi_120267714
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Die leeftijdsgrens is er wel, je moet minimaal twaalf jaar oud zijn.
Zelfs op je elfde mag je geen moorden plegen. Je kan er misschien niet voor in de nor komen. Maar dat is wat anders dan dat het niet verboden is.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 14:38:57 #83
3928 Ulx
pi_120267982
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:58 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

:')
Welke wet zegt dat ik jou niet mag beledigen?

En wat heeft iemand beledigen (= niks) juridisch met iemand doodtrappen (misdrijf van de zwaarste categorie) te maken?
Je vergelijkt wederom appels met pannenkoeken.

Kinderen schelden andere kinderen steeds verrot doordat zij veel rechtlijniger en minder geremd zijn. Ze missen inlevingsvermogen en zijn erg impulsief. Ga maar eens kijken op een schoolplein in de buurt.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/266.html

quote:
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
pi_120268148
quote:
Zeker net zo'n dode wet als godslastering is?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 14:45:09 #85
3928 Ulx
pi_120268238
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zeker net zo'n dode wet als godslastering is?
Nee, net zo dood als dat meisje.
pi_120268272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, net zo dood als dat meisje.
Ja de vitale levensfuncties van de wet zijn opgehouden met functioneren? Ok dan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120268443
quote:
Jij had het over belediging.
Trouwens kinderen die smaad en laster over elkaar uitspreken, snel bel de Rijdende Rechter :')
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 14:51:48 #88
3928 Ulx
pi_120268536
Maar goed. Je mag mensen dus niet beledigen. Ook niet als je 16 bent. Of justitie er veel aan kan/gaat doen is maar de vraag, maar als ik lees dat ze op het schoolplein willen controleren of iemand aan het blowen is, mogen ze ook gelijk pestkoppen in de kraag vatten bij een heterdaadje en ze een dagje of twee in de cel stoppen. Ben je zo van dat gedoe af.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 14:52:40 #89
3928 Ulx
pi_120268588
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:49 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Jij had het over belediging.
Trouwens kinderen die smaad en laster over elkaar uitspreken, snel bel de Rijdende Rechter :')
Jij niet dan?

quote:
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt
pi_120268881
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jij niet dan?

[..]

quote:
Belediging
Belediging wordt door de wet grofweg gesplitst in een aantal verschillende delicten: smaad, laster en eenvoudige belediging. Dit artikel gaat over de eenvoudige belediging, of simpelweg ‘belediging’.

Volgens de wet is eenvoudige belediging elke opzettelijke belediging die niet smaad of smaadschrift (smaad door geschriften of afbeeldingen) is. Eenvoudige belediging kan ook gebeuren door middel van geschriften of afbeeldingen.

Belediging wordt overigens niet altijd vervolgd: daarvoor moet degene die wordt beledigd meestal eerst aangifte doen. Belediging is een zogenaamd ‘klachtdelict’. Vaak zal belediging daardoor niet worden bestraft.

Ook is het doen van gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen niet strafbaar als belediging. Die gedragingen of uitingen mogen echter niet erop gericht zijn ook in een ander opzicht beledigend te zijn en mogen niet zwaarder zijn dan nodig.
Maar veel succes met je plan dit op basisscholen in te voeren, vooral het celstraf aspect was erg geloofwaardig ^O^
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 15:04:19 #91
3928 Ulx
pi_120269033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:00 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

[..]

Maar veel succes met je plan dit op basisscholen in te voeren, vooral het celstraf aspect was erg geloofwaardig ^O^
Niet iedereen zit op zijn vijftiende nog op de basisschool, jij bent denk ik wel een uitzondering. Geeft verder niet.
pi_120269260
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet iedereen zit op zijn vijftiende nog op de basisschool, jij bent denk ik wel een uitzondering. Geeft verder niet.
12 of 15 maakt voor de wet niet zo heel veel uit. Valt beiden onder jeugdstrafrecht.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:11:23 #93
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_120269276
Tragisch. Dan kom je ook nog uit Staphorst, dan ben je dus dubbel gepest geweest.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_120269716
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Tragisch. Dan kom je ook nog uit Staphorst, dan ben je dus dubbel gepest geweest.
Op die school zijn ze dat wel gewend :P.
pi_120270477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zelfs op je elfde mag je geen moorden plegen. Je kan er misschien niet voor in de nor komen. Maar dat is wat anders dan dat het niet verboden is.
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat er in het strafrecht wel degelijk een leeftijdsgrens is. Een kind is van 11 is niet strafbaar.
  donderdag 13 december 2012 @ 16:21:49 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120271894
RIP ;(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 16:28:22 #97
3928 Ulx
pi_120272138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat er in het strafrecht wel degelijk een leeftijdsgrens is. Een kind is van 11 is niet strafbaar.
Aan de andere kant, pesten een stel 10 jarigen een homostel weg uit Utrecht roept men om het invoeren van lijfstraffen.
pi_120273645
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze heeft voor de ogen van haar klasgenoten, waar ook pesters bij zaten zelfmoord gepleegd? Nou, die zijn door die aanblik wel genoeg gestraft denk ik.
Ultieme wraakactie.
Maar die scholieren hebben haar niet eens gepest. Het was op de vorige school.
pi_120273821
quote:
13s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:11 schreef Ziba het volgende:

[..]

Maar die scholieren hebben haar niet eens gepest. Het was op de vorige school.
Je leest niet goed. Dat was een gedicht van twee of drie jaar terug. Het pesten was recent ook gewoon weer aan de orde.
pi_120273983
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Dat was een gedicht van twee of drie jaar terug. Het pesten was recent ook gewoon weer aan de orde.
Ohhhhh ja. :D Nu vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat bepaalde mensen altijd weer gepest worden. Wel heel treurig.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 17:23:19 #101
3928 Ulx
pi_120274058
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:20 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ohhhhh ja. :D Nu vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat bepaalde mensen altijd weer gepest worden. Wel heel treurig.
Ach, je stapt er mee naar een docent of ouder en die zeggen zoiets als: "Pesten scheidt de zwakkeren van de sterken en dat is maar goed ook." en dat soort dingen en je gaat vanzelf wel geloven. Tja. Dan breek je op gegeven moment natuurlijk wel.
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 17:25:40 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_120274119
quote:

[..]

Ohhhhh ja. :D Nu vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat bepaalde mensen altijd weer gepest worden.
Te triest
pi_120274234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, je stapt er mee naar een docent of ouder en die zeggen zoiets als: "Pesten scheidt de zwakkeren van de sterken en dat is maar goed ook." en dat soort dingen en je gaat vanzelf wel geloven. Tja. Dan breek je op gegeven moment natuurlijk wel.
Geen enkele docent of oudere die dat zegt. :') Je wil toch het beste voor je kind, lijkt mij.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

Te triest
Tsja en best raar ook.
  Trouwste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 17:31:27 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_120274286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:29 schreef Ziba het volgende:

[..]

Geen enkele docent of oudere die dat zegt. :') Je wil toch het beste voor je kind, lijkt mij.

[..]

Tsja en best raar ook.
Wat is raar ?

pi_120274343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik ken deze school wel en dat is niet direct wat ik hier verwacht.
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 17:36:51 #106
3928 Ulx
pi_120274469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:29 schreef Ziba het volgende:

[..]

Tja, maar het blijft meestal bij woorden en niks doen, en met een beetje pech krijgt de gepestte ook nog te horen dat hij/zij niet zo moet happen/aanleiding geven/etc. zodat ze wel gaan denken dat het aan hun ligt en dat het dus nooit voorbij zal gaan.

Tenzij....
pi_120274794
quote:

[..]

Ze is vermoedelijk anders dan de rest. Mensen blijven toch kuddedieren.
pi_120274849
Arm meisje, dat ze in vrede mag rusten.

Diegene die haar gepest hebben hebben nu voor de rest van hun leven bloed aan hun handen en hoe erg ze het ook wassen ze krijgen het er nooit meer af.
Dus have fun met jullie verdere leven !! ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_120274883
Vraag me wel eens af, zijn er op FOK! users die vroeger ook pestten?
I´m back.
pi_120274946
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
Ja. Helaas. Vond het nog leuk ook.
pi_120274957
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Ze is vermoedelijk anders dan de rest. Mensen blijven toch kuddedieren.
Toch, als je d'r facebookpagina bekijkt is dat redelijk middle of the road. Veel vrienden en dergelijke.
pi_120274969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Iedereen heeft dat in zekere vorm toch wel eens gedaan?
pi_120274986
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch, als je d'r facebookpagina bekijkt is dat redelijk middle of the road. Veel vrienden en dergelijke.
Een klein groepje pestkoppen is genoeg.
pi_120275024
quote:
9s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Een klein groepje pestkoppen is genoeg.
Dat is helemaal waar.
pi_120275115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Tuurlijk, eerst gepest en daarna zelf gaan pesten.
pi_120283717
quote:

[..]

Van alle tijden alleen niet meer van deze tijd.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_120283924
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:56 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Tuurlijk, eerst gepest en daarna zelf gaan pesten.
Helaas is het een natuurlijke reactie, soort van wraak alleen dan op de verkeerden. Compensatiegedrag. Niet goed te praten maar je ziet het wel vaker. Je mag alleen hopen dat de gepeste pester wel aan damage control doet.
pi_120284620
Overigens kan ik me nu bij bijna elke overgang van Staphorst tot aan Steenwijk/Tuk al een persoon (zelfs 2 tegelijk) voorstellen die onder de trein is gekomen al dan niet zelf of per ongeluk.. 1 daarvan was een kennis die ik een paar weken daarvoor nog had gesproken en totaal niets mee aan de hand leek. Gelijk denk ik dan, verdomme, geef dan een signaal af aan de mensen die je wel mogen!
pi_120285561
Treurig ;(

Maar wat ik nooit begrijp. Zodra je de keuze voor zelfmoord eenmaal heb gemaakt heb je absoluut niets meer te verliezen. Waarom dan niet een paar van die pesters omleggen voordat je zelf springt :?
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 22:04:03 #120
3928 Ulx
pi_120285718
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:00 schreef tjoptjop het volgende:
Treurig ;(

Maar wat ik nooit begrijp. Zodra je de keuze voor zelfmoord eenmaal heb gemaakt heb je absoluut niets meer te verliezen. Waarom dan niet een paar van die pesters omleggen voordat je zelf springt :?
Waarom zou je? Bovendien ben je dan gelijk opgenomen in het rijtje Tristan, Karst Tates, etc.
pi_120285752
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom zou je? Bovendien ben je dan gelijk opgenomen in het rijtje Tristan, Karst Tates, etc.
Ultieme wraak. En wat boeien de gevolgen nou, je bent er immers toch niet meer?
pi_120285828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:04 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ultieme wraak. En wat boeien de gevolgen nou, je bent er immers toch niet meer?
Dat durven ze niet.
pi_120285896
quote:
Treurig ;(

Zou ik ook doen, op z'n minst een paar meenemen.
pi_120285991
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat durven ze niet.
Afgezien van wel of niet durven vraag ik me af of het overwogen wordt.

Uiteraard zal ik nooit antwoord op die vraag krijgen, maar desondanks intrigeert het me wel.
pi_120286010
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Zou ik ook doen, op z'n minst een paar meenemen.
Martelen en dan de video op Facebook posten toch :@ :D

Misschien is het maar goed dat ik niet wordt gepest :X
pi_120286073
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Uiteraard zal ik nooit antwoord op die vraag krijgen, maar desondanks intrigeert het me wel.
Dat hebben ze misschien wel minstens een miljoen keer overwogen.
pi_120286118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat hebben ze misschien wel minstens een miljoen keer overwogen.
Het was ook geen vraag aan jou gericht om te antwoorden hoor :P

Want je had net zo goed kunnen antwoorden dat ze het nooit overwogen hebben, we weten het immers niet :P
pi_120286159
Laatst (net na het nieuws over Tim Ribberink) hoorde ik van mijn tante (alleenstaand, oom overleden) dat mijn nichtje (14) ook werd gepest op school en daarbuiten door klasgenoten, het was al langer aan de gang (sinds de basisschool) en meerdere malen aankaarten bij leerkrachten en schoolleiding hielp niet. Er werd niets gedaan, ze werden serieus geadviseerd om maar met een psycholoog te gaan praten om weerbaarder te worden.
Haar op een vechtsport zetten en van zich af leren slaan zou niet helpen, één meisje tegen een hele groep waaronder jongens.

Iedereen wist wie het waren. Mijn tante heeft geprobeerd om op eigen hand met de ouders te gaan praten maar die deden alsof hun neus bloedde. De pesters ontkenden en kinderen liegen nooit tegen hun ouders dus mijn tante kon het bekijken.

Toen wij (broertje en ik) dit hoorden ben ik eerst alleen op haar school langsgeweest en geprobeerd het alsnog via de schoolleiding te proberen te stoppen. Zelfs nadat ik redelijk boos ben geworden en duidelijke maakte dat dit zo niet kan vertelde de directeur dat hij niets meer voor ons kon doen.

Toen was het voor ons klaar.
We zijn toen met 6 man langsgegaan bij 3 van de "hoofd"pesters en daar de ouders en pesters op een niet-vriendelijke manier toegesproken. Toen wilden de ouders wel luisteren. Sindsdien is ze niet meer gepest.

Tsjah...
  Overall beste user 2022 donderdag 13 december 2012 @ 22:30:47 #129
3928 Ulx
pi_120286807
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vast wel. Maar wat als het mislukt? Dan ben jij degene die probeert een paar klasgenoten te mollen. Omdat ze jou hebben gepest? Je leraren en anderen weten van niks of kozen altijd al partij tegen je.....
pi_120287440
quote:
Treurig ;(

Vaak speelt er veel meer en is het zogenaamde pesten helemaal niet de hoofdoorzaak. Die Tim Ribberink was een latente homofiel die niet uit de kast durfde te komen omdat hij uit een streng reformatorisch gezin kwam.
Er zijn tal van bronnen rondom hem die dit verhaal afzonderlijk van elkaar hebben bevestigd. Maar iemand die doodgepest is klinkt veel dramatischer natuurlijk.
pi_120287444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
Natuurlijk. Waaronder ik. Al was ik dan ook weer iemand die als er een grens overschreden werd weer opkwam voor degene die gepest werd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 13 december 2012 @ 22:48:34 #132
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120287676
quote:

[..]

Precies. :)
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_120290726
quote:

[..]

En doen dat in sommige gevallen nog steeds.
pi_120290910
quote:

[..]

Ik bijvoorbeeld wel en daar kom ik voor uit, maar er zijn heel veel mensen die zeggen van niet. Eigenlijk de meeste mensen wel. Dus jij denkt dat die liegen? :P
pi_120291114
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:05 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik bijvoorbeeld wel en daar kom ik voor uit, maar er zijn heel veel mensen die zeggen van niet. Eigenlijk de meeste mensen wel. Dus jij denkt dat die liegen? :P
Is vaak ook wel perceptie. Niet heel lang geleden had ik een reunie waarop iemand naar me toekwam en mij confronteerde ( :') ) als pester. Bleek het dat irritante mannetje te zijn uit de derde die ik vooral negeerde en een keertje tegen heb gezegd dat ie eens op moest rotten.

In zijn ogen was dat pesten, dus tja :')
pi_120291281
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:05 schreef Ziba het volgende:

[..]

Of de waarheid anders interpreteren, dat kan ook :P.
  vrijdag 14 december 2012 @ 04:38:51 #137
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_120293637
quote:
Jammer wilde het net gaan posten.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 04:43:48 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_120293655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:43 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Vaak speelt er veel meer en is het zogenaamde pesten helemaal niet de hoofdoorzaak. Die Tim Ribberink was een latente homofiel die niet uit de kast durfde te komen omdat hij uit een streng reformatorisch gezin kwam.
Er zijn tal van bronnen rondom hem die dit verhaal afzonderlijk van elkaar hebben bevestigd. Maar iemand die doodgepest is klinkt veel dramatischer natuurlijk.
Gadverdamme. Homo ? Dan vraag je er om. :(

pi_120293912
http://www.ad.nl/ad/nl/12(...)voor-die-dikke.dhtml

Ze werd dus kennelijk gepest omdat ze te dik was. Triest :N Alsof je iemand helpt om af te vallen door hem te pesten en kapot te maken..
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:19:16 #140
3542 Gia
User under construction
pi_120295093
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 07:16 schreef Selestha het volgende:

Ze werd dus kennelijk gepest omdat ze te dik was. Triest :N Alsof je iemand helpt om af te vallen door hem te pesten en kapot te maken..
Vind het wel een knap snoetje, op die foto.
pi_120298981
quote:

Godskolere selectief lezen is ook een kwaliteit. De volgende regel staat: Maar ik weet niet of ze daarom is gesprongen. Ik weet het niet.'

Kind kwam uit Staphorst dus God mag weten wat er daadwerkelijk speelde.
pi_120299097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 04:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Gadverdamme. Homo ? Dan vraag je er om. :(

In die extremistische geloofsgemeenschappen is zoiets kennelijk reden om uit de familie gezet te worden.
  Admin vrijdag 14 december 2012 @ 12:19:35 #143
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120299621
Oké,
iemand die zelfmoord pleegt heeft blijkbaar altijd gelijk en is volkomen eerlijk in hun afscheidsbrieven..

Maar dat is niet het geval, ook een zelfmoordenaar is wonderwel in staat anderen met schuldgevoelens op te zadelen en volkomen onschuldiige mensen van een en ander te beschuldigen.
Want ga nu maar eens ontkennen dat je iets gedaan hebt, het staat in het briefje van de zelfmoordenaar en dus waar.
Pesten is erg, zelfmoord plegen is echt een te complex iets om daar zomaar klakkeloos van aan te nemen dat het enkel en alleen door pesten komt. Copycat gedrag komt wel degelijk voor.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_120300011
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:19 schreef yvonne het volgende:
Oké,
iemand die zelfmoord pleegt heeft blijkbaar altijd gelijk en is volkomen eerlijk in hun afscheidsbrieven..

Maar dat is niet het geval, ook een zelfmoordenaar is wonderwel in staat anderen met schuldgevoelens op te zadelen en volkomen onschuldiige mensen van een en ander te beschuldigen.
Want ga nu maar eens ontkennen dat je iets gedaan hebt, het staat in het briefje van de zelfmoordenaar en dus waar.
Pesten is erg, zelfmoord plegen is echt een te complex iets om daar zomaar klakkeloos van aan te nemen dat het enkel en alleen door pesten komt. Copycat gedrag komt wel degelijk voor.
_O_

Een van haar broers zegt ook dat er een afscheidsbrief zou moeten zijn met daarin de namen van haar pesters. Door zelf uit het leven te stappen geef je de mensen waarover het eventueel gaat geen enkele kans meer om zichzelf te verdedigen of zelfs maar hun kant van het verhaal te vertellen terwijl zij wel diegene zijn die verder moeten
Als voorbeeld van het pesten lees ik een koek in de broodtrommel en de term dikke. Kwetsend genoeg, maar iedereen hier (lang,dik,dun,grote oren, lui oog, hazenlip, moedervlek,beugel,bril,steunzolen, kleding) heeft niet op zeker moment in zijn/haar leven dergelijke kutopmerkingen naar zijn harses gehad??

En dan dit:

quote:
Haar vader was helemaal stapel op haar. Die twee waren altijd samen.'
Stom wijf! :( ;(
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:16:06 #145
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120302986
Goed dat er daarom een extern bureau is ingeschakeld om onderzoek te doen, maar ja..
pi_120303118
quote:

Tsja. Alsof het helpt om af te vallen door jezelf te doden.

Hoewel, in zekere zin wel natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel :P
Conscience do cost.
pi_120305477
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:59 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Godskolere selectief lezen is ook een kwaliteit. De volgende regel staat: Maar ik weet niet of ze daarom is gesprongen. Ik weet het niet.'

Kind kwam uit Staphorst dus God mag weten wat er daadwerkelijk speelde.
Selectief lezen? Het staat in de titel, het wordt meermalen in het artikel herhaald, en wat JIJ zegt staat er maar één keer in.

En schelden hoeft ook niet.. Het artikel is van het AD hoor, niet van mij,,. :{
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 16:06:23 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_120307161
Elke school moet een beleid hebben om pesten tegen te gaan. Dat vindt staatssecretaris van Onderwijs Sander Dekker (VVD), zo zei hij vrijdag na afloop van de ministerraad. "Pestbeleid en het bewust daar mee omgaan hoort eigenlijk een plek te krijgen op iedere school."

Volgens Dekker zijn er 'bewezen effectieve programma's' die scholen kunnen inzetten om een 'veiliger en meer geborgen omgeving' te creëren. De bewindsman gaat het gesprek aan met schoolbesturen om te kijken of dat niet standaard op iedere school moet worden ingevoerd.

De staatssecretaris reageerde op de recente gevallen van zelfmoord die het gevolg waren van pesten. Deze week sprong een 15-jarige leerlinge van een school in Meppel voor de trein. Mogelijk werd de scholiere ook gepest.

Vicepremier Lodewijk Asscher (PvdA) vindt dat er vooral een taak ligt voor schoolbesturen, ouders en de kinderen zelf. "Mensen kijken te makkelijk weg", zei Asscher, die tijdens de wekelijkse persconferentie premier Mark Rutte (VVD) verving. De vicepremier heeft in dat opzicht weinig vertrouwen in verplichte pestprotocollen. "Ieder protocol is papier als het niet wordt gebruikt."

EFFE Scoren

vrijdag 14 december 2012 @ 16:08:18 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120307234
quote:
Treurig ;(

Columbine :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120307284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Columbine :Y
De ging gewoon willekeurig schieten toch? En niet specifiek gericht op pesters.

Al zal het me niks verbazen als zo iemand denkt dat iedereen tegen hem is ;(
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 16:09:17 #151
7889 tong80
Spleenheup
pi_120307287
quote:
Oké,

Ik heb met een psychose op de tafel gestaan met een touw in m'n hand. je innerlijke pijn is niet te beschrijven Yvonne.

Admin vrijdag 14 december 2012 @ 16:15:32 #152
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120307508
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb met een psychose op de tafel gestaan met een touw in m'n hand. je innerlijke pijn is niet te beschrijven Yvonne.

Ik zeg niet dat ik zelfmoord niet begrijp, dat begrijp ik maar al te goed. Als een dierbare zegt dat iedere dag wakker worden zo'n enorme pijn oplevert neem ik dat zeker serieus.

Waar we met z'n allen, internet, voor moeten waken dat niet alle zelfmoordenaars hetzelfde voelen of beleven. Een beschuldiging in een afscheidsbriefje kan 100% waar zijn, maar kan ook een laatste wraak zijn.
Ik wens iedereen die zich hierover moet buigen erg veel sterkte.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_120307549
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik zelfmoord niet begrijp, dat begrijp ik maar al te goed. Als een dierbare zegt dat iedere dag wakker worden zo'n enorme pijn oplevert neem ik dat zeker serieus.

Waar we met z'n allen, internet, voor moeten waken dat niet alle zelfmoordenaars hetzelfde voelen of beleven. Een beschuldiging in een afscheidsbriefje kan 100% waar zijn, maar kan ook een laatste wraak zijn.
Goede post.
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 16:18:39 #154
7889 tong80
Spleenheup
pi_120307616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ken het afscheidsbriefje van de ex van mijn broer.

Dat was niet meer te lezen op het laatst.

Die was vol liefde maar kon het niet meer verwoorden

† In Memoriam † vrijdag 14 december 2012 @ 19:23:36 #155
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120313975
quote:
Oké,

In dit geval gaat het om ene Fleur en de mensen om haar heen beamen dat Fleur op de lagere school al slachtoffer was van pesters

quote:
Volgens de overblijfmoeder werd Fleur jaren geleden al op de basisschool met van alles gepest. 'Tot aan haar broodtrommel aan toe. Dan zat er een koek in en dat was natuurlijk weer verkeerd. Dan ging de klas weer. Haha. Een dikke koek voor die dikke. Ik heb wel eens gezegd: kom op nou meid. Kom voor je zelf op. Maar zo was ze gewoon niet. Misschien was ze wel te lief.'
Je hebt misschien wel gelijk dat er mensen zijn die er genoegen in scheppen om de nabestaanden achter te laten met een schuldgevoel maar in dit geval denk ik dat het lijstje met pesters wat Fleur achterliet zelfs te kort is voor het daadwerkelijke aantal pestende kinderen.

Soms overdrijven kinderen misschien wel maar vergeet niet het is HUN waarheid en HUN beleving van de dingen, HUN gevoel en wat voor de 1 niets voorstelt kan voor de ander als een enorm probleem worden ervaren.
Je weet zelf wat voor heisa er soms op FOK! was als iemand besloot een persoon even belachelijk te gaan maken en er wat mensen mee gingen doen, jij zou er tegen kunnen maar niet iedereen heet Yvonne... ;)
pi_120314420
quote:
Ten eerste: ik keur pesten nooit en te nimmer goed, het is niet te geloven hoe je iemand dag in dag uit kan kleineren en het leven een hel kan maken. Dan zie je iemand voor je ogen gewoon kapot gaan en dat is verschrikkelijk.

Máár de mensen die gepest worden mogen wat mij betreft ook best wat weerbaarder worden. Die Fleur was waarschijnlijk een heel stil en verlegen meisje die nooit wat zei. Helemaal in de slachtofferrol want alles en iedereen is tegen haar. Ze ging naar huis en ging daar eenzaam schrijven over hoe zielig ze was. Dat is ook gewoon fout van haar, en dat mag je best benoemen, ze had hier anders uit kunnen komen. De schuld ligt natuurlijk wel bij de pesters hoor, zij hebben haar het gevoel hebben gegeven dat ze helemaal niks waard is en zij zitten fout.

Ik ben vroeger op de basisschool ook wel eens gepest door wat jongens, was een beetje een irritant moederskindje en kwam niet voor mezelf op. Het enige wat ik toen heb gedaan is eens goed nadenken over hoe ik overkom op anderen en ben wat 'stoerder' geworden en toen hield het op. De een kiest er voor om deze mooie wereld te verlaten, de ander trekt een les uit het pesten en zorgt ervoor dat ie een sterker persoon wordt.
pi_120318558
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:34 schreef Donnis het volgende:

Ik ben vroeger op de basisschool ook wel eens gepest door wat jongens, was een beetje een irritant moederskindje en kwam niet voor mezelf op. Het enige wat ik toen heb gedaan is eens goed nadenken over hoe ik overkom op anderen en ben wat 'stoerder' geworden en toen hield het op. De een kiest er voor om deze mooie wereld te verlaten, de ander trekt een les uit het pesten en zorgt ervoor dat ie een sterker persoon wordt.
Ha, ongeveer zelfde hier. Bij de kleuterschool was er een of ander kutventje dat het spontaan heel leuk vond om mij keihard in m'n gezicht te slaan als de juffrouw even uit zicht was. Als gevolg daarvan had ik een soort ingebouwde 'angst' voor andere kinderen. Niet dat ik meteen ging huilen als ik in de buurt bij ze kwam, maar ik was gewoon extreem verlegen en ik zou nooit de eerste stap naar toenadering gezet hebben.

Op een gegeven moment ging ik naar de basisschool en daar had ik het geluk dat ik met hele aardige kinderen zat opgescheept. Echter buiten school waren er dan weer regelmatig de stoere jongens tegen wie ik helemaal dichtklapte en waar ik ook min of meer door gepest werd.

Mijn pa herkende die angst, en besloot mij op een gegeven moment op Karate te zetten. Dat heeft mij echt verschrikkelijk geholpen. Niet omdat je dan iedereen in elkaar kan slaan die je wil, maar het idee van jezelf dat je weerbaar -bent- maakt vaak al dat je dermate zelfverzekerd bent dat je voor pesters al oninteressant bent.

Pesten kan ik niet goedkeuren. Ik heb er nooit (bewust?) aan meegedaan en zeker tegenwoordig heb ik daar helemaal geen behoefte aan. Echter kan je niet verwachten dat de scholen/overheid/werk eindverantwoordelijk zijn of een kind wel of niet gepest wordt. Er is niet altijd een instelling of andere hulp bij om je handje vast te houden als er stoute mensen gemeen gaan doen.

In veel reacties lees ik toch min of meer terug dat mensen verwachten dat het pestprobleem wordt opgelost door de persoon op wie ze stemmen of degene die ze betalen om hun kind naar school te laten gaan. Dat is enigszins naïef, lijkt me. Het moet van 2 kanten komen en als een kind dermate veel gepest wordt dat het uiteindelijk zelfmoord pleegt zijn er imo meer schuldigen dan alleen de pesters.
Conscience do cost.
  vrijdag 14 december 2012 @ 21:15:30 #158
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_120319825
Toen ik naar de middelbare school ging was er ook een groepje dat dacht in mij een makkelijk slachtoffer te hebben gevonden. Ik negeerde ze eerst omdat ik zo naief was om te denken dat ze er dan niks maar aan zouden vinden en ze dan wel zouden stoppen. Dat gebeurde dus niet en op een gegeven moment had ik er meer dan genoeg van dus toen ze in de middag pauze weer naar me toe kwamen heb ik m'n bril afgezet en m'n verstand op nul en heb ik de leider van het groepje in elkaar gemept. Tsja, dat begrepen ze wel dus toen was het ook afgelopen.

Niet lang daarna kregen we een nieuwe jongen in de klas. Hij was verlegen en schuchter en ook tenger gebouwd. Het ideale slachtoffer dus voor dat groepje. Ik vond het zo verschrikkelijk laf van ze dat een zwakker iemand hadden uitgezocht omdat het bij mij niet lukte. Ik zag toen een keer in de middag pauze dat ze hem met z'n allen in een hoek hadden gedreven en ik zag ook de angst in de ogen van die jongen. De leider van het groepje die net helemaal hersteld was van het pak rammel dat ik hem had gegeven heb ik toen weer in elkaar gemept met de mededeling dat ik hem iedere keer als ze een nieuw slachtoffer uitzoeken weer in elkaar sla. Toen was de lol er natuurlijk af voor ze en er is daardoor in mijn klas nooit meer iemand gepest.

Pester begrijpen maar 1 ding, een fysieke afstraffing.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_120347201
Dit gaat weer zo'n vervelende hype worden. Allerlei labiele aandachtshoeren die het niet meer gaan zitten, gaan het gooien op pesten om zo eens een keer het nieuws te halen. :r :r :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')