Berechten als volwassenen dus. Ik bedoel, als je als zestienjarige een grensrechter molt moet dat ook. Dan moet je natuurlijk nu niet over "kinderen" gaan praten, het is al een tijdje duidelijk dat dit het gevolg kan zijn van pesten.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:15 schreef tong80 het volgende:
In de brief zou de scholiere kinderen die haar hebben gepest bij naam noemen.
InB4 dat.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"- en "Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"-reacties...
Het is inderdaad vreselijk egoïstisch, ze doet haar ouders heel veel leed aan.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef CruellaDeVil het volgende:
Kom maar weer op met de "Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
Sukkeltje. Kijk, ik pest jou, zwakkie.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:37 schreef Murdera het volgende:
"Als je zelfmoord pleegt ben je gewoon zwak / een egoïst / etc.!"
"Pesten scheidt de zwakken van de sterken en maar goed ook!"
En dat is één.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is inderdaad vreselijk egoïstisch, ze doet haar ouders heel veel leed aan.
Natuurlijk waren er nog genoeg andere mogelijkheden geweest. Ze koos de makkelijkste weg.
quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sukkeltje. Kijk, ik pest jou, zwakkie.
Dat gelul altijd.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Natuurlijk waren er nog genoeg andere mogelijkheden geweest. Ze koos de makkelijkste weg.
Nou echt makkelijk hoor zelfmoord plegen, je hoeft alleen maar voor de trein te springen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
quote:Het vijftienjarige meisje dat zich voor de ogen van haar klasgenoten dinsdag voor de trein wierp vanwege aanhoudend gepest, heeft notabene twee jaar gelden een prijs gewoonnen met een gedicht over pesten.
De Meppeler Courant schrijft vandaag dat zij twee jaar geleden deelnam aan het Meppeler Poëziefestival voor scholieren in Schouwburg Ogterop.
Met onderstand gedicht won ze de eerste prijs.
Ik had er genoeg van, het zat me tot hier.
Nu ben ik daar weg, met heel veel plezier.
Diep van binnen ben ik bang,
want straks herhaalt het zich weer,
dan voel ik die pijn weer,
en dat wil ik nooit meer.
Op de plaats van de spoorwegovergang hebben scholieren inmiddels bloemen neergelegd. Er komen initiatieven op gang om op tweede kerstdag een stille tocht te houden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-over-pesten.dhtml
Ik heb wel het idee, dat het nu net lijkt alsof er meer gepest wordt dan vroeger door de vele media aandacht.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of alle media aandacht op dit moment voor de zelfmoorden van pestslachtoffers niet juist maakt dat nog meer slachtoffers dat gaan zien als een uitweg of zeg ik nu iets geks?
De enige manier om aandacht te krijgen voor hun verdriet en wanhoop. Ik hoop echt dat dit snel gaat ophouden.
Dat ligt vast aan het gebrek aan hulp wat gepesten krijgen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef senesta het volgende:
Ik vraag me af of alle media aandacht op dit moment voor de zelfmoorden van pestslachtoffers niet juist maakt dat nog meer slachtoffers dat gaan zien als een uitweg of zeg ik nu iets geks?
De enige manier om aandacht te krijgen voor hun verdriet en wanhoop. Ik hoop echt dat dit snel gaat ophouden.
Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef senesta het volgende:
Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd. Tegenwoordig is het hip voor kranten om dit soort persoonlijke drama's op de voorpagina te keilen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat ligt vast aan het gebrek aan hulp wat gepesten krijgen.
'Hmmm, wat zullen we vandaag eens gaan doen?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:50 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.
Denk ook dat het zoiets is ja.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef Fides het volgende:
[..]
Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd. Tegenwoordig is het hip voor kranten om dit soort persoonlijke drama's op de voorpagina te keilen.
Het is heel simpel: doen de kranten het niet, dan gebeurt het wel via een andere route. Dit soort verhalen vinden hun weg naar het publiek toch wel. Het is wachten op de gepeste die een dergelijke brief op het Internet zet voordat hij/zij zelfmoord pleegt. Als ouder is het dan maar hopen dat jouw kind dan niet genoemd wordt!quote:Op donderdag 13 december 2012 11:52 schreef Fides het volgende:
Denk je dat er vroeger meer faciliteiten waren? Ik denk dat alleen de beeldvorming is veranderd.
Heb het gedicht in de OP gezet. Vind je ok hoop ik.quote:
quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee, dat het nu net lijkt alsof er meer gepest wordt dan vroeger door de vele media aandacht.
Volgens mij echter is pesten van alle tijden, het gebeurde vroeger net zo veel als nu.
Ik denk dat dat ook nog helemaal niet zo makkelijk is. Een hoop mensen zullen echt samen moeten werken om tot een goede oplossing te komen. De school, ouders van de pesters, ouders van slachtoffer. Als maar één van de partijen niet of niet voldoende meewerkt dan is het al een lastig verhaal. Want pesten tegenwoordig gaat vaak een stuk verder dan het schoolplein.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat ligt vast aan het gebrek aan hulp wat gepesten krijgen.
Ja, precies, dat dacht ik ook. Maar het is wel dubbel natuurlijk. Aan de ene kant zouden mensen zich best eens wat bewuster mogen zijn van de gevolgen van pesten. En is dit een met je neus op de feiten moment. Aan de andere kant vind ik dit inderdaad erg eng want brengt het slachtoffers niet op het idee dat dit een goede uitweg is. Zeker deze leeftijd, dramatiek rules dan vaak.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:50 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde met die familiedrama's. Met al die aandacht breng je mensen alleen maar op ideeën.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand een kind verkracht en vermoord maar dat gebeurd ookquote:Op donderdag 13 december 2012 11:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik kan hier godverdomme zo kwaad over wordenHoeveelste pestslachtoffer is dit wel niet dat zelfmoord heeft gepleegd?
Een gepest kind wat depressief raakt en niemand die werkelijk een hand uitsteekt. Een school waar bestuur en leraren net doen of ze niks merken zodat ze zich er niet in hoeven mengen. Klasgenoten die niet of onvoldoende opkomen voor het gepeste kind. Helaas blijkt het gepeste kind vaak zelf niet met de ouders erover te hebben.
Zie ook hier, maar dan zonder dodelijke afloop
http://www.geenstijl.nl/m(...)ngen_van_het_hu.html
Oneens, er zijn tegenwoordig veel meer manieren om te pesten.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Volgens mij echter is pesten van alle tijden, het gebeurde vroeger net zo veel als nu.
Wat denk je dat er met volwassen op hun werk vaak gebeurt ?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:58 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Oneens, er zijn tegenwoordig veel meer manieren om te pesten.
Je kan het je niet voorstellen of wil je je zoiets niet voorstellen omdat het een wel erg nare gedachte is dat jouw gedrag direct kan leiden tot de zelfmoord van iemand anders?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:56 schreef SicSicSics het volgende:
Is weer een mooi 'Als het kalf verdronken is...' onderzoek. Triest verhaal.
Maar ook hier een kleine kanttekening; ik geloof niet dat pesten alleen zal leiden tot zelfmoord. Dan zouden er veel meer mensen zelfmoord plegen. Net als het telefoongesprek van de DJ's alleen niet de reden is voor de zelfmoord van die verpleegster uit Engeland. Tenminste, ik kan het mij niet voorstellen.
Als er meer manieren zijn, neemt de hoeveelheid pesterijen dan ook toe?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:58 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Oneens, er zijn tegenwoordig veel meer manieren om te pesten.
Ik kán het me niet voorstellen. Maar dat is een 'beperking' waar ik blij mee ben.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ulx het volgende:
Je kan het je niet voorstellen of wil je je zoiets niet voorstellen omdat het een wel erg nare gedachte is dat jouw gedrag direct kan leiden tot de zelfmoord van iemand anders?
Alleen was het vroeger klaar als school afgelopen was en je thuis zat.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Als er meer manieren zijn, neemt de hoeveelheid pesterijen dan ook toe?
Lijkt me onzin, op scholen wordt altijd al gepest, ken genoeg voorbeelden van m'n basisschool en dat was ver voor het internet tijdperk. En ook toen werd er geen aandacht aan besteed,
In de laatste klas van de basisschool had ik een vreselijke leraar die het minder intelligente jongetje van de klas niet serieus nam.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Lijkt me onzin, op scholen wordt altijd al gepest, ken genoeg voorbeelden van m'n basisschool en dat was ver voor het internet tijdperk. En ook toen werd er geen aandacht aan besteed,
Ja.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:59 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Natuurlijk ging het vroeger ook door. En vroeger pleegden kinderen ook zelfmoord wegens pesten. Alleen nu staat het direct op allerlei sites en weet je het meteen. Vroeger was het beter want toen ging het gewoon de doofpot in.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen was het vroeger klaar als school afgelopen was en je thuis zat.
Nu gaat het de hele tijd door.
Dit dus.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kinderen worden gewoon gepest op school, in de klas, op het schoolplein, tijdens gym, op weg naar huis. Dat heeft helemaal niks te maken met nieuwe dingen als sociale media.quote:
Goed lezenquote:Op donderdag 13 december 2012 12:05 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Kinderen worden gewoon gepest op school, in de klas, op het schoolplein, tijdens gym, op weg naar huis. Dat heeft helemaal niks te maken met nieuwe dingen als sociale media.
De buitenbeentjes, het dikke meisje, de lelijke jongen, de stinkende stotteraar etc worden altijd al gepest zolang er mensen bestaan.
Maar goed, we verschillen daarin van mening blijkbaar
Dat was niet altijd het geval. In mijn geval waren de pestkoppen zowat mijn buurjongens en op de sportclub was het ook altijd raak.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
't lijkt nu net haar afscheidsbrief maar daar zat dus 2 jaar tussenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb het gedicht in de OP gezet. Vind je ok hoop ik.
mhoa, het is redelijk stabiel... plegen gemiddeld zo'n 30 jongeren onder de 19 succesvol zelfmoord per jaar en dat is al een tijdje stabielquote:Op donderdag 13 december 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Onderwijsinstellingen zijn tegenwoordig te groot geworden en dat gaat ten koste van de aandacht voor de leerlingen. Liever zijn bestuurders bezig met hun bonussen, gokken met financiele derivaten en het zo snel mogelijk carriere maken om lekker je zakken te kunnen vullen.
Dat is de ziekte waar heel bestuurlijk Nederland momenteel aan lijdt en het ziet er niet naar uit dat deze mensen daar een einde aan gaan maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |