abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2012 @ 22:15:59 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_120323326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit bedoel ik, jij gaat er bij voorbaat al zo'n beetje van uit dat Israel weinig goeds in de zin heeft,
Israël heeft zich de afgelopen jaren bewezen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_120332252
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Transfer or deport dus vrijwillige vestiging is gewoon toegestaan.

Er is ook geen clausule die expliciet spreekt over "immigratie" t.o.v. deportatie of overzetting van bevolking richting het bezette gebied.
De afwezigheid daarvan geeft duidelijk aan dat het hier alleen gaat over geforceerde verhuizing.
Nee. Want de bezettende staat dient als een goed huisvader de belangen van de bezette bevolking te waarborgen. En de door jou als vrijwillige vestiging aangeduide bezetting, doet ernstig afbreuk aan de belangen van de lokale bevolking. Gevestigd of nomade.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120332266
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Perspectief hé , de regering handelt natuurlijk gewoon puur naar eigen belang.
Tja.
Op zich is handelen naar welbegrepen eigenbelang wel een goed idee. Maar nadruk op welbegrepen.
Maar Israel handelt naar slechtbegrepen belang en dus tegen dat eigenbelang. Kennelijk!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120332281
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat was een verhaal locale vs lands overheid. Voor de bouwstop afgegeven bouwvergunningen bleven gewoon geldig.
Nee, die waren vanaf het begin illegaal, want betroffen bezet gebied.
Israel heeft, volgens internationaal recht, helemaal niet het recht om bouwvergunning af te geven op bezet gebied. En al helemaal niet bouwvergunningen voor joden/Israelis.
pi_120332283
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen ja.!
  zaterdag 15 december 2012 @ 03:44:18 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120332402
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 02:54 schreef Kees22 het volgende:
Nee, die waren vanaf het begin illegaal, want betroffen bezet gebied.
Israel heeft, volgens internationaal recht, helemaal niet het recht om bouwvergunning af te geven op bezet gebied. En al helemaal niet bouwvergunningen voor joden/Israelis.
Dat is een ander punt, ik geef alleen aan waarom er doorgebouwd werd ondanks de bouwstop.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 15 december 2012 @ 03:53:03 #107
56749 BlaZ
pi_120332437
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 02:49 schreef Kees22 het volgende:
Tja.
Op zich is handelen naar welbegrepen eigenbelang wel een goed idee. Maar nadruk op welbegrepen.
Maar Israel handelt naar slechtbegrepen belang en dus tegen dat eigenbelang. Kennelijk!
Hoe langer het allemaal duurt, hoe sterker de onderhandelingspositie van Israel. Dat is het enige wat politiek gezien telt.
  zaterdag 15 december 2012 @ 03:55:16 #108
56749 BlaZ
pi_120332451
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 02:46 schreef Kees22 het volgende:
Nee. Want de bezettende staat dient als een goed huisvader de belangen van de bezette bevolking te waarborgen. En de door jou als vrijwillige vestiging aangeduide bezetting, doet ernstig afbreuk aan de belangen van de lokale bevolking. Gevestigd of nomade.
Wat is eigenlijk de status van Joden die in de West-Bank geboren zijn?
  Moderator zaterdag 15 december 2012 @ 04:09:47 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120332484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 03:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de status van Joden die in de West-Bank geboren zijn?
illegaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 15 december 2012 @ 04:54:01 #110
56749 BlaZ
pi_120332554
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 04:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

illegaal
Apart
pi_120332559
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:17 schreef moussie het volgende:

[..]

C'mon zeg, voor de camera's een bouwstop afkondigen en achter de schermen via een trucje gewoon in hetzelfde tempo doorgaan met bouwen is gewoon een farce, een optreden voor de wereldbühne maar voor de Palestijnen gebakken lucht. En zelfs als dan maanden later blijkt dat er echt gewoon in hetzelfde tempo door is gebouwd, iets wat hun van begin af aan stelden, krijgen ze evengoed de Zwarte Piet toegeschoven, hun zijn niet ingegaan op die zak met gebakken lucht, hoe durven ze, ze willen vast geen vrede ..
Ze hebben gewoon helemaal niets gekregen, maar blijkbaar moeten ze daar wel iets tegenover stellen ..
Onzin, een mogelijkheid is een mogelijkheid, de bouwstop werd goedgekeurd en geprezen ondanks dat jet misschien weinig voorstelde. De Palestijnen jadden er iets kleins tegenover kunnen zetten, sterker nog ze kunnen zelf ook eens de eerste stap zetten, maar jij weet net zo goed als ik dat ze dat niet doen en vertel eens welke rechtvaardigheid daarin zit.
pi_120332561
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je wordt behandels zoals je andere mensen behandeld.
pi_120339212
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 04:57 schreef DeParo het volgende:
Onzin, een mogelijkheid is een mogelijkheid, de bouwstop werd goedgekeurd en geprezen ondanks dat jet misschien weinig voorstelde. De Palestijnen jadden er iets kleins tegenover kunnen zetten, sterker nog ze kunnen zelf ook eens de eerste stap zetten, maar jij weet net zo goed als ik dat ze dat niet doen en vertel eens welke rechtvaardigheid daarin zit.
Lol, de onderhandelingspartner onder valse voorwendselen naar de onderhandelingstafel lokken een 'mogelijkheid' noemen. Iets wat je zeker moet doen als je vrede wil hebben.

Overigens werd tot niet al te lang geleden elke toenaderingspoging van de Palestijnen bij voorbaat afgeketst, om dezelfde reden als waarom men niet met Hamas wou praten na hun verkiezingsoverwinning. Dus al zetten ze een kilometer stappen, zolang ze niet aan de voorwaarden van Israël, stoppen met aanvallen en erkenning van Israël, voldeden werd er gewoon niet onderhandelt. Vandaar ook dat de onderhandelingen over de Oslo-akkoorden in het geheim moesten plaatsvinden, er werd afgeweken van het Israëlische standpunt.
pleased to meet you
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:41:37 #114
56749 BlaZ
pi_120339657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, de onderhandelingspartner onder valse voorwendselen naar de onderhandelingstafel lokken een 'mogelijkheid' noemen. Iets wat je zeker moet doen als je vrede wil hebben.

Overigens werd tot niet al te lang geleden elke toenaderingspoging van de Palestijnen bij voorbaat afgeketst, om dezelfde reden als waarom men niet met Hamas wou praten na hun verkiezingsoverwinning. Dus al zetten ze een kilometer stappen, zolang ze niet aan de voorwaarden van Israël, stoppen met aanvallen en erkenning van Israël, voldeden werd er gewoon niet onderhandelt. Vandaar ook dat de onderhandelingen over de Oslo-akkoorden in het geheim moesten plaatsvinden, er werd afgeweken van het Israëlische standpunt.
Daarom zou er ook apart met de Gaza strook en de West Bank onderhandelt moeten worden.

Dat je niet onderhandelt met een organisatie die je vernietiging als doelstelling heeft lijkt me evident.
pi_120340886
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Daarom zou er ook apart met de Gaza strook en de West Bank onderhandelt moeten worden.
Dat gaat denkelijk pas gebeuren op het moment dat het er serieus op lijkt dat Hamas en Fatah echt samen gaan werken.

quote:
Dat je niet onderhandelt met een organisatie die je vernietiging als doelstelling heeft lijkt me evident.
Dat je niet wil onderhandelen met de dief die je huis en land heeft gestolen lijkt me ook evident.
pleased to meet you
  Moderator zaterdag 15 december 2012 @ 15:34:33 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120341054
probleem is dat de Israeli's niet hoeven te onderhandelen

de Palestijnen zitten in een wat penibelere situatie
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:58:33 #117
56749 BlaZ
pi_120341649
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:34 schreef sp3c het volgende:

Inderdaad, de Palestijnen zitten in een penibele situatie en stellen dan nog allerlei eisen.
pi_120342270
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Moussie, jij vindt het vals dat is iets heel anders, jij legt het op jouw manier uit en vanuit die constructie meen je dat het oneerlijk is, het kan allemaal niet volgens jou niet,, maar bovendien is het nooit of te nimmer genoeg wat Israel doet. Hoe kan je het vals vinden dat Abbas naar vredesonderhandelingen wordt gehaald. Hoor de onzin die je uitslaat prijs de mogelikkheid en ga niet zitten zeveren om elk klein dingetje. Het moet voor jou altijd beter, groter, en stiekem vind je het zelfs pas ok als Israel onvoorwaardelijk tot de max gaat en het liefst zelfs nog veel verder.

Ik ben verder helemaal geen fan van Netanyahu Moussie. Die man bezorgt met zijn idioterie Israel te veel een slechte naam. Maar ondanks dat weet je wat ik zag Moussie, ik zag een opening voor vredesonderhandelingen, een kleine maar ik zag het. Vervolgens zie ik twee partijen die allebei even koppig als trots zijn en weigeren nog verder te gaan. Dan vind ik de bouwstop al een stap, ongeacht jouw mening, maar ook Israel had verder kunnen gaan om te laten zien meer bereidheid tot vrede te hebben dan Abbas. Twee partijen die allebei een prachtig moment hebben verziekt. De Palestijnen deden dat minstens net zo goed dus.

----ll

Nog niet zo lang geleden heeft Arafat elk vredesvoorstel en elke afspraak verpest door het geld in eigen zakken te steken. Nog niet zo lang geleden bliezen aanhangers van Hamas zich op in Israelische steden. Nog niet zo lang geleden werd Israel aangevallen met daarop een pijnlijke oorlog. Nog niet zo lang geleden kwam dezelfde Hamas aan de macht.

Ik ben geen fan van Netanyahu Moussie maar ga me hezelf aub niet voor de gek zitten houden dat de Palestijnen zulke lieverdjes zijn.
pi_120342439
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:34 schreef sp3c het volgende:

Als Israeliers vinden dat ze niet hoeven te onderhandelen dan creeeren ze hun eigen problemen. Daarom hamert Israel wel degelijk elke keer op onderhandelingen ongeacht of je dat oprecht vindt.
  Moderator zaterdag 15 december 2012 @ 16:30:53 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_120342615
ik heb het niet over wat de Israeli's vinden of over wat ik oprecht vind maar over de situatie op de grond

Israel heeft alle touwtjes in handen, als dit nog 1000 jaar doorgaat dan is dat voor de staat prima te vol te houden ... maw ze hoeven niet te onderhandelen

de Palestijnen onderhand hebben een kutleven en dat word met iedere raket kutter, dan kun je stug door blijven gaan omdat je toch niets anders te doen hebt maar beter word het er niet van, ze zullen serieus moeten gaan onderhandelen en hebben hierbij niet echt de luxe om partners te kiezen
pi_120344893
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:30 schreef sp3c het volgende:
ik heb het niet over wat de Israeli's vinden of over wat ik oprecht vind maar over de situatie op de grond

Israel heeft alle touwtjes in handen, als dit nog 1000 jaar doorgaat dan is dat voor de staat prima te vol te houden ... maw ze hoeven niet te onderhandelen

de Palestijnen onderhand hebben een kutleven en dat word met iedere raket kutter, dan kun je stug door blijven gaan omdat je toch niets anders te doen hebt maar beter word het er niet van, ze zullen serieus moeten gaan onderhandelen en hebben hierbij niet echt de luxe om partners te kiezen
De steun voor Israel neemt enorm af, verandert er iets in de globale machtsverdeling of rollen wat niet geheel ondenkbaar is, dan vraag ik me af of Israel dit zo lang volhoudt.
De enige die winnen elke dag zijn de Palestijnen zo'n beetje, weliswaar hebben de burgers een kutleven, maar onterecht lijkt alsof ze de nieuwe zwarte Zuid-Afrikanen zijn zeg maar.
pi_120351048
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als Israeliers vinden dat ze niet hoeven te onderhandelen dan creeeren ze hun eigen problemen. Daarom hamert Israel wel degelijk elke keer op onderhandelingen ongeacht of je dat oprecht vindt.
Maar hoe kan Israel onderhandelen met de Palestijnen?

quote:
Ten eerste bleef Abbas slim weigeren Israëls bestaansrecht te erkennen, en vooral het bestaansrecht als nationaal thuisland voor het Joodse volk in hun oude land. De Israëlische leiders betogen terecht dat zonder een dergelijke erkenning toekomstige conflicten te verwachten zijn.

Ten tweede heeft Abbas' eigen Fatachpartij deze week een feestelijk logo voor zijn 48ste verjaardag gekozen, waarop het gehele land Israël wordt vervangen door Palestina.

Deze twee punten maken duidelijk dat Abbas' woorden loos zijn, en laten duidelijk zien hoe belangrijk het is aandacht te schenken aan wat Palestijnse leiders in het Arabisch zeggen, en de woorden die ze in het Engels zeggen met een snufje zout te nemen.

Maar hoe kan Israel onderhandelen met de Palestijnen, als je ze voor geen meter kan vertrouwen.
pi_120351273
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:51 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Maar hoe kan Israel onderhandelen met de Palestijnen?
Je zal moeten laten zien dat je bereid bent ver te gaan, zonder daarbij je veiligheid op het spel te zetten, ik ben het wel met Moussie eens dat Netanyahu dat veel te weinig laat zien net als de Palestijnen overigens.

[..]

quote:
Maar hoe kan Israel onderhandelen met de Palestijnen, als je ze voor geen meter kan vertrouwen.
Ze vertrouwen elkaar niet, maar het klopt dat in de Palestijnse gebieden weinig eensgezindheid is en weinig factoren waarmee je echt kan praten, hoe dan ook bij beide partijen zullen ze van zichzelf moeten uitgaan en niet alleen een verwachting van de ander opstellen.
pi_120360644
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 03:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hoe langer het allemaal duurt, hoe sterker de onderhandelingspositie van Israel. Dat is het enige wat politiek gezien telt.
Ah. Dat is dus waarom het koloniseren van bezet gebied verboden is.
Waarom zou de onderhandelingspositie van Israel verstrekt moeten worden? Het land is al overduidelijk de sterkste partij.
Integendeel: als Israel, volgens internationale beschaafde en algemeen erkende normen de bezette gebieden moet ontruimen, heeft het een gigantisch en steeds groeiend probleem: het ontruimen van alle illegale nederzettingen. En de overduidelijke weerstand van de kolonisten tegen die ontruiming.

Een weerstand die ten dele ook nog terecht is: Israel heeft nederzettingen gestimuleerd en dus de burgerbevolking gestimuleerd als militaire buffer op te treden.
pi_120361026
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad, de Palestijnen zitten in een penibele situatie en stellen dan nog allerlei eisen.
Tja, daar heb je een punt.
Ze hebben geen enkel recht op recht.

Maar als je dat serieus neemt, moet je de joodse staat israel ook geen beschaafde staat meer noemen, maar gewoon een roofzuchtige schurkenstaat.
Die niet een voorhoede is van het joods-christelijke westen tegenover de barbaarse moslimhorden, maar een wraakzuchtige volgeling van een jaloerse god.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')