Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom zouden joden recht hebben op een eigen stuk land?quote:Op maandag 24 december 2012 02:40 schreef bojan het volgende:
[..]
Tjah door de moslims hé die hen beschieten....
Waarom niet?quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom zouden joden recht hebben op een eigen stuk land?
Ik begon me al af te vragen of er nog iemand was.quote:
Je moet het zien vanuit het perspectief van toen. Europa was tot drie jaar daarvoor veel gevaarlijker dan Israël.quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waren de joodse dorpen daarom omringd door prikkeldraad met wachttorens?
Ik kwam laatst nog een oude katholieke Illustratie tegen, waarin Israel nog geroemd werd om de gedurfde ontginning en zo. Mooie foto, die ik uiteraard niet gescand heb. Dus je zult het met mijn woord moeten doen.
quote:
quote:De Israëlische regering heeft de bouw van 1200 nieuwe woningen in de joodse nederzetting Gilo, nabij Oost-Jeruzalem op de Westelijke Jordaanoever, goedgekeurd.
Om dezelfde reden dat andere volken recht hebben op een eigen stuk land, ouwe jodenhater.quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom zouden joden recht hebben op een eigen stuk land?
Dat je het moet zien vanuit het perspectief van toen ben ik eens. Maar dat maakt prikkeldraad en wachttorens niet begrijpelijker. Alsof die zouden helpen tegen Teutoonse horden.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:11 schreef waht het volgende:
[..]
Je moet het zien vanuit het perspectief van toen. Europa was tot drie jaar daarvoor veel gevaarlijker dan Israël.
Goede vraag. En dat zeg ik zonder ironie.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:24 schreef BorisDeLul het volgende:
Nou, vertel, hoever is jullie mening beïnvloed naar aanleiding van de reacties van wat jij beschouwt als "de andere kant"? Heb je dingen ontdekt die je kunt gebruiken? Heb je feiten of cijfers gezien die je mening hebben doen bijstellen, of misschien wel kantelen? Heb je dingen gehoord die je nog niet wist en je standpunt in een ander daglicht hebben gezet?
Of denk je nog precies zo als je dacht toen je dit topic voor het eerst binnenwandelde, zo'n 5 week/maand/jaar geleden?
Dat klinkt bijna als een koosnaam!quote:[..]
Om dezelfde reden dat andere volken recht hebben op een eigen stuk land, ouwe jodenhater.
Joden uit Buchenwald hadden geen woonplaats.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goede vraag. En dat zeg ik zonder ironie.
Mijn andere kant zijn extremisten, en ik moet toegeven meer aan de Israelische dan aan de Palestijnse kant.
Van de Palestijnen kan ik me de woede namelijk beter voorstellen. De joden lijken geobsedeerd door een religieus fanatisme enerzijds en door de opzettelijk levend gehouden geschiedenis van eeuwenlange vervolging anderzijds. Voor beide laatste motieven kan ik weinig begrip opbrengen, voor het eerste motief veel meer.
Ik heb feiten gezien en verhalen gehoord die mijn mening aanpasten, Kantelen (nog) niet echt. Een openbaring voor mij was het verslag van de massamoord in Hebron op de Engelse wikipedia, waaruit bleek dat de Arabieren wel degelijk verschil maakten tussen de nieuwe joden en de oude joden. En de ontstellend snelle intocht van joden in de eerste helft van de vorige eeuw. De tsunami, zeg maar.
Wat me ook verraste: hoe weinig westerse joden er eigenlijk in Israel wonen. En hoe klein het aandeel autochtone joden nog was in 2005.
[..]
Dat klinkt bijna als een koosnaam!
Nee, die reden is anders. De joden woonden al ergens en eisten een ander land op waar ze wilden gaan wonen. Land dat bovendien al bewoond was door anderen. Volkeren zoals de Koerden (ook aan hen is een eigen land beloofd) woonden zelf in wat ze opeisten als hun eigen land. Die worden overheerst door andere volkeren.
Ze eisen hun geconfisceerde eigendommen op èn het recht in een ander land te gaan wonen. Win-win.
De joden die naar Israel verhuizen en daar automatisch recht krijgen op een woonplaats, hebben al een woonplaats. En ze verdrijven anderen.
De geschiedkundige component van de bijbel vanaf ongeveer (inclusief) de val van het tienstammenrijk wordt in grote lijnen ondersteund door andere bronnen, zoals opgravingen in Syrië, Irak en Egypte.quote:Op woensdag 26 december 2012 03:50 schreef sp3c het volgende:
heilige geschriften
geen historische geschriften
Dat ze doorsloegen in het zichzelf beschermen is dus wel begrijpelijk, vanuit het perspectief van toen.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat je het moet zien vanuit het perspectief van toen ben ik eens. Maar dat maakt prikkeldraad en wachttorens niet begrijpelijker. Alsof die zouden helpen tegen Teutoonse horden.
Dat daar hun koninkrijken waren wordt dan ook door niemand betwijfeld, waar het om gaat is het 'recht' op dat gebied dat zijn basis vindt in het geloof. Zonder dat zou helemaal niemand op het idee zijn gekomen dat een volk zo'n 2500 jaar nadat hun koninkrijken verdwenen waren en zo'n 2000 jaar nadat het uit het gebied is verdreven een claim zou hebben die prevaleert boven de rechten van de reeds aanwezige plaatselijke bevolking.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:46 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
De geschiedkundige component van de bijbel vanaf ongeveer (inclusief) de val van het tienstammenrijk wordt in grote lijnen ondersteund door andere bronnen, zoals opgravingen in Syrië, Irak en Egypte.
Oh ja? Wie was dat dan, op wie ze dat land moesten veroveren nadat ze uit Egypte waren gevlucht?quote:Op woensdag 26 december 2012 12:09 schreef firefly3 het volgende:
De Joden waren daar als eerst, rond de tijd van Babylonie, nog meer dan 1000 jaar voor het jaar 0.
Geen arabieren in ieder geval:quote:Op woensdag 26 december 2012 13:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh ja? Wie was dat dan, op wie ze dat land moesten veroveren nadat ze uit Egypte waren gevlucht?
Je beseft dat de Arabieren de andere helft zijn van de zonen van Sem? En uit hetzelfde gebied komen als waar de joden oorspronkelijk vandaan komen?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Geen arabieren in ieder geval:
Wikipedia: " De Arabieren komen oorspronkelijk uit het gebied Oman en Jemen en bewoonden voor de christelijke jaartelling alleen het Arabisch schiereiland."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |