abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2012 @ 20:19:44 #1
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_120120694

De sphynx is een kattenras. Dit ras is ontstaan in Canada. Deze katten worden kaal geboren.

Haarloze katten werden enkele eeuwen geleden al in Zuid-Amerika gevonden. En op diverse andere plaatsen in de wereld worden met enige regelmaat naaktkatten geboren. Naast de Sphynx wordt er ook met Russische naaktkatten gefokt, de Don Sphynx of Donskoy en de Peterbald. De Sphynxkatten stammen af van de Canadian Hairless. In de jaren 60 en 70 van de 20e eeuw werden in Canada verschillende naakte katten gevonden. Een aantal van deze katten is naar Nederland geïmporteerd en begin jaren 80 van de 20e eeuw is men serieus met ze gaan fokken. Als uitkruispartner is veelvuldig gebruikgemaakt van de Devon rex. Het gen dat de haarloosheid bij de Sphynx veroorzaakt, is een recessief verervend gen. Het bleek echter dominant te vererven ten opzichte van het Devon rex gen.

De Sphynx ziet er naakt uit, maar compleet haarloos is hij niet. De huid van een Sphynx is bedekt met heel korte donshaartjes. Als je hem aait, voelt hij aan als een perzik. Op de oren, snuit, voeten en staart mogen de donshaartjes iets langer zijn.
Sphynx katten hebben extra verzorging nodig. Ze moeten regelmatig gewassen worden. De talg die zich bij een kat met een normale vacht tussen de haren verdeelt, blijft bij een Sphynx op de huid liggen. De huid wordt plakkerig en het talg geeft af op meubilair en kleding. Ook de oren moeten regelmatig schoongemaakt worden, omdat een Sphynx veel last heeft van oorsmeer.

Sphynxliefhebbers alhier:

zvinks-pietfok.jpg Zoeperzazke
20101921EoyD68VM.gif Flappe-du-Pomme
tje.jpg vencodark
Konrad%20Curze.jpg Ordos20
muizzzslaapt.gif Turbomuis
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  zondag 9 december 2012 @ 20:31:28 #2
6067 Turbomuis
pi_120121342
Laatste van het vorige topic:

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:57 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Die rode dragen op zich wel bij aan haar street credibility :Y
Ze ziet eruit als een mietje. Maar dat zeg ik niet tegen haar, ze heeft al zo'n laag zelfbeeld.
pi_120122478
Yay ik sta weer eens in een OP :D
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_120124836
Woah, 6 sphynxen voor je OP!

En inderdaad, aangezien ze door veel mensen lelijk worden gevonden kan een extra (gelogen) complimentje geen kwaad :D
pi_120125451
Ik zat al te denken, hoe heb ik al die tijd zo'n mooie banner over het hoofd gezien, maar hijs nieuw. Tof O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 9 december 2012 @ 21:33:47 #6
6067 Turbomuis
pi_120125456
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

En inderdaad, aangezien ze door veel mensen lelijk worden gevonden kan een extra (gelogen) complimentje geen kwaad :D
Ik voel me echt plaatsvervangend beledigd als mensen haar lelijk vinden. Stom wel:)
Ik heb haar nooit echt leleijk gevonden. Ze is vooral ontzettend schattig.
Ik zie wel waarom veel mensen het lelijke beesten vinden, dan dan weer wel :)
pi_120126096
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:33 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ik voel me echt plaatsvervangend beledigd als mensen haar lelijk vinden. Stom wel:)
Ik heb haar nooit echt leleijk gevonden. Ze is vooral ontzettend schattig.
Ik zie wel waarom veel mensen het lelijke beesten vinden, dan dan weer wel :)
Haha, beledigd voel ik me niet echt...daarvoor hoor ik het te vaak denk ik :D . En ik vond ze vroeger ook lelijk :o . Ik vind ze er vooral heel cool en schattig uitzien :)
pi_120127065
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Die ziet er net uit als een hyper actief kind "Yay nieuw speeltje, let's go!"

Super cute, dat dan wel weer.
pi_120129190
Mijn vader vindt onze katten ook lelijk maar hij zegt dat hun lieve karakter alles goedmaakt. O+
Al vindt hij Rani nu wel mooi nu ze een flinke vacht heeft gekweekt.
Cool trouwens dat Rani en Xena in de OP staan, mis alleen Raja nog. :P
  zondag 9 december 2012 @ 22:34:49 #10
6067 Turbomuis
pi_120129836
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:26 schreef vencodark het volgende:
Mijn vader vindt onze katten ook lelijk maar hij zegt dat hun lieve karakter alles goedmaakt. O+
Ik vond het best moeilijk, om alle katten bij elkaar te krijgen. Dus sorry dat ik Raja heb gemist...
Stond er een fotootje van haar in het vorige topic? Anders pm ff een pic, dan knutsel ik die erbij :)
pi_120130031
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:34 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ik vond het best moeilijk, om alle katten bij elkaar te krijgen. Dus sorry dat ik Raja heb gemist...
Stond er een fotootje van haar in het vorige topic? Anders pm ff een pic, dan knutsel ik die erbij :)
Hem. ;) Nee, geeft niets joh. Die extra moeite hoef je niet te doen. :)
pi_120130303
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:26 schreef vencodark het volgende:
Ik heb altijd een beetje probleem met kattehaar in kleding (ja, ik stofzuig elke dag de bank, zo een neuroot ben ik dan ook weer), dus opmerkelijk dat je pa daar dan weer niks over te melden heeft :P
pi_120139065
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Ik heb altijd een beetje probleem met kattehaar in kleding (ja, ik stofzuig elke dag de bank, zo een neuroot ben ik dan ook weer), dus opmerkelijk dat je pa daar dan weer niks over te melden heeft :P
Mijn ouders hebben zelf 3 harige katten waarvan we 2 gigantisch haaruitval hebben dus die zijn dat juist gewend. Trouwens, Rani valt niet uit. :)
pi_120282614
Damn! She's a sexy bitch :P Whehehe!
I had a signature once. It was awful.
pi_120283473
_O-
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:14:51 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_120296336
Flappe, ik vind je kat toch een.stuk leuker dan dat blondje hoor!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_120299848
De kat is het leukst met dit blondje :D ;)

Even tussen spoilertags

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even tussen m'n sjaal wroeten. Echt, Sushi denkt nog steeds dat ze een kitten is, zit steeds te zoeken en dan uiteindelijk gaat ze aan m'n oor lopen sabbelen.
pi_120305842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
De kat is het leukst met dit blondje :D ;)

Even tussen spoilertags

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even tussen m'n sjaal wroeten. Echt, Sushi denkt nog steeds dat ze een kitten is, zit steeds te zoeken en dan uiteindelijk gaat ze aan m'n oor lopen sabbelen.
Sabbelen doen die van ons niet meer. Rani ligt wel steeds vaker op mijn schouders en nek bij het slapen.
Domme Xena heeft zich gister verbrand aan de kachel. Blijkbaar was ze erop gaan liggen en ineens mauwde ze heel erg. De velletjes hingen eraan als kleine blaren. Mijn vriend heeft spul op d'r gesmeerd en nu ziet het er wel ok uit. De schade valt mee maar dit kan ook alleen Xena overkomen. :')
pi_121160854
Sushi begrijpt eindelijk het concept "verwarming is heet --> ik moet er niet met mijn pootjes op gaan staan. Daar is die handdoek voor die het baasje zo liefdevol voor mij heeft neergelegd".

pi_121162831
Nog zo'n slimmerd. Ligt het aan mij, of worden sphynxen een beetje rodig als ze op een hete verwarming hebben gelegen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ordos20 op 04-01-2013 19:11:08 ]
pi_121163412
Gisteren ook weer zo iets moois: Turbomuis was even weg en er lagen twee haarbandjes op tafel. Nu meende ik ooit mee gekregen te hebben dat de Sphynx het best leuk vindt om te spelen (bijna als een hondje was de quote). Anyway Momo dus met die bandjes aan het meppen over de hele tafel heen. Ik pakte een van de bandjes en gooide die voor haar neus heen en weer.

En echt een blik als alleen een Sphynx kan geven: wat de f**k ben jij nu aan het doen? Daar gingen mijn goede intenties.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ordos20 op 04-01-2013 19:21:17 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:17:22 #24
6067 Turbomuis
pi_121163481
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:04 schreef Ordos20 het volgende:
Nog zo'n slimmerd. Ligt het aan mij, of worden spynxen een beetje rodig als ze op een hete verwarming hebben gelegen?
Gestoofde sphynx :)

Overigens heeft Momo dat verwarmingsgegeven nog niet echt door.

pi_121188082
Ohja, verwarmingliggen, dat doen de mijne ook graag. Maar niet thuis, alleen in vakantiehuisjes.... Onze verwarming biedt niet zo'n perfecte ligmogelijkheid, dan gaan ze op de vensterbank zitten en hun kont over de rand hangen, hihi ;)

Op vakantie tijdens de kerst zaten de heren zo:

Wat mij inspireerde tot dit:

:P

@Turbo: wat is Momo toch een klein ding he.... maar wel lief O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')