dat slaat dus nergens op. Alsof dat beest dan denkt "oh ik mag zeker niet plassen naast de bak"quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
Het is even lullig, maar het zindelijk maken van katten hebben wij altijd succesvol als volgt gedaan: Als ze ergens in de kamer hebben geplast, beetpakken bij het nekvel, met hun gezicht door hun eigen plas en daarna in de kattenbak zetten.
Wat een achterlijk stompzinnige methode.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
Het is even lullig, maar het zindelijk maken van katten hebben wij altijd succesvol als volgt gedaan: Als ze ergens in de kamer hebben geplast, beetpakken bij het nekvel, met hun gezicht door hun eigen plas en daarna in de kattenbak zetten.
Nee, natuurlijk niet dan vluchtie meteen weg.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef RaymondK het volgende:
haal even een paar dagen de deksel van de kattenbak af. Soms durven ze niet naar binnen.
Als je hem betrapt dan direct d'r op zetten natuurlijk
huh?quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet dan vluchtie meteen weg.
Hij moet die bak niet als iets afschrikwekkends gaan zien.
Met mijn kinderen was dat niet nodig. De katten waren wel allemaal binnen 3 dagen zindelijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een achterlijk stompzinnige methode.
Doe dat straks lekker met je eigen kind eens?
katten zijn binnen notime zindelijk. Dat komt niet omdat jij ze met de neus door hun eigen zeik heen haalt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:40 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Met mijn kinderen was dat niet nodig. De katten waren wel allemaal binnen 3 dagen zindelijk.
Is niet stompzinnig. Onze hond hebben we ook op deze manier zindelijk gemaakt en die had het vrij snel door.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat nou "achterlijk stompzinnige methode" dit is heel gebruikelijk!quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
yeah sure.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:44 schreef Executioner het volgende:
[..]
Wat nou "achterlijk stompzinnige methode" dit is heel gebruikelijk!
Je hoeft dit maar één of twee keer te doen en hj \ zij gaat in het vervolg altijd naar de bak!
Dat werkt averechts.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
Daarmee leer je in feite aan dat plassen fout is, een kat ziet die kattenbak ook als onderdeel van de straf en wordt dan juist bang van de kattenbak.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
ik denk dat yvonne je stukje tekst verkeerd heeft gelezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
huh?
jonge katten durven soms niet in een afgesloten kattenbak te gaan zitten.
Constant de deksel er af laten natuurlijk, niet als die net gaat zitten kakken het dak eraf rukken uiteraard, jezus dat behoeft toch geen uitleg.
dit kan je ook lezen als: als je de kat betrapt op de kattenbak de kap er direct weer op zetten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef RaymondK het volgende:
haal even een paar dagen de deksel van de kattenbak af. Soms durven ze niet naar binnen.
Als je hem betrapt dan direct d'r op zetten natuurlijk.
oh oke.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:08 schreef loecje het volgende:
[..]
ik denk dat yvonne je stukje tekst verkeerd heeft gelezen.
[..]
dit kan je ook lezen als: als je de kat betrapt op de kattenbak de kap er direct weer op zetten.
omdat het daarover ging in de zin ervoor.
Gisteren katten gekocht en nu al ten einde raad? Gaat lekkerquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef BerryN het volgende:
Ik ben einde raad ik hoop dat mensen mij kunnen helpen.
Slechtste advies everquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
Helaas werkt blijkbaar bij deze kat dus 1 kattenbak niet, katten zijn net zo verschillend als mensen dus koop nou gewoon een tweede bak.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef BerryN het volgende:
Oke mensen bedankt voor de snelle reacties, maar 2 kattenbakken heb ik niet. Ik heb altijd vroeger 2 katten gehad en 1 kattenbak ging altijd goed. Maar ik hou hem gewoon goed schoon dat wel.
Maar ik zou nog beter op hem letten en wanneer die zijn behoefte wil doen meteen pakken bij zijn nekvel en in de kattenbak doen.
Doe het meteen. Hoe sneller je het ze juist hebt aangeleerd, hoe beter het is. Als ze eenmaal bedacht hebben dat hoekjes ook prima zijn, leer je ze dat zo moeilijk weer af!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:33 schreef BerryN het volgende:
Oke, het is ook nog vroeg ze zijn net nieuw hier nog geen 24 uur zijn ze er dus ik zie het nog even aan anders koop ik een 2de kattenbak met de zelfde grint als de focker.
Schijn je niet te mogen zeggenquote:
Vulling en schone bak ( ook een nieuwe bak kan naar plastic meuren, altijd even ruiken in de dierenzaak) (Ja het staat gekquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gisteren katten gekocht en nu al ten einde raad? Gaat lekker
Zet er een andere bak naast met een ander soort vulling.
Zit er een kap op de bak(ken), haal die er dan af.
Maak de plek waar geplast is goed schoon (biotex groen en géén chloor gebruiken)
See if I carequote:
Idem hier. En zeker de kleintjes vonden het heel vervelend. Ze zakten er met de pootjes in weg en sprongen dan uit de bak om op bed te gaan plassen. Ik snapte ze wel, maar was het er niet mee eensquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Vulling en schone bak ( ook een nieuwe bak kan naar plastic meuren, altijd even ruiken in de dierenzaak) (Ja het staat gek) en de geschikte vulling uitproberen.
Ik had van dat biologische houtkorrelszooi, heel verantwoord.
Alleen had ik 1 kat die het afschuwelijk aan z'n pootjes vond voelen.
Dat helpt niet hij zoekt telkens een andere plek uit !quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:46 schreef Lienekien het volgende:
Volhouden! En niet radeloos worden, want daar wordt je nieuwe katje niet blij van.
Voorlopig volhouden dat je ze in een beperkte ruimte houdt, totdat het katje het wel op de bak doet.
En als er vaste plekken zijn waar hij de fout in gaat: heel goed schoonmaken en desnoods ontoegankelijk maken.
Is de badkamermethode al langs gekomen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:47 schreef BerryN het volgende:
[..]
Dat helpt niet hij zoekt telkens een andere plek uit !
Ja, ik heb hem gisteren avond in de badkamer gedaan maar aangezien hij nog geen dag in mijn huis was vond hij dat eng dat die helemaal in een hoekje achter de verwarming verstopt en hele tijd miauwen. En had de kattebak en een slaapmand erbij gezet. En toen ik smorgens open deed had die gepoept en geplast in de badkamer maar niet in de kattenbak en het was ook nog is diaareequote:Op vrijdag 7 december 2012 20:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is de badkamermethode al langs gekomen?
Ik denk dat hij gewoon wil plassen en poepen waar die zin in heeft.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:54 schreef Lienekien het volgende:
Tjongejonge. Stress of misschien is 'ie ziek.
Nee. Give the cat a breakquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:57 schreef BerryN het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon wil plassen en poepen waar die zin in heeft.
dit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
ik heb het al veranderd, te snel gepost.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:14 schreef BerryN het volgende:
[..]
Even goed lezen, ik heb al 2 bakken 1 kattenbak en 1 andere bak een (afwasbak)
Maar hij is al bijna een half jaar he? Ik hoop echt dat het nog goed kan komen! Maar ik zal het is doenquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:20 schreef dawg het volgende:
[..]
ik heb het al veranderd, te snel gepost.
bel morgen de dierenarts eens? wellicht kunnen zij je meer vertellen, hebben ze tips die wij niet weten, etc.
ja misschien dat de da juist daarom wel andere tips oid weet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:24 schreef BerryN het volgende:
[..]
Maar hij is al bijna een half jaar he? Ik hoop echt dat het nog goed kan komen! Maar ik zal het is doen
Damn, aangezien ik net 2 maand op mij zelf woon en nog een arme student ben hoop ik niet dat dit gebeurt bij mijn bankstel of vloerkleed want heb lang gespaard voor mij inboedel en zo aangezien ik geen goed inkomen heb als student. Maar waar kun je dat kopen? En vind die het gewoon lekker of vind die het lekker en wil die plassen\poepen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:27 schreef monsterd. het volgende:
Gewoon doorzetten, misschien kun je nog feliway in de kattenbak spuiten? Dan vindt ie het lekkerder ruiken.
Onze kater had de gewoonte om in het vloerkleed te pissen, heeft ook lang geduurd om dat weg te krijgen. Blijven doorzetten was uiteindelijk het enige wat hielp (en het vloerkleed weggooien
)
Sorry dat ik het, maar wat heeft je bezield om twee Maine Coons te kopen onder die omstandigheden?!quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:38 schreef BerryN het volgende:
[..]
Damn, aangezien ik net 2 maand op mij zelf woon en nog een arme student ben hoop ik niet dat dit gebeurt bij mijn bankstel of vloerkleed want heb lang gespaard voor mij inboedel en zo aangezien ik geen goed inkomen heb als student. Maar waar kun je dat kopen? En vind die het gewoon lekker of vind die het lekker en wil die plassen\poepen?
Waar heb jij last van dan? Ik verdien ruim genoeg om gewoon te leven? En heb super veel tijd voor mijn katten wat is dus het probeem? Welke omstandigheden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorry dat ik het, maar wat heeft je bezield om twee Maine Coons te kopen onder die omstandigheden?!
Hij heeft niet last van zijn blaas, hij laat het niet zomaar lopen hij zoekt eerst rustig naar een goed plekje en dan plast hij pas.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:45 schreef Zomerjurkje het volgende:
Voordat je aan de feliway gaat (op zich goed spul want geeft een geruststellend iets af waar wij mensen niets van merken) zou ik als ik jou was eerst even naar de dierenarts gaan. Misschien heeft de kat last van zijn blaas en piest ie daarom niet op de bak.
Ik heb al een 2de bak, ja de focker zei hij al zinderlijk was. Maar (Weet niet als ik hem wel kan geloven)quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:57 schreef lichtekooi het volgende:
Ik zou toch gewoon een tweede kattenbak proberen, kat oppakken en erin zetten als je denkt dat hij gaat plassen, kap eraf halen zodat hij een open bak heeft, dat zijn tips waar je wat aan kunt hebben in eerste instantie. Mocht je perse geen twee bakken willen, kun je later altijd nog proberen er eentje weg te halen.
Was ie bij de fokker wel zindelijk?
Neee, maar hij sproeit ook niet maar echt plassenquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:02 schreef Zomerjurkje het volgende:
Bedenk ik me ineens; is de kat al gecastreerd?
arme student en dan een bankstel van een paar duizend?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:52 schreef BerryN het volgende:
[..]
Waar heb jij last van dan? Ik verdien ruim genoeg om gewoon te leven? En heb super veel tijd voor mijn katten wat is dus het probeem? Welke omstandigheden?
Is toch logisch dat ik geen nieuw bankstel van paar duizend euro kan kopen als hij erover heen plast?
Dat is al een begin! Misschien vindt hij de afwasbak nog te klein? Katten kunnen heel kieskeurig zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:14 schreef BerryN het volgende:
[..]
Even goed lezen, ik heb al 2 bakken 1 kattenbak en 1 andere bak een (afwasbak)
En hoe is dat betaalbaar voor een arme studentquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorry dat ik het, maar wat heeft je bezield om twee Maine Coons te kopen onder die omstandigheden?!
Geen stamboom, en wat maak dat uit? Ga nou aub niet de topic verpesten met domme dingen! Dit gaat om een goed leven van een kat hallo?quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
En hoe is dat betaalbaar voor een arme student
Ja als hij dat te klein vind heeft die de kattenbak nog, clhoor ga ik morgen meteen kopen dan? Maar is het verstandig om hem vanacht in een bench te doen met de kattenbak en een slaap mandje? En voer en water? Want als ik ga slapen en heb er geen zicht op plast en poept hij alles onder terwijl ik slaap. Ik ga morgen zeker even de dieren arts bellenquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:36 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is al een begin! Misschien vindt hij de afwasbak nog te klein? Katten kunnen heel kieskeurig zijn.
Heb je nog contact gehad met de fokker? Is dat een geregistreerde fokker? Want die geven altijd wel goede nazorg.
En laat hem eens controleren door een dierenarts. Misschien heeft hij wel ergens last van waardoor hij de kattenbak associeert met pijn en er niet in wil plassen.
Ow, en doe een (klein!) drupje chloor in je kattenbakken (ook de bak schoonmaken ermee). Want dat vinden katten heel lekker.
En hieruit volgt dat je je vloer niet moet schoonmaken met chloor, want dat nodigt juist uit tot plassen.
Bel morgen ook de fokker even of die nog tips heeftquote:Op zaterdag 8 december 2012 00:05 schreef BerryN het volgende:
[..]
Ja als hij dat te klein vind heeft die de kattenbak nog, clhoor ga ik morgen meteen kopen dan? Maar is het verstandig om hem vanacht in een bench te doen met de kattenbak en een slaap mandje? En voer en water? Want als ik ga slapen en heb er geen zicht op plast en poept hij alles onder terwijl ik slaap. Ik ga morgen zeker even de dieren arts bellen
Nee amateur f- ik heb ook geen stamboom bij gekregen. Maar kan het misschien voor komen dat sommige katen gewoon willen plassen waar ze willen plassen? Als hij op de laminaat plast gaat die naar die tijd wel krabben alsof die de urine wil begraven zoals in de kattenbak echt raar!
quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:57 schreef BerryN het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon wil plassen en poepen waar die zin in heeft.
Katten met een blaasontsteking zoeken ook rustig naar een plekje hoor. Last hebben van de blaas is een breed begrip en betekent niet alleen maar dat ie incontinent is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:54 schreef BerryN het volgende:
[..]
Hij heeft niet last van zijn blaas, hij laat het niet zomaar lopen hij zoekt eerst rustig naar een goed plekje en dan plast hij pas.
Je zegt toch zelf dat je een arme student bent en geen goed inkomen hebt? Je bankstelsel en vloerkleed zijn mijn zorg niet, wel of je het financieel kunt trekken als zou blijken dat je met deze katten naar de dierenarts moet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:52 schreef BerryN het volgende:
[..]
Waar heb jij last van dan? Ik verdien ruim genoeg om gewoon te leven? En heb super veel tijd voor mijn katten wat is dus het probeem? Welke omstandigheden?
Is toch logisch dat ik geen nieuw bankstel van paar duizend euro kan kopen als hij erover heen plast?
Dierenarts moet wel denk je dat ik het over mij hard kan strijken om hem weg te doen? Ik neem niet voor niks katten ik hou van dieren. En ja ik kan gewoon een goede verzorging voor een kat betallenquote:Op zaterdag 8 december 2012 09:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt toch zelf dat je een arme student bent en geen goed inkomen hebt? Je bankstelsel en vloerkleed zijn mijn zorg niet, wel of je het financieel kunt trekken als zou blijken dat je met deze katten naar de dierenarts moet.
Ben net bij de dieren winkel geweest heb 2 soorten nieuwe grint gekocht, en die feliway shit wat is dieren spullen duur zeg! dikke 80 euro kwijt:Pquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:14 schreef Greys het volgende:
Feliway stekker kan je ook bij de gewone dierenwinkel kopen volgens mij![]()
En ga je het proberen om de naast de bak gedeponeerde plasjes en poepjes in de bak te gooien? Ben benieuwd, houd je ons op de hoogte?
Ja hequote:Op zaterdag 8 december 2012 12:03 schreef BerryN het volgende:
[..]
Ben net bij de dieren winkel geweest heb 2 soorten nieuwe grint gekocht, en die feliway shit wat is dieren spullen duur zeg! dikke 80 euro kwijt:P
Tja, het is natuurlijk ontzettend vervelend maar soms hebben oplossingen tijd nodig. Ook dat hoort bij het baas-zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:57 schreef BerryN het volgende:
1 of 2 weken?! Ik kan hem toch niet 24 uur in de gaten houden? Hij blijft steeds plassen en alles straks is mijn hele huis vervuild!
KIjk ik heb een woonkamer van 20vierkante meter, met 3 kattenbakken alle 3 hebben andere kattenbak vulling. Heb de deksels eraf gehaald maar als ik naar de winkel ga of als ik moet slapen doe ik hem in een honden bench waar speeltjes in liggen en een slaapmand met een kattenabak en voer bakje met water aan de andere kant van de Bench. Als ik hem uit de bench heb dan gaat die gewoon met mij op de bank spelen en tegen me aanliggen maar soms staat die op loopt die in de kamer rond en gaat die gewoon steeds ergens plassen\poepen terwijl ik 3 kattenbakken heb staan met 3 verschillende vulling. Ik heb ook op ale bakken een beetje clhoor gedaan maar hij ruikt alleen en loopt weer weg.
Ik heb nu ook feliway in de stopcontact. maar jammer dat dit 2 weken duurt want in die tijd is hij het al aan geleerd om te plassen in huis
Lijkt me een goed plan.voor als je weg bent. En koop dan ook feliway voor on die slaapkamer. En hem natuurlijk niet eenzaam opsluiten. Broerlief erbij, krabpaal, speelgoed en kattenbakken en dan zou dat prima moeten gaan. Terwijl verder onderzoekt waar zijn plasgedrag vandaan komt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:11 schreef BerryN het volgende:
Kijk, ik heb ze nu los omdat hij nu slaapt op de bank maar als hij speelt of rond sneuveld dan ben ik bang dat hij plast. Ik heb sinds 2 maand eigen woning ben weg bij mijn ouders. heb alle meubels nieuw gekocht. Vooral de bank was heel erg duur, maar heb ook een groot kleed en zo. Als hij daar overheen zou plassen dan heb ik echt een dik probleem dus ik moet hem wel in de bench doen als ik er even niet ben of niet in de woonkamer ben.
Maar ik heb een grote flat met 3 slaap kamers ik gebruik er maar 1 om te slapen en de kleinste op mijn kleding in te bewaren. Maar ik heb er dus 1 over is het een goed idee om hem daar in te doen met 3 kattenbakken en een slaap plekje en paar speel dingen? Dozen en zo? Ik twijfdelde omdat het misschien eng voor hem is en zo omdat die er nooit is geweest, en ook die feliway in de woonkamer heb.
Nog een feliway erbij? Ik heb al 3 kattenbakken gekocht. 3 soorten vullingen, om dan ook nog krabpaal en nog een feliway erbij te kopen gaat te ver zoveel geld heb ik ook weer niet te besteden daarvoor. IK moet ook nog vanavond naar de dieren arts misschien anders maandag.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Lijkt me een goed plan.voor als je weg bent. En koop dan ook feliway voor on die slaapkamer. En hem natuurlijk niet eenzaam opsluiten. Broerlief erbij, krabpaal, speelgoed en kattenbakken en dan zou dat prima moeten gaan. Terwijl verder onderzoekt waar zijn plasgedrag vandaan komt.
Die drie soorten vulling snap ik niet, maar goed.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:28 schreef BerryN het volgende:
[..]
Nog een feliway erbij? Ik heb al 3 kattenbakken gekocht. 3 soorten vullingen, om dan ook nog krabpaal en nog een feliway erbij te kopen gaat te ver zoveel geld heb ik ook weer niet te besteden daarvoor. IK moet ook nog vanavond naar de dieren arts misschien anders maandag.
Maar ik heb veel dozen van een grote tv en andere dozen daarkunnen ze toch ook in klimmen en door heen rennen en zo? EN aankrabben. Want ik heb al een dood in de woonkamer zitten ze veel in en krabben ze veel aan
Laten we het zo zeggen, ik geef meer om mijn kat dan om de IKEA-stoel die ze heeft uitgekozen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:46 schreef WinnieWana het volgende:
Dan komen je katten buiten. Zo niet dan zijn je meubels vast stuk.
Voor binnenkatten is het echt noodzakelijk. Tenminste als je een beetje geeft om je meubels, behang en vloerbedekking.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen, ik geef meer om mijn kat dan om de IKEA-stoel die ze heeft uitgekozen.
Dan zou ik maar snel wat krabpalen aanschaffenquote:Op zaterdag 8 december 2012 16:49 schreef BerryN het volgende:
Haha mijn bankstel kost 2200 euro dus mij maakt wel uit:P maar ik heb een doos en hij rent er heen en gaat krabben alles dus ja:P
Je hebt ze sinds donderdag en je hebt het nog amper de tijd gegeven. Dit kan echt nog wel goed komen, maar dan heeft het wel jouw geduld en doorzettingsvermogen nodig.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:04 schreef BerryN het volgende:
Maar jongens ik ben bang dat het niet goed komt, mijn kat blijft maar de kattenbak vermijden ik heb alles geprobeerd het klinkt misschien raar maar ik hoop gewoon dat hij een blaasontsteking heeft zodat er een goede reden is dat die niet wil in de bak! Want als die gewoon gezond is heb ik groot probleem het is niet mogelijk toch om een kat te houden die niet op de bak wil?
Eerst maar eens je bezoekje aan de dierenarts afwachten voor je in paniek raakt (al ben je al aardig zover geloof ikquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:04 schreef BerryN het volgende:
Maar jongens ik ben bang dat het niet goed komt, mijn kat blijft maar de kattenbak vermijden ik heb alles geprobeerd het klinkt misschien raar maar ik hoop gewoon dat hij een blaasontsteking heeft zodat er een goede reden is dat die niet wil in de bak! Want als die gewoon gezond is heb ik groot probleem het is niet mogelijk toch om een kat te houden die niet op de bak wil?
Zit hij nu de hele dag in de bench?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:59 schreef BerryN het volgende:
Oke, laminaat licht op de grond kunnen ze wel op en zo maar is alleen leuk voor ze toch? Ja maar ik ben wel beetje in paniek meer omdat ik denk van hoelanger het duurt hoe meer hij went aan het wild plassen. Ik wil alleen maar zijn leven redden. Maar ik twijfel omdat de bench bij me bank staat hij ziet mij steeds als ik op de bank zit en dan ligt hij rustig maar als ik hem in een andere kamer zit raakt die in paniek en blijft die miauwen. Maar ik doe hem om de 15min of zo even eruit om te spelen en te rennen maar zo snel ik gevoel heb hij wil plassen of poepen dan doe ik hem in de bench zodat hij alleen maar in die kattenbak kan plassen in de bench
Hoe kom je hier nu bij ! Ik heb hem in de bench als ik ga slapen! Als ik wakker word gelijk ik haal hem eruit en gelijk in de andere kattenbak en als die eruit wil even 10 sec tegen houden en dan gewoon laten gaan want als die niet moet moet die niet. Vervolgens ga ik hele tijd met hem spelen en kijken hoe hij met zijn broetje speelt. na 20 min of zo gaat die op de bank liggen dan ga ik even op de computer en kijk steeds als die nog wel slaapt op de bank naar een uurtje word die wakker met zijn broetje en gaat die weer spelen dan ga ik gelijk de weer bij zitten en in de gaten houden als die moet plassen of poepen als ik merk hij wil plassen gelijk in de kattenbak en weer 15 sec tegen houden en dan doe ik hem even in de bench met slaapmand (Soortholletje) En kleine kattenbak meestal gaan ze dan slapen. Als ze wakker worden willen ze eruit gelijk doe ik hem weer in de kattenbak als die niet moet ga ik weer spelen en laat ik ze slapen waar ze willen meestal woonkamer dus ze zijn alleen even in de bench als ik naar de winkel moet of iets anders.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zit hij nu de hele dag in de bench?Dat vind ik echt zielig.
Dat je hem erin doet als je er niet bij bent en tot je je extra kamer klaar hebt, alla. Maar als jij in de kamer bent en hij mag niet bij jou, daar wordt hij pas ongelukkig van.
Ik heb ook een plaskater, maar als hij ergens wil gaan plassen zie ik het aankomen door zijn houding en dan corrigeer ik hem, waarna hij toch naar de kattebak gaat. Dat zal voor jouw katje wellicht niet zo makkelijk gaan maar ik hoop echt dat ik verkeerd gelezen heb dat je hem nu meer in de bench hebt zitten dan lekker bij jou en met de vrijheid van de woonkamer.
Trouwens: als je er meteen bij bent gaat je laminaat echt niet kromtrekken van kattenplas.
Vooruit dan, nog een tip.Kost wel weer geld.
Ecodor is een middel wat alle geuren van kattepis verwijdert, ook die geuren die je zelf niet meer ruikt maar de kat wel. Als hij vaste plasplekken heeft is het echt aan te raden dat spul te bestellen. Kan zijn gewoonte doorbreken. Plast hij telkens op een andere plek, dan zou ik er even mee wachten en hem eerst lichamelijk na laten kijken.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik las wat anders uit dit stukje:quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:46 schreef BerryN het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nu bij ! Ik heb hem in de bench als ik ga slapen! Als ik wakker word gelijk ik haal hem eruit en gelijk in de andere kattenbak en als die eruit wil even 10 sec tegen houden en dan gewoon laten gaan want als die niet moet moet die niet. Vervolgens ga ik hele tijd met hem spelen en kijken hoe hij met zijn broetje speelt. na 20 min of zo gaat die op de bank liggen dan ga ik even op de computer en kijk steeds als die nog wel slaapt op de bank naar een uurtje word die wakker met zijn broetje en gaat die weer spelen dan ga ik gelijk de weer bij zitten en in de gaten houden als die moet plassen of poepen als ik merk hij wil plassen gelijk in de kattenbak en weer 15 sec tegen houden en dan doe ik hem even in de bench met slaapmand (Soortholletje) En kleine kattenbak meestal gaan ze dan slapen. Als ze wakker worden willen ze eruit gelijk doe ik hem weer in de kattenbak als die niet moet ga ik weer spelen en laat ik ze slapen waar ze willen meestal woonkamer dus ze zijn alleen even in de bench als ik naar de winkel moet of iets anders.
Dus ze zitten bijna niet in de bench denk dat ik er een voorstander van ben. Maar mijn moeder was net hier ga me ook tips maar zij zegt ook ga is eten of even tv kijken soms willen ze ook wel lekker slapen in de bench en als ze in de bench liggen liggen ze helemaal op de rug diep in slaap. dan is het tocjh niet erg>?
En ik heb gewoon donderdag en vrijdag vrij genomen ik zit 17 uur per dag bezig met de katten ! Dus ik wil echt niet dat deze misverstanden ontstaan want dit gaat niet om mij deze hulp maar om te katten want het gaat om hun!
BTW ik en mijn moeder gaan maandag de dierenarts bellen die de 2 broetjes hebben behandeld wat in de dierenpaspoort staat.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:59 schreef BerryN het volgende:
Oke, laminaat licht op de grond kunnen ze wel op en zo maar is alleen leuk voor ze toch? Ja maar ik ben wel beetje in paniek meer omdat ik denk van hoelanger het duurt hoe meer hij went aan het wild plassen. Ik wil alleen maar zijn leven redden. Maar ik twijfel omdat de bench bij me bank staat hij ziet mij steeds als ik op de bank zit en dan ligt hij rustig maar als ik hem in een andere kamer zit raakt die in paniek en blijft die miauwen. Maar ik doe hem om de 15min of zo even eruit om te spelen en te rennen maar zo snel ik gevoel heb hij wil plassen of poepen dan doe ik hem in de bench zodat hij alleen maar in die kattenbak kan plassen in de bench
Huuuuuuuuuu, ik vraag het me alleen maar af, ik ben niet echt arm, maar als ik een rondje dierenarts moet dan ben ik een heleboel geld kwijt. Dus daarom vroeg ik het me af.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:01 schreef BerryN het volgende:
[..]
Geen stamboom, en wat maak dat uit? Ga nou aub niet de topic verpesten met domme dingen! Dit gaat om een goed leven van een kat hallo?
Ik ben gisteren en vandaag al 210 euro kwijt aan maatregelingen, en maandag voor controle naar de dierenarts en als dat niet helpt ook nog is naar de kattengedragstherapie, (Want ik zal er alles aan doen tot mijn kat zinderlijk is maar lieft zo goedkoop mogelijk want ik wil nog wel een keer uitgaan of een dagje uit. Maar als moet zal ik dat geld in het welzijn van mijn katten steken iemand die dus niet arm is kan zijn kat helemaal verzorgen en ook nog uitgaan. En ik moet toch zelf weten als ik dat doe? Zolang mijn kat er maar niet onderleid?quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Huuuuuuuuuu, ik vraag het me alleen maar af, ik ben niet echt arm, maar als ik een rondje dierenarts moet dan ben ik een heleboel geld kwijt. Dus daarom vroeg ik het me af.
En ik zal niet verder zeiken over geen stamboom, katten ergens vandaan waar het al naar pis stonk. Daar lopen al 98798687576 topics over hier in F&F.
Ik zeik alleen nog even dat het voor een arm studentje ( je eigen woorden) vreemd is 2 katten te nemen. Want ik kan je garanderen dat je kosten maakt met dieren. Veel.
Nee plassen buiten de bak is foutquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Daarmee leer je in feite aan dat plassen fout is, een kat ziet die kattenbak ook als onderdeel van de straf en wordt dan juist bang van de kattenbak.
Voor 2 katten wordt 2 kattenbakken aangeraden, katten delen hun toilet niet graag.
En een kat kan ook erg kieskeurig zijn wat kattenbakkorrels betreft.
De meesten vinden siliconenkorrels en houtkorrels maar niks, andere katten vinden dat juist weer fijner.
Verder als de kat plast, zo snel mogelijk op de bak zetten./. desnoods nog tijdens het plassen en de kat daarna belonen zou ook nog kunnen werken.
Beloningen leren ze sneller dan straffen.
Plassen buiten de bak heeft eigenlijk altijd wel een reden. Bv dat de nieuwe bak eng is, het grit raar of niet schoon genoeg, en vergeet zeker ook de medische oorzaken niet. Plassen buiten de bak zie ik niet als iets fouts, maar als iets dat mis is en waarvoor ik als baasje de oorzaak mag gaan vinden.quote:Op zondag 9 december 2012 03:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee plassen buiten de bak is fout
Als je een kat straft omdat ie kipfilet van je bord steelt stopt ie toch ook niet met zijn eigen eten eten
quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:21 schreef BerryN het volgende:
Terug brengen? Ik kan dit wel volhouden, maar ik zie niet gebeuren dat hij plast of poept in de bak. En als ik ze terug ben ben ik bang dat andere mensen hem krijgen en die hem gaan straffen en misschien wel naar asiel brengen
Ik weet niet wat jouw mening van asiels is, maar ik kan je mededelen dat de diertjes het daar prima in orde hebben. Ik ben gastgezin voor een asiel hier in de omgeving en kom dus regelmatig in het asiel. Als het niet gaat bij jou thuis, dan lijkt het me juist een goed idee om ze naar het asiel te brengen. Daar krijgt hij ook medische zorg die hij nodig heeft en komt er een nieuw baasje die beter geschikt is en meer geduld heeft voor ze.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:59 schreef BerryN het volgende:
Er zijn helaas nog asiels waar het wel gebeurt, in Dordrecht is er zo eentje.quote:Op zondag 9 december 2012 12:33 schreef Oognip het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet wat jouw mening van asiels is, maar ik kan je mededelen dat de diertjes het daar prima in orde hebben. Ik ben gastgezin voor een asiel hier in de omgeving en kom dus regelmatig in het asiel. Als het niet gaat bij jou thuis, dan lijkt het me juist een goed idee om ze naar het asiel te brengen. Daar krijgt hij ook medische zorg die hij nodig heeft en komt er een nieuw baasje die beter geschikt is en meer geduld heeft voor ze.
Wat denk je wel niet dat je z'n leven wil redden? Dat ie wordt afgemaakt in het asiel?We leven niet meer in het jaar krijtje!
Heb je ook al gedaan wat ik zei, dus de plas en poep die naast de bak komt terug in de bak gooien?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:44 schreef BerryN het volgende:
Luister, die kamer staat vol met dozen en zakken! En laminaat die over is en zo dat moet ik allemaal opruimen dus kan toch niet 1 2 3
Het is een kamer waar ik me was hang en stofzuiger in zet zo opberging maar ik wil ze er nu ook wel in doen met hun speeltjes en slaapmand en zo maar kan toch niet met die laminaat en rotzooi of kan dit wel?
Mijn kat plaste ook een keer buiten de bak, waarschijnlijk omdat ze lui wasquote:Op zondag 9 december 2012 11:18 schreef Holyme het volgende:
In een bovenstaande reactie zeg je 2x dat je je kitten op de bak zet en 'm tegenhoudt, dat zou ik niet doen. Als ie al niet weg is van die bak zet je er zo wel erg veel druk op, en kan het zijn dat ie de bak nog minder leuk gaat vinden. Ik zou eerder af en toe even zelf in je schone bakken krabbelen, dat heeft hier met kleintjes ook wel gewerkt, dan werden ze nieuwsgierig en namen ze het al snel over. En zoals ook al is gezegd, wat vies grit/keukenpapier oid in de bak doen.
Je schreef ook dat je kitten na het plassen op het laminaat gaat krabben, dat komt omdat je katje van nature de boel wil begraven. Kan het zijn dat je bakken midden in de kamer zijn en je kitten in hoekjes etc. plast? Zo ja, sommige katten houden wel van een beetje privacy, de bakken dus naar de kanten/hoeken van de kamer verplaatsen, en mocht je kitten interesse tonen in een bak, niet gaan zitten kijken maar laat 'm z'n gang gaan. Dus haal die hele druk van het op de bak moeten er af.
Dus hop, de vieze plekken goed schoonmaken (tip over het juiste spul staat al ergens hierboven). Dat kamertje op orde maken, feliway erbij, bakken zonder kap een beetje beschut neerzetten met vies grit/keukenpapier oid, niet dwingen op de bak te staan terwijl kitten dat duidelijk niet wil. En vooral, geduld hebben. Tis nog maar een kleintje en ik krijg de indruk dat ie niet de beste start heeft gehad. Als je alle tips in dit topic doet en ook nog even langs de dierenarts gaat, kan je daarna even weinig doen behalve de druk er af halen en geduld te hebben, kijken of het verandert.
[..]
Plassen buiten de bak heeft eigenlijk altijd wel een reden. Bv dat de nieuwe bak eng is, het grit raar of niet schoon genoeg, en vergeet zeker ook de medische oorzaken niet. Plassen buiten de bak zie ik niet als iets fouts, maar als iets dat mis is en waarvoor ik als baasje de oorzaak mag gaan vinden.
heb je al eens "katstop" o.i.d. op je gordijnen gespoten, en katnip op de krabpaal?quote:Op maandag 10 december 2012 01:26 schreef Gezond2012 het volgende:
Weet je wel zeker dat die twee broers niet in een of andere machtsstrijd zitten? Ook al is die andere kleiner, hij zou best wel eens subtiel kunnen treiteren door kattenbakken te 'bewaken' of te klieren. Dat voorkom je wel door bakken over de kamer te verspreiden, maar op 20m2 kan dat moeilijker zijn.
Eén van mijn katten ging constant de gordijnen in. Kreeg echt zo'n blik op zijn snoet alsof hij high was, en rende als een gek het gordijn in. Natspuiten, wegjagen, tegenhouden, alles gedaan, maar blijkbaar was de adrenaline de moeite waard. Hij doet het nog steeds af en toe. Gek beest. Die enorme kattenkrabpaal die tot het plafond reikt maakt geen bal uit. Gordijnen zijn veel leuker.
Die tip neem ik mee..quote:Op maandag 10 december 2012 07:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
heb je al eens "katstop" o.i.d. op je gordijnen gespoten, en katnip op de krabpaal?
Katstop ruikt naar citronela, en dat vinden ze vies. Katnip naar een soort hout. Ik heb ze zo van kleins afaan van m'n speakers/tv afgehouden, en nu doen ze alleen nog maar krabpaal (en onderkant bank, maar das oke)
Niet je hele huis onder de antikat spuiten hoor. Alleen waar je echt aan gehecht bent.quote:Op maandag 10 december 2012 09:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die tip neem ik mee..
Ik heb hier een kater (die op het moment gesterriliseerd wordt) die ook konstant in m'n speakers springt.
Misschien dat ie na sterrilisatie rustiger wordt maar als ie door blijft gaan dan ga ik die katstop proberen.
Alleen de speakers zijn een probleem.quote:Op maandag 10 december 2012 09:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Niet je hele huis onder de antikat spuiten hoor. Alleen waar je echt aan gehecht bent.
Mijn speakers zijn duur en onzinnig mooi, en dat moesten ze ook blijven.![]()
Het gaat niet werken als je bijv. je hele bank onders spuit.
Das ook niet leuk voor je kat want dan meurt voor je kat dus heel je huis naar de antikat.
omfg. Ik zou opstijgen hier geloof ik.quote:Op maandag 10 december 2012 09:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Alleen de speakers zijn een probleem.
Doek is al gerafeld en het rubber van de conussen zit ook vol gaten
hahaquote:Op maandag 10 december 2012 09:19 schreef SiGNe het volgende:
Dank je, srtaffen en keihard NEE roepen heeft tot nu toe weinig zin.
krijg af en toe de neiging om 'm op te pakken en zo hard NEE in z'n gezicht te roepen dat het net lijkt alsof ie in een windtunnel staat![]()
Nu dus sterrilisatie (hij is 7 maanden), helpt hoop ik ook.
Goeie, die ga ik uitproberen, dankjewel!quote:Op maandag 10 december 2012 07:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
heb je al eens "katstop" o.i.d. op je gordijnen gespoten, en katnip op de krabpaal?
Katstop ruikt naar citronela, en dat vinden ze vies. Katnip naar een soort hout. Ik heb ze zo van kleins afaan van m'n speakers/tv afgehouden, en nu doen ze alleen nog maar krabpaal (en onderkant bank, maar das oke)
Heeeee wat een goeie update over de zindelijkheidquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:53 schreef BerryN het volgende:
BTW mijn is zinderlijk:D IK BEN ZO OPGELUCHT! Alleen zijn er nu nieuwe problemen hij is flink aan de dunne en ze hebben oor mijt en nog veel meer ik ben hele dag bezig met tableten en zalfjes! Maar kost alleen geld dat is niet zo erg als ik maar zekerheid hebt dat goed komt! Ik kan ze echt niet weg doen echte scheetjes. En krabpaal heb ik al en ze krabbel er al op (eentje dan) Andere doet het op kartonne dozen !
Je laat ze wel nakijken op die diarree, hè? Is echt niet goed en mag niet te lang duren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:53 schreef BerryN het volgende:
BTW mijn is zinderlijk:D IK BEN ZO OPGELUCHT! Alleen zijn er nu nieuwe problemen hij is flink aan de dunne en ze hebben oor mijt en nog veel meer ik ben hele dag bezig met tableten en zalfjes! Maar kost alleen geld dat is niet zo erg als ik maar zekerheid hebt dat goed komt! Ik kan ze echt niet weg doen echte scheetjes. En krabpaal heb ik al en ze krabbel er al op (eentje dan) Andere doet het op kartonne dozen !
Waarom begin je over 'dat je ze echt niet weg kan doen'?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:53 schreef BerryN het volgende:
Ik ben ooit begonnen in een kamer van 6m2 met één kat. Die kat is nog steeds bij me. Hij is inmiddels 14. Ik wist geen ruk van katten (mijn ouders hadden wel katten, maar die regelde dan ook direct als er iets mis wasquote:Op zondag 6 januari 2013 01:48 schreef Catch22- het volgende:
Iemand met een klein huis en twee katten die vrij fors worden, zonder enige kennis van katten.
Een pareltje voor de toekomst!
Ennnn mooie meubels mooi houden met katten kan je wel alvast vergeten
6m2 met een kat? kwam die buiten?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:26 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben ooit begonnen in een kamer van 6m2 met één kat. Die kat is nog steeds bij me. Hij is inmiddels 14. Ik wist geen ruk van katten (mijn ouders hadden wel katten, maar die regelde dan ook direct als er iets mis was). Het zijn maar katten, het is geen hogere wiskunde. TS heeft er imho alles voor over om z'n katten goed en gezond te houden. Niet bang om wat centjes uit te geven, etc. Dus jouw bericht slaat écht kut op peren.
Dat ís ook veel te weinig, maar hij had (en heeft) het beter bij mij dan hij het in het asiel zou hebben gehadquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
6m2 met een kat? kwam die buiten?
Dat vind ik écht veel te weinig. En die katten die hij heeft gekocht zijn wel even iets groter dan de gemiddelde kat.
Oke.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat ís ook veel te weinig, maar hij had (en heeft) het beter bij mij dan hij het in het asiel zou hebben gehadHij kwam (en komt nog steeds) niet buiten.
Overigens was het maar een periode van 7 maanden, ik wist al dat ik daar weg zou gaan toen ik hem aangeboden kreeg.
Daarna had hij 60m2 tot z'n beschikking en kwam er een vriendinnetje bij.
(Geen paniek, wij verhuisden al 6 keer de afgelopen veertien jaar, maar de dieren hebben altijd een afgezet balkon of kattenren tot hun beschikking gehad ná die eerste zeven maanden)
Hij klaagde niet, hij vroeg om tipsquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Oke.
Maar dat TS hier wanhopig komt janken omdat het na 1(!) dag nog niet goed gaat met de bak, is niet echt een goed teken imo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |