dat slaat dus nergens op. Alsof dat beest dan denkt "oh ik mag zeker niet plassen naast de bak"quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
Het is even lullig, maar het zindelijk maken van katten hebben wij altijd succesvol als volgt gedaan: Als ze ergens in de kamer hebben geplast, beetpakken bij het nekvel, met hun gezicht door hun eigen plas en daarna in de kattenbak zetten.
Wat een achterlijk stompzinnige methode.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
Het is even lullig, maar het zindelijk maken van katten hebben wij altijd succesvol als volgt gedaan: Als ze ergens in de kamer hebben geplast, beetpakken bij het nekvel, met hun gezicht door hun eigen plas en daarna in de kattenbak zetten.
Nee, natuurlijk niet dan vluchtie meteen weg.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef RaymondK het volgende:
haal even een paar dagen de deksel van de kattenbak af. Soms durven ze niet naar binnen.
Als je hem betrapt dan direct d'r op zetten natuurlijk
huh?quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet dan vluchtie meteen weg.
Hij moet die bak niet als iets afschrikwekkends gaan zien.
Met mijn kinderen was dat niet nodig. De katten waren wel allemaal binnen 3 dagen zindelijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een achterlijk stompzinnige methode.
Doe dat straks lekker met je eigen kind eens?
katten zijn binnen notime zindelijk. Dat komt niet omdat jij ze met de neus door hun eigen zeik heen haalt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:40 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Met mijn kinderen was dat niet nodig. De katten waren wel allemaal binnen 3 dagen zindelijk.
Is niet stompzinnig. Onze hond hebben we ook op deze manier zindelijk gemaakt en die had het vrij snel door.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat nou "achterlijk stompzinnige methode" dit is heel gebruikelijk!quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
yeah sure.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:44 schreef Executioner het volgende:
[..]
Wat nou "achterlijk stompzinnige methode" dit is heel gebruikelijk!
Je hoeft dit maar één of twee keer te doen en hj \ zij gaat in het vervolg altijd naar de bak!
Dat werkt averechts.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
Daarmee leer je in feite aan dat plassen fout is, een kat ziet die kattenbak ook als onderdeel van de straf en wordt dan juist bang van de kattenbak.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
ik denk dat yvonne je stukje tekst verkeerd heeft gelezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:
[..]
huh?
jonge katten durven soms niet in een afgesloten kattenbak te gaan zitten.
Constant de deksel er af laten natuurlijk, niet als die net gaat zitten kakken het dak eraf rukken uiteraard, jezus dat behoeft toch geen uitleg.
dit kan je ook lezen als: als je de kat betrapt op de kattenbak de kap er direct weer op zetten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef RaymondK het volgende:
haal even een paar dagen de deksel van de kattenbak af. Soms durven ze niet naar binnen.
Als je hem betrapt dan direct d'r op zetten natuurlijk.
oh oke.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:08 schreef loecje het volgende:
[..]
ik denk dat yvonne je stukje tekst verkeerd heeft gelezen.
[..]
dit kan je ook lezen als: als je de kat betrapt op de kattenbak de kap er direct weer op zetten.
omdat het daarover ging in de zin ervoor.
Gisteren katten gekocht en nu al ten einde raad? Gaat lekkerquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef BerryN het volgende:
Ik ben einde raad ik hoop dat mensen mij kunnen helpen.
Slechtste advies everquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
Helaas werkt blijkbaar bij deze kat dus 1 kattenbak niet, katten zijn net zo verschillend als mensen dus koop nou gewoon een tweede bak.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef BerryN het volgende:
Oke mensen bedankt voor de snelle reacties, maar 2 kattenbakken heb ik niet. Ik heb altijd vroeger 2 katten gehad en 1 kattenbak ging altijd goed. Maar ik hou hem gewoon goed schoon dat wel.
Maar ik zou nog beter op hem letten en wanneer die zijn behoefte wil doen meteen pakken bij zijn nekvel en in de kattenbak doen.
Doe het meteen. Hoe sneller je het ze juist hebt aangeleerd, hoe beter het is. Als ze eenmaal bedacht hebben dat hoekjes ook prima zijn, leer je ze dat zo moeilijk weer af!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:33 schreef BerryN het volgende:
Oke, het is ook nog vroeg ze zijn net nieuw hier nog geen 24 uur zijn ze er dus ik zie het nog even aan anders koop ik een 2de kattenbak met de zelfde grint als de focker.
Schijn je niet te mogen zeggenquote:
Vulling en schone bak ( ook een nieuwe bak kan naar plastic meuren, altijd even ruiken in de dierenzaak) (Ja het staat gekquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gisteren katten gekocht en nu al ten einde raad? Gaat lekker
Zet er een andere bak naast met een ander soort vulling.
Zit er een kap op de bak(ken), haal die er dan af.
Maak de plek waar geplast is goed schoon (biotex groen en géén chloor gebruiken)
See if I carequote:
Idem hier. En zeker de kleintjes vonden het heel vervelend. Ze zakten er met de pootjes in weg en sprongen dan uit de bak om op bed te gaan plassen. Ik snapte ze wel, maar was het er niet mee eensquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Vulling en schone bak ( ook een nieuwe bak kan naar plastic meuren, altijd even ruiken in de dierenzaak) (Ja het staat gek) en de geschikte vulling uitproberen.
Ik had van dat biologische houtkorrelszooi, heel verantwoord.
Alleen had ik 1 kat die het afschuwelijk aan z'n pootjes vond voelen.
Dat helpt niet hij zoekt telkens een andere plek uit !quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:46 schreef Lienekien het volgende:
Volhouden! En niet radeloos worden, want daar wordt je nieuwe katje niet blij van.
Voorlopig volhouden dat je ze in een beperkte ruimte houdt, totdat het katje het wel op de bak doet.
En als er vaste plekken zijn waar hij de fout in gaat: heel goed schoonmaken en desnoods ontoegankelijk maken.
Is de badkamermethode al langs gekomen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:47 schreef BerryN het volgende:
[..]
Dat helpt niet hij zoekt telkens een andere plek uit !
Ja, ik heb hem gisteren avond in de badkamer gedaan maar aangezien hij nog geen dag in mijn huis was vond hij dat eng dat die helemaal in een hoekje achter de verwarming verstopt en hele tijd miauwen. En had de kattebak en een slaapmand erbij gezet. En toen ik smorgens open deed had die gepoept en geplast in de badkamer maar niet in de kattenbak en het was ook nog is diaareequote:Op vrijdag 7 december 2012 20:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is de badkamermethode al langs gekomen?
Ik denk dat hij gewoon wil plassen en poepen waar die zin in heeft.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:54 schreef Lienekien het volgende:
Tjongejonge. Stress of misschien is 'ie ziek.
Nee. Give the cat a breakquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:57 schreef BerryN het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon wil plassen en poepen waar die zin in heeft.
dit.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
ik heb het al veranderd, te snel gepost.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:14 schreef BerryN het volgende:
[..]
Even goed lezen, ik heb al 2 bakken 1 kattenbak en 1 andere bak een (afwasbak)
Maar hij is al bijna een half jaar he? Ik hoop echt dat het nog goed kan komen! Maar ik zal het is doenquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:20 schreef dawg het volgende:
[..]
ik heb het al veranderd, te snel gepost.
bel morgen de dierenarts eens? wellicht kunnen zij je meer vertellen, hebben ze tips die wij niet weten, etc.
ja misschien dat de da juist daarom wel andere tips oid weet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:24 schreef BerryN het volgende:
[..]
Maar hij is al bijna een half jaar he? Ik hoop echt dat het nog goed kan komen! Maar ik zal het is doen
Damn, aangezien ik net 2 maand op mij zelf woon en nog een arme student ben hoop ik niet dat dit gebeurt bij mijn bankstel of vloerkleed want heb lang gespaard voor mij inboedel en zo aangezien ik geen goed inkomen heb als student. Maar waar kun je dat kopen? En vind die het gewoon lekker of vind die het lekker en wil die plassen\poepen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:27 schreef monsterd. het volgende:
Gewoon doorzetten, misschien kun je nog feliway in de kattenbak spuiten? Dan vindt ie het lekkerder ruiken.
Onze kater had de gewoonte om in het vloerkleed te pissen, heeft ook lang geduurd om dat weg te krijgen. Blijven doorzetten was uiteindelijk het enige wat hielp (en het vloerkleed weggooien
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |