abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120032729
Hallo,

IK heb gisteren 2 katers gekocht (Main coons) 1 is vanaf 29 juni (Ongeveer 4 maand) en de andere is iets jonger 16 aug geboren. Ze hebben de zelfde vader alleen een andere moeder.

Ik heb ze gisteren vanaf 16:00 uur in huis ik heb de woon kamer afgesloten zodat ze eerst in de woonkamer wennen en heb de katterbak in de woonkamer gezet met het eet en drink bakje aan de andere kant van de woonkamer (Iig iets van de katterbak af)

En ik heb de hele avond bij ze gezeten en heb gezien dat die jongste van 16 Aug al wel netjes in de katterbak plast en poept. Maar de iets oudere die plast ergens in een hoekje in de woonkamer 2x over op een andere plek. Ik heb hem al paar keer willkeurige tijd in de kattenbak gezet maar elke keer springt hij er weer uit ik weet niet piercies wat ik moet doen.

Ik ben einde raad ik hoop dat mensen mij kunnen helpen.
pi_120033003
Het is even lullig, maar het zindelijk maken van katten hebben wij altijd succesvol als volgt gedaan: Als ze ergens in de kamer hebben geplast, beetpakken bij het nekvel, met hun gezicht door hun eigen plas en daarna in de kattenbak zetten.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:28:54 #3
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120033030
haal even een paar dagen de deksel van de kattenbak af. Soms durven ze niet naar binnen.

Als je hem betrapt dan direct d'r op zetten natuurlijk.
En 2 katten betekent minstens 2 kattenbakken...

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef Its_Muppet het volgende:
Het is even lullig, maar het zindelijk maken van katten hebben wij altijd succesvol als volgt gedaan: Als ze ergens in de kamer hebben geplast, beetpakken bij het nekvel, met hun gezicht door hun eigen plas en daarna in de kattenbak zetten.
dat slaat dus nergens op. Alsof dat beest dan denkt "oh ik mag zeker niet plassen naast de bak"
Gewoon op heterdaad betrappen anders heeft dat geen zin.

[ Bericht 36% gewijzigd door RaymondK op 07-12-2012 12:41:09 ]
  Admin vrijdag 7 december 2012 @ 12:29:35 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120033054
quote:
Wat een achterlijk stompzinnige methode.
Doe dat straks lekker met je eigen kind eens?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_120033059
Verplaats eens de kattenbak in het hoekje waar hij altijd plast.
Ура для россии
  Admin vrijdag 7 december 2012 @ 12:30:14 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120033079
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef RaymondK het volgende:
haal even een paar dagen de deksel van de kattenbak af. Soms durven ze niet naar binnen.

Als je hem betrapt dan direct d'r op zetten natuurlijk
Nee, natuurlijk niet dan vluchtie meteen weg.
Hij moet die bak niet als iets afschrikwekkends gaan zien.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin vrijdag 7 december 2012 @ 12:31:03 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120033112
Schopje n\r het juiste forum

vrijdag 7 december 2012 @ 12:32:19 #8
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120033151
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet dan vluchtie meteen weg.
Hij moet die bak niet als iets afschrikwekkends gaan zien.
huh?
jonge katten durven soms niet in een afgesloten kattenbak te gaan zitten.
Constant de deksel er af laten natuurlijk, niet als die net gaat zitten kakken het dak eraf rukken uiteraard, jezus dat behoeft toch geen uitleg. :')
pi_120033416
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Met mijn kinderen was dat niet nodig. De katten waren wel allemaal binnen 3 dagen zindelijk.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:40:47 #10
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_120033419
Ik heb het zo gedaan:
Telkens na het eten of drinken even op de bak zetten.
Deksel idd van de bak af, en zorg dat de bakrand niet te hoog is. Of leg een opstapje neer (boek ofzo)
Vaak geven ze het wel aan als ze moeten plassen, dan zie je ze namelijk zoeken naar een plek om te plassen/poepen. Dat is natuurlijk gedrag -> gelijk op de bak zetten.
(Mijn kitten van 4 weken oud was met 2 dagen zindelijk)
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:42:50 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120033501
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:40 schreef Its_Muppet het volgende:

[..]

Met mijn kinderen was dat niet nodig. De katten waren wel allemaal binnen 3 dagen zindelijk.
katten zijn binnen notime zindelijk. Dat komt niet omdat jij ze met de neus door hun eigen zeik heen haalt.
Als je ziet dat ze d'r naast (gaan) piesen gauw op pakken en een beetje ferme stem duidelijk op de bak zetten.
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:44:10 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_120033556
quote:

[..]

Is niet stompzinnig. Onze hond hebben we ook op deze manier zindelijk gemaakt en die had het vrij snel door.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:44:29 #13
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_120033569
quote:

[..]

Wat nou "achterlijk stompzinnige methode" dit is heel gebruikelijk!
Je hoeft dit maar één of twee keer te doen en hij \ zij gaat in het vervolg altijd naar de bak!

[ Bericht 0% gewijzigd door Executioner op 07-12-2012 13:18:53 (typo) ]
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:45:55 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120033625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:44 schreef Executioner het volgende:

[..]

Wat nou "achterlijk stompzinnige methode" dit is heel gebruikelijk!
Je hoeft dit maar één of twee keer te doen en hj \ zij gaat in het vervolg altijd naar de bak!
yeah sure.
dat had i anders ook wel gedaan.
Een kat denkt niet zoals jij denkt heur.
pi_120033671
quote:
Dat werkt averechts.

Hier is een goede hint: per kat 1 kattebak.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:52:31 #16
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120033849
quote:
Daarmee leer je in feite aan dat plassen fout is, een kat ziet die kattenbak ook als onderdeel van de straf en wordt dan juist bang van de kattenbak.

Voor 2 katten wordt 2 kattenbakken aangeraden, katten delen hun toilet niet graag.
En een kat kan ook erg kieskeurig zijn wat kattenbakkorrels betreft.
De meesten vinden siliconenkorrels en houtkorrels maar niks, andere katten vinden dat juist weer fijner.

Verder als de kat plast, zo snel mogelijk op de bak zetten./. desnoods nog tijdens het plassen en de kat daarna belonen zou ook nog kunnen werken.
Beloningen leren ze sneller dan straffen.
pi_120034471
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:32 schreef RaymondK het volgende:

[..]

huh?
jonge katten durven soms niet in een afgesloten kattenbak te gaan zitten.
Constant de deksel er af laten natuurlijk, niet als die net gaat zitten kakken het dak eraf rukken uiteraard, jezus dat behoeft toch geen uitleg. :')
ik denk dat yvonne je stukje tekst verkeerd heeft gelezen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:28 schreef RaymondK het volgende:

Als je hem betrapt dan direct d'r op zetten natuurlijk.
dit kan je ook lezen als: als je de kat betrapt op de kattenbak de kap er direct weer op zetten.
omdat het daarover ging in de zin ervoor.
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:13:10 #18
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120034662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:08 schreef loecje het volgende:

[..]

ik denk dat yvonne je stukje tekst verkeerd heeft gelezen.

[..]

dit kan je ook lezen als: als je de kat betrapt op de kattenbak de kap er direct weer op zetten.
omdat het daarover ging in de zin ervoor.
oh oke. :s)

ja deksel er gauw op en dan schudden :+
pi_120035678
Deksel er af halen ^O^
pi_120035904
Oke mensen bedankt voor de snelle reacties, maar 2 kattenbakken heb ik niet. Ik heb altijd vroeger 2 katten gehad en 1 kattenbak ging altijd goed. Maar ik hou hem gewoon goed schoon dat wel.

Maar ik zou nog beter op hem letten en wanneer die zijn behoefte wil doen meteen pakken bij zijn nekvel en in de kattenbak doen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:43:41 #21
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120035924
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:21 schreef BerryN het volgende:

Ik ben einde raad ik hoop dat mensen mij kunnen helpen.
Gisteren katten gekocht en nu al ten einde raad? Gaat lekker -O-

Zet er een andere bak naast met een ander soort vulling.
Zit er een kap op de bak(ken), haal die er dan af.
Maak de plek waar geplast is goed schoon (biotex groen en géén chloor gebruiken)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:44:20 #22
33954 ElisaB
pi_120035957
quote:
Slechtste advies ever :W
pi_120037775
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef BerryN het volgende:
Oke mensen bedankt voor de snelle reacties, maar 2 kattenbakken heb ik niet. Ik heb altijd vroeger 2 katten gehad en 1 kattenbak ging altijd goed. Maar ik hou hem gewoon goed schoon dat wel.

Maar ik zou nog beter op hem letten en wanneer die zijn behoefte wil doen meteen pakken bij zijn nekvel en in de kattenbak doen.
Helaas werkt blijkbaar bij deze kat dus 1 kattenbak niet, katten zijn net zo verschillend als mensen dus koop nou gewoon een tweede bak. ;) Ik zou ook overgaan naar het kattengrit wat ze gewend zijn bij de fokker (dus even bellen) en dat geleidelijk vervangen door je eigen grit. Verder inderdaad deksel eraf en geef het beestje even de tijd, katten hebben altijd stress na een verhuizing en bij deze kan zich dat uiten in tijdelijke onzindelijkheid. Ik weet nog dat mijn eerste kat direct na de verhuizing als stressreactie gaf dat ze in mijn pantoffels pieste....helaas zaten ze toen wel aan mijn voeten. _O- Eventueel kun je ook zo'n anti-stressmiddel (voor het stopcontact) kopen bij de dierenarts zodat de kat zich prettiger gaat voelen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120037958
Oke, het is ook nog vroeg ze zijn net nieuw hier nog geen 24 uur zijn ze er dus ik zie het nog even aan anders koop ik een 2de kattenbak met de zelfde grint als de focker.

En ze voelen zich al wel een beetje thuis ze spelen en slapen goed, vooral de jongste die wel goed plast en poept in de bak. De oudere is wel soms wat schrikachtig en zo. Misschien is het idd dat hij zich nog niet helemaal goed voelt.
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:38:27 #25
33954 ElisaB
pi_120038138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:33 schreef BerryN het volgende:
Oke, het is ook nog vroeg ze zijn net nieuw hier nog geen 24 uur zijn ze er dus ik zie het nog even aan anders koop ik een 2de kattenbak met de zelfde grint als de focker.
Doe het meteen. Hoe sneller je het ze juist hebt aangeleerd, hoe beter het is. Als ze eenmaal bedacht hebben dat hoekjes ook prima zijn, leer je ze dat zo moeilijk weer af!
  Admin vrijdag 7 december 2012 @ 14:40:54 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120038240
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:44 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Slechtste advies ever :W
Schijn je niet te mogen zeggen :o

Admin vrijdag 7 december 2012 @ 14:43:44 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120038349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Gisteren katten gekocht en nu al ten einde raad? Gaat lekker -O-

Zet er een andere bak naast met een ander soort vulling.
Zit er een kap op de bak(ken), haal die er dan af.
Maak de plek waar geplast is goed schoon (biotex groen en géén chloor gebruiken)
Vulling en schone bak ( ook een nieuwe bak kan naar plastic meuren, altijd even ruiken in de dierenzaak) (Ja het staat gek :+ ) en de geschikte vulling uitproberen.
Ik had van dat biologische houtkorrelszooi, heel verantwoord.
Alleen had ik 1 kat die het afschuwelijk aan z'n pootjes vond voelen.

vrijdag 7 december 2012 @ 14:43:52 #28
33954 ElisaB
pi_120038353
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:40 schreef yvonne het volgende:

Schijn je niet te mogen zeggen :o
See if I care :P

Ik vind het echt volslagen bezopen dat er mensen zijn die katten denken iets te kunnen aanleren door ze bang te maken of pijn te doen. Er is bijna niets vreselijkers voor een kat dan een vieze jas te krijgen. Dat doe je gewoon niet :N
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:45:53 #29
387124 angelo1982
ampu voetballer
pi_120038446
Een kat zindelijk maken is heel makkelijk op de bak zetten en dan onder zijn buik(bij zijn achterpootjes) zachtjes masseren (de blaas word dan gestimuleerd)doe dit een aantal keren per dag
heeft bij al onze kittens gewerkt.
en zet de eerste week de bak in de woonkamer.

Groetjes angelo
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:47:22 #30
33954 ElisaB
pi_120038507
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Vulling en schone bak ( ook een nieuwe bak kan naar plastic meuren, altijd even ruiken in de dierenzaak) (Ja het staat gek :+ ) en de geschikte vulling uitproberen.
Ik had van dat biologische houtkorrelszooi, heel verantwoord.
Alleen had ik 1 kat die het afschuwelijk aan z'n pootjes vond voelen.
Idem hier. En zeker de kleintjes vonden het heel vervelend. Ze zakten er met de pootjes in weg en sprongen dan uit de bak om op bed te gaan plassen. Ik snapte ze wel, maar was het er niet mee eens ;)

Van toen af aan voor kleine katjes zo compact mogelijk en een niet te dikke laag ^O^

pi_120041399
Idd, extra bak erbij, kap er af, hetzelfde grit als de fokker gebruiken. En niet mee afwachten. De plek ook goed schoonmaken! Sommige katten die alleen zijn geven al de voorkeur aan 2 bakken, 1 bak voor plas en 1 voor ontlasting, dus dat je vorige katten samen met 1 bak deden zegt niks :) Oh, en je bak even met chloor schoonmaken (goed uitspoelen), kan de bak ook wat aantrekkelijker maken mocht het nodig zijn.

Straffen door de kat door de urine te halen is al lang achterhaald en behoorlijk stom advies (daarnaast kan je 'n kat natuurlijk ook niet met een hond vergelijken). Katten hebben van nature de behoefte om te graven, maar door stress, verkeerd grit, verkeerde plek, enge kap, etc. willen ze 't nog wel 'ns ergens anders doen. Aan jou om dat op te lossen ipv het beestje nog minder fijn te laten voelen.
pi_120045245
Wat een achterlijk advies om de kat met de neus door zijn urine te halen :{ En in het nekvel grijpen/optillen is ook echt helemaal nergens voor nodig. Een normale beetje sociale kat kun je gewoon optillen (hand onder de borstkas, hand onder 't kontje en tegen je aan houden) als je hem op de bak wilt zetten. Sowieso snap ik echt niets van mensen die denken dat het nodig is een kat zo hard te benaderen om hem iets (af) te leren. Als dat werkt om iets (af) te leren is het eerder ondanks dan dankzij die achterlijke methodes :{w Oh, en voor honden werkt het zindelijk maken ook niet door ze er met hun neus doorheen te halen btw!

Al onze katten zijn zindelijk en waren dat vanaf dag 1 al, als kittens van 8 tot 16 weken in ons geval. Ik kan me zelfs geen enkel 'ongelukje' herinneren, behalve twee plasjes buiten de bak (op een plastikzak in de gang) toen één van de poezen toen ze wat ouder was een blaasontsteking had. De enige 'training' die wij ooit hebben hoeven gebruiken is de kitten bij thuiskomst op de bak zetten en haar daar de eerste dag/avond even terug zetten als je het idee hebt dat het wel ongeveer tijd kan zijn voor een plasje/hoopje. Als ze beide al eens op de bak gedaan hadden gingen we er van uit dat ze het idee snapten, en dat bleek dan ook zo te zijn.

Tips voor TS: koop er zsm een nieuwe bak erbij, met het zelfde grit als de vorige eigenaar/fokker gebruikte, en zet die op de plek waar de ene kat geplast heeft. Dit is belangrijk om te doen voordat hij er een gewoonte van heeft gemaakt om buiten de bak te plassen.

Als hij het ondanks die nieuwe bak toch blijft doen let dan goed op of het gewoon stress/spanning lijkt te zijn door de nieuwe situatie of dat er misschien lichamelijk iets aan de hand is zoals een blaasontsteking of blaasgruis. Daardoor kunnen katten ook buiten de bak gaan plassen namelijk. Bij stress zijn er een heleboel middeltjes (bach bloesems, feliway, desnoods pilletjes van de DA) die je kunt proberen (naast de schade proberen te beperken, geduldig schoonmaken en even een poosje afwachten tot de kat gewend is natuurlijk). Bij blaasproblemen moet je naar de DA en is het meestal snel verholpen met wat antibiotica en eventueel speciaal voer.

Oh, en denk er in geval van katers aan dat je ze op tijd laat castreren zodat ze niet (ook nog) beginnen te sproeien in huis.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:33:17 #33
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120045463
Hier heeft een extra bak ook geholpen. We hadden een gesloten en een open variant; de gesloten werd niet amper gebruikt totdat we daar de deksel vanaf hebben gehaald. Verder maakt het soort grind ook best wat, katten zijn kieskeurige beesten :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_120052729
IK heb zojuist een 2de katterbak maar als nog helpt het niet, ik hou mijn kat de hele tijd in de gaten ineens zie ik hem zoeken en gaat die zitten en plassen gelijk pak ik hem op en hij stapt en ik zet hem in de kattenbak en hij plast niet meer en hij springt er gelijk uit!

Wat moet ik nu doen? Dit is echt rot man
  vrijdag 7 december 2012 @ 20:46:22 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120053156
Volhouden! En niet radeloos worden, want daar wordt je nieuwe katje niet blij van.

Voorlopig volhouden dat je ze in een beperkte ruimte houdt, totdat het katje het wel op de bak doet.

En als er vaste plekken zijn waar hij de fout in gaat: heel goed schoonmaken en desnoods ontoegankelijk maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120053167
Zeflde grint als de focker is niet mogelijk deze heeft het gehaald bij de jumbo en in de stad waar ik vandaan kom is het er niet!!!

Maar ik heb de kap er ook af gehaald alles gedaan ik heb nu 2 kattenbakken in een woonkamer van 20 vierkante meter! Heb de 2de kattenbak op de plek gezet waar de kat ook heeft geplast. Nu heeft die weer een nieuwe plek. VOlgens mij wil mijn kat gewoon plassen waar die zin in heeft.

Probleem is dat hij geen kitten meer is hij is al 3,5 maand oud. steeds als ik hem in de kattenbak zet wanneer hij moet plassen springt hij er gewoon uit!
pi_120053214
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:46 schreef Lienekien het volgende:
Volhouden! En niet radeloos worden, want daar wordt je nieuwe katje niet blij van.

Voorlopig volhouden dat je ze in een beperkte ruimte houdt, totdat het katje het wel op de bak doet.

En als er vaste plekken zijn waar hij de fout in gaat: heel goed schoonmaken en desnoods ontoegankelijk maken.
Dat helpt niet hij zoekt telkens een andere plek uit !
  vrijdag 7 december 2012 @ 20:50:30 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120053364
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:47 schreef BerryN het volgende:

[..]

Dat helpt niet hij zoekt telkens een andere plek uit !
Is de badkamermethode al langs gekomen?
pi_120053484
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is de badkamermethode al langs gekomen?
Ja, ik heb hem gisteren avond in de badkamer gedaan maar aangezien hij nog geen dag in mijn huis was vond hij dat eng dat die helemaal in een hoekje achter de verwarming verstopt en hele tijd miauwen. En had de kattebak en een slaapmand erbij gezet. En toen ik smorgens open deed had die gepoept en geplast in de badkamer maar niet in de kattenbak en het was ook nog is diaaree
  vrijdag 7 december 2012 @ 20:54:34 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120053581
Tjongejonge. Stress of misschien is 'ie ziek.
pi_120053750
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:54 schreef Lienekien het volgende:
Tjongejonge. Stress of misschien is 'ie ziek.
Ik denk dat hij gewoon wil plassen en poepen waar die zin in heeft.
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:08:51 #42
33954 ElisaB
pi_120054308
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:57 schreef BerryN het volgende:

[..]

Nee. Give the cat a break -O-
pi_120054372
DOe ik zeker, maar ik ben zo bang dat de focker het heeft verpest hij is al 21 weken. En toen ik de katten kwam ophalen stonk het daar in het ook naar kattenpis. Een kat van 21 weken kan je toch niet meer zinderlijk maken?
pi_120054536
quote:

[..]

dit.
pi_120054592
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:13 schreef dawg het volgende:

[..]

dit.

en, twee katten, twee bakken.
Even goed lezen, ik heb al 2 bakken 1 kattenbak en 1 andere bak een (afwasbak)
pi_120055005
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:14 schreef BerryN het volgende:

[..]

ik heb het al veranderd, te snel gepost.

bel morgen de dierenarts eens? wellicht kunnen zij je meer vertellen, hebben ze tips die wij niet weten, etc. :)
pi_120055247
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:20 schreef dawg het volgende:

[..]

ik heb het al veranderd, te snel gepost.

bel morgen de dierenarts eens? wellicht kunnen zij je meer vertellen, hebben ze tips die wij niet weten, etc. :)
Maar hij is al bijna een half jaar he? Ik hoop echt dat het nog goed kan komen! Maar ik zal het is doen
pi_120055347
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:24 schreef BerryN het volgende:

[..]

Maar hij is al bijna een half jaar he? Ik hoop echt dat het nog goed kan komen! Maar ik zal het is doen
ja misschien dat de da juist daarom wel andere tips oid weet.

succes. :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:27:12 #49
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120055396
Gewoon doorzetten, misschien kun je nog feliway in de kattenbak spuiten? Dan vindt ie het lekkerder ruiken :+.

Onze kater had de gewoonte om in het vloerkleed te pissen, heeft ook lang geduurd om dat weg te krijgen :(. Blijven doorzetten was uiteindelijk het enige wat hielp (en het vloerkleed weggooien :') )
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_120056047
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:27 schreef monsterd. het volgende:
Gewoon doorzetten, misschien kun je nog feliway in de kattenbak spuiten? Dan vindt ie het lekkerder ruiken :+.

Onze kater had de gewoonte om in het vloerkleed te pissen, heeft ook lang geduurd om dat weg te krijgen :(. Blijven doorzetten was uiteindelijk het enige wat hielp (en het vloerkleed weggooien :') )
Damn, aangezien ik net 2 maand op mij zelf woon en nog een arme student ben hoop ik niet dat dit gebeurt bij mijn bankstel of vloerkleed want heb lang gespaard voor mij inboedel en zo aangezien ik geen goed inkomen heb als student. Maar waar kun je dat kopen? En vind die het gewoon lekker of vind die het lekker en wil die plassen\poepen?
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:44:49 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120056340
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:38 schreef BerryN het volgende:

[..]

Damn, aangezien ik net 2 maand op mij zelf woon en nog een arme student ben hoop ik niet dat dit gebeurt bij mijn bankstel of vloerkleed want heb lang gespaard voor mij inboedel en zo aangezien ik geen goed inkomen heb als student. Maar waar kun je dat kopen? En vind die het gewoon lekker of vind die het lekker en wil die plassen\poepen?
Sorry dat ik het, maar wat heeft je bezield om twee Maine Coons te kopen onder die omstandigheden?!
pi_120056391
Voordat je aan de feliway gaat (op zich goed spul want geeft een geruststellend iets af waar wij mensen niets van merken) zou ik als ik jou was eerst even naar de dierenarts gaan. Misschien heeft de kat last van zijn blaas en piest ie daarom niet op de bak.
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_120056752
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sorry dat ik het, maar wat heeft je bezield om twee Maine Coons te kopen onder die omstandigheden?!
Waar heb jij last van dan? Ik verdien ruim genoeg om gewoon te leven? En heb super veel tijd voor mijn katten wat is dus het probeem? Welke omstandigheden?

Is toch logisch dat ik geen nieuw bankstel van paar duizend euro kan kopen als hij erover heen plast?
pi_120056850
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:45 schreef Zomerjurkje het volgende:
Voordat je aan de feliway gaat (op zich goed spul want geeft een geruststellend iets af waar wij mensen niets van merken) zou ik als ik jou was eerst even naar de dierenarts gaan. Misschien heeft de kat last van zijn blaas en piest ie daarom niet op de bak.
Hij heeft niet last van zijn blaas, hij laat het niet zomaar lopen hij zoekt eerst rustig naar een goed plekje en dan plast hij pas.
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:57:02 #55
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_120057024
Ik zou toch gewoon een tweede kattenbak proberen, kat oppakken en erin zetten als je denkt dat hij gaat plassen, kap eraf halen zodat hij een open bak heeft, dat zijn tips waar je wat aan kunt hebben in eerste instantie. Mocht je perse geen twee bakken willen, kun je later altijd nog proberen er eentje weg te halen.

Was ie bij de fokker wel zindelijk?
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:01:16 #56
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_120057313
Feliway is een geruststellend geurtje. Je koopt het gewoon in de dierenspeciaalzaak. Kost volgens mij zo rond de 25 euro maar je kunt misschien ook nog om een testertje vragen. Toevallig heb ik het zo ooit gekregen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_120057376
Bedenk ik me ineens; is de kat al gecastreerd?
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_120058031
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:57 schreef lichtekooi het volgende:
Ik zou toch gewoon een tweede kattenbak proberen, kat oppakken en erin zetten als je denkt dat hij gaat plassen, kap eraf halen zodat hij een open bak heeft, dat zijn tips waar je wat aan kunt hebben in eerste instantie. Mocht je perse geen twee bakken willen, kun je later altijd nog proberen er eentje weg te halen.

Was ie bij de fokker wel zindelijk?
Ik heb al een 2de bak, ja de focker zei hij al zinderlijk was. Maar (Weet niet als ik hem wel kan geloven)
pi_120058044
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:02 schreef Zomerjurkje het volgende:
Bedenk ik me ineens; is de kat al gecastreerd?
Neee, maar hij sproeit ook niet maar echt plassen
pi_120061837
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:52 schreef BerryN het volgende:

[..]

Waar heb jij last van dan? Ik verdien ruim genoeg om gewoon te leven? En heb super veel tijd voor mijn katten wat is dus het probeem? Welke omstandigheden?

Is toch logisch dat ik geen nieuw bankstel van paar duizend euro kan kopen als hij erover heen plast?
arme student en dan een bankstel van een paar duizend?
dat noem ik geen arme student meer. mijn inboedel als student was allemaal gratis spul.

als je zo zuinig bent op je spullen kan je beter geen katten in huis nemen ;)
neemt niet weg dat het plassen overal en nergens niet normaal is. ik zou toch langs de dierenarts gaan om een medische oorzaak uit te sluiten (en alvast een afspraak maken voor castratie)
pi_120062081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:14 schreef BerryN het volgende:

[..]

Dat is al een begin! Misschien vindt hij de afwasbak nog te klein? Katten kunnen heel kieskeurig zijn.
Heb je nog contact gehad met de fokker? Is dat een geregistreerde fokker? Want die geven altijd wel goede nazorg.

En laat hem eens controleren door een dierenarts. Misschien heeft hij wel ergens last van waardoor hij de kattenbak associeert met pijn en er niet in wil plassen.

Ow, en doe een (klein!) drupje chloor in je kattenbakken (ook de bak schoonmaken ermee). Want dat vinden katten heel lekker.

En hieruit volgt dat je je vloer niet moet schoonmaken met chloor, want dat nodigt juist uit tot plassen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Admin vrijdag 7 december 2012 @ 23:49:04 #62
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120062546
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hoe is dat betaalbaar voor een arme student :?

pi_120063059
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:49 schreef yvonne het volgende:

[..]

En hoe is dat betaalbaar voor een arme student :?
Geen stamboom, en wat maak dat uit? Ga nou aub niet de topic verpesten met domme dingen! Dit gaat om een goed leven van een kat hallo?
pi_120063183
geen stamboom. gewoon een HTK kat dus.
pi_120063229
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat is al een begin! Misschien vindt hij de afwasbak nog te klein? Katten kunnen heel kieskeurig zijn.
Heb je nog contact gehad met de fokker? Is dat een geregistreerde fokker? Want die geven altijd wel goede nazorg.

En laat hem eens controleren door een dierenarts. Misschien heeft hij wel ergens last van waardoor hij de kattenbak associeert met pijn en er niet in wil plassen.

Ow, en doe een (klein!) drupje chloor in je kattenbakken (ook de bak schoonmaken ermee). Want dat vinden katten heel lekker.

En hieruit volgt dat je je vloer niet moet schoonmaken met chloor, want dat nodigt juist uit tot plassen.
Ja als hij dat te klein vind heeft die de kattenbak nog, clhoor ga ik morgen meteen kopen dan? Maar is het verstandig om hem vanacht in een bench te doen met de kattenbak en een slaap mandje? En voer en water? Want als ik ga slapen en heb er geen zicht op plast en poept hij alles onder terwijl ik slaap. Ik ga morgen zeker even de dieren arts bellen

Nee amateur f- ik heb ook geen stamboom bij gekregen. Maar kan het misschien voor komen dat sommige katen gewoon willen plassen waar ze willen plassen? Als hij op de laminaat plast gaat die naar die tijd wel krabben alsof die de urine wil begraven zoals in de kattenbak echt raar!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 december 2012 @ 00:26:26 #66
163650 Greys
pi_120063929
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:05 schreef BerryN het volgende:

[..]

Ja als hij dat te klein vind heeft die de kattenbak nog, clhoor ga ik morgen meteen kopen dan? Maar is het verstandig om hem vanacht in een bench te doen met de kattenbak en een slaap mandje? En voer en water? Want als ik ga slapen en heb er geen zicht op plast en poept hij alles onder terwijl ik slaap. Ik ga morgen zeker even de dieren arts bellen

Nee amateur f- ik heb ook geen stamboom bij gekregen. Maar kan het misschien voor komen dat sommige katen gewoon willen plassen waar ze willen plassen? Als hij op de laminaat plast gaat die naar die tijd wel krabben alsof die de urine wil begraven zoals in de kattenbak echt raar!
Bel morgen ook de fokker even of die nog tips heeft :)
En doorzetten hoor, sowieso niet boos worden (bv boos en gefrustreerd op de kattenbak gooien) want dan associeert ie dat met iets rots.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 december 2012 @ 00:29:16 #67
163650 Greys
pi_120064028
Oh en misschien nog een gekke tip... wanneer je katje geplast heeft buiten de bak, strooi er wat kattenbakvulling op, wacht even (tot het ingetrokken is) en pak met een plastic zakje ofzo dat vuile grit op en gooi het in de kattenbak. Zo ook met een poepje...

Dan de plekken waar hij dat heeft gedaan goed schoonmaken met groene zeep, dan is die lucht weg en ruikt hij zijn eigen ontlasting in de kattenbak, soms is dat ook net wat ie nodig heeft om te merken dat dát de juiste plek is :)

Wat ook nog kan helpen is wat zandbakzand bovenop de vulling van de kattenbak leggen, misschien vindt ie de grove korrels niet fijn aan zijn pootjes :D En misschien dat in combinatie met bovenstaande... Stel dat dat werkt, dan kan je steeds minder zand er in doen, de komende weken, tot alleen de korrels overblijven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 december 2012 @ 00:34:37 #68
163650 Greys
pi_120064192
Oh en nog meer aanvulling:
Haal morgen een Feliway stekker :) Even een uitgave (ongeveer 28 euro) maar je doet er een maand mee. Je hebt je katten net en soms worden katten onzindelijk van de stress van een verhuizing. De Feliway stekker geeft een feromoon af waar de katten zich veiliger en rustiger door gaan voelen. Kan net het zetje zijn dat ie nodig heeft.

Ik zou gewoon al die tips (plas en poep na het opruimen in de kattenbak gooien + beetje zand op de korrels + Feliway stekker) combineren :P

Oh en doe dat opsluiten in de bench maar niet, dat geeft hem alleen maar meer stress!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_120065088
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:57 schreef BerryN het volgende:

[..]

:') :')
Een kat denkt niet zo :{w
pi_120065159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:54 schreef BerryN het volgende:

[..]

Hij heeft niet last van zijn blaas, hij laat het niet zomaar lopen hij zoekt eerst rustig naar een goed plekje en dan plast hij pas.
Katten met een blaasontsteking zoeken ook rustig naar een plekje hoor. Last hebben van de blaas is een breed begrip en betekent niet alleen maar dat ie incontinent is.
  zaterdag 8 december 2012 @ 09:30:22 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120067626
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:52 schreef BerryN het volgende:

[..]

Je zegt toch zelf dat je een arme student bent en geen goed inkomen hebt? Je bankstelsel en vloerkleed zijn mijn zorg niet, wel of je het financieel kunt trekken als zou blijken dat je met deze katten naar de dierenarts moet.
pi_120069036
Oke, ik heb de dieren arts net gebelt helaas is het in het weekend alleen voor spoed gevallen. IK ga maandag gelijk bellen bedankt voor reacties
pi_120069052
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 09:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zegt toch zelf dat je een arme student bent en geen goed inkomen hebt? Je bankstelsel en vloerkleed zijn mijn zorg niet, wel of je het financieel kunt trekken als zou blijken dat je met deze katten naar de dierenarts moet.
Dierenarts moet wel denk je dat ik het over mij hard kan strijken om hem weg te doen? Ik neem niet voor niks katten ik hou van dieren. En ja ik kan gewoon een goede verzorging voor een kat betallen
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 december 2012 @ 11:14:21 #74
163650 Greys
pi_120069105
Feliway stekker kan je ook bij de gewone dierenwinkel kopen volgens mij :Y
En ga je het proberen om de naast de bak gedeponeerde plasjes en poepjes in de bak te gooien? Ben benieuwd, houd je ons op de hoogte? ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_120070132
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:14 schreef Greys het volgende:
Feliway stekker kan je ook bij de gewone dierenwinkel kopen volgens mij :Y
En ga je het proberen om de naast de bak gedeponeerde plasjes en poepjes in de bak te gooien? Ben benieuwd, houd je ons op de hoogte? ^O^
Ben net bij de dieren winkel geweest heb 2 soorten nieuwe grint gekocht, en die feliway shit wat is dieren spullen duur zeg! dikke 80 euro kwijt:P
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:04:36 #76
45 SiGNe
pi_120070154
Bij de dierenarts is zo'n stekker vaak ook duurder dan bij de dierenwinkel of bij zooplus.nl

Wel ellendig dat die kat er zo moeilijk over doet.
Heb hier tot nu toe 2 katten gehad en die heb ik toen ik ze kreeg 1 keer op de bak gezet en sindsdien waren ze zindelijk.
Het is even ellendig maar je moet vol blijven houden..
pi_120070187
Ja zeker, hun weg doen kan ook niet. Mijn vrienden en ouders zeggen ik zou hem weg doen als te lang duurt. Maar in die 2 dagen heb ik al een band met hem gemaakt en weg doen is ook geen optie en mijn huis onderlaten plassen en poepen ook niet.

IK hoop dat het beter komt
pi_120070195
ik heb het btw bij de dierenwinkel gekocht gewoon
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 december 2012 @ 12:12:47 #79
163650 Greys
pi_120070335
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:03 schreef BerryN het volgende:

[..]

Ben net bij de dieren winkel geweest heb 2 soorten nieuwe grint gekocht, en die feliway shit wat is dieren spullen duur zeg! dikke 80 euro kwijt:P
Ja he :o Maar die stekker doe je een maand mee en als het werkt heb je het daarna waarschijnlijk niet meer nodig ;)

Wel doen he, de ontlasting terug in de bak gooien, dan ruikt het naar hem!
Want ze poepen/plassen graag op een plekje waar ze dat eerder gedaan hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_120074769
Ja heb de stekker er nu in, hoelang duurt het wanneer het gaat werken dan?
pi_120075152
Feliway duurt meestal wel een of twee weken om echt te werken.

Jumbo eigen merk kattenbakvulling is meestal ook wel te koop als eigen merk van andere supermarkten. Als het kleikorrels zijn wat ze gebruikten bij de fokker. Gewoon even vragen of het klontvormend is of niet. En dan ongeveer dezelfde kopen in de winkel.

Je kan ook tijdelijk een lege doos gebruiken als kattenbak. Wat extra kranten onderin en een dikke laag grit en je hebt een kattenbak voor ongeveer een week.

Ik vang kittens op voor het asiel. Die kittens zijn tussen de 4-12 weken. Elk nestje wat ik heb gehad plaste in het begin buiten de kattenbakken die ik had staan. Dit hielden ze meestal wel een week/anderhalve week vol. Misschien stress van een nieuwe omgeving.
De plekken schoonmaken met biotex groen (in elke supermarkt te koop) en ik had geduld.

Je kan ook als er een deurtje in de kattenbak zit, Tijdelijk het deurtje er even uithalen.

Voor de rest heb ik niet zo veel tips. Je doet het al goed. Nu maar afwachten of het helpt.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_120076320
1 of 2 weken?! Ik kan hem toch niet 24 uur in de gaten houden? Hij blijft steeds plassen en alles straks is mijn hele huis vervuild!

KIjk ik heb een woonkamer van 20vierkante meter, met 3 kattenbakken alle 3 hebben andere kattenbak vulling. Heb de deksels eraf gehaald maar als ik naar de winkel ga of als ik moet slapen doe ik hem in een honden bench waar speeltjes in liggen en een slaapmand met een kattenabak en voer bakje met water aan de andere kant van de Bench. Als ik hem uit de bench heb dan gaat die gewoon met mij op de bank spelen en tegen me aanliggen maar soms staat die op loopt die in de kamer rond en gaat die gewoon steeds ergens plassen\poepen terwijl ik 3 kattenbakken heb staan met 3 verschillende vulling. Ik heb ook op ale bakken een beetje clhoor gedaan maar hij ruikt alleen en loopt weer weg.

Ik heb nu ook feliway in de stopcontact. maar jammer dat dit 2 weken duurt want in die tijd is hij het al aan geleerd om te plassen in huis
  zaterdag 8 december 2012 @ 16:00:01 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120076378
Een kat opsluiten in een bench is geen goede oplossing. Het draagt alleen maar bij aan de stress. Dan gaat die Feliwaystekker je ook niet meer helpen.
pi_120076518
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:57 schreef BerryN het volgende:
1 of 2 weken?! Ik kan hem toch niet 24 uur in de gaten houden? Hij blijft steeds plassen en alles straks is mijn hele huis vervuild!

KIjk ik heb een woonkamer van 20vierkante meter, met 3 kattenbakken alle 3 hebben andere kattenbak vulling. Heb de deksels eraf gehaald maar als ik naar de winkel ga of als ik moet slapen doe ik hem in een honden bench waar speeltjes in liggen en een slaapmand met een kattenabak en voer bakje met water aan de andere kant van de Bench. Als ik hem uit de bench heb dan gaat die gewoon met mij op de bank spelen en tegen me aanliggen maar soms staat die op loopt die in de kamer rond en gaat die gewoon steeds ergens plassen\poepen terwijl ik 3 kattenbakken heb staan met 3 verschillende vulling. Ik heb ook op ale bakken een beetje clhoor gedaan maar hij ruikt alleen en loopt weer weg.

Ik heb nu ook feliway in de stopcontact. maar jammer dat dit 2 weken duurt want in die tijd is hij het al aan geleerd om te plassen in huis
Tja, het is natuurlijk ontzettend vervelend maar soms hebben oplossingen tijd nodig. Ook dat hoort bij het baas-zijn.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120076700
Kijk, ik heb ze nu los omdat hij nu slaapt op de bank maar als hij speelt of rond sneuveld dan ben ik bang dat hij plast. Ik heb sinds 2 maand eigen woning ben weg bij mijn ouders. heb alle meubels nieuw gekocht. Vooral de bank was heel erg duur, maar heb ook een groot kleed en zo. Als hij daar overheen zou plassen dan heb ik echt een dik probleem dus ik moet hem wel in de bench doen als ik er even niet ben of niet in de woonkamer ben.

Maar ik heb een grote flat met 3 slaap kamers ik gebruik er maar 1 om te slapen en de kleinste op mijn kleding in te bewaren. Maar ik heb er dus 1 over is het een goed idee om hem daar in te doen met 3 kattenbakken en een slaap plekje en paar speel dingen? Dozen en zo? Ik twijfdelde omdat het misschien eng voor hem is en zo omdat die er nooit is geweest, en ook die feliway in de woonkamer heb.
  zaterdag 8 december 2012 @ 16:15:22 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120076787
Ja, natuurlijk kun je dat kamertje voor hem inrichten. En dan kun je regelmatig! erbij gaan zitten om hem gerust te stellen en te laten wennen. Feliwaystekker verplaatsen naar die kamer.

Lijkt me een betere oplossing dan die bench.
pi_120076800
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:11 schreef BerryN het volgende:
Kijk, ik heb ze nu los omdat hij nu slaapt op de bank maar als hij speelt of rond sneuveld dan ben ik bang dat hij plast. Ik heb sinds 2 maand eigen woning ben weg bij mijn ouders. heb alle meubels nieuw gekocht. Vooral de bank was heel erg duur, maar heb ook een groot kleed en zo. Als hij daar overheen zou plassen dan heb ik echt een dik probleem dus ik moet hem wel in de bench doen als ik er even niet ben of niet in de woonkamer ben.

Maar ik heb een grote flat met 3 slaap kamers ik gebruik er maar 1 om te slapen en de kleinste op mijn kleding in te bewaren. Maar ik heb er dus 1 over is het een goed idee om hem daar in te doen met 3 kattenbakken en een slaap plekje en paar speel dingen? Dozen en zo? Ik twijfdelde omdat het misschien eng voor hem is en zo omdat die er nooit is geweest, en ook die feliway in de woonkamer heb.
Lijkt me een goed plan.voor als je weg bent. En koop dan ook feliway voor on die slaapkamer. En hem natuurlijk niet eenzaam opsluiten. Broerlief erbij, krabpaal, speelgoed en kattenbakken en dan zou dat prima moeten gaan. Terwijl verder onderzoekt waar zijn plasgedrag vandaan komt.
pi_120076966
Ik snap dat het erg vervelend kan zijn als je meubels kapot gaan of ondergeplast oid worden, maar dat is wel een risico wat je neemt als je dieren in huis neemt. Kans zit er ook in dat de nageltjes een keer gescherpt gaan worden aan je spullen, of dat er een keer een ongelukje gebeurt. Maar je kitten in een bench opsluiten om je spullen te beschermen zou ik nooit doen. Idd allebei(!) de kittens in dat kamertje is een betere oplossing tot je beter weet waar het gedrag vandaan komt :)
pi_120077151
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Lijkt me een goed plan.voor als je weg bent. En koop dan ook feliway voor on die slaapkamer. En hem natuurlijk niet eenzaam opsluiten. Broerlief erbij, krabpaal, speelgoed en kattenbakken en dan zou dat prima moeten gaan. Terwijl verder onderzoekt waar zijn plasgedrag vandaan komt.
Nog een feliway erbij? Ik heb al 3 kattenbakken gekocht. 3 soorten vullingen, om dan ook nog krabpaal en nog een feliway erbij te kopen gaat te ver zoveel geld heb ik ook weer niet te besteden daarvoor. IK moet ook nog vanavond naar de dieren arts misschien anders maandag.

Maar ik heb veel dozen van een grote tv en andere dozen daarkunnen ze toch ook in klimmen en door heen rennen en zo? EN aankrabben. Want ik heb al een dood in de woonkamer zitten ze veel in en krabben ze veel aan
  zaterdag 8 december 2012 @ 16:37:12 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120077419
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:28 schreef BerryN het volgende:

[..]

Nog een feliway erbij? Ik heb al 3 kattenbakken gekocht. 3 soorten vullingen, om dan ook nog krabpaal en nog een feliway erbij te kopen gaat te ver zoveel geld heb ik ook weer niet te besteden daarvoor. IK moet ook nog vanavond naar de dieren arts misschien anders maandag.

Maar ik heb veel dozen van een grote tv en andere dozen daarkunnen ze toch ook in klimmen en door heen rennen en zo? EN aankrabben. Want ik heb al een dood in de woonkamer zitten ze veel in en krabben ze veel aan
Die drie soorten vulling snap ik niet, maar goed.

Waarom wil je vanavond nog naar de dierenarts?

Je richt het kamertje zo in dat het voor je katten prettig is om er te zijn.
pi_120077447
Als de kat vaak in die kamer is, ook s nachts enzo. Zou ik de feliway stekker gewoon verplaatsten naar die kamer. Wel vaak in die kamer gaan zitten. Dus computer/laptop naar de kamer en een lekkere stoel zodat je de katten vaak aandacht kunt geven.

En een krabpaal is een basisding wat je echt nodig hebt als je katten neemt. Katten krabben van nature. Heb je geen krabpaal dan gaat je bank eraan. En wiens schuld is het dan? De kat doet in zijn ogen niets fout want hij moet krabben.

De dierenarts kan wel wachten tot maandag. Als je geen bloed in zijn plas ziet en hij plast niet moeilijk dan is het geen spoed. Sowieso komen er altijd dierenarts kosten bij. Misschien kun je eens kijken naar een dierenverzekering van de hema ofzo.
pi_120077467
Als je nog geen enkele krabpaal hebt, wel zeker minimaal 1 halen, da's echt een must have. Die dingen kun je net zo duur maken als je zelf wil, maar zonder gaan ze ergens anders aan krabben (en dus niet aan dozen maar aan bv je bank of tapijt).
  zaterdag 8 december 2012 @ 16:39:37 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120077481
Ik heb nog nooit een krabpaal gehad.
pi_120077617
Ik ook niet, maar ze krabben ook aan dozen en zo
pi_120077651
Dan komen je katten buiten. Zo niet dan zijn je meubels vast stuk.
Voor binnenkatten is het echt noodzakelijk. Tenminste als je een beetje geeft om je meubels, behang en vloerbedekking.
pi_120077671
Maar je kan toch ook dozen gebruiken?
  zaterdag 8 december 2012 @ 16:47:26 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120077684
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:46 schreef WinnieWana het volgende:
Dan komen je katten buiten. Zo niet dan zijn je meubels vast stuk.
Voor binnenkatten is het echt noodzakelijk. Tenminste als je een beetje geeft om je meubels, behang en vloerbedekking.
Laten we het zo zeggen, ik geef meer om mijn kat dan om de IKEA-stoel die ze heeft uitgekozen.
pi_120077727
Haha mijn bankstel kost 2200 euro dus mij maakt wel uit:P maar ik heb een doos en hij rent er heen en gaat krabben alles dus ja:P
pi_120077739
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laten we het zo zeggen, ik geef meer om mijn kat dan om de IKEA-stoel die ze heeft uitgekozen.
_O- Krabben doen ze hier aan de palen, maar 1 geeft wel echt de voorkeur aan mijn vloerkleed om d'r haarballen op te gooien. Ach ja, stap ik er tenminste niet zomaar in.
pi_120077767
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:49 schreef BerryN het volgende:
Haha mijn bankstel kost 2200 euro dus mij maakt wel uit:P maar ik heb een doos en hij rent er heen en gaat krabben alles dus ja:P
Dan zou ik maar snel wat krabpalen aanschaffen ^O^ Dozen zijn meer leuk om in te spelen of op te knagen (voor sommige katten dan).
pi_120077832
Ja maar een krabpaal is zo lelijk en duur:P En kut te vervoeren heb alleen fiets:P
pi_120077951
Een simpele krabpaal voor aan de muur heb je al vanaf een euro of 5, en je kan ze ook online bestellen :)
pi_120077992
Ja maar wat maak nu uit dat je kat een paal erbij heeft alsof je meubels dan nog niet aan de buurt zijn
pi_120078040
Mijn katten krabben alleen aan de daarvoor bestemde palen, nooit aan mijn meubels.
pi_120078105
Maar jongens ik ben bang dat het niet goed komt, mijn kat blijft maar de kattenbak vermijden ik heb alles geprobeerd het klinkt misschien raar maar ik hoop gewoon dat hij een blaasontsteking heeft zodat er een goede reden is dat die niet wil in de bak! Want als die gewoon gezond is heb ik groot probleem het is niet mogelijk toch om een kat te houden die niet op de bak wil?
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:07:48 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120078216
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:04 schreef BerryN het volgende:
Maar jongens ik ben bang dat het niet goed komt, mijn kat blijft maar de kattenbak vermijden ik heb alles geprobeerd het klinkt misschien raar maar ik hoop gewoon dat hij een blaasontsteking heeft zodat er een goede reden is dat die niet wil in de bak! Want als die gewoon gezond is heb ik groot probleem het is niet mogelijk toch om een kat te houden die niet op de bak wil?
Je hebt ze sinds donderdag en je hebt het nog amper de tijd gegeven. Dit kan echt nog wel goed komen, maar dan heeft het wel jouw geduld en doorzettingsvermogen nodig.

Als je denkt dat je dat niet kunt opbrengen, moet je misschien overwegen om ze terug te brengen.
pi_120078603
Terug brengen? Ik kan dit wel volhouden, maar ik zie niet gebeuren dat hij plast of poept in de bak. En als ik ze terug ben ben ik bang dat andere mensen hem krijgen en die hem gaan straffen en misschien wel naar asiel brengen
pi_120079054
Vind het ook erg zielig voor zijn broetje die is nog veeel jonger lijkt nog echt een kitten en die doet alles zo netjes niet 1x ernaast geplast of iets. En hij moet ook in de bench omdat voor de andere die plast nog zielige is
pi_120079141
Je zou ze toch niet in de bench doen maar in een extra kamer. Kittens ouder dan 6 weken en die gewoon gezond zijn horen niet meer in een bench.
pi_120079205
Nogmaals: het vinden van een oplossing kost tijd en wellicht ook geld. Hoort erbij als je huisdieren neemt.
Maar je houding hier, waarbij veel van onze tips meteen afgeserveerd worden en je overtuiging dat dit nooit meer goed gaat komen (je hebt ze pas een paar dagen man!) maakt het voor mij erg lastig om nog mee te lezen hier.
Want ik heb het idee dat de dingen die ik zeg (en die anderen zeggen) toch niet door je worden aangenomen omdat je het allemaal prima zelf weet.
pi_120079311
Luister, die kamer staat vol met dozen en zakken! En laminaat die over is en zo dat moet ik allemaal opruimen dus kan toch niet 1 2 3

Het is een kamer waar ik me was hang en stofzuiger in zet zo opberging maar ik wil ze er nu ook wel in doen met hun speeltjes en slaapmand en zo maar kan toch niet met die laminaat en rotzooi of kan dit wel?
pi_120079341
En al die tips die eerde wereden geven heb ik allemaal opgevolgd ik heb nu 3 kattenbakken had er nog maar 1. Heb 2 nieuwe soorten grint omdat ze mij dat ook zijden te doen en nog meer dingen dus ik afgeserveerd helemaal nisk toch ben niet eigenwijs
pi_120079533
dan verhuis je die laminaat en spullen allemaal tijdelijk naar een van de andere kamers. in de kledingkamer. of desnoods tijdelijk in de woonkamer, daar is ruimte zat als de kittens er niet komen en je gezellig bij de kittens gaat zitten.
pi_120079560
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:04 schreef BerryN het volgende:
Eerst maar eens je bezoekje aan de dierenarts afwachten voor je in paniek raakt (al ben je al aardig zover geloof ik ;) ) Wie weet is er inderdaad iets lichamelijks aan de hand, dat kan heel goed.
Heeft de kat nog steeds dunne ontlasting ? Misschien daarvan ook een zo vers mogelijk staaltje van meenemen naar de dierenarts. Problemen met de ontlasting geven soms ook buiten de bak plassen. Zat er een entboekje bij de katten en weet je hoe vaak, wanneer en met welk middel ze ontwormd zijn ?

Ik vind het zieliger om de katten in een bench te doen dan in een kamertje apart. Als er rommel in dat kamertje staat is dat in principe niet erg zolang de katten zich er maar niet aan kunnen verwonden, het niet om kan vallen op ze of ze er klem in kunnen komen te zitten. En je moet de katten kunnen pakken in het geval dat je medicijnen moet gaan geven van de dierenarts.

Een krabpaal is wel een must voor binnenkatten. Je kunt bij een webwinkel (bv zooplus) bestellen dan wordt het thuisgebracht en hoef je zo'n ding niet op de fiets te vervoeren.
pi_120079786
Oke, laminaat licht op de grond kunnen ze wel op en zo maar is alleen leuk voor ze toch? Ja maar ik ben wel beetje in paniek meer omdat ik denk van hoelanger het duurt hoe meer hij went aan het wild plassen. Ik wil alleen maar zijn leven redden. Maar ik twijfel omdat de bench bij me bank staat hij ziet mij steeds als ik op de bank zit en dan ligt hij rustig maar als ik hem in een andere kamer zit raakt die in paniek en blijft die miauwen. Maar ik doe hem om de 15min of zo even eruit om te spelen en te rennen maar zo snel ik gevoel heb hij wil plassen of poepen dan doe ik hem in de bench zodat hij alleen maar in die kattenbak kan plassen in de bench
pi_120080513
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:59 schreef BerryN het volgende:
Oke, laminaat licht op de grond kunnen ze wel op en zo maar is alleen leuk voor ze toch? Ja maar ik ben wel beetje in paniek meer omdat ik denk van hoelanger het duurt hoe meer hij went aan het wild plassen. Ik wil alleen maar zijn leven redden. Maar ik twijfel omdat de bench bij me bank staat hij ziet mij steeds als ik op de bank zit en dan ligt hij rustig maar als ik hem in een andere kamer zit raakt die in paniek en blijft die miauwen. Maar ik doe hem om de 15min of zo even eruit om te spelen en te rennen maar zo snel ik gevoel heb hij wil plassen of poepen dan doe ik hem in de bench zodat hij alleen maar in die kattenbak kan plassen in de bench
Zit hij nu de hele dag in de bench? :o Dat vind ik echt zielig.
Dat je hem erin doet als je er niet bij bent en tot je je extra kamer klaar hebt, alla. Maar als jij in de kamer bent en hij mag niet bij jou, daar wordt hij pas ongelukkig van.

Ik heb ook een plaskater, maar als hij ergens wil gaan plassen zie ik het aankomen door zijn houding en dan corrigeer ik hem, waarna hij toch naar de kattebak gaat. Dat zal voor jouw katje wellicht niet zo makkelijk gaan maar ik hoop echt dat ik verkeerd gelezen heb dat je hem nu meer in de bench hebt zitten dan lekker bij jou en met de vrijheid van de woonkamer.

Trouwens: als je er meteen bij bent gaat je laminaat echt niet kromtrekken van kattenplas.

Vooruit dan, nog een tip. ;) Kost wel weer geld.
Ecodor is een middel wat alle geuren van kattepis verwijdert, ook die geuren die je zelf niet meer ruikt maar de kat wel. Als hij vaste plasplekken heeft is het echt aan te raden dat spul te bestellen. Kan zijn gewoonte doorbreken. Plast hij telkens op een andere plek, dan zou ik er even mee wachten en hem eerst lichamelijk na laten kijken.
pi_120081690
Dit wordt inmiddels zo absurd dat ik het bijna niet meer serieus neem
pi_120083036
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:28 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zit hij nu de hele dag in de bench? :o Dat vind ik echt zielig.
Dat je hem erin doet als je er niet bij bent en tot je je extra kamer klaar hebt, alla. Maar als jij in de kamer bent en hij mag niet bij jou, daar wordt hij pas ongelukkig van.

Ik heb ook een plaskater, maar als hij ergens wil gaan plassen zie ik het aankomen door zijn houding en dan corrigeer ik hem, waarna hij toch naar de kattebak gaat. Dat zal voor jouw katje wellicht niet zo makkelijk gaan maar ik hoop echt dat ik verkeerd gelezen heb dat je hem nu meer in de bench hebt zitten dan lekker bij jou en met de vrijheid van de woonkamer.

Trouwens: als je er meteen bij bent gaat je laminaat echt niet kromtrekken van kattenplas.

Vooruit dan, nog een tip. ;) Kost wel weer geld.
Ecodor is een middel wat alle geuren van kattepis verwijdert, ook die geuren die je zelf niet meer ruikt maar de kat wel. Als hij vaste plasplekken heeft is het echt aan te raden dat spul te bestellen. Kan zijn gewoonte doorbreken. Plast hij telkens op een andere plek, dan zou ik er even mee wachten en hem eerst lichamelijk na laten kijken.
Hoe kom je hier nu bij ! Ik heb hem in de bench als ik ga slapen! Als ik wakker word gelijk ik haal hem eruit en gelijk in de andere kattenbak en als die eruit wil even 10 sec tegen houden en dan gewoon laten gaan want als die niet moet moet die niet. Vervolgens ga ik hele tijd met hem spelen en kijken hoe hij met zijn broetje speelt. na 20 min of zo gaat die op de bank liggen dan ga ik even op de computer en kijk steeds als die nog wel slaapt op de bank naar een uurtje word die wakker met zijn broetje en gaat die weer spelen dan ga ik gelijk de weer bij zitten en in de gaten houden als die moet plassen of poepen als ik merk hij wil plassen gelijk in de kattenbak en weer 15 sec tegen houden en dan doe ik hem even in de bench met slaapmand (Soortholletje) En kleine kattenbak meestal gaan ze dan slapen. Als ze wakker worden willen ze eruit gelijk doe ik hem weer in de kattenbak als die niet moet ga ik weer spelen en laat ik ze slapen waar ze willen meestal woonkamer dus ze zijn alleen even in de bench als ik naar de winkel moet of iets anders.

Dus ze zitten bijna niet in de bench denk dat ik er een voorstander van ben. Maar mijn moeder was net hier ga me ook tips maar zij zegt ook ga is eten of even tv kijken soms willen ze ook wel lekker slapen in de bench en als ze in de bench liggen liggen ze helemaal op de rug diep in slaap. dan is het tocjh niet erg>?

En ik heb gewoon donderdag en vrijdag vrij genomen ik zit 17 uur per dag bezig met de katten ! Dus ik wil echt niet dat deze misverstanden ontstaan want dit gaat niet om mij deze hulp maar om te katten want het gaat om hun!

BTW ik en mijn moeder gaan maandag de dierenarts bellen die de 2 broetjes hebben behandeld wat in de dierenpaspoort staat.
pi_120083164
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:46 schreef BerryN het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nu bij ! Ik heb hem in de bench als ik ga slapen! Als ik wakker word gelijk ik haal hem eruit en gelijk in de andere kattenbak en als die eruit wil even 10 sec tegen houden en dan gewoon laten gaan want als die niet moet moet die niet. Vervolgens ga ik hele tijd met hem spelen en kijken hoe hij met zijn broetje speelt. na 20 min of zo gaat die op de bank liggen dan ga ik even op de computer en kijk steeds als die nog wel slaapt op de bank naar een uurtje word die wakker met zijn broetje en gaat die weer spelen dan ga ik gelijk de weer bij zitten en in de gaten houden als die moet plassen of poepen als ik merk hij wil plassen gelijk in de kattenbak en weer 15 sec tegen houden en dan doe ik hem even in de bench met slaapmand (Soortholletje) En kleine kattenbak meestal gaan ze dan slapen. Als ze wakker worden willen ze eruit gelijk doe ik hem weer in de kattenbak als die niet moet ga ik weer spelen en laat ik ze slapen waar ze willen meestal woonkamer dus ze zijn alleen even in de bench als ik naar de winkel moet of iets anders.

Dus ze zitten bijna niet in de bench denk dat ik er een voorstander van ben. Maar mijn moeder was net hier ga me ook tips maar zij zegt ook ga is eten of even tv kijken soms willen ze ook wel lekker slapen in de bench en als ze in de bench liggen liggen ze helemaal op de rug diep in slaap. dan is het tocjh niet erg>?

En ik heb gewoon donderdag en vrijdag vrij genomen ik zit 17 uur per dag bezig met de katten ! Dus ik wil echt niet dat deze misverstanden ontstaan want dit gaat niet om mij deze hulp maar om te katten want het gaat om hun!

BTW ik en mijn moeder gaan maandag de dierenarts bellen die de 2 broetjes hebben behandeld wat in de dierenpaspoort staat.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik las wat anders uit dit stukje:
quote:
pi_120083375
Oke gelukkig. Want zonder deze hulp kan ik niet:P Want mijn moeder heefty niet zoveel heel veel tijd voor mij:$

En nogmaals jullie helpen mij niet maar de katten want als ik het verpest dan zijn hun de klos:(

Maar verder gaat goed ze zien er echt gezond uit! En ben zo blij met ze! Ik ben echt een man man, Nooit heb ik verdriet of stress. Ik doe beveiliging op school (Half student) Maar train 6x per week boksen ben echt geen mietje of zo maar ben 23 jaar maar nog nooit zo stress en angst gehad dat dit mis gaat want ben echt een dierenvriend! Ik doe nu ongeveer 6 jaar aan boksen en ben ongeveer 5x gestopt 1 weekje door op vakantie gaan of ziekte. Verder heb ik aan 1 stuk door getraint maar nu train ik al vanaf donderdag niet meer dit komt normaal nooit voor! Maar niet om op te scheppen want waarom zou ik het doen ken jullie toch niet? Maar wil er mee laten merken hoe grote inpecht dit op mij heeft!
  Admin zaterdag 8 december 2012 @ 23:04:07 #121
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120091271
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:01 schreef BerryN het volgende:

[..]

Geen stamboom, en wat maak dat uit? Ga nou aub niet de topic verpesten met domme dingen! Dit gaat om een goed leven van een kat hallo?
Huuuuuuuuuu, ik vraag het me alleen maar af, ik ben niet echt arm, maar als ik een rondje dierenarts moet dan ben ik een heleboel geld kwijt. Dus daarom vroeg ik het me af.
En ik zal niet verder zeiken over geen stamboom, katten ergens vandaan waar het al naar pis stonk. Daar lopen al 98798687576 topics over hier in F&F.
Ik zeik alleen nog even dat het voor een arm studentje ( je eigen woorden) vreemd is 2 katten te nemen. Want ik kan je garanderen dat je kosten maakt met dieren. Veel.

pi_120092082
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 23:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Huuuuuuuuuu, ik vraag het me alleen maar af, ik ben niet echt arm, maar als ik een rondje dierenarts moet dan ben ik een heleboel geld kwijt. Dus daarom vroeg ik het me af.
En ik zal niet verder zeiken over geen stamboom, katten ergens vandaan waar het al naar pis stonk. Daar lopen al 98798687576 topics over hier in F&F.
Ik zeik alleen nog even dat het voor een arm studentje ( je eigen woorden) vreemd is 2 katten te nemen. Want ik kan je garanderen dat je kosten maakt met dieren. Veel.
Ik ben gisteren en vandaag al 210 euro kwijt aan maatregelingen, en maandag voor controle naar de dierenarts en als dat niet helpt ook nog is naar de kattengedragstherapie, (Want ik zal er alles aan doen tot mijn kat zinderlijk is maar lieft zo goedkoop mogelijk want ik wil nog wel een keer uitgaan of een dagje uit. Maar als moet zal ik dat geld in het welzijn van mijn katten steken iemand die dus niet arm is kan zijn kat helemaal verzorgen en ook nog uitgaan. En ik moet toch zelf weten als ik dat doe? Zolang mijn kat er maar niet onderleid?
pi_120098940
Niet zo paniekerig doen zeg :{. Het was volgens mij geen goed idee om een kat te nemen als je al nieteens het geduld hebt om hem zindelijk te maken.
  zondag 9 december 2012 @ 03:45:14 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120098970
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:52 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Daarmee leer je in feite aan dat plassen fout is, een kat ziet die kattenbak ook als onderdeel van de straf en wordt dan juist bang van de kattenbak.

Voor 2 katten wordt 2 kattenbakken aangeraden, katten delen hun toilet niet graag.
En een kat kan ook erg kieskeurig zijn wat kattenbakkorrels betreft.
De meesten vinden siliconenkorrels en houtkorrels maar niks, andere katten vinden dat juist weer fijner.

Verder als de kat plast, zo snel mogelijk op de bak zetten./. desnoods nog tijdens het plassen en de kat daarna belonen zou ook nog kunnen werken.
Beloningen leren ze sneller dan straffen.
Nee plassen buiten de bak is fout

Als je een kat straft omdat ie kipfilet van je bord steelt stopt ie toch ook niet met zijn eigen eten eten :|W
pi_120099353
Straffen helpt niet. Alleen op heterdaad en dan zeker niet met de neus door de zeik halen.

Maar dep de kattenpis/poep met wc-papier of keukenrolpapier en doe dat papier in de kattenbak

Herhaal: Dep dat papier door die zeik en doe dat in de kattenbak ....

De rest gaat vanzelf als poes doorkrijgt dat ie DUS in die bak moet zijn.

Succes
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_120101490
In een bovenstaande reactie zeg je 2x dat je je kitten op de bak zet en 'm tegenhoudt, dat zou ik niet doen. Als ie al niet weg is van die bak zet je er zo wel erg veel druk op, en kan het zijn dat ie de bak nog minder leuk gaat vinden. Ik zou eerder af en toe even zelf in je schone bakken krabbelen, dat heeft hier met kleintjes ook wel gewerkt, dan werden ze nieuwsgierig en namen ze het al snel over. En zoals ook al is gezegd, wat vies grit/keukenpapier oid in de bak doen.

Je schreef ook dat je kitten na het plassen op het laminaat gaat krabben, dat komt omdat je katje van nature de boel wil begraven. Kan het zijn dat je bakken midden in de kamer zijn en je kitten in hoekjes etc. plast? Zo ja, sommige katten houden wel van een beetje privacy, de bakken dus naar de kanten/hoeken van de kamer verplaatsen, en mocht je kitten interesse tonen in een bak, niet gaan zitten kijken maar laat 'm z'n gang gaan. Dus haal die hele druk van het op de bak moeten er af.

Dus hop, de vieze plekken goed schoonmaken (tip over het juiste spul staat al ergens hierboven). Dat kamertje op orde maken, feliway erbij, bakken zonder kap een beetje beschut neerzetten met vies grit/keukenpapier oid, niet dwingen op de bak te staan terwijl kitten dat duidelijk niet wil. En vooral, geduld hebben. Tis nog maar een kleintje en ik krijg de indruk dat ie niet de beste start heeft gehad. Als je alle tips in dit topic doet en ook nog even langs de dierenarts gaat, kan je daarna even weinig doen behalve de druk er af halen en geduld te hebben, kijken of het verandert.

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 03:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee plassen buiten de bak is fout

Als je een kat straft omdat ie kipfilet van je bord steelt stopt ie toch ook niet met zijn eigen eten eten :|W
Plassen buiten de bak heeft eigenlijk altijd wel een reden. Bv dat de nieuwe bak eng is, het grit raar of niet schoon genoeg, en vergeet zeker ook de medische oorzaken niet. Plassen buiten de bak zie ik niet als iets fouts, maar als iets dat mis is en waarvoor ik als baasje de oorzaak mag gaan vinden.
pi_120102838
Plast de kat wel op de bak als ie in de bench zit?
pi_120102939
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:21 schreef BerryN het volgende:
Terug brengen? Ik kan dit wel volhouden, maar ik zie niet gebeuren dat hij plast of poept in de bak. En als ik ze terug ben ben ik bang dat andere mensen hem krijgen en die hem gaan straffen en misschien wel naar asiel brengen
quote:
Ik weet niet wat jouw mening van asiels is, maar ik kan je mededelen dat de diertjes het daar prima in orde hebben. Ik ben gastgezin voor een asiel hier in de omgeving en kom dus regelmatig in het asiel. Als het niet gaat bij jou thuis, dan lijkt het me juist een goed idee om ze naar het asiel te brengen. Daar krijgt hij ook medische zorg die hij nodig heeft en komt er een nieuw baasje die beter geschikt is en meer geduld heeft voor ze.
Wat denk je wel niet dat je z'n leven wil redden? Dat ie wordt afgemaakt in het asiel? :') We leven niet meer in het jaar krijtje!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 december 2012 @ 13:53:10 #129
163650 Greys
pi_120105551
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:33 schreef Oognip het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet wat jouw mening van asiels is, maar ik kan je mededelen dat de diertjes het daar prima in orde hebben. Ik ben gastgezin voor een asiel hier in de omgeving en kom dus regelmatig in het asiel. Als het niet gaat bij jou thuis, dan lijkt het me juist een goed idee om ze naar het asiel te brengen. Daar krijgt hij ook medische zorg die hij nodig heeft en komt er een nieuw baasje die beter geschikt is en meer geduld heeft voor ze.
Wat denk je wel niet dat je z'n leven wil redden? Dat ie wordt afgemaakt in het asiel? :') We leven niet meer in het jaar krijtje!
Er zijn helaas nog asiels waar het wel gebeurt, in Dordrecht is er zo eentje.
Ik geloofde het ook niet, maar tis echt zo. Maar het merendeel niet, gelukkig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 december 2012 @ 13:55:25 #130
163650 Greys
pi_120105633
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:44 schreef BerryN het volgende:
Luister, die kamer staat vol met dozen en zakken! En laminaat die over is en zo dat moet ik allemaal opruimen dus kan toch niet 1 2 3

Het is een kamer waar ik me was hang en stofzuiger in zet zo opberging maar ik wil ze er nu ook wel in doen met hun speeltjes en slaapmand en zo maar kan toch niet met die laminaat en rotzooi of kan dit wel?
Heb je ook al gedaan wat ik zei, dus de plas en poep die naast de bak komt terug in de bak gooien? :) En laten liggen dus?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 9 december 2012 @ 19:13:05 #131
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120117650
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:18 schreef Holyme het volgende:
In een bovenstaande reactie zeg je 2x dat je je kitten op de bak zet en 'm tegenhoudt, dat zou ik niet doen. Als ie al niet weg is van die bak zet je er zo wel erg veel druk op, en kan het zijn dat ie de bak nog minder leuk gaat vinden. Ik zou eerder af en toe even zelf in je schone bakken krabbelen, dat heeft hier met kleintjes ook wel gewerkt, dan werden ze nieuwsgierig en namen ze het al snel over. En zoals ook al is gezegd, wat vies grit/keukenpapier oid in de bak doen.

Je schreef ook dat je kitten na het plassen op het laminaat gaat krabben, dat komt omdat je katje van nature de boel wil begraven. Kan het zijn dat je bakken midden in de kamer zijn en je kitten in hoekjes etc. plast? Zo ja, sommige katten houden wel van een beetje privacy, de bakken dus naar de kanten/hoeken van de kamer verplaatsen, en mocht je kitten interesse tonen in een bak, niet gaan zitten kijken maar laat 'm z'n gang gaan. Dus haal die hele druk van het op de bak moeten er af.

Dus hop, de vieze plekken goed schoonmaken (tip over het juiste spul staat al ergens hierboven). Dat kamertje op orde maken, feliway erbij, bakken zonder kap een beetje beschut neerzetten met vies grit/keukenpapier oid, niet dwingen op de bak te staan terwijl kitten dat duidelijk niet wil. En vooral, geduld hebben. Tis nog maar een kleintje en ik krijg de indruk dat ie niet de beste start heeft gehad. Als je alle tips in dit topic doet en ook nog even langs de dierenarts gaat, kan je daarna even weinig doen behalve de druk er af halen en geduld te hebben, kijken of het verandert.

[..]

Plassen buiten de bak heeft eigenlijk altijd wel een reden. Bv dat de nieuwe bak eng is, het grit raar of niet schoon genoeg, en vergeet zeker ook de medische oorzaken niet. Plassen buiten de bak zie ik niet als iets fouts, maar als iets dat mis is en waarvoor ik als baasje de oorzaak mag gaan vinden.
Mijn kat plaste ook een keer buiten de bak, waarschijnlijk omdat ze lui was :') ! duidelijk gemaakt dat dat niet mag en heeft het nooooit meer gedaan nu
pi_120137024
Weet je wel zeker dat die twee broers niet in een of andere machtsstrijd zitten? Ook al is die andere kleiner, hij zou best wel eens subtiel kunnen treiteren door kattenbakken te 'bewaken' of te klieren. Dat voorkom je wel door bakken over de kamer te verspreiden, maar op 20m2 kan dat moeilijker zijn.

Eén van mijn katten ging constant de gordijnen in. Kreeg echt zo'n blik op zijn snoet alsof hij high was, en rende als een gek het gordijn in. Natspuiten, wegjagen, tegenhouden, alles gedaan, maar blijkbaar was de adrenaline de moeite waard. Hij doet het nog steeds af en toe. Gek beest. Die enorme kattenkrabpaal die tot het plafond reikt maakt geen bal uit. Gordijnen zijn veel leuker.
  maandag 10 december 2012 @ 07:57:14 #133
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120139249
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 01:26 schreef Gezond2012 het volgende:
Weet je wel zeker dat die twee broers niet in een of andere machtsstrijd zitten? Ook al is die andere kleiner, hij zou best wel eens subtiel kunnen treiteren door kattenbakken te 'bewaken' of te klieren. Dat voorkom je wel door bakken over de kamer te verspreiden, maar op 20m2 kan dat moeilijker zijn.

Eén van mijn katten ging constant de gordijnen in. Kreeg echt zo'n blik op zijn snoet alsof hij high was, en rende als een gek het gordijn in. Natspuiten, wegjagen, tegenhouden, alles gedaan, maar blijkbaar was de adrenaline de moeite waard. Hij doet het nog steeds af en toe. Gek beest. Die enorme kattenkrabpaal die tot het plafond reikt maakt geen bal uit. Gordijnen zijn veel leuker.
heb je al eens "katstop" o.i.d. op je gordijnen gespoten, en katnip op de krabpaal?

Katstop ruikt naar citronela, en dat vinden ze vies. Katnip naar een soort hout. Ik heb ze zo van kleins afaan van m'n speakers/tv afgehouden, en nu doen ze alleen nog maar krabpaal (en onderkant bank, maar das oke)

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 10-12-2012 08:04:38 ]
  maandag 10 december 2012 @ 09:12:38 #134
45 SiGNe
pi_120140136
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 07:57 schreef RaymondK het volgende:

[..]

heb je al eens "katstop" o.i.d. op je gordijnen gespoten, en katnip op de krabpaal?

Katstop ruikt naar citronela, en dat vinden ze vies. Katnip naar een soort hout. Ik heb ze zo van kleins afaan van m'n speakers/tv afgehouden, en nu doen ze alleen nog maar krabpaal (en onderkant bank, maar das oke)
Die tip neem ik mee..
Ik heb hier een kater (die op het moment gesterriliseerd wordt) die ook konstant in m'n speakers springt.
Misschien dat ie na sterrilisatie rustiger wordt maar als ie door blijft gaan dan ga ik die katstop proberen.
  maandag 10 december 2012 @ 09:14:46 #135
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120140172
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:12 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Die tip neem ik mee..
Ik heb hier een kater (die op het moment gesterriliseerd wordt) die ook konstant in m'n speakers springt.
Misschien dat ie na sterrilisatie rustiger wordt maar als ie door blijft gaan dan ga ik die katstop proberen.
Niet je hele huis onder de antikat spuiten hoor. Alleen waar je echt aan gehecht bent.
Mijn speakers en tv zijn duur en onzinnig mooi, en dat moesten ze ook blijven. :@

Het gaat niet werken als je bijv. je hele bank onders spuit.
Das ook niet leuk voor je kat want dan meurt voor je kat dus heel je huis naar de antikat.

Van katnip worden ze helemaal waus hier _O_
  maandag 10 december 2012 @ 09:16:11 #136
45 SiGNe
pi_120140192
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:14 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Niet je hele huis onder de antikat spuiten hoor. Alleen waar je echt aan gehecht bent.
Mijn speakers zijn duur en onzinnig mooi, en dat moesten ze ook blijven. :@

Het gaat niet werken als je bijv. je hele bank onders spuit.
Das ook niet leuk voor je kat want dan meurt voor je kat dus heel je huis naar de antikat.
Alleen de speakers zijn een probleem.
Doek is al gerafeld en het rubber van de conussen zit ook vol gaten ;(
  maandag 10 december 2012 @ 09:16:37 #137
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120140199
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Alleen de speakers zijn een probleem.
Doek is al gerafeld en het rubber van de conussen zit ook vol gaten ;(
omfg. Ik zou opstijgen hier geloof ik.
haha.
eigenlijk is dat antikat alleen voor de poes van de buurman die tegen jouw voordeur aan zeikt.
Best sterk spul.

Nou suc6
  maandag 10 december 2012 @ 09:19:10 #138
45 SiGNe
pi_120140248
Dank je, srtaffen en keihard NEE roepen heeft tot nu toe weinig zin.
krijg af en toe de neiging om 'm op te pakken en zo hard NEE in z'n gezicht te roepen dat het net lijkt alsof ie in een windtunnel staat :+

Nu dus sterrilisatie (hij is 7 maanden), helpt hoop ik ook.
  maandag 10 december 2012 @ 09:21:17 #139
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120140286
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:19 schreef SiGNe het volgende:
Dank je, srtaffen en keihard NEE roepen heeft tot nu toe weinig zin.
krijg af en toe de neiging om 'm op te pakken en zo hard NEE in z'n gezicht te roepen dat het net lijkt alsof ie in een windtunnel staat :+

Nu dus sterrilisatie (hij is 7 maanden), helpt hoop ik ook.
haha
heb je al eens een plantenspuit geprobeerd?
gewoon op de bank gaan zitten, spuitje op lang en dun zetten, en dan elke keer als ze ook maar de neiging hebben om aan die speaker te zitten, ff spuiten.

Werkt ook goed, kost alleen wel flink je aandacht in het begin.
En idd. NEEEH, EUHH zeggen als je spuit en als ze iets doen wat niet mag.
later "luisteren" ze daar dan wel naar, maar wel consequent zijn.

Idd. gauw stereliseren, want na een maand of 6 kunnen ze gaan sproeien, en dat kan aangeleerd gedrag worden wat na sterl niet meer weg gaat.
En een spoeiende kater wil je echt niet.
pi_120146062
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 07:57 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Goeie, die ga ik uitproberen, dankjewel!
pi_121208516
BTW mijn is zinderlijk:D IK BEN ZO OPGELUCHT! Alleen zijn er nu nieuwe problemen hij is flink aan de dunne en ze hebben oor mijt en nog veel meer ik ben hele dag bezig met tableten en zalfjes! Maar kost alleen geld dat is niet zo erg als ik maar zekerheid hebt dat goed komt! Ik kan ze echt niet weg doen echte scheetjes. En krabpaal heb ik al en ze krabbel er al op (eentje dan) Andere doet het op kartonne dozen !
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 januari 2013 @ 21:56:19 #142
163650 Greys
pi_121208613
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:53 schreef BerryN het volgende:
BTW mijn is zinderlijk:D IK BEN ZO OPGELUCHT! Alleen zijn er nu nieuwe problemen hij is flink aan de dunne en ze hebben oor mijt en nog veel meer ik ben hele dag bezig met tableten en zalfjes! Maar kost alleen geld dat is niet zo erg als ik maar zekerheid hebt dat goed komt! Ik kan ze echt niet weg doen echte scheetjes. En krabpaal heb ik al en ze krabbel er al op (eentje dan) Andere doet het op kartonne dozen !
Heeeee wat een goeie update over de zindelijkheid *O* Goed zo!

Oormijt is echt heel goed te verhelpen met zalfje/druppels inderdaad. Komen ze buiten? Hoe zouden ze al die dingen opgelopen hebben, of hebben ze het al vanaf het begin ofzo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:08:32 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121209060
quote:
Je laat ze wel nakijken op die diarree, hè? Is echt niet goed en mag niet te lang duren.
  zondag 6 januari 2013 @ 01:38:05 #144
45 SiGNe
pi_121217867
Dat heeft nog best lang geduurd..

Mijn vorige kat had overigens ook last van diarree maar dat bleek bij hem te komen doordat ie gevoelige darmen had, allene Pro-plan sensible werkte goed en hij had daarna ook nooit meer diaree.
Had ook andere senstitive/sensible voeren geprobeerd, oa Royal Canin, maar dat hielp allemaal niet.
  zondag 6 januari 2013 @ 01:48:12 #145
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_121218142
Iemand met een klein huis en twee katten die vrij fors worden, zonder enige kennis van katten.

Een pareltje voor de toekomst!

Ennnn mooie meubels mooi houden met katten kan je wel alvast vergeten

[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 06-01-2013 09:30:29 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 6 januari 2013 @ 21:38:15 #146
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_121246015
Hoe is het gelukt met de zindelijkheid dan?
Spoilers!
pi_121249952
quote:
Waarom begin je over 'dat je ze echt niet weg kan doen'? :{ Blijkbaar speelt die gedachte je door je hoofd. Beetje jammer...

Hou ze in de gaten, ook die diarree.
pi_121714918
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:48 schreef Catch22- het volgende:
Iemand met een klein huis en twee katten die vrij fors worden, zonder enige kennis van katten.

Een pareltje voor de toekomst!

Ennnn mooie meubels mooi houden met katten kan je wel alvast vergeten
Ik ben ooit begonnen in een kamer van 6m2 met één kat. Die kat is nog steeds bij me. Hij is inmiddels 14. Ik wist geen ruk van katten (mijn ouders hadden wel katten, maar die regelde dan ook direct als er iets mis was ;)). Het zijn maar katten, het is geen hogere wiskunde. TS heeft er imho alles voor over om z'n katten goed en gezond te houden. Niet bang om wat centjes uit te geven, etc. Dus jouw bericht slaat écht kut op peren.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:31:27 #149
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_121715102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:26 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben ooit begonnen in een kamer van 6m2 met één kat. Die kat is nog steeds bij me. Hij is inmiddels 14. Ik wist geen ruk van katten (mijn ouders hadden wel katten, maar die regelde dan ook direct als er iets mis was ;)). Het zijn maar katten, het is geen hogere wiskunde. TS heeft er imho alles voor over om z'n katten goed en gezond te houden. Niet bang om wat centjes uit te geven, etc. Dus jouw bericht slaat écht kut op peren.
6m2 met een kat? kwam die buiten?

Dat vind ik écht veel te weinig. En die katten die hij heeft gekocht zijn wel even iets groter dan de gemiddelde kat.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_121716860
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:31 schreef Catch22- het volgende:

[..]

6m2 met een kat? kwam die buiten?

Dat vind ik écht veel te weinig. En die katten die hij heeft gekocht zijn wel even iets groter dan de gemiddelde kat.
Dat ís ook veel te weinig, maar hij had (en heeft) het beter bij mij dan hij het in het asiel zou hebben gehad ;) Hij kwam (en komt nog steeds) niet buiten.
Overigens was het maar een periode van 7 maanden, ik wist al dat ik daar weg zou gaan toen ik hem aangeboden kreeg. :)
Daarna had hij 60m2 tot z'n beschikking en kwam er een vriendinnetje bij.

(Geen paniek, wij verhuisden al 6 keer de afgelopen veertien jaar, maar de dieren hebben altijd een afgezet balkon of kattenren tot hun beschikking gehad ná die eerste zeven maanden :P)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:25:54 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121717062
Dan heb jij het goed aangepakt. Van TS ben ik nog niet zo zeker.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:39:40 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_121717515
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat ís ook veel te weinig, maar hij had (en heeft) het beter bij mij dan hij het in het asiel zou hebben gehad ;) Hij kwam (en komt nog steeds) niet buiten.
Overigens was het maar een periode van 7 maanden, ik wist al dat ik daar weg zou gaan toen ik hem aangeboden kreeg. :)
Daarna had hij 60m2 tot z'n beschikking en kwam er een vriendinnetje bij.

(Geen paniek, wij verhuisden al 6 keer de afgelopen veertien jaar, maar de dieren hebben altijd een afgezet balkon of kattenren tot hun beschikking gehad ná die eerste zeven maanden :P)
Oke.

Maar dat TS hier wanhopig komt janken omdat het na 1(!) dag nog niet goed gaat met de bak, is niet echt een goed teken imo
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_121718032
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:39 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Oke.

Maar dat TS hier wanhopig komt janken omdat het na 1(!) dag nog niet goed gaat met de bak, is niet echt een goed teken imo
Hij klaagde niet, hij vroeg om tips :P
Niets mis mee. Dat mensen hier over de zeik gaan omdat TS een opmerking maakt over z'n bankstel gaat ook al nergens over. Alsof jullie je kat met liefde op de bank laten zeiken :P Toch logisch dat TS daar niet echt op zit te wachten? ;)

Ons dure bankstel uiteindelijk de deur uitgedaan i.v.m. urinelucht na een blaasontsteking. Die lucht kreeg ik d'r met geen mogelijkheid meer uit. Dan maar een Ikea bankstel met een lappie d'r over. Kan mij 't ook schelen. :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')