Je hebt ze sinds donderdag en je hebt het nog amper de tijd gegeven. Dit kan echt nog wel goed komen, maar dan heeft het wel jouw geduld en doorzettingsvermogen nodig.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:04 schreef BerryN het volgende:
Maar jongens ik ben bang dat het niet goed komt, mijn kat blijft maar de kattenbak vermijden ik heb alles geprobeerd het klinkt misschien raar maar ik hoop gewoon dat hij een blaasontsteking heeft zodat er een goede reden is dat die niet wil in de bak! Want als die gewoon gezond is heb ik groot probleem het is niet mogelijk toch om een kat te houden die niet op de bak wil?
Eerst maar eens je bezoekje aan de dierenarts afwachten voor je in paniek raakt (al ben je al aardig zover geloof ikquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:04 schreef BerryN het volgende:
Maar jongens ik ben bang dat het niet goed komt, mijn kat blijft maar de kattenbak vermijden ik heb alles geprobeerd het klinkt misschien raar maar ik hoop gewoon dat hij een blaasontsteking heeft zodat er een goede reden is dat die niet wil in de bak! Want als die gewoon gezond is heb ik groot probleem het is niet mogelijk toch om een kat te houden die niet op de bak wil?
Zit hij nu de hele dag in de bench?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:59 schreef BerryN het volgende:
Oke, laminaat licht op de grond kunnen ze wel op en zo maar is alleen leuk voor ze toch? Ja maar ik ben wel beetje in paniek meer omdat ik denk van hoelanger het duurt hoe meer hij went aan het wild plassen. Ik wil alleen maar zijn leven redden. Maar ik twijfel omdat de bench bij me bank staat hij ziet mij steeds als ik op de bank zit en dan ligt hij rustig maar als ik hem in een andere kamer zit raakt die in paniek en blijft die miauwen. Maar ik doe hem om de 15min of zo even eruit om te spelen en te rennen maar zo snel ik gevoel heb hij wil plassen of poepen dan doe ik hem in de bench zodat hij alleen maar in die kattenbak kan plassen in de bench
Hoe kom je hier nu bij ! Ik heb hem in de bench als ik ga slapen! Als ik wakker word gelijk ik haal hem eruit en gelijk in de andere kattenbak en als die eruit wil even 10 sec tegen houden en dan gewoon laten gaan want als die niet moet moet die niet. Vervolgens ga ik hele tijd met hem spelen en kijken hoe hij met zijn broetje speelt. na 20 min of zo gaat die op de bank liggen dan ga ik even op de computer en kijk steeds als die nog wel slaapt op de bank naar een uurtje word die wakker met zijn broetje en gaat die weer spelen dan ga ik gelijk de weer bij zitten en in de gaten houden als die moet plassen of poepen als ik merk hij wil plassen gelijk in de kattenbak en weer 15 sec tegen houden en dan doe ik hem even in de bench met slaapmand (Soortholletje) En kleine kattenbak meestal gaan ze dan slapen. Als ze wakker worden willen ze eruit gelijk doe ik hem weer in de kattenbak als die niet moet ga ik weer spelen en laat ik ze slapen waar ze willen meestal woonkamer dus ze zijn alleen even in de bench als ik naar de winkel moet of iets anders.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zit hij nu de hele dag in de bench?Dat vind ik echt zielig.
Dat je hem erin doet als je er niet bij bent en tot je je extra kamer klaar hebt, alla. Maar als jij in de kamer bent en hij mag niet bij jou, daar wordt hij pas ongelukkig van.
Ik heb ook een plaskater, maar als hij ergens wil gaan plassen zie ik het aankomen door zijn houding en dan corrigeer ik hem, waarna hij toch naar de kattebak gaat. Dat zal voor jouw katje wellicht niet zo makkelijk gaan maar ik hoop echt dat ik verkeerd gelezen heb dat je hem nu meer in de bench hebt zitten dan lekker bij jou en met de vrijheid van de woonkamer.
Trouwens: als je er meteen bij bent gaat je laminaat echt niet kromtrekken van kattenplas.
Vooruit dan, nog een tip.Kost wel weer geld.
Ecodor is een middel wat alle geuren van kattepis verwijdert, ook die geuren die je zelf niet meer ruikt maar de kat wel. Als hij vaste plasplekken heeft is het echt aan te raden dat spul te bestellen. Kan zijn gewoonte doorbreken. Plast hij telkens op een andere plek, dan zou ik er even mee wachten en hem eerst lichamelijk na laten kijken.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik las wat anders uit dit stukje:quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:46 schreef BerryN het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nu bij ! Ik heb hem in de bench als ik ga slapen! Als ik wakker word gelijk ik haal hem eruit en gelijk in de andere kattenbak en als die eruit wil even 10 sec tegen houden en dan gewoon laten gaan want als die niet moet moet die niet. Vervolgens ga ik hele tijd met hem spelen en kijken hoe hij met zijn broetje speelt. na 20 min of zo gaat die op de bank liggen dan ga ik even op de computer en kijk steeds als die nog wel slaapt op de bank naar een uurtje word die wakker met zijn broetje en gaat die weer spelen dan ga ik gelijk de weer bij zitten en in de gaten houden als die moet plassen of poepen als ik merk hij wil plassen gelijk in de kattenbak en weer 15 sec tegen houden en dan doe ik hem even in de bench met slaapmand (Soortholletje) En kleine kattenbak meestal gaan ze dan slapen. Als ze wakker worden willen ze eruit gelijk doe ik hem weer in de kattenbak als die niet moet ga ik weer spelen en laat ik ze slapen waar ze willen meestal woonkamer dus ze zijn alleen even in de bench als ik naar de winkel moet of iets anders.
Dus ze zitten bijna niet in de bench denk dat ik er een voorstander van ben. Maar mijn moeder was net hier ga me ook tips maar zij zegt ook ga is eten of even tv kijken soms willen ze ook wel lekker slapen in de bench en als ze in de bench liggen liggen ze helemaal op de rug diep in slaap. dan is het tocjh niet erg>?
En ik heb gewoon donderdag en vrijdag vrij genomen ik zit 17 uur per dag bezig met de katten ! Dus ik wil echt niet dat deze misverstanden ontstaan want dit gaat niet om mij deze hulp maar om te katten want het gaat om hun!
BTW ik en mijn moeder gaan maandag de dierenarts bellen die de 2 broetjes hebben behandeld wat in de dierenpaspoort staat.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:59 schreef BerryN het volgende:
Oke, laminaat licht op de grond kunnen ze wel op en zo maar is alleen leuk voor ze toch? Ja maar ik ben wel beetje in paniek meer omdat ik denk van hoelanger het duurt hoe meer hij went aan het wild plassen. Ik wil alleen maar zijn leven redden. Maar ik twijfel omdat de bench bij me bank staat hij ziet mij steeds als ik op de bank zit en dan ligt hij rustig maar als ik hem in een andere kamer zit raakt die in paniek en blijft die miauwen. Maar ik doe hem om de 15min of zo even eruit om te spelen en te rennen maar zo snel ik gevoel heb hij wil plassen of poepen dan doe ik hem in de bench zodat hij alleen maar in die kattenbak kan plassen in de bench
Huuuuuuuuuu, ik vraag het me alleen maar af, ik ben niet echt arm, maar als ik een rondje dierenarts moet dan ben ik een heleboel geld kwijt. Dus daarom vroeg ik het me af.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:01 schreef BerryN het volgende:
[..]
Geen stamboom, en wat maak dat uit? Ga nou aub niet de topic verpesten met domme dingen! Dit gaat om een goed leven van een kat hallo?
Ik ben gisteren en vandaag al 210 euro kwijt aan maatregelingen, en maandag voor controle naar de dierenarts en als dat niet helpt ook nog is naar de kattengedragstherapie, (Want ik zal er alles aan doen tot mijn kat zinderlijk is maar lieft zo goedkoop mogelijk want ik wil nog wel een keer uitgaan of een dagje uit. Maar als moet zal ik dat geld in het welzijn van mijn katten steken iemand die dus niet arm is kan zijn kat helemaal verzorgen en ook nog uitgaan. En ik moet toch zelf weten als ik dat doe? Zolang mijn kat er maar niet onderleid?quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Huuuuuuuuuu, ik vraag het me alleen maar af, ik ben niet echt arm, maar als ik een rondje dierenarts moet dan ben ik een heleboel geld kwijt. Dus daarom vroeg ik het me af.
En ik zal niet verder zeiken over geen stamboom, katten ergens vandaan waar het al naar pis stonk. Daar lopen al 98798687576 topics over hier in F&F.
Ik zeik alleen nog even dat het voor een arm studentje ( je eigen woorden) vreemd is 2 katten te nemen. Want ik kan je garanderen dat je kosten maakt met dieren. Veel.
Nee plassen buiten de bak is foutquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Daarmee leer je in feite aan dat plassen fout is, een kat ziet die kattenbak ook als onderdeel van de straf en wordt dan juist bang van de kattenbak.
Voor 2 katten wordt 2 kattenbakken aangeraden, katten delen hun toilet niet graag.
En een kat kan ook erg kieskeurig zijn wat kattenbakkorrels betreft.
De meesten vinden siliconenkorrels en houtkorrels maar niks, andere katten vinden dat juist weer fijner.
Verder als de kat plast, zo snel mogelijk op de bak zetten./. desnoods nog tijdens het plassen en de kat daarna belonen zou ook nog kunnen werken.
Beloningen leren ze sneller dan straffen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |