Zolang ik in mijn LEVEN nog kracht in mijn benen heb, heb ik zelfs twee benen om op te staan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:08 schreef man1986 het volgende:
@MetalIsAwesome
Je kiest om bepaalde redenen ervoor om geen antwoord te geven. Dat is prima.
[..]
Wat dat betreft hebben jullie geen been om op te staan wat gerechtigheid en vergoeding betreft.
Ga eens mijn vraag beantwoorden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
In jouw geloof is er geen gerechtigheid omdat de dader in de hemel zit en het slachtoffer niet.
Wat dat betreft heb je geen been om op te staan.
Waarom geef je geen antwoord op wat ik zeg en negeer je dat dit onrechtvaardig is? Of is het dat niet volgens jou?quote:
Wat is de plek voor gerechtigheid na de dood in jouw wereldbeeld? Die is er niet ofwel?quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:11 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Zolang ik in mijn LEVEN nog kracht in mijn benen heb, heb ik zelfs twee benen om op te staan.
Je begrijpt niks van de begrippen LEVEN en DOOD he?
quote:Wat dat betreft hebben jullie geen been om op te staan wat gerechtigheid en vergoeding betreft.
Beantwoordt dan eerst mijn vraag en dan krijg je mijn antwoord op jouw vraag.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op wat ik zeg en negeer je dat dit onrechtvaardig is? Of is het dat niet volgens jou?
Wat gebeurt er met de verkrachter na zijn dood?quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:15 schreef man1986 het volgende:
[..]
Beantwoordt dan eerst mijn vraag en dan krijg je mijn antwoord op jouw vraag.
Reincarnatie, interessant.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de verkrachter na zijn dood?
Antwoord: Dat weet ik niet. Het is mogelijk dat die gestraft wordt door bijvoorbeeld te reïncarneren in iets slechters, maar dat weet ik niet. Misschien is dat wel onzin.
Wat gebeurt er met de slachtoffer na haar dood?
Antwoord: Dat weet ik niet. Het is mogelijk dat die hoger gesteld wordt door bijvoorbeeld te reïncarneren in iets beters, maar dat weet ik niet. Misschien is dat wel onzin.
Gerechtigheid en vergoeding in jullie wereldbeeld na hun dood?
Antwoord: Onbekend.
In mijn wereldbeeld is er plek voor gerechtigheid, omdat iedereen na de dood een verklaring moet gaan afleggen aan God voor zijn of haar daden. God als de Soevereine Rechter spreekt een rechtvaardige oordeel op die persoon.quote:In jouw geloof is er geen gerechtigheid omdat de dader in de hemel zit en het slachtoffer niet.
Ok.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Reincarnatie, interessant.
Hoe kunnen zowel de slachtoffer als de verkrachter ontsnappen aan de eindeloze spiraal van reincarnatie?
En mijn antwoord op jouw vraag:
[..]
In mijn wereldbeeld is er plek voor gerechtigheid, omdat iedereen na de dood een verklaring moet gaan afleggen aan God voor zijn of haar daden. God als de Soevereine Rechter spreekt een rechtvaardige oordeel op die persoon.
God in Zijn Liefde voor de mensheid heeft ons een keuze gegeven om tot berouw van onze wandaden te komen. Hij biedt ons Zijn enige Zoon aan voor de kwijtschelding van onze zonden.
Wij hebben allen gezondigd (zowel de verkrachter als de slachtoffer), want wij hebben allen God's Woord overtreden.
Zondigen kent geen beloning en leidt tot de dood.
God heeft ons Zijn enige Zoon Jezus Christus gegeven om onze zonden kwijt te schelden en biedt ons het eeuwig leven aan.
Zowel de verkrachter als de slachtoffer zijn gemaakt in God's Evenbeeld en dat is de reden dat God willig is om hen beiden te vergeven als zij hun zonden overgeven aan Jezus Christus.
God is zowel rechtvaardig als genadig.
Hij is rechtvaardig, want hij veroordeelt onze zonden volgens Zijn morele Wet.
Hij is genadig, want Hij stuurde Zijn Zoon om onze zonden kwijt te schelden.
Het leven kan geen gift zijn, dan moet je reeds bestaan om de gift te ontvangen. En als je niet bestaat mis je 'het kado' ook niet..., dus waardeloos.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het leven is een gift onder condities, geen recht.
1) Even voor de duidelijkheid, ik refereer met 'waarheid' niet aan een persoon. Met waarheid doel ik er op dat gelovigen zeggen 'god bestaat', en in het verlengde daarvan een hoop andere claims als waarheid presenteren. Ik zeg niet dat er geen god zoals in de bijbel beschreven bestaat, maar wel dat het me hoogst onwaarschijnlijk lijkt. Eigenlijk zou ik zeggen 'god bestaat niet', maar omdat ik dat niet kan bewijzen, doe ik dat niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:02 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je laat hier zien dat een dialoog wel gevoerd kan worden, dus bedankt voor je reactie.
1) Monopolie op de Waarheid.
2) Moreel verheven.
3) Logisch redeneren negeren.
1) Monopolie is niet het meest juiste woord om de claim van Jezus 'Ik ben de Waarheid' aan te duiden.
Als ik zeg '2+2=4', dan heeft 4 toch geen 'monopolie' op de voorgaande, maar eerder een 'bevestigende'. Jezus bevestigt en openbaart Zichzelf als de Waarheid. En daar is niets mis me. Wil je als tegenargument claimen 'er is geen Waarheid', dan dien je wel op te merken dat deze laatste statement zichzelf tegenspreekt. Het logische statement is juist 'er is de Waarheid'. Als een persoon claimt dat Hij de waarheid is, dan is de slechtste tegenargument 'er is geen Waarheid'.
Zou iemand dus de claim van Jezus willen verwerpen, dan dient hij of zij de waarheid als categorie niet in twijfel trekken, want dat maakt zijn positie er niet beter op.
2) Christenen claimen niet dat ze moreel verheven zijn. Ze erkennen juist dat ze gezondigd hebben en onrechtvaardig zijn volgens God's Wet. Met dat kennis hebben ze Jezus als hun vergever ontvangen.
3) Deze claim is gebaseerd op de aanname dat logica en geloof polair tegenovergestelde zijn. Dat is een wijdverspreide misvatting, aangezien deze twee elkaar niet onderuit halen in welke vorm dan ook. Binnen een discussie kunnen er wel logische fouten gemaakt worden, maar dat is meer te wijten aan de regels van een debat niet opvolgen en niet omdat geloof logica verwerpt.
Ik heb daar een andere verklaring voor, maar blijkbaar lees jij over mijn post heen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:09 schreef man1986 het volgende:
Hij stierf aan het kruis, dat is geen kleinigheid wat afbetaling betreft.
De vervuiler betaald, maar dat slaat natuurlijk niet op jou. Jij verwacht dat iemand anders opdraait voor jou fouten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe kunnen de grootste zonden door Allah vergeven worden? Wie heeft de prijs betaald voor mijn zonden?
Volgens jou godsdienst is berouw voor deze misstap voldoende. Deze misstap komt enkel op rekening van de dader en moet deze schuld niet door derden laten betalen. Dit is niet zo bevorderlijk voor de verantwoordelijkheidszin.quote:De verkrachter die zonder straf vrij uit gaat.
Het feit dat hij niet meer verkracht, is voor jou voldoende?
Gaat een wraakactie deze feiten ongedaan maken ?quote:De pedofiel die belooft nooit meer aan kinderen te zitten en vrijuit gaat. Vader en moeder van het slachtoffer, die zullen daar tevreden mee zijn?
O fijn, dan boeren we er maar op los, gezien de schuld al eerder is afgelost. Is dat sociaal denkend gedrag? Dit is een totaal gemis aan eigen verantwoordelijkheid en afwimpelen op een tweeduizend jaar oud boekje. Niet zo verwonderlijk dat de gevangenissen vol zitten met ' gelovigen '.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:19 schreef man1986 het volgende:
De rechtvaardigheid komt voort uit het feit dat de prijs al betaald is (Jezus' kruisiging).
O jazeker, die draait er totaal voor op en laat die schuld niet door derden betalen. Volgens de Islam zal deze zondaar naar de hel verwezen worden. Ook moet hij bij leven zijn schuld bij de naastbestaanden inlossen. Vraag dit maar eens aan je buurman.quote:Een moslim heeft geen prijs voor zijn zonden betaald en verwerpt Jezus' kwijtschelding van zijn zonden.
Dat versje komt van Paulus en niet van Jezus. Groot verschil hoor.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:25 schreef man1986 het volgende:
God heeft hem die de zonde niet kende voor ons één gemaakt met de zonde, zodat wij door hem rechtvaardig voor God konden worden. 2 Korintiërs 5:21
Je weet zelfs niet wat in je eigen evangelies staat. Dat is sterk !!quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:33 schreef man1986 het volgende:
Alleen Jezus is zondevrij en kan hun zonden op zich nemen, mits zij in dit leven hun zonden aan Hem hadden overgedragen.
Terwijl de gevangenissen vol van jullie rotte appels zitten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Alleen een boom met appels is een appelboom.
Begraven of gecremeerd.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:03 schreef man1986 het volgende:
Wat gebeurt er met de verkrachter na zijn dood?
Begraven of gecremeerd.quote:Wat gebeurt er met de slachtoffer na haar dood?
Aha! Het aloude argument: god liegt zodat wij het (of hem) kunnen begrijpen.quote:Omdat wij mensen de bepalende factor zijn binnen deze kader, gebruikt God de menselijke taal als het hulpmiddel om Zijn boodschap over te geven. Ook openbaart God Zichzelf lokaal zonder dat Zijn Alomtegenwoordigheid in het geding komt.
Ongetwijfeld. Maar alwetendheid betekent niet dat je zegt dat je dingen die op dat moment gaande zijn ( in S&G) niet weet. God hoeft nog niet eens de trukendoos helemaal open te gooien om in de toekomst te kijken. Het speelt zich allemaal recht onder zijn wolk af! Tenzij hij liegt natuurlijk. En toch zegt hij: http://www.biblija.net/bi(...)=1&l=nl&set=10&pos=0quote:Alwetend betekent dat God alles weet en tóch vragen kan stellen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:10 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Vanuit een duidelijke zogenaamde tegenstrijdigheid...
'ik weet het niet' vs 'ik weet alles'quote:
Volgens jou verdwijnen zowel de verkrachter als de slachtoffer na hun dood in het 'Niets', dus helemaal geen sprake meer van gerechtigheid of vergoeding.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Begraven of gecremeerd.
[..]
Begraven of gecremeerd.
Moeilijk te vatten : In het Niets ! Nee, als iemand dood is kan die niets meer vergoeden of vergoedt worden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:39 schreef man1986 het volgende:
Volgens jou verdwijnen zowel de verkrachter als de slachtoffer na hun dood in het 'Niets', dus helemaal geen sprake meer van gerechtigheid of vergoeding.
Dat zal voor het overlijden van één van beiden moeten gebeuren. Als het slachtoffer overleden is kan die niet meer vergoedt worden en als de dader overleden evenmin vergoeding meer toekennen. Er blijft nog één mogelijkheid over : De dader het slachtoffer vergoeden bij leven, wat dit ook moge zijn.quote:Wat dat betreft hebben jullie geen been om op te staan wat gerechtigheid en vergoeding betreft.
Er is gerechtigheid want Christus heeft geleden en is gestorven.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:03 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Die gerechtigheid en vergoeding komt ook niet in jouw wereldbeeld omdat een verkrachter door de afbetaling van Jezus vergeven wordt, daar heeft het slachtoffer niks aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |