Ervan uitgaande dat de dader nooit gestraft is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
En als hij dus bekeerd is en Jezus gehoorzaamd, dan zijn zijn zonden vergeven en dan is een verkrachting vergeven waardoor de dader niet gestraft is?
Ja, eigen schuld dikke bult. Had hij maar het christelijke geloof aan moeten nemen, hij had kennis genoeg daarover. Dat Moslims ook zo denken begrijpen ze niet. Volledig gehersenspoeld door hun christelijke vrienden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Volgens christenen zit de seriemoordenaar en kannibaal Jeffrey Dahmer nu in de hemel omdat hij zich in de gevangenis tot Jezus Christus heeft bekeerd. In een interview zei hij dat hij na zijn bekering nog steeds met die gedachtes zat en dat ze nooit meer weggingen. Gandhi die vrede nastreefde en vrede tussen moslims en hindoes wilde zit volgens christenen nu in de hel.
Dat hebben verkrachters in Rooms Katholieke Kerken en Protestantse Kerken waaronder kerken van 7 Dags Adventisten niet gedaan, jouw bewering klopt dus niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat de dader nooit gestraft is.
Iemand die zich schuldig maakt aan verkrachting en zich werkelijk tot God heeft gekeerd zal zich tot het slachtoffer keren en zichzelf aangeven.
Omdat zij niet bekeerd zijn maar zich door hun lusten laten leiden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:34 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat hebben verkrachters in Rooms Katholieke Kerken en Protestantse Kerken waaronder kerken van 7 Dags Adventisten niet gedaan, jouw bewering klopt dus niet.
Dus omdat een slachtoffer gezondigd heeft in het leven heeft hij/zij geen recht op vergoeding van het leed dat veroorzaakt is?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:33 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zowel de slachtoffer als de verkrachter hebben in hun leven gezondigd.
Alleen Jezus was zondevrij en kon hun zonden op zich nemen, mits zij in dit leven hun zonden aan Hem hadden gegeven.
Hoezo, zij hebben toch Jezus aangenomen en zich bekeerd? Of volgen die mensen in die kerken trouw die diensten na en doen zij mee met uit de Bijbel lezen, maar zijn ze gewoon niet bekeerd terwijl ze in de kerk zeggen van wel? Hoe weet je dan of iemand bekeerd is?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat zij niet bekeerd zijn maar zich door hun lusten laten leiden.
Ah, we hebben hier een true-scotsmanquote:Op vrijdag 7 december 2012 00:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat zij niet bekeerd zijn maar zich door hun lusten laten leiden.
Ja.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hoezo, zij hebben toch Jezus aangenomen en zich bekeerd? Of volgen die mensen in die kerken trouw die diensten na en doen zij mee met uit de Bijbel lezen, maar zijn ze gewoon niet bekeerd terwijl ze in de kerk zeggen van wel?
Dat zie je aan de vruchten die iemand draagt.quote:Hoe weet je dan of iemand bekeerd is?
Een vergoeding is Jezus' afbetaling van je zonden aan het kruis.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:36 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Dus omdat een slachtoffer gezondigd heeft in het leven heeft hij/zij geen recht op vergoeding van het leed dat veroorzaakt is?
En daar heeft een slachtoffer wat aan? Kom op kerel, gedraag je eens als een volwassen zelfstandige NADENKER.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:42 schreef man1986 het volgende:
[..]
Een vergoeding is Jezus' afbetaling van je zonden aan het kruis.
True-scotsman, True-scotsman.quote:Dat zie je aan de vruchten die iemand draagt.
Alleen een boom met appels is een appelboom.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:45 schreef BerjanII het volgende:
[..]
True-scotsman, True-scotsman.
Alleen mensen die goed doen zijn de echte christenen
Volgens jou verdwijnen zowel de verkrachter als de slachtoffer na hun dood in het 'Niets', dus helemaal geen sprake meer van gerechtigheid of vergoeding.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:43 schreef BerjanII het volgende:
[..]
En daar heeft een slachtoffer wat aan? Kom op kerel, gedraag je eens als een volwassen zelfstandige NADENKER.
Wie zegt dat ik een atheīstische visie aandroeg?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Volgens jou verdwijnen zowel de verkrachter als de slachtoffer na hun dood in het 'Niets', dus helemaal geen sprake meer van gerechtigheid of vergoeding.
Wat dat betreft hebben jullie geen been om op te staan wat gerechtigheid en vergoeding betreft.
In de bijbelvisie is er na de dood het Oordeel, dus juist wel gerechtigheid.
En die boom heeft ook wel eens rotte appels, en soms zelfs een heleboel. Maar dan kun je niet spreken dat rotte appels toch maar geen appels zijn maar per ongeluk peren die dachten dat ze appels waren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alleen een boom met appels is een appelboom.
En daar laat ik het bij voor vanavond. Goeie nachtrust iedereen.
Daarom moeten slachtoffers ook tijdens hun leven schadeloos gesteld worden, en ze moeten niet met simpele woorden van het kastje naar de muur gestuurd worden: Wees maar braaf en lief, en volg de lieve heer maar. Dan kom je wel in de hemel, en daar wordt je schadeloos gesteld. God zelf zal alle tranen van je ogen afwissen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:47 schreef man1986 het volgende:
[..]
Volgens jou verdwijnen zowel de verkrachter als de slachtoffer na hun dood in het 'Niets', dus helemaal geen sprake meer van gerechtigheid of vergoeding.
Wat dat betreft hebben jullie geen been om op te staan wat gerechtigheid en vergoeding betreft.
In de bijbelvisie is er na de dood het Oordeel, dus juist wel gerechtigheid.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik een atheīstische visie aandroeg?
Ik geloof in een soort abstract scheppingswezen, ik geloof alleen niet dat hij sprookjesboeken naar de aarde toezendt.
Wat gebeurt er met de verkrachter na zijn dood?quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:51 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Daarom moeten slachtoffers ook tijdens hun leven schadeloos gesteld worden, en ze moeten niet met simpele woorden van het kastje naar de muur gestuurd worden: Wees maar braaf en lief, en volg de lieve heer maar. Dan kom je wel in de hemel, en daar wordt je schadeloos gesteld. God zelf zal alle tranen van je ogen afwissen.
of zoiets
Ik ben het met Berjan eens dat vergoeding en gerechtigheid al in dit leven plaats moet vinden. Overigens vindt er geen gerechtigheid en vergoeding plaats in jouw geloof omdat een verkrachter door Jezus Christus afbetaald kan worden. Daar heeft een slachtoffer niks aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:51 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
Wat gebeurt er met de verkrachter na zijn dood?
Wat gebeurt er met de slachtoffer na haar dood?
Gerechtigheid en vergoeding in jullie wereldbeeld?
Lijkt me sterk.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik ben het met Berjan eens dat vergoeding en gerechtigheid al in dit leven plaats moet vinden.
Weer geen antwoord op mijn vraag.quote:Overigens vindt er geen gerechtigheid en vergoeding plaats in jouw geloof omdat een verkrachter door Jezus Christus afbetaald kan worden. Daar heeft een slachtoffer niks aan.
Die gerechtigheid en vergoeding komt ook niet in jouw wereldbeeld omdat een verkrachter door de afbetaling van Jezus vergeven wordt, daar heeft het slachtoffer niks aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:57 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
[..]
Weer geen antwoord op mijn vraag.
Nog een keer dan:
In jullie wereldbeeld:
Gerechtigheid en vergoeding in jullie wereldbeeld na hun dood?
Lijkt me sterk.
Beantwoord de vraag nou gewoon:quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Die gerechtigheid en vergoeding komt ook niet in jouw wereldbeeld omdat een verkrachter door de afbetaling van Jezus vergeven wordt, daar heeft het slachtoffer niks aan.
Die gerechtigheid en vergoeding komt ook niet in jouw wereldbeeld omdat een verkrachter door de afbetaling van Jezus vergeven wordt, daar heeft het slachtoffer niks aan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:03 schreef man1986 het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag nou gewoon:
In jullie wereldbeeld:
Lijkt me sterk.
De verkrachter kan in het christendom in de hemel zitten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:57 schreef man1986 het volgende:
Weer geen antwoord op mijn vraag.
Nog een keer dan:
In jullie wereldbeeld:
Lijkt me sterk.
Wat dat betreft hebben jullie geen been om op te staan wat gerechtigheid en vergoeding betreft.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:05 schreef BerjanII het volgende:
In mijn wereldbeeld besta je na de dood niet meer
In jouw geloof is er geen gerechtigheid omdat de dader in de hemel zit en het slachtoffer niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:08 schreef man1986 het volgende:
@MetalIsAwesome
Je kiest om bepaalde redenen ervoor om geen antwoord te geven. Dat is prima.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |