Maar je had het over -links afslaan-.quote:
Als je ergens moet zijn waar je via de rechterrijstrook niet komt, zul je toch wel ergens afslaan.quote:Op woensdag 12 december 2012 08:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar je had het over -links afslaan-.
Volgens de wettekst is links afslaan geen voorwaarde.
Daarom had ik ook gezegd:quote:Op woensdag 12 december 2012 08:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als je ergens moet zijn waar je via de rechterrijstrook niet komt, zul je toch wel ergens afslaan.
Als beide wegen rechtdoorgaan is er geen verschil lijkt me.
Maar dat neemt niet weg dat de bestuurder er vast een hele goede reden voor heeft om links te blijven hangen. Misschien een snelwegsplitsing ofzo. Je weet het niet...quote:Op woensdag 12 december 2012 06:51 schreef Ridocar het volgende:
Waarom diegene naar links is gegaan zal me een worst zijn.
Die denken: ik mag met deze snelheid op de snelweg en die hardrijders hebben zich maar aan te passen! Dekselse jeugd!quote:Op woensdag 12 december 2012 12:21 schreef Metalfreak het volgende:
De laatste tijd is mijn grootste ergernis toch echt mensen die met 100 de linkerbaan op komen zeilen. Ik heb er eens op gelet, maar het zijn altijd figuren waar al jaren geleden het laatste beetje levensvreugde van het gezicht is verdwenen. Wat bezielt zo'n mensen?
Met 100 op de linkerbaan is inderdaad gevaarlijk. Maar ook met 200 of 15 is het levensgevaarlijk op de linkerbaan. Tenzij je het over een land hebt waar ze normaal ook al op de linkerbaan rijden.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:21 schreef Metalfreak het volgende:
De laatste tijd is mijn grootste ergernis toch echt mensen die met 100 de linkerbaan op komen zeilen. Ik heb er eens op gelet, maar het zijn altijd figuren waar al jaren geleden het laatste beetje levensvreugde van het gezicht is verdwenen. Wat bezielt zo'n mensen?
Dat is waar. Maar een irritatie kan ik het niet noemen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vrouwen in korte rokken kunnen dan ook gevaarlijk zijn in het verkeer, ook al staan ze langs de weg te niksen..
50%? Goede avond had je. Het lijkt er in Groningen wel op alsof je een boete krijgt als je wel licht hebtquote:Op woensdag 12 december 2012 19:59 schreef Marco001 het volgende:
Daar heb je gelijk in..
Nog een ergernis; net een paar taxiritjes in Groningen gedaan, en ik denk dat 50% van de fietsers geen verlichting aan had..Daardoor zelfs bijna 1 overreden bij een kruising.
Was niet eens in de binnenstad geweest, alleen kardinge, de wijk erachter, diamantlaan en dat was het...quote:Op woensdag 12 december 2012 20:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
50%? Goede avond had je. Het lijkt er in Groningen wel op alsof je een boete krijgt als je wel licht hebt
Je moet voor de gein eens opletten hoeveel mensen kilometers voor een splitsing al op de middenstrook of de linkerstrook hangen. En dan ook eens opletten wanneer de navigatie begint te miepen over links aanhouden.quote:Op woensdag 12 december 2012 08:17 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als je daarna links afslaat is het links voorsorteren. Als je gewoon rechtdoor blijft rijden zoals op de snelweg is het geen links afslaan.
Wie zegt dat ze dit ook niet doen? Ik vind de term wel leuk trouwensquote:Op donderdag 13 december 2012 07:09 schreef Ridocar het volgende:
Rijdende boerka's. Alleen een venstertje in de voorruit gekrabbeld... Kun je net zo goed met je ogen dicht rijden.
En daar bovenop natuurlijk de volgende quote:quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oftewel, lage snelheid = snelheid lager dan ter plaatste geldende snelheid. En dat is ook het enige dat we er met zekerheid over kunnen zeggen. Welke snelheid de file maximaal mag hebben, hoe hard je erlangs mag, niets is zeker. Voor die laatste heeft men dan weer kapstokartikel 5 bedacht.
Dus als een auto, of een aantal auto's, wat langzamer rijdt, is dat alleen een file op het moment dat die lagere snelheid wordt bepaald door het overige verkeer.quote:Dat wil zeggen, dat ook voor een beperkte rij voertuigen zal hebben te gelden, dat de rijsnelheid ervan wordt bepaald door het overige verkeer.
Idem hier; maar dan met een VW Transporter bus als schuldige.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Van de week een figuur in zo'n Aygo'tje op de linker rijstrook terwijl de 2 rechterrijstroken helemaal vrij waren, zeeën van ruimte. Ik geef groot licht om aan te geven dat ik erlangs wil en dat hij een onnodig linkshanger is. In plaats van dat hij naar rechts ging werd er heel belerend met het handje gebaard dat ik maar rustiger aan moest doenDan maar rechts erlangs.
Hoe kwam ze weer voor je, want iets klopt er nier...quote:Op zondag 16 december 2012 23:36 schreef BlackLining het volgende:
Goddomme, zat net op de A65 weer achter een vrouw die haar rijbewijs waarschijnlijk echt bij een pakje boter had gekregen..
Begon al toen ik haar tegen kwam omdat de op een lege weg plusminus 95 reed op de linkerbaan. Blijf er schuin achter hangen, niks. Even er achter gaan rijden, nog niks. Seinen, nog niks. Dan maar rechts er voorbij. Ben ik er langs, gaat ze wel naar rechts om vervolgens achter mij aan 130 te gaan rijden. Ik trek op naar 140 ongeveer, en een paar kilometer verder houd ik iets in omdat er een andere auto zit. Ik vond het niet nodig deze in te halen, zak terug naar 130 en blijf er achter.
Vervolgens komt de trut naar de linkerbaan en gaat 130 precies naast mij rijden. De auto voor me vertraagd, ik dus ook, ik kom achter de vrouw te zitten en ga dus maar naar links. Zijn we met zijn tween die auto voorbij, blijft de doos weer links hangen. Snelheid loopt terug, auto die we net ingehaald hebben komt weer bij en sluit ook links aan. Nu dus met zijn tweeën achter die doos op de linkerbaan. Uiteindelijk dus maar weer rechts er langs, inmiddels bevinden we ons op de N65. Sta je daar voor een stoplicht op de rechterbaan. Komt ze daar achter weer aan en gaat recht achter mij staan wachten. Stoplicht springt op groen en mevrouw schiet met piepende banden links vlak langs me, onderweg naar het volgende stoplicht.
Dat stoplicht naderend springt het op rood. Wat doet mevrouw? Schiet vol in de ankers en gaat naar de linkerbaan om daar verder af te remmen. Ik dus weer schuin er achter, rustig uitrollen naar het stoplicht. Dat springt op groen, waarna mevrouw, en ik had het kunnen weten, ineens naar rechts gaat en zo hard mogelijk optrekt. Kom haar verderop weer tegen bij het volgende stoplicht. Was het inmiddels zat dus ben maar links gaan staan om zelf snel weg te kunnen van zoveel onkunde. Stoplicht springt op groen, ik geef flink gas en zie in mijn spiegel dat mevrouw stil blijft staan.. Mooi, denk je er vanaf te zijn tot je 3 kilometer verder met hooguit 5 km/h verschil iemand je in ziet halen.. En jawel...
Ben maar even op een parkeerplaats een sigaretje gaan rokenWerd knettergek van de onkunde van het mens en ik kwam er maar niet vanaf.
Heb je ook oogcontact met haar gehad of niet?quote:Op maandag 17 december 2012 00:25 schreef BlackLining het volgende:
Het komt erop neer dat de doos met haar blikmobiel continue om mij heen zat te draaien, schijnbaar niet gehinderd door enige vorm van verkeersinzicht.
Ze zat een paar keer schaapachtig mijn richting op te kijken, maar dat ging volgens mij dwars door mij en mijn auto heen..quote:Op maandag 17 december 2012 01:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je ook oogcontact met haar gehad of niet?
Aha, dus het is niet zo dat ze iets van je wou.quote:Op maandag 17 december 2012 01:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ze zat een paar keer schaapachtig mijn richting op te kijken, maar dat ging volgens mij dwars door mij en mijn auto heen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |