We hebben er inderdaad nog even een goede maand voor. Ik heb er iig. al een aantal klaar!quote:Op maandag 3 december 2012 22:11 schreef MrUnchained het volgende:
Ik ga er weer over nadenken. Voor de definitieve lijst is het nog wat vroeg gegeven dat de koersen de komende weken nog behoorlijk kunnen veranderen.
Alleen long, etf's zijn prima. Ik zal het vergelijken met de bekende indices en kijken of ik een soort van risico maatstaf kan vinden voor jullie lijstjes.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:45 schreef ratatat het volgende:
Alleen long? En kan je ook in etf's etc.?
Wat stel je zelf voor? Ik vind het ook prima, als men een eigen portfolio wil samenstellen van bijvoorbeeld 5 of 10. Maar iemand die er nog niet zo veel kaas van heeft gegeten heeft misschien moeite om 10 samen te stellen. En sharpe en sortino zat ik niet aan te denken. Meer zoiets van een volatiliteits metertje, wel simpel houden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:10 schreef ratatat het volgende:
Ja, maar als je slechts 6 producten mag kiezen, en je dan punten scoort op sharpe/sortino oid haalt het juist weer het interessante aspect van obscure aandelen weg. Als je daar op gaat beoordelen moet je wat mij betreft de mogelijkheid hebben een veel groter portefeuille te kiezen zodat je wat factor exposures in je portefeuille kan hedgen.
Welke ?quote:
Vertel even welke je wilt hebben? De eur/usd?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:58 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Euro, al verwacht ik dat de dollar sterker gaat worden bij een nieuwe liquidatiegolf.
Euro.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Vertel even welke je wilt hebben? De eur/usd?
Dan neem ik wel de euro equivalent van de DXYquote:
Arkai gaf in het tweede halfjaar niet zo vaak meer een update van de tussenstand. Veel deelnemers waren daar echter wel benieuwd naar.quote:Op maandag 3 december 2012 18:11 schreef sitting_elfling het volgende:
In navolging van Arkai's topic over 2012 dacht ik om alvast maar te beginnen aan het topic van 2013!
Jep, dat was wel mijn plan! Ik ga het niet om de zo veel week eens posten. Weet zo alleen niet wat even de beste link is om dat te doenquote:Op woensdag 5 december 2012 17:30 schreef jaco het volgende:
[..]
Arkai gaf in het tweede halfjaar niet zo vaak meer een update van de tussenstand. Veel deelnemers waren daar echter wel benieuwd naar.
Is het mogelijk om de stand bij te houden in een publieke spreadsheet. Bijvoorbeeld op Google Drive of Dropbox ? Dan kan de stand op ieder gewenst moment worden geraadpleegd. Dit is misschien leuk voor het wedstrijdelement.
En welke 6 had je in gedachten? Cacao? Wheat? Sugar? Of had je een fonds/etf'je in gedachten?quote:Op woensdag 5 december 2012 17:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
Verspreid over grondstoffen (niet de metalen) maar de landbouw-producten, zoals cacao enzovoorts.
Ik zal even kijken of ik van elke een goede representatieve link kan vindenquote:Op woensdag 5 december 2012 17:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Even een lijstje maken dan:
Tarwe
Cacao
Mais
Melkpoeder
Boter
Zaden
Ik heb het even bekeken, maar kom er niet helemaal uit. Ik kan geen zaden future vinden. Wat had je in gedachten? Mosterd zaadjes?quote:Op woensdag 5 december 2012 17:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Even een lijstje maken dan:
Tarwe
Cacao
Mais
Melkpoeder
Boter
Zaden
Ik denk dat zijn reaktie als (slechte) grap was bedoeld. Laat de deelnemers minimaal de ticker opgeven als ze met een of andere ETF willen meedoen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het even bekeken, maar kom er niet helemaal uit. Ik kan geen zaden future vinden. Wat had je in gedachten? Mosterd zaadjes?
Nee de olie rijke zaden. Dat zijn er nogal wat. Zonnebloemolie, olijven, aloë dat soort producten. Genetische gemanipuleerd aanverwanten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het even bekeken, maar kom er niet helemaal uit. Ik kan geen zaden future vinden. Wat had je in gedachten? Mosterd zaadjes?
Hoe precies is dit een voordeel?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:49 schreef sitting_elfling het volgende:
6 Marine Harvest (Omdat we van visjes houden en werknemers aandelen mogen inkopen <koersprijs)
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:30 schreef raptorix het volgende:
Als er genoeg animo is, schrijf ik wel even een programma wat de boel real time bijhoud
Grappig. Op een blauwe maandag ook nog tijdelijk in de porto gehad.quote:
We hebben ook nog wel even natuurlijk, het is nog geen eind December. En een aantal gevestigden zullen hier ook nog wel even posten.quote:Op maandag 10 december 2012 13:28 schreef raptorix het volgende:
Kickje, kom op mensen, inschrijven ik garandeer veel eyecandy met mijn tool
Ben benieuwd!quote:
1 2 3 4 5 6 | MSFT Microsoft 7974.JP Nintendo HPQ Hewlett-Packard NOK Nokia RIMM Research in Motion 2498.TW HTC |
Wow! Heb je nog specifieke reden waarom je weer 'toekomst' ziet in dit soort tech giants?quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:22 schreef jaco het volgende:
2013: the return of the fallen tech giants ....
[ code verwijderd ]
(Als de live koers van HTC in Taipei technisch lastig te implementeren valt, dan mag DELL ook. Voor Nintendo is de ADR eventueel ook geschikt: NTDOY)
Disclaimer: Ik adviseer deze aandelen niet in real life. Ik bezit geen van deze aandelen daadwerkelijk. Een termijn van een jaar is een zeer korte beleggings horizon. De strategie is dan te gokken op volatiliteit. Ik zie dit topic dan ook meer als een spel dan dat het werkelijk mijn favoriete aandelen zijn.
Neequote:Op dinsdag 11 december 2012 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wow! Heb je nog specifieke reden waarom je weer 'toekomst' ziet in dit soort tech giants?
Het is naar mijn mening geoorloofd om een wervende posting te plaatsen in threads zoals Beursvloer, Beginners en de Favorieten thread van 2012.quote:Op maandag 10 december 2012 13:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We hebben ook nog wel even natuurlijk, het is nog geen eind December. En een aantal gevestigden zullen hier ook nog wel even posten.
Grappig. Nintendo heeft met de Wii in 2007 mijn eerste echt grote winsten opgebracht. Uiteraard mazzel, maar mijn gevoel zei toen dat de Wii wel eens een nieuwe groep mensen aan het gamen zou kunnen brengen. Bij de Wii U heb ik dat totaal niet. Ik zou eerder short gaan ;-)quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:38 schreef JimmyJames het volgende:
Met Nintendo zit je wel goed, denk ik. Ze hebben in tegenstelling tot bijv HPQ of RIMM erg sterke merken/IP's. Ik verwacht ook dat de Wii U een kaskraker wordt.
Ik denk persoonlijk dat de Wii U ook niet zal aanslaan. En ook qua winsten vrees ik dat dat zal tegenvallen. Het verschil tussen Wii U en Wii is kleiner dan Wii en de Gamecube.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:41 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Grappig. Nintendo heeft met de Wii in 2007 mijn eerste echt grote winsten opgebracht. Uiteraard mazzel, maar mijn gevoel zei toen dat de Wii wel eens een nieuwe groep mensen aan het gamen zou kunnen brengen. Bij de Wii U heb ik dat totaal niet. Ik zou eerder short gaan ;-)
Joh de wii was redelijk revolutionairquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Het verschil tussen Wii U en Wii is kleiner dan Wii en de Gamecube.
Short gaan op een aandeel wat al onder tangible book value noteert zou ik als riskant willen bestempelenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:41 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Grappig. Nintendo heeft met de Wii in 2007 mijn eerste echt grote winsten opgebracht. Uiteraard mazzel, maar mijn gevoel zei toen dat de Wii wel eens een nieuwe groep mensen aan het gamen zou kunnen brengen. Bij de Wii U heb ik dat totaal niet. Ik zou eerder short gaan ;-)
Vertel?quote:Op donderdag 13 december 2012 01:46 schreef flyguy het volgende:
Vandaag eens mijn lijstje doorgelopen en heb nu een shortlistNu nog verder afstrepen. En 1 duidelijke short, Manchester United,
Je verwacht een similar scenario als met Ajax 00-02'?quote:Op donderdag 13 december 2012 01:49 schreef flyguy het volgende:
Kijk maar even naar de financials van Man U. Er is pure pre-ipo prep make-up op gesmeerd en het zou nu 2,3 miljard waard zijn? Denk het niet. Beursgenoteerde sportclubs doen het sowieso niet zo goed voor investeerders.
Celtic, Olympic Lyon, As Roma, Lazio, Dortmund en Juventus zijn allemaal nog op de beurs naast Ajax en ook daar wil je de handen niet aan branden. Met name As Roma. Wat een karige balans heeft die club zeg.quote:Op donderdag 13 december 2012 01:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je verwacht een similar scenario als met Ajax 00-02'?Ben het overigens volledig met je eens.
Kun je vertellen waarom je deze bedrijven opneemt? Vind het interessante aandelen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:43 schreef NY_aannemer het volgende:
Abbott Laboratories (ABT)
The Goldfield Corporation (GV)
Patrick Industries, Inc.
Smith & Wesson Holding Corporation (SWHC)
US Airways Group, Inc.
Sturm, Ruger & Co. Inc. (RGR)
Eeeeh, u weet dat Abbvie (ABBV) van ABT splits en ABT aandelen waarschijnlijk ~50% lager openen op 2 januari als Wallstreet open gaat?quote:
Neem aan dat dat dan als start wordt gezien.quote:Op donderdag 13 december 2012 16:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Eeeeh, u weet dat Abbvie (ABBV) van ABT splits en ABT aandelen waarschijnlijk ~50% lager openen op 2 januari als Wallstreet open gaat?
Wapen fabrikanten spreken voor zich, ik voorzie een grotere vraag in wapens komende jaren. Europa, Afrika, Rusland & China, zelfs Amerika!quote:Op donderdag 13 december 2012 16:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Kun je vertellen waarom je deze bedrijven opneemt? Vind het interessante aandelen.
Ik heb nog niet zoveel inspiratiequote:Op zaterdag 15 december 2012 03:10 schreef sitting_elfling het volgende:
We hebben er nu 10 mensen. Dat kunnen er nog wel een aantal meer wordenDino?
Te ingewikkeld. Een jaar short zitten is vrij pricey. Met die knowhow zou je toch wel 6 aandelen moeten kunnen kiezenquote:Op zaterdag 15 december 2012 09:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb nog niet zoveel inspiratie
Mag ik ook short eigenlijk? Of is dat te ingewikkeld (ik stel me voor dat dat gewoon een -/- voor het aantal is in het spreadsheet).
Want dan zou ik bij wijze van experiment wellicht eens 3 longs en drie bijbehorende shorts willen kiezen, en trachten te arbriteren op bedrijven in dezelfde bedrijfsgroep
1.5% op jaarbasis, vind ik niet zo pricey? Gewoon de rente, plus evt. dividenden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Te ingewikkeld. Een jaar short zitten is vrij pricey. Met die knowhow zou je toch wel 6 aandelen moeten kunnen kiezen?
Typisch dat de downstream-tak het zo veel beter heeft gedaan dan de upstream-tak na de splitsing.quote:
Koop jij Nokia op de AEX of in Helsinki? En waarom?quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:39 schreef 44pje het volgende:
Ok leuk, ik doe ook mee. Overigens zonder enige kennis van zaken, ik ben pas een maandje actief.
1 Nokia - ik geloof in de combi nokia-win8
2 Odfjell - is een beetje uit de hand gelopen, maar Odfjell is een trotse familie, komt wel weer goed
3 Grontmij - zou ze nooit echt kopen, maar voor dit spel vind ik het wel interessant
4 Coca-Cola - Pepsi![]()
5 Betfair - wedden dat die gaat stijgen?
6 Heineken -
Ben benieuwdquote:Op donderdag 6 december 2012 14:43 schreef raptorix het volgende:
Samsung: http://investing.business(...)asp?ticker=005930:KS
Geen idee, maakt het iets uit?quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:17 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Koop jij Nokia op de AEX of in Helsinki? En waarom?
Zou je er nog 3 bij kunnen doen!quote:Op zondag 16 december 2012 15:27 schreef Droefheid het volgende:
Nou, leuker topic draadje dan:
geen AEX, maar USA
HZNP
SCON
DVAX
High risk allemaal , dat wel
Kun je niet de datum van posten als startdatum nemen ipv 1 januari? SBM is wat vroeger uit de startblokken geschoten dan ik had verwachtquote:Op zaterdag 15 december 2012 15:02 schreef Bananenman het volgende:
In willekeurige volgorde:
- BIDU
- AAPL
- GM
- BAC
- NOK
- SBM Offshore (om er toch nog een AEX-fondsje in te stoppen)
En de 6e?quote:Op donderdag 20 december 2012 22:02 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
GDX goudmijnen
USG
RDS
NSI
SBM
Pharming?quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:53 schreef BasEnAad het volgende:
Grontmij
Imtech
Pharming
Nokia
ArcelorMittal
Wereldhave
Haha ja. Er wordt veel over geluld en ik hou wel van een gokje. Er valt percentueel veel te winnen (en te verliezenquote:
klopt maar ik dacht dat Pharming praktisch failliet was, ik wist niet dat er überhaupt nog activiteiten zijn? Ik ben er ook wel niet echt in thuis hoorquote:Op zondag 23 december 2012 20:11 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Haha ja. Er wordt veel over geluld en ik hou wel van een gokje. Er valt percentueel veel te winnen (en te verliezen)
Op welke koers gekocht?quote:Op maandag 24 december 2012 11:32 schreef MagicIsland1 het volgende:
Zit al sinds december vol op Nokia, en blijf er voorlopig in
Bij nader inzien gooi ik Nokia eruit.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:22 schreef fedsingularity het volgende:
Laat ik ook eens aan het lijstje meedoen, absoluut niet onderbouwd maar gewoon om eens te zien hoe dat beweegt over een jaar op Icandy®.
Nokia
Brent
Goud
Live cattle
TBT
LVMH
Boeit niet, dit is zo'n obvious 'hidden brag' dat 't me annoyed. Ook omdat hij verder niet met nog 5 andere shares komt.quote:
PostNL? Vertel?quote:Op zondag 16 december 2012 14:55 schreef bonus25euro.nl het volgende:
Leuk topic! Hierbij mijn keuzes. Ik heb deze zelf overigens ook in porto.
1. PostNL
2. Wessanen
3. TomTom
4. KPN
5. USG People
6. SBM Offshore
Jip!quote:
Yes! Grootste gedeelte is nu af qua tickersquote:Op woensdag 26 december 2012 09:59 schreef raptorix het volgende:
Gister met SE begin gemaakt om de zaken te automatiseren, was nog heel werkje om alles in een sheet te zetten en de tickers te vinden
Nog een.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:10 schreef vetvlek het volgende:
Hierbij mijn lijstje:
- AEGON
- Apple Inc
- Bank of America Corp
- eBay Inc
- KPN
De Lumia 920 van Nokia wordt de nieuwe Iphone.quote:Op woensdag 26 december 2012 10:28 schreef LintuxCx het volgende:
Gedurfd om RIM en Nokia te noemen. Wat mij betreft zijn die ten dode opgeschreven, als WP8 wat zou worden was dat inmiddels wel gebeurd, de enige reden dat Nokia een opleving had dit jaar was toen ze een niet-WP8 telefoon uitbrachten die in Azië populair was. Ben benieuwd.. (En goed, ik heb hier nog nooit eerder gepost dus wat weet ik.)
Ik kan zelf niet op zes tickers komen, maar AMZN/Amazon ben ik nog niet tegengekomen hier, vraag me af waarom.
AMZN heeft een astronomisch PE: 3456 (!), slechts 7ct EPS en staat alsnog maar enkele dollars onder het ATH. Zelfs toen ze nog goede winst maakten was het PE extreem hoog, ruim boven de 200 als ik het me goed herinner. De enige reden die ik kan bedenken om in AMZN te investeren is omdat dat aandeel compleet los van de realiteit staat en dus toch wel blijft stijgen (soort van greater-fool-argument).quote:Op woensdag 26 december 2012 10:28 schreef LintuxCx het volgende:
Gedurfd om RIM en Nokia te noemen. Wat mij betreft zijn die ten dode opgeschreven, als WP8 wat zou worden was dat inmiddels wel gebeurd, de enige reden dat Nokia een opleving had dit jaar was toen ze een niet-WP8 telefoon uitbrachten die in Azië populair was. Ben benieuwd.. (En goed, ik heb hier nog nooit eerder gepost dus wat weet ik.)
Ik kan zelf niet op zes tickers komen, maar AMZN/Amazon ben ik nog niet tegengekomen hier, vraag me af waarom.
Amazon is eigenlijk een logistiek bedrijf net als Air France KLM en TNT Express en voegt geen waarde toe. Dat soort aandelen presteren vaak slecht.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:42 schreef IluvatarMilan het volgende:
[..]
AMZN heeft een astronomisch PE: 3456 (!), slechts 7ct EPS en staat alsnog maar enkele dollars onder het ATH. Zelfs toen ze nog goede winst maakten was het PE extreem hoog, ruim boven de 200 als ik het me goed herinner. De enige reden die ik kan bedenken om in AMZN te investeren is omdat dat aandeel compleet los van de realiteit staat en dus toch wel blijft stijgen (soort van greater-fool-argument).
Een fundamentele verklaring voor AMZN's succes (het aandeel dus) schijnt te zijn dat men verwacht dat Amazon de marges (die nu haarfijn zijn) enorm kan verhogen omdat het bedrijf het goed lukt om de concurrentie van de markt te drijven, mede door hun lage prijzen. Ik vind dit echter ruim onvoldoende om zo'n lage winst en zo'n hoog PE vooralsnog te kunnen verantwoorden. Ook heb ik min twijfels over of wat Amazon doet niet na te bootsen is: natuurlijk niet op dezelfde schaal, maar alle concurrentie verdrijven (online + mortar & brick) gaat me te ver.
Dank! Ook voor de charts. Dit verklaart inderdaad veel. Als de R&D dit kwartaal $0 was zou de EPS zo'n $2,50 zijn, een stuk redelijker.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:16 schreef monkyyy het volgende:
De winst van AMZN is zo laag, omdat ze elke dollar die binnen komt spenderen aan R&D. Daarom lijkt het alsof ze haast niets verdienen, maar dat is helemaal niet zo.
Ik gok zaken omtrent de Kindle-lijn en AWS (hun cloud-diensten).quote:Op woensdag 26 december 2012 16:25 schreef Sokz het volgende:
Waarom heeft Amazon dan zulke huuuuuge R&D expenses? Waar gaat dat naar uit?
quote:Op woensdag 26 december 2012 13:10 schreef vetvlek het volgende:
Hierbij mijn lijstje:
- AEGON
- Apple Inc
- Bank of America Corp
- eBay Inc
- KPN
Zes keuzes, niet vijf.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:56 schreef Digi2 het volgende:
Mijn lijstje:
Goud
Zilver
IBM
Samsung
ARM Holdings
natuurlijk voegen logistiekbedrijven wel waarde toequote:Op woensdag 26 december 2012 13:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Amazon is eigenlijk een logistiek bedrijf net als Air France KLM en TNT Express en voegt geen waarde toe. Dat soort aandelen presteren vaak slecht.
Ok,quote:
Het zou ook kunnen dat Microsoft een bod op Nokia gaat doen.quote:Op woensdag 26 december 2012 10:28 schreef LintuxCx het volgende:
Dat was ook één van mijn theorieën ja, dat ze eerst Elop even die kant op gestuurd hebben om de prijs wat omlaag te drukken. Doet 'ie aardig.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:19 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat Microsoft een bod op Nokia gaat doen.
Het staat inderdaad fout in de sheet, de sheet is 90 af, het meeste werk gaat zitten in de juiste tickers vinden, en dan met name van commodities, ik zal straks even linkje naar de sheet plaatsen.quote:Op donderdag 27 december 2012 10:55 schreef Digi2 het volgende:
Volgens mij heb ik IBM toch ook 3x voorbij zien komen?
Ik waarder je inzet en ben benieuwd naar het resultaat.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het staat inderdaad fout in de sheet, de sheet is 90 af, het meeste werk gaat zitten in de juiste tickers vinden, en dan met name van commodities, ik zal straks even linkje naar de sheet plaatsen.
Ik ben nu bezig de sheet automatisch te updaten via de Yahoo Finance API. Het is namelijk best een grote klus als dat handmatig moet gebeuren, leuke is dat de stand nu dagelijks geupdate kan worden.
Dank, ik zal sowieso enkele van webpages moeten fetchen, is deze correct voor jouw investering?quote:Op donderdag 27 december 2012 13:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik waarder je inzet en ben benieuwd naar het resultaat.
Denk dat ik de enige ben met Neodymiumdat is misschien wel een lastige. Het is echter een element dat essentieel is voor de produktie van zuinige/sterke/compacte elektromotoren/generatoren. Zoals Hybride autos, elektrische fietsen, geavanceerde robots. En ultramoderne laserwapens in de vorm van Neodymium glass.
Ja, ik denk van wel China is de grootste producent alhoewel men nu naarstig op zoek is naar alternatieve landen.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dank, ik zal sowieso enkele van webpages moeten fetchen, is deze correct voor jouw investering?
http://www.bloomberg.com/quote/SHRANDOX:IND
$, UK Pound, euro ?quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:
We zitten al zo rond de 25 lijstjes! SeLang zit overigens 100% cash
Meteen shorten zou ik denkenquote:Op donderdag 27 december 2012 18:37 schreef Piger het volgende:
Ik hoop dat Fok geen representatieve groep is, anders is de interesse in Nokia me te groot en dat schept natuurlijk hoge verwachtingen.
Korte verklaringen:quote:
Dr. Faberquote:Op donderdag 27 december 2012 19:30 schreef Digi2 het volgende:
Als de boel crash zoals Dr Faber denkt dan is IBM hetgeen ik ook daadwerklijk zou kopen. Ze hebben een giga portefeuille aan essentiele patenten en kennis. Er is geen enkel apparaat waar hun patenten niet inzitten denk ik. Van harddisk tot wasmachine en koffieapparaat. Hun laatste uitvinding Watson zie ik op middellange termijn een kaskraker worden. Zelfs intel moest eraan geloven toen ze wel SOI moesten gebruiken
Vermakelijk vind ik hem zwzquote:Op donderdag 27 december 2012 19:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dr. Faber
OMG
God, Jezus en Nostradamus inéén
ja, die marketingpraat is er in tegenwoordigquote:
Doom en gloom sells en als je mis zit als guru, dan schuif je je "voorspellingen" gewoon een paar maanden vooruit. Dan krijg je op een gegeven moment wel gelijk. 50% market meltdowns zijn super standaard en gebeuren eens in de zoveel tijd.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ja, die marketingpraat is er in tegenwoordig
1. Maken mooie fietsen (en stabiele winsten)quote:
Mij intrigeert de keuze voor Arcelor Mittal wat is de ged8e hier8er?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:59 schreef Skywalker88 het volgende:
Ik doe ook maar mee. Mijn lijstje voor 2013:
1. ArcelorMittal
2. SBM Offshore
3. PostNL
4. Philips
5. KPN
6. Eurocommercial Properties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |