abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120748295
We zitten al zo rond de 25 lijstjes! SeLang zit overigens 100% cash :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120751941
Mogen staatsobligaties ook?
pi_120752085
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:07 schreef Sloggi het volgende:
Mogen staatsobligaties ook?
Jip! :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_120752239
Ik begin met een gokje dat meer mensen nemen: Windows Phone 8 wordt een gematigd succes.
- MSFT Microsoft
- NOK Nokia

Verder doe ik eens heel erg gek en koop ik wat staatsobligaties van PIIGS (alles of niets!).
- Griekenland 1 jaar (kan dat überhaupt nog?)
- Ierland 1 jaar

Nog wat Hollands glorie.
- SBMO SBM Offshore
- INGA ING Groep
pi_120777284
Gister met SE begin gemaakt om de zaken te automatiseren, was nog heel werkje om alles in een sheet te zetten en de tickers te vinden ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_120777568
Gedurfd om RIM en Nokia te noemen. Wat mij betreft zijn die ten dode opgeschreven, als WP8 wat zou worden was dat inmiddels wel gebeurd, de enige reden dat Nokia een opleving had dit jaar was toen ze een niet-WP8 telefoon uitbrachten die in Azië populair was. Ben benieuwd.. (En goed, ik heb hier nog nooit eerder gepost dus wat weet ik.)

Ik kan zelf niet op zes tickers komen, maar AMZN/Amazon ben ik nog niet tegengekomen hier, vraag me af waarom.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120777595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:59 schreef raptorix het volgende:
Gister met SE begin gemaakt om de zaken te automatiseren, was nog heel werkje om alles in een sheet te zetten en de tickers te vinden ;)
Yes! Grootste gedeelte is nu af qua tickers :)
pi_120781131
Hierbij mijn lijstje:

- AEGON
- Apple Inc
- Bank of America Corp
- eBay Inc
- KPN
pi_120781947
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:10 schreef vetvlek het volgende:
Hierbij mijn lijstje:

- AEGON
- Apple Inc
- Bank of America Corp
- eBay Inc
- KPN
Nog een.
pi_120782069
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:28 schreef LintuxCx het volgende:
Gedurfd om RIM en Nokia te noemen. Wat mij betreft zijn die ten dode opgeschreven, als WP8 wat zou worden was dat inmiddels wel gebeurd, de enige reden dat Nokia een opleving had dit jaar was toen ze een niet-WP8 telefoon uitbrachten die in Azië populair was. Ben benieuwd.. (En goed, ik heb hier nog nooit eerder gepost dus wat weet ik.)

Ik kan zelf niet op zes tickers komen, maar AMZN/Amazon ben ik nog niet tegengekomen hier, vraag me af waarom.
De Lumia 920 van Nokia wordt de nieuwe Iphone.

En Amazon verdiend maar 0,07 dollar cent per aandeel en heeft dus een P/E van 3456. Een was man zei ooit: "koop alleen aandelen met een P/E onder de 15. Amazon gaat halveren het komende jaar, denk ik.
pi_120782236
quote:

AMZN heeft een astronomisch PE: 3456 (!), slechts 7ct EPS en staat alsnog maar enkele dollars onder het ATH. Zelfs toen ze nog goede winst maakten was het PE extreem hoog, ruim boven de 200 als ik het me goed herinner. De enige reden die ik kan bedenken om in AMZN te investeren is omdat dat aandeel compleet los van de realiteit staat en dus toch wel blijft stijgen (soort van greater-fool-argument).

Een fundamentele verklaring voor AMZN's succes (het aandeel dus) schijnt te zijn dat men verwacht dat Amazon de marges (die nu haarfijn zijn) enorm kan verhogen omdat het bedrijf het goed lukt om de concurrentie van de markt te drijven, mede door hun lage prijzen. Ik vind dit echter ruim onvoldoende om zo'n lage winst en zo'n hoog PE vooralsnog te kunnen verantwoorden. Ook heb ik min twijfels over of wat Amazon doet niet na te bootsen is: natuurlijk niet op dezelfde schaal, maar alle concurrentie verdrijven (online + mortar & brick) gaat me te ver.
pi_120782635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:42 schreef IluvatarMilan het volgende:

[..]

AMZN heeft een astronomisch PE: 3456 (!), slechts 7ct EPS en staat alsnog maar enkele dollars onder het ATH. Zelfs toen ze nog goede winst maakten was het PE extreem hoog, ruim boven de 200 als ik het me goed herinner. De enige reden die ik kan bedenken om in AMZN te investeren is omdat dat aandeel compleet los van de realiteit staat en dus toch wel blijft stijgen (soort van greater-fool-argument).

Een fundamentele verklaring voor AMZN's succes (het aandeel dus) schijnt te zijn dat men verwacht dat Amazon de marges (die nu haarfijn zijn) enorm kan verhogen omdat het bedrijf het goed lukt om de concurrentie van de markt te drijven, mede door hun lage prijzen. Ik vind dit echter ruim onvoldoende om zo'n lage winst en zo'n hoog PE vooralsnog te kunnen verantwoorden. Ook heb ik min twijfels over of wat Amazon doet niet na te bootsen is: natuurlijk niet op dezelfde schaal, maar alle concurrentie verdrijven (online + mortar & brick) gaat me te ver.
Amazon is eigenlijk een logistiek bedrijf net als Air France KLM en TNT Express en voegt geen waarde toe. Dat soort aandelen presteren vaak slecht.
  woensdag 26 december 2012 @ 14:16:50 #113
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_120783352
De winst van AMZN is zo laag, omdat ze elke dollar die binnen komt spenderen aan R&D. Daarom lijkt het alsof ze haast niets verdienen, maar dat is helemaal niet zo.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 26 december 2012 @ 14:29:32 #114
344884 monkyyy
pi_120783699

Zonder die extreme R&D expense zou de EPS ruwweg tussen de 6$-10$ liggen gok ik. Wat een P/E maakt van tussen de ~42 en ~26. Natuurlijk nog steeds niet cheap maar er wordt meer omzetgroei verwacht door de markt.

Disclaimer ik zeg niet dat ik amazon zou kopen, probeer alleen maar uit te leggen waarom de P/E 3k is. ;)
pi_120785854
quote:
2s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:16 schreef monkyyy het volgende:
De winst van AMZN is zo laag, omdat ze elke dollar die binnen komt spenderen aan R&D. Daarom lijkt het alsof ze haast niets verdienen, maar dat is helemaal niet zo.
Dank! Ook voor de charts. Dit verklaart inderdaad veel. Als de R&D dit kwartaal $0 was zou de EPS zo'n $2,50 zijn, een stuk redelijker.

Ik zag in hun earnings release ook dat het aantal werknemers YOY met 59% omhoog is gegaan. Tezamen met de R&D-spending lijken ze nogal wat van plan te zijn dit.

AMZN staat ook op de 23e plaats in absolute zin qua R&D. (http://ycharts.com/rankings/r_and_d_expense) Maar als je kijkt naar sommige bedrijven die er boven staan dan is wel duidelijk dat deze uitgaven zich zeker niet hoeven te vertalen in hogere winst op de langere termijn. Fors vertrouwen van Wall Street dus in het management van AMZN.

[ Bericht 0% gewijzigd door IluvatarMilan op 26-12-2012 15:51:26 ]
pi_120786256
Mijn lijstje:

Goud
Zilver
IBM
Samsung
ARM Holdings
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 26 december 2012 @ 16:25:04 #117
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120786988
Waarom heeft Amazon dan zulke huuuuuge R&D expenses? Waar gaat dat naar uit? :P
pi_120787247
quote:
99s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:25 schreef Sokz het volgende:
Waarom heeft Amazon dan zulke huuuuuge R&D expenses? Waar gaat dat naar uit? :P
Ik gok zaken omtrent de Kindle-lijn en AWS (hun cloud-diensten).
  woensdag 26 december 2012 @ 19:29:58 #119
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_120791507
Welke fokker is de vorige keer als winnaar uit de eindstrijd gekomen?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 26 december 2012 @ 19:34:46 #120
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_120791637
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:10 schreef vetvlek het volgende:
Hierbij mijn lijstje:

- AEGON
- Apple Inc
- Bank of America Corp
- eBay Inc
- KPN
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:56 schreef Digi2 het volgende:
Mijn lijstje:

Goud
Zilver
IBM
Samsung
ARM Holdings
Zes keuzes, niet vijf.
  woensdag 26 december 2012 @ 19:47:39 #121
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_120791911
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:53 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Amazon is eigenlijk een logistiek bedrijf net als Air France KLM en TNT Express en voegt geen waarde toe. Dat soort aandelen presteren vaak slecht.
natuurlijk voegen logistiekbedrijven wel waarde toe :P
pi_120792074
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 19:34 schreef BasEnAad het volgende:

Zes keuzes, niet vijf.
Ok,

Goud
Zilver
Neodymium
IBM
Samsung
ARM Holdings
pi_120794189
quote:

Het zou ook kunnen dat Microsoft een bod op Nokia gaat doen.
pi_120796118
Ok dan:

- AEGON
- Apple Inc
- Bank of America Corp
- eBay Inc
- KPN
- News Corp
pi_120799115
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:19 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen dat Microsoft een bod op Nokia gaat doen.
Dat was ook één van mijn theorieën ja, dat ze eerst Elop even die kant op gestuurd hebben om de prijs wat omlaag te drukken. Doet 'ie aardig.

Maar goed, ff serieus, bedankt voor de uitleg. Er is een reden dat ik niet verder ga dan spaarrekeningen of zo nu en dan een fonds. Ben wel benieuwd wat hieruit gaat komen na een jaar. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120806153
Het is leuk om te zien dat bepaalde aandelen vaak voorkomen. Bijv. KPN!
pi_120810132
Tussenstand:

11 nokia
6 KPN
5 Intel
5 SBM Offshore
4 Imtech
3 McDonalds
3 Grontmij
3 Bank of America Corp
3 Nintendo
3 Microsoft
3 USG
pi_120810344
Volgens mij heb ik IBM toch ook 3x voorbij zien komen?
pi_120813696
The good, the bad and the ugly:

Brocade - BRCD - gokje op een overname
Nvidia - NVDA - gokje op tegra4, kan ik wel doomed worden bij uitkeren van hun overtollige cash
Activision Blizzard - ATVI - buy out door Vivendi
Cowon - 056000.KQ - als die qua ticker niet kan, laat maar even weten - gewoon omdat ik een iAudiohead ben
Zicom - ZGL.AX - ode aan medefokker
TomTom - TOM2.AS - als niemand dit dobbelaandeel meer noemt, dan is de tijd misschein wel rijp :P

disclaimer: hoog speculatief, ik bezit thans geen aandelen en doe vooral zelf je huiswerk en kijk of het in je portfolio past of niet.
pi_120813830
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 10:55 schreef Digi2 het volgende:
Volgens mij heb ik IBM toch ook 3x voorbij zien komen?
Het staat inderdaad fout in de sheet, de sheet is 90 af, het meeste werk gaat zitten in de juiste tickers vinden, en dan met name van commodities, ik zal straks even linkje naar de sheet plaatsen.

Ik ben nu bezig de sheet automatisch te updaten via de Yahoo Finance API. Het is namelijk best een grote klus als dat handmatig moet gebeuren, leuke is dat de stand nu dagelijks geupdate kan worden.
pi_120813907
pi_120814127
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het staat inderdaad fout in de sheet, de sheet is 90 af, het meeste werk gaat zitten in de juiste tickers vinden, en dan met name van commodities, ik zal straks even linkje naar de sheet plaatsen.

Ik ben nu bezig de sheet automatisch te updaten via de Yahoo Finance API. Het is namelijk best een grote klus als dat handmatig moet gebeuren, leuke is dat de stand nu dagelijks geupdate kan worden.
Ik waarder je inzet en ben benieuwd naar het resultaat.
Denk dat ik de enige ben met Neodymium :P dat is misschien wel een lastige. Het is echter een element dat essentieel is voor de produktie van zuinige/sterke/compacte elektromotoren/generatoren. Zoals Hybride autos, elektrische fietsen, geavanceerde robots. En ultramoderne laserwapens in de vorm van Neodymium glass.
pi_120814308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik waarder je inzet en ben benieuwd naar het resultaat.
Denk dat ik de enige ben met Neodymium :P dat is misschien wel een lastige. Het is echter een element dat essentieel is voor de produktie van zuinige/sterke/compacte elektromotoren/generatoren. Zoals Hybride autos, elektrische fietsen, geavanceerde robots. En ultramoderne laserwapens in de vorm van Neodymium glass.
Dank, ik zal sowieso enkele van webpages moeten fetchen, is deze correct voor jouw investering?

http://www.bloomberg.com/quote/SHRANDOX:IND
pi_120816434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dank, ik zal sowieso enkele van webpages moeten fetchen, is deze correct voor jouw investering?

http://www.bloomberg.com/quote/SHRANDOX:IND
Ja, ik denk van wel China is de grootste producent alhoewel men nu naarstig op zoek is naar alternatieve landen.
pi_120816793
Voor welke metrics is evt. interesse om het er bij te doen? Om een soort van geavanceerd portfolio overzicht te krijgen :).
pi_120821325
Heb nog nooit belegd, maar dit lijkt me een leuk spelletje. Ik ga voor:

- KPN
- Portucel (PTI.LS) De handelsbalans van de PIGS-landen verbetert en dat moet ook, dus lijkt me een bedrijf dat van lokale grondstoffen iets voor de export produceert wel wat
- Portugese 10-jarige staatsobligaties Hopelijk stijgen die nog wat verder. EDP Renováveis (EDPR.LS)
- United Phosphorus (UNIPHOS.NS) Mensen moeten altijd eten dus met kunstmest e.d. kun je vast niet veel verkeerd doen.
- Anheuser-Busch InBev (ABI.BR) Na Bankfurt's succes in het 2012-topic mag zoiets toch niet ontbreken.
- Hankyu Hanshin Holdings (TYO:9042) Hochtief (HOT.F)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 11:47:54 ]
pi_120822292
Ik denk dat AIR France KLM in 2013 ook blijft klimmen, en ik gok op ING die een inhaalrace gaan maken.
Tradition ist die Weitergabe des Feuers nicht die Anbetung der Asche
Gustav Mahler (1860-1911)
pi_120822454
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:
We zitten al zo rond de 25 lijstjes! SeLang zit overigens 100% cash :P
$, UK Pound, euro ?
pi_120828355
Ik hoop dat Fok geen representatieve groep is, anders is de interesse in Nokia me te groot en dat schept natuurlijk hoge verwachtingen.
Eerst denken, dan typen
pi_120828487
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:37 schreef Piger het volgende:
Ik hoop dat Fok geen representatieve groep is, anders is de interesse in Nokia me te groot en dat schept natuurlijk hoge verwachtingen.
Meteen shorten zou ik denken _O-
pi_120829172
Ook maar een goklijstje maken:

Nokia (heb ik in het echt ook)
Nintendo (heb ik in het echt ook)
Sony
BAC
BP
Cash (¤) (heb ik in het echt ook :P )
  donderdag 27 december 2012 @ 19:14:42 #142
344884 monkyyy
pi_120829961
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:31 schreef monkyyy het volgende:
1. Phillips 66 (PSX)
2. AFLAC Incorporated (AFL)
3. Bank of America Corp. (BAC)
4. Norfolk Southern Corp. (NSC)
5. Seagate Technology PLC (STX)
6. International Business Machines Corp. (IBM)

Succes iedereen!
Korte verklaringen:

1. Undervalued spinoff van COP
2. Undervalued verzekeraar, heeft wel piigs staatspapier in hun portefeuille maar is bezig dat eruit te werken.
3. Gokje.
4. Undervalued railroad
5. Bezig 1/3 van hun eigen aandelen in te kopen en een p/e van 4 ofzo
6. Wil eind 2015 een eps van $20 hebben (dmv combinatie van share repurchases en revenue growth), als de p/e dan op 15 staat, staat het aandeel op $300, tussen nu en dan verwacht ik 14$ aan dividend, tegen de huidige aankoopprijs zou dat een annual return van ~18% betekenen.

Full disclosure, long alles behalve bac.
pi_120830671
Als de boel crash zoals Dr Faber denkt dan is IBM hetgeen ik ook daadwerklijk zou kopen. Ze hebben een giga portefeuille aan essentiele patenten en kennis. Er is bijna geen apparaat waar hun patenten niet inzitten denk ik. Van harddisk tot wasmachine en koffieapparaat. Hun laatste uitvinding Watson zie ik op middellange termijn een kaskraker worden.
pi_120830729
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:30 schreef Digi2 het volgende:
Als de boel crash zoals Dr Faber denkt dan is IBM hetgeen ik ook daadwerklijk zou kopen. Ze hebben een giga portefeuille aan essentiele patenten en kennis. Er is geen enkel apparaat waar hun patenten niet inzitten denk ik. Van harddisk tot wasmachine en koffieapparaat. Hun laatste uitvinding Watson zie ik op middellange termijn een kaskraker worden. Zelfs intel moest eraan geloven toen ze wel SOI moesten gebruiken _O_
Dr. Faber :D

OMG

God, Jezus en Nostradamus inéén ;)
pi_120830982
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dr. Faber :D

OMG

God, Jezus en Nostradamus inéén ;)
Vermakelijk vind ik hem zwz c_/

pi_120831102
quote:
ja, die marketingpraat is er in tegenwoordig ;)
  donderdag 27 december 2012 @ 20:11:10 #147
344884 monkyyy
pi_120832705
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ja, die marketingpraat is er in tegenwoordig ;)
Doom en gloom sells en als je mis zit als guru, dan schuif je je "voorspellingen" gewoon een paar maanden vooruit. Dan krijg je op een gegeven moment wel gelijk. 50% market meltdowns zijn super standaard en gebeuren eens in de zoveel tijd.
pi_120838290
Ik doe ook maar mee. Mijn lijstje voor 2013:

1. ArcelorMittal
2. SBM Offshore
3. PostNL
4. Philips
5. KPN
6. Eurocommercial Properties
  donderdag 27 december 2012 @ 22:15:13 #149
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120839335
quote:
99s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:36 schreef Sokz het volgende:
1. Accel Group (ACCEL)
2. Petroleo Brasileiro Petrobras (PBR)
3. Blackrock, inc. (BLK)
4. Volkswagen AG (VOW)
5. Ladbrokes (LAD)
6. Starbucks (SBUX)

:7
1. Maken mooie fietsen (en stabiele winsten)
2. Meeste reserves, gebacked (of fucked) door braziliaanse regerung.
3. Weten obv meer dan ik dus vertrouw ze mn geld wel. :)
4. Audis zijn mooi. Nieuw-rijken als statussymbool.
5. Die lui maken echt te makkelijk geld, wel gigaduur maar ach.
6. Pff half 9 'sochtends in de rij moeten staan voor een koffie van ¤4, well done Sbux, well done.

:7 8-)
pi_120840655
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:59 schreef Skywalker88 het volgende:
Ik doe ook maar mee. Mijn lijstje voor 2013:

1. ArcelorMittal
2. SBM Offshore
3. PostNL
4. Philips
5. KPN
6. Eurocommercial Properties
Mij intrigeert de keuze voor Arcelor Mittal wat is de ged8e hier8er?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')