inderdaad een heerlijk nummerquote:Op zaterdag 8 december 2012 15:24 schreef Brammie1 het volgende:
Glass of water is één van mijn favoriete Coldplaynummers!
Hij staat anders wel op LeftRightLeftRightLeftquote:Op zaterdag 8 december 2012 15:14 schreef Ame_thyst het volgende:
waarom is glass of water eigenlijk nooit een concert track geworden? Dat nummer heeft alles.
Werd in 2009 gewoon gespeeld hoor.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:14 schreef Ame_thyst het volgende:
waarom is glass of water eigenlijk nooit een concert track geworden? Dat nummer heeft alles.
super idd!quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:34 schreef Apotheose het volgende:
nu op ned3, de net uitgebrachte dvd Live 2012! (ligt het aan mij of vind ik het apart dat ze m nu al uitzenden? Terwijl ie nét uit is? Dat ie op youtube staat - ok. Maar een tv zender die m al uitzendt?Ja ik kijk wel natuurlijk maar toch
)
Misschien moet je de firmware van je Blu-Ray speler ff updaten. Kan soms nog 'ns uitmaken.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:43 schreef Hojdhopper het volgende:
Heb trouwens de bluray voor kerst gehad, maar hij speelt hem niet af op mijn bluray speler.Dus nog niet kunnen kijken.
Nieuwe tv kopen vriend. Verschil is er overduidelijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:24 schreef CoExist het volgende:
[..]
Misschien moet je de firmware van je Blu-Ray speler ff updaten. Kan soms nog 'ns uitmaken.
Wat voor merk en type heb je?
Je kan de Blu-Ray ook omruilen voor de DVD versie, of nog beter gewoon de YouTube stream bekijken want het verschil zie je toch niet.
BR = 1080pquote:Op zondag 20 januari 2013 23:24 schreef CoExist het volgende:
[..]
Misschien moet je de firmware van je Blu-Ray speler ff updaten. Kan soms nog 'ns uitmaken.
Je kan de Blu-Ray ook omruilen voor de DVD versie, of nog beter gewoon de YouTube stream bekijken want het verschil zie je toch niet.
Het is een interne speler in mijn PC. En hij heeft al de laatste firmware. Andere blu-rays speelt ie wel af. Best wel vreemd dus. Maar ach, ik heb geduld. Desnoods kan ik hem ook even downloaden, want gekocht heb ik hem toch al.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:24 schreef CoExist het volgende:
[..]
Aiii... dat voorspelt weinig goeds. Ik hoop dat ze een andere weg inslaan. Mylo Xyloto heeft weinig indruk op mij gemaakt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wordt tevens de soundtrack van de tweede film van The Hunger Games
Ik vind the hunger games een erg goed verhaal, ik kijk uit naar de film. Ben benieuwd wat de soundtrack gaat brengenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:46 schreef CoExist het volgende:
[..]
Aiii... dat voorspelt weinig goeds. Ik hoop dat ze een andere weg inslaan. Mylo Xyloto heeft weinig indruk op mij gemaakt.
Dat heb ik inderdaad ook. De concerten van de laatste tour maakten wel indruk, maar Mylo Xyloto vind ik achteraf toch een behoorlijke tegenvaller. Ik hoop dat ze bij een volgend album met iets heel anders dan MX komen waarmee ze weer positief verrassen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:46 schreef CoExist het volgende:
[..]
Aiii... dat voorspelt weinig goeds. Ik hoop dat ze een andere weg inslaan. Mylo Xyloto heeft weinig indruk op mij gemaakt.
`The URL you requested could not be found.´quote:Op donderdag 5 september 2013 13:42 schreef remco1993 het volgende:
90 seconden-preview van Atlas hier te vinden: http://coldplayeveryday.t(...)or-the-catching-fire
En vanaf vannacht dus officieel te downloaden via iTunes!
Rustig is geen garantie voor een goede plaat. Opzwepende nummers zijn ook geen garantie voor een slechte plaatquote:
Ja, maar lijkt me vertraagd afgespeeld, klinkt vreselijk. Check m'n link.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:33 schreef Peter88Online het volgende:
Is dit hem echt?
Ben ik de enige die het begin even aan Exit Music van Radiohead moest denken?
Gezien! ik vond Chris er al zo verkouden op klinkenquote:Op donderdag 5 september 2013 22:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja, maar lijkt me vertraagd afgespeeld, klinkt vreselijk. Check m'n link.
Ik was er de dag ervoor, ook heel mooi was datquote:Op zondag 8 september 2013 12:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Overmorgen al weer 4 jaar geleden sinds het mooiste concert dat ik ooit heb bijgewoond.
10-09-2009
Goffertpark
Mooie dag was dat
Wie van jullie waren daar ook bij?
10-09-2009quote:Op zondag 8 september 2013 12:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Overmorgen al weer 4 jaar geleden sinds het mooiste concert dat ik ooit heb bijgewoond.
10-09-2009
Goffertpark
Mooie dag was dat
Wie van jullie waren daar ook bij?
Qua datum staat het wel leuker jaquote:
Vind het slaapverwekkend.quote:Op zondag 8 september 2013 15:03 schreef CoExist het volgende:
Vind het nummer niet zo bijzonder. Net als de Hunger Games films trouwens.
Volledig mee eens, trouwens. Hun meest consistente album.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:38 schreef CoExist het volgende:
X&Y maar weer eens opgezet. Klinkt 8 jaar na dato steeds goed. Toch wel het Coldplay album waarmee ik het meeste heb.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:08 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb kennelijk iets gemist, maar ik zie tot mijn verbazing dat "Fix You" deze week een re-entry in de Single Top 100 heeft, op #57.
Iemand enig idee wat de reden hiervan is?
[..]
Volledig mee eens, trouwens. Hun meest consistente album.
Vanwege een menneke dat het liedje zong bij The Voice Kidsquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mij ook onbekend waarom dat is, maar het is een geweldig nummer, en zodoende dus wel begrijpelijk
X&Y is inderdaad hun beste album wat mij betreft
Ah ok, verklaart meteen waarom ik de reden niet wist. Bedankt voor je reactie.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:03 schreef DjinN het volgende:
[..]
[..]
Vanwege een menneke dat het liedje zong bij The Voice KidsEn eerlijk is eerlijk, hij zong het prachtig
twitter:coldplay twitterde op woensdag 19-02-2014 om 15:30:40Coldplay will play at the @iTunesFestival at SXSW in Austin on 11 March. The show will stream worldwide via iTunes. http://t.co/HGF6drNZar A reageer retweet
Goeie ouwe tijdquote:Op donderdag 20 februari 2014 18:13 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zat net deze te luisteren en het topic in MyAT staan. Ik wil hem jullie niet onthouden
Mja, ik vind het maar niets.quote:
Ze durven te vernieuwen, behalve de autotune klopt alles aan dit nummerquote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:21 schreef MidnightShow_ het volgende:
Tsja. ik vind het wel wat.. het is wat anders voor hun doen.
Klopt, niet de hele stijl in dit album. Maar dit nummer is nu al beter dan veel werk van hun laatste albumquote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
Minimalistisch, ik kan dit wel waarderen
Maar maak geen heel album van dit.
Oneens, Atlas is een wereldnummerquote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:26 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Klopt, niet de hele stijl in dit album. Maar dit nummer is nu al beter dan veel werk van hun laatste album
Qua muziek ik ook ja, qua stem Bon Iverquote:
Daft Punk? nee sorry dat hoor ik er echt niet in.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:29 schreef Mip1988 het volgende:
Ik vind dit meer op Daft Punk lijken dan Coldplay
En dat durf je te zeggen met een MX-UI?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:35 schreef Duuc-nl het volgende:
Ik vind het maar niks. Veel te veel met de computer gedaan, te weinig gitaar en drums.
das inderdaad minder.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:03 schreef BobW het volgende:
Ik vind het vervelend dat ik er niks van versta
Dat is een beetje de vraag.. ik las ergens iets dat dit misschien als een soort voorloper op het nieuwe album moet worden gezien, en de 'echte' nieuwe single genaamd Magic in mei komt.. maar ik weet niet of dit waar isquote:Op woensdag 26 februari 2014 00:06 schreef Elfletterig het volgende:
Bijzonder nummer. Fijn dat Coldplay durft te vernieuwen. Er zullen wel weer wat conservatieve 'muziekliefhebbers' afhaken, maar so be it. Ik vind "Atlas" trouwens wel beter.
Moeten we dit nummer zien als tussendoortje of als eerste track van een nieuw album?
Ben benieuwd. Want erg commercieel is dit nummer niet. Ik ben sowieso blij dat er weer een nieuw album in aantocht is. Hopelijk met veel nummers uit de categorie "Atlas".quote:Op woensdag 26 februari 2014 00:24 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Dat is een beetje de vraag.. ik las ergens iets dat dit misschien als een soort voorloper op het nieuwe album moet worden gezien, en de 'echte' nieuwe single genaamd Magic in mei komt.. maar ik weet niet of dit waar is
Ik hoop het ook! Door Atlas ben ik weer 'terug bij Coldplay'quote:Op woensdag 26 februari 2014 00:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Want erg commercieel is dit nummer niet. Ik ben sowieso blij dat er weer een nieuw album in aantocht is. Hopelijk met veel nummers uit de categorie "Atlas".
Moest ik ook aan denken zodra ik die vocoder hoorde, maar later in het nummer klinkt het meer als Volcano Choir (ook met Justin Vernon).quote:
Atlas had perfect op AROBTTH gepast qua stijl hoor.quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:39 schreef Jaytonism het volgende:
Heb eerst het nummer een dag op me in laten werken en herhaaldelijk afgespeeld, voordat ik me er uit over ga laten..
Ik ben een Coldplay-fan van het eerste uur, en heb echt niets tegen vernieuwing. De overstap van het '2003' Coldplay-tijdperk naar de uiteindelijke Mylo Xyloto-sound kon ik nog wel waarderen.. Maar sinds Atlas heb ik echt 't gevoel dat ze een weg inslaan die ik minder waarderen kan. Ik hoop echt dat de laatste twee nummers gewoon een uitstapje waren.. maar ben er bang voor.
Dit nummer ook, je kan de lyrics niet eens verstaan. En heb 't gevoel dat het publiek het maar weer 'cool' en 'gedurfd' vindt, puur omdat het afkomstig van Coldplay is. Ik ben altijd excited als Coldplay een nummer uitbrengt, maar het kan mij niet zo meer deren.
Totaal niet met je eens.quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Atlas had perfect op AROBTTH gepast qua stijl hoor.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:59 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik zou ook graag de lyrics willen weten, maar verder positief verrast!!!
Dit ja.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:00 schreef chansadres het volgende:
Als ik Coldplay wil aanzetten zal dit niet het nummer zijn. Qua sfeer klinkt het aardig. Er moet wel nog een knaller op de cd komen.
Tussendoortje, misschien vergelijkbaar met Moving to Mars, die kwam ook niet op het album Mylo Xyloto.quote:
Heb het nummer nu 10 keer gehoord, durf nu al te zeggen dat Magic 10 keer zo goed is dan alle nummer van hun vorige album bij mekaar.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:10 schreef Peter88Online het volgende:
Coldplay zonder bombast. Eindelijk!
Midnight zal nooit op single uitkomen, was meer een teaser en is gewoon een album track.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:20 schreef Apotheose het volgende:
maar waarom 2 singles zo kort achter elkaar uitbrengen?Het is straks wel heel verleidelijk om 't hele album al van A tot Z te kunnen dromen voordat het in de schappen ligt....
Heb er zelf nog helemaal niets mee.quote:Op maandag 3 maart 2014 10:28 schreef alwaysonhold het volgende:
Prachtig nummer, toch weer een iets andere sound. Heerlijk nummer.... geeft me zelfs een beetje kippenvel:
Het is ook een kutnummer.quote:
Ja, zo zou je het ook kunnen zeggen...quote:
Want het moet altijd underground zijn in illegale zaaltjes voor 2,50 entree. Alleen dan ben je een ecktequote:Op dinsdag 4 maart 2014 02:36 schreef Seam het volgende:
Magic is slecht zeg, damn. Vond Midnight wel tof, hoewel het meer Jon Hopkins feat Coldplay was.
Eens kijken wat het deze keer gaat worden, sowieso uitverkochte stadions en kaartjes voor 70 euro
ja dat geboehoe over commercie vind ik ook altijd te onzinnig voor woorden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:10 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Want het moet altijd underground zijn in illegale zaaltjes voor 2,50 entree. Alleen dan ben je een eckte
commercie is niet erg, maar slechte muziek welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:48 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja dat geboehoe over commercie vind ik ook altijd te onzinnig voor woorden.
smaken verschillen. Jij vindt het slecht, ik vind het mooi en goed. Geef de voorkeur aan Midnight, maar ook dat is weer een, ik zei het al, voorkeur.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:49 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
commercie is niet erg, maar slechte muziek wel
er hoeft toch ook niet in élk nummer energie te zitten? Beetje rustig is ook wel eens lekker.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:23 schreef poiuytr het volgende:
Gevoel dat dit album een flop gaat worden. Mag toch hopen dat die andere 7 nummers paar keer zo goed zijn als Midnight en Magic wat een rommel is dat voor Coldplay begrippen. Beide nummers nu paar geluisterd maar ik vind er echt niks aan, zoals hierboven beschreven komen beide nummers totaal niet aan en in beide nummers zit ook geen energie. Vergelijk dit met every teardrop is a waterfall en bijvoorbeeld charlie brown. Mylo vond ik overigens wel een redelijk tot goed album. Ben echt benieuwd wat er op de rest van dat album komt te staan.
Precies, maar heel veel hebben er een handje van om hun persoonlijke smaak te presenteren als een feit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
smaken verschillen. Jij vindt het slecht, ik vind het mooi en goed. Geef de voorkeur aan Midnight, maar ook dat is weer een, ik zei het al, voorkeur.
Bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 02:36 schreef Seam het volgende:
Magic is slecht zeg, damn. Vond Midnight wel tof, hoewel het meer Jon Hopkins feat Coldplay was.
Eens kijken wat het deze keer gaat worden, sowieso uitverkochte stadions en kaartjes voor 70 euro
Eens hoor. Kan net zo goed genieten van een rustig nummer dan van een nummer ala politik/ fix you die helemaal "los" komen. Maar ik vind het iig niks die nieuwe nummers. Als ik dan toch tussen een van beide nummers moet kiezen hoor ik liever midnight.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
smaken verschillen. Jij vindt het slecht, ik vind het mooi en goed. Geef de voorkeur aan Midnight, maar ook dat is weer een, ik zei het al, voorkeur.
[..]
er hoeft toch ook niet in élk nummer energie te zitten? Beetje rustig is ook wel eens lekker.
ik wilde slechts duidelijk maken dat het commerciele muziek niet perse slecht is, maar inderdaad smaken verschillen, Al kan ik me niet voorstellen wat iemand in dit nummer kan zienquote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Tja, dan komt inlevingsvermogen om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:22 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
ik wilde slechts duidelijk maken dat het commerciele muziek niet perse slecht is, maar inderdaad smaken verschillen, Al kan ik me niet voorstellen wat iemand in dit nummer kan zien
touchequote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:48 schreef NvM het volgende:
[..]
Tja, dan komt inlevingsvermogen om de hoek kijken.
Neuh, kijk het morgenavond wel terug.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:39 schreef Prospekt het volgende:
Hier nog mensen die vannacht iTunes Festival gaan kijken?
Zelfde hier, ga het morgenavond ergens bekijken, is vast wel terug te vinden hoop ikquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Neuh, kijk het morgenavond wel terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 nummers van een album wat nog niet uit is is erg netjes bij een setlist van 11 liedjes. Live-concerten zijn over het algemeen toch wel een mix van oud en nieuwquote:Op woensdag 12 maart 2014 06:57 schreef remco1993 het volgende:
Blij dat ik daar niet voor ben opgebleven - 11 liedjes, en maar 2 nieuwe! Wel fraaie nieuwe liedjes, overigens:
ik vind ook niksquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef mabo11 het volgende:
Kan iemand de show van gister ergens volledig live vinden?
Amen. De 'sferische' muziek wat ik in AROBTTH en Parachutes vond zitten vond ik gewoon heerlijk om te luisteren. Lekker wegdromen in de muziek. Dat was veel minder in Mylo Xyloto, die je opzette als de zon volop scheen en die je een blij gevoel bezorgde. Wat dat betreft zie ik uit naar Ghost Stories, ik hoor nu in 3 nummers alweer die heerlijke 'oude' Coldplay-sound die, nadat je een aantal keer een nummer luistert, helemaal onder je vel gaat zitten. Ik hou ervan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:51 schreef Moody het volgende:
Grappig hoe Coldplay van "Coldplay muziek" (eerste 2 albums) evolueert in een 13-in-een-dozijn (cover)bandje (alles daarna) en opeens weer "durft" muziek te maken die niet direct geweldig in het gehoor ligt.
Fans van weleer kunnen dit wel waarderen denk ik. Fans van vandaag zullen zich aan de kont krabben als zo'n nieuw nummertje opeens hun stadion-knaller-feestje vergalt. "Wij willen de cover Teardrops nog graag horen ja"
Fijn. Dan kun je hun voorbeeld Radiohead vast ook wel waarderenquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:49 schreef Jorian29 het volgende:
[..]
Amen. De 'sferische' muziek wat ik in AROBTTH en Parachutes vond zitten vond ik gewoon heerlijk om te luisteren. Lekker wegdromen in de muziek. Dat was veel minder in Mylo Xyloto, die je opzette als de zon volop scheen en die je een blij gevoel bezorgde. Wat dat betreft zie ik uit naar Ghost Stories, ik hoor nu in 3 nummers alweer die heerlijke 'oude' Coldplay-sound die, nadat je een aantal keer een nummer luistert, helemaal onder je vel gaat zitten. Ik hou ervan.
Tja, je mag beide bands eigenlijk niet vergelijken. Coldplay komt er altijd van af als het kleine debiele minder getalenteerde broertje met geniaal management.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:06 schreef Jorian29 het volgende:
Opzich kan ik Radiohead wel waarderen, maar op z'n tijd. Ik hoor liever Coldplay "Home, where I wanted to be" zingen dan dat Radiohead gisteren limoenzuigend wakker werd. Maar dat terzijde. :p
hoewel, als ik dat filmpje zie![]()
De kanker zeg, ga ergens anders lopen jammeren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Tja, je mag beide bands eigenlijk niet vergelijken. Coldplay komt er altijd van af als het kleine debiele minder getalenteerde broertje met geniaal management.
Coldplay had volgens mij ook stiekem de Radiohead van de jaren '00 willen zijn, maar toen ze zagen dat dit niet lukte, zijn ze maar de U2-kloon van de jaren '00 geworden. Nu komen we wellicht weer op dat uitstapje terug en proberen ze de electro-pop in de stadions te brengen. Een genre dat al bestond voordat Chris Martin was geboren.
En raad eens....zelfs 3FM pikt de electro-pop van Coldplay op, terwijl er de afgelopen 20 jaar vrijwel geen band in dit genre airplay kreeg op de populaire zenders. Noem me een zeur, maar dit stinkt wel behoorlijk naar luiheid en commercie
Als je niet met meningen om kan gaan, zit je hier verkeerdquote:Op woensdag 12 maart 2014 22:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
De kanker zeg, ga ergens anders lopen jammeren.
Het gaat niet om je mening. Je bent post in post uit alleen maar bezig om op wat voor manier dan ook de band onderuit te halen. "kloon van dit, kopie van dat". Wat is je doel? Interessant doen met je matige kennis van muziek is niet je mening verkondigen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je niet met meningen om kan gaan, zit je hier verkeerd
Fout. Ik geef alleen mijn mening, met mijn matige kennis van muziek, dat moet ik je nageven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Het gaat niet om je mening. Je bent post in post uit alleen maar bezig om op wat voor manier dan ook de band onderuit te halen. "kloon van dit, kopie van dat". Wat is je doel? Interessant doen met je matige kennis van muziek is niet je mening verkondigen.
Nu maak je jezelf belachelijk. Eerst zeg je dat muziek smaakgebonden is (how obvious). Een zin later zeg je dat wanneer ik Viva la Vida en Mylo Whatever niet geweldig vind, het mijn fout isquote:Muziek draait om wat je als persoon erbij voelt en niet of het wiel opnieuw wordt uitgevonden. Als je zo gaat redeneren, is geen enkele band of artiest veilig voor kritiek.
Coldplay heeft wel degelijk een unieke sound. Zelfs in tijden van de albums Viva la Vida en Mylo Xyloto. Het feit dat jij dat niet hoort heeft meer met jou te maken.
Ik vind dat ik best een referentie mag maken naar de invloeden van Coldplay wanneer dat van toepassing is. Of is het Coldplay-topic het enige stukje Fok dat door Noord-Koreanen wordt bevolkt?quote:Bovendien denk ik dat jij verkeerd zit, aangezien dit het Coldplay topic is. Ga anders lekker tof lopen doen in het Radiohead topic.
De "nieuwe" Coldplay ligt qua lef juist veel meer in lijn met de oude Coldplay. Ik kan er weinig negatiefs over zeggen. Heb juist meer "moeite" met de laatste albums van Coldplay. Niet perse omdat ik het niet mooi vindt (want dan is het simpel: gewoon niet luisteren), maar omdat ik het niet goed begrijp waarom ze die stap hebben genomen. Ze klonken juist zo volwassen op het debuutalbum en zijn daarna vrij "puberale" muziek gaan maken. De gedachte erachter boeit me...en miljoenen anderen ookquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:57 schreef Apotheose het volgende:
Het is toch nooit goed. Had Coldplay alleen maar de stijl van hun eerste 2 albums doorgezet had iedere zogenaamde muziekkenner geroepen dat het niks nieuws is.
Nu doet coldplay toch een stapje opzij en reageren velen autistisch want ze missen vreselijk de oude sound.
Dat klinkt al heel wat genuanceerder dan je andere berichten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:26 schreef Moody het volgende:
[..]
De "nieuwe" Coldplay ligt qua lef juist veel meer in lijn met de oude Coldplay. Ik kan er weinig negatiefs over zeggen. Heb juist meer "moeite" met de laatste albums van Coldplay. Niet perse omdat ik het niet mooi vindt (want dan is het simpel: gewoon niet luisteren), maar omdat ik het niet goed begrijp waarom ze die stap hebben genomen. Ze klonken juist zo volwassen op het debuutalbum en zijn daarna vrij "puberale" muziek gaan maken. De gedachte erachter boeit me...en miljoenen anderen ookBen gewoon benieuwd wat Chris Martin over 10-15 jaar hierover zal vertellen.
Hoe genuanceerd ben jij precies geweest?quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat klinkt al heel wat genuanceerder dan je andere berichten.
Oh en ik vind VLV en MX prima albums.
hoop dat coldplay over 10+ jaar nog meegaat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:26 schreef Moody het volgende:
[..]
De "nieuwe" Coldplay ligt qua lef juist veel meer in lijn met de oude Coldplay. Ik kan er weinig negatiefs over zeggen. Heb juist meer "moeite" met de laatste albums van Coldplay. Niet perse omdat ik het niet mooi vindt (want dan is het simpel: gewoon niet luisteren), maar omdat ik het niet goed begrijp waarom ze die stap hebben genomen. Ze klonken juist zo volwassen op het debuutalbum en zijn daarna vrij "puberale" muziek gaan maken. De gedachte erachter boeit me...en miljoenen anderen ookBen gewoon benieuwd wat Chris Martin over 10-15 jaar hierover zal vertellen.
Het k-woord? Kut? Klote? Kanker? Kolere?quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Hoe genuanceerd ben jij precies geweest?
Ik ken jou van het k-woord in deze discussie. That's it.
Dit. Nobody said it was easy, Chris.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:55 schreef CoExist het volgende:
Chris Martin & Gwyneth Paltrow gaan uitelkaar.
Ik verwacht nu de beste Coldplay nummers ooit!
quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:55 schreef CoExist het volgende:
Chris Martin & Gwyneth Paltrow gaan uitelkaar.
Ik verwacht nu de beste Coldplay nummers ooit!
http://www.nu.nl/achterkl(...)s-martin-elkaar.html
Brrr... begin een 'The show must go on' gevoel te krijgenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:23 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Nu beginnen de lyrics van Magic ook steeds meer "door te dringen"
And I just got broken, broken into two
Still I call it magic, when I'm next to you
I don't, No, I don't, No, I don't, No, I don't
Want anybody else but you
And if you were to ask me
After all that we've been through
"Still believe in magic?"
Well yes, I do'
Always in my head is ook duidelijk.
Die arme Chris MArtin, Hij zingt alleen maar over dat hij Qwyneth wil houden...
Toen ze net bij elkaar waren zag je ook hoe ontzettend verliefd Chris was en hoe hij heel erg tegen haar op keek... Ik vind het echt ook heel naar voor die kids, die werden sws al over mee naartoe gesleept als Gwyneth weer ergens een shoot had ofzo... Nu wordt dat zeker nóg erger...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:23 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Well yes, I do'
het begin is er met Magic en Midnight.quote:Op donderdag 27 maart 2014 01:11 schreef CoExist het volgende:
Met al dat hyperige Coldplay nieuws heb ik besloten om vandaag maar weer eens de CD "Mylo Xyloto" op te zetten nadat 'ie ruim een jaar in de kast heeft liggen verstoffen. Met enige moeite is het me gelukt om hem helemaal af te luisteren. Maar nog steeds vind ik het hun slechtste langspeler ooit.
Het doet me denken aan "Be Here Now" uit '97 van Oasis, een muur van geluid tegen je kop te bonken.
Hopelijk word "Ghost Stories" waar een topper.
echt??quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:33 schreef Apotheose het volgende:
[..]
het begin is er met Magic en Midnight.
De clip is niet bijzonder, maar blijft een leuk nr.quote:
Of het is gewoon een enorme bitch die iets van een jaar geleden al met haar ex in het openbaar zat te bekken. Google is your friend.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:23 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Well yes, I do'
Waarvan meer dan de helft in de zakken van de platenmaatschappij verdwijnt ofzo want jaaa... die moeten het geld verdienen he.quote:
quote:Op donderdag 17 april 2014 20:56 schreef Luni het volgende:
[..]
Die scheiding moet ergens van betaald worden
quote:Op donderdag 17 april 2014 20:56 schreef Luni het volgende:
[..]
Die scheiding moet ergens van betaald worden
Veel te kort dag. Kan echt geen vrij regelenquote:Op donderdag 17 april 2014 09:33 schreef iRemco het volgende:
25 april in Keulen! Kaartverkoop begint zaterdag 19 april.
meld je ziek. En om snel beter te worden ga je maar naar coldplayquote:Op vrijdag 18 april 2014 10:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Veel te kort dag. Kan echt geen vrij regelen
Boefje ben jequote:Op vrijdag 18 april 2014 11:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
meld je ziek. En om snel beter te worden ga je maar naar coldplay
Heb je tickets! ??quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:05 schreef Mandéra het volgende:
Is het al uitverkocht ja? Zit nog steeds op mn dooie gemak mn gegevens in te vullen op de bestelpagina.
Deed gewoon om 9u precies browser verversen en kon op Order Now klikken. Alles rustig ingevuld en nu is het uitverkocht.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Wow, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Exact hetzelfde hier.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
Gaaf zeg!
Ik kon wel meteen om 9 uur bestellen maar kreeg toen direct melding dat er geen kaarten meer waren
Ik heb maar 1 kaartje gekocht, mijn naam staat er wel op maar ik verwacht echt niet dat men in de drukte vrijdag eens even iedereen gaat controleren op het gemak.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:12 schreef RvS-Coldplay het volgende:
[..]
Exact hetzelfde hier.
volgens mij ging het om microseconden eerder zijn dan de ander
@ mandera. moest je de namen voor de personen per ticket invullen?
Ze hadden aangekondigd datje op elk kaartje een persoonlijke naam moest zetten. Ter voorkoming van zwart handel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:17 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 kaartje gekocht, mijn naam staat er wel op maar ik verwacht echt niet dat men in de drukte vrijdag eens even iedereen gaat controleren op het gemak.
Ik ben geen die-hard Coldplay fan, ben wel fan van hun vroegere werk (tot Viva la Vida) en nu ben ik helemaal weg van Magic. Toen ik dit gister las dacht ik ik probeer gewoon. Once in a lifetime ervaring.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:20 schreef RvS-Coldplay het volgende:
[..]
Ze hadden aangekondigd datje op elk kaartje een persoonlijke naam moest zetten. Ter voorkoming van zwart handel.
Maar bam zeg, besef dat jij echt ongelooflijk geluk hebt gehad. Op het officiele forum zijn echt superveel fans teleurgesteld. Zo goed als niemand heeft tickets.
Ik ook man. In zo'n kleine zaal. Dit was gewoon echt de ultieme ervaring geweest.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
Voor iedereen die kaartjes heeft: heel veel plezier iigben verdomme wel jaloers zeg
Neequote:Op zaterdag 19 april 2014 09:29 schreef Mandéra het volgende:
Ben ik de enige op heel FOK! die kaartje heeft?
Dit is prachtigquote:Op woensdag 23 april 2014 19:05 schreef BobW het volgende:
Zaterdag treedt Coldplay op in Duitsland en dat optreden is die avond te horen op 3FM.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:06 schreef mabo11 het volgende:
Hier live te beluisteren zijn net begonnen 21:00 met Always in my head.
http://www.einslive.de/sendungen/player/EinsLivePlayer.html
Nondeju wat een geweldig lekkere plaatquote:Op woensdag 23 april 2014 19:05 schreef BobW het volgende:
Zaterdag treedt Coldplay op in Duitsland en dat optreden is die avond te horen op 3FM.
eens!!!quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:49 schreef alwaysonhold het volgende:
Till kingdom Come. Geweldig ondergewaardeerd! Wereldplaat
Niet van Coldplay hèquote:Op zaterdag 26 april 2014 21:49 schreef alwaysonhold het volgende:
Till kingdom Come. Geweldig ondergewaardeerd! Wereldplaat
ondanks dat het een redelijke echo & the bennymen rip off is,is het wel een geweldig nummerquote:Op zaterdag 26 april 2014 23:12 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Niet van Coldplay hè
Mijn favo blijft toch wel denk.![]()
Hoop dat komende album weer wat ruwe kantjes laat horen, zoals bovenstaande ook niet compleet strak gespeeld is, niet tot in de perfectie geproduceerd. Dat geeft de muziek uiteindelijk toch persoonlijkheid en dat miste de laatste 2 albums toch wel.
Ohja en een B-side mag ook wel weer eens
mag ik?quote:Op zondag 27 april 2014 17:40 schreef Pino112 het volgende:
De uitzending op 3FM.nl is een week terug te luisteren, doorspoelen naar 1.10.
Heb hem geknipt en geupload, linkje is beschikbaar via DM.
Ik zou die ook graag willen hebben.quote:Op zondag 27 april 2014 17:40 schreef Pino112 het volgende:
Zou ik die ook mogen?quote:Op zondag 27 april 2014 17:40 schreef Pino112 het volgende:
Nu op BBC Radio 1. Erg dance en heel erg poppy. Jammer, maja zal dus wel weer aanslaan. Bevestigd is trouwens hiermee dat dit de nieuwe single gaat worden.quote:Op maandag 28 april 2014 15:23 schreef remco1993 het volgende:
Stiekeme opname van A Sky Full Of Stars, wat volgens de geruchten volgende week uitkomt als volgende single: Coldplay - A Sky Full Of Stars [Live] by Skyfullofstars
Ik ook, dit is een nieuwe Viva La Vida qua hit-potentie. Wat een kneiter.quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:59 schreef Apotheose het volgende:
ik vind 'm leuk! Mooi dat ze de afwisseling er in houden.
Als dit het enige nummer is, heb ik er vrede mee. Zoveel nummers staan niet op het nieuwe album, en de uitgekomen nieuwe muziek tot nu toe geeft aan dat ze weer een beetje terug zijn op de goede weg terug.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:50 schreef Moody het volgende:
Ok, waar de eerste nrs hoop gaven, klinkt dit weer net als het laatste album. Goed voor dikke vette radiohits, maar na een paar weken ben je er al weer op uitgekeken.
Kan zijn, maar als zo'n nummertje langskomt op een album, moet het volgende nummer wel erg briljant zijn om het album nog te kunnen redden. Oftewel: Gewoon 2 of 3 nummertjes in je playlist gooien en de rest weggooien, net als bij de laatste 3 albums. Niets mis mee, er is zoveel goede muziekquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:55 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Als dit het enige nummer is, heb ik er vrede mee. Zoveel nummers staan niet op het nieuwe album, en de uitgekomen nieuwe muziek tot nu toe geeft aan dat ze weer een beetje terug zijn op de goede weg terug.
Dit nummer is nog veel erger dan het hele vorige album. Alle clichés komen langs in dit nummertjequote:Op dinsdag 29 april 2014 21:50 schreef Moody het volgende:
Ok, waar de eerste nrs hoop gaven, klinkt dit weer net als het laatste album. Goed voor dikke vette radiohits, maar na een paar weken ben je er al weer op uitgekeken.
Nog maar 3 weken wachten, en we weten weer of Coldplay enigzins het mislukte vorige album kan laten vergeten. I hope so.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:44 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik vind de track ook niet super. Duidelijk deels gemaakt om ook als single erg goed te doen. Maar echt nieuw is dit niet, buiten het maken van geweldige nummers heeft Coldplay elk album de drang toch ook een hit te pakken. En geef ze eens ongelijk...
En mijn tip, kijk het interview dat Chris Martin met Zane Low had. (gister op BBC radio 1). Het is zooo emotioneel. Hij vertelde dat dit bewust was. Na 7 "zielige" emotionele songs wilde de band (c.q. Chris Martin) een blij nummer, een nummer met hoop. In plaats van zielig te eindigen. Ik ben daarom ook heel erg benieuwd Coldplay het voor elkaar krijgt dit nummer te laten "flowen" in het album.
Net bij Jools Holland vond ik het nummer ook al een heel stuk beter. Live is het meer Coldplay, met gewone drums, en de heerlijke riffs van Mr. Buckland.
Ik krijg steeds meer zin in het album! (ook door het interview, echt mijn tip, gaat dat zien mensen)
EDIT:![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |