abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119946179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:48 schreef HD9 het volgende:

[..]

Bron ??
http://epp.eurostat.ec.eu(...)de=teina050&plugin=1

http://ec.europa.eu/econo(...)012_autumn/es_en.pdf

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2012 10:05:51 ]
  woensdag 5 december 2012 @ 14:06:15 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119955289
http://www.elsevier.nl/we(...)p-corruptielijst.htm

Maar de rest van de PIGS doet het ook niet goed

quote:
Griekenland scoort slecht op corruptielijst

woensdag 5 december 2012 09:54

DEN HAAG (ANP) - Griekenland scoort van de 27 landen van de Europese Unie het slechts op de corruptieranglijstvan dit jaar van de internationale 'waakhond' Transparency International (TI).
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119955447
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook dat is niet heel frappant :)

Ik zie ook niet in hoe je dat snel zou kunnen veranderen. Welke schakels zijn daar nou enorm belangrijk voor? Ik zou best een baan bij de EU willen hebben en dat soort schurken opzoeken :)

quote:
Ik lees hem ff door :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119955472
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:06 schreef michaelmoore het volgende:

Dat is niet waar, Spanje en Ierland scoren ronduit goed en Portugal doet het ook niet slecht. Slechts de score van Italië valt ook tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2012 14:11:57 ]
pi_119955713
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is niet waar, Spanje en Ierland scoren ronduit goed en Portugal doet het ook niet slecht. Slechts de score van Italië valt ook tegen.
Ronduit goed is misschien wat overdreven toch? Als je ziet wat voor landen er onder en rondom zitten. Er zit eigenlijk geen verrassing tussen in die corruptie lijst.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 5 december 2012 @ 14:21:51 #106
323876 michaelmoore
pi_119955857
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Italië niet corrupt???
met Berlusconi als aanvoerder ????

En de wegenaanleg en bruggen constructies onder beheer bij de mafffia

De tunnel die tussen Sicilië en Italië zou komen?/ Met subsidie van de EU ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119955888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik lees hem ff door :)
Mij ging het om een cijfertje in de tabel helemaal achteraan. Ik heb niet van elk land de hele tekst doorgelezen. :D

Maar er staat op de site van de Commissie wel meer interessants. Bijvoorbeeld dit:

http://ec.europa.eu/econo(...)-_multipliers_en.pdf
Gaat over de vraag of het gevoel dat economische voorspellingen over de eurozone alsmaar tegenvallen. De conclusie is dat dat niet het geval is, behalve als het om Griekenland gaat.

Er zit ook een verwijzing in naar een onderzoek of bezuinigen of juist extra geld uitgeven helpt in crisistijd. Dat is hier te vinden:

http://www.stanford.edu/~kumhof/modelcomparison2010.pdf

Een paar conclusies die ik eruit haal:
- Een stimulans door de overheid werkt alleen als de maatregel tijdelijk is
- Een stimulans door de overheid werkt alleen als dit wordt ondersteund door 'monetair beleid' wat op quantitative easing en inflatie neerkomt. Met het mandaat van de ECB dus volstrekt onmogelijk.

En dan gaat het ook nog om hetgeen waar dan geld aan wordt uitgegeven.
- Positief kan het werken als de overheid zelf geld uitgeeft aan consumptie of investeringen
- Ook positief kan het zijn als geld wordt herverdeeld aan mensen met 'liquiditeitsproblemen' (de allerarmste mensen?)
- Belastingverlaging voor consumenten of bedrijven helpt niks.

Uit het stuk van de Commissie maak ik op dat het gaat om elasticiteiten die je ook kan toepassen op bezuinigingen, m.a.w. als een uitgave of belastingverlaging niet helpt om de economie op gang te houden, dan zal een daaraan spiegelbeeldige bezuiniging of belastingverhoging de economie ook niet kapot maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2012 14:25:55 ]
pi_119955947
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ronduit goed is misschien wat overdreven toch?
Spanje op plek 30 van 177 landen op de wereld, dat kun je volgens mij niet anders dan 'goed' noemen.
pi_119956042
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Italië niet corrupt???
met Berlusconi als aanvoerder ????

En de wegenaanleg en bruggen constructies onder beheer bij de mafffia

De tunnel die tussen Sicilië en Italië zou komen?/ Met subsidie van de EU ??
Ik zie nergens argumenten, en Italie valt inderdaad enigszins een beetje tegen als je ziet wat voor landen er om heen zitten. Je doet net alsof Italie het meest corrupte land ter wereld is. In landen zoals Rusland of China lachen ze om dat soort 'miezerige' corruptie.
  woensdag 5 december 2012 @ 15:27:07 #110
323876 michaelmoore
pi_119958383
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:22 schreef Igen het volgende:
Er zit ook een verwijzing in naar een onderzoek of bezuinigen of juist extra geld uitgeven helpt in crisistijd. Dat is hier te vinden:

http://www.stanford.edu/~kumhof/modelcomparison2010.pdf

Een paar conclusies die ik eruit haal:
- Een stimulans door de overheid werkt alleen als de maatregel tijdelijk is
- Een stimulans door de overheid werkt alleen als dit wordt ondersteund door 'monetair beleid' wat op quantitative easing en inflatie neerkomt. Met het mandaat van de ECB dus volstrekt onmogelijk.

Hebben ze ook onderzocht wat het voor voordelen heeft als de overheid zelf fors minder uit geeft en die besparing aan de consumenten geeft ?/?

En dus de belastingen zoals BTW , BPM, IB, Ecotax, MB belasting, Benzinebelasting, WOZ, en derg. verlaagt voor de burgers,

Dus geen stimulans door de overheid, maar zelf veel minder geld uitgeven en dat bij de gewone man te laten om uit te geven
Nee zeker he ??

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 05-12-2012 15:44:44 ]
pi_119959054
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hebben ze ook onderzocht wat het voor voordelen heeft als de overheid zelf fors minder uit geeft en die besparing aan de consumenten geeft ?/?

En dus de belastingen zoals BTW , BPM, IB, WOZ, en derg. verlaagt voor de burgers,

Dus geen stimulans door de overheid, maar zelf veel minder geld uitgeven en dat bij de gewone man te laten om uit te geven
Nee zeker he ??
Het onderzoek (dat overigens niet door de EC is gedaan!) zegt niks over de effecten van permanente maatregelen.

Voor de korte termijn zegt het dat jouw idee het domste is wat je maar kan doen, aangezien het negatieve effect van een tijdelijke bezuinigen op overheidsuitgaven veel groter is dan het positieve effect van een tijdelijke belastingverlaging van dezelfde grootte.
  woensdag 5 december 2012 @ 15:46:20 #112
323876 michaelmoore
pi_119959121
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Het onderzoek (dat overigens niet door de EC is gedaan!) zegt niks over de effecten van permanente maatregelen.
Uiteraard
quote:
Voor de korte termijn zegt het dat jouw idee het domste is wat je maar kan doen, aangezien het negatieve effect van een tijdelijke bezuinigen op overheidsuitgaven veel groter is dan het positieve effect van een tijdelijke belastingverlaging van dezelfde grootte.
Dus BTW verhogen is beter dan BTW verlagen.
Logisch
pi_119959437
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dus BTW verhogen is beter dan BTW verlagen.
Logisch
Niet direct, want het hangt natuurlijk ervan af wat ertegenover staat om de begroting kloppend te maken. Maar beter de btw tijdelijk (!) verhogen dan op de korte termijn bezuinigen op bijv. het infrafonds, ja.

Als ik het onderzoek goed begrijp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2012 15:56:04 ]
  woensdag 5 december 2012 @ 16:05:59 #114
323876 michaelmoore
pi_119959768
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet direct, want het hangt natuurlijk ervan af wat ertegenover staat om de begroting kloppend te maken. Maar beter de btw tijdelijk (!) verhogen dan op de korte termijn bezuinigen op bijv. het infrafonds, ja.

Als ik het onderzoek goed begrijp.
Ik bedoel: bezuinigen op staatsuitgaven middels lagere belastingheffing, zodat de consument meer kan uitgeven

Bij de overheid is tijdelijk (!) verhogen altijd permanent,

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 05-12-2012 16:12:57 ]
pi_119960013
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik bedoel bezuinigen op staatsuitgaven middels lagere belastingheffing, zodat de consument meer kan uitgeven

Belastingverlaging als bezuiniging? _O-

Sorry hoor, maar hier ga ik echt verder niet op in.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2012 16:14:10 ]
  woensdag 5 december 2012 @ 16:28:12 #116
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119960527
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:44 schreef Igen het volgende:

geloof ik niks van
  woensdag 5 december 2012 @ 16:29:20 #117
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119960560
quote:

[..]

Ik bedoel: bezuinigen op staatsuitgaven middels lagere belastingheffing, zodat de consument meer kan uitgeven

lagere overheidsuitgaven in combinatie met minder belastingen voor de consument is uiteraard een goeie manier om uit de crisis te geraken maar verwacht voor dit soort heldere plannen weinig van de heren politici :{

op dit moment gooien ze het op meer vrijhandel, ook niet slecht
pi_119960754
@SuperImposed: Ik vind het heel leuk dat jij iets gelooft, maar heb je er ook een theoretische onderbouwing voor?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2012 16:34:27 ]
  woensdag 5 december 2012 @ 16:40:31 #119
323876 michaelmoore
pi_119960983
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Belastingverlaging als bezuiniging? _O-

Sorry hoor, maar hier ga ik echt verder niet op in.
Nee, MINDER uitgeven door de overheid.

Is dat nu zo moeilijk te lezen ???

Dat de EU dus niet 1000 miljard strooit, maar "slechts" 100 miljard euro, dan is de eurocrisis opgelost
pi_119962550
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee, MINDER uitgeven door de overheid.

Is dat nu zo moeilijk te lezen ???
Jij schrijft:
quote:

[..]

bezuinigen op staatsuitgaven middels lagere belastingheffing
Ik weet niet in welk parallel universum jij leeft, waar 'minder uitgeven' bereikt kan worden 'middels lagere belastingheffing'.
  woensdag 5 december 2012 @ 17:27:16 #121
323876 michaelmoore
pi_119962641
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij schrijft:

[..]

Ik weet niet in welk parallel universum jij leeft, waar 'minder uitgeven' bereikt kan worden 'middels lagere belastingheffing'.
Niet de burger afknijpen, maar de overheid moet zichzelf afknijpen
pi_119962676
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Gewoon als de overheid minder uitgeeft dan hoef ze ook minder belasting te heffen

Niet de burger afknijpen, maar de overheid moet zichzelf afknijpen
Eh, zowat elke overheid in Europa geeft veel te veel geld uit, dus dat sprookje gaat niet op.

Zelfs in Duitsland krijgt de FDP ook z'n zin niet als het om belastingverlaging gaat.

Ach waarom reageer ik überhaupt als je je posts constant ninja-edit?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2012 17:33:57 ]
  woensdag 5 december 2012 @ 17:29:33 #123
323876 michaelmoore
pi_119962710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, zowat elke overheid in Europa geeft veel te veel geld uit, dus dat sprookje gaat niet op.
Ja dat sprookje moet wel opgaan, anders komt heel Europa steeds dieper in de ellende
We moeten weer aan het werk, en niet allemaal in een uitkering
pi_119963157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat sprookje moet wel opgaan, anders komt heel Europa steeds dieper in de ellende
We moeten weer aan het werk, en niet allemaal in een uitkering
Kom dan maar eens met bewijs dat belastingverlaging werkt.

Uit het stuk van de EC begrijp ik dat vertrouwen heel belangrijk is, dat (zie tabel 1) de rente op staatsobligaties daar een goede graadmeter voor is, en dat tegenvallende BNP-prognoses niet voortvloeien uit te veel bezuinigingen maar juist uit te weinig bezuinigingen en als gevolg daarvan een gebrek aan vertrouwen.

Oftewel: de overheidsfinanciën op orde houden is veel belangrijker dan belastingverlaging.
  woensdag 5 december 2012 @ 17:53:56 #125
323876 michaelmoore
pi_119963519
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:43 schreef Igen het volgende:

Oftewel: de overheidsfinanciën op orde houden is veel belangrijker dan belastingverlaging.
Klopt dan hebben ze dus teveel uitgegeven en moeten dan minder gaan uitgeven en niet de consument gaan afknijpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')