abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119849002
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dank, ik drink niet op zondag
Heb net wel een fles weggegeven, een goede he , niet dat bocht wat jij kennelijk aan het drinken bent, dat is slecht voor je hersens, maar dat maakt voor jou niet uit
ook daarvoor een bron graag

voor 400 mrd per jaar koop je een aardige fles hoor
  zondag 2 december 2012 @ 18:36:40 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119849035
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:35 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

ook daarvoor een bron graag

voor 400 mrd per jaar koop je een aardige fles hoor

quote:
Alcohol is puur vergif voor onze hersenen.
Alcohol verdeeld zich over het vocht in een lichaam.
In hersenen zit relatief veel vocht, dus komt daar ook veel alcohol terecht.
Daar aangekomen verstoort het de afgifte en opname van neurotransmitters, stoffen die in onze hersenen sinalen doorgeven.
Deze stoffen bepalen ook onze emoties, vandaar dat men onder invloed van alcohol daar vaak geen volledige controle meer over heeft.
Men kan in een coma geraken en/of overlijden door een teveel aan alcohol doordat het deel in de hersenen dat o.a. je longfuncties en hartslag regelt (de medulla) geen signalen meer verzendt.

Ook kunnen motoriek en evenwicht (permanent) verstoord worden. Dit doordat het cerebellum (een deel van de hersenen) lijdt onder het gebruik van alcohol.

De frontale cortex kan ook negatief beïnvloed worden.
Dit is het deel van de hersenen dat verantwoordelijk is voor o.a. ons sociale gedrag en onze remmingen.

Alcohol veroorzaakt blackouts.
Dit komt doordat de hippocampus (een deel van de hersenen dat erg belangrijk is voor ons geheugen) korte termijn herrinneringen onder invloed van alcohol soms niet toevoegt aan ons lange termijngeheugen.

Alcohol doodt ook hersencellen.
Bij extreme drinkers kunnen de hersenen wel tot 15% krimpen. Hier is ongeveer 15 jaar van zwaar drinkgedrag voor nodig.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119849209
Mooi, ik zie dat je het kunt, als je dat kunt opdiepen dan ook graag voor je bewering dat de EU jaarlijks voor 400 mrd aan subsidies verdeelt, en dat hoogopgeleiden in NL de euro niet zien zitten en dat wel in bovengemiddelde zin, en in meerderheid.

Voor een zinvolle discussie he, als je die wilt tenminste.
  zondag 2 december 2012 @ 18:54:34 #54
323876 michaelmoore
pi_119849596
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:42 schreef michaelHD9 het volgende:
Mooi, ik zie dat je het kunt, als je dat kunt opdiepen dan ook graag voor je bewering dat de EU jaarlijks voor 400 mrd aan subsidies verdeelt, en dat hoogopgeleiden in NL de euro niet zien zitten en dat wel in bovengemiddelde zin, en in meerderheid.

Voor een zinvolle discussie he, als je die wilt tenminste.
lees maar 63 deeltjes terug daar staat alles wat je weten wilt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119849839
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lees maar 63 deeltjes terug daar staat alles wat je weten wilt
gedaan, maar daar haalde ik niet uit de je een zinvolle discussie wilde

staat daar die 400 mrd per jaar ook onderbouwt? heb ik er overheen gelezen?????
  zondag 2 december 2012 @ 19:45:21 #56
323876 michaelmoore
pi_119851278
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:01 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

gedaan, maar daar haalde ik niet uit de je een zinvolle discussie wilde

Luister jij maar eens naar een verstandig mens, hij vertelt over wat eurofielen niet durven te zeggen
http://tvblik.nl/buitenhof/2-december-2012
Ook Zalm was er stil van
pi_119851546
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Luister jij maar eens naar een verstandig mens, hij vertelt over wat eurofielen niet durven te zeggen
http://tvblik.nl/buitenhof/2-december-2012
Ook Zalm was er stil van
[ afbeelding ]
zal ik doen, hopelijk spuugt ie wat minder dan populisten als Wilders en Farange, en is het niet zo'n seat 'n sofa verkoper als de columnisten van de financiele telegraaf, als jij eens naar die 400 mrd op zoek gaat, en verder geen onzin meer probeert te verkoopen hier. En de groeten aan HD9, ik zie 'm morgenochtend wel.
  zondag 2 december 2012 @ 19:59:53 #58
323876 michaelmoore
pi_119851809
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:53 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

zal ik doen, hopelijk spuugt ie wat minder dan populisten als Wilders en Farange, als jij eens naar die 400 mrd op zoek gaat, en verder geen onzin meer probeert te verkoopen hier. En de groeten aan HD9, ik zie 'm morgenochtend wel.
ja ik ga er vanavond weer naar luisteren , ik hou van die echte waarheid, gewoon zonder franje, zoals Trojka, eurotop, discussieplatform, rentepauze, haircut, uitstel

dit is ook leuk
https://twitter.com/search?q=%23buitenhof&src=typd

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 02-12-2012 20:09:28 ]
pi_119853914
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja ik ga er vanavond weer naar luisteren , ik hou van die echte waarheid, gewoon zonder franje, zoals Trojka, eurotop, discussieplatform, rentepauze, haircut, uitstel

dit is ook leuk
https://twitter.com/search?q=%23buitenhof&src=typd
hou je wel een doekje bij de hand, om de ergste rotzooi op te ruimen?
  maandag 3 december 2012 @ 10:10:25 #60
323876 michaelmoore
pi_119871236
pi_119872277

blauw = euro; groen = geen euro
donker = het oude europa; licht = voormalig communistische landen die nog achterop liggen

Gôh, wat voor verband komt hier nou toch naar voren?
pi_119872521
En hier de nummer 1 en 2 t.o.v. elkaar:

Voor elke boodschap is dus wel een grafiekje te vinden. ;)
  maandag 3 december 2012 @ 11:01:23 #63
323876 michaelmoore
pi_119872755
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:47 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
donker = het oude europa; licht = voormalig communistische landen die nog achterop liggen

Dat Duitsland het goed doet en er met grafieken gerommeld worden door de EU fanaten

quote:
pi_119872847
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:47 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]

Allemaal leuk en aardig, maar het gaat nog jaaaren duren voordat landen zoals Polen op niveau komen van landen zoals Duitsland, Frankrijk en Nederland. Dat verschil is zo verschrikkelijke groot dat de groei daar logischerwijs enorm is.

Een gemiddeld jaarsalaris is daar misschien 12.5k euro.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119872971
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar het gaat nog jaaaren duren voordat landen zoals Polen op niveau komen van landen zoals Duitsland, Frankrijk en Nederland. Dat verschil is zo verschrikkelijke groot dat de groei daar logischerwijs enorm is.

Een gemiddeld jaarsalaris is daar misschien 12.5k euro.
Dat is precies wat ik met die grafiek wilde zeggen. :)

Maar wat je bijv. ook ziet, is dat eurolanden zoals Nederland, Duitsland en Finland er qua industriële productie beter voorstaan dan vergelijkbare niet-eurolanden zoals het VK, Zweden, Denemarken en Noorwegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2012 11:08:41 ]
  maandag 3 december 2012 @ 11:34:30 #66
323876 michaelmoore
pi_119873850
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik met die grafiek wilde zeggen. :)

Maar wat je bijv. ook ziet, is dat eurolanden zoals Nederland, Duitsland en Finland er qua industriële productie beter voorstaan dan vergelijkbare niet-eurolanden zoals het VK, Zweden, Denemarken en Noorwegen.
en wat zegt dat dan van de 17 eurolanden in totaal
http://www.deaandeelhoude(...)rlandse_industrie-2/
quote:
Inkoopmanangersindex Nederlandse industrie in november naar 48,2.

De Nederlandse industrie is in november opnieuw gekrompen. Dit blijkt uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Inkoopmanagers nadat de bedrijvigheid in de industrie in oktober ook al terugliep.
quote:
ma 03 dec 2012, 10:13
Krimp industrie eurozone houdt aan
LONDEN (AFN) - De industrie in de eurozone is in november opnieuw gekrompen, maar in een iets minder sterk tempo dan een maand eerder. Dat maakte marktonderzoeker Markit maandag bekend.

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 03-12-2012 11:40:50 ]
pi_119874426
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en wat zegt dat dan van de 17 eurolanden in totaal
http://www.deaandeelhoude(...)rlandse_industrie-2/

[..]

Geen idee. De door jou geciteerde artikeltjes zeggen daar in ieder geval helemaal niks over, die zeggen alleen wat over Nederland en alleen over de heel korte termijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2012 11:55:28 ]
  maandag 3 december 2012 @ 12:31:02 #68
323876 michaelmoore
pi_119875723
http://www.telegraaf.nl/d(...)sers_vermogen__.html

Mw. Papandreou heeft meer vertrouwen in de Zwitserse munt

quote:
ma 03 dec 2012, 11:41 | 0 reacties
Moeder Griekse oud-premier gepakt met Zwitsers vermogen
van onze redactie
AMSTERDAM - De moeder van de voormalige Griekse premier George Papandreou heeft wel een heel riant appeltje voor de dorst.

De 89-jarige Margaret Papandreou zou op een lijst van Grieken met een Zwitserse bankrekening voorkomen.
Een rekening met daarop een bedrag van ¤550 miljoen zou op haar naam staan.

Volgens twee Griekse kranten zou Margaret Papandreou zijn genoemd door twee hoge ambtenaren van de Griekse financiële opsporingsdienst in een onderzoek naar mogelijke belasting ontduiking en het witwassen van geld door bijna 2000 Griekse rekeninghouders bij een kantoor van HSBC in Geneve.
http://www.globalpost.com(...)leasing-lagarde-list
quote:
Griekse journalist opgepakt na publicatie Zwitserse bankgegevens
http://www.nujij.nl/economie/griekse-journalist-opgepakt-na-publicatie.19720298.lynkx
De Griekse journalist Kostas Vaxevanis is zondag gearresteerd omdat hij de namen heeft bekendgemaakt van Grieken die een Zwitserse bankrekening bezitten.
De man moet voor de procureur van Athene verschijnen, zo meldt een politiebron.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-12-2012 12:48:42 ]
pi_119877772
quote:
Zozo! Flink lopen snoepen daar!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 3 december 2012 @ 13:46:39 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_119878075
quote:
Erg lucratief blijkbaar, werkzaam zijn in de Griekse politiek. Al die Griekse zelfverrijkers stellen het vast ook erg op prijs dat het buitenland geld in Griekenland blijft pompen. Hoeven ze 't zelf tenminste niet te doen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_119878120
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Erg lucratief blijkbaar, werkzaam zijn in de Griekse politiek. Al die Griekse zelfverrijkers stellen het vast ook erg op prijs dat het buitenland geld in Griekenland blijft pompen.
En dan lekker de centen in Zwitserland stallen 8-)
  maandag 3 december 2012 @ 13:49:26 #72
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_119878184
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Goed geregeld, idd :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 3 december 2012 @ 14:28:57 #73
323876 michaelmoore
pi_119879531
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En de verklikker in de bajes gooien, wat denkt ie wel

NWS / Moeder voormalig Griekse premier stort ¤500 miljoen op Zwitserse bank
pi_119879586
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En de verklikker in de bajes gooien, wat denkt ie wel
Ach ja, what comes around goes around. Erg jammer dat soort zaken. Wat is nu het probleem dat we weten dat zij al haar centjes heeft daar? Als je op dat soort posities zit moet je weten dat er een kans is dat je prive leven openbaar wordt. Daar moet je tegenkunnen.
pi_119879888
Hier kun je de lijst downloaden (beetje onderaan de site, als plaatjes):
http://www.zougla.gr/politiki/article/lista

Ik heb zelf geen trek om de lijst door te ploegen (omdat het een plaatje is, is de lijst niet zoekbaar, en de lijst is ook niet alfabetisch). ;)
pi_119880992
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach ja, what comes around goes around. Erg jammer dat soort zaken. Wat is nu het probleem dat we weten dat zij al haar centjes heeft daar? Als je op dat soort posities zit moet je weten dat er een kans is dat je prive leven openbaar wordt. Daar moet je tegenkunnen.
Het cruciale punt is niet eens of dit wel of geen privacyschending is. Het wrange is dat de Griekse justitie níét de gegevens van de cd-rom gebruikt om een juridische procedure tegen belastingontduikers te beginnen maar wél een juridische procedure begint om de privacy van een van die (vermoedelijke) belastingontduikers te beschermen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2012 15:09:29 ]
pi_119887295
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Het cruciale punt is niet eens of dit wel of geen privacyschending is. Het wrange is dat de Griekse justitie níét de gegevens van de cd-rom gebruikt om een juridische procedure tegen belastingontduikers te beginnen maar wél een juridische procedure begint om de privacy van een van die (vermoedelijke) belastingontduikers te beschermen.
En daarboven op nog, hadden we ook niet anders verwacht(!) Ik ben het volledig met je eens overigens.
  maandag 3 december 2012 @ 18:50:20 #78
323876 michaelmoore
pi_119889456
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:47 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ja hè! ;)

Ik heb trouwens zelden iemand gezien waar ik het zo mee eens was als die Britse filosoof en schrijver John Gray! _O_
Dat hadden veel meer mensen , ik ook
Precies de spijker op de kop
pi_119889644
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat hadden veel meer mensen , ik ook
Precies de spijker op de kop
Ga je nou al reacties uit een ander forum quoten, hoe triest :D

For the record, ik heb zelden meer slap gezever van een geitewollensokken upperclass Engelsman gehoord die zo goed door lobbyisten betaald werd om met zijn creditials te zwaaien. Holle betaalde rethoriek.

Maar je mag voor de verandering best een keer op de goed onderbouwde posts van onder andere Igen ingaan, hoor.
  maandag 3 december 2012 @ 19:07:30 #80
323876 michaelmoore
pi_119890157
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ga je nou al reacties uit een ander forum quoten, hoe triest :D

For the record, ik heb zelden meer slap gezever van een geitewollensokken upperclass Engelsman gehoord die zo goed door lobbyisten betaald werd om met zijn creditials te zwaaien. Holle betaalde rethoriek.

Maar je mag voor de verandering best een keer op de goed onderbouwde posts van onder andere Igen ingaan, hoor.
die rommelt me een beetje teveel met grafiekjes, het moet wel op waarheid berusten
pi_119890664
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die rommelt me een beetje teveel met grafiekjes, het moet wel op waarheid berusten
je bedoelt zoals die 400 mrd subsidies jaarlijks die je de EU in de schoenen probeert te schuiven, dat soort waarheden? ;)
  maandag 3 december 2012 @ 19:25:56 #82
323876 michaelmoore
pi_119890864
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:20 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

je bedoelt zoals die 400 mrd subsidies jaarlijks die je de EU in de schoenen probeert te schuiven, dat soort waarheden? ;)
nee dat is niet jaarlijks, dat is voor 7 jaar, dat weet je toch wel -O-

Maar met de helft zou men Griekenland kunnen redden, of het daar heen gaat of naar de Italiaanse maffia, is hetzelfde

Net als die 320 miljard voor regiosubsidies, ik noem het maar strooigeld
pi_119894826
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat is niet jaarlijks, dat is voor 7 jaar, dat weet je toch wel -O-

Maar met de helft zou men Griekenland kunnen redden, of het daar heen gaat of naar de Italiaanse maffia, is hetzelfde

Net als die 320 miljard voor regiosubsidies, ik noem het maar strooigeld
Ik noem dat een rookgordijn om af te leiden van de excellente argumenten van Igen die je vanzelfsprekend volkomen negeeert omdat ze onwelgelegen zijn in je propanganda offensief.

Ik zou zijn posts toch eens lezen, en er inhoudelijk op ingaan ipv met de onderbuik te strooien en posts uit een ander forum te quoten om op je eigen lid te slaan.
  maandag 3 december 2012 @ 22:45:03 #84
323876 michaelmoore
pi_119901408
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:44 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ik noem dat een rookgordijn om af te leiden van de excellente argumenten van Igen die je vanzelfsprekend volkomen negeeert omdat ze onwelgelegen zijn in je propanganda offensief.

Ik zou zijn posts toch eens lezen, en er inhoudelijk op ingaan ipv met de onderbuik te strooien en posts uit een ander forum te quoten om op je eigen lid te slaan.
jij levert geen constructieve bijdrage aan de discussie , jammer
  dinsdag 4 december 2012 @ 07:32:23 #85
323876 michaelmoore
pi_119907510
http://www.telegraaf.nl/d(...)sch_in_Italie__.html

Over drie jaar werkt er niemand meer in de PIGS landen

quote:
di 04 dec 2012, 06:00
Jeugdwerkloosheid stijgt dramatisch in Italië
door Maarten van Aalderen
ROME - In deze economische crisistijd heeft de supermarktketen One Price van de Italiaanse holding BSE wel een hele bijzondere manier gevonden om klanten aan te sporen om geld uit te geven.
Iedereen die minstens dertig euro bij de supermarkt heeft uitgegeven krijgt een lot waarmee hij kan deelnemen aan een loterij.

Wat kun je winnen? Een baan. Een tijdelijke baan voor vier maanden, je werkt 24 uur per week en krijgt een salaris van 1100 euro bruto per maand.„Bij andere maatschappijen kun je een vakantie winnen, bij ons een baan”, zegt Alessandra Aloisi van de holding BSE trots. In totaal zijn er 12 van zulke parttime banen beschikbaar. En Aloisi sluit niet uit dat één van de gelukkige winnaars die een parttime baan wint uiteindelijk een vaste betrekking met een contract voor onbepaalde tijd krijgt.

Op 20 januari vindt de trekking plaats, in de maanden erop kunnen de 12 winnaars aan de slag. Overbodig te zeggen dat de actie een groot succes is gebleken. De grote meerderheid van de mensen die minstens 30 euro in de supermarkt One Price uitgaf deed mee aan de loterij. Want banen liggen niet voor het oprapen in Italië en als je het zelf niet zoekt, dan ken je wel iemand.

De werkloosheid in Italië, en met name de jeugdwerkloosheid, stijgt namelijk dramatisch.
De werkloosheid is gestegen van 5,8% in 2007 tot aan 11,1% dit jaar.
In ruim vijf jaar tijd is het werkloosheidcijfer dus bijna verdubbeld.
pi_119909927
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 07:32 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)sch_in_Italie__.html

Over drie jaar werkt er niemand meer in de PIGS landen

[..]

Het erge is ook nog gewoon dat je keihard het woordje 'trots' leest in dat artikel.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:27:26 #87
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119914006
De UK wil terug naar de EEG status , dus geen VSEU of EUSSR, maar gewoon een handelsrelatie

En ze gaan een referendum houden , die luxe van een referendum over dit onderwerp die ons ontzegt werd
http://www.telegraaf.nl/b(...)de_relatie_EU__.html

quote:
di 04 dec 2012, 11:50
Boris Johnson wil uitgeklede relatie EU

LONDEN - De razendpopulaire burgemeester van Londen, Boris Johnson, heeft opgeroepen tot een nieuwe, „uitgeklede relatie” van Groot-Brittannië met de Europese Unie.
Hij wil dat zijn land zich terugtrekt uit de politieke unie, maar binnen de interne markt blijft.

Groot-Brittannië zou alleen nog een soort buitenring moeten vormen met landen als Noorwegen en Zwitserland, aldus de Conservatieve politicus.
Johnson wil volgens de BBC de door hem voorgestelde lossere band met de EU aan de Britse burgers ook nog voorleggen in een referendum.
Dat zou dan neerkomen op de simpele vraag: „
Wilt u in de interne markt van de EU blijven, ja of nee?”, aldus Johnson, die de euro overigens beschreef als „een rampzalig project”.

Johnson is nu nog burgemeester, maar heel veel Britten zien hem als de gedroomde nieuwe premier, bleek onlangs uit onderzoek.

Groot-Brittannië twijfelt de laatste tijd steeds meer aan deelname van de EU.
Premier David Cameron, partijgenoot van Johnson, heeft een referendum beloofd over nieuwe afspraken met de EU.
Maar een fors deel van zijn eigen achterban wil liever een referendum over het opzeggen van het EU-lidmaatschap. Johnsons voorstel komt daar ook op neer.

Groot-Brittannië doet al niet mee met de euro, de open onderlinge grenzen en EU-regels voor justitie en immigratie.
Het land krijgt ook een grote korting op de betalingen aan de EU.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:14:52 #88
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119919163
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:27 schreef HD9 het volgende:
De UK wil terug naar de EEG status , dus geen VSEU of EUSSR, maar gewoon een handelsrelatie

En ze gaan een referendum houden , die luxe van een referendum over dit onderwerp die ons ontzegt werd

[..]

Mee eens. Landbouwsubsidies, why? steunfondsen, why? Elke maand verhuizen tussen Brussel en Straatsburg, why? Turkije er bij, why? Flikker toch op. EEG met een gemeenschappelijke munt voor een zeer select groepje landen: Duitsland, Frankrijk, Benelux, Oostenrijk (+ Italie).
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:30:29 #89
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119919671
Record aantal werklozen in Spanje

Ze moeten daar iets met interne devaluatie gaan doen, gewoon iedereen een forse loon- en pensioenverlaging http://www.telegraaf.nl/d(...)d_naar_record__.html

quote:
di 04 dec 2012, 12:23

Spaanse werkloosheid naar record
MADRID (AFN) - Het aantal werklozen in Spanje heeft in de maand november een nieuw record bereikt van 4,91 miljoen, een stijging van 11 procent vergeleken met dezelfde maand vorig jaar.
Ten opzichte van oktober groeide het aantal mensen zonder baan met 1,5 procent. Dat heeft de Spaanse overheid dinsdag bekendgemaakt.

Daarmee is de werkloosheid in Spanje het hoogst vergeleken met alle andere eurolanden. Ruim een kwart van de Spaanse beroepsbevolking heeft geen betaalde baan.

De economie van het land, de op drie na grootste van de eurozone, krimpt al 15 maanden en de overheid verwacht dat de recessie ook volgend jaar zal aanhouden.
Dit jaar komt de economische krimp naar verwachting uit op 1,5 procent.
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:35:40 #90
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119919875
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef HD9 het volgende:
Record aantal werklozen in Spanje

Ze moeten daar iets met interne devaluatie gaan doen, gewoon iedereen een forse loon- en pensioenverlaging http://www.telegraaf.nl/d(...)d_naar_record__.html

[..]

exactly, de euro/munt is dan ook niet direct het probleem, meer het feit dat lonen niet 'kunnen' devalueren
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:24:04 #91
323876 michaelmoore
pi_119924326
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

exactly, de euro/munt is dan ook niet direct het probleem, meer het feit dat lonen niet 'kunnen' devalueren
Erger nog is het feit dat import niet duurder kan worden voor de eigen bevolking, maar door de diepe armoe kunnen ze niets meer kopen, ook geen eigen groente en producten
pi_119925024
Sinds wanneer heten de zuidelijke landen PIGS ipv PIIGS?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_119925242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:44 schreef MouzurX het volgende:
Sinds wanneer heten de zuidelijke landen PIGS ipv PIIGS?
Sinds Ierland een noordelijk land is.
pi_119926027
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:27 schreef HD9 het volgende:

[..]

Moet het VK vooral doen. :)

Ze schieten daarmee alleen maar in hun eigen voet. Immers, om in de interne markt te kunnen blijven zullen ze zo'n beetje alle EU-regels nog steeds moeten blijven overnemen (net als Zwitserland dat moet*) terwijl Duitsland en Frankrijk op die EU-regels een nog groter stempel kunnen drukken als er geen groot eurosceptisch land meer is dat kan dwarsliggen.

* Zwitserland heeft bilaterale verdragen met de EU en is gedwongen om mee te gaan in veranderingen op Europees niveau (bijvoorbeeld de openstelling van de arbeidsmarkt voor "MOE-landers") omdat ze anders via de zgn. guillotine-clausule helemaal uit de interne markt gegooid worden.
pi_119926153
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

Spanje heeft sinds dit kwartaal een (klein) exportoverschot, dus in z'n totaliteit heeft de interne devaluatie gewerkt en is Spanje weer concurrerend. Blijft over het probleem van de banken en de gecrashte woningmarkt, maar daartegen helpt devaluatie toch niet, zou ik zeggen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:12:06 #96
323876 michaelmoore
pi_119927835
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Moet het VK vooral doen. :)
Maar als de bevolking Ja stemt, dan doen ze dat toch ook >??
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:13:39 #97
323876 michaelmoore
pi_119927899
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:53 schreef Stezo het volgende:

[..]

Sinds Ierland een noordelijk land is.
Dat dus, en die konden nog wel eens een keer met de UK mee gaan
  woensdag 5 december 2012 @ 08:20:54 #98
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119945805
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Spanje heeft sinds dit kwartaal een (klein) exportoverschot, dus in z'n totaliteit heeft de interne devaluatie gewerkt en is Spanje weer concurrerend. Blijft over het probleem van de banken en de gecrashte woningmarkt, maar daartegen helpt devaluatie toch niet, zou ik zeggen.
Je bedoelt dat ze door pure ellende niets meer kunnen kopen, geen import en geen eigen producten.
Maar je kunt alles positief uitleggen he, ook bittere armoede

Nog 5 jaar en ze kunnen Spanje oprollen en een sjekkie van draaien.

Ga dit maar lezen
http://www.parool.nl/paro(...)id-naar-record.dhtml

http://www.z24.nl/economi(...)eer_voor_Spanje.html

quote:
Orgaanhandel voor export
Een Spaanse werkloze vrouw van 44 wil enkele van haar organen verkopen om de huisvesting voor haar en haar dochter te kunnen betalen. Dat melden verschillende Spaanse media.

'Eerst bood ik een nier te koop aan, nu ook de hoornvliezen van mijn ogen, een van mijn longen en een stuk van mijn lever', aldus de vrouw in een interview dat op de site van de Spaanse krant El Mundo staat. 'Ik doe dat omdat ik simpelweg wanhopig ben.'

[ Bericht 6% gewijzigd door HD9 op 05-12-2012 08:36:00 ]
pi_119946071
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:20 schreef HD9 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze door pure ellende niets meer kunnen kopen, geen import en geen eigen producten.
Maar je kunt alles positief uitleggen he, ook bittere armoede
Nee, het is niet alleen verminderde import maar ook gestegen export wat hiervoor zorgt.

Maar steek vooral je kop in het zand voor alles wat jouw idee-fixe dat alles wat met de euro en alles wat met Zuid-Europa te maken heeft kut is weerspreekt.
  woensdag 5 december 2012 @ 08:48:32 #100
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_119946081
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:47 schreef Igen het volgende:

[..]

gestegen export wat hiervoor zorgt.
Bron ??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')