abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 30 november 2012 @ 20:18:58 #226
137949 Disana
pi_119791428
Doe me nou een lol, welk vredesproces en welke roadmap to peace? Wanneer was daar voor het laatst sprake van, en wanneer heeft de wereld en met name de VS daar nog een poot voor uitgestoken?

En denk je echt dat Israël was opgehouden met verjagen en bezetten als de Palestijnen niet om een hogere status hadden gevraagd? Ik geloof daar helemaal niets van.

We zullen zien wat de toekomst brengt. Misschien blijkt dit wel een goede zet van de Palestijnen geweest te zijn. Goed in de zin van praktisch voordelig, en niet slechts in naam.
pi_119791676
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:13 schreef sp3c het volgende:
maar goed de Palestijnen hebben op papier nu een eigen staat, de wereld is veranderd
leve Palestina w/
Juist. De rest negeer ik maar.

Het is godverdomme een gotspe. Joden op zoek naar Lebensraum die andere volkeren discrimineren, bombarderen en onderdrukken.

Over niet leren van de geschiedenis gesproken

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 30-11-2012 20:26:16 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 20:25:21 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119791684
nee ik denk dat Israel iig niet gaat ophouden met wat ze al aan het doen waren nu de Palestijnen om unilateraal een hogere status hebben gevraagd ... sterker nog ze krijgen hiermee zelfs meer mogelijkheden

en het zou de allereerste keer zijn in de geschiedenis van de wereld dat een dergelijke stap goed uitpakt voor zover ik weet, over het algemeen leid het toch echt tot meer oorlog ... in dit geval een oorlog die de Palestijnen al 50 jaar aan het verliezen zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119791989
Israel is een .. dat weggesneden dient te worden. Werkelijk, elk individu dat zich zo zou gedragen, zou hier op FOK! allang in de buitencategorie der Badr Hari's terechtkomen, maar omdat er tegen moslims gevochten wordt, kan ineens alles. :r

Gun die Palestijnen hun minieme strookjes land (dat je eerst van ze afgepakt hebt :') ), als ze dan nog aanvallen, heb je het recht terug te slaan, eerder niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Voorschrift op 30-11-2012 20:35:40 (kuch) ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_119792344
quote:
18s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:34 schreef El_Matador het volgende:
Israel is een .. dat weggesneden dient te worden.
Dit soort uitlatingen zijn de essentie waarom er oorlog is in de eerste instantie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_119794905
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:28 schreef DeParo het volgende:

Je zou je inderdaad moeten afvragen wie je met je stem steunt, als je de Palestijnen niet ermee helpt wie dan wel, inderdaad Iran bijvoorbeeld! Dat lijkt me duidelijk!
Wat mij duidelijk lijkt is dat jij geen idee hebt hoe dit zich verder zal ontwikkelen. Of de Palestijnen er nou wel of niet meegeholpen zijn zal nog moeten blijken, en of Iran ermee geholpen wordt als het de Palestijnen niet helpt, tja, dat is gewoon in het wilde weg gokken omdat je niet wil dat de Palestijnen erkenning krijgen ..
pleased to meet you
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:41:55 #232
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119795373
Ik heb al vaker gezegd: in beide kampen lijken grote groepen te bestaan, die het ahum... vredesproces continue (vaak doelbewust) frusteren. Volgens mij kan je dus ook niet echt zeggen dat DE Palestijnen of DE Israeli's vrede willen.

Onder de Palestijnen heb je de moslim-fundi's van Hezbollah en Hamas die iedere vooruitgang continue torpederen (letterlijk) door het blijven afschieten van raketten (hoe ongevaarlijk die uiteindelijk ook mogen zijn). Ook zie je bij die groepen teveel agressieve en ophitsende taal, waardoor ze de indruk geven dat ze Israel van de kaart willen bombarderen, zelfs al komt er een twee-staten oplossing. Abbas, of een nieuwe gekozen 'president' moet dat zooitje ongeregeld maar eens onder controle gaan houden. Democratische verkiezingen en een continue aanpak van (religieus) geweld horen daar simpelweg bij.

Binnen Israël heb je de orthodoxe joden en de rechtse partijen die wat mij betreft een sta-in-de-weg zijn. Iemand als Netanyahu van Likoed 'zegt' wel altijd dat hij vrede wil, maar ik geloof hem gewoon niet: ik heb al jaren sterk het idee dat 'rechts en orthodox Israël' lijkt te denken: "we blijven simpelweg illegale nederzettingen bouwen en uitbreiden, zolang onze belangrijkste partner, de USA, niet daadwerkelijk ingrijpt. We traineren de boel voor een aantal decennia, net zolang tot we zoveel Palestijns gebied hebben volgebouwd, dat we kunnen zeggen: sorry, kijk, 'onze' mensen wonen er al, we kunnen het nu niet meer 'teruggeven'.
Iedereen die dit vergezocht lijkt zou ik eens aanraden te kijken naar een aantal europese documentaires (onder meer te vinden op youtube) over hoe Palestijnen op de meest vreemde manieren uit hun eigen huis worden verdreven (met eigendomsaktes die zogenaamd teruggaan op de tijd van koning David... tja) en hoe ze, wanneer de Joodse kolonisten er eenmaal gesetteld zijn, worden behandeld als tweederangs burgers.

Door die 'koppige' elementen binnen beide groepen, blijft het wat mij betreft een kwestie van aanmodderen. Er zouden pas echte 'openingen' kunnen komen als:

1) De Verenigde Staten haar zelfopgelegde taak van 'wereldpolitie' daadwerkelijk serieus neemt, en dus niet er mee sjoemelt en veinst onder invloed van cliëntelisme: in dit geval, (rechtse) Joden die in amerika wonen en die middels AIPAC en allerlei allerhande lobby-instituten de amerikaanse regering ervan weerhouden om daadwerkelijk effectief te bemiddelen in Israël.
De vele miljarden die jaarlijks vanuit de USA naar Israel gaan, zouden als pressie-middel kunnen worden gebruikt om Israel te dwingen tot het stoppen met het bouwen van illegale nederzettingen. Binnen de VN heeft de USA natuurlijk een belangrijke stem (en vetorecht) wanneer het gaat om kwesties aangaande Israël.
Enerzijds kan ik me voorstellen dat de USA als de belangrijkste geo-strategische partner in het midden-oosten ziet, maar anderzijds zou men in amerika ook moeten beseffen dat de huidige gang van zaken juist meer onrust in de regio geeft, en uiteindelijk ook de amerikaanse belastingbetaler meer geld kost. In mijn optiek is de amerikaanse regering hierin toch teveel 'gegijzeld' door de joodse lobby. Ik verwacht op korte termijn dus weinig soelaas vanuit deze richting, zeker omdat president Obama, als een meer 'links' geachte president vooralsnog de koers van de Republikeinse president voor hem lijkt te continueren ("strijk de Israeli's niet teveel tegen de haren").

2) De VN en de EU zouden veel meer druk kunnen uitoefenen op beide groepen: Op Abbas, door te zeggen: je krijgt helemaal niets meer zolang Hamas en Hezbollah de boel verklooien. Neem als 'president' de verantwoordelijkheid: je wil (volwaardig) lid worden van de VN, laat dus ook zien dat je met die positie kan omgaan, anders gooien we je er linea recta weer uit.
Op Israël, door vanuit zowel de VN en EU een gezamenlijk en dwingend standpunt in te nemen over een twee-staten verdeling op basis van welke verdeling dan ook: op een gegeven moment moet je pragmatisch zijn en wordt alles enigszins arbitrair en bestreden. Dwing beide staten tot een grensverdeling en mocht na twee jaar blijken dat de groepen zich niet aan die verdeling houden en als "kleine kinderen" blijven opereren, stuur dan een VN-vredesmacht naar dat gebied om de orde te bewaren.
Probleem hierbij is dat de Europese Unie (vooralsnog) te verdeeld is over een gezamenlijk standpunt, terwijl binnen de Verenigde Naties de USA zich nog steeds te veel laat beïnvloeden door de joodse lobbyisten in hun land.

Kortom, het wordt moeilijk om op dit moment verandering in de situatie te brengen, denk ik. Drie factoren kunnen eventueel een positieve bijdrage leveren:
- Een amerikaanse president (Obama in dit geval) die eens niet zijn oren teveel naar AIPAC en co laat hangen.
- Een interne machtswisseling in de Israelische politiek: centristische en linkse partijen die het voor het zeggen krijgen.
- Een Palestijnse machtshebber (dat hoeft niet Abbas te zijn) die boven komt drijven, en eens daadwerkelijk met zijn vuisten op tafel slaat en laat blijken dat het om vrede in beide 'gebieden' gaat en niet de schijn opwekt dat hij uiteindelijk Israël 'weg' wil hebben.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_119796094
Hezbollah zit in Libanon en heeft verder weinig met het conflict te maken. Ja, ze zijn ook in strijd met Israel, maar Palestina kan geen 'druk' op ze uitoefenen of wat dan ook. Ze hebben hun eigen zaak.

Verder is de Palestijnse autoriteit natuurlijk anders dan andere overheden/regeringen. Het zou mooi zijn als zij Hamas kunnen dwingen iets te doen, maar dat kunnen ze gewoon niet. Daar zijn ze niet sterk genoeg voor.
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:58:50 #234
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119796242
Mijn fout Peunage.. thanks for the reminder.
pi_119796302
Verder uitstekende punten hoor. Grotendeels mee eens.
pi_119796642
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat mij duidelijk lijkt is dat jij geen idee hebt hoe dit zich verder zal ontwikkelen. Of de Palestijnen er nou wel of niet meegeholpen zijn zal nog moeten blijken, en of Iran ermee geholpen wordt als het de Palestijnen niet helpt, tja, dat is gewoon in het wilde weg gokken omdat je niet wil dat de Palestijnen erkenning krijgen ..
Ik denk dat ik daar een heel goed idee van heb, ik denk dat het uiterst onverstandig van de Palestijnen is geweest om dit te doen als hun doel daadwerkelijk vrede is, en met die kennis kan je je afvragen of dat überhaupt wel hun doel is. Dat is niet in het wilde weg gokken, internationale politiek is niet even in het wilde weg gokken, evenmin is het duidelijk voorspelbaar vermoedelijk maar het is mogelijk hierover een gegronde uitspraak te doen en met de kennis wat betreft dit conflict in pacht heb ik dat ook gedaan, wat jij daar verder van vindt, dat zal me om eerlijk te zijn worst wezen.
pi_119796793
Och ja, de Israeli's zijn nu zwaar pissed off, gaan kolonisering alleen maar meer promoten en steunen, en de Palestijnen vieren feest, de ironie.

Ach komen ze ook wel weer achter, met hun walnoten-verstand.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119796929
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:09 schreef Voorschrift het volgende:
Och ja, de Israeli's zijn nu zwaar pissed off, gaan kolonisering alleen maar meer promoten en steunen, en de Palestijnen vieren feest, de ironie.

Ach komen ze ook wel weer achter, met hun walnoten-verstand.
Waarom gaan ze dan meer nederzettingen bouwen? Waarom is het een probleem dat er nu een Palestijnse staat is?
En was de kolonisatie gestopt toen er geen Palestijnse staat was?
pi_119797194
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom gaan ze dan meer nederzettingen bouwen? Waarom is het een probleem dat er nu een Palestijnse staat is?
En was de kolonisatie gestopt toen er geen Palestijnse staat was?
Zucht, lees nog eens wat ik type.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:33:45 #240
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119797940
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De kolonisten gaan er bewust wonen, ze krijgen vaak een zak geld toe. Het is gewoon een baan eigenlijk. Dus zo onschuldig is het allemaal niet.
Niet díe burgers. Want die worden met rust gelaten door de terroristen... ik zei al eerder, als die lui zouden worden geterroriseerd is het nog kut, maar dan had ik 't nog begrepen. Maar iemand in Ashkelon die elke dag de schuilkelders in moet omdat die fucking kutlui uit Gaza weer zo nodig dood en verderf willen zaaien? Vertel nog eens wat dat met wat kolonisten in de Westoever te maken heeft?

Wel zaken uit elkaar houden.
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:35:57 #241
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119798029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat ik daar een heel goed idee van heb, ik denk dat het uiterst onverstandig van de Palestijnen is geweest om dit te doen als hun doel daadwerkelijk vrede is, en met die kennis kan je je afvragen of dat überhaupt wel hun doel is. Dat is niet in het wilde weg gokken, internationale politiek is niet even in het wilde weg gokken, evenmin is het duidelijk voorspelbaar vermoedelijk maar het is mogelijk hierover een gegronde uitspraak te doen en met de kennis wat betreft dit conflict in pacht heb ik dat ook gedaan, wat jij daar verder van vindt, dat zal me om eerlijk te zijn worst wezen.
Het maakt niet uit wat de Palestijnen willen, Israël wil geen vrede.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:36:09 #242
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119798038
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Mensen als ik". goh, wat zijn dat voor mensen?

Islamofobie is dom. De islam inhoudelijk verwerpen en terugdringen tot waar ie hoort; de hoofdjes van de moslims, is iets anders. Prima.

Het gaat hier trouwens niet over islam, maar over bezette gebieden. Lebensraum, door Israel gezocht en gevonden. Terwijl de wereld staat te lachen.
:')

Het gaat juist om de islam, pik.
pi_119798075
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat de Palestijnen willen, Israël wil geen vrede.
Waarom maakt het niet uit wat de Palestijnen dan willen?
Waarom alleen Israel er dan alleen op aankijken, wat je nu zegt, is dat je dus met twee maten meet!
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:36:54 #244
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119798081
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hoor, Nederland moet helemaal niets behalve uitkijken voor het belang van Nederlanders

'no comment' is hier het beste antwoord imo
"Zoek het maar uit" had ik eigenlijk liever gezien :Y
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:39:20 #245
pi_119798206
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom maakt het niet uit wat de Palestijnen dan willen?
Waarom alleen Israel er dan alleen op aankijken, wat je nu zegt, is dat je dus met twee maten meet!
Dat kan ook niet anders gezien de machtsverhoudingen :')
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:39:30 #246
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_119798215
quote:
Waarom onverstandig?

De mensen in de Palestijnse gebieden laten zich al decennia lang 'traineren' door (rechts) Israël, en de joodse lobby in de Verenigde Staten.

Op een gegeven moment is het een kwestie van 'genoeg is genoeg': iedereen die ogen en hersenen heeft kan zien dat de staat Israël acties wordt toegestaan, die van andere VN-leden (totaal) niet wordt toegestaan.

En jij begint erover dat de Palestijnen 'onverstandig' bezig zijn?

En kom nu niet met gemekker over 'DE moslims die Israël zouden willen vernietigen', prik eens door die religies heen (orthodoxe joden zijn net zo fanatiek en stom) en bekijk het nu eens 'sec': Israel houdt al enige decennia gebied bezet dat volgens de VN niet van hen is: en kom nu niet met de onzin dat de VN geregeerd wordt door de moslimbroeders en/of dictators: we hebben nu eenmaal bepaalde afspraken wereldwijd, niet ideaal, maar we werken er aan: net als de democratie in Nederland.

Wat mij 'onverstandig' lijkt zijn Israëlische politici die toestemming blijven geven aan de bouw en uitbreiding van nederzettingen in gebieden die illegaal bezet zijn.

En misschien is het ook wel heel 'onverstandig' van Israel om te blijven geloven in 'oneindige support' vanuit het westen. Er zijn grenzen aan wat de zwaarst gesubsidieerde expat-kolonie in de wereld kan bereiken, zonder met de billen bloot te gaan.
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 22:40:35 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119798260
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:36 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

"Zoek het maar uit" had ik eigenlijk liever gezien :Y
ja die paar landen die niet op zijn komen dagen deden het eigenlijk het beste!

"fok! die shit, ik heb betere dingen te doen man'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119798289
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan ook niet anders gezien de machtsverhoudingen :')
Maar jij zegt dus dat de Palestijnen ook geen vrede willen, ondanks dat ze wat minder macht hebben, en dat als de Palestijnen aan kracht winnen jij kritischer op hen gaat worden? Het zal mij benieuwen!
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:44:33 #249
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119798441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Van mij moet het niet nee. Maar Hamas heeft blijkbaar een andere definitie van 'onschuldig'. Of misschien zien ze de onschuldige burgers als collateral damage, zoals Israel wel eens doet. Ze schieten toch met knutselraketten die ze amper kunnen richten.
Dat laatste is natuurlijk een lame-ass excuus.

Mijn grootste probleem is dat tweede: burgers zijn niet collateral damage, maar het hoofddoel. Ze schieten die raketten niet op bases of op nederzettingen af, maar op gewone dorpen en mensen. Zolang ze dat doen: fuck 'em. Die kutterroristen verneuken het echt voor de rest van de Palestijnen die wél normaal willen doen maar er zo de kans niet voor krijgen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:45:16 #250
pi_119798475
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar jij zegt dus dat de Palestijnen ook geen vrede willen
Nee, dat zeg jij. Ik zeg dat ze geen keus hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')