abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119746781
Deel 1: NWS / Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme
Deel 2: NWS / Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme #2
Deel 3: NWS / Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme #3

Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme staat op Facebook:

Mensen ik gooi de handdoek in de ring. Het is echt dweilen met de kraan open...

Ik heb nu al zoveel verschrikkelijk oerdomme reacties gehad van mensen die zich allemaal gediscrimineerd voelen en mij voor racist hebben uitgemaakt dat ik er bijna racistisch van geworden ben.
Op een bepaald punt werd ik zelfs voor Neo-Nazi uitgemaakt... Dat is best wel een pittige opmerking wetende dat je Opa heeft ...gestreden in het Verzet. Maar helaas werkt racisme of fascisme alleen van blank naar zwart en niet andersom. Ik moet gewoon m'n kop houden en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is...

Hier in Nederland kan en mag altijd alles, behalve als "wij" Nederlanders wat willen, dan niet! De negerzoen wordt een "zoen" omdat een klein groepje negers zich beledigd voelt. En nu willen diezelfde kortzichtige mensen ook 1 van de weinige écht Nederlandse volksfeesten aangepast hebben omdat zij zich anders op hun veel te lange teentjes getrapt voelen. Want oh oh wat is het toch allemaal racistisch hier in Nederland. En altijd maar terugvallen op het verre verleden en de slavernij. Er is echt helemaal niemand die daar wat mee te maken heeft gehad die nu nog in Nederland leeft.
Dat is hetzelfde als de Duitser nu nog aankijken op het oorlogsverleden terwijl 99% van de veteranen allang niet meer leeft...

Halal slachten, moskeeën, speciale vrije dagen voor moslims, Islamitische scholen, minimaal aantal allochtone medewerkers, personeelsbeleid, negerzoenen en Zwarte Piet. Als wij ons niet telkens maar aanpassen aan deze wensen zijn wij racisten, fascisten en ga zo maar door. Als wij niet iedere keer weer buigen voor de eisen van de niet blanke zijn wij racisten. "Want Nederland heeft ook in slaven gehandeld hoor!"
En zo zijn er uiteraard tal van voorbeelden te noemen waar de blanke Nederlander zich tolerant moet opstellen om vooral niet voor racist uitgemaakt te worden.
Als ik tegenwoordig een wit in plaats van een bruin broodje bestel bij de bakker sta ik al over m'n schouder te kijken of er niet een boze neger achter mij staat...

Er is hier maar 1 bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt en dat is de blanke Nederlander zelf. Maar daar zijn helaas geen stichtingen of hulpgroepjes voor...

Ik gooi mijn pagina straks uit de lucht omdat het me teveel tijd kost.
Tijd die ik liever spendeer aan nuttigere zaken dan aan 1 of andere halve zool die weer iets heeft gevonden om zich gediscrimineerd over te voelen. Als ik voor iedere neger die mij een racist noemt een Facebook pagina moet gaan maken kan ik m'n baan beter opzeggen.

[sarcasmemodus] Als er trouwens nog mensen zijn die mij willen inhuren om Zwarte Piet te spelen op 5 December, dan ben ik meer dan bereid om mijn bolus zwart te verven. Je kunt me eventueel uitbetalen in Kentucky Fried Chicken en watermeloen!
Zo en dan ga ik nu maar even mijn Ku Klux Klan pak in de droger doen want ik heb zo nog een kruis verbranding...
[/sarcasmemodus]

Doei!!!

Hier verder met deel 4 alweer, gezellig!
pi_119746837
Anonymoussie is de PVDA erbij halen :')
pi_119746869
Nou, nog 1 keer, omdat hij zo leuk is!

Ik voel mij echt gediscrimineerd nu!
pi_119746890
Goed betoog en helemaal gelijk. Nederland is niet het land van de Negers en de Moslims, zij moeten zich aanpassen aan ons en onze gebruiken niet andersom
-XOXO-
pi_119746909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
Goed betoog en helemaal gelijk. Nederland is niet het land van de Negers en de Moslims, zij moeten zich aanpassen aan ons en onze gebruiken niet andersom
Racist!

;)
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_119746947
we gaan nog effe door :)
pi_119746984
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
dat slaat nergens op. de tijd dat nederlanders allemaal blank waren, is allang voorbij.
pi_119747101
Neem die foto nou, dat bewijst gewoon dat blanke mensen meer gevoel voor humor en relativeringsvermogen hebben dan buitenlandse mensen,
Ons (blanke mensen) doet zo`n foto gewoon geen ene reet! Maar als de foto andersom is is het racisme.
pi_119747104
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef okiokinl het volgende:

[..]

dat slaat nergens op. de tijd dat nederlanders allemaal blank waren, is allang voorbij.
Dat klopt, maar feit blijft dat Nederlanders niet hun gebruiken aan hoeven te passen aan o.a. moslims. Zoals een land waarin de meerderheid moslim is niet hun gebruiken aanpassen aan andere geloven.
pi_119747203
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:30 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat klopt, maar feit blijft dat Nederlanders niet hun gebruiken aan hoeven te passen aan o.a. moslims. Zoals een land waarin de meerderheid moslim is niet hun gebruiken aanpassen aan andere geloven.
dat moslim landen vaak zeer intolerant zijn, is geen maatstaaf voor hoe wij ons moeten gedragen.

en ik vind ook niet dat we zwarte piet moeten veranderen omdat andere landen en mensen zich eraan ergeren, maar omdat het gewoon belachelijk is dat wij zoiets nog willen in 2012. omdat IK me eraan erger. het gaat om ons gedrag.
pi_119747265
quote:

[..]

Ja dat blijkt, maar het gaat nu om het aanpassingsvermogen van getinte buitenlanders niet zozeer het kleurtje want daar heb ik weinig problemen mee
-XOXO-
pi_119747272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:34 schreef okiokinl het volgende:

[..]

dat moslim landen vaak zeer intolerant zijn, is geen maatstaaf voor hoe wij ons moeten gedragen.

en ik vind ook niet dat we zwarte piet moeten veranderen omdat andere landen en mensen zich eraan ergeren, maar omdat het gewoon belachelijk is dat wij zoiets nog willen in 2012. omdat IK me eraan erger. het gaat om ons gedrag.
Ik doelde hiermee eigenlijk vooral op bijvoorbeeld de Negerzoen.

Het is zo belachelijk als je het zelf maakt. Ga je er vanuit dat met zwarte piet slavenhandel o.i.d. wordt verheelijkt: dan wordt het belachelijk. Ga je uit van zwarte piet zoals het bedoeld is: niks aan de hand en een leuk kinderfeest.
pi_119747441
quote:

[..]

Dit alleen al bewijst het feit dat Nederland niet racistisch is, anders had Nederland alle buitenlanders niet toegelaten :W
  donderdag 29 november 2012 @ 14:48:02 #14
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_119747575
Het is trouwens een urban legend dat negerzoenen van naam zijn veranderd omdat negers klachten hadden. Het was een marketingstunt.
Ook geen sig dus
pi_119747666
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:48 schreef Dennis_enzo het volgende:
Het is trouwens een urban legend dat negerzoenen van naam zijn veranderd omdat negers klachten hadden. Het was een marketingstunt.
Ik lees het nu idd.
pi_119747698
Eindelijk iemand die het mooi samenvast in een post =)

Je zou haast de Oostenrijkse variant van sinterklaas gaan vieren...

Of zou dat rasistisch zijn naar monsters?
pi_119747836
quote:
nonsens...
je verklaart mensen op basis van ras en religie tot tweedehandsburgers met minder rechten
Iedereen moet zich aanpassen aan iedereen . Nogal fout als sommigen eisen - op basis van ras en religie- dat zij zich minder hoeven aan te passen en anderen dat meer moeten doen
pi_119747918
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nonsens...
je verklaart mensen op basis van ras en religie tot tweedehandsburgers met minder rechten
Iedereen moet zich aanpassen aan iedereen . Nogal fout als sommigen eisen - op basis van ras en religie- dat zij zich minder hoeven aan te passen en anderen dat meer moeten doen
Dat is nu juist het probleem, dat sommige mensen zich niet aanpassen ;).

Vervolgens gaan ze dan de zieligheidskaart spelen en zeggen dat niemand rekening met ze houdt, het moet van twee kanten komen he ;)
pi_119748082
quote:

[..]

nonsens...
Ik vind sowieso geloof een achtelijk iets(en tja de islam het achtelijkst)

En moet je eens even je iedereen past zich aan aan iedereen argument naar het buitenland verplaatsen. In Saudi Arabië, Marrako, de Emiraten etc. hoef je echt niet aan te komen zetten met je westerse gebruiken en vrijheden. Jij bent daar toch echt degene die zich moet aanpassen en terecht
-XOXO-
pi_119748148
quote:

[..]

nonsens...
Hey hey, geen religie in dti topic! :( Daar zijn er hier nog wel 1001 andere topics over.
Heeft hier niks mee te maken, het gaat hier om Zwarte Piet en Sinterklaas..
pi_119748195
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:36 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ja dat blijkt, maar het gaat nu om het aanpassingsvermogen van getinte buitenlanders niet zozeer het kleurtje want daar heb ik weinig problemen mee
waarom zouden getinte nederlanders zich moeten aanpassen aan een feest met een racistische ondertoon? of nog belangrijker, waarom zouden nederlanders zoiets moeten accepteren van zichzelf?
pi_119748229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
Neem die foto nou, dat bewijst gewoon dat blanke mensen meer gevoel voor humor en relativeringsvermogen hebben dan buitenlandse mensen,
Ons (blanke mensen) doet zo`n foto gewoon geen ene reet! Maar als de foto andersom is is het racisme.
Nee, het bewijst alleen dat je kortzichtig en naīef bent en geen historisch besef hebt.
pi_119748272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:08 schreef okiokinl het volgende:

[..]

waarom zouden getinte nederlanders zich moeten aanpassen aan een feest met een racistische ondertoon? of nog belangrijker, waarom zouden nederlanders zoiets moeten accepteren van zichzelf?
Getinte Nederlanders die de Islam als geloof hebben en Sinterklaas racistisch vinden?

Maar wel homo's dood willen hebben, vrouwen onderdrukken en nog wat van die discriminerende ideeën aanhangen?

:r
pi_119748296
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:36 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ik doelde hiermee eigenlijk vooral op bijvoorbeeld de Negerzoen.

Het is zo belachelijk als je het zelf maakt. Ga je er vanuit dat met zwarte piet slavenhandel o.i.d. wordt verheelijkt: dan wordt het belachelijk. Ga je uit van zwarte piet zoals het bedoeld is: niks aan de hand en een leuk kinderfeest.
nee, het is zo belachelijk als het is. de historische link is duidelijk, en nog steeds volop aanwezig vandaag. dat is niet verdwenen door piet aardig te maken.
pi_119748320
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, het bewijst alleen dat je kortzichtig en naīef bent en geen historisch besef hebt.
Klopt, en je vergeet nog 2 dingen, totaal geen gevoel voor humor en relativeringsvermogen
pi_119748368
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:13 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, en je vergeet iets, totaal geen gevoel voor humor.
En zelfspot.

Kunnen sommige mensen wel van mijn cadeau krijgen.. :Y

Voor Sinterklaas 8} 8} <O)
pi_119748469
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:13 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, en je vergeet iets, totaal geen gevoel voor humor.
Laat mij een vergelijking maken. Als er iemand door mijn straat loopt met een Jodenster of een hakenkruis, dan heb ik daar geen last van. Ik kom uit een niet-Joodse familie die niets met de oorlog te maken heeft gehad.

Voor een Jood kan zoiets schofferend en beledigend zijn. Immers, Joden hebben een sterk negatieve geschiedenis met die dingen.

Maakt dat verschil in reactie dat Joden geen gevoel voor humor hebben? Nee. Enkel bewijst het dat die dingen een andere morele waarde hebben in andere culturen. Op die manier moet je de Pieten ook zien. Blanken hebben geen enkel probleem met pieten, want die hebben namelijk geen pijnlijke geschiedenis met slavernij. Dat is ook de reden dat blanke Pieten ook niet schokkend zijn, want daar hebben we al helemaal geen negatieve associatie mee.

Niet dat ik meteen wil zeggen dat het andere standpunt gelijk heeft, maar ik kan slecht tegen mensen die, zoals jij doet, totaal onlogisch redeneren en geen enkele empatie of inlevingsvermogen lijken te kunnen tonen voor andere culturen.
pi_119748477
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:15 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En zelfspot.

Kunnen sommige mensen wel van mijn cadeau krijgen.. :Y

Voor Sinterklaas 8} 8} <O)
Tja, waarom zouden wij eigenlijk onze KINDEREN een pleziertje gunnen?

Voor de duidelijk, het is een feest voor KINDEREN!
pi_119748499
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Laat mij een vergelijking maken. Als er iemand door mijn straat loopt met een Jodenster of een hakenkruis, dan heb ik daar geen last van. Ik kom uit een niet-Joodse familie die niets met de oorlog te maken heeft gehad.

Voor een Jood kan zoiets schofferend en beledigend zijn. Immers, Joden hebben een sterk negatieve geschiedenis met die dingen.

Maakt dat verschil in reactie dat Joden geen gevoel voor humor hebben? Nee. Enkel bewijst het dat die dingen een andere morele waarde hebben in andere culturen. Op die manier moet je de Pieten ook zien. Blanken hebben geen enkel probleem met pieten, want die hebben namelijk geen pijnlijke geschiedenis met slavernij. Dat is ook de reden dat blanke Pieten ook niet schokkend zijn, want daar hebben we al helemaal geen negatieve associatie mee.

Niet dat ik meteen wil zeggen dat het andere standpunt gelijk heeft, maar ik kan slecht tegen mensen die, zoals jij doet, totaal onlogisch redeneren en geen enkele empatie of inlevingsvermogen lijken te kunnen tonen voor andere culturen.

pi_119748521
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Oh, jij bent zo iemand. Dan ben ik rap weg uit dit topic :)
pi_119748549
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Nee, wat voor iemand ben jij dan? Wat voor vooroordeel heb je over mij? Is ook een soort van racisme hoor.
pi_119748607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:21 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, wat voor iemand ben jij dan? Wat voor vooroordeel heb je over mij? Is ook een soort van racisme hoor.
Dan begrijp je niet wat racisme is.
pi_119748631
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Wordt Zwarte Piet dan ook gemept met een zweep? ~O>

Dacht het niet. Die mept zelf wel oO/
Op donderdag 29 november 2012 12:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Wordt Zwarte Piet dan ook gemept met een zweep?

Dacht het niet. Die mept zelf wel
Inderdaad. Dus het kan helemaal geen slaaf zijn!

Hehe, eindelijk opgelost *O*

Op donderdag 29 november 2012 12:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Wordt Zwarte Piet dan ook gemept met een zweep?

Dacht het niet. Die mept zelf wel
We zijn er uit *O*

Gezien het feit dat anonymoussie nog nooit sinterklaas gevierd heeft is hij niet meer betrouwbaar betreffende dit onderwerp.

<O) + 8} 8} = w/ *O*
pi_119748642
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Discriminatie :r
pi_119748656
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:08 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Omdat het juist geen racistische ondertoon heeft. Ja die pieten zijn ooit als slaven geronseld door de sint. Maar dat is nu toch allang niet meer(of nooit geweest dat weet ik niet) de gedachte achter het feest? We vieren sint's verjaardag en niet dat hij zo goed slaven kan hosselen.
-XOXO-
pi_119748693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan begrijp je niet wat racisme is.
Oh jawel hoor en dat voor ``zo`` iemand als mij, knap he?

Maar in ieder geval Sinterklaas en Zwarte Piet is geen racisme, dat is namelijk een oudhollands kinderfeest.
pi_119748698
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:25 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Omdat het juist geen racistische ondertoon heeft. Ja die pieten zijn ooit als slaven geronseld door de sint. Maar dat is nu toch allang niet meer(of nooit geweest dat weet ik niet) de gedachte achter het feest? We vieren sint's verjaardag en niet dat hij zo goed slaven kan hosselen.
Het draait niet (alleen) om de gedachte, het gaat om de uiterlijke verschijningsvorm. En dat de Sint hulpjes heeft die (hoewel dat al ietsje afgenomen is) een archetype negerslaaf moeten voorstellen helpt niet mee.
pi_119748824
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het draait niet (alleen) om de gedachte, het gaat om de uiterlijke verschijningsvorm. En dat de Sint hulpjes heeft die (hoewel dat al ietsje afgenomen is) een archetype negerslaaf moeten voorstellen helpt niet mee.
Negerslaaf, ja daar denken kinderen ook echt aan.

De enige die daarvoor zorgen zijn huillies zoals jij die overal een punt van maken.

Zullen we sneeuwwitje en de 7 dwergen ook gelijk verbieden?

Zo blijven we bezig..

Ook Jodekoeken uit de schappen valen?

Snappen sommige mensen nu echt niet dat ze zelf de discussie opzoeken :|W ?
pi_119749005
quote:

[..]

En mannen in witte jurken en baarden, associeer ik met terroristen, ook maar gelijk afschaffen?

Zo zijn er nog wel 101 andere voorbeelden, een oudhollands kinderfeest mag/kan je niet afschaffen, ook al ben je het er niet mee eens, jammer dan, dan kijk je maar tot 5-12 een andere kant op.
pi_119749084
quote:

[..]

Ja en? de Moren hadden vroeger blanke slaven daar ga ik toch ook niet moeilijk over doen als de pieten wit worden
-XOXO-
pi_119749099
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:38 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En mannen in witte jurken en baarden, associeer ik met terroristen, ook maar gelijk afschaffen?
Het kan volgens sommige mensen alleen racisme zijn als een blanke iets tegen een niet blanke zegt en het niet in hun straatje past :')

Zullen we stoppen met dit welles nietes spelletje aangezien het geen nieuws is, maar eerder een terugkerend iets elk jaar? 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8}
pi_119749160
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:13 schreef okiokinl het volgende:

[..]

nee, het is zo belachelijk als het is. de historische link is duidelijk, en nog steeds volop aanwezig vandaag. dat is niet verdwenen door piet aardig te maken.
De historische link is voor jou duidelijk, voor kinderen niet. En daar gaat het om. Daarbij wordt op geen enkele manier slavenhandel verheerlijkt of gepromoot.
pi_119749168
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:38 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want in dat geval bedenk je de associatie puur om je punt te maken en die die niet gefundeerd op eeuwenlange feiten.
pi_119749295
Overigens:

- hij zou oorspronkelijk een demon zijn geweest die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten
- hij zou een voorchristelijke godheid zijn die zich moest onderwerpen aan de christelijke sint
- hij zou de bedwongen satan zijn, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörvi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool)
- hij zou een Ethiopische zwarte slaaf Piter zijn die door de heilige Nicolaas op een slavenmarkt in Myra werd vrijgekocht
- hij zou oorspronkelijk een Italiaanse schoorsteenveger zijn
- hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden[7]
- hij zou afstammen van berserkers, die het lichaam zwart verfden en dierenhuiden droegen

link
pi_119749301
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:41 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ja en? de Moren hadden vroeger blanke slaven daar ga ik toch ook niet moeilijk over doen als de pieten wit worden
pi_119749604
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:47 schreef Mgolovic het volgende:
Overigens:

- hij zou oorspronkelijk een demon zijn geweest die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten
- hij zou een voorchristelijke godheid zijn die zich moest onderwerpen aan de christelijke sint
- hij zou de bedwongen satan zijn, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörvi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool)
- hij zou een Ethiopische zwarte slaaf Piter zijn die door de heilige Nicolaas op een slavenmarkt in Myra werd vrijgekocht
- hij zou oorspronkelijk een Italiaanse schoorsteenveger zijn
- hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden[7]
- hij zou afstammen van berserkers, die het lichaam zwart verfden en dierenhuiden droegen

link
Ik snap je punt en gelukkig leven we daarom nu in 2012, dit is allemaal middeleeuws gebrabbel, wees blij mensen dat wij dit niet bewust hebben meegemaakt en leef nu of in het heden, blijf niet zo in het verleden hangen wat veel mensen doen, dat zou namelijk heel wat frustraties schelen voor veel mensen hier.
pi_119749678
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:25 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

we hebben al van alles veranderd, om het minder racistisch te maken, maar het belangrijkste, zwarte piet die eruit ziet als een neger, dat mag niet veranders worden? vind ik raar. als je die racistische ondertoon echt weg wilt hebben, moet je nog een stapje verder gaan. en dat kan best zonder de aard van het feest aan te tasten.
pi_119749902
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:36 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat jij hier een buitenlanders vs autochtone Nederlanders issue van maakt zegt al heel wat over je. En niet in positieve zin.

Er zijn zowel autochtonen als negroide allochtone Nederlanders die problemen hebben met de Zwarte Piet. Het feit dat sommige mensen krampachtig proberen een mening te koppelen aan de afkomst, om dit dan ook nog eens tegen een persoon te gebruiken, is gewoon te triest voor woorden.
Krekker is de bom!
pi_119750007
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit alleen al bewijst het feit dat Nederland niet racistisch is, anders had Nederland alle buitenlanders niet toegelaten :W
:')

Het niveau van discussieren blijft maar dalen en dalen. In het koloniale tijdperk waren er genoeg blanken die naar de kolonien gingen wonen tussen de zwarten (en niet eens altijd als plantagehouder), terwijl ze wel een racistisch gedachtegoed hadden. Mensen in een land toelaten of tussen mensen gaan wonen wil niet per definitie betekenen dat je deze mensen niet als minderwaardig kunt zien.

Daarnaast kan een land niet racistisch zijn. De inwoners kunnen racistisch zijn. En aangezien inwoners geen collectief gedachtegoed hebben, maar doorgaans verschillende meningen / opvattingen hebben, zijn uitspraken als de jouwe sowieso al te zot voor woorden. Een bepaald politiek beleid wil, zoals we de afgelopen periode hebben kunnen zien, niet altijd per definitie zeggen dat de meerderheid van de bevolking er ook volledig achter staat.
Krekker is de bom!
pi_119750013
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat jij hier een buitenlanders vs autochtone Nederlanders issue van maakt zegt al heel wat over je. En niet in positieve zin.

Er zijn zowel autochtonen als negroide allochtone Nederlanders die problemen hebben met de Zwarte Piet. Het feit dat sommige mensen krampachtig proberen een mening te koppelen aan de afkomst, om dit dan ook nog eens tegen een persoon te gebruiken, is gewoon te triest voor woorden.
Kerel, stel je niet aan..er waren ook blanke slaven :Y

Jammer dat er al sinds jaar en dag gemeten wordt met twee maten en dit gebeurt vooral door de blanken, die zich graag politiek correct willen voordoen, maar die vooral vinden dat voor blanken de lat hoger gelegd moet worden en die daarom in wezen zelf de racisten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')