Racist!quote:Op donderdag 29 november 2012 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
Goed betoog en helemaal gelijk. Nederland is niet het land van de Negers en de Moslims, zij moeten zich aanpassen aan ons en onze gebruiken niet andersom
dat slaat nergens op. de tijd dat nederlanders allemaal blank waren, is allang voorbij.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
Goed betoog en helemaal gelijk. Nederland is niet het land van de Negers en de Moslims, zij moeten zich aanpassen aan ons en onze gebruiken niet andersom
Dat klopt, maar feit blijft dat Nederlanders niet hun gebruiken aan hoeven te passen aan o.a. moslims. Zoals een land waarin de meerderheid moslim is niet hun gebruiken aanpassen aan andere geloven.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat slaat nergens op. de tijd dat nederlanders allemaal blank waren, is allang voorbij.
dat moslim landen vaak zeer intolerant zijn, is geen maatstaaf voor hoe wij ons moeten gedragen.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:30 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat klopt, maar feit blijft dat Nederlanders niet hun gebruiken aan hoeven te passen aan o.a. moslims. Zoals een land waarin de meerderheid moslim is niet hun gebruiken aanpassen aan andere geloven.
Ja dat blijkt, maar het gaat nu om het aanpassingsvermogen van getinte buitenlanders niet zozeer het kleurtje want daar heb ik weinig problemen meequote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat slaat nergens op. de tijd dat nederlanders allemaal blank waren, is allang voorbij.
Ik doelde hiermee eigenlijk vooral op bijvoorbeeld de Negerzoen.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:34 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat moslim landen vaak zeer intolerant zijn, is geen maatstaaf voor hoe wij ons moeten gedragen.
en ik vind ook niet dat we zwarte piet moeten veranderen omdat andere landen en mensen zich eraan ergeren, maar omdat het gewoon belachelijk is dat wij zoiets nog willen in 2012. omdat IK me eraan erger. het gaat om ons gedrag.
Dit alleen al bewijst het feit dat Nederland niet racistisch is, anders had Nederland alle buitenlanders niet toegelatenquote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef okiokinl het volgende:
[..]
Ik lees het nu idd.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:48 schreef Dennis_enzo het volgende:
Het is trouwens een urban legend dat negerzoenen van naam zijn veranderd omdat negers klachten hadden. Het was een marketingstunt.
nonsens...quote:Op donderdag 29 november 2012 14:23 schreef datismijnmening het volgende:
Dat is nu juist het probleem, dat sommige mensen zich niet aanpassenquote:Op donderdag 29 november 2012 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nonsens...
je verklaart mensen op basis van ras en religie tot tweedehandsburgers met minder rechten
Iedereen moet zich aanpassen aan iedereen . Nogal fout als sommigen eisen - op basis van ras en religie- dat zij zich minder hoeven aan te passen en anderen dat meer moeten doen
Ik vind sowieso geloof een achtelijk iets(en tja de islam het achtelijkst)quote:Op donderdag 29 november 2012 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nonsens...
je verklaart mensen op basis van ras en religie tot tweedehandsburgers met minder rechten
Iedereen moet zich aanpassen aan iedereen . Nogal fout als sommigen eisen - op basis van ras en religie- dat zij zich minder hoeven aan te passen en anderen dat meer moeten doen
Hey hey, geen religie in dti topic!quote:Op donderdag 29 november 2012 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nonsens...
waarom zouden getinte nederlanders zich moeten aanpassen aan een feest met een racistische ondertoon? of nog belangrijker, waarom zouden nederlanders zoiets moeten accepteren van zichzelf?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:36 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja dat blijkt, maar het gaat nu om het aanpassingsvermogen van getinte buitenlanders niet zozeer het kleurtje want daar heb ik weinig problemen mee
Nee, het bewijst alleen dat je kortzichtig en naīef bent en geen historisch besef hebt.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
Neem die foto nou, dat bewijst gewoon dat blanke mensen meer gevoel voor humor en relativeringsvermogen hebben dan buitenlandse mensen,
Ons (blanke mensen) doet zo`n foto gewoon geen ene reet! Maar als de foto andersom is is het racisme.
Getinte Nederlanders die de Islam als geloof hebben en Sinterklaas racistisch vinden?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:08 schreef okiokinl het volgende:
[..]
waarom zouden getinte nederlanders zich moeten aanpassen aan een feest met een racistische ondertoon? of nog belangrijker, waarom zouden nederlanders zoiets moeten accepteren van zichzelf?
nee, het is zo belachelijk als het is. de historische link is duidelijk, en nog steeds volop aanwezig vandaag. dat is niet verdwenen door piet aardig te maken.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:36 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Ik doelde hiermee eigenlijk vooral op bijvoorbeeld de Negerzoen.
Het is zo belachelijk als je het zelf maakt. Ga je er vanuit dat met zwarte piet slavenhandel o.i.d. wordt verheelijkt: dan wordt het belachelijk. Ga je uit van zwarte piet zoals het bedoeld is: niks aan de hand en een leuk kinderfeest.
Klopt, en je vergeet nog 2 dingen, totaal geen gevoel voor humor en relativeringsvermogenquote:Op donderdag 29 november 2012 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, het bewijst alleen dat je kortzichtig en naīef bent en geen historisch besef hebt.
En zelfspot.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Klopt, en je vergeet iets, totaal geen gevoel voor humor.
Laat mij een vergelijking maken. Als er iemand door mijn straat loopt met een Jodenster of een hakenkruis, dan heb ik daar geen last van. Ik kom uit een niet-Joodse familie die niets met de oorlog te maken heeft gehad.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Klopt, en je vergeet iets, totaal geen gevoel voor humor.
Tja, waarom zouden wij eigenlijk onze KINDEREN een pleziertje gunnen?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En zelfspot.
Kunnen sommige mensen wel van mijn cadeau krijgen..![]()
Voor Sinterklaas![]()
![]()
Tja, waarom zouden wij eigenlijk onze KINDEREN een pleziertje gunnen?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Laat mij een vergelijking maken. Als er iemand door mijn straat loopt met een Jodenster of een hakenkruis, dan heb ik daar geen last van. Ik kom uit een niet-Joodse familie die niets met de oorlog te maken heeft gehad.
Voor een Jood kan zoiets schofferend en beledigend zijn. Immers, Joden hebben een sterk negatieve geschiedenis met die dingen.
Maakt dat verschil in reactie dat Joden geen gevoel voor humor hebben? Nee. Enkel bewijst het dat die dingen een andere morele waarde hebben in andere culturen. Op die manier moet je de Pieten ook zien. Blanken hebben geen enkel probleem met pieten, want die hebben namelijk geen pijnlijke geschiedenis met slavernij. Dat is ook de reden dat blanke Pieten ook niet schokkend zijn, want daar hebben we al helemaal geen negatieve associatie mee.
Niet dat ik meteen wil zeggen dat het andere standpunt gelijk heeft, maar ik kan slecht tegen mensen die, zoals jij doet, totaal onlogisch redeneren en geen enkele empatie of inlevingsvermogen lijken te kunnen tonen voor andere culturen.
quote:Op donderdag 29 november 2012 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Tja, waarom zouden wij eigenlijk onze KINDEREN een pleziertje gunnen?
Voor de duidelijk, het is een feest voor KINDEREN!
Oh, jij bent zo iemand. Dan ben ik rap weg uit dit topicquote:Op donderdag 29 november 2012 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Tja, waarom zouden wij eigenlijk onze KINDEREN een pleziertje gunnen?
Voor de duidelijk, het is een feest voor KINDEREN!
Nee, wat voor iemand ben jij dan? Wat voor vooroordeel heb je over mij? Is ook een soort van racisme hoor.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Oh, jij bent zo iemand. Dan ben ik rap weg uit dit topic
Dan begrijp je niet wat racisme is.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, wat voor iemand ben jij dan? Wat voor vooroordeel heb je over mij? Is ook een soort van racisme hoor.
Op donderdag 29 november 2012 12:40 schreef Ferdo het volgende:quote:Op donderdag 29 november 2012 12:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wordt Zwarte Piet dan ook gemept met een zweep?![]()
Dacht het niet. Die mept zelf wel
Discriminatiequote:Op donderdag 29 november 2012 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Oh, jij bent zo iemand. Dan ben ik rap weg uit dit topic
Omdat het juist geen racistische ondertoon heeft. Ja die pieten zijn ooit als slaven geronseld door de sint. Maar dat is nu toch allang niet meer(of nooit geweest dat weet ik niet) de gedachte achter het feest? We vieren sint's verjaardag en niet dat hij zo goed slaven kan hosselen.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:08 schreef okiokinl het volgende:
[..]
waarom zouden getinte nederlanders zich moeten aanpassen aan een feest met een racistische ondertoon? of nog belangrijker, waarom zouden nederlanders zoiets moeten accepteren van zichzelf?
Oh jawel hoor en dat voor ``zo`` iemand als mij, knap he?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan begrijp je niet wat racisme is.
Het draait niet (alleen) om de gedachte, het gaat om de uiterlijke verschijningsvorm. En dat de Sint hulpjes heeft die (hoewel dat al ietsje afgenomen is) een archetype negerslaaf moeten voorstellen helpt niet mee.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat het juist geen racistische ondertoon heeft. Ja die pieten zijn ooit als slaven geronseld door de sint. Maar dat is nu toch allang niet meer(of nooit geweest dat weet ik niet) de gedachte achter het feest? We vieren sint's verjaardag en niet dat hij zo goed slaven kan hosselen.
Negerslaaf, ja daar denken kinderen ook echt aan.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het draait niet (alleen) om de gedachte, het gaat om de uiterlijke verschijningsvorm. En dat de Sint hulpjes heeft die (hoewel dat al ietsje afgenomen is) een archetype negerslaaf moeten voorstellen helpt niet mee.
En mannen in witte jurken en baarden, associeer ik met terroristen, ook maar gelijk afschaffen?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het draait niet (alleen) om de gedachte, het gaat om de uiterlijke verschijningsvorm. En dat de Sint hulpjes heeft die (hoewel dat al ietsje afgenomen is) een archetype negerslaaf moeten voorstellen helpt niet mee.
Ja en? de Moren hadden vroeger blanke slaven daar ga ik toch ook niet moeilijk over doen als de pieten wit wordenquote:Op donderdag 29 november 2012 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het kan volgens sommige mensen alleen racisme zijn als een blanke iets tegen een niet blanke zegt en het niet in hun straatje pastquote:Op donderdag 29 november 2012 15:38 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En mannen in witte jurken en baarden, associeer ik met terroristen, ook maar gelijk afschaffen?
De historische link is voor jou duidelijk, voor kinderen niet. En daar gaat het om. Daarbij wordt op geen enkele manier slavenhandel verheerlijkt of gepromoot.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:13 schreef okiokinl het volgende:
[..]
nee, het is zo belachelijk als het is. de historische link is duidelijk, en nog steeds volop aanwezig vandaag. dat is niet verdwenen door piet aardig te maken.
Nee, want in dat geval bedenk je de associatie puur om je punt te maken en die die niet gefundeerd op eeuwenlange feiten.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:38 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En mannen in witte jurken en baarden, associeer ik met terroristen, ook maar gelijk afschaffen?
quote:Op donderdag 29 november 2012 15:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja en? de Moren hadden vroeger blanke slaven daar ga ik toch ook niet moeilijk over doen als de pieten wit worden
Ik snap je punt en gelukkig leven we daarom nu in 2012, dit is allemaal middeleeuws gebrabbel, wees blij mensen dat wij dit niet bewust hebben meegemaakt en leef nu of in het heden, blijf niet zo in het verleden hangen wat veel mensen doen, dat zou namelijk heel wat frustraties schelen voor veel mensen hier.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:47 schreef Mgolovic het volgende:
Overigens:
- hij zou oorspronkelijk een demon zijn geweest die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten
- hij zou een voorchristelijke godheid zijn die zich moest onderwerpen aan de christelijke sint
- hij zou de bedwongen satan zijn, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörvi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool)
- hij zou een Ethiopische zwarte slaaf Piter zijn die door de heilige Nicolaas op een slavenmarkt in Myra werd vrijgekocht
- hij zou oorspronkelijk een Italiaanse schoorsteenveger zijn
- hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden[7]
- hij zou afstammen van berserkers, die het lichaam zwart verfden en dierenhuiden droegen
link
we hebben al van alles veranderd, om het minder racistisch te maken, maar het belangrijkste, zwarte piet die eruit ziet als een neger, dat mag niet veranders worden? vind ik raar. als je die racistische ondertoon echt weg wilt hebben, moet je nog een stapje verder gaan. en dat kan best zonder de aard van het feest aan te tasten.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat het juist geen racistische ondertoon heeft. Ja die pieten zijn ooit als slaven geronseld door de sint. Maar dat is nu toch allang niet meer(of nooit geweest dat weet ik niet) de gedachte achter het feest? We vieren sint's verjaardag en niet dat hij zo goed slaven kan hosselen.
Dat jij hier een buitenlanders vs autochtone Nederlanders issue van maakt zegt al heel wat over je. En niet in positieve zin.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:36 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja dat blijkt, maar het gaat nu om het aanpassingsvermogen van getinte buitenlanders niet zozeer het kleurtje want daar heb ik weinig problemen mee
quote:Op donderdag 29 november 2012 14:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit alleen al bewijst het feit dat Nederland niet racistisch is, anders had Nederland alle buitenlanders niet toegelaten
Kerel, stel je niet aan..er waren ook blanke slavenquote:Op donderdag 29 november 2012 16:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat jij hier een buitenlanders vs autochtone Nederlanders issue van maakt zegt al heel wat over je. En niet in positieve zin.
Er zijn zowel autochtonen als negroide allochtone Nederlanders die problemen hebben met de Zwarte Piet. Het feit dat sommige mensen krampachtig proberen een mening te koppelen aan de afkomst, om dit dan ook nog eens tegen een persoon te gebruiken, is gewoon te triest voor woorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |