abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119667279
Deel 1: NWS / Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme
Deel 2: NWS / Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme #2

Zwarte Piet moet blijven want Zwarte Piet is geen racisme staat op Facebook:

Mensen ik gooi de handdoek in de ring. Het is echt dweilen met de kraan open...

Ik heb nu al zoveel verschrikkelijk oerdomme reacties gehad van mensen die zich allemaal gediscrimineerd voelen en mij voor racist hebben uitgemaakt dat ik er bijna racistisch van geworden ben.
Op een bepaald punt werd ik zelfs voor Neo-Nazi uitgemaakt... Dat is best wel een pittige opmerking wetende dat je Opa heeft ...gestreden in het Verzet. Maar helaas werkt racisme of fascisme alleen van blank naar zwart en niet andersom. Ik moet gewoon m'n kop houden en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is...

Hier in Nederland kan en mag altijd alles, behalve als "wij" Nederlanders wat willen, dan niet! De negerzoen wordt een "zoen" omdat een klein groepje negers zich beledigd voelt. En nu willen diezelfde kortzichtige mensen ook 1 van de weinige écht Nederlandse volksfeesten aangepast hebben omdat zij zich anders op hun veel te lange teentjes getrapt voelen. Want oh oh wat is het toch allemaal racistisch hier in Nederland. En altijd maar terugvallen op het verre verleden en de slavernij. Er is echt helemaal niemand die daar wat mee te maken heeft gehad die nu nog in Nederland leeft.
Dat is hetzelfde als de Duitser nu nog aankijken op het oorlogsverleden terwijl 99% van de veteranen allang niet meer leeft...

Halal slachten, moskeeën, speciale vrije dagen voor moslims, Islamitische scholen, minimaal aantal allochtone medewerkers, personeelsbeleid, negerzoenen en Zwarte Piet. Als wij ons niet telkens maar aanpassen aan deze wensen zijn wij racisten, fascisten en ga zo maar door. Als wij niet iedere keer weer buigen voor de eisen van de niet blanke zijn wij racisten. "Want Nederland heeft ook in slaven gehandeld hoor!"
En zo zijn er uiteraard tal van voorbeelden te noemen waar de blanke Nederlander zich tolerant moet opstellen om vooral niet voor racist uitgemaakt te worden.
Als ik tegenwoordig een wit in plaats van een bruin broodje bestel bij de bakker sta ik al over m'n schouder te kijken of er niet een boze neger achter mij staat...

Er is hier maar 1 bevolkingsgroep die gediscrimineerd wordt en dat is de blanke Nederlander zelf. Maar daar zijn helaas geen stichtingen of hulpgroepjes voor...

Ik gooi mijn pagina straks uit de lucht omdat het me teveel tijd kost.
Tijd die ik liever spendeer aan nuttigere zaken dan aan 1 of andere halve zool die weer iets heeft gevonden om zich gediscrimineerd over te voelen. Als ik voor iedere neger die mij een racist noemt een Facebook pagina moet gaan maken kan ik m'n baan beter opzeggen.

[sarcasmemodus] Als er trouwens nog mensen zijn die mij willen inhuren om Zwarte Piet te spelen op 5 December, dan ben ik meer dan bereid om mijn bolus zwart te verven. Je kunt me eventueel uitbetalen in Kentucky Fried Chicken en watermeloen!
Zo en dan ga ik nu maar even mijn Ku Klux Klan pak in de droger doen want ik heb zo nog een kruis verbranding...
[/sarcasmemodus]

Doei!!!

Hier verder met deel 3:
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:10:51 #2
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119667775
Je kunt er ook eeuwig mee doorgaan .....
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
pi_119710439
ja en wat nu het mooie is is dat afro amerikanen bruin zijn niet zwart, zwarte piet is zwart van het roet mensen!!!! dus als je je aangesproken voelt doe je het zelf
pi_119710882
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:10 schreef Poepje-miauw het volgende:
Je kunt er ook eeuwig mee doorgaan .....
pi_119710940
pi_119710961
Deel 3 ook weer, over anderhalve week is het weg.
pi_119711036
maar wat je eigenlijk hiermee wil berijken is dus antwoord op de vraag wat is racisme en wat niet?
pi_119711129
berijken? :')
pi_119711222
berijken?
sorry
pi_119711238
Bereiken
pi_119711258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:48 schreef hofferin het volgende:
maar wat je eigenlijk hiermee wil berijken bereiken is dus antwoord op de vraag wat is racisme en wat niet?
pi_119711341
Verder niets mis met je vraag hoor. Kijken of er nog antwoord komt.
pi_119711577
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:58 schreef anonymoussie het volgende:
Verder niets mis met je vraag hoor. Kijken of er nog antwoord komt.
Ik vind het geen racisme, maar daar denken veel andere mensen anders over, ga deel 1 en 2 maar eens goed doorlezen en kom dan met je conclussie.
pi_119711651
Goh TS duikt net zo erg in de slachtofferrol als sommige Zwarte Piet-huilies... is het slachtofferrol-gejank misschien dan toch niet aan afkomst gebonden? :')
Krekker is de bom!
pi_119711690
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:05 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik vind het geen racisme, maar daar denken veel andere mensen anders over, ga deel 1 en 2 maar eens goed doorlezen en kom dan met je conclussie.
ja en dan? wat is het nut van deze discussie nu verder nog?
of ben je vergeten dat ik actief geparticipeerd heb aan de vorige delen? ;(
pi_119711706
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:08 schreef KreKkeR het volgende:
Goh TS duikt net zo erg in de slachtofferrol als sommige Zwarte Piet-huilies... is het slachtofferrol-gejank misschien dan toch niet aan afkomst gebonden? :')
ja ik heb ook nog nooit een blanke horen klagen dat de goed heilig man wit is
pi_119711755
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:09 schreef hofferin het volgende:

[..]

ja ik heb ook nog nooit een blanke horen klagen dat de goed heilig man wit is
Waarom zou een blanke daar uberhaupt over willen klagen? :?
Krekker is de bom!
pi_119711813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

ja dus waarom zou een bruine dan klagen over ZWARTE piet
pi_119711867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

hij begreipt het gewoon niet :')
net als vele anderen ;(
pi_119712161
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:13 schreef hofferin het volgende:

[..]

ja dus waarom zou een bruine dan klagen over ZWARTE piet
Lekker makkelijk de vraag ontwijken door zelf een vraag te stellen. Geef eens antwoord in plaats van deze laffe manier van discussieren.

Er wordt overigens niet alleen door zwarten, maar zowel door enkele blanken als zwarten geklaagd over de Zwarte Piet. Potentiele reden tot te klagen: de connectie met het koloniale verleden. Zwarte Piet is ten dele gebaseerd op een racistisch beeld dat men in het koloniale tijdperk had.

In het verleden was dit te merken aan het uiterlijk, wat was gebaseerd op de karikatuur van de zwarte uit die tijd (de blackface), het brabbeltaaltje wat later een Surinaams accent werd, en het feit dat de Zwarte Piet het super domme hulpje van de Sint was, dat duidelijke begeleiding van Sinterklaas nodig had.

In de loop van de jaren zijn het Surinaams accent en het dom gedrag eruit geslopen en is de Zwarte Piet in veel gevallen de slimmere onmisbare hulp van Sinterklaas geworden. Ook het racistisch beeld wat ten grondslag lag aan de vorming, denkt men verder niet meer aan, doordat we nu in een andere tijd leven. Overblijfsel is nog wel het uiterlijk, wat wel toentertijd gebaseerd was op een karikatuur behorende bij het racistisch gedachtegoed van die tijd. Voor sommige reden tot klagen omdat het nog wel een negatieve historische link is en daarmee volgens de klagers dus niet voldoende afstand wordt genomen van dat gedachtegoed.

Nu jij?
Krekker is de bom!
pi_119712376
Als we het dan toch hebben over discriminatie: Zoals eerder gezegd Sinterklaas komt oorspronkelijk uit Turkije (bisschop van Mira). Moet die dan ook maar terug naar zijn land????

Ik vind de mensen die hier serieus discriminatie inzien erg kleingeestig!!
Vroeger was ik een twijfelaar, nu geloof ik niet meer
pi_119712478

Nog een weekje en dan is de goedheiligman weer terug naar Spanje, no span, je weetz.
pi_119712510
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:27 schreef MoniqueB1965 het volgende:
Als we het dan toch hebben over discriminatie: Zoals eerder gezegd Sinterklaas komt oorspronkelijk uit Turkije (bisschop van Mira). Moet die dan ook maar terug naar zijn land????
Waarom zou die terug naar zijn land moeten?

quote:
Ik vind de mensen die hier serieus discriminatie inzien erg kleingeestig!!
Waarom vind jij dit kleingeestig? Gezien jouw vreemde vergelijking met Sinterklaas "moet die dan ook maar terug naar zijn land????" sla je de plank volgens mij namelijk volledig mis met betrekking tot de redenen waarom mensen problemen zouden hebben met de Zwarte Piet.
Krekker is de bom!
pi_119712534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]

Nog een weekje en dan is de goedheiligman weer terug naar Spanje, no span, je weetz.
Gaan we in NWS nou ook richting het KLB-niveau?
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')