Mja, ik ken de sociale etiquette op dit gebied niet zo goedquote:Op donderdag 29 november 2012 13:06 schreef Abby79 het volgende:
Zal ik hem dan maar weer vernieuwen?
Is het niet zo, dat transmannen altijd man geweest zijn maar er (nog) niet zo uitgezien hebben? Transmannen worden toch geen man, ze zijn het al (en voor transvrouwen analoog natuurlijk)?quote:FtM = female to male, transmannen, vrouwen die man worden.
MtF = male to female, transvrouwen, mannen die vrouw worden.
Mja, ligt definities en dergelijke... Ik ben het met je eens, maar niet iedereen voelt het zo, noch kan iedereen het uberhaupt begrijpen. Maar als je het liever veranderd wilt zien, mijn zegen heb je.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:30 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Mja, ik ken de sociale etiquette op dit gebied niet zo goed
[..]
Is het niet zo, dat transmannen altijd man geweest zijn maar er (nog) niet zo uitgezien hebben? Transmannen worden toch geen man, ze zijn het al (en voor transvrouwen analoog natuurlijk)?
Ik lig er niet wakker vanquote:Op donderdag 29 november 2012 13:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mja, ligt definities en dergelijke... Ik ben het met je eens, maar niet iedereen voelt het zo, noch kan iedereen het uberhaupt begrijpen. Maar als je het liever veranderd wilt zien, mijn zegen heb je.
Tof dat jij dat soort dingen wel weet terwijl ik alweer een hoop vergeten ben over wat jij voor dingen hebtquote:Op donderdag 29 november 2012 13:56 schreef wonderer het volgende:
SRS = sex reassignment surgery (=geslachtsoperatie)
FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken)
packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks
Ik weet wel wat je bedoelt met dat oprekken maar ik weet niet hoe je het schrijft
Die alvast toegevoegdquote:Op donderdag 29 november 2012 13:56 schreef wonderer het volgende:
SRS = sex reassignment surgery (=geslachtsoperatie)
FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken)
packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks
Ik weet wel wat je bedoelt met dat oprekken maar ik weet niet hoe je het schrijft
Ligt eraan welke je hebt. Mijn Mr Limpy voelt aan als een stressballetje, heel flexibel en zacht. De Goodvibes packer heeft een stevige kern dus die voelt zacht van buiten en hard van binnen (dat moet dan realistisch aanvoelen maarquote:Op donderdag 29 november 2012 14:01 schreef J.Gibbs het volgende:
Ik ben ergens toch wel benieuwd hoe zo'n packer of STP aanvoelt.
En hoe dat voelt als je daar seks mee hebt.
Ik denk dat het meest realistische materiaal T-rex speelgoed van Jurassic Park zou zijnquote:Op donderdag 29 november 2012 14:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ligt eraan welke je hebt. Mijn Mr Limpy voelt aan als een stressballetje, heel flexibel en zacht. De Goodvibes packer heeft een stevige kern dus die voelt zacht van buiten en hard van binnen (dat moet dan realistisch aanvoelen maar) en de peecock is gewoon medical grade siliconen, dus ongeveer hetzelfde als een bakvorm of zo, iets zachter.
Seks weet ik nietWaarschijnlijk niet veel anders dan seks met een (voorbind)dildo van goeie kwaliteit (softskin of hoe heet dat spul).
Linkje/omschrijving? Ik heb die naam wel vaker horen vallen maar weet er verder niets van afquote:Op donderdag 29 november 2012 14:36 schreef Onderweg het volgende:
Misschien PIG van Tanja van Hengel nog vermelden voor de volledigheid?
Nou, als we het dan toch over terminologie gaan hebben, kunnen we dan voor eens en voor altijd dat verschrikkelijke woord 'genders' naar de afvalhoop verwijzen? De rillingen lopen me iedere keer over de rug als ik dat woord leesquote:Op donderdag 29 november 2012 13:45 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Als ik op sommige fora volg dat genders ellenlange discussies hebben over definities en het nooit eens worden, vind ik het wel grappig dat de eerste de beste 'leek' direkt afgebrand wordt als hij iets verkeerd zegt.
Eens! Geen idee ook waar dat vandaan komt...quote:Op donderdag 29 november 2012 14:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nou, als we het dan toch over terminologie gaan hebben, kunnen we dan voor eens en voor altijd dat verschrikkelijke woord 'genders' naar de afvalhoop verwijzen? De rillingen lopen me iedere keer over de rug als ik dat woord lees![]()
Goeie. Al zou ik dat "gewoon" weglaten, we zijn immers toch best bijzonderquote:En van "mannen die vrouw worden" zou je kunnen maken "vrouwen die met een mannenlichaam zijn geboren" (en andersom). Ik weet dat dat ook een beetje kort door de bocht is, maar het maakt wel duidelijker dat transvrouwen gewoon vrouwen zijn en transmannen gewoon mannen.
Volgens mij komt het uit de jongerenhoek. Hoor het nog maar sinds kort. Ook alleen in Nederland.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Eens! Geen idee ook waar dat vandaan komt...
Als je in groepen jonge transen (?) zit, hoor je niet anders en dat zijn ze zelf. Ik denk dat het lastig wordt elke persoonlijke irritatie uit te bannen. Ik ben er zelf 1 en weet zo langzamerhand ook niet meer waar alle lange tenen liggenquote:Op donderdag 29 november 2012 14:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nou, als we het dan toch over terminologie gaan hebben, kunnen we dan voor eens en voor altijd dat verschrikkelijke woord 'genders' naar de afvalhoop verwijzen? De rillingen lopen me iedere keer over de rug als ik dat woord lees![]()
Dat boek, Genderkinderen...quote:Op donderdag 29 november 2012 14:42 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Volgens mij komt het uit de jongerenhoek. Hoor het nog maar sinds kort. Ook alleen in Nederland.
http://www.psycho-informa-groep.nl/quote:Op donderdag 29 november 2012 14:39 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Linkje/omschrijving? Ik heb die naam wel vaker horen vallen maar weet er verder niets van af.
Maak maar een voorbeeldje en ik copy/paste welquote:Op donderdag 29 november 2012 14:40 schreef Joanne35 het volgende:
Aangepast!quote:En van "mannen die vrouw worden" zou je kunnen maken "vrouwen die met een mannenlichaam zijn geboren" (en andersom). Ik weet dat dat ook een beetje kort door de bocht is, maar het maakt wel duidelijker dat transvrouwen gewoon vrouwen zijn en transmannen gewoon mannen.
Wil je dan dat ik hier van maak:quote:Op donderdag 29 november 2012 14:44 schreef Onderweg het volgende:
[..]
http://www.psycho-informa-groep.nl/
Maar dat is dus wel meer doe-het-zelven dan de twee gendercentra.
Dat doet het hele verhaal bij "ombouwen" weer een beetje teniet, huh?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:46 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Wil je dan dat ik hier van maak:
Er is ook nog een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep, maar da's meer voor de doe-het-zelvers?
Uhm , dan denk ik meer aan masturberen....quote:Op donderdag 29 november 2012 14:46 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Wil je dan dat ik hier van maak:
Er is ook nog een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep, maar da's meer voor de doe-het-zelvers?
Mwahquote:Op donderdag 29 november 2012 14:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat doet het hele verhaal bij "ombouwen" weer een beetje teniet, huh?
Ik heb hem toegevoegd zonder de verkoopadressen, ik ga er geen boodschappenlijst van makenquote:Op donderdag 29 november 2012 15:01 schreef Nezhi het volgende:
Misschien kun je een apart stukje maken voor de dingen die je kunt kopen bij de transitie zoals voor packers/hesjes en die speciale bh topjes van Danae. En waar je ze kunt kopen.
Hesje/Binder - een top wat de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex. O.a. te koop bij Danae, Underworks, T-Kingdom en Les' Love Boat.
Eventueel kan je ook lijstjes in spoilers plaatsen om het overzichtelijker te houden.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:07 schreef wonderer het volgende:
En ik weet niet of we al die linkjes dan ook moeten gaan posten, dan wordt het ook weer heel onoverzichtelijk en het is sowieso niet compleet.
niet-trans.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:21 schreef RadioSlut het volgende:
Wat ik bij jullie vaak 'hoor' is het woord cis. Wat betekent dat?
Het is duidelijk vrijdagmiddag, lolquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:24 schreef wonderer het volgende:
Dus vanuit het oogpunt van de vampiers wonen die in Cisylvanie.
Ik betrek zo'n beetje alles op vampiers de laatste tijdquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:25 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Het is duidelijk vrijdagmiddag, lol
quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:24 schreef wonderer het volgende:
Dus vanuit het oogpunt van de vampiers wonen die in Cisylvanie.
Mystic Falls en bloedzakken,...quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik betrek zo'n beetje alles op vampiers de laatste tijdMaar inderdaad, dat is het wel.
quote:
Dat mag ik nu nog wel, en als ik mijn geslacht verander niet meerquote:Maar hoe zit dat (in Nederland) eigenlijk met bloed doneren?
In the Vampire Diaries komt met regelmaat een bloedzak voorbij,...quote:
Uhm gokje, men is dus niet transfoob maar nog steeds wel homofoob,...?quote:[..]
Dat mag ik nu nog wel, en als ik mijn geslacht verander niet meer
Ik vind het wat ver gaan om dat homofobie te noemen. Het is de verantwoordelijkheid van een bloedbank om de veiligheid van het bloed te waarborgen. Als het risico bij bepaalde groepen echt groter is moet je daar gewoon rekening mee houden en niet uit het oogpunt van politieke correctheid of emancipatie toestaan dat een risico-groep bloed gaat doneren. Men vraagt ook niet naar geaardheid maar naar gedrag, lesbiennes of homoseksuele mannen die zich van seks onthouden kunnen wel gewoon doneren.quote:Op zaterdag 1 december 2012 03:22 schreef Hexley het volgende:
[..]
Uhm gokje, men is dus niet transfoob maar nog steeds wel homofoob,...?
Lesbiennes kunnen sowieso doneren, da's de groep met het minste risicoquote:Op zaterdag 1 december 2012 12:13 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik vind het wat ver gaan om dat homofobie te noemen. Het is de verantwoordelijkheid van een bloedbank om de veiligheid van het bloed te waarborgen. Als het risico bij bepaalde groepen echt groter is moet je daar gewoon rekening mee houden en niet uit het oogpunt van politieke correctheid of emancipatie toestaan dat een risico-groep bloed gaat doneren. Men vraagt ook niet naar geaardheid maar naar gedrag, lesbiennes of homoseksuele mannen die zich van seks onthouden kunnen wel gewoon doneren.
Volgens mij voeren organisaties als het COC dan ook de verkeerde strijd. Ze moeten niet de bloedbank gaan dwingen om een risicogroep te gaan accepteren, ze moeten zorgen dat die risicogroep niet langer een risicogroep is. Dat is een veel langere en moeilijker strijd, maar dan pak je wel het echte probleem aan.
En wat als die man een monogame relatie heeft met zijn vriend? Beetje onzin, sluit dan meteen iedereen uit die geen monogame relatie heeft. Ik bedoel: singles zijn "gevaarlijker" dan mensen die een monogame relatie hebben, daar singles nog wel eens (vaak) aan one night stands doen en/of verschillende fuckbudy's hebben.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:06 schreef Onderweg het volgende:
Mja, http://www.nu.nl/binnenla(...)d-van-europa-af.html
Is tot nu toe ongewijzigd.
En hoe weet je of die monogame vriend niet onveilig buiten de deur neukt?quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:55 schreef Xenzo het volgende:
[..]
En wat als die man een monogame relatie heeft met zijn vriend? Beetje onzin, sluit dan meteen iedereen uit die geen monogame relatie heeft. Ik bedoel: singles zijn "gevaarlijker" dan mensen die een monogame relatie hebben, daar singles nog wel eens (vaak) aan one night stands doen en/of verschillende fuckbudy's hebben.
Is dit weer een por naar de homo dat geen enkele van hen monogaam kan zijn?quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
En hoe weet je of die monogame vriend niet onveilig buiten de deur neukt?
quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:06 schreef Onderweg het volgende:
Mja, http://www.nu.nl/binnenla(...)d-van-europa-af.html
Is tot nu toe ongewijzigd.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:55 schreef Xenzo het volgende:
En wat als die man een monogame relatie heeft met zijn vriend? Beetje onzin, sluit dan meteen iedereen uit die geen monogame relatie heeft. Ik bedoel: singles zijn "gevaarlijker" dan mensen die een monogame relatie hebben, daar singles nog wel eens (vaak) aan one night stands doen en/of verschillende fuckbudy's hebben.
Beetje erg kort door de bocht door hiermee te beweren dat homo's geen monogame relatie (zouden kunnen) hebben, er zijn genoeg homo's die monogaam zijn en dus niet buiten de deur pissen. Maar goed, het punt wat ik wilde maken is dat die bloedbank discrimineert. Trouwens, als er al iets in het bloed vinden wordt dan kunnen ze dat tegenwoordig eruit filteren (er worden zelfs hiv-vrije baby's geboren terwijl de vader en/of moeder het hiv-virus heeft).quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:59 schreef wonderer het volgende:
En hoe weet je of die monogame vriend niet onveilig buiten de deur neukt?
Natuurlijk niet. Maar 100% zeker weten doe je het nooit. Ook bij hetero's niet, maar daar is het risico gewoon kleiner, daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:06 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Is dit weer een por naar de homo dat geen enkele van hen monogaam kan zijn?
Erm, er staat in die link toch dat ze binnen 12 maanden geen bloed afnemen van een man die seks heeft gehad met een man?quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Lesbiennes kunnen sowieso doneren, da's de groep met het minste risico![]()
Er is nog wel wat te winnen, want een man die ooit iets van seks heeft gehad met een andere man is levenslang verbannen van donatie, maar een man die met een crackhoer onveilig heeft geneukt, mag het een jaar later gewoon weer proberen.
Dankzij dit soort belachelijke uitspraken, die enkel gebaseerd zijn op nichten die Gay Pride-achtige feesten bezoekt, blijft het imago dat homo's veel losse contacten hebben en/of niet monogaam (zou kunnen) zijn.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:18 schreef wonderer het volgende:
Natuurlijk niet. Maar 100% zeker weten doe je het nooit. Ook bij hetero's niet, maar daar is het risico gewoon kleiner, daar kan ik ook niks aan doen.
Oh ja, nou je het zegt... laatste keer dat ik die vragenlijst onder ogen had, ging het om "ooit", niet de laatste 12 maanden. Maar dan is er verder geen probleem, lijkt me.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:19 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Erm, er staat in die link toch dat ze binnen 12 maanden geen bloed afnemen van een man die seks heeft gehad met een man?
Kan stellen in de 2tal relaties dat geen van beiden buitenom ook maar met een ander iets zouden doen en dat gold voor mij ook. Zou trouwens ook gewoon kunnen want in bepaalde culturen zou dat de grootste fout die je kan maken in je leven. De gedachtegang zal nog iets van vroeger zijn en dat heeft tijd nodig om tot hedendaagse regels te komen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar 100% zeker weten doe je het nooit. Ook bij hetero's niet, maar daar is het risico gewoon kleiner, daar kan ik ook niks aan doen.
Ik vind het stom dat je voor het leven geband bent in plaats van een jaar clean of weet ik het, zoals bij de andere risicogroepen, ik weet ook niet welke gedachte daarachter zit, maar om het nu discriminatie te noemen...
Met alle respect, maar Commissie Gelijke Behandeling moet eens onderzoek doen naar naar hoe het gaat in het buitenland. Nederland is, samen met Amerika, één van de weinige landen waar homo's geen bloed mogen geven. Die zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken en statistieken zijn door de bloedbank zelf gedaan, niet door échte wetenschappers voor de helderheid, die geven namelijk hele andere cijfers weer.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:24 schreef Joanne35 het volgende:
Sanquin beweert op haar website dat het risico ook bij monogame homoseksuele mannen hoger ligt, ze baseren zich op wetenschappelijke onderzoek en statistieken, niet op onderbuikgevoelens. En Xenzo kan wel roepen dat het discriminatie is, maar de Commissie Gelijke Behandeling heeft er ook naar gekeken en Sanquin in het gelijk gesteld.
Dude, dat weet ik, je leest allemaal dingen die ik niet gezegd of bedoeld heb.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:26 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Kan stellen in de 2tal relaties dat geen van beiden buitenom ook maar met een ander iets zouden doen en dat gold voor mij ook. Zou trouwens ook gewoon kunnen want in bepaalde culturen zou dat de grootste fout die je kan maken in je leven. De gedachtegang zal nog iets van vroeger zijn en dat heeft tijd nodig om tot hedendaagse regels te komen.
Kijk buitenom de gayscene zitten ook nog genoeg mannen die iets heel anders zoeken dan wisselende contacten en enkel korte seks relaties alleen die blijven onopgemerkt omdat zij zich gewoon inmengen met het normale leventje.
Dat is niet waar, in bijna alle Europese landen worden mannen die seks hebben gehad met mannen permanent geweigerd voor bloeddonatie. Bovendien heeft de Commissie Gelijke Behandeling niets met het buitenland te maken. Er komt binnenkort wel een uitspraak van de Raad van Europa, en Sanquin heeft al aangegeven daar op te wachten en dan pas eventueel hun beleid aan te passen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:26 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Met alle respect, maar Commissie Gelijke Behandeling moet eens onderzoek doen naar naar hoe het gaat in het buitenland. Nederland is, samen met Amerika, één van de weinige landen waar homo's geen bloed mag geven.
Er zijn ook genoeg landen die transgenders weigeren, zou Nederland dat dan ook maar moeten gaan doen?quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, in bijna alle Europese landen worden mannen die seks hebben gehad met mannen permanent geweigerd voor bloeddonatie. Bovendien heeft de Commissie Gelijke Behandeling niets met het buitenland te maken. Er komt binnenkort wel een uitspraak van de Raad van Europa, en Sanquin heeft al aangegeven daar op te wachten en dan pas eventueel hun beleid aan te passen.
Ja, dat klopt inderdaad. De "voorwaarden" die zij stellen is dat donor geen ziektes heeft, gezond en fit is.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:10 schreef Hexley het volgende:
En in bijvoorbeeld Zweden, UK, Polen, Hongarije, Italië, Spanje, Portugal en Andorra mag het onder bepaalde voorwaarden dus wel. Buiten Europa heb je nog Australië, Nieuw-Zeeland, Japan, Zuid-Afrika, Argentinië en Brazilië.
Met alle respect, maar het is erg opvallend dat als iemand met feiten komt aanzetten dat u dan vrijwel meteen "off-topic" gaat lopen roepen of iemand probeert af te bekken terwijl de discussie wel degelijk gender gerelateerd is.quote:Op zondag 2 december 2012 01:36 schreef Joanne35 het volgende:
Nogmaals, dit is hopeloos offtopic hier, ga die discussie alsjeblieft in een apart topic voeren...
Misschien is het een idee dat u antwoord gaat geven op de vraag die Hexley aan u gesteld heeft.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:10 schreef Hexley het volgende:
Er zijn ook genoeg landen die transgenders weigeren, zou Nederland dat dan ook maar moeten gaan doen?
Deze snap ik niet. De hele discussie ging toch over mannen die met mannen naar bed gingen en daarom (een jaar lang) geen bloed mochten afgeven? Hoe is dat gender gerelateerd? Het begon met de vraag over doneren van bloed, of dat wel of niet mocht, waar W. op antwoorde dat hij het nu nog wel mocht, maar als hij zijn geslacht liet wijzigen niet meer.quote:Op zondag 2 december 2012 14:12 schreef Xenzo het volgende:
Met alle respect, maar het is erg opvallend dat als iemand met feiten komt aanzetten dat u dan vrijwel meteen "off-topic" gaat lopen roepen of iemand probeert af te bekken terwijl de discussie wel degelijk gender gerelateerd is.
Omdat ik eigenlijk niet weet hoe ik daar op moet reagerenquote:Op zondag 2 december 2012 14:22 schreef Joanne35 het volgende:
En waarom reageert niemand verder op de vraag van Seven die hier wel ontopic is?
Sorryquote:Op zondag 2 december 2012 14:48 schreef Nezhi het volgende:
Het zijn ook altijd dezelfde mensen hèalsof er zoveel in dit topic wordt gepost
Tijd om maar weg te gaan uit deze reeks
Niet alle, ik heb alleen nog de borstoperatie.quote:Op zondag 2 december 2012 19:39 schreef Skillsy het volgende:
Ik ben van vrouw naar man helemaal klaar.Zijn hier meer (ex)transmannen die alle operaties achter de rug hebben?
Phallo en bevalt prima ja.Lees al lange tijd mee maar ben er nog geen een tegenkomen hier die ook de phallo heeft.De meeste van jullie willen hun eigen geslacht behouden merk ik wel.quote:Op zondag 2 december 2012 23:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niet alle, ik heb alleen nog de borstoperatie.
Heb je meta of phallo, en hoe bevalt het?
Het is niet zozeer dat ik "het wil houden", ik zie op dit moment meer nadelen dan voordelen aan om het even welke genitale operatie. Dus ik wacht nog evenquote:Op zondag 2 december 2012 23:54 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Phallo en bevalt prima ja.Lees al lange tijd mee maar ben er nog geen een tegenkomen hier die ook de phallo heeft.De meeste van jullie willen hun eigen geslacht behouden merk ik wel.
Ik wil het niet behouden maar het traject gaat nu eenmaal heel langzaam.quote:Op zondag 2 december 2012 23:54 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Phallo en bevalt prima ja.Lees al lange tijd mee maar ben er nog geen een tegenkomen hier die ook de phallo heeft.De meeste van jullie willen hun eigen geslacht behouden merk ik wel.
Uhm, waarover zou je advies willen?quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:11 schreef Seven. het volgende:
Hoi. Ik heb een aantal transvrienden dus ben niet geheel onbekend met de materie. Onlangs gaf de dochter van mijn partner aan dat ze twijfelt over haar identiteit. Destijds heb ik er met haar over gepraat, gezegd dat als zij naar een genderteam wil dat ik met haar meega en noem maar op. Ook gezegd dat het wel gewoon de bedoeling is dat ze naar school gaat (doet ze niet). Helaas is ze nogal snel geneigd om te liegen dus haar beide ouders hebben zoiets van 'het zal wel' en ze denken dat ze het als excuus gebruikt om niet naar school/werk te moeten.
Ik zie wel dat ze enorm met zichzelf in de knoop zit. In mijn beleving is er niet veel jongensachtigs aan haar te ontdekken, behalve dat ze niets heeft met make-up en mode. Maar dat kan heel goed aan mijn eigen perceptie liggen van genderrollen. Ik denk niet zo sterk in die patronen omdat ikzelf ook geworsteld heb met mijn rol als vrouw, maar om dan maar te denken dat er niets met haar aan de hand is gaat te ver.
Kortom, een beetje advies kan geen kwaad! Trouwens, momenteel woont ze bij haar moeder (die homo's al raar vindt..)
quote:This Saturday, the American Psychiatric Association board of trustees approved the latest proposed revisions to the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, what will now be known as the DSM-V. This marks a historic milestone for people who are transgender and gender non-conforming, as their identities are no longer classified as a mental disorder. Homosexuality was similarly declassified as a mental disorder in 1973.
Dank je, ik sta op de wachtlijst in Amsterdam.quote:Op maandag 3 december 2012 16:40 schreef Skillsy het volgende:
@Robinpunt:ik weet niet hoelang jij moet wachten.Ga je naar Amsterdam of Gent?Ik heb het traject in Gent gedaan.Ben vanaf intake tot phalloplastie 22 maanden bezig geweest.
Ik weet van de wachttijden van Amsterdam, schandalig.Ben daarom ook blij dat ik het achter de rug hebt.
Sterkte ermee, meer kan ik niet zeggen
Waarom is dat dan?quote:Op maandag 3 december 2012 21:06 schreef Fixers het volgende:
Ook al is vaginoplastiek een beter uitgewerkte procedure dan de phallo en meta operaties.
Dit ja. Iets uit niets creeren is lastiger dan andersom.quote:Op maandag 3 december 2012 23:01 schreef Fixers het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat het makkelijker is om van een penis een redelijk functionele vagina te maken dan andersom. Volgens mij is er wereldwijd ook gewoon meer ervaring met de vaginoplastieken omdat ze gewoonweg al vaker zijn uitgevoerd.
Dat het geen echte piemel is?Ja als je een echte wilt hebben kan je wel wachten tot je een ons weegt want een echte penis zal het nooit worden.En men zou die ook nooit kunnen creeren denk, gezien hoe complex het penis orgaan wel niet is.quote:Op maandag 3 december 2012 17:07 schreef wonderer het volgende:
De operatie zelf vind ik al een groot nadeel, de onzekerheid van de uitkomst, littekens, ongemak, het feit dat het in beide gevallen het "niet is"... Ik wacht nog wel even.
Zeker als er een ouder is die er niet echt open voor staat. En van 'wachten tot het overgaat' zijn weinig succesverhalen bekend. Of het nou GD is of niet, ik denk dat je het maar beter zsm kan weten (ook ivm evt gedragsproblemen).quote:Op maandag 3 december 2012 21:31 schreef Seven. het volgende:
Ik ben allang blij dat ze het aangeeft. Ik ben meer dan bereid om haar te geloven ondanks dat ik er weinig 'jongensachtigs' in herken. Ik zal bij mijn partner het balletje nog eens opgooien. Met zulke problematiek, of het nu oprecht is of niet, kun je als ouder denk ik best wat hulp bij gebruiken.
Belde voor intake bij het UZ mocht binnen 2 weken komen.Dat was in februari.In juni naar de endo en ook naar de plastische chirurg.In juli het jaar erop borst en buik operatie.Jaar daarop phalloplastie.Heb 1 operatie nodig gehad,ze creeren de penis en plasbuiis in 1 operatie.Mijn penis is 9cm (heb expres zo klein gevraagd)Heb geen erectie pomp of wat dan ook.Meta was voor mij geen optie.Ik kan/mag natuurlijk geen foto's plaatsen maar ik ben trots op wat ik heb.Alles beter dan daarvoor ;-)quote:Op maandag 3 december 2012 20:41 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Dank je, ik sta op de wachtlijst in Amsterdam.
Vanaf intake tot phallo in 22 maanden is snel zeg, hoe lang was je aan de hormonen toen je de phallo kreeg? Hoeveel operaties had je nodig voor de phallo als ik vragen mag?
Ik zou zo graag iets tussen de phallo en meta in willen... Ik vind de phallo zo groot, ik wil dat 'pompsysteem' ook niet en sommige meta's zijn juist weer bijna onzichtbaar. Ik denk dat het een meta met implantaat wordt.
Zoals ik hieronder schreef, ja je kan kleinere krijgen maar dan moeten je weten dat je geen erectie pomp kan krijgen want zo n pomp alleen is al 11 a 12 cm.En naar mijn idee is penetratie erg moeilijk onder de 10 cm.Mijn is onder de 10 cm .Dat scheelt heel veel inderdaad qua realisme.Ik heb exspress om een kleinere gevraagd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:43 schreef wonderer het volgende:
Ik snap dat blij bent met je keuze, maar voor mij verandert het niksIk heb inderdaad weinig lower dysphoria dus die noodzaak is er ook niet echt.
Ik zat me naar aanleiding van Robin nog wel af te vragen of ze ook kleine phallo's maken. Niet zo lang en dik als een erectie, maar gewoon, 10 cm en een kleinere omtrek, als een gemiddelde flaccid penis. En of dat qua procedure nog verschil maakt.
Ik heb ook CZ, en heb er tot nu toe alle keren nog eens achteraan gemoeten omdat de nota in eerste instantie afgekeurd wordtquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:22 schreef Maisnon het volgende:
even tussen de piemels door
Mijn verzekering had aangegeven dat ze zoveel behandelingen vergoeden voor het gezicht ontharen zeg maar.
Dat heeft bij mij lang geduurd :p maar nu heb ik wat gevonden die ook ervaring met dit soort dingen hebben, en bij hun werkt het zo dat ik de rekening krijg en daarna zelf met CZ telkens contact op moet nemen, gaat dat een beetje soepel?
In plaats van dat zij dus direct de verzekering opsturen krijg ik de factuur en moet er dan achteraan.. wat zijn jullie ervaringen
Ik heb nog nooit van een meta met implantaten gehoord... krijg je daar meer lengte van dan? Want voor erecties lijkt het me niet echt nodig.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:27 schreef robinpunt het volgende:
Ik heb ook naar de Centurion gekeken die dr. Raphael maakt maar ik vond het resultaat hetzelfde als een meta met implantaten
Niet zo bestquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:22 schreef Maisnon het volgende:
In plaats van dat zij dus direct de verzekering opsturen krijg ik de factuur en moet er dan achteraan.. wat zijn jullie ervaringen
Het is ook niet voor erecties, het is gewoon een soort stukje plastic voor dikte en lengte. Ik vind het er wel natuurlijk uitzien.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van een meta met implantaten gehoord... krijg je daar meer lengte van dan? Want voor erecties lijkt het me niet echt nodig.
De besloten yahoo groups ftmphalloplasty heeft veel foto's. Van verschillende soorten technieken en chirurgenmEn neem aan dat je ook lid bent van de yahoo VM? Daar staat ook een foto van de mijne.Als je wilt kan ik een foto naar je mailenquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:55 schreef wonderer het volgende:
Ik heb geen behoefte aan penetratie (en mocht dat veranderen, dan zijn er holle voorbinddildo's).
Heb je wel balimplantaten en alles of moet dat nog? Ik ga dit wel in mijn achterhoofd houden. Als je toevallig bronnen hebt van vergelijkbare resultaten, ik heb nog nooit "een kleintje" gezien, alleen maar van die dikke worsten.
Ik heb veel meta's gezien maar vind het gewoon een clitoris met ballen om te zien.Die Centrion techniek is naar mijn idee zo dat ze de kleine schaamlippen om de clitris doen om zo een ddikkere vorm piemel te krijgen.Gewone meta is gewoon heel dun.Seks met een meta is naar mijn idee onmogelijk.Een meta heeft welliswaar ongeveer diezelfde grote als een mircro penis bij een man maar een mirco penis is nog altijd vele malen dikker dan een clitoris.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van een meta met implantaten gehoord... krijg je daar meer lengte van dan? Want voor erecties lijkt het me niet echt nodig.
Ik heb geen meta, de uroloog had verteld dat hij veel te klein was.Had er niet mee staande kunnen urinerenquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:09 schreef wonderer het volgende:
Ik vind zo'n dikke meta echt raar.
Wie was jouw chirurg?
Ja, die twee opmerkingen waren niet aan elkaar gerelateerdquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:15 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik heb geen meta, de uroloog had verteld dat hij veel te klein was.Had er niet mee staande kunnen urineren
Mijn penis is gemmakt door chirurg prof.Monstrey en prof. Hoebeke (uroloog)
Met je brede kennissenkring en ervaring met andere transgenders moet je volgens mij ondertussen wel weten dat gender niet zo'n heel vastomlijnd geheel isquote:Op zaterdag 1 december 2012 21:11 schreef Seven. het volgende:
Hoi. Ik heb een aantal transvrienden dus ben niet geheel onbekend met de materie. Onlangs gaf de dochter van mijn partner aan dat ze twijfelt over haar identiteit. Destijds heb ik er met haar over gepraat, gezegd dat als zij naar een genderteam wil dat ik met haar meega en noem maar op. Ook gezegd dat het wel gewoon de bedoeling is dat ze naar school gaat (doet ze niet). Helaas is ze nogal snel geneigd om te liegen dus haar beide ouders hebben zoiets van 'het zal wel' en ze denken dat ze het als excuus gebruikt om niet naar school/werk te moeten.
Ik zie wel dat ze enorm met zichzelf in de knoop zit. In mijn beleving is er niet veel jongensachtigs aan haar te ontdekken, behalve dat ze niets heeft met make-up en mode. Maar dat kan heel goed aan mijn eigen perceptie liggen van genderrollen. Ik denk niet zo sterk in die patronen omdat ikzelf ook geworsteld heb met mijn rol als vrouw, maar om dan maar te denken dat er niets met haar aan de hand is gaat te ver.
Kortom, een beetje advies kan geen kwaad! Trouwens, momenteel woont ze bij haar moeder (die homo's al raar vindt..)
Bedankt voor de tip. Mooi om te zien hoe ze na zo'n jeugd nu dan toch (erg) gelukkig lijkt te zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:52 schreef Maisnon het volgende:
EDIT:
Deze docu is echt de moeite waard om te kijken! Jackie Green gaat het over, een meisje uit Engeland die al vroeg met puberteitsremmers begon en supervroeg dus ook haar SRS had, het gaat over haar leven en achtergrond en hoe ze Miss England probeert te worden
Ik weet niet hoe een penis voelt jongen dus kan er niet op antwoorden.Orgasmes zijn zoals voorheen, alleen moet ik nu aftrekken dus de manier waarop is anders.Het gevoel is wel sterker, en daar bedoel ik mee dat ik ontzettend snel klaar kom, dat is dan weer een nadeel.Uistellen van het orgasme lukt (me) nog nietquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:37 schreef Xenzo het volgende:
@ Skillsy,
Excuus als ik een te persoonlijke vraag stel, maar zit er dan gevoel in? Zo ja, kan ik dat gevoel vergelijken met mijn biologische penis of is dat gevoel anders?
Dat lijkt me echt een rare gewaarwording... Positief raar, maar toch.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:36 schreef Skillsy het volgende:
Ps: eigenlijk is mijn penis 1 grote clitoris, als ik eroverheen wrijf met mijn vinger voel ik mijn clitoris, dat komt omdat er een clitorale zenuw door de penis loopt
quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:37 schreef Xenzo het volgende:
@ Skillsy,
Excuus als ik een te persoonlijke vraag stel, maar zit er dan gevoel in? Zo ja, kan ik dat gevoel vergelijken met mijn biologische penis of is dat gevoel anders?
Dat is inderdaad waar wat u zegt, dat iedereen het anders ervaart qua gevoel. Wel mooi dat u blij bent met uw penis, vooral is het voor u fijn dat hij werkt zoals hij moet werken en dat u er plezier mee hebt tijdens de seks.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:33 schreef Skillsy het volgende:
Ik weet niet hoe een penis voelt jongen dus kan er niet op antwoorden.Orgasmes zijn zoals voorheen, alleen moet ik nu aftrekken dus de manier waarop is anders.Het gevoel is wel sterker, en daar bedoel ik mee dat ik ontzettend snel klaar kom, dat is dan weer een nadeel.Uistellen van het orgasme lukt (me) nog niet
Ik heb geen vagina meer maar ik voel nog steeds die samentrekkingen, maar dat is de bekkenbodemspieren die samen trekken
Je gaat me toch niet verstaan want jij hebt een echte piemel dus we zullen nooit weten of ik hetzelfde voel als mannen.
Dat is een goede vraag. Nu ik er zo over zit na te denken, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe vrouwen hun orgamse ervaren. Mensen die van geslacht veranderd zijn, die zoude misschien deze vraag wel kunnen beantwoorden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:33 schreef Skillsy het volgende:
Vraag me af hoe mannen hun orgasme ervaeren,scheelt dat veel met vrouwen? Denk dat we daar nooit achter komen (?)
Dat is het ook voor mij was het echt omschakelen.Ook dat je er gevoel in hebt(tactiele gevoel).Nu voelt het normaal want ben al aantal jaartjes post op.Maar in het begin is het allemaal kijken wat beste werkt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt een rare gewaarwording... Positief raar, maar toch.
Mijn orgasme is in ieder geval wel veranderd. Het is nog net zo lang als vroeger (dus dat heb ik voor op de biomannenquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:55 schreef Xenzo het volgende:
Dat is een goede vraag. Nu ik er zo over zit na te denken, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe vrouwen hun orgamse ervaren. Mensen die van geslacht veranderd zijn, die zoude misschien deze vraag wel kunnen beantwoorden.
Echt ongelovelijk dat die pseudowetenschap van Blanchard gewoon in de DSM wordt opgenomen. Doet je afvragen hoe betrouwbaar de rest van dat boek isquote:Ray Blanchard has been named to chair the Paraphilia subworkgroup for the DSM-V, and he has proposed changing the Transvestic Fetishism diagnosis to Transvestic Disorder with one of two modifiers: with Fetishism, or with Autogynephilia. While the diagnosis supposedly targets “heterosexual males” who crossdress, the psychological literature regarding autogynephilia (the bulk of it written by Blanchard) repeatedly claims that lesbian, bisexual and asexual trans women are really just heterosexual men with a fantasy problem. Therefore, according to Blanchard’s proposal, a queer-identified trans woman (such as myself) could theoretically be diagnosed as having "Transvestic Disorder" any time that I have any kind of sexual urge while wearing women's clothing. Since I wear women's clothing pretty much every day of my life these days, my sexuality would presumably be considered perpetually transvestically disordered according to this diagnosis
And then, when no one was looking, in mid-2010, Blanchard and the DSM committee expanded it even further, so that it now includes trans people of all identities, trajectories and sexual orientations. As it is written now, Transvestic Disorder can be applied to any person who is sexually active while wearing clothing incongruent with their birth-assigned sex. It also canonizes the term "autoandrophilia" as a sexualizing diagnosis that can be applied to trans male/masculine folks. And while GID/Gender Dysphoria are pathologizing, Transvestic Disorder is both pathologizing and sexualizing. And when you sexualize someone, you invalidate them!
De DSM staat bol van de pseudowetenschap. Het gros van de seksuele parafilia (eigenlijk alles wat niet standaardmissionaris is tussen een man en vrouw) worden als een afwijking bestempeld. Zonder dat daar enige wetenschappelijke emperische basis voor is. Sterker nog er zijn voor genoeg categoriën, zoals sado-masochisme juist genoeg onderzoeken die aantonen dat het geen afwijking/aandoening/probleem is. Maar ja alles wat met seks te maken heeft is icky in de VS dus ziek. Wetenschappelijk bewijs niet nodig, of er wordt xenofoob overheen gewalst.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:24 schreef Joanne35 het volgende:
Hmm, te vroeg gejuicht: Trans people still "disordered" according to latest DSM
[..]
Echt ongelovelijk dat die pseudowetenschap van Blanchard gewoon in de DSM wordt opgenomen
Ik denk dat je niet je buikspieren bedoeld maar je bekkenbodemspieren.Klopt dat?quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mijn orgasme is in ieder geval wel veranderd. Het is nog net zo lang als vroeger (dus dat heb ik voor op de biomannen) maar het voelt nu alsof mijn lichaam probeert te ejaculeren. En ik kan niet meer klaarkomen zonder mijn buikspieren aan te spannen
Ben je ook al 6 jaar klaar of dat nog niet?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:31 schreef Maisnon het volgende:
Iets meer dan 6 jaar geleden dat ik voor het eerst in deze reeks poste
Jeetje
Nee, buikspieren. Abs. Wat erg vervelend is als ik recent cola heb gedronkenquote:Op woensdag 5 december 2012 17:07 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet je buikspieren bedoeld maar je bekkenbodemspieren.Klopt dat?
Ik herken verder niet wat jij omschrijft.Wel vind ik mijn orgasmes iets anders sinds ik hormonen gebruik.
Oh, je bedoeld dat je dan gaat boeren of wat?Wat bedoel je dan met buikspieren?Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op woensdag 5 december 2012 17:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, buikspieren. Abs. Wat erg vervelend is als ik recent cola heb gedronken
Vrouwen kunnen ook ejaculeren maar zonder dat er iets uit komt (meen ik ergens gelezen te hebben)quote:Op woensdag 5 december 2012 19:36 schreef Fixers het volgende:
Het mannelijk orgasme gaat samen met een ejaculatie. Om het sperma vaart te geven trekken je buikspieren samen.
Ja, klopt wel hoor, hormonen hebben zeker invloed op je orgasme:quote:Op woensdag 5 december 2012 22:05 schreef wonderer het volgende:
Ik denk dat er wel wat meer verandert onder invloed van de hormonen, anders kan ik het echt niet uitleggen.
(bron)quote:Boys who discover masturbation before puberty can't ejaculate, but they can have orgasms. They can also have multiple orgasms like women can, but then lose this ability when puberty adds ejaculation to their orgasms.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
Maar je kent het verhaal toch van squirtende vrouwen?Hebben vrouwen niet boven hun plasgaatje en onder de clitoris een gaatje (weet even de de naam niet) waar er tijdens orgasmes wit vocht uit komtquote:Op woensdag 5 december 2012 23:18 schreef Fixers het volgende:
Sinds ik aan de hormonen ben geen orgasme meer gezien. Wat wonderer omschrijft klinkt inderdaad als een mannelijk orgasme.
Ja, dat. Maar dan veel en veel sterker dan het vroeger was (want toen merkte ik het uberhaupt niet).quote:Op woensdag 5 december 2012 23:29 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Maar je kent het verhaal toch van squirtende vrouwen?Hebben vrouwen niet boven hun plasgaatje en onder de clitoris een gaatje (weet even de de naam niet) waar er tijdens orgasmes wit vocht uit komt
Ik denk eerder wat Wonderer beschrijft schokken zijn, dat schokken heb ik ook , want een clitoris maakt ejaculatie bewegingen na orgasmes.Uroloog heeft mij dat van dichtbij in een filmpje laten zien, welliswaar komt er niks uit maar hij maakt exacte beweingen als een penis tijdens het klaarkomen.Dat komt omdat de clitoris hetzelfde is als een penis.Bedoel je dit Wonderer?
En Fixers, is dat echt zo dat u meedere orgasme kunt krijgen?En u bent volledig vrouw?Wat raar, sinds ik aan de testo zit en zeker sinds de phallo kan ik helemaal geen meedere orgasmes krijgen.
Is daar medische onderzoeken naar verricht?
Dat klopt ook, dat staat ook in die quote van me hierboven. Zodra jongens in de pubertijd komen verliezen ze het vermogen tot meervoudige orgasmes en gaan ze ejaculeren, blijkbaar komt dat door de testosteron. Maar het werkt blijkbaar ook andersom, zodra een transvrouw aan de androcur gaat en de testosteron uit haar lijf verdwijnt komt dat vermogen tot meervoudige orgasmes terug en verdwijnt de ejaculatie.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:29 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wat raar, sinds ik aan de testo zit en zeker sinds de phallo kan ik helemaal geen meedere orgasmes krijgen.
Dan ben je wel een uitzondering volgens mijquote:Op woensdag 5 december 2012 23:52 schreef wonderer het volgende:
Testo heeft bij mij nul invloed op de sexdrive,
Wat je omschrijft klinkt exact zoals ik mijn orgasmes herinner. Die spieren in je onderbuik die krachtig samentrekken, samen met de bekkenbodemspier. Dat kan bij een heftig orgasme nog best eens pijn doen.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat. Maar dan veel en veel sterker dan het vroeger was (want toen merkte ik het uberhaupt niet).
Tsk, mannen.... klaarkomen en snurken.quote:Meerdere orgasmes weet ik niet, ben het na eentje altijd zat
Story of my lifequote:Op woensdag 5 december 2012 23:56 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dan ben je wel een uitzondering volgens mij
Nee ik heb sinds ik een penis heb ook bijna geen libido meer.Maar aan de andere kant heb ik veel andere dingen waar ik mee bezig benquote:Op woensdag 5 december 2012 23:56 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dan ben je wel een uitzondering volgens mij
Dit is de eerste herhalingsconsult bij de endocrinoloog?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:22 schreef wupke79 het volgende:
Hallo mensen, ik lees al een tijdje mee in deze topicreeks (eigenlijk al vanaf het begin van mijn zoektocht zo'n 2 jaar geleden) en ik zit eigenlijk met een prangende vraag.
Momenteel zit ik bij het VUmc in de real-life fase en begin volgend jaar mag ik bij de hormoondokter terugkomen voor de 3 maanden check-up. En nu vroeg ik me eigenlijk af of iemand mij hier kan vertellen wat zo'n herhaalconsult bij de hormoondokter (endo?) precies inhoudt?
Het klinkt misschien allemaal wat aanstellerig, maar ik heb altijd enorm veel behoefte om dit soort dingen van te voren te weten. Ik heb namelijk naast mijn genderdysforie ook nog te kampen met enorme angsten voor medisch onderzoeken en behandelingen. En dat is een behoorlijk lastig als je een medisch transitietraject in bent gestapt.
Ik kan er gelukkig wel mee dealen, zolang ik maar die voorspelbaarheid heb. Maar als er onverwachte dingen gebeuren dan kan ik echt volledig in paniekmodus schieten.
Ik neem aan dat het een soort onderzoek is net als het eerste consult? Zeg maar even op de weegschaal, luisteren met stethoscoop en nog even de bloeddruk opnemen.
Of gaan ze dit keer veel meer opmeten en bekijken? Ik bedoel moet je je voor die herhaalconsulten deels (of compleet) ontkleden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
Dat hoop ik ook voor je! Hoe erg is die angst van je? Want als je het complete traject gaan doen, dus inclusief operaties, dan zul je toch echt momenten hebben waar je (deels) niet gekleed gaat zijn. Denk aan operaties, en de ontharing voor die gebieden. Dat wordt lastig met ondergoed aanquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:37 schreef wupke79 het volgende:
En het mooiste is dat ik nu ook een ziekenhuis heel dicht in de buurt heb gevonden waar ze met hetzelfde apparaat werken en waar je gewoon je kleren aan kan houden (zolang er maar geen metaal in zit).
Ik hoop echt dat ik ooit van deze angsten af kan komen.
Ik droeg toen een katoenen knie-lengte jurk met jeans en gympies (want ik ben nu eenmaal een jurk+jeans type). Schoenen moesten uit, ook voor het meten van mijn lichaamslengte, ik bleek 5 cm korter dan ik altijd dacht.quote:Tijdens het onderzoek kunt u uw T-shirt, onderbroek en sokken
aanhouden. Metalen sieraden en navelpiercings moeten worden
afgedaan. Het onderzoek is niet belastend of schadelijk voor uw
gezondheid.
Ik neem aan dat dit niet alleen is vanwege de gedachte dat je bang bent die man-in-een-jurk te worden?quote:Op maandag 10 december 2012 13:26 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Ik had al min of meer besloten dat eventuele transitie er niet in zit en ik ben nu bezig om te stoppen met de psychische behandeling. Ik probeer het een plekje te geven en mezelf te helpen, zonder steun van hulpverleners.
Dat is de hoofdreden eigenlijk. Ik zie het gewoon niet zitten (lees: ik ben doodsbenauwd dat ik heel erg mannelijk uit zie als vrouw) en als ik er niet 100% achter sta kan ik het beter uit mijn hoofd zetten. En mijn stem, gezicht (ogen die te dicht bij elkaar staan, een te grote neus, te hoekig) en lengte... het plaatje gaat voor mij niet 'kloppen'. Onzekerheid speelt ook een grote rol.quote:Op maandag 10 december 2012 13:30 schreef Abby79 het volgende:
Ik neem aan dat dit niet alleen is vanwege de gedachte dat je bang bent die man-in-een-jurk te worden?
Want ik denk dat je dan de verkeerde beslissing neemt...
Dank jequote:Op maandag 10 december 2012 13:30 schreef Abby79 het volgende:
Maar succes dan! Ik hoop dat het je gaat lukken zoals je wilt, met of zonder die hulp.
Niet vervelend bedoelt, want het was een moeilijke keuze natuurlijk voor je; maar dat was wat ik ook keer op keer gedaan heb en dan kwam het toch weer hier op uitquote:Op maandag 10 december 2012 16:48 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Heb me de laatste twee weken heel voorzichtig iets mannelijker opgesteld (uiterlijk en rolpatroon) en dat valt blijkbaar wel in de smaak bij vrouwen (ik heb eh... interesse opgewekt). Ik ben blijkbaar toch wel aantrekkelijk voor sommigen, maar ik kan het maar niet begrijpen. Probleem is alleen dat ik er eigenlijk niet op in kan/wil gaan zoals ik nu ben.
Je zult zeker geen pics in je FoBo zetten?quote:Op maandag 10 december 2012 17:02 schreef Maisnon het volgende:
Ben benieuwd hoe beroerd ik eruit zie als alles rood is
HEY EEN POSTquote:Op maandag 10 december 2012 17:12 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Je zult zeker geen pics in je FoBo zetten?
Same here...quote:Op maandag 10 december 2012 17:01 schreef Maisnon het volgende:
Niet vervelend bedoelt, want het was een moeilijke keuze natuurlijk voor je; maar dat was wat ik ook keer op keer gedaan heb en dan kwam het toch weer hier op uit
Hehe, succes! Ik word overigens amper rood, tegen de tijd dat ik naar buiten loop is alleen m'n bovenlip ietsjes roder, de rest zie je niet eens.quote:Op maandag 10 december 2012 17:02 schreef Maisnon het volgende:
Hier ook. Echt wel een paar keer geprobeerd maar nu ben ik toch echt heel erg blij dat ik deze weg bega. Het is uiteraard iets waar je jezelf goed bij voelt. Denk er nog goed over na Sosjaalist. Hoe oud ben je eigenlijk? Leeftijd kan nog best schelen in het resultaat.quote:Op maandag 10 december 2012 17:01 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoelt, want het was een moeilijke keuze natuurlijk voor je; maar dat was wat ik ook keer op keer gedaan heb en dan kwam het toch weer hier op uit
Net zoals Abby zegt: roodheid is amper te zien. Succes evenwel!quote:Op maandag 10 december 2012 17:02 schreef Maisnon het volgende:
Ik begin trouwens ook eindelijk met gezichtshaar wegflitsenzit al bijna een jaar aan de hormonen maarja het kwam er telkens niet van vooral door financieel gedoe. Had vandaag een intake gesprekje en volgende week maandag is de eerste sessie
Daar kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn! Heel mooi!quote:
Mocht je besluiten er wel op in te gaan wees dan wel eerlijk over je gevoelens en ga ze niet lopen verzwijgen tegenover een mogelijke partner. Jezelf anders (mannelijker) voordoen dan je echt bent is nl. nogal unfair tegenover een partner, zeker omdat je echte gevoelens niet weg zullen gaan en de kans groot is dat je dit probleem later alsnog onder ogen zult moeten zien. Daar wil je een partner niet mee opzadelen behalve als je van begin af aan open over je gevoelens bent geweest zodat ze weet waar ze aan begint.quote:Op maandag 10 december 2012 16:48 schreef De_Sosjaalist het volgende:
[..]
Heb me de laatste twee weken heel voorzichtig iets mannelijker opgesteld (uiterlijk en rolpatroon) en dat valt blijkbaar wel in de smaak bij vrouwen (ik heb eh... interesse opgewekt). Ik ben blijkbaar toch wel aantrekkelijk voor sommigen, maar ik kan het maar niet begrijpen. Probleem is alleen dat ik er eigenlijk niet op in kan/wil gaan zoals ik nu ben.
Waarschijnlijk net zo leukquote:Op maandag 10 december 2012 17:02 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben nu 19. Leeftijd is niet echt een probleem. Ik ben gewoon bang dat het niet lukt om een vrouwelijk uiterlijk te 'krijgen' (eh... wat een woordkeuze). Mijn lengte en vooral mijn gezicht zijn gewoon absoluut niet vrouwelijk... en dan die zware stem...quote:Op maandag 10 december 2012 19:27 schreef Fixers het volgende:
Hier ook. Echt wel een paar keer geprobeerd maar nu ben ik toch echt heel erg blij dat ik deze weg bega. Het is uiteraard iets waar je jezelf goed bij voelt. Denk er nog goed over na Sosjaalist. Hoe oud ben je eigenlijk? Leeftijd kan nog best schelen in het resultaat.
Nicequote:Voor de geïnteresseerden: Ik heb gisteren mijn unbirthday (ik vind wedergeboorte zo oudbollig klinken) kaartje op mijn blog gezet. Ik heb wel het idee dat het zo voor mensen die mij al langer kennen duidelijk is dat de verandering nu echt gaande is. Ik ben heel tevreden over hoe het is ontvangen. (linkje in mijn sig)
Dat lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend. Wat betreft de gevoelens, ik hoop toch echt dat ik ze uit mijn hoofd kan krijgen. Het zou mijn leven in ieder geval een stuk gemakkelijker (en hopelijk ook leuker) maken. Echt supermannelijk zal ik nooit worden trouwens, maar ik ben ook niet heel uitgesproken vrouwelijk.quote:Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef Joanne35 het volgende:
Mocht je besluiten er wel op in te gaan wees dan wel eerlijk over je gevoelens en ga ze niet lopen verzwijgen tegenover een mogelijke partner. Jezelf anders (mannelijker) voordoen dan je echt bent is nl. nogal unfair tegenover een partner, zeker omdat je echte gevoelens niet weg zullen gaan en de kans groot is dat je dit probleem later alsnog onder ogen zult moeten zien. Daar wil je een partner niet mee opzadelen behalve als je van begin af aan open over je gevoelens bent geweest zodat ze weet waar ze aan begint.
Bedenk wel, dat vonden velen van zichzelf hier. Ikzelf niet op z'n minst. Zelfs zo erg dat ik 8 jaar geleden (toen ik 25 was) er zo erg onder leed dat ik dacht er gewoon maar uit te stappen - ik kon toch nooit worden wie ik wilde zijn. En nu ben ik gewoon echt tevreden met mezelf! Hoewel dat voor jou misschien wel ongeloofwaardig klinkt...quote:Op maandag 10 december 2012 21:00 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Ik ben nu 19. Leeftijd is niet echt een probleem. Ik ben gewoon bang dat het niet lukt om een vrouwelijk uiterlijk te 'krijgen' (eh... wat een woordkeuze). Mijn lengte en vooral mijn gezicht zijn gewoon absoluut niet vrouwelijk... en dan die zware stem...
Het VUmc heeft tegen mij gezegd dat boven de 25 een goed resultaat niet meer te verwachten is, maar dat kan evengoed gezegd zijn om mijn motivatie te testen. De gedachte heeft me in ieder geval wel veel stress opgeleverd.quote:Op maandag 10 december 2012 22:13 schreef Fixers het volgende:
Je bent 19. Dan heb je waarschijnlijk nog een jong en jongensachtig gezicht waar de echt volwassen mannelijke trekken nog niet helemaal ontwikkeld zijn. Dat scheelt een boel. De grens leggen ze bij het VUmc volgens mij op 27 jaar oud (verbeter me als ik het fout heb), daaronder is de transitie meestal uiterst succesvol, daarboven zijn de resultaten minder.
Ik hoop dat ze dat niet letterlijk zo zeggen, dat klinkt wel heel fout... ja, na die leeftijd is het lastiger voor de hormonen hun bedoelde resultaat te halen, maar om dan meteen te zeggen dat er geen goed resultaat meer verwacht kan worden?! Ik was verdorie 30 bij aanmelding, die hormonen doen ook dan nog wel wat hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 02:35 schreef Venus-Castina het volgende:
Het VUmc heeft tegen mij gezegd dat boven de 25 een goed resultaat niet meer te verwachten is, maar dat kan evengoed gezegd zijn om mijn motivatie te testen. De gedachte heeft me in ieder geval wel veel stress opgeleverd.
Nou, als ik foto's zie van mannen die op latere leeftijd zijn begonnen, heb ik ook wel zoiets van... ja... Vrouwen in de overgang zien er ongeveer hetzelfde uit. Hormonen werken nu eenmaal je hele leven op je in, dus hoe later je begint, hoe meer schade je moet herstellen, om het cru uit te drukken.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:00 schreef Skillsy het volgende:
Voor transmannen is het dan weer makkelijker.Of zou er ook een leeftijd aangebonden zijn?Tuurlijk is die puberteit funnest maar bij transmannen minder dan transvrouwen.
quote:Vetcellen maken het enzym aromatase aan. Aromatase zet mannelijke geslachtshormoon testosteron om in het vrouwelijke geslachtshormoon estradiol. Hoe meer vet mannen hebben, des te minder testosteron en des te meer estradiol circuleert er in hun lichaam.
Dikke drag queens zijn ook vaak overtuigenderquote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef Joanne35 het volgende:
Bij trans vrouwen zie je trouwens ook dat dikke vrouwen vaak sneller passabel worden bedenk ik me net
Hoe dat zo?Dacht juist andersom??quote:Op woensdag 12 december 2012 11:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dikke drag queens zijn ook vaak overtuigender
Bij dikke transmannen zijn de borsten wel weer makkelijker weg te werken (tenzij ze enorm zijn natuurlijk).
Omdat het minder opvalt, want dikke mannen hebben vaak ook een beetje boobsquote:Op woensdag 12 december 2012 12:05 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hoe dat zo?Dacht juist andersom??
Ach zo had ik het nog niet bekekenquote:Op woensdag 12 december 2012 12:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat het minder opvalt, want dikke mannen hebben vaak ook een beetje boobs
Ik had cup Equote:Op woensdag 12 december 2012 16:56 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ach zo had ik het nog niet bekeken.Heb jij overigens littekens?Jij bent niet dik.Ik heb geen littekens, ze hebben het via de tepelhof gedaan.
Toch jammer dat er dan een verschil zit tussen types dikquote:Op woensdag 12 december 2012 12:31 schreef wonderer het volgende:
Omdat het minder opvalt, want dikke mannen hebben vaak ook een beetje boobs
Ik vind het een mooi resultaat, ondanks de lidtekens. Best een mooi stel schouders.:)quote:Op woensdag 12 december 2012 17:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik had cup EDus ja.
[ afbeelding ]
Ik wacht eerst wel tot die uitzending van Spuiten & Slikken online komt te staan voor ik mijn conclusies trek... Heeft iemand het misschien gezien?quote:Op woensdag 12 december 2012 17:54 schreef Abby79 het volgende:
Nu is de McD al niet te populair bij me, maar dit is toch ook niet netjes... COC wil uitleg McDonald's over transgenderincident
Tja, ik moet ook zeggen, met die crossdressing presentator erlangs en een cameracrew erachter is het natuurlijk wel iets logischer, maar het hoort natuurlijk ook dan niet te gebeurenquote:Op woensdag 12 december 2012 22:02 schreef Joanne35 het volgende:
Ik wacht eerst wel tot die uitzending van Spuiten & Slikken online komt te staan voor ik mijn conclusies trek... Heeft iemand het misschien gezien?
Edit: Oh, zie dat hij al wel online staat: hier
Mijn moeder heeft mijn oude BH's dus jaquote:Op woensdag 12 december 2012 20:59 schreef Skillsy het volgende:
@Wonderer: Ziet er erg goed eigenlijk.Ben je al wezen zwemmen ed?Hoeveel post-op ben je nu?Ik had eigenlijk niks (heel minimaal)Maar ben ook erg dun, maar dat hoeft niks te betekenen.Is denk ook erfelijk bepaald neem ik aan.
Thanksquote:Op woensdag 12 december 2012 21:07 schreef robinpunt het volgende:
Mooie borst en schouders Wonderer. Heb je ook siliconepleisters geplakt na de operatie?
quote:Op woensdag 12 december 2012 21:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik vind het een mooi resultaat, ondanks de lidtekens. Best een mooi stel schouders.:)
Sommige reacties eronder zijn ook niet bepaald netjes.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:54 schreef Abby79 het volgende:
Nu is de McD al niet te populair bij me, maar dit is toch ook niet netjes... COC wil uitleg McDonald's over transgenderincident
Dat is vrij standaard op de frontpage helaasquote:Op donderdag 13 december 2012 18:10 schreef RadioSlut het volgende:
Sommige reacties eronder zijn ook niet bepaald netjes.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kijk dagelijks op de frontpage maar zoiets heb ik nog nooit gezienquote:Op donderdag 13 december 2012 18:16 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Dat is vrij standaard op de frontpage helaas.
quote:Op donderdag 13 december 2012 18:23 schreef robinpunt het volgende:
Ik heb m'n eerste binder... Als ik naar beneden kijk dan zie ik nog een behoorlijke bult. Van voren valt het wel mee...Op de foto valt niks te zien! Als je naar beneden kijkt zie je wel vaker dingen die er niet zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaleidoscopiklimax
Ik heb m'n eerste binder... Als ik naar beneden kijk dan zie ik nog een behoorlijke bult. Van voren valt het wel mee...Met uw binder ziet uw bovenlichaam er plat uit, gewoon als een man. Mag ik vragen hoe uw bovenlijf eruit ziet als u geen binder aan hebt? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe veel het verschil is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha. Dank je.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:29 schreef RadioSlut het volgende:
Op de foto valt niks te zien! Als je naar beneden kijkt zie je wel vaker dingen die er niet zijn
Aardig dat u dat zegt.. Ik plaats liever geen foto als u het niet erg vindt maar ik heb eigenlijk cup B. Dat is op zich niet zo heel groot maar ik ben vrij dun waardoor ze toch erg opvallen en moeilijk te pletten zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:50 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Met uw binder ziet uw bovenlichaam er plat uit, gewoon als een man. Mag ik vragen hoe uw bovenlijf eruit ziet als u geen binder aan hebt? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe veel het verschil is.
Ik heb m'n eerste binder... Als ik naar beneden kijk dan zie ik nog een behoorlijke bult. Van voren valt het wel mee...NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stuk platter dan ik had in ieder geval (en met die winterkleren dit seizoen valt het volgens mij al helemaal niet op, want ik zie echt niks hier).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
Ik heb m'n eerste binder... Als ik naar beneden kijk dan zie ik nog een behoorlijke bult. Van voren valt het wel mee...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:50 schreef Xenzo het volgende:
Met uw binder ziet uw bovenlichaam er plat uit, gewoon als een man. Mag ik vragen hoe uw bovenlijf eruit ziet als u geen binder aan hebt? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe veel het verschil is.Ik snap- en respecteer dat u dat liever niet wilt. Maar goed, ik heb nu wel ongeveer een idee hoe uw bovenlichaam eruit ziet zonder binder. Het is mooi om te zien dat zo'n binder zoveel werk doet qua het pletten van uw borstvorming.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:01 schreef robinpunt het volgende:
Aardig dat u dat zegt.. Ik plaats liever geen foto als u het niet erg vindt maar ik heb eigenlijk cup B. Dat is op zich niet zo heel groot maar ik ben vrij dun waardoor ze toch erg opvallen en moeilijk te pletten zijn.
Lukt niet maar goedquote:Op donderdag 13 december 2012 23:26 schreef wonderer het volgende:
Uploaden op tinypic en dan hier de BBCode posten.
De manier waarop mijn lichaam littekenweefsel maakt, maakt me ook huiverig voor bottom surgery.
Wat wou je dan?quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:31 schreef J.Gibbs het volgende:
Alleen een beetje jammer van die myspace-poses.
Jah zie dat nu ook lol.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:31 schreef J.Gibbs het volgende:
Ja heel leuk die haar overal maar door die haren groeien dwars door de tepelhoven heen.Ben al paar jaar post op maar doet nog steeds pijn en ze blijven mijn tepelhof verneuken (om het lekker banaal te zeggen)quote:
Ik probeer speciaal voor jou een lelijke foto van mijn bovenlichaam te maken, ben al uren bezig en het wil maar niet lukkenquote:Op vrijdag 14 december 2012 01:31 schreef J.Gibbs het volgende:
quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:27 schreef robinpunt het volgende:
Mooie foto Skillsy maar balen van je tepels. Heeft Monstrey je borst ook gedaan of iemand anders?
De eerste keer vond ik duidelijk het ergst, voornamelijk omdat ik niet wist wat te verwachten. De tweede (en volgende) keren gingen veel makkelijker, natuurlijk omdat er minder haar is (hoewel dat na de zomer wel wat erger was na een paar maanden pauze), maar voornamelijk omdat ik wist waar ik me op in moest stellen qua reactiequote:Op maandag 17 december 2012 13:16 schreef Maisnon het volgende:
Vandaag de eerste IPL sessie gehad vond het toch best heftighad verwacht dat het iets oppervlakkiger was, die flits, maar ik was gespannen en ik schrok telkens weer.
Alsof je ineens schrikdraad aanraaktzo was het maar ik heb het overleefd en als het goed is zal het elke keer minder erg zijn dus
twitter:mikvanes twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 16:02:12#transgenderincident http://t.co/MSoO6P7i COC-reactie belachelijk! Die mensen reageren alleen op het slordige uiterlijk, niet op het t-zijn. reageer retweet
twitter:mikvanes twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 16:11:37http://t.co/jm9AFhEC #transgenderincident Zielig als mensen niet meer mogen laten weten dat je er niet uitziet omdat je transgender bent. reageer retweet
Wel heren, jullie mogen die transgender paraplu hebben hoor, steek hem maar daar waar de zon nooit schijnttwitter:mikvanes twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 16:15:47http://t.co/jm9AFhEC #transgenderincident Transgender zijn is geen excuus voor slordig uiterlijk. Ga naar huis en doe beter je best. reageer retweet
Als je er een beetje aan gewend bent, dan kan dat apparaat een stand omhoog.quote:Op maandag 17 december 2012 13:16 schreef Maisnon het volgende:
Vandaag de eerste IPL sessie gehad vond het toch best heftighad verwacht dat het iets oppervlakkiger was, die flits, maar ik was gespannen en ik schrok telkens weer.
Alsof je ineens schrikdraad aanraaktzo was het maar ik heb het overleefd en als het goed is zal het elke keer minder erg zijn dus
Zet 'm op een afstandje neer ofzo en dan zelfontspannerquote:
Waarom speciaal voor mijquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:53 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Ik probeer speciaal voor jou een lelijke foto van mijn bovenlichaam te maken, ben al uren bezig en het wil maar niet lukken
Speciaal voor jou omdat jij die opmerking over de 'myspace-poses' maaktequote:Op maandag 17 december 2012 20:59 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Zet 'm op een afstandje neer ofzo en dan zelfontspanner.
[..]
Waarom speciaal voor mij? En waarom een lelijke foto? Het mag wat mij betreft ook een mooie foto zijn hoor.
Sowieso heb ik niet het idee dat jij lelijk bent dus ik betwijfel of je dan wel een lelijke foto van jezelf kunt maken.
Oh, ik zei niet dat het lelijk was. Het viel me gewoon opquote:Op maandag 17 december 2012 21:22 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Speciaal voor jou omdat jij die opmerking over de 'myspace-poses' maaktemaar ik was uiteraard niet serieus, ik zou hele lelijke foto's van mezelf kunnen maken als ik dat zou willen
Volgens mij kan die van mij het wel hoorquote:Op maandag 17 december 2012 21:37 schreef wonderer het volgende:
Telefoons op zelfontspanner gaat meestal niet zo ok
Ik kan hier zo verschrikkelijk boos om worden, die mensen beseffen blijkbaar niet welke beperkingen je lichaam kan hebben als trans zijnde. Een vriendin van me had een heel donkere baardschaduw, ook direct na het scheren waar geen foundation tegen hielp (ja, die plastic beardcover wel, maar dat is nog veel lelijker). Hierdoor werd ze vaak nageroepen dat ze zich beter moest scheren. Mensen weten niet waar ze het over hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 15:04 schreef Joanne35 het volgende:
twitter:mikvanes twitterde op vrijdag 14-12-2012 om 16:15:47http://t.co/jm9AFhEC #transgenderincident Transgender zijn is geen excuus voor slordig uiterlijk. Ga naar huis en doe beter je best. reageer retweet
Ik ben het helemaal met je eens. Dat plaatje snap ik dan weer nietquote:Op dinsdag 18 december 2012 02:01 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
Ik kan hier zo verschrikkelijk boos om worden, die mensen beseffen blijkbaar niet welke beperkingen je lichaam kan hebben als trans zijnde. Een vriendin van me had een heel donkere baardschaduw, ook direct na het scheren waar geen foundation tegen hielp (ja, die plastic beardcover wel, maar dat is nog veel lelijker). Hierdoor werd ze vaak nageroepen dat ze zich beter moest scheren. Mensen weten niet waar ze het over hebben.
On a lighter note:
[ http://img405.imageshack.us/img405/7445/secondpuberty.jpg (copy/paste deze link) ]
Ja, ze hebben de functie wel, maar een telefoon heeft geen gaatje voor het statiefquote:Op maandag 17 december 2012 22:56 schreef J.Gibbs het volgende:
[..]
Volgens mij kan die van mij het wel hoor.
En niet iedereen maakt foto's met z'n telefoon.
quote:Transgender vertelt
Uit recente cijfers blijkt dat veel transgenders weinig steun krijgen. Het aantal zelfmoordneigingen en het werkloosheidcijfer is vele malen hoger onder deze groep. EENVANDAAG toont hoe na een ingrijpende geslachtsverandering een gewoon leven toch heel goed mogelijk is.
Ja, want u bent "meneer Joanne35" en niet "mevrouw Joanne35" volgens het GBA-systeem. Daarbij zal het ook gezien kunnen worden als (een poging tot) oplichting dan wel fraude, dus zolang u niet wettelijk van geslacht veranderd bent zult u uw officiële wettelijke personalia moeten opgeven.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:04 schreef Joanne35 het volgende:
Zou een aangifte ongeldig kunnen worden verklaard als je niet je officiële wettelijke personalia opgeeft?
Nou, dat zal echt niet gebeuren hoorquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:21 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Daarbij zal het ook gezien kunnen worden als (een poging tot) oplichting dan wel fraude
Joh, ze gaan echt niet iemand die transseksueel is betichten van fraude omdat ze haar echte naam en gender invult i.p.v. het wettelijke. Hoogstens wordt die aangifte ongeldig verklaard.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:28 schreef Xenzo het volgende:
Wel als de politie er iets achter zoekt.
Hmm, misschien moet ik ze maar eens een mail sturen en vragen hoe dat zit...quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:34 schreef robinpunt het volgende:
Ik was een keer aan het werk bij de politie en toen ging ik mezelf opzoeken in hun systeem, toen vond ik de aangifte die ik een keer had gedaan van diefstal van mijn fiets. Dus ik denk wel dat je je GBA gegevens moet opgeven ivm hun systeem.
En dan? Komen ze me dan 's nachts van mijn bed lichten of zo?quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:39 schreef Xenzo het volgende:
En hoe zou de politie moeten weten dat u transseksueel bent? Volgens mij staat dat niet in het GBA-systeem vermeld. Maar oké, als u eigenwijs wil zijn en het risico wil lopen dan moet u doen wat u wil doen.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:04 schreef Joanne35 het volgende:
Zou een aangifte ongeldig kunnen worden verklaard als je niet je officiële wettelijke personalia opgeeft?
quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:21 schreef Xenzo het volgende:
Ja, want u bent "meneer Joanne35" en niet "mevrouw Joanne35" volgens het GBA-systeem. Daarbij zal het ook gezien kunnen worden als (een poging tot) oplichting dan wel fraude, dus zolang u niet wettelijk van geslacht veranderd bent zult u uw officiële wettelijke personalia moeten opgeven.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:00 schreef Joanne35 het volgende:
Nou, dat zal echt niet gebeuren hoor
quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:28 schreef Xenzo het volgende:
Wel als de politie er iets achter zoekt.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:36 schreef Joanne35 het volgende:
Joh, ze gaan echt niet iemand die transseksueel is betichten van fraude omdat ze haar echte naam en gender invult i.p.v. het wettelijke. Hoogstens wordt die aangifte ongeldig verklaard.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:39 schreef Xenzo het volgende:
En hoe zou de politie moeten weten dat u transseksueel bent? Volgens mij staat dat niet in het GBA-systeem vermeld. Maar oké, als u eigenwijs wil zijn en het risico wil lopen dan moet u doen wat u wil doen.
Nee, het zijn geen vooroordelen. Ik beschrijf alleen hoe de wet in elkaar zit, niks meer dan dat. De politie werkt met het GBA-systeem (lees: alle overheidsinstellingen, banken, verzekeraars en ziekenhuizen werken trouwens ook met het GBA-systeem). En ja, de politie kan u inderdaad gaan opzoeken om u mee te nemen naar het bureau voor tekst en uitleg waarom u een andere naam en geslacht opgeeft dan wat er in het GBA-systeem zit. Tenslotte weet de politie niet dat u transseksueel bent, dus als u een andere naam en geslacht opgeeft dan hoe u in het GBA-systeem vermeld staat dan zouden ze daar iets achter kunnen zoeken (lees: oplichters en fraudeurs doen dat namelijk ook vaak).quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:42 schreef Joanne35 het volgende:
En dan? Komen ze me dan 's nachts van mijn bed lichten of zo?
Of zou het misschien zo kunnen zijn dat ze gewoon het telefoonnummer dat je er bij opgeeft even bellen om te vragen waarom de naam en het geslacht niet kloppen?
Volgens mij zijn het eerder je eigen vooroordelen die hier doorschemeren. Fraude als een transseksueel haar echte naam en gender opgeeft. Kom op zeg.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:56 schreef Xenzo het volgende:
(lees: oplichters en fraudeurs doen dat namelijk ook vaak).
Ik vraag me af of ze je dan überhaupt gaan bellen en niet gewoon meteen je aangifte ongeldig verklaren omdat de gegevens onjuist zijn. Ze hebben het daar per slot van rekening druk genoeg met andere dingen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:42 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
En dan? Komen ze me dan 's nachts van mijn bed lichten of zo?
Of zou het misschien zo kunnen zijn dat ze gewoon het telefoonnummer dat je er bij opgeeft even bellen om te vragen waarom de naam en het geslacht niet kloppen?
Volgens mij zijn het eerder je eigen vooroordelen die hier doorschemeren. Fraude als een transseksueel haar echte naam en gender opgeeft. Kom op zeg.
Ja, maar er zijn wel mensen die geen medische hulp willen maar wel een juridische geslachtsaanpassing. Vandaar dat de vraag of het een belasting gaat worden op de transgenderzorg ook relevant is.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:32 schreef wonderer het volgende:
Ook de vraag of het huidige voorstel de transgenderzorg niet zwaarder gaat belasten vind ik raar. De mensen die van geslacht willen veranderen, zitten toch al in de molen. Het lijkt me juist dat het minder wordt omdat nu niet iedereen de operatie wil/gaat doen omdat het niet meer hoeft.
Ik vind trouwens wel dat mensen die uberhaupt geen enkele behandeling willen (of kunnen) en uiterlijk dus echt 100% het geboortegeslacht hebben en houden, eigenlijk weinig te schaften hebben met een juridische geslachtsaanpassing. Het gaat er toch vooral om dat het paspoort klopt met hoe je je leven leeft, dat het klopt met wat mensen zien.
Maar dan heb ik zoiets, neu, doe maar niet. Als je geen transitie wilt, waarom dan wel een geslachtsaanpassing? Dat levert meer problemen op dan het oplost.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:42 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn wel mensen die geen medische hulp willen maar wel een juridische geslachtsaanpassing. Vandaar dat de vraag of het een belasting gaat worden op de transgenderzorg ook relevant is.
Ze leven wel fulltime in een andere geslachtsrol dan waarin ze geboren zijn, soms hebben ze ook hun naam al juridisch aan laten passen. Dus in zekere zin hebben ze wel een transitie ondergaan.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar dan heb ik zoiets, neu, doe maar niet. Als je geen transitie wilt, waarom dan wel een geslachtsaanpassing? Dat levert meer problemen op dan het oplost.
De wetgever vindt dat degene die het kind baart de moeder is (ook al is hij nu een man) en dat degene die het kind verwekt de vader is (ook al is zij nu een vrouw). En ja, dat is inderdaad ook erg krom. Nederland is toch zo'n tolerant landje? In Amerika, waar transseksualiteit volgens mij een veel groter taboe is dan hier, mogen transmannen- en vrouwen wél gewoon kinderen baren dan wel verwekken zonder dat het juridisch gezeik oplevert.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:32 schreef wonderer het volgende:
Overigens klopt deze zinsnede niet, volgens mij: Daar wordt een nadere regeling getroffen voor de situatie waarin een vrouw geworden man toch een kind baart of een man geworden vrouw toch een kind verwekt.
Dat moet andersom. En ik snap niet waarom er over "verwekken" of "baren" gesproken wordt. Dat maakt toch niet uit? De ene ouder levert de ene helft van het DNA en de andere ouder de andere helft. In welke hoedanigheid lijkt me niet erg relevant.
Dat ben ik met u eens. Wat ik alleen vreemd vind is dit: als ik mijn voornaam wil veranderen omdat ik het bijvoorbeeld geen mooie naam vind dan kan dat gewoon, maar als ik mijn voornaam wil veranderen omdat ik vrouw zou willen worden dan kan het ineens niet. Ben ik kortzichtig als ik zeg dat dit discriminatie is? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:32 schreef wonderer het volgende:
Ik vind trouwens wel dat mensen die uberhaupt geen enkele behandeling willen (of kunnen) en uiterlijk dus echt 100% het geboortegeslacht hebben en houden, eigenlijk weinig te schaften hebben met een juridische geslachtsaanpassing.
Nee, de zin klopt. Een vrouw geworden man kan GEEN kinderen baren, want die mist de juiste organen, en een man geworden vrouw idem dito. Die zin is dus omgedraaid.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:48 schreef Xenzo het volgende:
[..]
De wetgever vindt dat degene die het kind baart de moeder is (ook al is hij nu een man) en dat degene die het kind verwekt de vader is (ook al is zij nu een vrouw). En ja, dat is inderdaad ook erg krom. Nederland is toch zo'n tolerant landje? In Amerika, waar transseksualiteit volgens mij een veel groter taboe is dan hier, mogen transmannen- en vrouwen wél gewoon kinderen baren dan wel verwekken zonder dat het juridisch gezeik oplevert.
Ik vind het sowieso belachelijk dat een rechter kan besluiten dat je een naam wel of niet mag hebben. Het is toch verdorie je eigen keuze?quote:Dat ben ik met u eens. Wat ik alleen vreemd vind is dit: als ik mijn voornaam wil veranderen omdat ik het bijvoorbeeld geen mooie naam vind dan kan dat gewoon, maar als ik mijn voornaam wil veranderen omdat ik vrouw zou willen worden dan kan het ineens niet. Ben ik kortzichtig als ik zeg dat dit discriminatie is? Daar ben ik wel benieuwd naar.
quote:Op woensdag 19 december 2012 14:48 schreef Xenzo het volgende:
De wetgever vindt dat degene die het kind baart de moeder is (ook al is hij nu een man) en dat degene die het kind verwekt de vader is (ook al is zij nu een vrouw). En ja, dat is inderdaad ook erg krom. Nederland is toch zo'n tolerant landje? In Amerika, waar transseksualiteit volgens mij een veel groter taboe is dan hier, mogen transmannen- en vrouwen wél gewoon kinderen baren dan wel verwekken zonder dat het juridisch gezeik oplevert.
Volgens mij klopt de zin wel. Een transman kan toch een kind baren? Zo ja, dan is hij de "moeder" van het kind volgens de wetgever. Een transvrouw kan toch een kind verwekken? Zo ja, dan is zij de "vader" van het kind volgens de wetgever.quote:Op woensdag 19 december 2012 14:51 schreef wonderer het volgende:
Een vrouw geworden man kan GEEN kinderen baren, want die mist de juiste organen, en een man geworden vrouw idem dito. Die zin is dus omgedraaid.
Vrouw geworden man. Die was dus man en is nu vrouw. Kan geen kinderen baren.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:04 schreef Xenzo het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij klopt de zin wel. Een transman kan toch een kind baren? Zo ja, dan is hij de "moeder" van het kind volgens de wetgever. Een transvrouw kan toch een kind verwekken? Zo ja, dan is zij de "vader" van het kind volgens de wetgever.
Een man die vrouw wordt, kan toch nog steeds een kind verwekken of niet soms? Dat was het punt wat ik probeerde te maken hier, dat de wetgever haar als "vader" ziet en dat ik dat krom vind.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:10 schreef Abby79 het volgende:
"Vrouw geworden man" betekend toch "man die vrouw geworden is"
BAREN.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:14 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar zij kan dan toch nog steeds een kind verwekken of niet soms? Dat was het punt wat ik probeerde te maken hier, dat de wetgever haar als "vader" ziet en dat ik dat krom vind.
Ik blijf mezelf niet herhalen, hoor. De tekst klopt technisch niet, want een man die vrouw wordt, mist de organen om een kind te baren (en een vrouw die man wordt kan geen kind verwekken).quote:Op woensdag 19 december 2012 15:17 schreef Xenzo het volgende:
Ik raak helemaal in de war van jullie, hihi![]()
Oké, boys and girls: leg mij even uit hoe het nou zit, want ik snap er niks meer van.
Het stuk wat hierin fout gaat is dit:quote:Daar wordt een nadere regeling getroffen voor de situatie waarin een vrouw geworden man toch een kind baart of een man geworden vrouw toch een kind verwekt.
Lijkt me toch vrij simpel eigenlijkquote:Daar wordt een nadere regeling getroffen voor de situatie waarin een vrouw geworden man toch een kind verwekt of een man geworden vrouw toch een kind baart.
Ja, dat kan ook, maar dat staat er niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:22 schreef Xenzo het volgende:
Ik blijf mijn tekst ook niet herhalen. Naar mijn weten kan een transman gewoon een kind baren en een transvrouw een kind verwekken, volgens mij klopte mijn zinnen wel (ook al was mijn uitleg misschien aan de onduidelijke kant). Maar goed, het blijft krom hoe de wetgever erover denkt en dát was mijn punt die ik wilde maken.
Ja, dat dacht ik ook altijd.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:26 schreef Onderweg het volgende:
Sommigen van jullie lezen de tekst verkeerd:
vrouw geworden man= transman (vrouw die een man geworden is)
man geworden vrouw=transvrouw (man die een vrouw geworden is)
Echt?! Geen wonder dat er de laatste tijd wat reclame op de radio is om juridische teksten leesbaar te maken. In gewoon Nederlands is voor zover ik weet een vrouw geworden man een man die juist vrouw geworden is, toch? Of?quote:Op woensdag 19 december 2012 15:26 schreef Onderweg het volgende:
vrouw geworden man= transman
man geworden vrouw=transvrouw
WTF? Dat staat er toch niet? Een vrouw geworden man... da's toch een man die vrouw geworden is??quote:Op woensdag 19 december 2012 15:26 schreef Onderweg het volgende:
vrouw geworden man= transman (vrouw die een man geworden is)
man geworden vrouw=transvrouw (man die een vrouw geworden is)
Ik heb het direkt zo gelezen als ik aangafquote:Op woensdag 19 december 2012 15:28 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Echt?! Geen wonder dat er de laatste tijd wat reclame op de radio is om juridische teksten leesbaar te maken. In gewoon Nederlands is voor zover ik weet een vrouw geworden man een man die juist vrouw geworden is, toch? Of?
Nee, het is een verkorte zinsweergave, geen bijvoegelijke bepaling of zo (die uitgebreide spellingsanalyse is niet voor mij weggelegd). Het is niet zoals de 'vleesgeworden geest' of zo.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
WTF? Dat staat er toch niet? Een vrouw geworden man... da's toch een man die vrouw geworden is??
Ik ben hem nu nog een paar keer aan het lezen geweest, maar mijn brein kan daar echt niets anders van maken dan wat Wonderer en ik er lezen...quote:Op woensdag 19 december 2012 15:29 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Ik heb het direkt zo gelezen als ik aangaf
QFT!quote:Op woensdag 19 december 2012 15:31 schreef Xenzo het volgende:
Best wel vaag hoe de Nederlandse taal soms kan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |