Dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Ik ben geen rijdend personeel, heb geen contact met reizigers, dus voor mijn beroep is het totaal nutteloze kennis.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon uit een zelfde soort basale beroepsinteresse als dat ik in ieder geval WEET van het bestaan van Linux, bijvoorbeeld.
maak ook vaak genoeg HC's mee die bij binnenkomst op een station echt maar wat raak lullen. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Als je komende uit Amsterdam, bij binnenkomst in Amersfoort gaat lopen omroepen dat mensen daar kunnen overstappen voor de richting Apeldoorn - Zutphen. Dan ben je er gewoon echt niet helemaal bij.
Nja, zulke dingen inderdaad. Heb dan totale desinteresse in je werk of zo. ZO nerdy is het nou ook weer niet om van een conducteur te verwachten dat ie het hele Nederlandse spoornet uit zijn hoofd kent.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Of treinpersoneel dat voor Deventer omroept: station Deventer, hier kunt u overstappen voor de treinen naar Almelo en Apeldoorn, wij rijden door als intercity naar Olst, Wijchen en Zwolle...
och, het kan altijd erger. Lichtenvoorde-Groenloquote:Op donderdag 29 november 2012 23:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Of treinpersoneel dat voor Deventer omroept: station Deventer, hier kunt u overstappen voor de treinen naar Almelo en Apeldoorn, wij rijden door als intercity naar Olst, Wijchen en Zwolle...
Je weet wel van elke meter eromheen hoe hard je er mag, maar niet hoe het station zelf HEET? Ik vind dat raar. Maar goed, ook dat mag weer raar gevonden worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Ik ben geen rijdend personeel, heb geen contact met reizigers, dus voor mijn beroep is het totaal nutteloze kennis.
Dat weet ik niet, dat heb ik opgezocht. Zoals ik vanmiddag had beloofd.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet wel van elke meter eromheen hoe hard je er mag, maar niet hoe het station zelf HEET? Ik vind dat raar. Maar goed, ook dat mag weer raar gevonden worden.
Wat is daar mis mee? Behalve dit natuurlijk:quote:Op donderdag 29 november 2012 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, het kan altijd erger. Lichtenvoorde-Groenlo
ben benieuwd hoe Arriva dat om gaat roepen
Ik neem aan dat ziggy alle baanvaktekeningen van heel NL kan bekijkenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je weet wel van elke meter eromheen hoe hard je er mag, maar niet hoe het station zelf HEET? Ik vind dat raar. Maar goed, ook dat mag weer raar gevonden worden.
Misschien is het dan ook wel een idee om die tekeningen eens te updaten met de huidige namen. Na 15 jaar. Dat is dan niet Ziggy zijn schuldquote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ziggy alle baanvaktekeningen van heel NL kan bekijken
Bingo. Ik ga natuurlijk niet op sporenplan ofzo kijken, dat kunnen jullie zelf net zo goed.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ziggy alle baanvaktekeningen van heel NL kan bekijken
Dat ben ik dan weer met je eens. Dat biertje was ik het trouwens ook wel mee eens.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien is het dan ook wel een idee om die tekeningen eens te updaten met de huidige namen. Na 15 jaar. Dat is dan niet Ziggy zijn schuldMaar wel OOK iets wat ik raar vind
dat dusquote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Behalve dit natuurlijk:
Ha, dat geintje heeft NS ook geflikt met de VIRM-4.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De RATP is in opspraak gekomen vanwege de aanschaf van nieuwe treinen in 2008 de MI09 voor de RER A in de krant Le Monde. Lang verhaal kort. Tegenstanders zeggen: Er was geen openbare aanbesteding en de RATP heeft groupe Alstom Bombardier voorgetrokken.
RATP zegt: DE MI09 (broertje van MI 2N, sterk gelijkend uiterlijk) kan gezien worden als vervolgorder, de mallen waren er nu en dus goedkoper, want geen tekentafel,en makkelijker met onderhoud...
Tja. Ik heb tijdens een versperring op het hoofdspoor nog wel eens een reizigerstrein door Onnen geleid...quote:Op donderdag 29 november 2012 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over extra boogjes doen gesproken, ik heb de binkhorstboog gedaan met werkzaamheden, speciaal daarvoor toen een kaartje gekocht zelfs
En ik heb bij een verstoring, maar dat was echt al heeeeeeel lang geleden, praten we wellicht over '95 de kijfhoek aan de andere zijde voorbij gereden, daar waren toen 2 spoortjes met waslijn als ik me goed kan herrineren en van een tunnel bij Barendrecht was nog geen sprake, snel ging het niet, maar het ging...
Edit: Met de andere zijde bedoel ik dus, heu..ja de..eh, hoe leg je dat uit...
Ik moest wel daaraan denken ja aan dat verhaal, maar wist het niet zeker, dus ik dacht ik hou mijn mond maar, voor dat er, zoals daar zijn een PSM en een b2py, je gaan verbeterenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ha, dat geintje heeft NS ook geflikt met de VIRM-4.
Dwars door de werkplaats?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Ik heb tijdens een versperring op het hoofdspoor nog wel eens een reizigerstrein door Onnen geleid...
Wel mooi meteen weer 64 wissels ontroestquote:Op donderdag 29 november 2012 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Ik heb tijdens een versperring op het hoofdspoor nog wel eens een reizigerstrein door Onnen geleid...
b2py moet je niet te veel naar luisterenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik moest wel daaraan denken ja aan dat verhaal, maar wist het niet zeker, dus ik dacht ik hou mijn mond maar, voor dat er, zoals daar zijn een PSM en een b2py, je gaan verbeteren![]()
![]()
Nee, gewoon over de sporen ernaast. Onnen is meer dan alleen NedTrain.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dwars door de werkplaats?
daar valt niets aan te verbeterenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik moest wel daaraan denken ja aan dat verhaal, maar wist het niet zeker, dus ik dacht ik hou mijn mond maar, voor dat er, zoals daar zijn een PSM en een b2py, je gaan verbeteren![]()
![]()
hendig. Het is geloof ik ook al eens ongepland met een reizigerstrein gebeurdquote:Op donderdag 29 november 2012 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Ik heb tijdens een versperring op het hoofdspoor nog wel eens een reizigerstrein door Onnen geleid...
Het kan ook niet vaak, want de meeste machinisten missen daar wat wegbekendheid. En het mag geloof ik ook niet meer van IL&T.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hendig. Het is geloof ik ook al eens ongepland met een reizigerstrein gebeurd
Hier is een week geleden op Torcy ook een passagierstrein zo de remise in gereden, met een mannetje of 100 erinquote:Op donderdag 29 november 2012 23:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hendig. Het is geloof ik ook al eens ongepland met een reizigerstrein gebeurd
in dit geval stond een wisseltje verkeerd. Beetje hetzelfde idee als die ene stoptrein toen die met passagiers bij Meteren de Betuweroute opreedquote:Op donderdag 29 november 2012 23:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het kan ook niet vaak, want de meeste machinisten missen daar wat wegbekendheid. En het mag geloof ik ook niet meer van IL&T.
Alles wat met een Q begint gaat naar Chessy, en alles met een O totaan Torcy, das toch niet moelijk?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat is dat gare systeem met treinen met vierlettercodes erop waar geen mens wat van snapt. Alleen "Ik moet elke dag trein VSOP hebben dan komt het goed"
Wel TE moeilijk. Er wordt gewoon niet simpel genoeg nagedacht. Wat een reiziger wil weten is niet "Staat er een O of een Q"? wat je van verder dan 15 meter af sowieso niet kunt bepalen trouwens. De reiziger wil weten "Gaat deze trein naar Chessy of niet"?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Alles wat met een Q begint gaat naar Chessy, en alles met een O totaan Torcy, das toch niet moelijk?
De nieuwe treinen MI09 geven antwoord op jouw vraagquote:Op donderdag 29 november 2012 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel TE moeilijk. Er wordt gewoon niet simpel genoeg nagedacht. Wat een reiziger wil weten is niet "Staat er een O of een Q"? wat je van verder dan 15 meter af sowieso niet kunt bepalen trouwens. De reiziger wil weten "Gaat deze trein naar Chessy of niet"?
Geef hem dan DAAR antwoord op [ afbeelding ]
Nee, een station Marne la Vallee Chessy noemen, is ook niet bepaald toerist vriendelijk, als je weet waar het ligt, in tegenstelling tot station Futuroscope bijvoorbeeld (wat je dan weer bij sommige site moet terugvinden onder Chasseneuil-du-Poitou )quote:Op donderdag 29 november 2012 23:58 schreef James1988 het volgende:
Voor "ervaren reizigers" is het lettersysteem ongetwijfeld heel handig (in één oogopslag weet je of het de juiste trein is) maar toeristvriendelijk is het absoluut niet.
Ja dat weet ikquote:Op donderdag 29 november 2012 23:55 schreef James1988 het volgende:
In die vier letters zit een berg informatie verstopt... maar je moet het maar net weten. Gelukkig hangen er op de perrons borden waarin lampjes gaan branden die aangeven op welke stations de RER-trein zal stoppen.
Geeft maar eens aan dat ik in een Hoogconjunctuur woonquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
De tering, het is eigenlijk hetzelfde als dat je in Nederland op de CTA's / TBP's / WTF's alleen het treinnummer en de voetnoot zou plaatsen.
"Tsja, als het 4 cijfers heeft en het begint met een 2 en dan een 8 gaat ie naar Deventer, dat is toch niet zo moeilijk?"
[ afbeelding ]
Ja maar goed, dat is gewoon dat schijtvolk wat zichzelf nog steeds een wereldmacht waant. Die zijn in 1870 blijven steken. Ordinateur, Courriel, Mega-octet en al die flauwekulquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, een station Marne la Vallee Chessy noemen, is ook niet bepaald toerist vriendelijk, als je weet waar het ligt, in tegenstelling tot station Futuroscope bijvoorbeeld (wat je dan weer bij sommige site moet terugvinden onder Chasseneuil-du-Poitou )
Champ-de-Mars vind ik ook niet handig als je de Eiffeltoren zoektquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, een station Marne la Vallee Chessy noemen, is ook niet bepaald toerist vriendelijk, als je weet waar het ligt, in tegenstelling tot station Futuroscope bijvoorbeeld (wat je dan weer bij sommige site moet terugvinden onder Chasseneuil-du-Poitou )
Ik niet zin begreip dezequote:Op vrijdag 30 november 2012 00:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Geef maar eens aan dat in een Hoogconjunctuur woon
Heb je de Canadezen weleens Frans horen praten? Dàt is pas blijven hangen in de 17e eeuw...quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar goed, dat is gewoon dat schijtvolk wat zichzelf nog steeds een wereldmacht waant. Die zijn in 1870 blijven steken. Ordinateur, Courriel, Mega-octet en al die flauwekul
Was dat nou weer voor onzin. De S-Bahn moet toch doen wat ie moet doen, of wat?quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed Fles, je kan mopperen over die 4 letters voorop de trein, zolang er met de regelmaat van de klok stations voorbij gereden worden terwijl dat niet moet of andersom heb je dr nog niks aan. Je wurmt je door het poortje, en bij gods gratie probeer je ergens naar buiten te stappen in Parijs indien het niet te vol is, voor de finetuning is de metro uitgevonden hoor
Nee. Maar goed als Ziggy nog maar net van station Schiedam gehoord heeft hoef ik ook niet alles over Canada te wetenquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je de Canadezen weleens Frans horen praten? Dàt is pas blijven hangen in de 17e eeuw...
maar op een gemiddeld S bahn traject word niet 44 duizend man per uur door een tunnelbuis geperstquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was dat nou weer voor onzin. De S-Bahn moet toch doen wat ie moet doen, of wat?
Nou, zelfs al zou dat waar zijn, wat ik betwijfel. Wat ontslaat je dan van de verplichting om gewoon te rijden wat je rijden moet en te halteren waar je halteren moet?quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
maar op een gemiddeld S bahn traject word niet 44 duizend man per uur door een tunnelbuis geperst
Verdachte pakketjes, teveel file achter je...quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, zelfs al zou dat waar zijn, wat ik betwijfel. Wat ontslaat je dan van de verplichting om gewoon te rijden wat je rijden moet en te halteren waar je halteren moet?
Nja, dat heeft met die 44 man geen fuck te maken natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Verdachte pakketjes, teveel file achter je...
Prima, vaker zo doenquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En hier, daar zocht ik al die tijd naar, opgekalefaterd materieel uit '61 met eindbestellingsaanduiding
[ afbeelding ]
Dat heeft er alles mee te maken dat de treinen vol zitten, mensen zich er bij willen persen, deuren niet dichtgaan, de boel zich ophoopt...quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja, dat heeft met die 44 man geen fuck te maken natuurlijk.
kwestie van genoeg mat nzetten. De metro van Moskou rijdt in de spits 80 keer per uur. Het kan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat heeft er alles mee te maken dat de treinen vol zitten, mensen zich er bij willen persen, deuren niet dichtgaan, de boel zich ophoopt...
Ja en wij hebben SACEM wat 12 jaar ontwikkeling heeft gekost, en de enige uitbreiding die nog mogelijk is is alles vervangen door dubbeldeks materieelquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kwestie van genoeg mat nzetten. De metro van Moskou rijdt in de spits 80 keer per uur. Het kan.
Dat is gewoon Frans met dik Amerikaans accent. Alsof ze geen poging doen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je de Canadezen weleens Frans horen praten? Dàt is pas blijven hangen in de 17e eeuw...
Woordgebruik ook, ook engels weigeren te praten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:27 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat is gewoon Frans met dik Amerikaans accent. Alsof ze geen poging doen.
typisch stokbroodvreterstrekje. Walgelijk volk is het, alle franstaligen. Fransen, Walen, franstalige zwitsers zijn evenmin te pruimen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Woordgebruik ook, ook engels weigeren te praten.
McChicken bestellen ze niet, wel een Mcpoulet
Inderdaad, alles wat Frans is uitbannen in Nederland, te beginnen met Thalys, TGV, Bombardier en Alstomquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
typisch stokbroodvreterstrekje. Walgelijk volk is het, alle franstaligen. Fransen, Walen, franstalige zwitsers zijn evenmin te pruimen.
Ja, maar wel Franstalig Canada, dus oprotten er mee, volgens jou theoriequote:Op vrijdag 30 november 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
zo Frans is Bombardier niet hoor. Het bedrijf is Canadees en de fabriek staat in Aix-la-Chapelle, voor de boursinlovers onder ons.
Het hoofdkantoor van Bombardier Transporation staat in Berlijn. Voorheen ADtranz.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
zo Frans is Bombardier niet hoor. Het bedrijf is Canadees en de fabriek staat in Aix-la-Chapelle, voor de boursinlovers onder ons.
Geweldige lijn! Ik heb een keer voorin gestaan en toen ook lopen filmen. In de hoofdtunnel onder de stad door rijden ze niet op seinen, maar op een soort snelheidsbegrenzingssysteem. Best apart, want daardoor kunnen treinen tot enkele meters van elkaar stil staan in de tunnel.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:26 schreef James1988 het volgende:
RER A verwerkt 1,14 miljoen reizigers per dag. Tijdens de spits staat er iedere 2,5 minuut een trein op het perron, met een gemiddeld stationnement van 50 seconden.
Tof.quote:Op vrijdag 30 november 2012 07:23 schreef b2py het volgende:
En zojuist in het lokale dagblad gelezen. Ze gaan station Alkmaar verbouwen, het komt er uit te zien als station Arnhem met een traverse over het station. Inclusief fancy overkapping etc..
ik vind het jammer dat ik er zo weinig ben. Jij hebt geluk!quote:Op vrijdag 30 november 2012 07:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tof.
Arnhem vind ik toch wel één van de mooiste stations van Nederland, qua mordene architectuur.
True. Maar zo spannend is het niet meer. Ik kom over de brug, ik schakel terug naar 110, 80, 60 en dan met geel (40) kom ik binnen rijden, kopmaken, remproeven en weer weg rijden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 07:31 schreef b2py het volgende:
[..]
ik vind het jammer dat ik er zo weinig ben. Jij hebt geluk!
Nou nog even die hal in orde makenquote:Op vrijdag 30 november 2012 07:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tof.
Arnhem vind ik toch wel één van de mooiste stations van Nederland, qua mordene architectuur.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 07:51 schreef Mirgeam het volgende:
Vannacht plaatjes geschoten van de cabine van een 1200 loc, interesse?
Meestal staat de trein 's winters aan de spanning. Hiermee kan de klimaatcontrole blijven werken 's nachts. Daarmee wordt de voor ruit ook verwarmd.quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:14 schreef b2py het volgende:
Moet je een trein eigenlijk krabben 's ochtends? :p
SACEM dusquote:Op vrijdag 30 november 2012 03:22 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Geweldige lijn! Ik heb een keer voorin gestaan en toen ook lopen filmen. In de hoofdtunnel onder de stad door rijden ze niet op seinen, maar op een soort snelheidsbegrenzingssysteem. Best apart, want daardoor kunnen treinen tot enkele meters van elkaar stil staan in de tunnel.
Ik heb me wel eens ingebeeld hoe metrolijn 1 zou zijn als RER A en lijn 14 niet zouden bestaan..
Hij Rijd al automatisch doordeweeks na 7 uur savonds en in het weekendquote:Op vrijdag 30 november 2012 06:59 schreef b2py het volgende:
Ze zijn nu toch ook bezig met automatiseren van lijn 1? Iedere 45 sec een metro meen ik mij te herinneren. Machtig vond ik dat om die tunnel in te gluren als je een automatische had!
Zwolle denk ik.quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:37 schreef Flodder450 het volgende:
Waar kan ik eigenlijk terecht als ik bijvoorbeeld die nieuwe electrische Spurts van binnen wil bekijken Monopoly?
Worden dan ook alle coupés verwarmd? Dat zou wel een beetje energieverspilling zijnquote:Op vrijdag 30 november 2012 08:18 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Meestal staat de trein 's winters aan de spanning. Hiermee kan de klimaatcontrole blijven werken 's nachts. Daarmee wordt de voor ruit ook verwarmd.
Diesel motoren mogen soms ook voor winterse maatregelen onbelast bijven draaien 's nachts.
ik kan me niet herinneren dat we als losse loc gereden hebben, en een andere 1206 had een lullig wagentje meequote:Op vrijdag 30 november 2012 08:53 schreef Monopoly het volgende:
Toffe foto's Mirgeam
Mag de 1206 inmiddels alweer zonder schutwagen rijden na dat detectieprobleem ?
ERS noemt het een vossloh, dan zet ik dat ook erbijquote:Op vrijdag 30 november 2012 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vossloh? Waarom staat er dan MaK op?
Oh nee...quote:Op vrijdag 30 november 2012 07:23 schreef b2py het volgende:
En zojuist in het lokale dagblad gelezen. Ze gaan station Alkmaar verbouwen, het komt er uit te zien als station Arnhem met een traverse over het station. Inclusief fancy overkapping etc..
Het is een en hetzelfde bedrijf.quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vossloh? Waarom staat er dan MaK op?
Hopla Poplaquote:Breda-Rotterdam C
Vrijdag 30 November 09:24
Oorzaak
Tussen Rotterdam C en Breda langere reistijd door een defecte trein.
HSL denk ik, anders wordt het wel tot Dordrecht genoemdquote:
Ik heb eventueel pdf voor je van de vk zelf.quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat artikel van de Volkskrant van gisteren over de Benelux, is dat nog ergens verfügbar?
is niet zoveel anders hoor, maar zal eens kijken wat ik voor je kan doen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:37 schreef Flodder450 het volgende:
Waar kan ik eigenlijk terecht als ik bijvoorbeeld die nieuwe electrische Spurts van binnen wil bekijken Monopoly?
Thanksquote:Op vrijdag 30 november 2012 10:21 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
is niet zoveel anders hoor, maar zal eens kijken wat ik voor je kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |