quote:Op donderdag 29 november 2012 13:50 schreef eriksd het volgende:
Hoeveel vraagt hij eigenlijk voor zijn optredens gezien zijn gebash van graaiers?
quote:Op donderdag 29 november 2012 13:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Volgens mij 75 excl servicekosten.
quote:
Ooooh.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Misschien bedoelt Erik niet de toegangsprijs maar 'zijn' prijs.
75 × 50K is 3,8 miljoen. De gegevens zijn nogal schaars, maar Bruce zelf houdt er (volgens deze bron) in elk geval minder dan acht ton aan over.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:53 schreef eriksd het volgende:
Keer een mannetje of 50.000. Dat is een beste graaier.
Minder dan 8 ton ? SPringsteenquote:Op donderdag 29 november 2012 13:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ooooh.
[..]
75 × 50K is 3,8 miljoen. De gegevens zijn nogal schaars, maar Bruce zelf houdt er (volgens deze bron) in elk geval minder dan acht ton aan over.
Ik heb geen idee hoe compleet die lijst is hoor. Sowieso zijn dat soort gegevens bijna niet te vinden en ik weet ook niet of ze alle optredens tellen, want Coldplay op Pinkpop kostte 1,3 miljoen en die staat niet in de lijst.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Minder dan 8 ton ? SPringsteen
Voor de helft ga ik daar ook nog wel een avondje staan hoorquote:Op donderdag 29 november 2012 13:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ooooh.
[..]
75 × 50K is 3,8 miljoen. De gegevens zijn nogal schaars, maar Bruce zelf houdt er (volgens deze bron) in elk geval minder dan acht ton aan over.
Mijn oma vertelde dat ze op verjaardagen altijd bakjes met nootjes op tafel hadden staan, maar ook sigaretten met en zonder filter en sigarenquote:Op donderdag 29 november 2012 14:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Fantastisch die vroegere reclames. Toen mocht je nog zeggen dat roken goed voor je was.
quote:Op donderdag 29 november 2012 14:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn oma vertelde dat ze op verjaardagen altijd bakjes met nootjes op tafel hadden staan, maar ook sigaretten met en zonder filter en sigarenWat een tijd
En voor de verjaardag naar de winkel om de merken te kopen die de familieleden rookten
Hoe oud ben jijquote:Op donderdag 29 november 2012 14:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]Herkenbaar. Glazen met sigaretten op tafel en inderdaad het merk dat mensen rookten in huis halen
En drank trouwens. Ik herinner me uit mijn vroege jeugd nog een tante die riep "Het maakt mij niet uit, ik zuip toch alles wel. Als er maar drank inzit"quote:Op donderdag 29 november 2012 14:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]Herkenbaar. Glazen met sigaretten op tafel en inderdaad het merk dat mensen rookten in huis halen
Ik ben 36. Dat staat me nog goed bij van verjaardagen bij mijn opa en oma thuis.quote:
Oh, maar dat doen we nog steeds wel. Er staat hier in huis standaard bruine rum voor mijn opa en sherry voor mijn oma in de kast.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En drank trouwens. Ik herinner me uit mijn vroege jeugd nog een tante die riep "het maakt mij niet uit, ik zuip toch alles wel. Als er maar drank inzit"x25.000
Ah, zoquote:Op donderdag 29 november 2012 14:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ben 36. Dat staat me nog goed bij van verjaardagen bij opa en oma thuis.
Sowieso was het allemaal weinig verantwoord. Er zaten echt ik weet niet hoeveel mensen in die kleine huiskamer en maar stomen en zuipen met z'n allen. Dingen als meeroken waren toen nog gewoon sociaal geaccepteerdquote:
Ik zag laatst beelden van de commissie... Eh... Van Drie, denk ik?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:26 schreef eriksd het volgende:
Nouja, als je barend en van dorp kijkt van 10 kaar terug staan de peuken nog op tafel. Is snel gegaan.
Of op het werk. Dat er een collega tegenover je zit die de ene peuk met de andere uitdrukt.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zag laatst beelden van de commissie... Eh... Van Drie, denk ik?In elk geval, halve zaal stond blauw omdat ze allemaal paften tijdens de verhoren
![]()
En als je er dan iets van zei of je rookte niet, was je dan net zo als mensen die geen alcohol drinken tegenwoordig zijn?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Of op het werk. Dat er een collega tegenover je zit die de ene peuk met de andere uitdrukt.
Mijn opa stopte met roken vlak na en omdat ik geboren werd, dus ik heb dat gemistquote:Op donderdag 29 november 2012 14:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wat Erik ook zegt. Dat is allemaal nog relatief kort geleden.
Nou, om even serieus te reageren. Ik heb op een afdeling gewerkt waar iedereen echt stevig rookte. Dat kwam dus ook ter tafel tijdens het solliciatiegesprek. Bewijzen kan ik het niet, maar als ik toen had gezegd dat ik bezwaar tegen roken had, gok ik zomaar dat ik de baan niet had gekregen. Ik denk ook dat dat een van de redenen is dat die" samen komen we er wel uit" campagne niet werkte. In praktijk betekende dat eigenlijk gewoon "deal with it" althans in mijn beleving.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
En als je er dan iets van zei of je rookte niet, was je dan net zo als mensen die geen alcohol drinken tegenwoordig zijn?
Drinken heeft geen direct effect op de omgeving, roken wel.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
En als je er dan iets van zei of je rookte niet, was je dan net zo als mensen die geen alcohol drinken tegenwoordig zijn?
Eh, dus?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Drinken heeft geen direct effect op de omgeving, roken wel.
Dus is het niet roken, en het ook het vragen van anderen dat ze het niet doen in jouw buurt, meer legitiem dan vragen of anderen niet drinken in jouw buurt.quote:
Nu wel ja. Maar toen het nog compleet normaal was te roken in restaurants, scholen, bioscopen en huiskamers niet.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dus is het niet roken, en het ook het vragen van anderen dat ze het niet doen in jouw buurt, meer legitiem dan vragen of anderen niet drinken in jouw buurt.
En daarom is het ook goed dat roken op de werkplek verboden is. Er zijn maar weinig mensen die een baan kunnen weigeren om dat soort redenen en daarom moest er ingegrepen worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:59 schreef Maharbal het volgende:
Dat vind ik altijd zo'n non-argument van rokers. 'Ik mag toch verdomme zelf weten wat ik doe'. Natuurlijk mag je dat, zolang het geen invloed heeft op mij. Tegenargument van hen is dan altijd 'dan moet je maar niet op de plekken komen waar ik kom'.
Logisch inderdaad, jij doet iets dat schadelijk is voor je omgeving dus je omgeving (die daar de gevolgen niet van wenst te ondervinden) moet maar uit je buurt blijven. Rokerslogica.
De tendens is nu sowieso tegen roken gericht.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En daarom is het ook goed dat roken op de werkplek verboden is. Er zijn maar weinig mensen die een baan kunnen weigeren om dat soort redenen en daarom moest er ingegrepen worden.
Er zit wel een logica achter in die zin dat roken de norm was. Roken mocht overal, en werd toen verboden. Dus in feite zijn de niet-rokers de 'binnendringers' en vanuit dat standpunt is het ook enigszins te verantwoorden dat de rokers zich niet aan willen passen.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:59 schreef Maharbal het volgende:
Dat vind ik altijd zo'n non-argument van rokers. 'Ik mag toch verdomme zelf weten wat ik doe'. Natuurlijk mag je dat, zolang het geen invloed heeft op mij. Tegenargument van hen is dan altijd 'dan moet je maar niet op de plekken komen waar ik kom'.
Logisch inderdaad, jij doet iets dat schadelijk is voor je omgeving dus je omgeving (die daar de gevolgen niet van wenst te ondervinden) moet maar uit je buurt blijven. Rokerslogica.
Ja, de stappen gaan steeds verder. Kijk naar New York, waar het roken praktisch overal buiten je huiskamer al verboden isquote:Op donderdag 29 november 2012 15:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
De tendens is nu sowieso tegen roken gericht.
Ik kan me voorstellen dat het over 20 jaar helemaal verboden is.
Ik ook.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Daar hecht ik veel waarde aan op de vroege ochtend
Maar niet gekocht?quote:Op donderdag 29 november 2012 17:20 schreef Tchock het volgende:
Ik zag net een heel mooi pak en het was nog in de aanbieding ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |