abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119655536

Nederland is het enige Europese land waar men niet verplicht is om een ziektekostenverzekering af te sluiten. Naar schatting ruim 11000 mensen betalen geen enkele vorm van ziektekostenpremies, omdat dat van hun geloof niet mag. In Nederland is er voor de mensen zonder geloofsbezwaren de wettelijke plicht om minimaal een basisverzekering tegen ziektekosten af te sluiten. Nergens anders in de Europese Unie kun je vanwege geloofsovertuiging aan de premies ontkomen.

Bron 1
Bron 2

Jezus zijn reactie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 27-11-2012 10:15:24 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 26 november 2012 @ 21:54:33 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_119655710
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Naar schatting ruim 11000 mensen betalen geen enkele vorm van ziektekostenpremies, omdat dat van hun geloof niet mag.
Klopt niet.

Zie hier
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_119655778
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klopt niet.

Zie hier
Wat klopt er dan concreet niet aan wat ik beweer?
pi_119655849
Jezus zijn reactie _O-
  maandag 26 november 2012 @ 21:58:34 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_119655868
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat klopt er dan concreet niet aan wat ik beweer?
Ze betalen wel degelijk het collectieve gedeelte, alleen heet het geen premie maar geven ze het beestje een andere naam. Net zoals je halalhypotheken hebt waarop je geen rente betaalt, maar wel iets anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_119656150
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze betalen wel degelijk het collectieve gedeelte, alleen heet het geen premie maar geven ze het beestje een andere naam. Net zoals je halalhypotheken hebt waarop je geen rente betaalt, maar wel iets anders.
Dat is dus precies wat ik beweer. Zij hoeven geen ziektekostenpremie te betalen. Het geld wat ze via andere wegen betalen komt ook niet tegoed in het ziektekostenstelsel, dat terwijl ze uiteraard wel gewoon gebruik kunnen maken van medische voorzieningen wanneer daar behoefte aan is.

Punt is, het is belachelijk dat er weer een uitzonderingspositie in Nederland gemaakt moet worden vanwege het geloof en enkele achterlijke opvattingen die zij daarin hebben.
pi_119656747
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is dus precies wat ik beweer. Zij hoeven geen ziektekostenpremie te betalen. Het geld wat ze via andere wegen betalen komt ook niet tegoed in het ziektekostenstelsel, dat terwijl ze uiteraard wel gewoon gebruik kunnen maken van medische voorzieningen wanneer daar behoefte aan is.
Ach hoort bij Nederland en kan je moeilijk over doen, uiteindelijk is 11000 mensen nog geen 0,1 % van de beroepsbevolking. Het is iets goedkoper omdat ze geen AWBZ premie betalen, wel blijven ze ZVW betalen alleen niet als verzekering maar als belasting. Vergeet ook dat ze 0,0 recht hebben op zorgtoeslag of andere vergoedingen. Ten tweede moeten ze alles eerst zelf betalen waarna ze iets uit het fonds terug krijgen.

Interessant is dat er een unieke basisverzekering bestaat in Nederland, de pro-life-polis:
Alleen tegen de hierboven genoemde vormen van zorg is moreel bezwaar mogelijk. U kunt ervoor kiezen een polis te nemen waarin deze vormen van zorg buiten de dekking vallen. Het gaat om de zogenaamde pro-life polis.

Deze is via Agis en kost maar liefst 106,95 per maand, dacht zonder die moreel bezwaren wel goedkoper moest zijn ;).
pi_119657464
quote:

[..]

Punt is, het is belachelijk dat er weer een uitzonderingspositie in Nederland gemaakt moet worden vanwege het geloof en enkele achterlijke opvattingen die zij daarin hebben.
Nope, ze betalen in plaats van premie een heffing ter hoogte van de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW. Dat is dus 7,10% van je salaris bovenop de 7,10 die je al moet betalen en die je werkgever weer vergoed. Op een inkomen van 1500 euro netto ben je dus al een euro of 130 kwijt. Deze bijdrage wordt gestort in een soort spaarpotje zonder rente bij VGZ. Als ze zorg willen afnemen komt dat uit deze spaarpot. Nemen ze geen zorg af dan zijn ze het geld gewoon kwijt.

Ah en ze mogen alleen zorg afnemen die normaal gesproken al uit de basisbeurs zou komen. Ze krijgen dus een basisverzekering voor de prijs van een uitgebreide verzekering :P Alleen zijn ze blij want nu heet het geen verzekering dus kunnen ze met droge ogen zeggen dat ze op god vertrouwen :Y
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_119657762
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:13 schreef Brembo het volgende:

[..]
Interessant is dat er een unieke basisverzekering bestaat in Nederland, de pro-life-polis:
Alleen tegen de hierboven genoemde vormen van zorg is moreel bezwaar mogelijk. U kunt ervoor kiezen een polis te nemen waarin deze vormen van zorg buiten de dekking vallen. Het gaat om de zogenaamde pro-life polis.

Deze is via Agis en kost maar liefst 106,95 per maand, dacht zonder die moreel bezwaren wel goedkoper moest zijn ;).
_O_ Dat vind ik dan wel weer lachen. Ik zal Agis zijn premies eens extra in de gaten houden als ik ga kijken wie mijn ziektekostenverzekeraar voor volgend jaar wordt. Misschien kan ik wel van die religekkies profiteren die extra betalen voor een uitgeklede basisverzekering ^O^

Vraag me wel af hoeveel van die religekkies nou zo'n verzekering nemen, alhoewel het bekend is dat deze mensen moeite hebben met logisch denken zullen er toch niet al teveel hier intrappen.
  maandag 26 november 2012 @ 22:34:55 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119657887
quote:
17s.gif Op maandag 26 november 2012 22:26 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Nope, ze betalen in plaats van premie een heffing ter hoogte van de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW. Dat is dus 7,10% van je salaris bovenop de 7,10 die je al moet betalen en die je werkgever weer vergoed.
Nee, die komt in plaats van de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW van de werkgever. Voor de AWBZ-premie geldt hetzelfde. Beide worden door de werkgever als vervangende belasting ingehouden, en aan de Belastingdienst betaald. Dat geld wordt op een geblokkeerde rekening bij het CVZ geparkeerd. Als er aan het eind van het jaar nog geld over is, wordt 50% van het ingelegde bedrag van dat jaar overgeboekt naar het Zorgverzekeringsfonds (of minder, als het geld op is), en verdwijnt dus in de algemene middelen.
pi_119657942
quote:
17s.gif Op maandag 26 november 2012 22:26 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Nope, ze betalen in plaats van premie een heffing ter hoogte van de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW. Dat is dus 7,10% van je salaris bovenop de 7,10 die je al moet betalen en die je werkgever weer vergoed. Op een inkomen van 1500 euro netto ben je dus al een euro of 130 kwijt. Deze bijdrage wordt gestort in een soort spaarpotje zonder rente bij VGZ. Als ze zorg willen afnemen komt dat uit deze spaarpot. Nemen ze geen zorg af dan zijn ze het geld gewoon kwijt.

Ah en ze mogen alleen zorg afnemen die normaal gesproken al uit de basisbeurs zou komen. Ze krijgen dus een basisverzekering voor de prijs van een uitgebreide verzekering :P Alleen zijn ze blij want nu heet het geen verzekering dus kunnen ze met droge ogen zeggen dat ze op god vertrouwen :Y
Klopt, maar er is voor hun ook een vorm van no-claim korting. Ze kunnen geld uit dit potje terugkrijgen wanneer ze niet of nauwelijks gebruik hebben gemaakt van de medische voorzieningen.

Het zou mij niet verbazen als ze per saldo gewoon goedkoper uit zijn.
pi_119658315
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Klopt, maar er is voor hun ook een vorm van no-claim korting. Ze kunnen geld uit dit potje terugkrijgen wanneer ze niet of nauwelijks gebruik hebben gemaakt van de medische voorzieningen.
Ik denk voor de basisverzekering dat je niet veel beter uitbent, uiteindelijk gaat al het geld van alle verzekerden voor de basispremie in het risicovereveningsfonds waaruit iedere verzekerde maatschappij alle klanten weer kan dekken :'). Zij leveren hun bijdrage via een andere constructie. Je mag je trouwens nergens voor verzekeren dan, dus lijkt mij ook niet relaxt.

Best wel relaxt voor autos komt het onder waarborgfons te vallen: Een motorrijtuigbestuurder, die op grond van gewetensbezwaren is vrijgesteld van de verplichting tot verzekering en met wie de schade niet of niet volledig kan worden geregeld. Zelfde als een niet verzekerde automobilist.

Sommige waren iets te creatief:
Geen vrijstelling soc. verzekering bejaardentehuis

De sociale verzekeringsraad heeft afwijzend beschikt op een verzoek om vrijstelling van de sociale verzekering van de stichting Rusthuizen der Geref. Gemeenten in Zeeland, uitgaande van de samenwerkende Geref. Gemeenten in Zeeland". Deze stichting exploiteert de bejaardentehuizen Kehoboth" in Goes en Łben Haëzer" in IVIiddelburg. De stichting had gevraagd of personen die in dienst van deze stichting zijn, vrijgesteld konden worden wegens overwegende gewetensbezwaren.

De sociale verzekeringsraad beschikte afwijzend om,dat deze stichting betrokken is bij een andere verzekering op een van haar bejaardentehuizen. Voor een van haar tehuuzen toon deze stichting alleen hypotheek opnemen als het gebouw tegen brandschade verzekerd was. Een geldschieter heeft toen een brandverzekering gesloten waarvoor de stichting Rusthuizen" de premie betaalt.

De sociale verzekeringsraad stelde zioh op het standpunt dat als de stichting vrorkelijk principiële bezwaren had tegen elke vorm van verzekering, zij andere wegen had kunnen vinden dan een hypotheek om een nieuw gebouw te financieren. Door hun handelwijze heeft de stichting in feite meegewerkt aan de totstandkoming van deze verzekering, aldus een commtuniquč van de soc. verzekeringsraad.

[ Bericht 23% gewijzigd door Brembo op 26-11-2012 22:53:18 ]
  maandag 26 november 2012 @ 22:48:54 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119658492
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als ze per saldo gewoon goedkoper uit zijn.
Nee. Het geld komt op een geblokkeerde rekening. Een deel van het saldo wordt afgeroomd aan het eind van het jaar, en gaat naar het Zorgverzekeringsfonds. Het restant blijft staan op die rekening, kan eventueel in latere jaren gebruikt worden om te declareren, en wordt dus niet teruggeboekt naar de verzekerde.
pi_119658531
Ik hoor net van het Vliegend Spaghettimonster - ja, sorry, ik heb er een direct lijntje mee - dat ik als gelovige geen belasting mag betalen. Bah, wat vervelend nou.

Gelukkig heb ik nog een uurtje de tijd vanavond om mijn bezwaarschrift aan de overheid op te stellen.
  maandag 26 november 2012 @ 22:53:33 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119658736
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:44 schreef Brembo het volgende:

Best wel relaxt voor autos komt het onder waarborgfons te vallen: Een motorrijtuigbestuurder, die op grond van gewetensbezwaren is vrijgesteld van de verplichting tot verzekering en met wie de schade niet of niet volledig kan worden geregeld. Zelfde als een niet verzekerde automobilist.
Het Waarborgfonds schiet alleen voor, zodat degene die schade heeft niet de dupe is van het onverzekerd zijn van de tegenpartij. Vervolgens incasseert het Waarborgfonds gewoon bij de gemoedsbezwaarde automobilist.
  † In Memoriam † maandag 26 november 2012 @ 22:53:59 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_119658761
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 22:49 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoor net van het Vliegend Spaghettimonster - ja, sorry, ik heb er een direct lijntje mee - dat ik als gelovige geen belasting mag betalen. Bah, wat vervelend nou.

Gelukkig heb ik nog een uurtje de tijd vanavond om mijn bezwaarschrift aan de overheid op te stellen.
Piraten horen sowieso geen belasting te betalen.
Carpe Libertatem
  maandag 26 november 2012 @ 22:55:18 #17
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_119658793
Niet willen verzekeren vanwege het geloof? wtf.. Die regeling bij de zorg ziet er wel goed uit, maar wat betreft autorijden kan het nog iets beter... U wilt niet verzekeren? Mooi dan mag u geen auto rijden...
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_119658861
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:53 schreef freako het volgende:

[..]

Het Waarborgfonds schiet alleen voor, zodat degene die schade heeft niet de dupe is van het onverzekerd zijn van de tegenpartij. Vervolgens incasseert het Waarborgfonds gewoon bij de gemoedsbezwaarde automobilist.
Sterkte met het plukken bij een kale kip, staan leuke verhalen over gewetensbezwaren op internet :').
pi_119659026
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:48 schreef freako het volgende:

[..]

Nee. Het geld komt op een geblokkeerde rekening. Een deel van het saldo wordt afgeroomd aan het eind van het jaar, en gaat naar het Zorgverzekeringsfonds. Het restant blijft staan op die rekening, kan eventueel in latere jaren gebruikt worden om te declareren, en wordt dus niet teruggeboekt naar de verzekerde.
''Een deel van die belasting kan de gemoedsbezwaarde echter terugvragen. Daarmee kan hij zijn zorgkosten betalen of het geld gebruiken bij wijze van oudedagvoorziening.''
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_verzekering__.html

Ik weet niet of deze principieel bezwaarde gelovigen goedkoper uit zijn. Erg prettig lijkt het me niet om voor je AOW afhankelijk te zijn van geld wat je mogelijk terugkrijgt via je 'ziektekostenpremie/ 'ziektekostenbelasting'.

Mijn punt is dat Nederland zich in allerlei moeilijke bochten wringt om tegemoet te komen aan de eisen van deze groep, terwijl dit ten kostte gaat van mogelijk hunzelf en de rest van de samenleving.
Als zo'n groep beweert dat Jezus hun gaat genezen als ze kanker krijgen, dan zou de regering daar om moeten lachen en hun wijzen op de wettelijke plicht, die de rest van Nederland gewoon heeft, om jezelf te verzekering tegen ziekte. Als je het niet doet vanwege schade voor de rest van de bevolking dan maar om de groep tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Vergeet niet dat dit dezelfde groep is die weigert hun kinderen in te enten. Dat je dat volwassenen toestaat is begrijpelijk, maar jonge kinderen bewust blootstellen aan de gevaren van allerlei dodelijke ziektes die zeer eenvoudig te voorkomen zijn is in mijn ogen op zijn minst kindermishandeling.

Nogmaals, Nederland is het enige land in Europa dat dit toestaat en dat zegt al genoeg over hoe uitzonderlijk de opstelling van Nederland is.
  maandag 26 november 2012 @ 23:00:29 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119659040
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2012 22:55 schreef Grielen het volgende:
Niet willen verzekeren vanwege het geloof? wtf.. Die regeling bij de zorg ziet er wel goed uit, maar wat betreft autorijden kan het nog iets beter... U wilt niet verzekeren? Mooi dan mag u geen auto rijden...
In plaats van een verzekeringspremie voor een autoverzekering betaalt zo iemand ook hiervoor een vervangende belasting. En dat geldt ook voor de andere verplichte verzekeringen (AOW, WW, WIA, Anw). Altijd evenveel als een verzekering zou kosten. De vervangende belasting ipv de autoverzekering komt bij het Waarborgfonds terecht, de andere bedragen bij de SVB. Ook dit geld komt op geblokkeerde spaarrekeningen terecht, die uitkeren onder dezelfde voorwaarden als de verzekering die het vervangt. Het enige verschil is dat als de rekening leeg is, je niets meer krijgt.
  maandag 26 november 2012 @ 23:02:49 #21
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119659136
quote:

[..]

Het is belachelijk dat je via geweld gedwongen wordt om je gezondheid te verzekeren. Of ben ik de enige die dat raar vind?
  maandag 26 november 2012 @ 23:02:50 #22
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119659137
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

''Een deel van die belasting kan de gemoedsbezwaarde echter terugvragen. Daarmee kan hij zijn zorgkosten betalen of het geld gebruiken bij wijze van oudedagvoorziening.''
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_verzekering__.html
Ja, dat is het declareren van je kosten. Dat kun je bv doen als je zorgkosten hebt, uit je rekening bij het CVZ, of als je ouder dan 65 bent, van je rekening bij de SVB
  maandag 26 november 2012 @ 23:08:18 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119659411
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Sterkte met het plukken bij een kale kip, staan leuke verhalen over gewetensbezwaren op internet :').
Heb je een linkje?

Voor zover ik weet is het namelijk een groep die vaak ruim in de centen zit, en anders een beroep doen op de kerk.
pi_119659461
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:02 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat is het declareren van je kosten. Dat kun je bv doen als je zorgkosten hebt, uit je rekening bij het CVZ, of als je ouder dan 65 bent, van je rekening bij de SVB
Ze krijgen geen AOW, maar hoeveel kunnen zij dan uit dat potje halen als ze 65 zijn? Precies 1 op 1 met wat een 'normale' AOW-er krijgt?
  maandag 26 november 2012 @ 23:10:42 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119659548
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze krijgen geen AOW, maar hoeveel kunnen zij dan uit dat potje halen als ze 65 zijn? Precies 1 op 1 met wat een 'normale' AOW-er krijgt?
Ja. Totdat het potje leeg is. En ga je dood voordat het potje leeg is, dan vervalt het restant aan de Staat, en komt dus niet in de erfenis terecht.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 november 2012 @ 23:11:38 #26
862 Arcee
Look closer
pi_119659593
Vage shit weer met die relifundi's. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_119659806
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:10 schreef freako het volgende:

[..]

Ja. Totdat het potje leeg is. En ga je dood voordat het potje leeg is, dan vervalt het restant aan de Staat.
_O_ Lol, als het niet zo ernstig was dan zou je er een hilarische sketch van kunnen maken. _O-

Goed, ik geloof _O- steeds meer dat het voor hun eerder ellende en onzekerheid oplevert dan financieel voordeel. Mijn bezwaar dat de regering zich in allerlei onmogelijke hoeken wringt om aan hun absurde eisen te voldoen is daardoor alleen niet weggenomen. Eerder toegenomen als ik hoor welke idiote regelingen er voor hun nog meer zijn op andere gebieden.
  maandag 26 november 2012 @ 23:20:57 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119660132
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Goed, ik geloof _O- steeds meer dat het voor hun eerder ellende en onzekerheid oplevert dan financieel voordeel. Mijn bezwaar dat de regering zich in allerlei onmogelijke hoeken wringt om aan hun absurde eisen te voldoen is daardoor niet weggenomen.
De uitvoeringskosten zijn volgens mij niet zo hoog. Ik vind het wel mooi dat de overheid maatwerk kan bieden aan een dergelijke principiële groep. Bovendien zijn de regelingen zo ingericht, dat er geen financiële prikkel is (integendeel) om deel te nemen aan de regeling voor gemoedsbezwaarden.
pi_119663579
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:20 schreef freako het volgende:

[..]

De uitvoeringskosten zijn volgens mij niet zo hoog. Ik vind het wel mooi dat de overheid maatwerk kan bieden aan een dergelijke principiële groep. Bovendien zijn de regelingen zo ingericht, dat er geen financiële prikkel is (integendeel) om deel te nemen aan de regeling voor gemoedsbezwaarden.
Eens.
Een zorgvuldige overheid hoort ook te zorgen voor minderheden die niet zo in ieders smaak vallen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119668001
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:02 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Het is belachelijk dat je via geweld gedwongen wordt om je gezondheid te verzekeren. Of ben ik de enige die dat raar vind?
Nee, of zouden we soms maar mensen moeten laten creperen die ernstig ziek zijn maar onverzekerd?

Het is een vorm van bescherming tegen jezelf als je om wat voor reden jezelf niet tegen ziekte wil verzekeren. In heel Europa is er geen enkel land behalve Nederland waar je je niet verplicht hoeft te verzekeren, dus zo heel vreemd is het ook niet.
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:50:59 #31
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119668758
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, of zouden we soms maar mensen moeten laten creperen die ernstig ziek zijn maar onverzekerd?

Het is een vorm van bescherming tegen jezelf als je om wat voor reden jezelf niet tegen ziekte wil verzekeren. In heel Europa is er geen enkel land behalve Nederland waar je je niet verplicht hoeft te verzekeren, dus zo heel vreemd is het ook niet.
In de middeleeuwen werden alle kinderen van Europa die onderwijs kregen in het klaslokaal wel eens gemept met een stok dus eigenlijk is dat niet zo vreemd want iedereen deed het.
pi_119668889
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:50 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

In de middeleeuwen werden alle kinderen van Europa die onderwijs kregen in het klaslokaal wel eens gemept met een stok dus eigenlijk is dat niet zo vreemd want iedereen deed het.
Ik laat eigenlijk nog liever ongehoorzame kinderen met een stok slaan, dan ernstig zieke mensen te laten creperen waar jij blijkbaar niet tegen bent. Of lijkt je dat misschien toch geen goed idee?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:09:21 #33
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119669257
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik laat eigenlijk nog liever ongehoorzame kinderen met een stok slaan, dan ernstig zieke mensen te laten creperen waar jij blijkbaar niet tegen bent. Of lijkt je dat misschien toch geen goed idee?
Ongehoorzame kinderen meppen is een goed idee kijk maar naar hoe goed meneer Breivik (of ieder andere random schieter en serie moordenaar) opgegroeid is. Owneee dat is natuurlijk de schuld van de wapenwetten! :')

Waar heb je het idee vandaan dat ik mensen wil laten creperen? Als je mensen niet dwingt om een zorgverzekering te nemen betekent dat niet dat verzekeringen en onze gezondheidszorg verdwijnen hoor.
pi_119669337
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:09 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ongehoorzame kinderen meppen is een goed idee kijk maar naar hoe goed meneer Breivik (of ieder andere random schieter en serie moordenaar) opgegroeid is. Owneee dat is natuurlijk de schuld van de wapenwetten! :')

Waar heb je het idee vandaan dat ik mensen wil laten creperen? Als je mensen niet dwingt om een zorgverzekering te nemen betekent dat niet dat verzekeringen en onze gezondheidszorg verdwijnen hoor.
Waarvoor denk jij dat ziektekostenverzekeringen anders bedoeld zijn?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:18:31 #35
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119669484
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarvoor denk jij dat ziektekostenverzekeringen anders bedoeld zijn?
Hoe lang denk jij dat verzekeringen bestaan? Ze zijn niet bedacht door de overheid hoor.
pi_119669734
Een hypothese dan voor jou: Een streng gelovige blijkt plotseling kanker te hebben, wat zo heel af en toe weleens voorkomt. God blijkt uiteindelijk toch niet voor de gewenste genezing te zorgen en er moet een behoorlijk dure kankerbehandeling komen. Je bent uiteraard niet verzekerd want dat hoeft helemaal niet in Nederland en Jezus geneest enzo..... Tja, wat nu?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:39:39 #37
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119670032
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een hypothese dan voor jou: Een streng gelovige blijkt plotseling kanker te hebben, wat zo heel af en toe weleens voorkomt. God blijkt uiteindelijk toch niet voor de gewenste genezing te zorgen en er moet een behoorlijk dure kankerbehandeling komen. Je bent uiteraard niet verzekerd want dat hoeft helemaal niet in Nederland en Jezus geneest enzo..... Tja, wat nu?
Vroeger voor de overheid het kapot maakte kwam het dorp samen om de kosten voor de zieken te dekken. Dan was je wel afhankelijk van je dorpsgenoten natuurlijk.
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:41:25 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119670071
quote:
iemand die met gewetensbezwaar zijn lot heeft geaccepteerd zal ook zijn ziekte accepteren... dus die ondergaat gewoon zijn ziekte
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119670157
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:39 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Vroeger voor de overheid het kapot maakte kwam het dorp samen om de kosten voor de zieken te dekken. Dan was je wel afhankelijk van je dorpsgenoten natuurlijk.
Ja, en vroeger crepeerde er ook genoeg mensen voor wie men niet de medische behandeling of medicijnen wilden betalen. Ook in de Verenigde Staten gebeurt dat nu nog te vaak. Om nog maar te zwijgen over die vele tienduizenden gezinnen die van een succesvol bestaan plotseling dakloze zwervers worden, omdat mamma geen verzekering had en het waagde om plots kanker te krijgen.

Even daargelaten dat vroeger medicijnen en behandeling erg primitief en goedkoop waren in vergelijking met nu. Met de huidige technieken zijn behandeling vaak erg effectief, maar wel met een flink prijskaartje. Begrijp je nu waarom ziektekostenverzekeringen verplicht zijn?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:47:05 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_119670212
quote:
Eens met deze hypothese.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_119670214
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:41 schreef Re het volgende:

[..]

iemand die met gewetensbezwaar zijn lot heeft geaccepteerd zal ook zijn ziekte accepteren... dus die ondergaat gewoon zijn ziekte
Gebeurt helaas vaak inderdaad. Maar als zo iemand dan dapper besluit om toch voor die dure behandeling te kiezen en wij hebben besloten dat het prima was om zo iemand niet te verzekeren, dan is het prima dat zo iemand crepeert?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:51:05 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119670302
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gebeurt helaas vaak inderdaad. Maar als zo iemand dan dapper besluit om toch voor die dure behandeling te kiezen en wij hebben besloten dat het prima was om zo iemand niet te verzekeren, dan is het prima dat zo iemand crepeert?
zo verschrikkelijk duur is zo'n standaard behandeling nou ook weer niet... 20K max of zo
pi_119670446
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:51 schreef Re het volgende:

[..]

zo verschrikkelijk duur is zo'n standaard behandeling nou ook weer niet... 20K max of zo
Dat is een voorbeeldje. Er zijn medische behandelingen die tonnen kosten. En je hebt vast ook wel die berichten over die dure medicijnen gelezen die 10K per jaarmaand kosten. Is allemaal ook niet zo verrassend.

Er zijn genoeg ernstige voorbeelden uit bijvoorbeeld Amerika. Als we deze mensen niet tegen zichzelf in bescherming hebben genomen en ze komen tot inkeer, wat dan?
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:01:06 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119670570
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is een voorbeeldje. Er zijn medische behandelingen die tonnen kosten. En je hebt vast ook wel die berichten over die dure medicijnen gelezen die 10K per jaarmaand kosten. Is allemaal ook niet zo verrassend.

Er zijn genoeg ernstige voorbeelden uit bijvoorbeeld Amerika. Als we deze mensen niet tegen zichzelf in bescherming hebben genomen en ze komen tot inkeer, wat dan?
ja dan heb je pech, en amerika als voorbeeld nemen is natuurlijk grappig aangezien het daar vooralsnog ook niet verplicht was een verzekering te nemen en daar hoefde je niet eens voor te geloven. Al zal de PPACA daar verandering in gaan brengen. Maar uninsured betekent alleen ER behandeling, daarna weer de straat op
pi_119670764
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:01 schreef Re het volgende:

[..]

ja dan heb je pech, en amerika als voorbeeld nemen is natuurlijk grappig aangezien het daar vooralsnog ook niet verplicht was een verzekering te nemen en daar hoefde je niet eens voor te geloven. Al zal de PPACA daar verandering in gaan brengen. Maar uninsured betekent alleen ER behandeling, daarna weer de straat op
Dat maakt Amerika tot een goed voorbeeld van een westers land waar ze hun ziektekostenverzekering slecht geregeld hebben.
En daarom ben ik blij dat we in Europa verplicht verzekerd zijn en vind ik het jammer dat we in Nederland als enige een uitzondering voor gelovigen maken.

Overigens zouden we in Nederland nooit iemand een behandeling weigeren, maar worden die kosten gewoon doorberekend aan iedereen die wel netjes hun ziektekostenpremie betalen in de beloning van hogere premies ieder jaar.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:24:22 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119671167
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat maakt Amerika tot een goed voorbeeld van een westers land waar ze hun ziektekostenverzekering slecht geregeld hebben.
En daarom ben ik blij dat we in Europa verplicht verzekerd zijn en vind ik het jammer dat we in Nederland als enige een uitzondering voor gelovigen maken.

Overigens zouden we in Nederland nooit iemand een behandeling weigeren, maar worden die kosten gewoon doorberekend aan iedereen die wel netjes hun ziektekostenpremie betalen in de beloning van hogere premies ieder jaar.
dat is jouw inzicht, niet de mijne, het aantal mensen wat behandeld gaat worden zonder verzekering is in nederland verwaarloosbaar op het totale bedrag wat er gespendeerd wordt en dat zal geen invloed hebben op onze premies. Je probeert een probleem te maken van iets wat geen probleem is
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:48:09 #47
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_119673893
Laat die mensen maar lekker sterven dan, eigen keuze.

Ik vind echter dat ze wel verplicht kunnen worden om de kinderen te verzekeren. Want die hebben geen keuze.
pi_119696424
quote:
Dan gaat die gelovige dood. Net zoals iedereen trouwens.
Een gelovige die consequent is en zich niet verzekerd heeft, laat zich ook niet behandelen als hij het niet kan betalen. Eenvoudig toch? En een dokter heeft de plicht om die wens te eerbiedigen!
Jehovahs Getuigen mogen geen bloed van anderen ontvangen. Dus als ze dat weigeren, ook als ze doodbloeden, dan dient de geneesheer dat te respecteren!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119696694
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoezo "dapper besluiten om toch voor de behandeling te kiezen" en hoezo "laten creperen"?
Als je werkelijk gelooft dat Jezus je zal redden mits je ook 100 % op Hem vertrouwt, is het inderdaad wel erg dapper om toch voor behandeling te kiezen: je vergooit daarmee je eeuwige redding. Voor een korte tijd langer leven op dit ondermaanse.
Ik geloof niet, maar als ik dat geloof zou aanhangen, dan zou ik werkelijk pogen iedereen te wurgen die mij medicijnen wilde toedienen.
pi_119696707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan gaat die gelovige dood. Net zoals iedereen trouwens.
Een gelovige die consequent is en zich niet verzekerd heeft, laat zich ook niet behandelen als hij het niet kan betalen. Eenvoudig toch? En een dokter heeft de plicht om die wens te eerbiedigen!
Jehovahs Getuigen mogen geen bloed van anderen ontvangen. Dus als ze dat weigeren, ook als ze doodbloeden, dan dient de geneesheer dat te respecteren!
Ik ben dan ook geen voorstander om mensen te verplichten zich te laten behandelen, dat is hoe dan ook onmogelijk om vele redenen.
Maar medici in Nederland zijn verplicht om iemand de behandeling te geven die hij nodig heeft als hij/zij erom vraagt. Ongeacht of die persoon verzekerd is of niet.

Iemand die er dus achteraf op terug komt om toch een dure behandeling te ondergaan, ook al is hij onverzekerd vanwege zijn geloof, die zou al die mensen die wel netjes hun ziektekostenpremie betalen flink op kosten jagen.
Daarom ben ik blij te horen dat al deze mensen zich toch, zij het via een andere methode, verplicht moeten verzekeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')