abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 november 2012 @ 23:11:38 #26
862 Arcee
Look closer
pi_119659593
Vage shit weer met die relifundi's. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_119659806
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:10 schreef freako het volgende:

[..]

Ja. Totdat het potje leeg is. En ga je dood voordat het potje leeg is, dan vervalt het restant aan de Staat.
_O_ Lol, als het niet zo ernstig was dan zou je er een hilarische sketch van kunnen maken. _O-

Goed, ik geloof _O- steeds meer dat het voor hun eerder ellende en onzekerheid oplevert dan financieel voordeel. Mijn bezwaar dat de regering zich in allerlei onmogelijke hoeken wringt om aan hun absurde eisen te voldoen is daardoor alleen niet weggenomen. Eerder toegenomen als ik hoor welke idiote regelingen er voor hun nog meer zijn op andere gebieden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 26 november 2012 @ 23:20:57 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119660132
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Goed, ik geloof _O- steeds meer dat het voor hun eerder ellende en onzekerheid oplevert dan financieel voordeel. Mijn bezwaar dat de regering zich in allerlei onmogelijke hoeken wringt om aan hun absurde eisen te voldoen is daardoor niet weggenomen.
De uitvoeringskosten zijn volgens mij niet zo hoog. Ik vind het wel mooi dat de overheid maatwerk kan bieden aan een dergelijke principiële groep. Bovendien zijn de regelingen zo ingericht, dat er geen financiële prikkel is (integendeel) om deel te nemen aan de regeling voor gemoedsbezwaarden.
pi_119663579
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:20 schreef freako het volgende:

[..]

De uitvoeringskosten zijn volgens mij niet zo hoog. Ik vind het wel mooi dat de overheid maatwerk kan bieden aan een dergelijke principiële groep. Bovendien zijn de regelingen zo ingericht, dat er geen financiële prikkel is (integendeel) om deel te nemen aan de regeling voor gemoedsbezwaarden.
Eens.
Een zorgvuldige overheid hoort ook te zorgen voor minderheden die niet zo in ieders smaak vallen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119668001
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:02 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Het is belachelijk dat je via geweld gedwongen wordt om je gezondheid te verzekeren. Of ben ik de enige die dat raar vind?
Nee, of zouden we soms maar mensen moeten laten creperen die ernstig ziek zijn maar onverzekerd?

Het is een vorm van bescherming tegen jezelf als je om wat voor reden jezelf niet tegen ziekte wil verzekeren. In heel Europa is er geen enkel land behalve Nederland waar je je niet verplicht hoeft te verzekeren, dus zo heel vreemd is het ook niet.
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:50:59 #31
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119668758
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, of zouden we soms maar mensen moeten laten creperen die ernstig ziek zijn maar onverzekerd?

Het is een vorm van bescherming tegen jezelf als je om wat voor reden jezelf niet tegen ziekte wil verzekeren. In heel Europa is er geen enkel land behalve Nederland waar je je niet verplicht hoeft te verzekeren, dus zo heel vreemd is het ook niet.
In de middeleeuwen werden alle kinderen van Europa die onderwijs kregen in het klaslokaal wel eens gemept met een stok dus eigenlijk is dat niet zo vreemd want iedereen deed het.
pi_119668889
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:50 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

In de middeleeuwen werden alle kinderen van Europa die onderwijs kregen in het klaslokaal wel eens gemept met een stok dus eigenlijk is dat niet zo vreemd want iedereen deed het.
Ik laat eigenlijk nog liever ongehoorzame kinderen met een stok slaan, dan ernstig zieke mensen te laten creperen waar jij blijkbaar niet tegen bent. Of lijkt je dat misschien toch geen goed idee?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:09:21 #33
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119669257
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik laat eigenlijk nog liever ongehoorzame kinderen met een stok slaan, dan ernstig zieke mensen te laten creperen waar jij blijkbaar niet tegen bent. Of lijkt je dat misschien toch geen goed idee?
Ongehoorzame kinderen meppen is een goed idee kijk maar naar hoe goed meneer Breivik (of ieder andere random schieter en serie moordenaar) opgegroeid is. Owneee dat is natuurlijk de schuld van de wapenwetten! :')

Waar heb je het idee vandaan dat ik mensen wil laten creperen? Als je mensen niet dwingt om een zorgverzekering te nemen betekent dat niet dat verzekeringen en onze gezondheidszorg verdwijnen hoor.
pi_119669337
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:09 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ongehoorzame kinderen meppen is een goed idee kijk maar naar hoe goed meneer Breivik (of ieder andere random schieter en serie moordenaar) opgegroeid is. Owneee dat is natuurlijk de schuld van de wapenwetten! :')

Waar heb je het idee vandaan dat ik mensen wil laten creperen? Als je mensen niet dwingt om een zorgverzekering te nemen betekent dat niet dat verzekeringen en onze gezondheidszorg verdwijnen hoor.
Waarvoor denk jij dat ziektekostenverzekeringen anders bedoeld zijn?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:18:31 #35
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119669484
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarvoor denk jij dat ziektekostenverzekeringen anders bedoeld zijn?
Hoe lang denk jij dat verzekeringen bestaan? Ze zijn niet bedacht door de overheid hoor.
pi_119669734
Een hypothese dan voor jou: Een streng gelovige blijkt plotseling kanker te hebben, wat zo heel af en toe weleens voorkomt. God blijkt uiteindelijk toch niet voor de gewenste genezing te zorgen en er moet een behoorlijk dure kankerbehandeling komen. Je bent uiteraard niet verzekerd want dat hoeft helemaal niet in Nederland en Jezus geneest enzo..... Tja, wat nu?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:39:39 #37
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119670032
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een hypothese dan voor jou: Een streng gelovige blijkt plotseling kanker te hebben, wat zo heel af en toe weleens voorkomt. God blijkt uiteindelijk toch niet voor de gewenste genezing te zorgen en er moet een behoorlijk dure kankerbehandeling komen. Je bent uiteraard niet verzekerd want dat hoeft helemaal niet in Nederland en Jezus geneest enzo..... Tja, wat nu?
Vroeger voor de overheid het kapot maakte kwam het dorp samen om de kosten voor de zieken te dekken. Dan was je wel afhankelijk van je dorpsgenoten natuurlijk.
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:41:25 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119670071
quote:
iemand die met gewetensbezwaar zijn lot heeft geaccepteerd zal ook zijn ziekte accepteren... dus die ondergaat gewoon zijn ziekte
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119670157
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:39 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Vroeger voor de overheid het kapot maakte kwam het dorp samen om de kosten voor de zieken te dekken. Dan was je wel afhankelijk van je dorpsgenoten natuurlijk.
Ja, en vroeger crepeerde er ook genoeg mensen voor wie men niet de medische behandeling of medicijnen wilden betalen. Ook in de Verenigde Staten gebeurt dat nu nog te vaak. Om nog maar te zwijgen over die vele tienduizenden gezinnen die van een succesvol bestaan plotseling dakloze zwervers worden, omdat mamma geen verzekering had en het waagde om plots kanker te krijgen.

Even daargelaten dat vroeger medicijnen en behandeling erg primitief en goedkoop waren in vergelijking met nu. Met de huidige technieken zijn behandeling vaak erg effectief, maar wel met een flink prijskaartje. Begrijp je nu waarom ziektekostenverzekeringen verplicht zijn?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:47:05 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_119670212
quote:
Eens met deze hypothese.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_119670214
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:41 schreef Re het volgende:

[..]

iemand die met gewetensbezwaar zijn lot heeft geaccepteerd zal ook zijn ziekte accepteren... dus die ondergaat gewoon zijn ziekte
Gebeurt helaas vaak inderdaad. Maar als zo iemand dan dapper besluit om toch voor die dure behandeling te kiezen en wij hebben besloten dat het prima was om zo iemand niet te verzekeren, dan is het prima dat zo iemand crepeert?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:51:05 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119670302
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gebeurt helaas vaak inderdaad. Maar als zo iemand dan dapper besluit om toch voor die dure behandeling te kiezen en wij hebben besloten dat het prima was om zo iemand niet te verzekeren, dan is het prima dat zo iemand crepeert?
zo verschrikkelijk duur is zo'n standaard behandeling nou ook weer niet... 20K max of zo
pi_119670446
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:51 schreef Re het volgende:

[..]

zo verschrikkelijk duur is zo'n standaard behandeling nou ook weer niet... 20K max of zo
Dat is een voorbeeldje. Er zijn medische behandelingen die tonnen kosten. En je hebt vast ook wel die berichten over die dure medicijnen gelezen die 10K per jaarmaand kosten. Is allemaal ook niet zo verrassend.

Er zijn genoeg ernstige voorbeelden uit bijvoorbeeld Amerika. Als we deze mensen niet tegen zichzelf in bescherming hebben genomen en ze komen tot inkeer, wat dan?
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:01:06 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119670570
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is een voorbeeldje. Er zijn medische behandelingen die tonnen kosten. En je hebt vast ook wel die berichten over die dure medicijnen gelezen die 10K per jaarmaand kosten. Is allemaal ook niet zo verrassend.

Er zijn genoeg ernstige voorbeelden uit bijvoorbeeld Amerika. Als we deze mensen niet tegen zichzelf in bescherming hebben genomen en ze komen tot inkeer, wat dan?
ja dan heb je pech, en amerika als voorbeeld nemen is natuurlijk grappig aangezien het daar vooralsnog ook niet verplicht was een verzekering te nemen en daar hoefde je niet eens voor te geloven. Al zal de PPACA daar verandering in gaan brengen. Maar uninsured betekent alleen ER behandeling, daarna weer de straat op
pi_119670764
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:01 schreef Re het volgende:

[..]

ja dan heb je pech, en amerika als voorbeeld nemen is natuurlijk grappig aangezien het daar vooralsnog ook niet verplicht was een verzekering te nemen en daar hoefde je niet eens voor te geloven. Al zal de PPACA daar verandering in gaan brengen. Maar uninsured betekent alleen ER behandeling, daarna weer de straat op
Dat maakt Amerika tot een goed voorbeeld van een westers land waar ze hun ziektekostenverzekering slecht geregeld hebben.
En daarom ben ik blij dat we in Europa verplicht verzekerd zijn en vind ik het jammer dat we in Nederland als enige een uitzondering voor gelovigen maken.

Overigens zouden we in Nederland nooit iemand een behandeling weigeren, maar worden die kosten gewoon doorberekend aan iedereen die wel netjes hun ziektekostenpremie betalen in de beloning van hogere premies ieder jaar.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:24:22 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119671167
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat maakt Amerika tot een goed voorbeeld van een westers land waar ze hun ziektekostenverzekering slecht geregeld hebben.
En daarom ben ik blij dat we in Europa verplicht verzekerd zijn en vind ik het jammer dat we in Nederland als enige een uitzondering voor gelovigen maken.

Overigens zouden we in Nederland nooit iemand een behandeling weigeren, maar worden die kosten gewoon doorberekend aan iedereen die wel netjes hun ziektekostenpremie betalen in de beloning van hogere premies ieder jaar.
dat is jouw inzicht, niet de mijne, het aantal mensen wat behandeld gaat worden zonder verzekering is in nederland verwaarloosbaar op het totale bedrag wat er gespendeerd wordt en dat zal geen invloed hebben op onze premies. Je probeert een probleem te maken van iets wat geen probleem is
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:48:09 #47
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_119673893
Laat die mensen maar lekker sterven dan, eigen keuze.

Ik vind echter dat ze wel verplicht kunnen worden om de kinderen te verzekeren. Want die hebben geen keuze.
pi_119696424
quote:
Dan gaat die gelovige dood. Net zoals iedereen trouwens.
Een gelovige die consequent is en zich niet verzekerd heeft, laat zich ook niet behandelen als hij het niet kan betalen. Eenvoudig toch? En een dokter heeft de plicht om die wens te eerbiedigen!
Jehovahs Getuigen mogen geen bloed van anderen ontvangen. Dus als ze dat weigeren, ook als ze doodbloeden, dan dient de geneesheer dat te respecteren!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119696694
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoezo "dapper besluiten om toch voor de behandeling te kiezen" en hoezo "laten creperen"?
Als je werkelijk gelooft dat Jezus je zal redden mits je ook 100 % op Hem vertrouwt, is het inderdaad wel erg dapper om toch voor behandeling te kiezen: je vergooit daarmee je eeuwige redding. Voor een korte tijd langer leven op dit ondermaanse.
Ik geloof niet, maar als ik dat geloof zou aanhangen, dan zou ik werkelijk pogen iedereen te wurgen die mij medicijnen wilde toedienen.
pi_119696707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan gaat die gelovige dood. Net zoals iedereen trouwens.
Een gelovige die consequent is en zich niet verzekerd heeft, laat zich ook niet behandelen als hij het niet kan betalen. Eenvoudig toch? En een dokter heeft de plicht om die wens te eerbiedigen!
Jehovahs Getuigen mogen geen bloed van anderen ontvangen. Dus als ze dat weigeren, ook als ze doodbloeden, dan dient de geneesheer dat te respecteren!
Ik ben dan ook geen voorstander om mensen te verplichten zich te laten behandelen, dat is hoe dan ook onmogelijk om vele redenen.
Maar medici in Nederland zijn verplicht om iemand de behandeling te geven die hij nodig heeft als hij/zij erom vraagt. Ongeacht of die persoon verzekerd is of niet.

Iemand die er dus achteraf op terug komt om toch een dure behandeling te ondergaan, ook al is hij onverzekerd vanwege zijn geloof, die zou al die mensen die wel netjes hun ziektekostenpremie betalen flink op kosten jagen.
Daarom ben ik blij te horen dat al deze mensen zich toch, zij het via een andere methode, verplicht moeten verzekeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')