Het is belachelijk dat je via geweld gedwongen wordt om je gezondheid te verzekeren. Of ben ik de enige die dat raar vind?quote:Op maandag 26 november 2012 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik beweer. Zij hoeven geen ziektekostenpremie te betalen. Het geld wat ze via andere wegen betalen komt ook niet tegoed in het ziektekostenstelsel, dat terwijl ze uiteraard wel gewoon gebruik kunnen maken van medische voorzieningen wanneer daar behoefte aan is.
Punt is, het is belachelijk dat er weer een uitzonderingspositie in Nederland gemaakt moet worden vanwege het geloof en enkele achterlijke opvattingen die zij daarin hebben.
Ja, dat is het declareren van je kosten. Dat kun je bv doen als je zorgkosten hebt, uit je rekening bij het CVZ, of als je ouder dan 65 bent, van je rekening bij de SVBquote:Op maandag 26 november 2012 23:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
''Een deel van die belasting kan de gemoedsbezwaarde echter terugvragen. Daarmee kan hij zijn zorgkosten betalen of het geld gebruiken bij wijze van oudedagvoorziening.''
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_verzekering__.html
Heb je een linkje?quote:Op maandag 26 november 2012 22:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sterkte met het plukken bij een kale kip, staan leuke verhalen over gewetensbezwaren op internet.
Ze krijgen geen AOW, maar hoeveel kunnen zij dan uit dat potje halen als ze 65 zijn? Precies 1 op 1 met wat een 'normale' AOW-er krijgt?quote:Op maandag 26 november 2012 23:02 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat is het declareren van je kosten. Dat kun je bv doen als je zorgkosten hebt, uit je rekening bij het CVZ, of als je ouder dan 65 bent, van je rekening bij de SVB
Ja. Totdat het potje leeg is. En ga je dood voordat het potje leeg is, dan vervalt het restant aan de Staat, en komt dus niet in de erfenis terecht.quote:Op maandag 26 november 2012 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze krijgen geen AOW, maar hoeveel kunnen zij dan uit dat potje halen als ze 65 zijn? Precies 1 op 1 met wat een 'normale' AOW-er krijgt?
quote:Op maandag 26 november 2012 23:10 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Totdat het potje leeg is. En ga je dood voordat het potje leeg is, dan vervalt het restant aan de Staat.
De uitvoeringskosten zijn volgens mij niet zo hoog. Ik vind het wel mooi dat de overheid maatwerk kan bieden aan een dergelijke principiële groep. Bovendien zijn de regelingen zo ingericht, dat er geen financiële prikkel is (integendeel) om deel te nemen aan de regeling voor gemoedsbezwaarden.quote:Op maandag 26 november 2012 23:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed, ik geloofsteeds meer dat het voor hun eerder ellende en onzekerheid oplevert dan financieel voordeel. Mijn bezwaar dat de regering zich in allerlei onmogelijke hoeken wringt om aan hun absurde eisen te voldoen is daardoor niet weggenomen.
Eens.quote:Op maandag 26 november 2012 23:20 schreef freako het volgende:
[..]
De uitvoeringskosten zijn volgens mij niet zo hoog. Ik vind het wel mooi dat de overheid maatwerk kan bieden aan een dergelijke principiële groep. Bovendien zijn de regelingen zo ingericht, dat er geen financiële prikkel is (integendeel) om deel te nemen aan de regeling voor gemoedsbezwaarden.
Nee, of zouden we soms maar mensen moeten laten creperen die ernstig ziek zijn maar onverzekerd?quote:Op maandag 26 november 2012 23:02 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het is belachelijk dat je via geweld gedwongen wordt om je gezondheid te verzekeren. Of ben ik de enige die dat raar vind?
In de middeleeuwen werden alle kinderen van Europa die onderwijs kregen in het klaslokaal wel eens gemept met een stok dus eigenlijk is dat niet zo vreemd want iedereen deed het.quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, of zouden we soms maar mensen moeten laten creperen die ernstig ziek zijn maar onverzekerd?
Het is een vorm van bescherming tegen jezelf als je om wat voor reden jezelf niet tegen ziekte wil verzekeren. In heel Europa is er geen enkel land behalve Nederland waar je je niet verplicht hoeft te verzekeren, dus zo heel vreemd is het ook niet.
Ik laat eigenlijk nog liever ongehoorzame kinderen met een stok slaan, dan ernstig zieke mensen te laten creperen waar jij blijkbaar niet tegen bent. Of lijkt je dat misschien toch geen goed idee?quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:50 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In de middeleeuwen werden alle kinderen van Europa die onderwijs kregen in het klaslokaal wel eens gemept met een stok dus eigenlijk is dat niet zo vreemd want iedereen deed het.
Ongehoorzame kinderen meppen is een goed idee kijk maar naar hoe goed meneer Breivik (of ieder andere random schieter en serie moordenaar) opgegroeid is. Owneee dat is natuurlijk de schuld van de wapenwetten!quote:Op dinsdag 27 november 2012 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik laat eigenlijk nog liever ongehoorzame kinderen met een stok slaan, dan ernstig zieke mensen te laten creperen waar jij blijkbaar niet tegen bent. Of lijkt je dat misschien toch geen goed idee?
Waarvoor denk jij dat ziektekostenverzekeringen anders bedoeld zijn?quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:09 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ongehoorzame kinderen meppen is een goed idee kijk maar naar hoe goed meneer Breivik (of ieder andere random schieter en serie moordenaar) opgegroeid is. Owneee dat is natuurlijk de schuld van de wapenwetten!
Waar heb je het idee vandaan dat ik mensen wil laten creperen? Als je mensen niet dwingt om een zorgverzekering te nemen betekent dat niet dat verzekeringen en onze gezondheidszorg verdwijnen hoor.
Hoe lang denk jij dat verzekeringen bestaan? Ze zijn niet bedacht door de overheid hoor.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarvoor denk jij dat ziektekostenverzekeringen anders bedoeld zijn?
Vroeger voor de overheid het kapot maakte kwam het dorp samen om de kosten voor de zieken te dekken. Dan was je wel afhankelijk van je dorpsgenoten natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een hypothese dan voor jou: Een streng gelovige blijkt plotseling kanker te hebben, wat zo heel af en toe weleens voorkomt. God blijkt uiteindelijk toch niet voor de gewenste genezing te zorgen en er moet een behoorlijk dure kankerbehandeling komen. Je bent uiteraard niet verzekerd want dat hoeft helemaal niet in Nederland en Jezus geneest enzo..... Tja, wat nu?
iemand die met gewetensbezwaar zijn lot heeft geaccepteerd zal ook zijn ziekte accepteren... dus die ondergaat gewoon zijn ziektequote:Op dinsdag 27 november 2012 12:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een hypothese dan voor jou: Een streng gelovige blijkt plotseling kanker te hebben, wat zo heel af en toe weleens voorkomt. God blijkt uiteindelijk toch niet voor de gewenste genezing te zorgen en er moet een behoorlijk dure kankerbehandeling komen. Je bent uiteraard niet verzekerd want dat hoeft helemaal niet in Nederland en Jezus geneest enzo..... Tja, wat nu?
Ja, en vroeger crepeerde er ook genoeg mensen voor wie men niet de medische behandeling of medicijnen wilden betalen. Ook in de Verenigde Staten gebeurt dat nu nog te vaak. Om nog maar te zwijgen over die vele tienduizenden gezinnen die van een succesvol bestaan plotseling dakloze zwervers worden, omdat mamma geen verzekering had en het waagde om plots kanker te krijgen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:39 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Vroeger voor de overheid het kapot maakte kwam het dorp samen om de kosten voor de zieken te dekken. Dan was je wel afhankelijk van je dorpsgenoten natuurlijk.
Eens met deze hypothese.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |