Waarom zou ik 600+ betalen als het me ook prima bevalt in een huis van 350 euro?quote:Op maandag 26 november 2012 19:56 schreef xoxoxox het volgende:
Ja maar t is toch belachelijk dat mensen van 25 nog in een appartement van 350 euro bijv gaan.. die kunnen vaak al fulltime werken en zat wat duurders nemen. dan denk ik dan kunnnen ze die toch beter voor de studenten houden? die dus echt nog studeren.
dit dusquote:Op maandag 26 november 2012 19:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou ik 600+ betalen als het me ook prima bevalt in een huis van 350 euro?
Iedereen heeft natuurlijk ook vanaf zijn/haar 25e een vorstelijk salarisquote:Op maandag 26 november 2012 19:56 schreef xoxoxox het volgende:
Ja maar t is toch belachelijk dat mensen van 25 nog in een appartement van 350 euro bijv gaan.. die kunnen vaak al fulltime werken en zat wat duurders nemen.
Een huis van 350 euro? Dat moet wel een enorme pauperwijk zijn of ergens in the middle of nowhere.quote:Op maandag 26 november 2012 19:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom zou ik 600+ betalen als het me ook prima bevalt in een huis van 350 euro?
Jij hebt duidelijk veel verstand van sociale woningbouw.quote:Op maandag 26 november 2012 20:02 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een huis van 350 euro? Dat moet wel een enorme pauperwijk zijn of ergens in the middle of nowhere.
Nee, gelukkig niet.quote:Op maandag 26 november 2012 20:04 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk veel verstand van sociale woningbouw.
Je hebt ook helemaal gelijk. Mensen krijgen een sociale huurwoning als ze weinig verdienen, maar blijven daar rustig wonen als ze eenmaal 40.000 euro verdienen. Hiermee duperen ze mensen met een minimuminkomen.quote:Op maandag 26 november 2012 19:56 schreef xoxoxox het volgende:
Ja maar t is toch belachelijk dat mensen van 25 nog in een appartement van 350 euro bijv gaan.. die kunnen vaak al fulltime werken en zat wat duurders nemen. dan denk ik dan kunnnen ze die toch beter voor de studenten houden? die dus echt nog studeren.
In het geheel niet. Bij de prijs van een sociale huurwoning wordt nauwelijks naar de locatie gekeken - men wil dat nu pas aanpakken. Je kunt voor 400 euro in de binnenstad van Amsterdam wonen, alleen is de wachttijd twintig jaar.quote:Op maandag 26 november 2012 20:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet.Maar ik kan me niet voorstellen dat je voor 350 euro p/maand een huurhuis hebt in Hillegersberg of in Bloemendaal. Ik denk dat je gemiddeld genomen toch vaak in achterstandswijken zit dan.
Ja en dit bedoel ik dus.. Het zou toch normaal zijn als iedereen van mijn leeftijd t/m 23 of weet ik veel in aanmerking kan komen voor zo'n huis en niet pas op zijn 28ste ofzo. want dan tenminste ik heb dan al een normaal inkomen en tegen die tijd ga ik misschien al wel met mijn vriend samen wonen..quote:Op maandag 26 november 2012 20:08 schreef TNA het volgende:
[..]
In het geheel niet. Bij de prijs van een sociale huurwoning wordt nauwelijks naar de locatie gekeken - men wil dat nu pas aanpakken. Je kunt voor 400 euro in de binnenstad van Amsterdam wonen, alleen is de wachttijd twintig jaar.
idd...quote:Op maandag 26 november 2012 20:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Je hebt ook helemaal gelijk. Mensen krijgen een sociale huurwoning als ze weinig verdienen, maar blijven daar rustig wonen als ze eenmaal 40.000 euro verdienen. Hiermee duperen ze mensen met een minimuminkomen.
Helaas zijn de mogelijkheden om scheefwonen aan te pakken heel beperkt.
Dus omdat jij nog onder de 25 bent, vindt je dat je meer rechten hebt?quote:Op maandag 26 november 2012 20:05 schreef xoxoxox het volgende:
en dat de oudste starter dan zowat 30 is en die nog voorrang krijgt. dan denk ik daar moeten ze gewoon een leeftijd voor inzetten tot 25 jaar ofzo in zo'n huisje mogen komen en dan tot je er zelf weg wilt ofzo. ik ben trouwens 19.
Leeftijd is geen goed criterium: je kunt ook op je 30e werkloos raken en je koophuis moeten verkopen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:09 schreef xoxoxox het volgende:
[..]
Ja en dit bedoel ik dus.. Het zou toch normaal zijn als iedereen van mijn leeftijd t/m 23 of weet ik veel in aanmerking kan komen voor zo'n huis en niet pas op zijn 28ste ofzo. want dan tenminste ik heb dan al een normaal inkomen en tegen die tijd ga ik misschien al wel met mijn vriend samen wonen..
Niemand gaat natuurlijk 20 jaar wachten voor een dergelijke woning, de meeste mensen die slechts een sociale huurwoning kunnen krijgen zullen toch het eerst terecht in die gebieden waar het aanbod het grootst is... En dan zit je al niet meer in de topwijken van Nederland denk ik. Maar dat is theorie, de praktijk is misschien anders, maar zo ervaar ik het iig niet.quote:Op maandag 26 november 2012 20:08 schreef TNA het volgende:
[..]
In het geheel niet. Bij de prijs van een sociale huurwoning wordt nauwelijks naar de locatie gekeken - men wil dat nu pas aanpakken. Je kunt voor 400 euro in de binnenstad van Amsterdam wonen, alleen is de wachttijd twintig jaar.
Mee eens :S ik ben net 25 en betaal staks 250 omdat ik huurtoeslag krijg en dan word het nog net te betalen met alle kosten die er nog bij komen!quote:Op maandag 26 november 2012 19:59 schreef D0808 het volgende:
[..]
Iedereen heeft natuurlijk ook vanaf zijn/haar 25e een vorstelijk salaris. Newsflash!! het gros kan die 350 net ophoesten.
In de grootste steden natuurlijk wel. Maar in middelgrote steden (100.000 inwoners) kun je met zo'n vijf jaar inschrijftijd in een prima buurt wonen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Niemand gaat natuurlijk 20 jaar wachten voor een dergelijke woning, de meeste mensen die slechts een sociale huurwoning kunnen krijgen zullen toch het eerst terecht in die gebieden waar het aanbod het grootst is... En dan zit je al niet meer in de topwijken van Nederland denk ik. Maar dat is theorie, de praktijk is misschien anders, maar zo ervaar ik het iig niet.
Het staat er wat kort door de bocht, maar zo heb ik het wel gezien, ja. Studenten die tijdens hun promotie-onderzoek van hun studentenkamer naar een flat(je) gingen en daar jaren later nog zaten.quote:Op maandag 26 november 2012 20:10 schreef TNA het volgende:
Dat geldt natuurlijk in sterke mate voor studenten: als ze 22 zijn komen ze in aanmerking voor een sociale huurwoning en verdienen ze niks, een jaar later zijn ze afgestudeerd en verdienen ze spoedig boven de 33.000 euro per jaar.
Ik kan geen woning vinden van die prijs hier in mijn stad (120-130.000 bewoners) die niet in een mindere buurt staat. Beetje woning in een redelijke buurt (type appartement of bovenwoning) zit toch als snel boven de 400 euro.quote:Op maandag 26 november 2012 20:04 schreef TNA het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk veel verstand van sociale woningbouw.
Dat was 25 jaar geleden praktijk: je kwam in Arnhem-Zuid terecht.quote:Op maandag 26 november 2012 20:11 schreef teknomist het volgende:
de meeste mensen die slechts een sociale huurwoning kunnen krijgen zullen toch het eerst terecht in die gebieden waar het aanbod het grootst is... En dan zit je al niet meer in de topwijken van Nederland denk ik. Maar dat is theorie, de praktijk is misschien anders, maar zo ervaar ik het iig niet.
ze moeten de huurprijs gewoon geheel inkomensafhankelijk makenquote:Op maandag 26 november 2012 20:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Je hebt ook helemaal gelijk. Mensen krijgen een sociale huurwoning als ze weinig verdienen, maar blijven daar rustig wonen als ze eenmaal 40.000 euro verdienen. Hiermee duperen ze mensen met een minimuminkomen.
Helaas zijn de mogelijkheden om scheefwonen aan te pakken heel beperkt.
Hangt natuurlijk ook van de gewenste grootte af.quote:Op maandag 26 november 2012 20:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik kan geen woning vinden van die prijs hier in mijn stad (120-130.000 bewoners) die niet in een mindere buurt staat. Beetje woning in een redelijke buurt (type appartement of bovenwoning) zit toch als snel boven de 400 euro.Over eengezinswoningen zullen we het dan maar helemaal niet hebben, die zitten standaard boven de 500 euro en nee, ik woon niet in het Westen.
Dat issie al door huurtoeslag e.d.quote:Op maandag 26 november 2012 20:18 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ze moeten de huurprijs gewoon geheel inkomensafhankelijk maken
Nee, de woningmarkt is gewoon verrot op dit moment.quote:Op maandag 26 november 2012 20:18 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ze moeten de huurprijs gewoon geheel inkomensafhankelijk maken
Das alleen bij sociale huur natuurlijk. En als je veel verdient kun je nog goedkoop wonen, dan ga je niet extra betalen ofzo.quote:Op maandag 26 november 2012 20:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat issie al door huurtoeslag e.d.
Klets niet. Ik ken mensen met een 2x modaal salaris, die voor een krats in een sociale huurwoning zitten. 25 jaar geleden in getrokken toen ze nog niks verdienden (onderwijs) etc......... 25 jaar in een sociale huurwoninkje wonen....quote:Op maandag 26 november 2012 20:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat issie al door huurtoeslag e.d.
Aan alle kanten.quote:Op maandag 26 november 2012 20:22 schreef Piles het volgende:
Nee, de woningmarkt is gewoon verrot op dit moment.
Ook dan zal het heel krap worden. De gelijksvloerse benedenwoningen onder mij (1 slaapkamer, open keuken, woonkamer en badkamer met gescheiden wc in combi met een tuintje zitten ook al tegen en net over de 400 aan(al naar gelang nieuwe of al langer erin wonende bewoner). Huizen zijn inmiddels 25 jaar oud. Familie woont in een portiekflat van de jaren 60 met 2 slaapkamers (off. 3 maar velen hebben de derde slaapkamer doorgebroken richting woonkamer) zit ook net boven de 400. Goedkopere woningen van 300-400 zijn er wel te krijgen maar die buren wil ik niet, nee, die wil jij ook niet.quote:Op maandag 26 november 2012 20:18 schreef TNA het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk ook van de gewenste grootte af.
Overigens plaats ik wel mijn vraagtekens bij de verlaagde grens van 33.000 euro (was 38.000 euro). Als je 34.000 euro verdient is het als alleenstaande niet erg eenvoudig om particulier iets te huren of kopen.
Hoe zou jij dat vinden als je er over 5 jaar uitgekickt wordt, zo van: nu verdien je 50% meer , dus ophoepelen en zoek maar wat anders; er komt een Somalisch gezin in je huis "want die hebben het zo slecht"?quote:Op maandag 26 november 2012 20:25 schreef xoxoxox het volgende:
Ik vind gewoon, ze moeten mensen die in een huurappartement zitten onder de 400 euro eruit kicken als ze genoeg verdienen.
Tuurlijk, ik zoek even iemand om mee samen te wonenquote:Op maandag 26 november 2012 20:25 schreef xoxoxox het volgende:
of zoeken iemand en gaan samenwonen dat scheelt al een hele bult
komt mij zeer bekend voor... daarom zou een huurprijs geheel gebaseerd op het inkomen een goede oplossing zijn voor dit soort situaties..quote:Op maandag 26 november 2012 20:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Klets niet. Ik ken mensen met een 2x modaal salaris, die voor een krats in een sociale huurwoning zitten. 25 jaar geleden in getrokken toen ze nog niks verdienden (onderwijs) etc......... 25 jaar in een sociale huurwoninkje wonen....![]()
![]()
![]()
inderdaad, en dat zouden ze eigenlijk gewoon per woningbouw al aan moeten passen. want ze kunnen toch nagaan dat iemand van 25 een normaal iemand dan van 25 al een goed inkomen zou moeten hebben en naar een gewone huurwoning kan gaan. en iemand die nog studeerd en jonger is zo'n huisje ideaal voor is..quote:Op maandag 26 november 2012 20:27 schreef wipes66 het volgende:
[..]
komt mij zeer bekend voor... daarom zou een huurprijs geheel gebaseerd op het inkomen een goede oplossing zijn voor dit soort situaties..
Natuurlijk heb je die lui, maar dat neemt niet weg dat ons systeem van huurtoeslag en sociale huurwoningen nivellerend werken.quote:Op maandag 26 november 2012 20:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Klets niet. Ik ken mensen met een 2x modaal salaris, die voor een krats in een sociale huurwoning zitten. 25 jaar geleden in getrokken toen ze nog niks verdienden (onderwijs) etc......... 25 jaar in een sociale huurwoninkje wonen....![]()
![]()
![]()
Dat gaat niet zomaar met de wetgeving in Nederland. Tegelijkertijd is dat het scheefhuren dat zoveel problemen op de woningmarkt veroorzaakt. Ik ben het wat dat betreft in grote lijnen met je eens, echter is het juridisch niet zomaar mogelijk....quote:Op maandag 26 november 2012 20:25 schreef xoxoxox het volgende:
Ik vind gewoon, ze moeten mensen die in een huurappartement zitten onder de 400 euro eruit kicken als ze genoeg verdienen. zo kunnen anderen er ook even van genieten. en die gene die goed verdienen kunnen dan wel wat duurders gaan huren ook al word dat krap. of zoeken iemand en gaan samenwonen dat scheelt al een hele bult. dus oftwel kijken naar inkomen.
Klopt, zolang je in dat systeem valt. Maar het zou dan een negatieve huurtoeslag moeten kennen: stijgt je inkomen tot boven het niveau waar je toeslag zou ontvangen, ga je (huur)toeslag betalen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:32 schreef teknomist het volgende:
Natuurlijk heb je die lui, maar dat neemt niet weg dat ons systeem van huurtoeslag en sociale huurwoningen nivellerend werken.
Voor studenten zijn er kamers. Ik zou het eerlijker vinden als ze appartementen alleen beschikbaar maken voor mensen die niet meer naar school gaan en gewoon werken. Als student heb je die ruimte ook niet nodig. Zelfstandige 'kamers' zijn er ook in de vorm van bijv containerwoningen.quote:Op maandag 26 november 2012 19:56 schreef xoxoxox het volgende:
weet je wel wat dat kostquote:Op maandag 26 november 2012 20:05 schreef xoxoxox het volgende:
Ik heb t ook over appartementjes van 1 slaapkamer 1 badkamer en een woonkamer en keuken. klein, het lijkt mij niet dat iemand van 25 daar nog in wil gaan wonen tenzij je vrijgezel bent maaar als je samen bent met iemand wil je toch neem ik aan ook snel wat groters zoals een 2 onder 1 kap woning? Ik klaag nu eigenlijk gewoon op dat er zo weinig huuraanbod is voor studenten dus mooie appartementjes in je omgeving. en dat de oudste starter dan zowat 30 is en die nog voorrang krijgt. dan denk ik daar moeten ze gewoon een leeftijd voor inzetten tot 25 jaar ofzo in zo'n huisje mogen komen en dan tot je er zelf weg wilt ofzo. ik ben trouwens 19.
er zijn zat mensen van 25 die net klaar zijn met studeren, die hebben niet meteen een goed inkomen hoor.. hoe oud ben je zelf eigenlijk? je hebt nogal een vervormd beeld denk ikquote:Op maandag 26 november 2012 20:30 schreef xoxoxox het volgende:
[..]
inderdaad, en dat zouden ze eigenlijk gewoon per woningbouw al aan moeten passen. want ze kunnen toch nagaan dat iemand van 25 een normaal iemand dan van 25 al een goed inkomen zou moeten hebben en naar een gewone huurwoning kan gaan. en iemand die nog studeerd en jonger is zo'n huisje ideaal voor is..
Zeg dat wel.quote:Op maandag 26 november 2012 20:59 schreef 314 het volgende:
er zijn zat mensen van 25 die net klaar zijn met studeren, die hebben niet meteen een goed inkomen hoor.. hoe oud ben je zelf eigenlijk? je hebt nogal een vervormd beeld denk ik
Ik heb genoeg buren gehad die gewoon zo begonnen en na een tijdje een huis kochten, sterker nog...op dit moment is het hier gaande en die zijn de 25 jaar allang overstegen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:05 schreef xoxoxox het volgende:
Ik heb t ook over appartementjes van 1 slaapkamer 1 badkamer en een woonkamer en keuken. klein, het lijkt mij niet dat iemand van 25 daar nog in wil gaan wonen tenzij je vrijgezel bent maaar als je samen bent met iemand wil je toch neem ik aan ook snel wat groters zoals een 2 onder 1 kap woning? Ik klaag nu eigenlijk gewoon op dat er zo weinig huuraanbod is voor studenten dus mooie appartementjes in je omgeving. en dat de oudste starter dan zowat 30 is en die nog voorrang krijgt. dan denk ik daar moeten ze gewoon een leeftijd voor inzetten tot 25 jaar ofzo in zo'n huisje mogen komen en dan tot je er zelf weg wilt ofzo. ik ben trouwens 19.
Moet je ook al samen met iemand huren want in heel veel gebieden kom je als alleenstaande niet eens in aanmerking voor een standaard (3 slaapkamers) eengezinswoning.quote:Op maandag 26 november 2012 21:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zeg dat wel.
Okee, dit zal me niet in dank worden afgenomen, maar waarom denken sommige pas afgestudeerden met een eerste baantje dat ze meteen 'recht' zouden hebben op een eensgezinswoning?
Nee, en dat is ook geen wonder want er zijn nog ongeveer 3089741 wachtenden voor u.quote:Op maandag 26 november 2012 22:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet je ook al samen met iemand huren want in heel veel gebieden kom je als alleenstaande niet eens in aanmerking voor een standaard (3 slaapkamers) eengezinswoning.
Dit is ongeveer het enige onderwerp ooit waarover ik mijn mening deel met de Telegraafquote:Op maandag 26 november 2012 22:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wellicht is het voor TS toch een idee om eens te gaan kijken in die zogenaamd 'mindere buurten'. Aldaar wonen blijkt in de praktijk vaak verdomd mee te vallen, tenzij je alles gelooft wat de Telegrof daarover uitbraakt. In de tussentijd kun je mooi extra woonduur opbouwen en langszamerhand uitzien naar wat 'beters'.
Da's menselijk: je hebt overal "recht" op. Recht: op goed onderwijs, op 'n uitkering, op toelages, op betaalbare zorg en dus ook op een betaalbare huurwoning in een goed ebuurt met veel ruimte.quote:Op maandag 26 november 2012 21:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Okee, dit zal me niet in dank worden afgenomen, maar waarom denken sommige pas afgestudeerden met een eerste baantje dat ze meteen 'recht' zouden hebben op een eensgezinswoning?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |