Hebben ze in Haren wel goed opgetreden dan?quote:Op maandag 26 november 2012 11:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin, als er geen wapen zichtbaar is en jij als agent je vinger op de trekker hebt ben je altijd sneller, jongen moet zijn wapen pakken, vaak nog van de safe afhalen EN doorladen en dan nog richten.
quote:Op maandag 26 november 2012 11:50 schreef indiaantje89 het volgende:
Het zijn een paar miliseconde waarin zo'n agent overal rekening mee moet houden.
Agent staat niet met z'n vinger aan de trekker.quote:Op maandag 26 november 2012 11:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Onzin, als er geen wapen zichtbaar is en jij als agent je vinger op de trekker hebt ben je altijd sneller, jongen moet zijn wapen pakken, vaak nog van de safe afhalen EN doorladen en dan nog richten.
Je hebt geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 26 november 2012 11:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Staat hier compleet los van, open er een nieuw topic over.quote:Op maandag 26 november 2012 11:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hebben ze in Haren wel goed opgetreden dan?
Zo werkt het wel. Heb je ervaring of kennis van het politiewezen? Ik betwijfel het namelijk. Je hebt geen idee hoe procedures gaan, je raaskalt maar wat over inschattingen en dat soort zaken, om nog maar niet te spreken over je volledige verkeerde definitie van het woord vuurwapengevaarlijk.quote:
Ach, zoveel mensen zoveel meningen.quote:Op maandag 26 november 2012 11:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Rot toch op zeg.
Er word regelmatig gezegd dat de politie harder moet optreden. Bijvoorbeeld met rellen in Haren. Nu word er een keer opgetreden en dan gaan gelijk mensen huilen dat het een mongool was.
... zie ik als geblaat.quote:Op maandag 26 november 2012 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Schieten als er geen wapen zichtbaar is..... Wat een mongool die totaal ongeschikt is voor het het vak wat hij uitoefent.
Ooh jawel hoor, ik weet dondersgoed waar ik over praat.quote:Op maandag 26 november 2012 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Tuurlijk niet. Kijk nou naar het verleden. De politie doet het nooit goed volgens sommige mensen. De ene keer te slap en de andere keer te hard.quote:Op maandag 26 november 2012 11:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Staat hier compleet los van, open er een nieuw topic over.
Blijkbaar niet. Je hebt iets teveel Clint Eastwood films gezien blijkbaar. Maar goed, laat je gebrek aan kennis je niet hinderen om meer geblaat je toetsenbord uit te krijgen over een situatie waar je niks vanaf weet en de politie procedures waar je niks vanaf weet. Ik vind het wel vermakelijk namelijk.quote:Op maandag 26 november 2012 11:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Ooh jawel hoor, ik weet dondersgoed waar ik over praat.
Het lijkt van wel.quote:Op maandag 26 november 2012 01:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niemand beweert dat hier niets fout was
Een taser helpt helemaal niet en agenten mogen best schieten in geval van nood maar dan wel op benen en armen, daar moet op getraind worden, maar kennelijk leren ze alleen te doden.quote:Op maandag 26 november 2012 01:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat dan? De jongen werd aangehouden, hij gaat met zijn arm totaal onnodig en waarschijnlijk op een overtuigende manier naar zijn broekzak/jaszak ( als dit waar is..afwachtend op het onderzoek ) en de agenten moeten meteen beslissen om te schieten / zelf risico te lopen. Die jongen had gewoon zijn armen omhoog moeten doen, klaar.
Taser kan wel helpen dit soort dingen te voorkomen maar dat wil jij niet want een plan van de VVD
Ten eerste weet die jongen niet dat die agenten daarvoor komen.quote:Op maandag 26 november 2012 01:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Die agenten weten toch niet of hij ongewapend is. Ze komen af op een melding dat er een vuurwapengevaarlijk iemand mensen bedreigt. Vervolgens willen zij hem aanhouden en someren hem zijn handen omhoog te doen en in plaats daarvan reikt de verdachte naar 'iets in zijn binnenzak' . Dat kan een pepermuntje of een Uzi zijn.
Succes met je keuze je hebt een halve seconde om de juiste afweging te maken.
quote:Op maandag 26 november 2012 11:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Je hebt iets teveel Clint Eastwood films gezien blijkbaar. Maar goed, laat je gebrek aan kennis je niet hinderen om meer geblaat je toetsenbord uit te krijgen over een situatie waar je niks vanaf weet en de politie procedures waar je niks vanaf weet. Ik vind het wel vermakelijk namelijk.
quote:Op maandag 26 november 2012 11:53 schreef 3-voud het volgende:
Dit soort reacties:
... zie ik als geblaat.
Nee, dat weet ik niet. Maar ik oordeel dan ook niet over onbekende zaken.quote:Op maandag 26 november 2012 11:47 schreef betyar het volgende:
Weet jij zeker dat die jongen zichtbaar een wapen droeg?
Verhalen != feiten.quote:Op maandag 26 november 2012 11:47 schreef betyar het volgende:
Ik maak dat op uit de verhalen die nu naar buiten komen.
Leg uit, ik interpreteer dit namelijk volledig verkeerd.quote:Op maandag 26 november 2012 11:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. Maar ik oordeel dan ook niet over onbekende zaken.
[..]
Verhalen != feiten.
Beetje overdreven schreeuw om aandacht. Knul was amper afgekoeld.quote:Op maandag 26 november 2012 11:56 schreef Specularium het volgende:
Die stille tocht is wel een terechte klacht.
Wow, drie foutieve en speculatieve aannames in 1 post. Best knap.quote:Op maandag 26 november 2012 11:55 schreef DeParo het volgende:
Ten eerste weet die jongen niet dat die agenten daarvoor komen.
Ten tweede worden agenten getraind, als het goed is, om te bepalen of iemand een wapen pakt en als hij dat niet bij zich had kan hij dat dus niet gepakt hebben.
Ten derde worden agenten getraind, als het goed is, om iemand op een andere manier uit te schakelen en niet met een nekschot.
Nee hoor, ik ben namelijk WEL getraind om met vuurwapens om te gaan in verschillende soorten situaties.quote:Op maandag 26 november 2012 11:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Inhoudelijk scoor je een onvoldoende, dus ga je maar smiley`s gooien.
Hahaha, ja vast.quote:Op maandag 26 november 2012 11:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben namelijk WEL getraind om met vuurwapens om te gaan in verschillende soorten situaties.
Wat? Dus jij wil stellen dat agenten situaties niet hoeven in te schatten?quote:Op maandag 26 november 2012 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is geen sprake van inschatting. Er is sprake van informatie waar de agenten op afgaan. Inschatting is niet aan de orde in deze situatie, ze dienen te handelen naar een vuurwapengevaarlijke situatie want zo gemeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |