quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Abu Ghraib is er niets bij, die zwijnen bij Haaglanden hebben het martelen zo onderhand uitgevonden!
quote:
Jij bent een volslagen idioot. Je weet niet wat de omstandigheden waren, de afstand waarop de agent schoot en de info die hij had (vuurwapen gevaarlijk iemand). Aannamelijk is dat de agent op meer dan 20 meter stond en schreeuwde, als de verdachte dan niet de handen omhoog doet heb je geen tijd voor een waarschuwingsschot of op armen en benen.quote:Op maandag 26 november 2012 17:42 schreef lulzy het volgende:
TS is duidelijk een debiel, gelijk naïef schreeuwen zonder getuigen gehoord te hebben of verklaring van de Politie etc. Deze jongen had geen vuurwapen bij zich. Hij greep naar zijn middel/jas om te laten zien dat hij geen vuurwapen droeg volgens getuige.
Wat zou jij trouwens doen als er een aantal mannen waaronder ook Politie in burgerkleding op je af zou komen rennen met getrokken pistool?
Opmerkelijk is dat hij overleden is aan een schot in zijn nek, of die agent is blind en kan echt niet richten of just stupid. Het protocol is om op armen, benen en romp te schieten.
Maar ach, als je iemand om wilt leggen en geen vuile handjes wilt kan je altijd melden dat diegene rond loopt met een vuurwapen. Gratis liquidatie service van de Politie Nederland, weten we dat ook weer.
fijn figuur.quote:volgens De Telegraaf had Rishi op dat tijdstip niet op straat mogen zijn omdat hij van de rechter in de weekenden om half twee 's nachts terug moest zijn bij de woongroep waar hij verplicht verbleef. Deze voorwaarde kreeg hij opgelegd toen hij in september vrijkwam.
Onder leiding van het Openbaar Ministerie doet de Rijksrecherche onderzoek naar wat er precies is gebeurd. Omroep West heeft op basis van anonieme bronnen gemeld dat de jongen zelf geen wapen droeg.
aanvullende achtergrond informatie:
Steekpartij
In 2011 was Rishi nog verdacht van een poging doodslag dan wel moord. Hij zou betrokken zijn geweest bij een steekpartij bij Zalencentrum Alians aan de Fruitweg in Den Haag, waar op dat moment twee hindoestaanse huwelijken plaatsvonden.
Ook zo lekker onverwacht weerquote:
- moordverdachte, misschien wel daderquote:Op maandag 26 november 2012 18:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was een stuk tuig, maar moest hij daarom dood?
Dat hij niet slim bezig is geweest is duidelijk. Maar hoe dat relevant is dit topic, is mij niet helemaal helder.quote:Op maandag 26 november 2012 18:56 schreef Aestivate het volgende:
[..]
- moordverdachte, misschien wel dader
- inbreker
- heeft een gratis woongroep aangeboden gekregen, wel met redelijke voorwaarden, kies hij voor om deze te negeren
- gedraagt zich niet normaal (ervanuitgaande dat hij echt mensen lastig viel/bedreigde op het station en er geen valse melding(en) zijn gedaan
'moet dood', nee, zeker niet. Maar onder deze omstandigheden ben je gewoon niet slim bezig. Probeer het eens bij de Duitse of Amerikaanse politie.
Niet mee eens. Kale omstandigheden vanuit de agent (hij kende de persoon en de situatie vooraf niet neem ik aan)quote:Op maandag 26 november 2012 18:59 schreef theunderdog het volgende:
De politie heeft hier gewoon amateuristisch gehandeld.
Met het eerste ben ik het eens. Maar het laatste is juist datgene waar ik het niet mee eens ben. Een politieagent behoort goed te kunnen schieten. Als een politieagent dus op de benen van iemand wilt schieten, dan moet dat gewoon lukken.quote:Op maandag 26 november 2012 19:18 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Niet mee eens. Kale omstandigheden vanuit de agent (hij kende de persoon en de situatie vooraf niet neem ik aan)
- melding van bedreiging en vuurwapengevaarlijk persoon
- training en gezond verstand leert dat je niet dichtbij moet/kunt komen, dus vanaf +20/30 meter schreeuwt de agent handen omhoog
- verdachte doet dit niet en grijpt naar zijn middel.
Op dat moment heeft de agent maar één keus. Mikken op armen of benen van die afstand met de kans dat het misgaat neem je niet. Ik zou haast zeggen tekstboek situatie, behalve dan dat de kogel te hoog kwam.
Had hij toch beter zijn best moeten doen.quote:Op maandag 26 november 2012 18:37 schreef BlazingV2 het volgende:
Ik ken de dode, Rishi, en (jullie weten dit vast wel al) maar hij was ongewapend en was zijn leven aan het beteren. Nadat hij een keer opgepakt was, heeft hij gewoon alles verbeterd in zijn leven. Woonde bij mij om de hoek, ik zag zijn moeder vanmorgen nog, helemaal kapot gewoon.
R.I.P. Rishi.
One shot, one kill. Me dunkt dat die agent goed kan schietenquote:Op maandag 26 november 2012 19:22 schreef theunderdog het volgende:
Als een politieagent niet goed genoeg kan schieten, dan hoort hij geen politieagent te zijn.
Die jonge had geen wapen.quote:Op maandag 26 november 2012 19:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
One shot, one kill. Me dunkt dat die agent goed kan schieten
Maar even serieus, het is natuurlijk onmogelijk om te verlangen dat iedere agent op tig meter afstand raak schiet op een been. En wat als hij het been raakt en de verdacht pompt er nog een kogel uit, recht in het hoofd van de agent?
In dit geval zeg ik liever die agent dan de jongen, maar gezien hij geen wapen had was dat niet gebeurd.quote:Op maandag 26 november 2012 19:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
One shot, one kill. Me dunkt dat die agent goed kan schieten
Maar even serieus, het is natuurlijk onmogelijk om te verlangen dat iedere agent op tig meter afstand raak schiet op een been. En wat als hij het been raakt en de verdacht pompt er nog een kogel uit, recht in het hoofd van de agent?
Geloof je het zelf?quote:Op maandag 26 november 2012 19:25 schreef Haantje_pappie het volgende:
Wedden dat die desbetreffende agent zijn baan kwijt is en zich moet gaan verantwoorden bij de rechter karma is een bitch
Hoe is dat eigenlijk met die politiepistolen van tegenwoordig? Ik meen wel eens iets gelezen te hebben dat die alleen nauwkeurig zijn op zeer korte afstand.quote:Op maandag 26 november 2012 18:33 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Jij bent een volslagen idioot. Je weet niet wat de omstandigheden waren, de afstand waarop de agent schoot en de info die hij had (vuurwapen gevaarlijk iemand). Aannamelijk is dat de agent op meer dan 20 meter stond en schreeuwde, als de verdachte dan niet de handen omhoog doet heb je geen tijd voor een waarschuwingsschot of op armen en benen.
Vriend van me werkt bij de politie, weleens gesproken met hem over wat hij zelf van de kwaliteit van de huidige agenten vind, en die gaf toe dat het veel beter zou moeten. Hij had het er bijvoorbeeld over dat nieuwe agenten die bij hem een afwijzing krijgen, op een ander bureau wel aangenomen worden. Veelal vanwege personeelstekort.quote:Op maandag 26 november 2012 19:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik het eens. Maar het laatste is juist datgene waar ik het niet mee eens ben. Een politieagent behoort goed te kunnen schieten. Als een politieagent dus op de benen van iemand wilt schieten, dan moet dat gewoon lukken.
Als een politieagent niet goed genoeg kan schieten, dan hoort hij geen politieagent te zijn.
Dat weet je ook pas achteraf. Voor hetzelfde geld had hij wel een wapen in zijn zak zitten en lag die agent met een gaatje tussen zijn ogen.quote:
Een politieagent moet dus iedereen die stoute dingen doet, doodschieten?quote:Op maandag 26 november 2012 19:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat weet je ook pas achteraf. Voor hetzelfde geld had hij wel een wapen in zijn zak zitten en lag die agent met een gaatje tussen zijn ogen.
Och och weer zo'n zielepiet. Ga lekker fietsen ofzo, wat maakt mij het nou uit of het een neger, turk of een belg was. Het gaat erom dat het gewoon een klootzakje was.quote:Op maandag 26 november 2012 19:06 schreef BalotelliFan het volgende:
Als dit nou een Nederlandse jongen was die Jan-Willem heette, zou iedereen op FOK! zitten janken.
Wat nou als hij toevallig niet heeft gehoord wat de politie zei en in een comfortabele houding ging staan met zijn handen in zijn zakken?
Een agent moet iedereen waarvan hij redelijkerwijs kan aannemen dat deze persoon gewapend is en een bedreiging vormt kunnen neerschieten. Lees de ambtsinstructie eens en vertel welke bezwaren je ertegen zou kunnen hebben.quote:Op maandag 26 november 2012 19:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een politieagent moet dus iedereen die stoute dingen doet, doodschieten?
Aangezien hun allemaal een wapen bij zich kunnen hebben.
Neerschieten - doodschieten, is nogal een verschil.quote:Op maandag 26 november 2012 19:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een agent moet iedereen waarvan hij redelijkerwijs kan aannemen dat deze persoon gewapend is en een bedreiging vormt kunnen neerschieten. Lees de ambtsinstructie eens en vertel welke bezwaren je ertegen zou kunnen hebben.
Het gebruik van een wapen is ook rigoreus, dat doet men dan ook alleen als er geen andere realistische optie voorhanden is.quote:Op maandag 26 november 2012 19:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neerschieten - doodschieten, is nogal een verschil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |