ditquote:Op maandag 26 november 2012 14:07 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Hij is niet zomaar neer geschoten.
Tevens is er met een goede reden vuur geloost.quote:Op maandag 26 november 2012 14:04 schreef haan33 het volgende:
[..]
Zucht..In de middeleeuwen werden 'heksen' verbrand, elke paar jaar wel een oorlog en werd je zonder proces vastgezet. In de moderne wereld is dit allemaal anders en kun je niet zomaar iemand afknallen
Hij had geen vuurwapen bij zich, ik zie dus jouw 'goede reden' niet.quote:Op maandag 26 november 2012 14:08 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Tevens is er met een goede reden vuur geloost.
quote:Op maandag 26 november 2012 10:11 schreef Mr.Cooper het volgende:
Altijd makkelijk dat racisme term, het is gewoon de omgekeerde wereld, zij hebben altijd van die uitspraken zoals kaaskoppen blabla. (okay ben zelf ook geen 100% nler) maar als je zegt allah is kut dan ben je een dikke rasis
Hindoestanen staan bekend om het uitschelden van Nederlanders voor kaaskoppen? Hindoestanen staan bekend als mensen die direct op de achterste poten staan wanneer het over hun geloof gaat?quote:Op maandag 26 november 2012 10:15 schreef Mr.Cooper het volgende:
Of hindoeïsme is kut, of jodenshit of christenkutjes blabla..
Politie zegt handen om hoogquote:Op maandag 26 november 2012 14:11 schreef haan33 het volgende:
[..]
Hij had geen vuurwapen bij zich, ik zie dus jouw 'goede reden' niet.
Is het echt zo gegaan? Jezus zeg, waarom doet iedereen zo zielig danquote:Op maandag 26 november 2012 14:13 schreef Fopje het volgende:
[..]
Politie zegt handen om hoog
Hij grijpt naar zn middel
Tja, doe dan gewoon wat de politie zegt, dan was het waarschijnlijk anders afgelopen.
Dat is wat er tot nu toe in de media te lezen valt.quote:Op maandag 26 november 2012 14:15 schreef Ezio het volgende:
[..]
Is het echt zo gegaan? Jezus zeg, waarom doet iedereen zo zielig dan
Ik zou ook geschoten hebben als hij dat deed.quote:Op maandag 26 november 2012 14:15 schreef Fopje het volgende:
[..]
Dat is wat er tot nu toe in de media te lezen valt.
Dat stond al meerdere keren in de vorige 8 (mobiele) pagina's. Handen omhoog is naar boven en niet naar je middelquote:
waar lees je dat?quote:Op maandag 26 november 2012 14:23 schreef kedge het volgende:
Prachtig al die verhalen van de Henkjes en Ingridjes in deze samenleving. Ineens is heel Nederland een scherpschutter met een 9mm pistool op afstand. Iedereen zou met gemak op afstand die jongen in zijn knie of schouder hebben geschoten. Dit ook nog eens na wat trappen op gerend te zijn en vol adrenaline sta je daar op het perron.
O.a. omdat het helemaal niet duidelijk is of het echt zo is gegaan.quote:Op maandag 26 november 2012 14:15 schreef Ezio het volgende:
[..]
Is het echt zo gegaan? Jezus zeg, waarom doet iedereen zo zielig dan
quote:Een agent schoot de jongen neer na een melding dat hij in het station een man had bedreigd met een vuurwapen. Het is niet duidelijk of de jongen daadwerkelijk een vuurwapen bij zich had. Wat er precies is gebeurd, wordt nog onderzocht.
Update, maandag 00.37 uur
Volgens bronnen binnen en buiten de politie van Omroep West droeg de gedode jongen geen vuurwapen toen hij door de politie werd beschoten.
Het OM wil dit bevestigen noch ontkennen. De jongen, genaamd Rishi, zou naar zijn middel hebben gegrepen toen hem werd opgedragen zijn handen omhoog te doen.
[Upd] 'Geen wapen bij doodgeschoten jongen'
Ik las het, ja.quote:Op maandag 26 november 2012 14:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
O.a. omdat het helemaal niet duidelijk is of het echt zo is gegaan.
De berichtgeving stond bol van de 'het zou zo kunnen zijn' opmerkingen. Het begon sowieso al met het vuurwapen. De jongen zou een vuurwapen bij zicht gehad [/b]hebben[/b]. Dit zou later later niet het geval te zijn.
Daarnaast zou de jongen toen hem werd opgedragen de handen omhoog te doen naar zijn middel gegrepen hebben. Ook iets dat nog helemaal niet vaststaat dus.
[..]
Wat hebben de schietkunsten van heel Nederland te maken met de schietvaardigheidseisen van een agent?quote:Op maandag 26 november 2012 14:23 schreef kedge het volgende:
Prachtig al die verhalen van de Henkjes en Ingridjes in deze samenleving. Ineens is heel Nederland een scherpschutter met een 9mm pistool op afstand. Iedereen zou met gemak op afstand die jongen in zijn knie of schouder hebben geschoten. Dit ook nog eens na wat trappen op gerend te zijn en vol adrenaline sta je daar op het perron.
Maar waarom raakt de politie hem toch in zijn nek dan!
Lees het commentaar gedeelte op een random nieuwssite.quote:
Het is inderdaad moeilijk beoordelen of hij wel tijd had om te mikken en wat het protocol is. Je mikt en schiet echter niet zomaar iemand in zijn been of schouder. In een oefenhal op een statisch doelwit schieten kan iedereen met een beetje training. Dan is er geen fysieke inspanning vooraf geweest of de kans dat je zelf doodgeschoten wordt. Bij dreiging van een vuurwapen lijkt mij een schot in de torso normaal.quote:Op maandag 26 november 2012 14:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat hebben de schietkunsten van heel Nederland te maken met de schietvaardigheidseisen van een agent?
Ik kan vanuit mijn luie stoel niet beoordelen of de agent, gezien de afstand van waaruit hij schoot, in staat zou moeten zijn geweest beter te richten, maar we mogen er als burger toch wel vanuit gaan dat een agent in ieder geval goed kan richten. Dit ongeacht het oprennen van wat trappen en ongeacht de spanning e.d.. Overigens is het nog maar de vraag of hij uberhaupt van plan was in de benen te schieten. Dit aangezien hij dacht dat de jongen een vuurwapen pakte.
Sorry hoor, maar wij geven deze mensen het geweldsmonopoly in handen. Daar mag je ook wel strenge eisen aan stellen lijkt mij.
Hier je vrienden zijn ook al heen gegaan Haan33quote:Op maandag 26 november 2012 14:11 schreef haan33 het volgende:
[..]
Hij had geen vuurwapen bij zich, ik zie dus jouw 'goede reden' niet.
Denk je nou werkelijk dat ik alle berichten langs ga om te kijken of iemand dat al gezegd heeft? Ik ben gekke Gerrit niet.quote:Op maandag 26 november 2012 14:38 schreef schetterklep het volgende:
[..]
Dat stond al meerdere keren in de vorige 8 (mobiele) pagina's. Handen omhoog is naar boven en niet naar je middel
lul niet zo dom, heb geen SBS6 gekeken. Ik blijf er bij dat een crimineel geen stille tocht hoort te krijgen. Zon gekke gedachte vind ik dat niet.quote:Op maandag 26 november 2012 14:26 schreef Flying_eagle het volgende:
[..]
Inderdaad. Echt weer een beschamend niveau deze TS met zijn OP.
Voortaan misschien niet zo'n OP plaatsen van SBS-niveau.quote:Op maandag 26 november 2012 16:00 schreef Fopje het volgende:
[..]
lul niet zo dom, heb geen SBS6 gekeken. Ik blijf er bij dat een crimineel geen stille tocht hoort te krijgen. Zon gekke gedachte vind ik dat niet.
Hahahaahquote:Op maandag 26 november 2012 16:16 schreef Gulmez het volgende:
ik ken wel meer verhalen uit spoorwijk dat politie daar racistisch is en uit niks marokkanen in politie bereau verbouwen mijn oom was schilder van de cellen daar en toen kwamt ie weer om te werken en op de muur wat ie die dag dervoor wit had gemaakt zaten allemaal schoenstrepen nleek worsteling zijn geweest die gasten zijn echt racistisch echt niet normaal dat dit kan
jij bent ook geen gemis dus dat scheeltquote:Op maandag 26 november 2012 16:09 schreef wise het volgende:
tja, moet je maar geen mensen bedreigen. Geen gemis
*scheeldquote:Op maandag 26 november 2012 16:20 schreef Gulmez het volgende:
[..]
jij bent ook geen gemis dus dat scheelt
Het echte verhaal: verzet tegen arrestatie omdat ze zo stoer zijn. Krijgen ze een paar tikken terug, huilen ze.quote:Op maandag 26 november 2012 16:16 schreef Gulmez het volgende:
ik ken wel meer verhalen uit spoorwijk dat politie daar racistisch is en uit niks marokkanen in politie bereau verbouwen mijn oom was schilder van de cellen daar en toen kwamt ie weer om te werken en op de muur wat ie die dag dervoor wit had gemaakt zaten allemaal schoenstrepen nleek worsteling zijn geweest die gasten zijn echt racistisch echt niet normaal dat dit kan
Maar hij is niet neergeknald zoals jouw lieve vriendje.quote:Op maandag 26 november 2012 16:20 schreef Gulmez het volgende:
[..]
jij bent ook geen gemis dus dat scheelt
Ff snel topic gelezen, dus weet niet of het al gepost is, maar als je als agent iemand opdracht geeft handen omhoog te doen, en deze persoon grijpt dan naar zijn middel, dan zal dat door 99,9% van de agenten worden opgevat als dat verdachte naar een (vuur)wapen wil grijpen. In dat geval heeft het geen flikker zin om iemand in zijn been te schieten, maar zal een agent eigenlijk altijd gericht schieten om de verdachte zo snel mogelijk uit te schakelen.quote:Op maandag 26 november 2012 09:54 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Als je een ader raakt altijd, maar ja nog altijd minder erg dan in je kop of in je borst toch?
Zijn daar eigenlijk regels voor? Mogen ze je bijv. ook in je oog schieten of mag dat niet
In de borst of buik/middel. Vaak geen nekschot lol.quote:Op maandag 26 november 2012 17:16 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ff snel topic gelezen, dus weet niet of het al gepost is, maar als je als agent iemand opdracht geeft handen omhoog te doen, en deze persoon grijpt dan naar zijn middel, dan zal dat door 99,9% van de agenten worden opgevat als dat verdachte naar een (vuur)wapen wil grijpen. In dat geval heeft het geen flikker zin om iemand in zijn been te schieten, maar zal een agent eigenlijk altijd gericht schieten om de verdachte zo snel mogelijk uit te schakelen.
Maar er werd toch duidelijk gezegd 'handen omhoog', waarom moet die kerel dan zo nodig naar zijn middel (onder oksel) grijpen?????? Als ie had geluisterd had er ook niets aan de hand geweest.quote:Op maandag 26 november 2012 17:42 schreef lulzy het volgende:
TS is duidelijk een debiel, gelijk naïef schreeuwen zonder getuigen gehoord te hebben of verklaring van de Politie etc. Deze jongen had geen vuurwapen bij zich. Hij greep naar zijn middel/jas om te laten zien dat hij geen vuurwapen droeg volgens getuige.
Wat zou jij trouwens doen als er een aantal mannen waaronder ook Politie in burgerkleding op je af zou komen rennen met getrokken pistool?
Opmerkelijk is dat hij overleden is aan een schot in zijn nek, of die agent is blind en kan echt niet richten of just stupid. Het protocol is om op armen, benen en romp te schieten.
Maar ach, als je iemand om wilt leggen en geen vuile handjes wilt kan je altijd melden dat diegene rond loopt met een vuurwapen. Gratis liquidatie service van de Politie Nederland, weten we dat ook weer.
Kijk alleen al naar het gespuis op die foto van de stille tochtquote:Op maandag 26 november 2012 17:46 schreef ikjijallebei het volgende:
Vandaar dat mijn geliefde spoor 4 niet toegankelijk was voor stervelingen als mij.
Overbodig zo'n stille tocht trouwens. Was vast geen lieve jongen. Sowieso is alles wat rondom HS gebeurd nooit helemaal goed, tuig buurt. Kom er dagelijks, rollin' jwz.
We kennen de situatie natuurlijk niet maar ik kan mij voorstellen dat als je schrikt en je zit/staat met je armen over elkaar dat ze toch wel even naar beneden gaan..quote:Op maandag 26 november 2012 17:48 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Maar er werd toch duidelijk gezegd 'handen omhoog', waarom moet die kerel dan zo nodig naar zijn middel (onder oksel) grijpen?????? Als ie had geluisterd had er ook niets aan de hand geweest.
Abu Ghraib is er niets bij, die zwijnen bij Haaglanden hebben het martelen zo onderhand uitgevonden!quote:Op maandag 26 november 2012 16:16 schreef Gulmez het volgende:
Lees het topic nou maar door, stomme dildo. Mijn klacht was meer dat er een stille tocht gehouden werd voor een kutventje.quote:Op maandag 26 november 2012 17:42 schreef lulzy het volgende:
TS is duidelijk een debiel, gelijk naïef schreeuwen zonder getuigen gehoord te hebben of verklaring van de Politie etc. Deze jongen had geen vuurwapen bij zich. Hij greep naar zijn middel/jas om te laten zien dat hij geen vuurwapen droeg volgens getuige.
Wat zou jij trouwens doen als er een aantal mannen waaronder ook Politie in burgerkleding op je af zou komen rennen met getrokken pistool?
Opmerkelijk is dat hij overleden is aan een schot in zijn nek, of die agent is blind en kan echt niet richten of just stupid. Het protocol is om op armen, benen en romp te schieten.
Maar ach, als je iemand om wilt leggen en geen vuile handjes wilt kan je altijd melden dat diegene rond loopt met een vuurwapen. Gratis liquidatie service van de Politie Nederland, weten we dat ook weer.
quote:Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Abu Ghraib is er niets bij, die zwijnen bij Haaglanden hebben het martelen zo onderhand uitgevonden!
quote:
Jij bent een volslagen idioot. Je weet niet wat de omstandigheden waren, de afstand waarop de agent schoot en de info die hij had (vuurwapen gevaarlijk iemand). Aannamelijk is dat de agent op meer dan 20 meter stond en schreeuwde, als de verdachte dan niet de handen omhoog doet heb je geen tijd voor een waarschuwingsschot of op armen en benen.quote:Op maandag 26 november 2012 17:42 schreef lulzy het volgende:
fijn figuur.quote:volgens De Telegraaf had Rishi op dat tijdstip niet op straat mogen zijn omdat hij van de rechter in de weekenden om half twee 's nachts terug moest zijn bij de woongroep waar hij verplicht verbleef. Deze voorwaarde kreeg hij opgelegd toen hij in september vrijkwam.
Onder leiding van het Openbaar Ministerie doet de Rijksrecherche onderzoek naar wat er precies is gebeurd. Omroep West heeft op basis van anonieme bronnen gemeld dat de jongen zelf geen wapen droeg.
aanvullende achtergrond informatie:
Steekpartij
In 2011 was Rishi nog verdacht van een poging doodslag dan wel moord. Hij zou betrokken zijn geweest bij een steekpartij bij Zalencentrum Alians aan de Fruitweg in Den Haag, waar op dat moment twee hindoestaanse huwelijken plaatsvonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |