quote:Op zondag 25 november 2012 20:17 schreef Tarahumara het volgende:
schumacher zegt nu ook dat het geen nut had om zijn positie te verdedigen tegen Vettel, die veel snller was.
Een echt talent had die plek verdeligd :-):-:-)quote:Op zondag 25 november 2012 20:24 schreef Stiggie het volgende:
Haha hij liet Vettel gewoon voorbij. Iedereen weet dat. Lekker boeie, vond het wel wat hebben. Laatste race en een groet aan de jongen die hij groot heeft zien worden.
Schumacher is een talent wat zich niet meer hoeft te bewijzen, tijdens zijn laatste grand prix na 7 gewonnen kampioenschappen. Hij heeft meer gewonnen dan iedereen op de grid. Hij heeft zich overigens wel bewezen in zijn laatste race door met een lekke band van de laatste plaats en 50seconden achterstand op de eerste voor hem naar p7. Die plek die hij dan afstaat aan Vettel is een mooi gebaar aan zoals ze in Duitsland het zien zijn opvolger.quote:Op zondag 25 november 2012 20:29 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Een echt talent had die plek verdeligd :-):-:-)
En de Ferrari's hadden dan weer het voordeel van hun megastarts, waardoor ze in de race vaak direct weer tussen de Red Bulls en McLarens reden en waar ze qua racepace gewoon prima mee konden. Ze hadden ook niet ruim een handvol door een derde partij aangeleverde alternators die faalden. En de Ferrari was dan weer de snelste auto in natte races. Ook enkele andere weekends hadden ze de auto om te kunnen winnen (Italie, Canada, Duitsland bijvoorbeeld). Het is niet alsof de Ferrari constant de derde snelste of minder was en Red Bull bijna altijd de betere auto had.quote:Op zondag 25 november 2012 19:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alsnog sneller dan Ferrari hoor, 1e helft van het seizoen was Webber ook regelmatig sneller dan Vettel. Kwalificatieduel is uiteindelijk zelfs maar 11-9 in het voordeel van Vettel...
Vettel is toch ook een paar keer uitgevallen door mechanische pech?quote:Op zondag 25 november 2012 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De McLarens zijn toch echt een stuk vaker uitgevallen met pech dan de RBRs. Hamilton alleen al drie keer terwijl hij aan de leiding lag.
Misschien is hij wel gewoon een hele goede regenrijder zoals hij al veel vaker heeft laten zien? Misschien is die Ferrari van Alonso wel helemaal niet zo slecht aangezien het er niet op leek hij erg langzaam was als je naar de podia keek? Het is in de F1 altijd de vraag wat de auto is en wat de coureur, alleen het antwoord dat het bij Alonso altijd de coureur is en bij Vettel vooral de auto slaat dan ook nergens op. Natuurlijk kost zo'n beschadiging snelheid.quote:Misschien was de schade aan de auto van Vettel wel helemaal niet zo erg van invloed op zijn snelheid. Het leek er iig niet op dat hij er langzamer van werd.
Dat zou ook weer een gevolg kunnen zijn van downforceverlies. Daarnaast kost omgedraaid staan en achteraan sluiten ook nogal wat tijd. Maar hij ging door het veld heen als een warm mes door de boter, vooral wanneer het natter werd en de schade aan de auto minder hard telde.quote:En uiteindelijk is 'ie toch achter Alonso geëindigd. Zul je wel zeggen dat dat kwam omdat hij te vroeg moest wisselen, maar dat krijg je als je je banden te snel oprookt.
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.quote:Op zondag 25 november 2012 20:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wanneer zou Vettel Kobayashi onder (rood)geel ingehaald hebben? Race is binnen.
Toen Schumacher alles won had de auto er niks mee te maken, toen lag het aan Schumacher. En nou ligt het ineens wel aan de autoquote:Op zondag 25 november 2012 20:11 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Dat is met die auto niet eens mogelijk. Een auto is geen talent of wel.
Bij Monaco had hij overigens pole alleen grid penalty van de race ervoor
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.quote:Op zondag 25 november 2012 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel is toch ook een paar keer uitgevallen door mechanische pech?
quote:Op zondag 25 november 2012 20:45 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.
twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Lekker is datquote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
was toch geel kijk hier vanaf 3:58quote:Op zondag 25 november 2012 20:45 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.
Mclaren was het snelst maar 5 technische uitvallen gehad en vooral vanaf Italie pas. Ferarri het betrouwbaast (3x uitgevallen geen enkele keer technisch mankemen). Red bull heeft 3 technische problemen gehad met de alternator en 2 crashes van Webber.quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.
Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Was gewoon stuk van de oude baan, alleen was het afgezetquote:Op zondag 25 november 2012 20:04 schreef darkshadow16 het volgende:
Heeft iemand toevallig een plaatje van het circuit?
Zou raikonnen weer op de baan zijn gekomen als hij door was gereden?
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indookquote:Op zondag 25 november 2012 20:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
was toch geel kijk hier vanaf 3:58
http://www1.skysports.com(...)der-yellow-red-flags
Ik vind het dan ook eerder de wedstrijdleiding te verwijten dan Vettel, dat ene groene licht was duidelijk een foutjequote:Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Ook als 'ie de plaats had teruggegeven was het nog steeds een overtreding geweest.quote:Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
bij geel mag je nooit inhalenquote:Op zondag 25 november 2012 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook als 'ie de plaats had teruggegeven was het nog steeds een overtreding geweest.
De gele lichten knipperen overigens niet, dus volgens eerdere berichten zou 'ie dan wel in mogen halen.
Klopt, als ze gele vlaggen zwaaien moet je echt onder safety car snelheid rijden, bij normaal geel moet je gewoon gepaste snelheid aannemen. In beide gevallen mag er niet worden ingehaald.quote:
Is het niet ook gewoon zo dat gele vlaggen knipperen (zoals in dit geval in S2) en rood/geel niet (waar Vettel inhaalde)? Niet voor niets bevestigen race stewards en zelfs Pat Fry dat het een rood/gele vlag was. Ergo: niets aan de hand.quote:Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Bij die rood gele was er ook al geel, Vettel zet zijn inhaalpoging in bij een groen licht maar het volgende licht was weer geel en toen was hij er nog niet voorbijquote:Op zondag 25 november 2012 21:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is het niet ook gewoon zo dat gele vlaggen knipperen (zoals in dit geval in S2) en rood/geel niet (waar Vettel inhaalde)? Niet voor niets bevestigen race stewards en zelfs Pat Fry dat het een rood/gele vlag was. Ergo: niets aan de hand.
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij die rood gele was er ook al geel, Vettel zet zijn inhaalpoging in bij een groen licht maar het volgende licht was weer geel en toen was hij er nog niet voorbij
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?quote:Op zondag 25 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.
Prachtig uit de duim gezogen.quote:Op zondag 25 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.
Die gele knipperden wel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?
hij wachtte netjes tot de sectie onder geel afgelopen was. Door de inhaalactie kon hij waarschijnlijk het andere licht niet zien. Juist dat groene licht tussendoor heeft er imo voor gezorgd dat er verwarring kon ontstaan en daarom valt het Vettel imo niet aan te rekenen.quote:Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?
volgend seizoen mag er dus onder geel ingehaald wordenquote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Waarom zegt Pat Fry dan dat er niets aan de hand was?quote:Op zondag 25 november 2012 21:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geel is geel ik geloof niet dat niet knipperend geel de rood gele vlag vervangt
Ik sluit me aan bij deze analyse.quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.
Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Dat moet je hem vragen maar als je naar de beelden kijkt zie je dat Vettel nog niet voorbij Kobayashi was toen het weer geel werdquote:Op zondag 25 november 2012 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom zegt Pat Fry dan dat er niets aan de hand was?
Goede starts win je natuurlijk geen races mee als je pace daarna te langzaam is, daardoor kon hij de schade iedere keer minimaliseren dat wel. In natte races was de Ferrari echt niet per definitie de snelste anders had Massa ook wel verder vooraan gestaan in regenraces, hun zwakke punt (gebrek aan downforce) speelt hun dan minder parten en daardoor kon Alonso ineens voor de overwinning meedoen. Monza was eigenlijk de enige race waar Ferrari echt snel was, maar toen kreeg Alonso een technisch probleem in de kwalificatie. Overige weekenden was de RBR gewoon de betere auto.quote:Op zondag 25 november 2012 20:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
En de Ferrari's hadden dan weer het voordeel van hun megastarts, waardoor ze in de race vaak direct weer tussen de Red Bulls en McLarens reden en waar ze qua racepace gewoon prima mee konden. Ze hadden ook niet ruim een handvol door een derde partij aangeleverde alternators die faalden. En de Ferrari was dan weer de snelste auto in natte races. Ook enkele andere weekends hadden ze de auto om te kunnen winnen (Italie, Canada, Duitsland bijvoorbeeld). Het is niet alsof de Ferrari constant de derde snelste of minder was en Red Bull bijna altijd de betere auto had.
De McLaren was duidelijk de snelste auto, de Ferrari de betrouwbaarste en de Red Bull zat er tussenin. Alonso heeft een prima seizoen gereden en is constant blijven scoren, Vettel heeft solide gereden toen Red Bull niet de snelste was en gemaximaliseerd toen hij voor drie races de dominante auto had. Wel kan gezegd worden dat Massa opeens beter was dan Alonso de laatste drie/vier races en Vettel vandaag opeens erg voorzichtig leek te rijden.
Ferrari had wel updates, die bleken echter alleen voor Massa te werkenquote:Op zondag 25 november 2012 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik sluit me aan bij deze analyse.
Al had ik het Alonso en Ferrari zo gegund. Als je kijkt hoe langzaam die bak was in het begin van het seizoen... Helaas hadden ze aan het eind geen echte updates meer over.
Dus nietquote:Op zondag 25 november 2012 21:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is gedaan, omdat het een rood/gele vlag was dus.
Licht gaf volgens mij alleen aan dat er geel was op het circuit, maar volgens mij was dat niet voor die sector.quote:Op zondag 25 november 2012 21:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat moet je hem vragen maar als je naar de beelden kijkt zie je dat Vettel nog niet voorbij Kobayashi was toen het weer geel werd
Maakte de auto wat makkelijker te sturen, maar maakte de auto niet per definitie veel sneller.quote:Op zondag 25 november 2012 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari had wel updates, die bleken echter alleen voor Massa te werken
Dat zou kunnenquote:Op zondag 25 november 2012 21:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Licht gaf volgens mij alleen aan dat er geel was op het circuit, maar volgens mij was dat niet voor die sector.
Nee.quote:Op zondag 25 november 2012 21:14 schreef Dos37 het volgende:
Kimi was toch sowieso derde gebleven ook al had Hamilton gewonnen.
Nee, lichten gelden ook als gele vlaggen zover ik weetquote:Op zondag 25 november 2012 21:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Licht gaf volgens mij alleen aan dat er geel was op het circuit, maar volgens mij was dat niet voor die sector.
Dus alleen voor sectoren?quote:Op zondag 25 november 2012 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, lichten gelden ook als gele vlaggen zover ik weet
Bedankt voor de link, zo'n analyse had ik nog niet gezien.quote:Op zondag 25 november 2012 20:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
was toch geel kijk hier vanaf 3:58
http://www1.skysports.com(...)der-yellow-red-flags
Oowja ik kan niet rekenenquote:Op zondag 25 november 2012 21:27 schreef vosss het volgende:
Lewis had en heeft 190, Kimi had (en heeft) er 207.
190 + 25 = 215 en daarmee had hij P3 af gepakt van Kimi
Knipperende licht geeft volgens mij aan dat je in dat gedeelte van de baan niet mag inhalen, vervolgens zie je het groene licht en mag je weer volgas, het gele licht op het rechte stuk blijft gewoon branden wat aangeeft dat er een gele vlag situatie elders op het circuit is, wat dus in Sector 2 was.quote:Op zondag 25 november 2012 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, lichten gelden ook als gele vlaggen zover ik weet
De lichten gelden als vervanger van de gele vlag. Als je bij een geel knipperend licht aankomt, dan betekent dat dus dat er in dat gedeelte geel is en niet zomaar ergens op de baan.quote:Op zondag 25 november 2012 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, lichten gelden ook als gele vlaggen zover ik weet
Kimi had op meer uit kunnen komen, ware het niet dat hij dacht buiten de baan een mooie chick gezien te hebben. Van dichtbij bleek ze toch niet zo mooi te zijn en daarom is hij maar snel de baan weer op gevlucht.quote:Op zondag 25 november 2012 21:27 schreef vosss het volgende:
Lewis had en heeft 190, Kimi had (en heeft) er 207.
190 + 25 = 215 en daarmee had hij P3 af gepakt van Kimi
En ik maar denken dat ie daar een kroeg zag naast de baanquote:Op zondag 25 november 2012 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kimi had op meer uit kunnen komen, ware het niet dat hij dacht buiten de baan een mooie chick gezien te hebben. Van dichtbij bleek ze toch niet zo mooi te zijn en daarom is hij maar snel de baan weer op gevlucht.
Het spant erom. In het begin was de McLaren veel beter, en op het laatst was die ook weer de snelste en tussendoor zaten ze er ook vaak goed bij. Alleen als Button zich dan op pole rijdt, en Hamilton meteen flink wat plekken naar achter staat dan komt dat niet zo duidelijk naar voren, terwijl dat natuurlijk dan wel is wat er in de auto zit, alleen heeft Hamilton weer eens een zwak weekend. Van RBR kun je er wel op aan dat ze vol voor de kwalificatie gaan, en dat beide coureurs 9 van 10 keer een goed rondje neer weten te zetten. Als Button niet zo'n enorme dip had gehad had ook dat er anders uitgezien.quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere.
Misschien ook wel beter dan de RBR. Vergelijk Raikkonen eens met Massa, we weten uit het verleden dat die twee qua snelheid aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat veranderd is. Stel je voor dat er iemand in dat ding had gereden die nog een maatje sneller is dan Raikkonen.quote:Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.
Vettel is enigzins een dark horse, binnen marge, moeilijk in te schatten. Ik wil ook best geloven dat als de auto niet werkt Alonso er nog wat van weet te bakken, en Vettel het daar relatief moeilijker mee heeft. Alonso heeft in het begin echt heel goed punten gesprokkeld. Maar in de loop van een seizoen verandert zo'n auto, juist onder invloed van de coureur.quote:Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Je bent er maar druk meequote:Op zondag 25 november 2012 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het spant erom. In het begin was de McLaren veel beter, en op het laatst was die ook weer de snelste en tussendoor zaten ze er ook vaak goed bij. Alleen als Button zich dan op pole rijdt, en Hamilton meteen flink wat plekken naar achter staat dan komt dat niet zo duidelijk naar voren, terwijl dat natuurlijk dan wel is wat er in de auto zit, alleen heeft Hamilton weer eens een zwak weekend. Van RBR kun je er wel op aan dat ze vol voor de kwalificatie gaan, en dat beide coureurs 9 van 10 keer een goed rondje neer weten te zetten. Als Button niet zo'n enorme dip had gehad had ook dat er anders uitgezien.
[..]
Misschien ook wel beter dan de RBR. Vergelijk Raikkonen eens met Massa, we weten uit het verleden dat die twee qua snelheid aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat veranderd is. Stel je voor dat er iemand in dat ding had gereden die nog een maatje sneller is dan Raikkonen.
[..]
Vettel is enigzins een dark horse, binnen marge, moeilijk in te schatten. Ik wil ook best geloven dat als de auto niet werkt Alonso er nog wat van weet te bakken, en Vettel het daar relatief moeilijker mee heeft. Alonso heeft in het begin echt heel goed punten gesprokkeld. Maar in de loop van een seizoen verandert zo'n auto, juist onder invloed van de coureur.
Dan zijn het kleine dingen die de doorslag geven, bij Hamilton zijn dat heel veel kleine dingen, dus dat heeft dan in september al de doorslag gegeven. Tussen Vettel en Alonso komt het er dan echt op aan, maar dan valt Alonso juist een beetje tegen qua het beste uit zichzelf naar boven halen op de belangrijkste momenten. Van Vettel schieten me zo een paar briljante races te binnen, in de beslissende fase. Maar van Alonso? Hij startte altijd goed, en racete grotendeels goed, maar briljant? Hij was er altijd als de kippen bij om te profiteren van andermans pech, maar voor een briljant seizoen verwacht ik toch ook wel een briljante race.
een ijssalon had ook nog gekund. Die bleek net uitverkocht te zijnquote:Op zondag 25 november 2012 21:33 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ie daar een kroeg zag naast de baan
Rubens wil je graag een veer geven van zijn auto.quote:Vergelijk Raikkonen eens met Massa, we weten uit het verleden dat die twee qua snelheid aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat veranderd is.
Welke partijen dan behalve Pat Fry, want die mcNish is toch ook niet achterlijk lijkt mequote:Op zondag 25 november 2012 21:37 schreef wimderon het volgende:
Knipperend geel = gele vlag
Snel knipperend geel = dubbel geel
Waar Vettel inhaalde is door verschillende partijen bevestigd als rood/geel (schijnbaar de enige vlag die niet knippert lees ik nu ook). Waarbij nog aangetekend moet worden dat Kobayashi die ronde naar binnen ging en daar sowieso van zijn gas af moest.
quote:Op zondag 25 november 2012 21:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Rubens wil je graag een veer geven van zijn auto.
Dat laatste is dan de reden dat er niks gebeurt. Want aan de hand van die video-analyse hangt er toch echt duidelijk geel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:37 schreef wimderon het volgende:
Knipperend geel = gele vlag
Snel knipperend geel = dubbel geel
Waar Vettel inhaalde is door verschillende partijen bevestigd als rood/geel (schijnbaar de enige vlag die niet knippert lees ik nu ook). Waarbij nog aangetekend moet worden dat Kobayashi die ronde naar binnen ging en daar sowieso van zijn gas af moest.
Jij lijkt het eindelijk te snappen, er was gewoon geel daar waar hij inhaalde en in de middensector. Alleen aan het einde van de middensector (richting start/finish) werd even groen aangegeven, daar zette vettel hem ook klaar om aan te vallen op het rechte stuk, echter op het rechte stuk gold volledig geel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:37 schreef wimderon het volgende:
Knipperend geel = gele vlag
Snel knipperend geel = dubbel geel
Waar Vettel inhaalde is door verschillende partijen bevestigd als rood/geel (schijnbaar de enige vlag die niet knippert lees ik nu ook). Waarbij nog aangetekend moet worden dat Kobayashi die ronde naar binnen ging en daar sowieso van zijn gas af moest.
Uit de link van het Sky-filmpje bijvoorbeeld: ''I've spoken to Gary Connolly, one of the race stewards, and he has absolutely confirmed that they were red-and-yellow boards''quote:Op zondag 25 november 2012 21:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Welke partijen dan behalve Pat Fry, want die mcNish is toch ook niet achterlijk lijkt me
Met de redenatie van Weltschmerz kan je ook stellen dat Alonso eigenlijk maar een koekebakker is, want die moet om op P2 te eindigen voorbij gelaten worden door iemand die aantoonbaar niet meer zo snel is als vroeger.quote:
quote:Op zondag 25 november 2012 21:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Jij lijkt het eindelijk te snappen, er was gewoon geel daar waar hij inhaalde en in de middensector. Alleen aan het einde van de middensector (richting start/finish) werd even groen aangegeven, daar zette vettel hem ook klaar om aan te vallen op het rechte stuk, echter op het rechte stuk gold volledig geel.
Vettel is niet gestraft omdat er tegenstrijdig werd gevlagd, wat ik ook kan begrijpen.
Zie bovenstaande reactie, niet-knipperend staat kennelijk gelijk aan geel/rood.quote:Op zondag 25 november 2012 21:41 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat laatste is dan de reden dat er niks gebeurt. Want aan de hand van die video-analyse hangt er toch echt duidelijk geel.
Ja daar zit wat in, wedstrijdleiding is hierin ook wel te verwijtenquote:Op zondag 25 november 2012 21:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Jij lijkt het eindelijk te snappen, er was gewoon geel daar waar hij inhaalde en in de middensector. Alleen aan het einde van de middensector (richting start/finish) werd even groen aangegeven, daar zette vettel hem ook klaar om aan te vallen op het rechte stuk, echter op het rechte stuk gold volledig geel.
Vettel is niet gestraft omdat er tegenstrijdig werd gevlagd, wat ik ook kan begrijpen.
Ik zou dat wel heel verwarrend vinden, lijkt me logische als het gewoon geel/rood zou zijnquote:Op zondag 25 november 2012 21:45 schreef wimderon het volgende:
[..]![]()
Het is nu wachten tot jij snapt dat een niet knipperende gelijk staat aan geel/rood.
[..]
Zie bovenstaande reactie, niet-knipperend staat kennelijk gelijk aan geel/rood.
Duurt nog zo lang...quote:Op zondag 25 november 2012 21:50 schreef vosss het volgende:
Even afgezien van geel of niet, wie heeft er al zin in volgend jaar?
Gaat Kimi nu voor P2 of P1? Pakt Alonso hem? Weer Vettel? Zakt Lewis finaal door het ijs bij Mercedes? Kan Frijns halverwege misschien instappen? Gaat van der Garde rijden?
Ik heb er alvast heel veel zin in en ik drink er nog een biertje op![]()
Dik 90 dagen geloof ikquote:
verkeerd gelezenquote:Op zondag 25 november 2012 21:45 schreef wimderon het volgende:
[..]![]()
Het is nu wachten tot jij snapt dat een niet knipperende gelijk staat aan geel/rood.
[..]
Zie bovenstaande reactie, niet-knipperend staat kennelijk gelijk aan geel/rood.
Heel dik 90 dagen. Volgens mij zelfs 100+++quote:
Dan maar gewoon een winterslaap houdenquote:Op zondag 25 november 2012 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel dik 90 dagen. Volgens mij zelfs 100+++![]()
![]()
Vroeger had je nog de A1GP die nu ongeveer net bezig was. Dat hielp je toch lekker de winter door zegmaar
En Massa is in 2002 verslagen door Heidfeld, wat dan weer zegt dat Heidfeld ook weer beter moet zijn dan Alonso. Ferrari heeft de plank volledig misgeslagen met Alonsoquote:Op zondag 25 november 2012 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Met de redenatie van Weltschmerz kan je ook stellen dat Alonso eigenlijk maar een koekebakker is, want die moet om op P2 te eindigen voorbij gelaten worden door iemand die aantoonbaar niet meer zo snel is als vroeger.
Als je het zo bekijkt is Alonso dus eigenlijk gewoon een hele slechte coureur
111 dagenquote:
Silly season is nog wel spannend of VdG eventueel in de F1 komt...quote:Op zondag 25 november 2012 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel dik 90 dagen. Volgens mij zelfs 100+++![]()
![]()
Vroeger had je nog de A1GP die nu ongeveer net bezig was. Dat hielp je toch lekker de winter door zegmaar
111 dagen tochquote:
net zo corrupt als de UCI!quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Door de elfde plaats van Petrov zijn de kansen van VdG opeens flink geslonken. Caterham krijgt nu wel een bak met geld, waardoor een tweede paydriver minder noodzakelijk is geworden.quote:Op zondag 25 november 2012 21:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Silly season is nog wel spannend of VdG eventueel in de F1 komt...
OMG HET IS NIET MEER DE FIA MAAR DE RIA REDBULL INTERNATIONAL ASSISTANCEquote:
twitter:EliGP twitterde op zondag 25-11-2012 om 22:00:21You laugh, but Raikkonen is the only driver to have finished every race this year reageer retweet
ja vreemd, in het elektronisch vlagreglement van fia staat trouwens dat het gewoon mogelijk is om de slippery/oil surface vlag op het lcd-scherm te tonen.quote:Op zondag 25 november 2012 21:54 schreef Tarado het volgende:
Als je met zulke snelheden voorbij komt kan je toch niet zien of het geel knippert op dat moment of niet en geeft ook ruimte voor interpretatie dus zolang ik niet iets officieels zie dat "vast" geel licht staat voor rood/gele vlag geloof ik het ook niet
Hij had wel dikke pech dit weekend, vanuit leidende positie uitgevallenquote:Op zondag 25 november 2012 22:00 schreef Stiggie het volgende:
Kleine Max Verstappen begint langzaam ook groot te worden. Praat al goed engels
En ook bijna elke race punten gepakt. 2x of 3x niet geloof ikquote:Op zondag 25 november 2012 22:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:EliGP twitterde op zondag 25-11-2012 om 22:00:21You laugh, but Raikkonen is the only driver to have finished every race this year reageer retweet
Dat zijn er toch dik 90?quote:
Klopt, en Ecclestone wil graag een Rus in de F1 houden. Moet eerlijk zeggen dat Petrov best een sterk seizoen gereden heeft, in de races vaak sneller dan Kovalainen dus het zou niet geheel onterecht zijn als hij nog een jaar zou mogen rijden. Wellicht heeft VdG naast Caterham nog wel andere mogelijkheden.....hij heeft iig een zak met geld achter de hand.quote:Op zondag 25 november 2012 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Door de elfde plaats van Petrov zijn de kansen van VdG opeens flink geslonken. Caterham krijgt nu wel een bak met geld, waardoor een tweede paydriver minder noodzakelijk is geworden.
Zit zeker iets inquote:
Die is er ook gewoonquote:Op zondag 25 november 2012 22:01 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
ja vreemd, in het elektronisch vlagreglement van fia staat trouwens dat het gewoon mogelijk is om de slippery/oil surface vlag op het lcd-scherm te tonen.
Met andere woorden, ook nu had Vettel weer een SC wat hem mazzelde en onder meer wat TR's en Schumacher die hem eenvoudig voorbij lieten en inhalen onder geel wat niet bestraft werd.quote:
Ik vond hem goed rijden vandaag op zijn eerste ronde naquote:Op zondag 25 november 2012 22:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Met andere woorden, ook nu had Vettel weer een SC wat hem mazzelde en onder meer wat TR's en Schumacher die hem eenvoudig voorbij lieten en inhalen onder geel wat niet bestraft werd.
Ja echt, geniaal die vent
Kimi drinkt met je meequote:Op zondag 25 november 2012 21:50 schreef vosss het volgende:
Even afgezien van geel of niet, wie heeft er al zin in volgend jaar?
Gaat Kimi nu voor P2 of P1? Pakt Alonso hem? Weer Vettel? Zakt Lewis finaal door het ijs bij Mercedes? Kan Frijns halverwege misschien instappen? Gaat van der Garde rijden?
Ik heb er alvast heel veel zin in en ik drink er nog een biertje op![]()
Knipperend geel = op dit stuk niet inhalen (gele vlag-situatie)quote:Op zondag 25 november 2012 21:54 schreef Tarado het volgende:
Als je met zulke snelheden voorbij komt kan je toch niet zien of het geel knippert op dat moment of niet en geeft ook ruimte voor interpretatie dus zolang ik niet iets officieels zie dat "vast" geel licht staat voor rood/gele vlag geloof ik het ook niet
er wordt gefluisterd Marussia waar hij in de strijd met Chilton zou zijnquote:Op zondag 25 november 2012 22:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt, en Ecclestone wil graag een Rus in de F1 houden. Moet eerlijk zeggen dat Petrov best een sterk seizoen gereden heeft, in de races vaak sneller dan Kovalainen dus het zou niet geheel onterecht zijn als hij nog een jaar zou mogen rijden. Wellicht heeft VdG naast Caterham nog wel andere mogelijkheden.....hij heeft iig een zak met geld achter de hand.
Of je dat wel moet willen, Caterham is al niks, Kovolainen heeft groot gelijk dat hij geen geld wil meebrengen en zeker niet voor zo'n achterhoede teamquote:Op zondag 25 november 2012 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er wordt gefluisterd Marussia waar hij in de strijd met Chilton zou zijn
Glock zou geen verkeerde benchmark zijn...als je hem weet te verslaan kun je misschien doorgroeien naar een beter team.quote:Op zondag 25 november 2012 22:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of je dat wel moet willen, Caterham is al niks, Kovolainen heeft groot gelijk dat hij geen geld wil meebrengen en zeker niet voor zo'n achterhoede team
Vind Kovalainen een beetje een huiler, bakt er zelf ook niet zoveel van.quote:Op zondag 25 november 2012 22:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of je dat wel moet willen, Caterham is al niks, Kovolainen heeft groot gelijk dat hij geen geld wil meebrengen en zeker niet voor zo'n achterhoede team
Dat vind ik ook wel, zal hem niet missen iig, kleurloze rijder en voor v/d Garde is het nu of nooit, ik hoop dat hij een stoeltje krijgt, maar ik verwacht meer van Frijns in de nabije toekomst dan van hemquote:Op zondag 25 november 2012 22:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vind Kovalainen een beetje een huiler, bakt er zelf ook niet zoveel van.
Die van Sky heb ik nog helemaal niet gezien, dus ben benieuwdquote:Op zondag 25 november 2012 22:16 schreef DennisDeBengel het volgende:
Iemand linkjes naar de jaarclips van Sky en RTL7? Als ze er al opstaan nu
quote:Op zondag 25 november 2012 22:21 schreef Gramulanion het volgende:
Kimi: " I went off at the last corner on lap fifty-two as I couldn't see well with my visor being dirty and fogged up. Where I went off you can get back on the track by going through the support race pit lane, but you have to go through a gate. I know this as I did the same thing in 2001 and the gate was open that year. Somebody closed it this time. Next year I'll make sure it's open again."
Vind het maar raar, waarom zou je aan de andere kant van het circuit een geel licht tonen, voor een gele vlag 2 km verderop?quote:Op zondag 25 november 2012 22:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Knipperend geel = op dit stuk niet inhalen (gele vlag-situatie)
Groen = einde van het niet inhalen
Vast geel = er is ergens op de baan een gele vlag-situatie
De Sky sports-analyse lijkt me vrij duidelijk.
Mooie omschrijving die ik vond op een andere sitequote:10/10. Easy. No question. That race had everything. It was dry, then it was wet, then it was both, then it was wetter.
There was a battle for the championship, there was a battle for the lead, there was a battle for 10th, there was a battle for last, there were battles for every place in between.
There was a collision between the leaders, there were collisions involving title contenders, there was a collision to end the race, there were self-made spins, there were even cars using bits of the track that haven’t seen action in 30 years.
There was action, there was suspense, there was heartbreak and joy, there was joy that turned to heartbreak, there was heartbreak that turned to joy.
There were drivers going out on highs, there were drivers going out on lows, there were drivers going on to better things, there were drivers speeding into the mists of uncertainty.
That was everything a Formula One race should be.
Wat een heldquote:Op zondag 25 november 2012 22:21 schreef Gramulanion het volgende:
Kimi: " I went off at the last corner on lap fifty-two as I couldn't see well with my visor being dirty and fogged up. Where I went off you can get back on the track by going through the support race pit lane, but you have to go through a gate. I know this as I did the same thing in 2001 and the gate was open that year. Somebody closed it this time. Next year I'll make sure it's open again."
Je hebt nog de Dakar rally.quote:Op zondag 25 november 2012 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel dik 90 dagen. Volgens mij zelfs 100+++![]()
![]()
Vroeger had je nog de A1GP die nu ongeveer net bezig was. Dat hielp je toch lekker de winter door zegmaar
quote:Op zondag 25 november 2012 22:24 schreef kepler het volgende:
[..]
Mooie omschrijving die ik vond op een andere site
Zodat de coureurs weten dat ze moeten opletten omdat er ergens op de baan iets aan de hand is.quote:Op zondag 25 november 2012 22:23 schreef kepler het volgende:
[..]
Vind het maar raar, waarom zou je aan de andere kant van het circuit een geel licht tonen, voor een gele vlag 2 km verderop?
Vettel liet in het begin van het seizoen veel liggen en werd regelmatig geklopt door Webber toen de auto minder goed werkte. Dus je hebt idd wel een punt dat Vettel het minder goed doet als Alonso als de auto minder goed werkt.quote:Op zondag 25 november 2012 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het spant erom. In het begin was de McLaren veel beter, en op het laatst was die ook weer de snelste en tussendoor zaten ze er ook vaak goed bij. Alleen als Button zich dan op pole rijdt, en Hamilton meteen flink wat plekken naar achter staat dan komt dat niet zo duidelijk naar voren, terwijl dat natuurlijk dan wel is wat er in de auto zit, alleen heeft Hamilton weer eens een zwak weekend. Van RBR kun je er wel op aan dat ze vol voor de kwalificatie gaan, en dat beide coureurs 9 van 10 keer een goed rondje neer weten te zetten. Als Button niet zo'n enorme dip had gehad had ook dat er anders uitgezien.
[..]
Misschien ook wel beter dan de RBR. Vergelijk Raikkonen eens met Massa, we weten uit het verleden dat die twee qua snelheid aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat veranderd is. Stel je voor dat er iemand in dat ding had gereden die nog een maatje sneller is dan Raikkonen.
[..]
Vettel is enigzins een dark horse, binnen marge, moeilijk in te schatten. Ik wil ook best geloven dat als de auto niet werkt Alonso er nog wat van weet te bakken, en Vettel het daar relatief moeilijker mee heeft. Alonso heeft in het begin echt heel goed punten gesprokkeld. Maar in de loop van een seizoen verandert zo'n auto, juist onder invloed van de coureur.
Dan zijn het kleine dingen die de doorslag geven, bij Hamilton zijn dat heel veel kleine dingen, dus dat heeft dan in september al de doorslag gegeven. Tussen Vettel en Alonso komt het er dan echt op aan, maar dan valt Alonso juist een beetje tegen qua het beste uit zichzelf naar boven halen op de belangrijkste momenten. Van Vettel schieten me zo een paar briljante races te binnen, in de beslissende fase. Maar van Alonso? Hij startte altijd goed, en racete grotendeels goed, maar briljant? Hij was er altijd als de kippen bij om te profiteren van andermans pech, maar voor een briljant seizoen verwacht ik toch ook wel een briljante race.
Ja, maar daar zijn toch gewoon de gele vlaggen voor?quote:Op zondag 25 november 2012 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zodat de coureurs weten dat ze moeten opletten omdat er ergens op de baan iets aan de hand is.
Vooral in de beelden van boven is dat goed te zien. (edit: nou ja, het is niet volledig zijn schuld, maar hij had 't makkelijk kunnen voorkomen).quote:Op zondag 25 november 2012 22:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Na de replay gezien te hebben vind ik het wel duidelijk dat Vettel zelf z'n crash veroorzaakte.
Kan je die ff eruit trekken en uppen aub?quote:Op zondag 25 november 2012 22:36 schreef Nick-GizMo het volgende:
RTL GP Formule 1 2012 - 20 - Brazilie (Race) (RTL 7 HD).mkv
gelukkig zit daar die jaarclip ook bij
Het was gewoon een domme actie, het lijkt erop dat hij helemaal niet gekeken heeft. 1 blik was genoeg geweest om gewoon voor Alonso te eindigenquote:Op zondag 25 november 2012 22:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Na de replay gezien te hebben vind ik het wel duidelijk dat Vettel zelf z'n crash veroorzaakte.
Eens.quote:Op zondag 25 november 2012 22:44 schreef vosss het volgende:
Die crash was ie zelf schuld ja.
Overigens was die drivethrough van Hulkenberg ook volslagen belachelijk.
mja, in het verkeer nam Hülk gewoon iets te veel risicoquote:Op zondag 25 november 2012 22:44 schreef vosss het volgende:
Die crash was ie zelf schuld ja.
Overigens was die drivethrough van Hulkenberg ook volslagen belachelijk.
Surequote:Op zondag 25 november 2012 22:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan je die ff eruit trekken en uppen aub?
Nouja teveel risico nemen, nat of niet, is wat anders dan moedwillig een ander eraf kegelen.quote:Op zondag 25 november 2012 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, in het verkeer nam Hülk gewoon iets te veel risico
Oneens, the Hulk kwam van heel ver weg en wist dat het glad was naast de ideale lijn (beiden reden op slicks). Hij nam dus bewust een extra risico en dat liep verkeerd af, waardoor hij door kon en Hamilton moest opgeven. Terechte straf dus, als Hulk iets meer geduld had gehad was er niks aan de hand geweest.quote:
Top. Mocht je hem geupped hebben (of een andere vinden) post het dan ff hier, ik ga zo naar bed want de wekker rammelt weer om 0515quote:Op zondag 25 november 2012 22:48 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Sure, al zal tegen die tijd iemand anders hem misschien ook al hebben
Kan hem ook wel DM-en als je dat wiltquote:Op zondag 25 november 2012 22:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Top. Mocht je hem geupped hebben (of een andere vinden) post het dan ff hier, ik ga zo naar bed want de wekker rammelt weer om 0515
Als je wiltquote:Op zondag 25 november 2012 22:59 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Kan hem ook wel DM-en als je dat wilt?
Je hebt DMquote:Op zondag 25 november 2012 23:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je wilt
Thanks, ik ben naar bed in elk geval want het is alweer te laat en te zaat
Ah je zit in het buitenlandquote:Op zondag 25 november 2012 23:16 schreef Beach het volgende:
This video contains content from UMG, who has blocked it in your country on copyright grounds.
Sorry about that.
Ah ja merk het :quote:
ach boeiend heb hem gewoon in dropbox staanquote:Je video wordt overal geblokkeerd met uitzondering van deze locaties:
Australië, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Mexico, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland
Bij mij doet hij het, ik bevind me in Frankrijk.quote:Op zondag 25 november 2012 23:22 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ah ja merk het :
[..]
ach boeiend heb hem gewoon in dropbox staan
thanksquote:Op zondag 25 november 2012 23:54 schreef Beach het volgende:
Ik zou niet durven om die jaarclip hier neer te zetten.
Ik durf het ook nietquote:Op zondag 25 november 2012 23:54 schreef Beach het volgende:
Ik zou niet durven om die jaarclip hier neer te zetten.
Lukt downloaden?quote:
Ik vind het niet zo'n rare opmerking dat de titel niet gisteren is verloren of niet gewonnen, het gaat over een heel seizoen, verder moet hij zijn kop houden en aan het werk gaan om Alonso voor volgend jaar een auto te geven die hij verdient.quote:Op maandag 26 november 2012 08:40 schreef aeque het volgende:
Wat een kots stukje is dit zeg...
http://www.nu.nl/sport/29(...)dtitel-verdiend.html
Vooral deze opmerking: Volgens Domenicali heeft Alonso de titel zondag niet verloren. "Hij viel uit in België en Japan, eigenlijk had hij dus maar achttien races om punten te scoren."
Volgens mij is Vettel ook tweemaal uitgevallen? En je verdient het als je ook in deze laatste race jezelf had laten zien en eerste was geworden.
Natuurlijk ligt het ook aan de auto. Dan heb ik er ook vrede mee als iemand anders er met de titel vandoor gaat. Maar ga als teambaas niet roepen dat je coureur onterecht op de tweede plek staat. Vooral met de reden "Ja Alonso is twee keer uitgevallen".quote:Op maandag 26 november 2012 08:51 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso was dit seizoen gewoon beter dan zijn auto. Hij heeft alleen in Japan de fout gemaakt om bij de start te gretig te zijn. Voor de rest heeft hij imo niets laten liggen.
Inderdaad nogal een huillie reactie. Ik heb het even opgezocht en zowel Vettel als Alonso zijn twee keer uitgevallen. Domenicali is nogal een hypocriet figuur.quote:Op maandag 26 november 2012 08:40 schreef aeque het volgende:
Wat een kots stukje is dit zeg...
http://www.nu.nl/sport/29(...)dtitel-verdiend.html
Vooral deze opmerking: Volgens Domenicali heeft Alonso de titel zondag niet verloren. "Hij viel uit in België en Japan, eigenlijk had hij dus maar achttien races om punten te scoren."
Volgens mij is Vettel ook tweemaal uitgevallen? En je verdient het als je ook in deze laatste race jezelf had laten zien en eerste was geworden.
Die mening deel ik ook; Alonso vind ik ook niet zo sympathiek, maar dat komt misschien ook wel omdat hij verheerlijkt wordt bij Ferrari. Hij wordt gezien als 'de verlosser'. Nee, het mag soms wel iets minder.quote:Op maandag 26 november 2012 08:52 schreef Kreator het volgende:
Ik hoop dat Alonso volgend jaar in een Minardi rijdt. Snap niet dat hij zoveel fans heeft, vind hem compleet onsympathiek en niet echt een topcoureur (vergeleken met mannen als Vettel en Raikonen)
Vettel crasht en rijdt van achterin het veld de top 5 binnen. Dat zie ik Alonso gewoon niet zo doen. Vind het ene beetje een mooi weer coureur. Als het goed gaat is hij sterk, als het tegenvalt vind ik hem niet zo'n inhaler.quote:Op maandag 26 november 2012 09:29 schreef Stiggie het volgende:
Hoezo is Alonso geen topcoureur dan? Ben van mening dat het de beste coureur op het veld is volgend seizoen
Wat een onzin, en zelfs toen hij bij Minardi reed liet hij al zien dat hij een uitzonderlijk goed coureur was. Ik mag Vettel en Schumacher ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik ze geen topcoureurs vindt. Beetje dom, zo'n reactie.quote:Op maandag 26 november 2012 08:52 schreef Kreator het volgende:
Ik hoop dat Alonso volgend jaar in een Minardi rijdt. Snap niet dat hij zoveel fans heeft, vind hem compleet onsympathiek en niet echt een topcoureur (vergeleken met mannen als Vettel en Raikonen)
Dit zal hier al wel bekend zijn: SPT / [F1] Formule 1 verdwijnt achter decoder
Voordat we allemaal als een rode stier op een malle lap afvliegen: laten we eens kijken wat de man daadwerkelijk gezegd heeft:quote:Op maandag 26 november 2012 08:40 schreef aeque het volgende:
Wat een kots stukje is dit zeg...
http://www.nu.nl/sport/29(...)dtitel-verdiend.html
Vooral deze opmerking: Volgens Domenicali heeft Alonso de titel zondag niet verloren. "Hij viel uit in België en Japan, eigenlijk had hij dus maar achttien races om punten te scoren."
Volgens mij is Vettel ook tweemaal uitgevallen? En je verdient het als je ook in deze laatste race jezelf had laten zien en eerste was geworden.
- hij zegt dat Alonso het méér verdiende, niet dat Vettel het niet verdiendequote:Brazilian GP: Ferrari says Alonso deserved the 2012 F1 title
By Jonathan Noble Sunday, November 25th 2012, 21:28 GMT
Stefano Domenicali believes Fernando Alonso was the driver who deserved the world championship the most, after missing out to Sebastian Vettel in Brazil.
Alonso finished second at Interlagos but Vettel's recovery to sixth from a first lap spin that put him at the back of the field was enough for him to clinch the crown by three points.
Domenicali reckons that the fact Alonso had come so close despite his costly first lap exits in Belgium and Japan was reason to feel huge disappointment about the outcome - but intense satisfaction at the job his driver had done.
"Yes, we are proud of him," he said. "But we are very disappointed because the one who deserved this championship was really him.
"It is a shame because, after such a long season that we really fight in all conditions, we raced 18 races and not 20 - and being second by three points is not a lot. But that is the way it is."
Domenicali suggested that Ferrari was fighting an unstoppable force in Vettel, something which could be judged by the way that the German went from a disastrous opening lap to secure his third crown.
"Sometimes there is a sign of destiny where you really can appreciate what is the direction of the wind," he said.
"After the first lap, after seeing what has happened and what was the outcome of the first lap, you start to think wow! For sure we need to do a better job next year."
Domenicali also said that there was no doubt that Alonso's title was wrecked in Belgium and Japan, and not lost in Brazil.
"Watch the facts," he said. "Zero points in two races so we have done what we have done with 18 races. The others had 20 – and the points were over 20 races. These are facts, not words."
Wat is daar nou weer mis mee? Eindelijk een keer een toffe gast met humor bij Ferrari, die ook gewoon lekker open is naar de pers toe. Beter dan de tijd van Jean Todt en depressieve Ross Brawn.quote:
Nee, dat je een coureur slecht vindt omdat je hem onsympathiek vindt dat is dom. En als je een beetje begrijpend kon lezen had je ook al uit mijn vorige reactie gehaald dat ik dat bedoelde.quote:Op maandag 26 november 2012 09:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja? Dat ik de ene coureur beter vind dan de ander, is dom?.
Als je een beetje begrijpend kon lezen zag je dat ik zei dat ik hem én onsympathiek vind overkomen én niet zo'n goede coureur vind.quote:Op maandag 26 november 2012 09:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat je een coureur slecht vindt omdat je hem onsympathiek vindt dat is dom. En als je een beetje begrijpend kon lezen had je ook al uit mijn vorige reactie gehaald dat ik dat bedoelde.
quote:Op maandag 26 november 2012 09:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vettel crasht en rijdt van achterin het veld de top 5 binnen. Dat zie ik Alonso gewoon niet zo doen. Vind het ene beetje een mooi weer coureur. Als het goed gaat is hij sterk, als het tegenvalt vind ik hem niet zo'n inhaler.
Nee, klopt. Ben pas gaan kijken vanaf 84 of 85 en ben pas 7 keer naar een race toegeweest. Dus excuus, we kunnen niet allemaal zoveel weten als jij.quote:Op maandag 26 november 2012 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Je kijkt nog niet zo lang F1 zeker?
Je moet uiteraard zelf weten wat je vindt maar Alonso niet goed vinden puur omdat jij dat vindt is ook wat magertjes onderbouwdquote:Op maandag 26 november 2012 09:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je een beetje begrijpend kon lezen zag je dat ik zei dat ik hem én onsympathiek vind overkomen én niet zo'n goede coureur vind.
En dit:
[..]
Sorry, ik zal er de volgende keer een documentaire van maken met een scriptie. Ik ben gewoon niet voor Alonso. En wel voor Vettel. Dat mag toch gewoon.quote:Op maandag 26 november 2012 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je moet uiteraard zelf weten wat je vindt maar Alonso niet goed vinden puur omdat jij dat vindt is ook wat magertjes onderbouwd
Tuurlijk mag dat, maar zeg dat dan ook gewoonquote:Op maandag 26 november 2012 09:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sorry, ik zal er de volgende keer een documentaire van maken met een scriptie. Ik ben gewoon niet voor Alonso. En wel voor Vettel. Dat mag toch gewoon..
quote:Op zondag 25 november 2012 21:14 schreef Dos37 het volgende:
Kimi was toch sowieso derde gebleven ook al had Hamilton gewonnen.
Dat zei ik toch ook gewoon.quote:Op maandag 26 november 2012 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, maar zeg dat dan ook gewoon
quote:
Leave me alone I know where I'm going!quote:
quote:Op maandag 26 november 2012 10:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Leave me alone I know where I'm going!
Alonso is natuurlijk ooit begonnen in een Minardi, coureurs als Vettel en Hamilton zitten al zo lang onder moeders vleugels dat ze nooit met echte ondingen hebben leren werken.quote:Op zondag 25 november 2012 22:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vettel liet in het begin van het seizoen veel liggen en werd regelmatig geklopt door Webber toen de auto minder goed werkte. Dus je hebt idd wel een punt dat Vettel het minder goed doet als Alonso als de auto minder goed werkt.
Alonso blonk vooral uit in degelijkheid, en dat leverde veel punten op door omstandigheden voornamelijk buiten zijn invloed. Dat is maximaliseren ja, maar dat onderscheidt hem van Hamilton, niet van Vettel. Die doet dat ook structureel, én gooit er een paar briljante races uit als hij het nodig heeft. Gisteren had Alonso het nodig, en het briljante was er niet.quote:Alonso heeft geen briljante races laten zien, maar kwam ook nooit in de positie waarin dat echt moest. Dit itt Vettel die in de laatste 3 races tot twee keer toe achteraan kwam. Eén keer door het team, één keer door een eigen fout. En dan idd zijn resultaat maximaliseerde, maar als je naar alle races kijkt, heeft Alonso ook steeds zijn resultaat gemaximaliseerd. Weliswaar een paar keer niet helemaal optimaal gekwalificeerd, maar dan toch steeds weer op de positie uitgekomen die zijn wagen waard is.
Dat Alonso en Vettel er bovenuit steken wil niet zeggen dat ze allebei dezelfde kwaliteiten hebben. Bij de start van het seizoen deugde die Ferrari gewoon niet, en dan is het knap dat Alonso er toch nog wat van weet te maken. Maar in de loop van het seizoen wordt die auto veel beter en dan zie je dat Massa daar veel meer van profiteert dan hij. Vettel gaat juist er extra snelheid bovenop leggen en vergroot het gat met Webber wanneer de auto beter word. En dat is ook een kwaliteit en zeker geen minder belangrijke. En waarschijnlijk heeft het ook te maken met dat Alonso niet in topvorm is wanneer de druk het grootst is, terwijl Vettel net als in 2010 het beste van zichzelf laat zien als de druk het grootst is. Dat is in elke sport een belangrijke kwaliteit, dat maakt winnaars, en het is ook iets wat diep in de Duitse sportcultuur zit. Als Alonso dat in het seizoensslot had laten zien door afstand te nemen van Massa, door dan zijn beste vorm te hebben, dan had dat niet alleen alle lof die hij nu krijgt toegezwaaid gerechtvaardigd, maar hem ook de titel opgeleverd. Net als 2 jaar geleden.quote:Als de auto wat minder is, doet Alonso er meer in. Bij een goede wagen komen ze uiteindelijk op hetzelfde resultaat uit. Worden we het toch nog eens: Alonso is nét iets beter.
Niet helemaal, het kan niet elk weekend feest zijn, maar als Button pole rijdt dan moet Hamilton toch ook vooraan staan. Hij heeft gewoon teveel weekenden waarin hij er niet het beste van maakt. Dit jaar was het dan niet zo'n brokkenpiloot als vorig jaar, maar het vermijden ervan als een ander de fout maakt gaat hem nog steeds erg slecht af. We hebben dit seizoen een aantal voorbeelden gezien van hoe coureurs elkaar heel weten te laten als het krap wordt, dat is niet een van Hamiltons kwaliteiten.quote:En Hamilton heeft helemaal niet veel kleine steken laten vallen dit jaar. McLaren heeft veel steken laten vallen. Hamilton heeft een uitermate solide seizoen gereden, vrijwel geen fouten gemaakt.
Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Het enige weekend waar Hamilton ver achter Button stond was in België, en met het vermijden van andere coureurs bedoel je denk ik Maldonado in Valencia. Voor de rest heb ik Hamilton enkel het maximale uit de McLaren zien halen en echt vrijwel geen fouten zien maken. Ik durf 'm wel aan: Hamilton reed zijn beste seizoen ooit en was de beste coureur van 2012.quote:Op maandag 26 november 2012 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet helemaal, het kan niet elk weekend feest zijn, maar als Button pole rijdt dan moet Hamilton toch ook vooraan staan. Hij heeft gewoon teveel weekenden waarin hij er niet het beste van maakt. Dit jaar was het dan niet zo'n brokkenpiloot als vorig jaar, maar het vermijden ervan als een ander de fout maakt gaat hem nog steeds erg slecht af. We hebben dit seizoen een aantal voorbeelden gezien van hoe coureurs elkaar heel weten te laten als het krap wordt, dat is niet een van Hamiltons kwaliteiten.
Dat soort dingen maken het weer een two horserace. Als hij maximaliseert doet hij gewoon mee ondanks de uitvalbeurten door pech, want die auto is heel goed.
We gaan volgend jaar wel zien waar McLaren staat, je weet nu gewoon dat de auto een paar tienden sneller zou kunnen dan Button laat zien, van Perez verwacht ik helemaal weinig.quote:Op maandag 26 november 2012 11:50 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Het enige weekend waar Hamilton ver achter Button stond was in België, en met het vermijden van andere coureurs bedoel je denk ik Maldonado in Valencia. Voor de rest heb ik Hamilton enkel het maximale uit de McLaren zien halen en echt vrijwel geen fouten zien maken. Ik durf 'm wel aan: Hamilton reed zijn beste seizoen ooit en was de beste coureur van 2012.
Na de eerste 3 gp's van het seizoen dacht ik nog: "Ach, hij gaat goed om met deze tegenslagen (safetycar die in Vettels voordeel viel, veel mislukte pitstops, versnellingsbakwissel), het zal zijn kant nog wel opvallen". Maar naar mate het seizoen vorderde bleef hij pech houden. Hijzelf bleef strijdlustig en rustig, afgezien van de twitteraffaire.quote:Op maandag 26 november 2012 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond Hamilton dit jaar ook heel sterk rijden, was ook de grootste pechvogel
Als hij Schumachers auto krijgt valt dat nog te bezienquote:Op maandag 26 november 2012 12:32 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Na de eerste 3 gp's van het seizoen dacht ik nog: "Ach, hij gaat goed om met deze tegenslagen (safetycar die in Vettels voordeel viel, veel mislukte pitstops, versnellingsbakwissel), het zal zijn kant nog wel opvallen". Maar naar mate het seizoen vorderde bleef hij pech houden. Hijzelf bleef strijdlustig en rustig, afgezien van de twitteraffaire.
Hij is ontzettend gegroeid dit seizoen en ik hoop dat zijn samenwerking met Mercedes zijn vruchten af gaat werpen. Het is in ieder geval bijna onmogelijk om meer pech te hebben dan in 2012.
iddquote:Op maandag 26 november 2012 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als hij Schumachers auto krijgt valt dat nog te bezien, over pechvogel gesproken
Het was zeker zijn beste seizoen ooit, maar er zit nog een enorm gat tussen de Hamilton van eerdere seizoenen en de beste coureur. Hij heeft een aantal zeer goede weekenden gehad en had dan ook teveel pech. Maar als het geen topweekend was voor McLaren dan deed hij niet wat Alonso wel zo goed deed dit seizoen, relatief veel punten scoren.quote:Op maandag 26 november 2012 11:50 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Het enige weekend waar Hamilton ver achter Button stond was in België, en met het vermijden van andere coureurs bedoel je denk ik Maldonado in Valencia. Voor de rest heb ik Hamilton enkel het maximale uit de McLaren zien halen en echt vrijwel geen fouten zien maken. Ik durf 'm wel aan: Hamilton reed zijn beste seizoen ooit en was de beste coureur van 2012.
Allemaal leuk en aardig, maar Alonso heeft de laatste GP's ook niet alles uit de Ferrari gehaald, getuige het feit dat hij gewoon langzamer was dan Massa. Voordeel van Alonso is dat de teamleiding Massa lekker naar achter zet en hem vertelt lekker uit de buurt van Alonso te blijven. Het laatste kwart van het seizoen van Alonso kan ik niet echt goed noemen.quote:Op maandag 26 november 2012 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was zeker zijn beste seizoen ooit, maar er zit nog een enorm gat tussen de Hamilton van eerdere seizoenen en de beste coureur. Hij heeft een aantal zeer goede weekenden gehad en had dan ook teveel pech. Maar als het geen topweekend was voor McLaren dan deed hij niet wat Alonso wel zo goed deed dit seizoen, relatief veel punten scoren.
Als je nou wereldkampioen wil worden dan kun je zo'n Spa-weekend er niet goed bij hebben. Als je de beste auto hebt en je voornaamste concurrent is Massa dan kun je je dergelijke grillen veroorloven. Maar in de meeste seizoenen is er geen plek voor een kampioen van de armoede.
Mee eens, daarom vind het ook zo'n onzin dat Alonso een briljant seizoen heeft gereden en het meer zou verdienen dan Vettel.quote:Op maandag 26 november 2012 12:50 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar Alonso heeft de laatste GP's ook niet alles uit de Ferrari gehaald, getuige het feit dat hij gewoon langzamer was dan Massa. Voordeel van Alonso is dat de teamleiding Massa lekker naar achter zet en hem vertelt lekker uit de buurt van Alonso te blijven. Het laatste kwart van het seizoen van Alonso kan ik niet echt goed noemen.
Button heeft een hele lange zwakke periode gehad. Maar in beginsel moet Hamilton gewoon 3 tienden sneller zijn dan Button, en als het dan een keer niet wil er alsnog goed bij zitten. Die consistentie is er niet en als die er wel bij Vettel en Alonso is dan is het logisch dat hij vroeg afhaakt voor het WK.quote:Als het geen topweekend was haalde juist Hamilton alles uit de McLaren, in tegenstelling tot Button, die maar een beetje buiten de top-10 aan het rondhobbelen was.
Die consistentie was er ook niet bij Vettel, die in het begin van het seizoen langzamer was dan Webber, en Alonso, die aan het eind van het seizoen langzamer was dan Massa. De enige reden dat Hamilton vroeg afhaakte was door onbetrouwbaarheid, fouten van zijn team en domme pech. Ik kan me echt geen grand prix voor de geest halen waar hij er niet goed bij zat.quote:Op maandag 26 november 2012 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mee eens, daarom vind het ook zo'n onzin dat Alonso een briljant seizoen heeft gereden en het meer zou verdienen dan Vettel.
[..]
Button heeft een hele lange zwakke periode gehad. Maar in beginsel moet Hamilton gewoon 3 tienden sneller zijn dan Button, en als het dan een keer niet wil er alsnog goed bij zitten. Die consistentie is er niet en als die er wel bij Vettel en Alonso is dan is het logisch dat hij vroeg afhaakt voor het WK.
Vettel en RBR waren mijns inziens inderdaad de terechte kampioen, hoe graag ik het ook anders gezien zou hebben. Daarentegen was Vettel dit seizoen niet de beste coureur, daar heeft hij toch te veel fouten voor gemaakt.quote:Op maandag 26 november 2012 13:02 schreef Tarado het volgende:
Sowieso kan je in zo'n kampioenschap niet alleen naar de rijder kijken, dus is Vettel de terechte kampioen? Ja
In het begin van het seizoen gaat het er vooral om om de auto beter te krijgen. Punten zijn punten, maar in de 1e race kun je slechts 25 van de 500 punten verliezen, in de laatste race 25 op 25, het maakt wel degelijk uit.quote:Op maandag 26 november 2012 13:04 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Die consistentie was er ook niet bij Vettel, die in het begin van het seizoen langzamer was dan Webber, en Alonso, die aan het eind van het seizoen langzamer was dan Massa. De enige reden dat Hamilton vroeg afhaakte was door onbetrouwbaarheid, fouten van zijn team en domme pech. Ik kan me echt geen grand prix voor de geest halen waar hij er niet goed bij zat.
Hij komt bij mij ook op plek 3 qua coureur na Alonso en Hamilton, maar dat zal hem een worst wezen, gewoon 3 keer op rij WK, dus een slak is hij zeker nietquote:Op maandag 26 november 2012 13:06 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Vettel en RBR waren mijns inziens inderdaad de terechte kampioen, hoe graag ik het ook anders gezien zou hebben. Daarentegen was Vettel dit seizoen niet de beste coureur, daar heeft hij toch te veel fouten voor gemaakt.
Dat kan wel zo zijn, maar dat heeft nog steeds niks te maken met de door jou beweerde inconsistentie van Hamilton als coureur.quote:Op maandag 26 november 2012 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In het begin van het seizoen gaat het er vooral om om de auto beter te krijgen. Punten zijn punten, maar in de 1e race kun je slechts 25 van de 500 punten verliezen, in de laatste race 25 op 25, het maakt wel degelijk uit.
Beter dan zijn auto? Hij heeft meer dan 100% eruit gehaald, ja?quote:Op maandag 26 november 2012 08:51 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso was dit seizoen gewoon beter dan zijn auto. Hij heeft alleen in Japan de fout gemaakt om bij de start te gretig te zijn. Voor de rest heeft hij imo niets laten liggen.
ja. Hij ging vaak iets sneller dan die bak eigenlijk zou kunnenquote:Op maandag 26 november 2012 14:07 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Beter dan zijn auto? Hij heeft meer dan 100% eruit gehaald, ja?
Dat is feitelijk al onmogelijk. Je kunt niet harder rijden dan maximaal. Hij kan hooguit meer uit zijn materiaal halen dan de concurrentie.quote:Op maandag 26 november 2012 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Hij ging vaak iets sneller dan die bak eigenlijk zou kunnen
Dat vind ik ook altijd zo grappig. Alsof sommige formule 1-coureurs in staat zijn de natuurwetten aan hun laars te lappen.quote:Op maandag 26 november 2012 14:45 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Dat is feitelijk al onmogelijk. Je kunt niet harder rijden dan maximaal. Hij kan hooguit meer uit zijn materiaal halen dan de concurrentie.
quote:Op maandag 26 november 2012 15:13 schreef Bluurgh het volgende:
[ http://img837.imageshack.us/img837/8487/kimiwm.jpg (copy/paste deze link) ]
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 26-11-2012 om 15:19:53Re claims Vettel overtook under yellows. I'm told it was not a yellow light but a yellow & orange light indicating slippery track reageer retweet
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 26-11-2012 om 15:20:34Lights hard to tell apart from on-board pix but yellows flash, yellow/orange don't reageer retweet
Maar die lichten knipperde wel volgens mij.quote:Op maandag 26 november 2012 15:29 schreef Tarado het volgende:
Nog even over het "yellow" van gisterentwitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 26-11-2012 om 15:19:53Re claims Vettel overtook under yellows. I'm told it was not a yellow light but a yellow & orange light indicating slippery track reageer retweet
twitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 26-11-2012 om 15:20:34Lights hard to tell apart from on-board pix but yellows flash, yellow/orange don't reageer retweet
Het ging over dat licht na dat groene licht, dat leek geel permanent brandend maar dat blijkt dus oranje/geel te zijn permanent brandendquote:Op maandag 26 november 2012 16:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar die lichten knipperde wel volgens mij.
Ja.quote:Op maandag 26 november 2012 19:21 schreef Breaker.Faker het volgende:
Heeft de BBC nog een seizoen jaarclip gemaakt?
quote:Op maandag 26 november 2012 19:21 schreef Breaker.Faker het volgende:
Heeft de BBC nog een seizoen jaarclip gemaakt?
quote:
Twee erg toffe clipsquote:Op maandag 26 november 2012 19:07 schreef WEST het volgende:
Jaarclip van RTL7
En via deze site makkelijk te rippen vanaf Youtube. Doe het snel want je weet hoe snel de FOM erbij is om het te laten verwijderen!!!
http://www.downloadplaza.nl/index.php
het is uiteraard relatief gezien, want Alonso haalde regelmatig het maximale uit zijn auto. driftend en glijdend door de bochten, elke vierkante centimeter baan gebruiken, etcquote:Op maandag 26 november 2012 14:45 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Dat is feitelijk al onmogelijk. Je kunt niet harder rijden dan maximaal. Hij kan hooguit meer uit zijn materiaal halen dan de concurrentie.
Ik vraag me trouwens überhaupt af waarop je baseert dat hij sneller ging dan zijn auto zou kunnen. De Ferrari is regelmatig toch een goede auto gebleken, volgens Alonso zelfs de beste auto in Duitsland, al is dat voor hem ook moeilijk te vergelijken.
Dat denk ik wel. Ze hadden zelfs op het eind een auto die echt wel snel was. Het is mij niet duidelijk hoe je van een racewinnende auto naar een auto gaat die moeite heeft om in de top 10 te komen. Dan moet het aan de coureurs liggen. Senna heeft duidelijk te weinig talent en Maldonado is niet consistent genoeg. Zonde.quote:Op maandag 26 november 2012 16:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat zijn de grote tegenvallers (coureurs/teams) voor jullie terugblikkend op 2012?
Williams? - eigenlijk beide coureurs
Misschien een minder logische nominatie, maar gezien de potentie van de bolide (beste Williams in járen) is het beschamend om Williams terug te vinden op plaats 8 bij de constructeurs.
Daar had meer uitgehaald moeten worden?
Webber. 2x eerste, 1x tweede, 1x derde in de kampioenschapswinnende wagen, en 6e in het kampioenschapquote:Op maandag 26 november 2012 16:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat zijn de grote tegenvallers (coureurs/teams) voor jullie terugblikkend op 2012?
[...]
Webbers starts ook. Eigenlijk is het een wonder dat ie nog zoveel punten gepakt heeft dit seizoen.quote:Op maandag 26 november 2012 23:10 schreef LWD-Godius het volgende:
Webber zijn KERS faalde ook standaard dit seizoen.
Nog 108 dagen wachtenquote:Op maandag 26 november 2012 20:33 schreef zoem het volgende:
[..]
[..]
Twee erg toffe clips
Ik heb meteen weer zin in volgend seizoen.
Jerez 1997! Een race waarbij je net als gisteren op het puntje van je stoel bleef zitten. En met een geweldige afloop.quote:Op maandag 26 november 2012 19:58 schreef Meike26 het volgende:
@opreis, zoek je nog races ? Even uit mijn hoofd en op non-chronologische volgorde:
-Hongarije 2009
-Nurburgring 2003
-Monaco 1996
-Canada 2000
-Maleisië 2001
-Hockenheim 2000
-Monza 1999
-Monza 2008
Dit zijn voor mij iig races die zijn blijven hangen
Ik vind Webber echt de meest overgewaardeerde coureur van het veld. En wat was dat gisteren weer voor actie, wat wilde hij daarmee bereiken?quote:Op maandag 26 november 2012 22:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Webber. 2x eerste, 1x tweede, 1x derde in de kampioenschapswinnende wagen, en 6e in het kampioenschap. Tevens kampioen slecht starten.
Er stond duidelijk op de aftiteling dat ze dat gingen doen. Ben ik heel, heel blij mee. Alleen Jake houdt er mee op.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:01 schreef LeaderRoel het volgende:
Zendt de BBC volgend jaar nou wel of niet alle races uit?
Je moet iets specifieker zijn welke actie je bedoeltquote:Op dinsdag 27 november 2012 00:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind Webber echt de meest overgewaardeerde coureur van het veld. En wat was dat gisteren weer voor actie, wat wilde hij daarmee bereiken?
Na de herstart, samen met Kobiyashi Vettel in de sandwich nemen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je moet iets specifieker zijn welke actie je bedoelt
Hij wilde ermee bereiken dat Vettel door kon gaan, hij brak hierom zijn actie af daarom zag het er wat vreemd uit dat hij opeens rechtdoor gingquote:Op dinsdag 27 november 2012 00:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind Webber echt de meest overgewaardeerde coureur van het veld. En wat was dat gisteren weer voor actie, wat wilde hij daarmee bereiken?
Dan had hij er beter in eerste instantie achter kunnen blijven. Ik bedoel niet het wijd gaan, maar het stuk er voor.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij wilde ermee bereiken dat Vettel door kon gaan, hij brak hierom zijn actie af daarom zag het er wat vreemd uit dat hij opeens rechtdoor ging
Dat klopt, ik kan me die beelden niet helemaal goed herinneren maar dacht dat hij in een strijd was met Kobayashi en beiden waren sneller dan Vettel, Koba ging er links en Webber rechts voorbij, toen hij zag dat hij Vettel in gevaar bracht brak hij het afquote:Op dinsdag 27 november 2012 00:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan had hij er beter in eerste instantie achter kunnen blijven. Ik bedoel niet het wijd gaan, maar het stuk er voor.
Ik hoorde op BBC dat Hulkenberg een regen setup had en Di Resta een droogweer setup. Waarschijnlijk bij Grosjean ook het geval.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:46 schreef twiFight het volgende:
Ik had overigens ook wel wat hoop voor DiResta. Leuk accent en een eerlijke jongen tijdens de interviews, net zoals Button. Hij heeft wat leuke resultaten behaald, maar ook enkele malen er erg goed voor gelegen en het dan zelf verknald, met een spin bv, zoals ook deze race.
Ik vind Di Resta eigenlijk behoorlijk tegenvallen. In de tweede helft van het seizoen behoorlijk zoek gereden door Hulkenberg. Ook tov Sutil niet echt de betere.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:46 schreef twiFight het volgende:
Ik had overigens ook wel wat hoop voor DiResta. Leuk accent en een eerlijke jongen tijdens de interviews, net zoals Button. Hij heeft wat leuke resultaten behaald, maar ook enkele malen er erg goed voor gelegen en het dan zelf verknald, met een spin bv, zoals ook deze race.
Dat zou enorm gaaf zijn als we nog een jaartje Kobayashi hebben. Ik vond hem in de Sauber eerlijk gezegd wel wat kleurloos dit jaar, hopelijk kan hij dat volgend jaar weer met ons goed makenquote:Op dinsdag 27 november 2012 08:49 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Ik vind Di Resta eigenlijk behoorlijk tegenvallen. In de tweede helft van het seizoen behoorlijk zoek gereden door Hulkenberg. Ook tov Sutil niet echt de betere.
Verder is hij behoorlijk aan het klagen over van alles en nog wat, vaak ook wel terecht. Hij heeft op nog geen verpletterende indruk gemaak, ik zou m niet missen. Liever kobayashi in die FI dan.
Shit happens, ze zijn wel meer mis gelopen dit jaar en dat komt niet door Hulkenberg, beide rijders 6 DNF's, dat zijn veel punten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
Hulkenberg's actie kost McLaren 10 miljoen dollar
Hierdoor loopt McLaren de tweede plaats in het kampioenschap mis.
En levert Ferrari 10 miljoen op. Hé, krijg nou wat.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
Hulkenberg's actie kost McLaren 10 miljoen dollar
Hierdoor loopt McLaren de tweede plaats in het kampioenschap mis.
Ja daar denkt die jongen aan als hij die fout maaktquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En levert Ferrari 10 miljoen op. Hé, krijg nou wat.
Hulkenberg --> Sauber-Ferrari --> Ferrari.
Noes, Hulkenberg zit in 2014 in de Ferrari
Ik ben ook serieusquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja daar denkt die jongen aan als hij die fout maakt
Pic waarschijnlijk wel toen hij Petrov voorbij liet.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja daar denkt die jongen aan als hij die fout maakt
Pic had in de slotfase van de race de regen als geweldig excuus om een langzamer tempo te veinzen. Ik zeg niet dat het echt zo was, maar het zou wel kunnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Pic waarschijnlijk wel toen hij Petrov voorbij liet.
Misschien waren de verwachtingen dan ook wel gebaseerd op het idee dat bovengenoemde interviewkwaliteiten samen moeten gaan met rijderskwaliteiten. Britten zijn hysterisch chauvinistisch waar het op internationale sport aankomt, en de F1 wordt in alles gedomineerd door Britten. Als het een Brit betreft mag je sowieso een kwart van de verwachtingen af halen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 08:49 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Ik vind Di Resta eigenlijk behoorlijk tegenvallen. In de tweede helft van het seizoen behoorlijk zoek gereden door Hulkenberg. Ook tov Sutil niet echt de betere.
Niet echt handig, het was ook nog zijn eens zijn eigen foutquote:Op dinsdag 27 november 2012 11:14 schreef Fiorano het volgende:
http://www.autojunk.nl/20(...)opmerking-over-senna
Handige opmerking van Vettel, Rond 1:20
En volgens mij hadden ze weer last van hetzelfde probleem als in 2011; namelijk de banden. Die wagen at ze als ontbijt en lunch. Al kreeg ik na die overwinning in China (die zonder het uitvallen van Schumacher zelfs een 1-2 had kunnen zijn) wel het idee dat er dit seizoen meer in leek te zitten. Uiteindelijk kunnen we wel zeggen dat het weer weinig bijzonders was. Zijn wel vroeg begonnen met hun wagen voor 2013, maar het recente verleden biedt weinig aanleiding om te denken dat dit wel een constante winnaar gaat worden.quote:Op maandag 26 november 2012 16:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat zijn de grote tegenvallers (coureurs/teams) voor jullie terugblikkend op 2012?
Mercedes?
Welliswaar die langverwachte overwinning, maar dat bleek een eendagsvlieg te zijn, afgezien van een paar uitschieters tijdens qualifyings waren ze over gehele lijn weer eens niet vooruit te branden.
Had zelf wel het idee dat ze in ieder geval wat vaker in Q2 zouden belanden, maar over het algemeen waren ze een garantie om er in Q1 uit te gaan. En dat ze het uiteindelijk nog moeilijk kregen met een Marussia dat geen KERS had zegt ook wel wat. Moeten volgend seizoen toch wat meer verbetering laten zien, anders zie ik Gascoyne daar niet zo snel aanblijven.quote:Caterham?
In de winter werd nog gerept over een definitieve aansluiting met de middenmoot. Want het lag afgelopen jaren altijd aan de Cosworth motor, die Renault zou het verschil gaan maken.
Dan moet het een schrale troost zijn dat er geen enkel punt is gescoord en dat Caterham tot en met de laatste GP met Marussia moest vechten om die 10e plek in het constructeurskampioenschap.
Ben ik wel met je eens. Al heeft Maldonado me positief weten te verrassen. Lijkt gedurende het seizoen ook wat meer rust in kop te hebben gekregen. Neemt niet weg dat hij aardig wat punten heeft verloren toen hij nog wat druistiger reed. Hadden met een Barrichello i.p.v. een Senna denk ik meer punten weten te pakken. Hadden in ieder geval veel meer in de buurt van Force India moeten eindigen.quote:Williams? - eigenlijk beide coureurs
Misschien een minder logische nominatie, maar gezien de potentie van de bolide (beste Williams in járen) is het beschamend om Williams terug te vinden op plaats 8 bij de constructeurs.
Daar had meer uitgehaald moeten worden?
Komt bij Sauber denk ik ook door de GP van België. Ze hadden daar geweldige kwalificatieposities, maar zijn daar (één van de vele) slachtoffer(s) van ene Grosjean geworden. Geen garantie natuurlijk dat ze dan ook hoog waren geëindigd, maar het heeft niet echt geholpen. Neemt niet weg dat er meer in had gezeten.quote:In mindere mate zou overigens hetzelfde gezegd kunnen worden van Sauber? Prima bolide, veel potentie, zeer regelmatig top 5 kwalificatie, maar ze staan achter Mercedes bij de constructeurs.
Spotnetquote:Op dinsdag 27 november 2012 14:02 schreef opreis het volgende:
Niemand die weet waar ik oude races kan terug kijken? D: van zeg maar 2000 en later.
Hulkenberg zijn actie kostte Force India zijn eerste overwinning en plaatst 6 in het constructeurskampioenschap, hij reed gewoon een veel snelere pace, als hij niet in de middensector was gespind dan had hij de race met twee vingers in de neus gewonnen, helaas wilde hij zich net wat te veel bewijzen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
Hulkenberg's actie kost McLaren 10 miljoen dollar
Hierdoor loopt McLaren de tweede plaats in het kampioenschap mis.
Goed gezien van die gozer, doet er weinig toe nu, maar is wel een fail van de wedstijdleidingquote:Op dinsdag 27 november 2012 18:23 schreef Wombcat het volgende:
In deze video wordt uitgelegd waarom Vettel de Sauber niet onder geel passeerde (en ook een HRT).
Aan het einde (vanaf 10:00) wordt aangegeven dat hij in het begin wel Vergne onder geel passeerde, wat nog niemand opgevallen was
Ik kan het niet herkennen maar zou best kunnenquote:Op dinsdag 27 november 2012 19:22 schreef wimderon het volgende:
Behalve dan dat er aan de linkerkant gewoon een groene vlag gezwaaid wordt'
[ afbeelding ]
Effe goed naar de uitleg luisteren. Vettel mag pas inhalen na de groene vlag en op zijn dashboard zijn de gele lampjes nog te zien die aangeven dat hij onder geel zit. Als Vettel voorbij de groene vlag rijdt, zie je ook de lampjes op zijn dashboard uitgaan.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:22 schreef wimderon het volgende:
Behalve dan dat er aan de linkerkant gewoon een groene vlag gezwaaid wordt'
[ afbeelding ]
Er wordt gewoon groen gezwaaid ruim voordat hij er voorbij gaat, gele, paarse, of lampjes met regenboogkleur ten spijt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Effe goed naar de uitleg luisteren. Vettel mag pas inhalen na de groene vlag en op zijn dashboard zijn de gele lampjes nog te zien die aangeven dat hij onder geel zit.
Op welk punt gaat hij volgens jou dan dat groene licht voorbij? De eerste die ik in de video zie waar hij voorbij gaat zit op 11:11 (de maker heeft 'm daar ook stilgezet), en daar is hij Vergne al voorbij.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er wordt gewoon groen gezwaaid ruim voordat hij er voorbij gaat, gele, paarse, of lampjes met regenboogkleur ten spijt.
Bij de pituitgang wordt een groene vlag gezwaaid.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op welk punt gaat hij volgens jou dan dat groene licht voorbij? De eerste die ik in de video zie waar hij voorbij gaat zit op 11:11 (de maker heeft 'm daar ook stilgezet), en daar is hij Vergne al voorbij.
quote:
Erg knap van Hulk dat hij met zijn ''wet'' setup zelfs in de droge kwalificatie sneller was, gewoon bullshit van de BBC. Na die Di Resta hype zijn ze nu natuurlijk druk smoesjes aan het verzinnen waarom het niet lukt tov Hulkenberg.quote:Op dinsdag 27 november 2012 01:12 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik hoorde op BBC dat Hulkenberg een regen setup had en Di Resta een droogweer setup. Waarschijnlijk bij Grosjean ook het geval.
Was dat die met Johnny Herbert? Gaaf! Ik was er bij. Dat is het leuke aan op de Nurburgring zijn of het is mooi weer en dan is het wel een saaie race maar wel lekker in het zonnetje, of je wordt zeiknat maar dan heb je wel een toffe race.quote:
Idd, ik ook .."Tiger" Takagi ging vol de banden in naast mijn tribune!quote:Op woensdag 28 november 2012 00:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Was dat die met Johnny Herbert? Gaaf! Ik was er bij. Dat is het leuke aan op de Nurburgring zijn of het is mooi weer en dan is het wel een saaie race maar wel lekker in het zonnetje, of je wordt zeiknat maar dan heb je wel een toffe race.
Mooi was dat jammer dat Jos niet echt verder is gekomen. Met de jaren ging hij steeds naar een wat mindere team. En alle teams waar hij in gereden heeft zijn failliet of overgenomen.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:39 schreef Bluurgh het volgende:
Niet klassiek qua spanning, maar natuurlijk de eerste Nederlander op het podium:
Kalff: That is a big bonus for the Dutchman, but. Wow, i'm gonna have a drink or two
Gaaf zeg! Mooi om alle hoogtepunten (en enkele dieptepunten...) weer eens terug te zien!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |