quote:Op zondag 25 november 2012 20:17 schreef Tarahumara het volgende:
schumacher zegt nu ook dat het geen nut had om zijn positie te verdedigen tegen Vettel, die veel snller was.
Een echt talent had die plek verdeligd :-):-:-)quote:Op zondag 25 november 2012 20:24 schreef Stiggie het volgende:
Haha hij liet Vettel gewoon voorbij. Iedereen weet dat. Lekker boeie, vond het wel wat hebben. Laatste race en een groet aan de jongen die hij groot heeft zien worden.
Schumacher is een talent wat zich niet meer hoeft te bewijzen, tijdens zijn laatste grand prix na 7 gewonnen kampioenschappen. Hij heeft meer gewonnen dan iedereen op de grid. Hij heeft zich overigens wel bewezen in zijn laatste race door met een lekke band van de laatste plaats en 50seconden achterstand op de eerste voor hem naar p7. Die plek die hij dan afstaat aan Vettel is een mooi gebaar aan zoals ze in Duitsland het zien zijn opvolger.quote:Op zondag 25 november 2012 20:29 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Een echt talent had die plek verdeligd :-):-:-)
En de Ferrari's hadden dan weer het voordeel van hun megastarts, waardoor ze in de race vaak direct weer tussen de Red Bulls en McLarens reden en waar ze qua racepace gewoon prima mee konden. Ze hadden ook niet ruim een handvol door een derde partij aangeleverde alternators die faalden. En de Ferrari was dan weer de snelste auto in natte races. Ook enkele andere weekends hadden ze de auto om te kunnen winnen (Italie, Canada, Duitsland bijvoorbeeld). Het is niet alsof de Ferrari constant de derde snelste of minder was en Red Bull bijna altijd de betere auto had.quote:Op zondag 25 november 2012 19:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alsnog sneller dan Ferrari hoor, 1e helft van het seizoen was Webber ook regelmatig sneller dan Vettel. Kwalificatieduel is uiteindelijk zelfs maar 11-9 in het voordeel van Vettel...
Vettel is toch ook een paar keer uitgevallen door mechanische pech?quote:Op zondag 25 november 2012 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De McLarens zijn toch echt een stuk vaker uitgevallen met pech dan de RBRs. Hamilton alleen al drie keer terwijl hij aan de leiding lag.
Misschien is hij wel gewoon een hele goede regenrijder zoals hij al veel vaker heeft laten zien? Misschien is die Ferrari van Alonso wel helemaal niet zo slecht aangezien het er niet op leek hij erg langzaam was als je naar de podia keek? Het is in de F1 altijd de vraag wat de auto is en wat de coureur, alleen het antwoord dat het bij Alonso altijd de coureur is en bij Vettel vooral de auto slaat dan ook nergens op. Natuurlijk kost zo'n beschadiging snelheid.quote:Misschien was de schade aan de auto van Vettel wel helemaal niet zo erg van invloed op zijn snelheid. Het leek er iig niet op dat hij er langzamer van werd.
Dat zou ook weer een gevolg kunnen zijn van downforceverlies. Daarnaast kost omgedraaid staan en achteraan sluiten ook nogal wat tijd. Maar hij ging door het veld heen als een warm mes door de boter, vooral wanneer het natter werd en de schade aan de auto minder hard telde.quote:En uiteindelijk is 'ie toch achter Alonso geëindigd. Zul je wel zeggen dat dat kwam omdat hij te vroeg moest wisselen, maar dat krijg je als je je banden te snel oprookt.
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.quote:Op zondag 25 november 2012 20:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wanneer zou Vettel Kobayashi onder (rood)geel ingehaald hebben? Race is binnen.
Toen Schumacher alles won had de auto er niks mee te maken, toen lag het aan Schumacher. En nou ligt het ineens wel aan de autoquote:Op zondag 25 november 2012 20:11 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Dat is met die auto niet eens mogelijk. Een auto is geen talent of wel.
Bij Monaco had hij overigens pole alleen grid penalty van de race ervoor
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.quote:Op zondag 25 november 2012 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel is toch ook een paar keer uitgevallen door mechanische pech?
quote:Op zondag 25 november 2012 20:45 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.
twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Lekker is datquote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
was toch geel kijk hier vanaf 3:58quote:Op zondag 25 november 2012 20:45 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.
Mclaren was het snelst maar 5 technische uitvallen gehad en vooral vanaf Italie pas. Ferarri het betrouwbaast (3x uitgevallen geen enkele keer technisch mankemen). Red bull heeft 3 technische problemen gehad met de alternator en 2 crashes van Webber.quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.
Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Was gewoon stuk van de oude baan, alleen was het afgezetquote:Op zondag 25 november 2012 20:04 schreef darkshadow16 het volgende:
Heeft iemand toevallig een plaatje van het circuit?
Zou raikonnen weer op de baan zijn gekomen als hij door was gereden?
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indookquote:Op zondag 25 november 2012 20:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
was toch geel kijk hier vanaf 3:58
http://www1.skysports.com(...)der-yellow-red-flags
Ik vind het dan ook eerder de wedstrijdleiding te verwijten dan Vettel, dat ene groene licht was duidelijk een foutjequote:Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Ook als 'ie de plaats had teruggegeven was het nog steeds een overtreding geweest.quote:Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
bij geel mag je nooit inhalenquote:Op zondag 25 november 2012 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook als 'ie de plaats had teruggegeven was het nog steeds een overtreding geweest.
De gele lichten knipperen overigens niet, dus volgens eerdere berichten zou 'ie dan wel in mogen halen.
Klopt, als ze gele vlaggen zwaaien moet je echt onder safety car snelheid rijden, bij normaal geel moet je gewoon gepaste snelheid aannemen. In beide gevallen mag er niet worden ingehaald.quote:
Is het niet ook gewoon zo dat gele vlaggen knipperen (zoals in dit geval in S2) en rood/geel niet (waar Vettel inhaalde)? Niet voor niets bevestigen race stewards en zelfs Pat Fry dat het een rood/gele vlag was. Ergo: niets aan de hand.quote:Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Bij die rood gele was er ook al geel, Vettel zet zijn inhaalpoging in bij een groen licht maar het volgende licht was weer geel en toen was hij er nog niet voorbijquote:Op zondag 25 november 2012 21:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is het niet ook gewoon zo dat gele vlaggen knipperen (zoals in dit geval in S2) en rood/geel niet (waar Vettel inhaalde)? Niet voor niets bevestigen race stewards en zelfs Pat Fry dat het een rood/gele vlag was. Ergo: niets aan de hand.
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij die rood gele was er ook al geel, Vettel zet zijn inhaalpoging in bij een groen licht maar het volgende licht was weer geel en toen was hij er nog niet voorbij
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?quote:Op zondag 25 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.
Prachtig uit de duim gezogen.quote:Op zondag 25 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.
Die gele knipperden wel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?
hij wachtte netjes tot de sectie onder geel afgelopen was. Door de inhaalactie kon hij waarschijnlijk het andere licht niet zien. Juist dat groene licht tussendoor heeft er imo voor gezorgd dat er verwarring kon ontstaan en daarom valt het Vettel imo niet aan te rekenen.quote:Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?
volgend seizoen mag er dus onder geel ingehaald wordenquote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Waarom zegt Pat Fry dan dat er niets aan de hand was?quote:Op zondag 25 november 2012 21:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geel is geel ik geloof niet dat niet knipperend geel de rood gele vlag vervangt
Ik sluit me aan bij deze analyse.quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.
Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Dat moet je hem vragen maar als je naar de beelden kijkt zie je dat Vettel nog niet voorbij Kobayashi was toen het weer geel werdquote:Op zondag 25 november 2012 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom zegt Pat Fry dan dat er niets aan de hand was?
Goede starts win je natuurlijk geen races mee als je pace daarna te langzaam is, daardoor kon hij de schade iedere keer minimaliseren dat wel. In natte races was de Ferrari echt niet per definitie de snelste anders had Massa ook wel verder vooraan gestaan in regenraces, hun zwakke punt (gebrek aan downforce) speelt hun dan minder parten en daardoor kon Alonso ineens voor de overwinning meedoen. Monza was eigenlijk de enige race waar Ferrari echt snel was, maar toen kreeg Alonso een technisch probleem in de kwalificatie. Overige weekenden was de RBR gewoon de betere auto.quote:Op zondag 25 november 2012 20:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
En de Ferrari's hadden dan weer het voordeel van hun megastarts, waardoor ze in de race vaak direct weer tussen de Red Bulls en McLarens reden en waar ze qua racepace gewoon prima mee konden. Ze hadden ook niet ruim een handvol door een derde partij aangeleverde alternators die faalden. En de Ferrari was dan weer de snelste auto in natte races. Ook enkele andere weekends hadden ze de auto om te kunnen winnen (Italie, Canada, Duitsland bijvoorbeeld). Het is niet alsof de Ferrari constant de derde snelste of minder was en Red Bull bijna altijd de betere auto had.
De McLaren was duidelijk de snelste auto, de Ferrari de betrouwbaarste en de Red Bull zat er tussenin. Alonso heeft een prima seizoen gereden en is constant blijven scoren, Vettel heeft solide gereden toen Red Bull niet de snelste was en gemaximaliseerd toen hij voor drie races de dominante auto had. Wel kan gezegd worden dat Massa opeens beter was dan Alonso de laatste drie/vier races en Vettel vandaag opeens erg voorzichtig leek te rijden.
Ferrari had wel updates, die bleken echter alleen voor Massa te werkenquote:Op zondag 25 november 2012 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik sluit me aan bij deze analyse.
Al had ik het Alonso en Ferrari zo gegund. Als je kijkt hoe langzaam die bak was in het begin van het seizoen... Helaas hadden ze aan het eind geen echte updates meer over.
Dus nietquote:Op zondag 25 november 2012 21:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat is gedaan, omdat het een rood/gele vlag was dus.
Licht gaf volgens mij alleen aan dat er geel was op het circuit, maar volgens mij was dat niet voor die sector.quote:Op zondag 25 november 2012 21:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat moet je hem vragen maar als je naar de beelden kijkt zie je dat Vettel nog niet voorbij Kobayashi was toen het weer geel werd
Maakte de auto wat makkelijker te sturen, maar maakte de auto niet per definitie veel sneller.quote:Op zondag 25 november 2012 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari had wel updates, die bleken echter alleen voor Massa te werken
Dat zou kunnenquote:Op zondag 25 november 2012 21:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Licht gaf volgens mij alleen aan dat er geel was op het circuit, maar volgens mij was dat niet voor die sector.
Nee.quote:Op zondag 25 november 2012 21:14 schreef Dos37 het volgende:
Kimi was toch sowieso derde gebleven ook al had Hamilton gewonnen.
Nee, lichten gelden ook als gele vlaggen zover ik weetquote:Op zondag 25 november 2012 21:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Licht gaf volgens mij alleen aan dat er geel was op het circuit, maar volgens mij was dat niet voor die sector.
Dus alleen voor sectoren?quote:Op zondag 25 november 2012 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, lichten gelden ook als gele vlaggen zover ik weet
Bedankt voor de link, zo'n analyse had ik nog niet gezien.quote:Op zondag 25 november 2012 20:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
was toch geel kijk hier vanaf 3:58
http://www1.skysports.com(...)der-yellow-red-flags
Oowja ik kan niet rekenenquote:Op zondag 25 november 2012 21:27 schreef vosss het volgende:
Lewis had en heeft 190, Kimi had (en heeft) er 207.
190 + 25 = 215 en daarmee had hij P3 af gepakt van Kimi
Knipperende licht geeft volgens mij aan dat je in dat gedeelte van de baan niet mag inhalen, vervolgens zie je het groene licht en mag je weer volgas, het gele licht op het rechte stuk blijft gewoon branden wat aangeeft dat er een gele vlag situatie elders op het circuit is, wat dus in Sector 2 was.quote:Op zondag 25 november 2012 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, lichten gelden ook als gele vlaggen zover ik weet
De lichten gelden als vervanger van de gele vlag. Als je bij een geel knipperend licht aankomt, dan betekent dat dus dat er in dat gedeelte geel is en niet zomaar ergens op de baan.quote:Op zondag 25 november 2012 21:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee, lichten gelden ook als gele vlaggen zover ik weet
Kimi had op meer uit kunnen komen, ware het niet dat hij dacht buiten de baan een mooie chick gezien te hebben. Van dichtbij bleek ze toch niet zo mooi te zijn en daarom is hij maar snel de baan weer op gevlucht.quote:Op zondag 25 november 2012 21:27 schreef vosss het volgende:
Lewis had en heeft 190, Kimi had (en heeft) er 207.
190 + 25 = 215 en daarmee had hij P3 af gepakt van Kimi
En ik maar denken dat ie daar een kroeg zag naast de baanquote:Op zondag 25 november 2012 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kimi had op meer uit kunnen komen, ware het niet dat hij dacht buiten de baan een mooie chick gezien te hebben. Van dichtbij bleek ze toch niet zo mooi te zijn en daarom is hij maar snel de baan weer op gevlucht.
Het spant erom. In het begin was de McLaren veel beter, en op het laatst was die ook weer de snelste en tussendoor zaten ze er ook vaak goed bij. Alleen als Button zich dan op pole rijdt, en Hamilton meteen flink wat plekken naar achter staat dan komt dat niet zo duidelijk naar voren, terwijl dat natuurlijk dan wel is wat er in de auto zit, alleen heeft Hamilton weer eens een zwak weekend. Van RBR kun je er wel op aan dat ze vol voor de kwalificatie gaan, en dat beide coureurs 9 van 10 keer een goed rondje neer weten te zetten. Als Button niet zo'n enorme dip had gehad had ook dat er anders uitgezien.quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere.
Misschien ook wel beter dan de RBR. Vergelijk Raikkonen eens met Massa, we weten uit het verleden dat die twee qua snelheid aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat veranderd is. Stel je voor dat er iemand in dat ding had gereden die nog een maatje sneller is dan Raikkonen.quote:Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.
Vettel is enigzins een dark horse, binnen marge, moeilijk in te schatten. Ik wil ook best geloven dat als de auto niet werkt Alonso er nog wat van weet te bakken, en Vettel het daar relatief moeilijker mee heeft. Alonso heeft in het begin echt heel goed punten gesprokkeld. Maar in de loop van een seizoen verandert zo'n auto, juist onder invloed van de coureur.quote:Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Je bent er maar druk meequote:Op zondag 25 november 2012 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het spant erom. In het begin was de McLaren veel beter, en op het laatst was die ook weer de snelste en tussendoor zaten ze er ook vaak goed bij. Alleen als Button zich dan op pole rijdt, en Hamilton meteen flink wat plekken naar achter staat dan komt dat niet zo duidelijk naar voren, terwijl dat natuurlijk dan wel is wat er in de auto zit, alleen heeft Hamilton weer eens een zwak weekend. Van RBR kun je er wel op aan dat ze vol voor de kwalificatie gaan, en dat beide coureurs 9 van 10 keer een goed rondje neer weten te zetten. Als Button niet zo'n enorme dip had gehad had ook dat er anders uitgezien.
[..]
Misschien ook wel beter dan de RBR. Vergelijk Raikkonen eens met Massa, we weten uit het verleden dat die twee qua snelheid aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat veranderd is. Stel je voor dat er iemand in dat ding had gereden die nog een maatje sneller is dan Raikkonen.
[..]
Vettel is enigzins een dark horse, binnen marge, moeilijk in te schatten. Ik wil ook best geloven dat als de auto niet werkt Alonso er nog wat van weet te bakken, en Vettel het daar relatief moeilijker mee heeft. Alonso heeft in het begin echt heel goed punten gesprokkeld. Maar in de loop van een seizoen verandert zo'n auto, juist onder invloed van de coureur.
Dan zijn het kleine dingen die de doorslag geven, bij Hamilton zijn dat heel veel kleine dingen, dus dat heeft dan in september al de doorslag gegeven. Tussen Vettel en Alonso komt het er dan echt op aan, maar dan valt Alonso juist een beetje tegen qua het beste uit zichzelf naar boven halen op de belangrijkste momenten. Van Vettel schieten me zo een paar briljante races te binnen, in de beslissende fase. Maar van Alonso? Hij startte altijd goed, en racete grotendeels goed, maar briljant? Hij was er altijd als de kippen bij om te profiteren van andermans pech, maar voor een briljant seizoen verwacht ik toch ook wel een briljante race.
een ijssalon had ook nog gekund. Die bleek net uitverkocht te zijnquote:Op zondag 25 november 2012 21:33 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ie daar een kroeg zag naast de baan
Rubens wil je graag een veer geven van zijn auto.quote:Vergelijk Raikkonen eens met Massa, we weten uit het verleden dat die twee qua snelheid aan elkaar gewaagd zijn. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat veranderd is.
Welke partijen dan behalve Pat Fry, want die mcNish is toch ook niet achterlijk lijkt mequote:Op zondag 25 november 2012 21:37 schreef wimderon het volgende:
Knipperend geel = gele vlag
Snel knipperend geel = dubbel geel
Waar Vettel inhaalde is door verschillende partijen bevestigd als rood/geel (schijnbaar de enige vlag die niet knippert lees ik nu ook). Waarbij nog aangetekend moet worden dat Kobayashi die ronde naar binnen ging en daar sowieso van zijn gas af moest.
quote:Op zondag 25 november 2012 21:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Rubens wil je graag een veer geven van zijn auto.
Dat laatste is dan de reden dat er niks gebeurt. Want aan de hand van die video-analyse hangt er toch echt duidelijk geel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:37 schreef wimderon het volgende:
Knipperend geel = gele vlag
Snel knipperend geel = dubbel geel
Waar Vettel inhaalde is door verschillende partijen bevestigd als rood/geel (schijnbaar de enige vlag die niet knippert lees ik nu ook). Waarbij nog aangetekend moet worden dat Kobayashi die ronde naar binnen ging en daar sowieso van zijn gas af moest.
Jij lijkt het eindelijk te snappen, er was gewoon geel daar waar hij inhaalde en in de middensector. Alleen aan het einde van de middensector (richting start/finish) werd even groen aangegeven, daar zette vettel hem ook klaar om aan te vallen op het rechte stuk, echter op het rechte stuk gold volledig geel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:37 schreef wimderon het volgende:
Knipperend geel = gele vlag
Snel knipperend geel = dubbel geel
Waar Vettel inhaalde is door verschillende partijen bevestigd als rood/geel (schijnbaar de enige vlag die niet knippert lees ik nu ook). Waarbij nog aangetekend moet worden dat Kobayashi die ronde naar binnen ging en daar sowieso van zijn gas af moest.
Uit de link van het Sky-filmpje bijvoorbeeld: ''I've spoken to Gary Connolly, one of the race stewards, and he has absolutely confirmed that they were red-and-yellow boards''quote:Op zondag 25 november 2012 21:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Welke partijen dan behalve Pat Fry, want die mcNish is toch ook niet achterlijk lijkt me
Met de redenatie van Weltschmerz kan je ook stellen dat Alonso eigenlijk maar een koekebakker is, want die moet om op P2 te eindigen voorbij gelaten worden door iemand die aantoonbaar niet meer zo snel is als vroeger.quote:
quote:Op zondag 25 november 2012 21:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Jij lijkt het eindelijk te snappen, er was gewoon geel daar waar hij inhaalde en in de middensector. Alleen aan het einde van de middensector (richting start/finish) werd even groen aangegeven, daar zette vettel hem ook klaar om aan te vallen op het rechte stuk, echter op het rechte stuk gold volledig geel.
Vettel is niet gestraft omdat er tegenstrijdig werd gevlagd, wat ik ook kan begrijpen.
Zie bovenstaande reactie, niet-knipperend staat kennelijk gelijk aan geel/rood.quote:Op zondag 25 november 2012 21:41 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat laatste is dan de reden dat er niks gebeurt. Want aan de hand van die video-analyse hangt er toch echt duidelijk geel.
Ja daar zit wat in, wedstrijdleiding is hierin ook wel te verwijtenquote:Op zondag 25 november 2012 21:42 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Jij lijkt het eindelijk te snappen, er was gewoon geel daar waar hij inhaalde en in de middensector. Alleen aan het einde van de middensector (richting start/finish) werd even groen aangegeven, daar zette vettel hem ook klaar om aan te vallen op het rechte stuk, echter op het rechte stuk gold volledig geel.
Vettel is niet gestraft omdat er tegenstrijdig werd gevlagd, wat ik ook kan begrijpen.
Ik zou dat wel heel verwarrend vinden, lijkt me logische als het gewoon geel/rood zou zijnquote:Op zondag 25 november 2012 21:45 schreef wimderon het volgende:
[..]![]()
Het is nu wachten tot jij snapt dat een niet knipperende gelijk staat aan geel/rood.
[..]
Zie bovenstaande reactie, niet-knipperend staat kennelijk gelijk aan geel/rood.
Duurt nog zo lang...quote:Op zondag 25 november 2012 21:50 schreef vosss het volgende:
Even afgezien van geel of niet, wie heeft er al zin in volgend jaar?
Gaat Kimi nu voor P2 of P1? Pakt Alonso hem? Weer Vettel? Zakt Lewis finaal door het ijs bij Mercedes? Kan Frijns halverwege misschien instappen? Gaat van der Garde rijden?
Ik heb er alvast heel veel zin in en ik drink er nog een biertje op![]()
Dik 90 dagen geloof ikquote:
verkeerd gelezenquote:Op zondag 25 november 2012 21:45 schreef wimderon het volgende:
[..]![]()
Het is nu wachten tot jij snapt dat een niet knipperende gelijk staat aan geel/rood.
[..]
Zie bovenstaande reactie, niet-knipperend staat kennelijk gelijk aan geel/rood.
Heel dik 90 dagen. Volgens mij zelfs 100+++quote:
Dan maar gewoon een winterslaap houdenquote:Op zondag 25 november 2012 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel dik 90 dagen. Volgens mij zelfs 100+++![]()
![]()
Vroeger had je nog de A1GP die nu ongeveer net bezig was. Dat hielp je toch lekker de winter door zegmaar
En Massa is in 2002 verslagen door Heidfeld, wat dan weer zegt dat Heidfeld ook weer beter moet zijn dan Alonso. Ferrari heeft de plank volledig misgeslagen met Alonsoquote:Op zondag 25 november 2012 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Met de redenatie van Weltschmerz kan je ook stellen dat Alonso eigenlijk maar een koekebakker is, want die moet om op P2 te eindigen voorbij gelaten worden door iemand die aantoonbaar niet meer zo snel is als vroeger.
Als je het zo bekijkt is Alonso dus eigenlijk gewoon een hele slechte coureur
111 dagenquote:
Silly season is nog wel spannend of VdG eventueel in de F1 komt...quote:Op zondag 25 november 2012 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Heel dik 90 dagen. Volgens mij zelfs 100+++![]()
![]()
Vroeger had je nog de A1GP die nu ongeveer net bezig was. Dat hielp je toch lekker de winter door zegmaar
111 dagen tochquote:
net zo corrupt als de UCI!quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Door de elfde plaats van Petrov zijn de kansen van VdG opeens flink geslonken. Caterham krijgt nu wel een bak met geld, waardoor een tweede paydriver minder noodzakelijk is geworden.quote:Op zondag 25 november 2012 21:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Silly season is nog wel spannend of VdG eventueel in de F1 komt...
OMG HET IS NIET MEER DE FIA MAAR DE RIA REDBULL INTERNATIONAL ASSISTANCEquote:
twitter:EliGP twitterde op zondag 25-11-2012 om 22:00:21You laugh, but Raikkonen is the only driver to have finished every race this year reageer retweet
ja vreemd, in het elektronisch vlagreglement van fia staat trouwens dat het gewoon mogelijk is om de slippery/oil surface vlag op het lcd-scherm te tonen.quote:Op zondag 25 november 2012 21:54 schreef Tarado het volgende:
Als je met zulke snelheden voorbij komt kan je toch niet zien of het geel knippert op dat moment of niet en geeft ook ruimte voor interpretatie dus zolang ik niet iets officieels zie dat "vast" geel licht staat voor rood/gele vlag geloof ik het ook niet
Hij had wel dikke pech dit weekend, vanuit leidende positie uitgevallenquote:Op zondag 25 november 2012 22:00 schreef Stiggie het volgende:
Kleine Max Verstappen begint langzaam ook groot te worden. Praat al goed engels
En ook bijna elke race punten gepakt. 2x of 3x niet geloof ikquote:Op zondag 25 november 2012 22:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:EliGP twitterde op zondag 25-11-2012 om 22:00:21You laugh, but Raikkonen is the only driver to have finished every race this year reageer retweet
Dat zijn er toch dik 90?quote:
Klopt, en Ecclestone wil graag een Rus in de F1 houden. Moet eerlijk zeggen dat Petrov best een sterk seizoen gereden heeft, in de races vaak sneller dan Kovalainen dus het zou niet geheel onterecht zijn als hij nog een jaar zou mogen rijden. Wellicht heeft VdG naast Caterham nog wel andere mogelijkheden.....hij heeft iig een zak met geld achter de hand.quote:Op zondag 25 november 2012 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Door de elfde plaats van Petrov zijn de kansen van VdG opeens flink geslonken. Caterham krijgt nu wel een bak met geld, waardoor een tweede paydriver minder noodzakelijk is geworden.
Zit zeker iets inquote:
Die is er ook gewoonquote:Op zondag 25 november 2012 22:01 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
ja vreemd, in het elektronisch vlagreglement van fia staat trouwens dat het gewoon mogelijk is om de slippery/oil surface vlag op het lcd-scherm te tonen.
Met andere woorden, ook nu had Vettel weer een SC wat hem mazzelde en onder meer wat TR's en Schumacher die hem eenvoudig voorbij lieten en inhalen onder geel wat niet bestraft werd.quote:
Ik vond hem goed rijden vandaag op zijn eerste ronde naquote:Op zondag 25 november 2012 22:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Met andere woorden, ook nu had Vettel weer een SC wat hem mazzelde en onder meer wat TR's en Schumacher die hem eenvoudig voorbij lieten en inhalen onder geel wat niet bestraft werd.
Ja echt, geniaal die vent
Kimi drinkt met je meequote:Op zondag 25 november 2012 21:50 schreef vosss het volgende:
Even afgezien van geel of niet, wie heeft er al zin in volgend jaar?
Gaat Kimi nu voor P2 of P1? Pakt Alonso hem? Weer Vettel? Zakt Lewis finaal door het ijs bij Mercedes? Kan Frijns halverwege misschien instappen? Gaat van der Garde rijden?
Ik heb er alvast heel veel zin in en ik drink er nog een biertje op![]()
Knipperend geel = op dit stuk niet inhalen (gele vlag-situatie)quote:Op zondag 25 november 2012 21:54 schreef Tarado het volgende:
Als je met zulke snelheden voorbij komt kan je toch niet zien of het geel knippert op dat moment of niet en geeft ook ruimte voor interpretatie dus zolang ik niet iets officieels zie dat "vast" geel licht staat voor rood/gele vlag geloof ik het ook niet
er wordt gefluisterd Marussia waar hij in de strijd met Chilton zou zijnquote:Op zondag 25 november 2012 22:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt, en Ecclestone wil graag een Rus in de F1 houden. Moet eerlijk zeggen dat Petrov best een sterk seizoen gereden heeft, in de races vaak sneller dan Kovalainen dus het zou niet geheel onterecht zijn als hij nog een jaar zou mogen rijden. Wellicht heeft VdG naast Caterham nog wel andere mogelijkheden.....hij heeft iig een zak met geld achter de hand.
Of je dat wel moet willen, Caterham is al niks, Kovolainen heeft groot gelijk dat hij geen geld wil meebrengen en zeker niet voor zo'n achterhoede teamquote:Op zondag 25 november 2012 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er wordt gefluisterd Marussia waar hij in de strijd met Chilton zou zijn
Glock zou geen verkeerde benchmark zijn...als je hem weet te verslaan kun je misschien doorgroeien naar een beter team.quote:Op zondag 25 november 2012 22:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of je dat wel moet willen, Caterham is al niks, Kovolainen heeft groot gelijk dat hij geen geld wil meebrengen en zeker niet voor zo'n achterhoede team
Vind Kovalainen een beetje een huiler, bakt er zelf ook niet zoveel van.quote:Op zondag 25 november 2012 22:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of je dat wel moet willen, Caterham is al niks, Kovolainen heeft groot gelijk dat hij geen geld wil meebrengen en zeker niet voor zo'n achterhoede team
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |