abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119613675


thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^





Track Info

Lap data
Lap length - 4.309km (2.677 miles)
Race laps - 71
Race distance - 305.909km (190.083 miles)
Pole position - Right-hand side of the track
Lap record* - 111.473 (217.039 kph) by Juan Pablo Montoya, 2004
Fastest lap - 109.822 (222.171 kph) by Rubens Barrichello, 2004
Maximum speed (2011) - 304.1 kph (188.959 mph) by Jenson Button, McLaren
DRS zone/s (race) - Reta Oposta straight

Car performance
Full throttle - 70%
Downforce level - High
Gear changes per lap - 42
Fuel use per lap - 1.9kg

Strategy
Pit lane time loss - 19 seconds
2012 prime tyre**: - Medium (2011: Medium)
2012 option tyre**: - Hard (2011: Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirellis soft, medium and hard compounds are softer than those used in 2011

Data sources: FIA, Williams, Mercedes





Tv-uizendingen

RTL7
16:55 - RTL GP: Formule 1 - Brazilië (kwalificatie)
16:00 - RTL GP: Formule 1 - Brazilië (race)

BBC heeft weer een uitzending *O* Voor de laatste race van dit seizoen :'(
16:00 - Autosport: Formule 1 - Brazilië (kwalificatie)
16:00 - Autosport: Formule 1 - Brazilië (race)
(NL'se tijden.)

Voor stream moeten jullie kijken op de bekende websites. Aangezien deze niet meer in de OP gepost mogen worden :{

Sfeer Impressie

Pole lap met Fernando Alonso een heel tijdje geleden.




  zondag 25 november 2012 @ 20:19:53 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119613704
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:17 schreef Tarahumara het volgende:
schumacher zegt nu ook dat het geen nut had om zijn positie te verdedigen tegen Vettel, die veel snller was.
:) Hij lult zich er lekker uit
pi_119613738
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) Hij lult zich er lekker uit
Want? Vettel was veel sneller..
sig verwijderd door FA
  zondag 25 november 2012 @ 20:22:15 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119613796
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:20 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Want? Vettel was veel sneller..
Ja maar in een normale situatie race je toch als het om een positie gaat
pi_119613813


Ik zal Jake ook wel gaan missen hoor... :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_119613825
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:20 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Want? Vettel was veel sneller..
Ja, en?
Anders ging 'ie ook nooit opzij als er iemand aankwam die sneller was.
pi_119613842
Wat gaat Jake doen dan?
pi_119613847
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) Hij lult zich er lekker uit
De str en andere wagens gingen toch aan de kant?
pi_119613856
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:23 schreef LWD-Godius het volgende:
Wat gaat Jake doen dan?
Voetballen.
pi_119613893
Haha hij liet Vettel gewoon voorbij. Iedereen weet dat. Lekker boeie, vond het wel wat hebben. Laatste race en een groet aan de jongen die hij groot heeft zien worden.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_119614097
Mooi eindfilmpje op de livestream,
pi_119614111
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:24 schreef Stiggie het volgende:
Haha hij liet Vettel gewoon voorbij. Iedereen weet dat. Lekker boeie, vond het wel wat hebben. Laatste race en een groet aan de jongen die hij groot heeft zien worden.
Een echt talent had die plek verdeligd :-):-:-)
pi_119614200
is sky nog bezig? nu reclame...
pi_119614254
Wat een race!!!!
Legendarisch eigenlijk wel, de race was de sequel van de 2008 race.

Vettel geweldig gereden evenals Alonso en Massa. Ik vond de emotie van Massa mooi op het podium!

Schumacher mooi 7de geworden. Voor de SC lag hij een rondje achter, dus erg netjes gereden!

2012 was een van de mooiste seizoenen die ik gezien heb sinds dat ik kijk (1996)!
  zondag 25 november 2012 @ 20:32:54 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119614277
Nu weer een dag of 111 wachten :'(
pi_119614309
quote:
12s.gif Op zondag 25 november 2012 20:29 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Een echt talent had die plek verdeligd :-):-:-)
Schumacher is een talent wat zich niet meer hoeft te bewijzen, tijdens zijn laatste grand prix na 7 gewonnen kampioenschappen. Hij heeft meer gewonnen dan iedereen op de grid. Hij heeft zich overigens wel bewezen in zijn laatste race door met een lekke band van de laatste plaats en 50seconden achterstand op de eerste voor hem naar p7. Die plek die hij dan afstaat aan Vettel is een mooi gebaar aan zoals ze in Duitsland het zien zijn opvolger.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_119614346
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:49 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Alsnog sneller dan Ferrari hoor, 1e helft van het seizoen was Webber ook regelmatig sneller dan Vettel. Kwalificatieduel is uiteindelijk zelfs maar 11-9 in het voordeel van Vettel...
En de Ferrari's hadden dan weer het voordeel van hun megastarts, waardoor ze in de race vaak direct weer tussen de Red Bulls en McLarens reden en waar ze qua racepace gewoon prima mee konden. Ze hadden ook niet ruim een handvol door een derde partij aangeleverde alternators die faalden. En de Ferrari was dan weer de snelste auto in natte races. Ook enkele andere weekends hadden ze de auto om te kunnen winnen (Italie, Canada, Duitsland bijvoorbeeld). Het is niet alsof de Ferrari constant de derde snelste of minder was en Red Bull bijna altijd de betere auto had.

De McLaren was duidelijk de snelste auto, de Ferrari de betrouwbaarste en de Red Bull zat er tussenin. Alonso heeft een prima seizoen gereden en is constant blijven scoren, Vettel heeft solide gereden toen Red Bull niet de snelste was en gemaximaliseerd toen hij voor drie races de dominante auto had. Wel kan gezegd worden dat Massa opeens beter was dan Alonso de laatste drie/vier races en Vettel vandaag opeens erg voorzichtig leek te rijden.
pi_119614363
Wanneer zou Vettel Kobayashi onder (rood)geel ingehaald hebben? Race is binnen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_119614404
Wat een race! Vettel


En Schumi, toch nog een enigzins acceptabel resultaat vandaag!! Een fantastische carriere, jammer dat de laatste drie jaren zo kut verliepen...
pi_119614515
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De McLarens zijn toch echt een stuk vaker uitgevallen met pech dan de RBRs. Hamilton alleen al drie keer terwijl hij aan de leiding lag.
Vettel is toch ook een paar keer uitgevallen door mechanische pech?

quote:
Misschien was de schade aan de auto van Vettel wel helemaal niet zo erg van invloed op zijn snelheid. Het leek er iig niet op dat hij er langzamer van werd.
Misschien is hij wel gewoon een hele goede regenrijder zoals hij al veel vaker heeft laten zien? Misschien is die Ferrari van Alonso wel helemaal niet zo slecht aangezien het er niet op leek hij erg langzaam was als je naar de podia keek? Het is in de F1 altijd de vraag wat de auto is en wat de coureur, alleen het antwoord dat het bij Alonso altijd de coureur is en bij Vettel vooral de auto slaat dan ook nergens op. Natuurlijk kost zo'n beschadiging snelheid.

quote:
En uiteindelijk is 'ie toch achter Alonso geëindigd. Zul je wel zeggen dat dat kwam omdat hij te vroeg moest wisselen, maar dat krijg je als je je banden te snel oprookt.
Dat zou ook weer een gevolg kunnen zijn van downforceverlies. Daarnaast kost omgedraaid staan en achteraan sluiten ook nogal wat tijd. Maar hij ging door het veld heen als een warm mes door de boter, vooral wanneer het natter werd en de schade aan de auto minder hard telde.

Als Alonso zoiets zou laten zien dan moest het hele niet-Duitse F1-randgebeuren collectief de onderbroeken verschonen. Het is zo eenzijdig allemaal. Vettel krijgt de credits wel als ze echt onvermijdelijk zijn, maar een race later zijn die alweer weg. Dan krijg je dus het rare verschijnsel dat iedereen die voor Alonso is, of althans tegen Vettel, gaat hopen dat het regent. Dat is gewoon niet zo erg logisch als je prestaties van Vettel in de regen uit het verleden niet heel erg hard verdrongen hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119614963
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wanneer zou Vettel Kobayashi onder (rood)geel ingehaald hebben? Race is binnen.
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.
  FOK!fotograaf zondag 25 november 2012 @ 20:46:15 #22
842 Zorro
Z
pi_119615023
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:11 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Dat is met die auto niet eens mogelijk. Een auto is geen talent of wel.
Bij Monaco had hij overigens pole alleen grid penalty van de race ervoor
Toen Schumacher alles won had de auto er niks mee te maken, toen lag het aan Schumacher. En nou ligt het ineens wel aan de auto :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_119615198
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vettel is toch ook een paar keer uitgevallen door mechanische pech?

Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.

Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
  zondag 25 november 2012 @ 20:49:55 #24
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_119615223
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:45 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.
F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41 Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_119615275
quote:
12s.gif Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41 Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Lekker is dat :{
Inhalen onder geel moet bestraft worden.
  zondag 25 november 2012 @ 20:51:22 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119615291
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:45 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.
was toch geel kijk hier vanaf 3:58

http://www1.skysports.com(...)der-yellow-red-flags
pi_119615474
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_119615640
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.

Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Mclaren was het snelst maar 5 technische uitvallen gehad en vooral vanaf Italie pas. Ferarri het betrouwbaast (3x uitgevallen geen enkele keer technisch mankemen). Red bull heeft 3 technische problemen gehad met de alternator en 2 crashes van Webber.

Al met al hebben die statistieken er in mijn ogen voor gezorgd dat Alonso zo goed bij kon blijven. Dus snelheid is neit alles, betrouwbaarheid is minstens zo belangrijk.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_119615861
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:04 schreef darkshadow16 het volgende:
Heeft iemand toevallig een plaatje van het circuit?
Zou raikonnen weer op de baan zijn gekomen als hij door was gereden?
Was gewoon stuk van de oude baan, alleen was het afgezet :P
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 november 2012 @ 21:02:17 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119615890
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

was toch geel kijk hier vanaf 3:58

http://www1.skysports.com(...)der-yellow-red-flags
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119615958
Was er niemand iemand die iets ging uploaden @ youtube hier :P?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 25 november 2012 @ 21:03:33 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119615960
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Ik vind het dan ook eerder de wedstrijdleiding te verwijten dan Vettel, dat ene groene licht was duidelijk een foutje
pi_119615986
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Ook als 'ie de plaats had teruggegeven was het nog steeds een overtreding geweest.
De gele lichten knipperen overigens niet, dus volgens eerdere berichten zou 'ie dan wel in mogen halen.
pi_119616030
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ook als 'ie de plaats had teruggegeven was het nog steeds een overtreding geweest.
De gele lichten knipperen overigens niet, dus volgens eerdere berichten zou 'ie dan wel in mogen halen.
bij geel mag je nooit inhalen
pi_119616113
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:04 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

bij geel mag je nooit inhalen
Klopt, als ze gele vlaggen zwaaien moet je echt onder safety car snelheid rijden, bij normaal geel moet je gewoon gepaste snelheid aannemen. In beide gevallen mag er niet worden ingehaald.
pi_119616148
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Is het niet ook gewoon zo dat gele vlaggen knipperen (zoals in dit geval in S2) en rood/geel niet (waar Vettel inhaalde)? Niet voor niets bevestigen race stewards en zelfs Pat Fry dat het een rood/gele vlag was. Ergo: niets aan de hand.
  zondag 25 november 2012 @ 21:08:56 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119616275
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Is het niet ook gewoon zo dat gele vlaggen knipperen (zoals in dit geval in S2) en rood/geel niet (waar Vettel inhaalde)? Niet voor niets bevestigen race stewards en zelfs Pat Fry dat het een rood/gele vlag was. Ergo: niets aan de hand.
Bij die rood gele was er ook al geel, Vettel zet zijn inhaalpoging in bij een groen licht maar het volgende licht was weer geel en toen was hij er nog niet voorbij
pi_119616310
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bij die rood gele was er ook al geel, Vettel zet zijn inhaalpoging in bij een groen licht maar het volgende licht was weer geel en toen was hij er nog niet voorbij
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.
  zondag 25 november 2012 @ 21:10:42 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119616352
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?
pi_119616389
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.
Prachtig uit de duim gezogen.
pi_119616419
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?
Die gele knipperden wel.
pi_119616509
Knipperen of niet; kutvettel :r

In elk geval mooi dat Kimi alsnog derde werd door wat hulp van Hulkenberg :+

En goed van Massa _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 november 2012 @ 21:14:46 #43
67174 Dos37
Come on Twente
pi_119616575
Kimi was toch sowieso derde gebleven ook al had Hamilton gewonnen. :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 25 november 2012 @ 21:15:34 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119616627
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die gele knipperden wel.
Geel is geel ik geloof niet dat niet knipperend geel de rood gele vlag vervangt
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 november 2012 @ 21:15:36 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119616630
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?
hij wachtte netjes tot de sectie onder geel afgelopen was. Door de inhaalactie kon hij waarschijnlijk het andere licht niet zien. Juist dat groene licht tussendoor heeft er imo voor gezorgd dat er verwarring kon ontstaan en daarom valt het Vettel imo niet aan te rekenen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 november 2012 @ 21:16:13 #46
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119616654
quote:
12s.gif Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41 Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
volgend seizoen mag er dus onder geel ingehaald worden ^O^

Zal hopelijk een logische verklaring voor zijn
The line is a dot to you!
pi_119616665
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Geel is geel ik geloof niet dat niet knipperend geel de rood gele vlag vervangt
Waarom zegt Pat Fry dan dat er niets aan de hand was?
  zondag 25 november 2012 @ 21:16:26 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119616670
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.

Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Ik sluit me aan bij deze analyse.

Al had ik het Alonso en Ferrari zo gegund ;(. Als je kijkt hoe langzaam die bak was in het begin van het seizoen... Helaas hadden ze aan het eind geen echte updates meer over.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 november 2012 @ 21:17:48 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_119616753
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom zegt Pat Fry dan dat er niets aan de hand was?
Dat moet je hem vragen maar als je naar de beelden kijkt zie je dat Vettel nog niet voorbij Kobayashi was toen het weer geel werd
pi_119616843
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

En de Ferrari's hadden dan weer het voordeel van hun megastarts, waardoor ze in de race vaak direct weer tussen de Red Bulls en McLarens reden en waar ze qua racepace gewoon prima mee konden. Ze hadden ook niet ruim een handvol door een derde partij aangeleverde alternators die faalden. En de Ferrari was dan weer de snelste auto in natte races. Ook enkele andere weekends hadden ze de auto om te kunnen winnen (Italie, Canada, Duitsland bijvoorbeeld). Het is niet alsof de Ferrari constant de derde snelste of minder was en Red Bull bijna altijd de betere auto had.

De McLaren was duidelijk de snelste auto, de Ferrari de betrouwbaarste en de Red Bull zat er tussenin. Alonso heeft een prima seizoen gereden en is constant blijven scoren, Vettel heeft solide gereden toen Red Bull niet de snelste was en gemaximaliseerd toen hij voor drie races de dominante auto had. Wel kan gezegd worden dat Massa opeens beter was dan Alonso de laatste drie/vier races en Vettel vandaag opeens erg voorzichtig leek te rijden.
Goede starts win je natuurlijk geen races mee als je pace daarna te langzaam is, daardoor kon hij de schade iedere keer minimaliseren dat wel. In natte races was de Ferrari echt niet per definitie de snelste anders had Massa ook wel verder vooraan gestaan in regenraces, hun zwakke punt (gebrek aan downforce) speelt hun dan minder parten en daardoor kon Alonso ineens voor de overwinning meedoen. Monza was eigenlijk de enige race waar Ferrari echt snel was, maar toen kreeg Alonso een technisch probleem in de kwalificatie. Overige weekenden was de RBR gewoon de betere auto.

Vettel heeft matig gereden toen de Red Bull niet optimaal was, 1e 4 kwalificaties waren uit mijn hoofd ook allemaal voor Webber. Pas toen ze met andere uitlaten gingen rijden en daardoor meer downforce aan de achterzijde hadden was Vettel weer dominant tov Webber. Vettel is in de basis ook duidelijk sneller dan Webber, echter is het kwalificatieduel toch maar nipt gewoon door Vettel...dat zegt wel iets. Enige minpuntje voor Alonso zijn idd de laatste 2 races waar hij niet optimaal gepresteerd heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')