quote:Op zondag 25 november 2012 20:17 schreef Tarahumara het volgende:
schumacher zegt nu ook dat het geen nut had om zijn positie te verdedigen tegen Vettel, die veel snller was.
Een echt talent had die plek verdeligd :-):-:-)quote:Op zondag 25 november 2012 20:24 schreef Stiggie het volgende:
Haha hij liet Vettel gewoon voorbij. Iedereen weet dat. Lekker boeie, vond het wel wat hebben. Laatste race en een groet aan de jongen die hij groot heeft zien worden.
Schumacher is een talent wat zich niet meer hoeft te bewijzen, tijdens zijn laatste grand prix na 7 gewonnen kampioenschappen. Hij heeft meer gewonnen dan iedereen op de grid. Hij heeft zich overigens wel bewezen in zijn laatste race door met een lekke band van de laatste plaats en 50seconden achterstand op de eerste voor hem naar p7. Die plek die hij dan afstaat aan Vettel is een mooi gebaar aan zoals ze in Duitsland het zien zijn opvolger.quote:Op zondag 25 november 2012 20:29 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Een echt talent had die plek verdeligd :-):-:-)
En de Ferrari's hadden dan weer het voordeel van hun megastarts, waardoor ze in de race vaak direct weer tussen de Red Bulls en McLarens reden en waar ze qua racepace gewoon prima mee konden. Ze hadden ook niet ruim een handvol door een derde partij aangeleverde alternators die faalden. En de Ferrari was dan weer de snelste auto in natte races. Ook enkele andere weekends hadden ze de auto om te kunnen winnen (Italie, Canada, Duitsland bijvoorbeeld). Het is niet alsof de Ferrari constant de derde snelste of minder was en Red Bull bijna altijd de betere auto had.quote:Op zondag 25 november 2012 19:49 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alsnog sneller dan Ferrari hoor, 1e helft van het seizoen was Webber ook regelmatig sneller dan Vettel. Kwalificatieduel is uiteindelijk zelfs maar 11-9 in het voordeel van Vettel...
Vettel is toch ook een paar keer uitgevallen door mechanische pech?quote:Op zondag 25 november 2012 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De McLarens zijn toch echt een stuk vaker uitgevallen met pech dan de RBRs. Hamilton alleen al drie keer terwijl hij aan de leiding lag.
Misschien is hij wel gewoon een hele goede regenrijder zoals hij al veel vaker heeft laten zien? Misschien is die Ferrari van Alonso wel helemaal niet zo slecht aangezien het er niet op leek hij erg langzaam was als je naar de podia keek? Het is in de F1 altijd de vraag wat de auto is en wat de coureur, alleen het antwoord dat het bij Alonso altijd de coureur is en bij Vettel vooral de auto slaat dan ook nergens op. Natuurlijk kost zo'n beschadiging snelheid.quote:Misschien was de schade aan de auto van Vettel wel helemaal niet zo erg van invloed op zijn snelheid. Het leek er iig niet op dat hij er langzamer van werd.
Dat zou ook weer een gevolg kunnen zijn van downforceverlies. Daarnaast kost omgedraaid staan en achteraan sluiten ook nogal wat tijd. Maar hij ging door het veld heen als een warm mes door de boter, vooral wanneer het natter werd en de schade aan de auto minder hard telde.quote:En uiteindelijk is 'ie toch achter Alonso geëindigd. Zul je wel zeggen dat dat kwam omdat hij te vroeg moest wisselen, maar dat krijg je als je je banden te snel oprookt.
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.quote:Op zondag 25 november 2012 20:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wanneer zou Vettel Kobayashi onder (rood)geel ingehaald hebben? Race is binnen.
Toen Schumacher alles won had de auto er niks mee te maken, toen lag het aan Schumacher. En nou ligt het ineens wel aan de autoquote:Op zondag 25 november 2012 20:11 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Dat is met die auto niet eens mogelijk. Een auto is geen talent of wel.
Bij Monaco had hij overigens pole alleen grid penalty van de race ervoor
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.quote:Op zondag 25 november 2012 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel is toch ook een paar keer uitgevallen door mechanische pech?
quote:Op zondag 25 november 2012 20:45 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.
twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Lekker is datquote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
was toch geel kijk hier vanaf 3:58quote:Op zondag 25 november 2012 20:45 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Wanneer is niet zo belangrijk, aangezien het slechts een olievlag was.
Mclaren was het snelst maar 5 technische uitvallen gehad en vooral vanaf Italie pas. Ferarri het betrouwbaast (3x uitgevallen geen enkele keer technisch mankemen). Red bull heeft 3 technische problemen gehad met de alternator en 2 crashes van Webber.quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.
Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Was gewoon stuk van de oude baan, alleen was het afgezetquote:Op zondag 25 november 2012 20:04 schreef darkshadow16 het volgende:
Heeft iemand toevallig een plaatje van het circuit?
Zou raikonnen weer op de baan zijn gekomen als hij door was gereden?
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indookquote:Op zondag 25 november 2012 20:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
was toch geel kijk hier vanaf 3:58
http://www1.skysports.com(...)der-yellow-red-flags
Ik vind het dan ook eerder de wedstrijdleiding te verwijten dan Vettel, dat ene groene licht was duidelijk een foutjequote:Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Ook als 'ie de plaats had teruggegeven was het nog steeds een overtreding geweest.quote:Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
bij geel mag je nooit inhalenquote:Op zondag 25 november 2012 21:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook als 'ie de plaats had teruggegeven was het nog steeds een overtreding geweest.
De gele lichten knipperen overigens niet, dus volgens eerdere berichten zou 'ie dan wel in mogen halen.
Klopt, als ze gele vlaggen zwaaien moet je echt onder safety car snelheid rijden, bij normaal geel moet je gewoon gepaste snelheid aannemen. In beide gevallen mag er niet worden ingehaald.quote:
Is het niet ook gewoon zo dat gele vlaggen knipperen (zoals in dit geval in S2) en rood/geel niet (waar Vettel inhaalde)? Niet voor niets bevestigen race stewards en zelfs Pat Fry dat het een rood/gele vlag was. Ergo: niets aan de hand.quote:Op zondag 25 november 2012 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, maar opvallend genoeg toonde de hele sectie geel, behalve het licht op het moment dat Vettel zijn actie inzette. Waarschijnlijk heeft hij het gele licht dan ook niet gezien. Daarnaast was het teruggeven van de plaats ook geen optie meer, omdat Kobayashi de pits indook
Bij die rood gele was er ook al geel, Vettel zet zijn inhaalpoging in bij een groen licht maar het volgende licht was weer geel en toen was hij er nog niet voorbijquote:Op zondag 25 november 2012 21:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Is het niet ook gewoon zo dat gele vlaggen knipperen (zoals in dit geval in S2) en rood/geel niet (waar Vettel inhaalde)? Niet voor niets bevestigen race stewards en zelfs Pat Fry dat het een rood/gele vlag was. Ergo: niets aan de hand.
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij die rood gele was er ook al geel, Vettel zet zijn inhaalpoging in bij een groen licht maar het volgende licht was weer geel en toen was hij er nog niet voorbij
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?quote:Op zondag 25 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.
Prachtig uit de duim gezogen.quote:Op zondag 25 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat knipperde niet en dat duidt volgens mij op een rood/geel.
Die gele knipperden wel.quote:Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?
hij wachtte netjes tot de sectie onder geel afgelopen was. Door de inhaalactie kon hij waarschijnlijk het andere licht niet zien. Juist dat groene licht tussendoor heeft er imo voor gezorgd dat er verwarring kon ontstaan en daarom valt het Vettel imo niet aan te rekenen.quote:Op zondag 25 november 2012 21:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom ging hij er dan niet eerder voorbij?
volgend seizoen mag er dus onder geel ingehaald wordenquote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]twitter:F1Times twitterde op zondag 25-11-2012 om 20:05:41Just to clear things up. Yes it was a yellow flag, not a red and yellow, but the FIA won't be taking any action. #F1 reageer retweet
Waarom zegt Pat Fry dan dat er niets aan de hand was?quote:Op zondag 25 november 2012 21:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geel is geel ik geloof niet dat niet knipperend geel de rood gele vlag vervangt
Ik sluit me aan bij deze analyse.quote:Op zondag 25 november 2012 20:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zo vaak als Hamilton. Vettel 2x (Europa, Italië), Hamilton 3x (Duitsland, Singapore, Abu Dhabi). Button is ook nog een paar keer uitgevallen. De McLaren was wel snel, maar niet betrouwbaar. In het midden van het seizoen was de McLaren trouwens niet zo snel.
Over het jaar genomen was de RBR de betere. Ik denk dat de stand in het WCC de kwaliteit van de auto's goed weerspiegeld (met Lotus overigens wel als uitzondering, want die hadden meer moeten scoren. Grosjean had veel te veel crashes). Misschien was de Lotus nog wel beter dan de Ferrari en McLarren. Hartstikke betrouwbaar in de handen van Raikkonen, maar Grosjean liet veel te veel punten liggen.
Overigens zijn naar mijn idee Vettel, Hamilton en Alonso redelijk gelijkwaardig als coureur. En ook de beste drie coureurs momenteel. Stop ze in elkaars auto en de resultaten zouden dit jaar waarschijnlijk niet veel anders zijn geweest.
Dat moet je hem vragen maar als je naar de beelden kijkt zie je dat Vettel nog niet voorbij Kobayashi was toen het weer geel werdquote:Op zondag 25 november 2012 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom zegt Pat Fry dan dat er niets aan de hand was?
Goede starts win je natuurlijk geen races mee als je pace daarna te langzaam is, daardoor kon hij de schade iedere keer minimaliseren dat wel. In natte races was de Ferrari echt niet per definitie de snelste anders had Massa ook wel verder vooraan gestaan in regenraces, hun zwakke punt (gebrek aan downforce) speelt hun dan minder parten en daardoor kon Alonso ineens voor de overwinning meedoen. Monza was eigenlijk de enige race waar Ferrari echt snel was, maar toen kreeg Alonso een technisch probleem in de kwalificatie. Overige weekenden was de RBR gewoon de betere auto.quote:Op zondag 25 november 2012 20:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
En de Ferrari's hadden dan weer het voordeel van hun megastarts, waardoor ze in de race vaak direct weer tussen de Red Bulls en McLarens reden en waar ze qua racepace gewoon prima mee konden. Ze hadden ook niet ruim een handvol door een derde partij aangeleverde alternators die faalden. En de Ferrari was dan weer de snelste auto in natte races. Ook enkele andere weekends hadden ze de auto om te kunnen winnen (Italie, Canada, Duitsland bijvoorbeeld). Het is niet alsof de Ferrari constant de derde snelste of minder was en Red Bull bijna altijd de betere auto had.
De McLaren was duidelijk de snelste auto, de Ferrari de betrouwbaarste en de Red Bull zat er tussenin. Alonso heeft een prima seizoen gereden en is constant blijven scoren, Vettel heeft solide gereden toen Red Bull niet de snelste was en gemaximaliseerd toen hij voor drie races de dominante auto had. Wel kan gezegd worden dat Massa opeens beter was dan Alonso de laatste drie/vier races en Vettel vandaag opeens erg voorzichtig leek te rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |