abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 november 2012 @ 09:46:44 #271
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119630096
wat jammer dat zo'n kansenjongere dood is zeg
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119630183
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:32 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het enige wat je je dan kan afvragen is of die agent goed kan mikken of gewoon per ongeluk in de nek schoot? Mik dan op het been of zo :')

Maar eigen schuld als hij bij een aanhouding naar zijn middel greep, niet doen gewoon.
Politie leert volgens mij altijd te schieten op de romp/borst (om verdachte uit te schakelen dus). Als je op zijn been schiet kan je ...
1) makkelijk missen/schampschot krijgen waardoor anderen gevaar lopen.
2) een gevaarlijke situatie krijgen met een verdachte die vanaf de grond kan gaan schieten.
pi_119630268
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Het is Telegraaf :r
Wat maakt het uit als de gegevens kloppen? Of het nou de NOS, omroep west of TMG is die het meldt, het was zo'n lieve jongen!.. boe fucking hoe.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_119630404
Vervelend voor familie en vrienden, maar de samenleving mist er niets aan. Wel heb ik mijn twijfels bij het optreden van de politie. Triggerhappy op z'n minst.
pi_119630435
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:51 schreef Fides het volgende:

[..]

Politie leert volgens mij altijd te schieten op de romp/borst (om verdachte uit te schakelen dus). Als je op zijn been schiet kan je ...
1) makkelijk missen/schampschot krijgen waardoor anderen gevaar lopen.
2) een gevaarlijke situatie krijgen met een verdachte die vanaf de grond kan gaan schieten.
Als je op het been schiet is er een grote kans dat je een paar belangrijke aders raakt en dan gaat de verdachte ook dood.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119630474
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2012 10:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als je op het been schiet is er een grote kans dat je een paar belangrijke aders raakt en dan gaat de verdachte ook dood.
Een nek lijkt me lastiger om te raken dan een been. Van enig gerichte schietkunst lijkt mij geen sprake.
pi_119630908
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 10:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Een nek lijkt me lastiger om te raken dan een been. Van enig gerichte schietkunst lijkt mij geen sprake.
Ach zo'n stationshal is best groot. Flinke afstand te overbruggen en een paar millimeter omhoog mikken is over 30 meter al gauw tientallen centimeters.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119630927
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 10:04 schreef nikk het volgende:

[..]

misschien richtte de agent op de borst, maar bleef de knul niet braaf stil staan terwijl hij beschoten werd
  maandag 26 november 2012 @ 10:26:11 #279
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_119630971
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien richtte de agent op de borst, maar bleef de knul niet braaf stil staan terwijl hij beschoten werd
Dat zal het denk ik ook inderdaad geweest zijn :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119631027
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ach zo'n stationshal is best groot. Flinke afstand te overbruggen en een paar millimeter omhoog mikken is over 30 meter al gauw tientallen centimeters.
Dat is waar. Maar dan vraag ik me af in hoeverre het toepassen van dodelijk geweld nodig is wanneer je iemand met een hand naar een jas of middel (zover bekend) ziet gaan (zeker over grote afstanden, tenzij het geen grote afstand is maar dan is mijn eerdere kritiek van toepassing). Zeker nu (zover bekend is) geen sprake is van een vuurwapen.

Nogmaals, aan zo'n jongen missen we niks en wanneer het land doodseskaders zou invoeren had hij best op het lijstje gemogen, maar ik heb wel m'n twijfels over het optreden van de politie.
  maandag 26 november 2012 @ 10:31:28 #281
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119631103
Een waar gemis voor de samenleving.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119631113
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar dan vraag ik me af in hoeverre het toepassen van dodelijk geweld nodig is wanneer je iemand met een hand naar een jas of middel (zover bekend) ziet gaan (zeker over grote afstanden, tenzij het geen grote afstand is maar dan is mijn eerdere kritiek van toepassing). Zeker nu (zover bekend is) geen sprake is van een vuurwapen.
Als je als agent zijnde een melding krijgt van een man die gesignaleerd is met een vuurwapen dan ga je natuurlijk niet afwachten of hij toevallig een doosje Tic Tacs bij zijn gordel vandaan haalt :')

Laten we alle mensen die menen het beter te weten anders eens een live ammo oefening doen met dezelfde situatie: man met vermoedelijk een vuurwapen en jij met een pistool met echte kogels. Kijken of je durft 'niet' te schieten. Wedden dat je voor je eigen leven kiest?
pi_119631224
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je als agent zijnde een melding krijgt van een man die gesignaleerd is met een vuurwapen dan ga je natuurlijk niet afwachten of hij toevallig een doosje Tic Tacs bij zijn gordel vandaan haalt :')
Mee eens. Maar ik (of jouw broertje) had daar ook kunnen staan met m'n koptelefoon op of oordopjes in die dan naar m'n telefoon grijpt. En dan heb ik liever goed getrainde agenten in zo'n situatie.

quote:
Laten we alle mensen die menen het beter te weten anders eens een live ammo oefening doen met dezelfde situatie: man met vermoedelijk een vuurwapen en jij met een pistool met echte kogels. Kijken of je durft 'niet' te schieten. Wedden dat je voor je eigen leven kiest?
Ik wel. Maar ik ben dan geen agent.
pi_119631261
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 22:22 schreef bijdehand het volgende:
Weet niet of de foto's het doen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja. DH anno 2012 :{
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119631264
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Mee eens. Maar ik had daar ook kunnen staan met m'n koptelefoon op of oordopjes in die dan naar m'n telefoon grijpt. Of jouw broertje. En dan heb ik liever goed getrainde agenten in zo'n situatie.
Wat is een goed getrainde agent? Iemand die het risico loopt JOU naar je gordel te laten grijpen terwijl er keihard naar je wordt geschreeuwd HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG ? Is dat een goeie agent?
pi_119631283
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 10:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is een goed getrainde agent? Iemand die het risico loopt JOU naar je gordel te laten grijpen terwijl er keihard naar je wordt geschreeuwd HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG ? Is dat een goeie agent?
In ieder geval wachten totdat een wapen zichtbaar is. Lijkt mij geen onredelijke eis.
pi_119631307
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:38 schreef nikk het volgende:

[..]

In ieder geval wachten totdat een wapen zichtbaar is. Lijkt mij geen onredelijke eis.
Dat dacht ik al, je hebt geen idee waar je het over hebt en je lult maar wat vanaf de zijlijn omdat je nog nooit in zo`n situatie hebt gestaan.

De uitnodiging voor een live ammo oefeningtje staat nog hoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 10:39:31 ]
  maandag 26 november 2012 @ 10:39:27 #288
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_119631314
Lijkt me ook redelijk irrelevant om te constateren dat hij wel/ geen wapen had. Wat belangrijker is, in mijn ogen, is of die agent terecht geschoten heeft, of hij raakte waar hij op mikte en of het dan terecht was dat hij daarop mikte.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_119631326
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Mee eens. Maar ik (of jouw broertje) had daar ook kunnen staan met m'n koptelefoon op of oordopjes in die dan naar m'n telefoon grijpt. En dan heb ik liever goed getrainde agenten in zo'n situatie.

[..]

Ik wel. Maar ik ben dan geen agent.
Jij of jouw broertje zullen, indien een agent een wapen op je richt, de handen zonder waarschuwing al omhoog doen en al helemaal niet naar de middel of in de jas gaan grijpen, oordopjes in of niet. Ik in ieder geval wel, geen onnodig risico nemen op dat moment.
pi_119631499
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:38 schreef nikk het volgende:

[..]

_O- _O- ondanks de ernst van de situatie, moet ik toch lachen om zo'n domme reactie...
Die paar seconden wachten kan het leven van die agent, collega's, of omstanders kosten.
Mijn zoon is agent en ik hoop dat als hij ooit voor deze keuze komt te staan, hij niet wacht.... ;)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_119631725
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dacht ik al, je hebt geen idee waar je het over hebt en je lult maar wat vanaf de zijlijn omdat je nog nooit in zo`n situatie hebt gestaan.

De uitnodiging voor een live ammo oefeningtje staat nog hoor.
:')
pi_119631774
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:45 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

_O- _O- ondanks de ernst van de situatie, moet ik toch lachen om zo'n domme reactie...
Die paar seconden wachten kan het leven van die agent, collega's, of omstanders kosten.
Mijn zoon is agent en ik hoop dat als hij ooit voor deze keuze komt te staan, hij niet wacht.... ;)
Zie je het voor je? Even wachten totdat hij daadwerkelijk het wapen in handen heeft, dan even checken of de veiligheidspal er wel af is en het geen nep wapen is, en dan, pas dan mag je schieten hoor..........dat de dader in kwestie al lang en breed zijn hele magazijn op je hoofd heeft kunnen legen doet er niet toe _O-

De tering, sommige mensen en hun domme opvattingen over vuurwapen gevaarlijke situaties :X gewoonweg pijnlijk.
pi_119631866
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 10:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, volgens de feiten is er vooralsnog dus op basis van verkeerde informatie iemand doodgeschoten. Dat het toevallig geen lieverdje is doet niets af aan de omstandigheden. Nogmaals, ik of een andere normale burger had daar ook kunnen staan.
pi_119631917
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, volgens de feiten is er vooralsnog dus op basis van verkeerde informatie iemand doodgeschoten. Dat het toevallig geen lieverdje is doet niets af aan de omstandigheden. Nogmaals, ik of een andere normale burger had daar ook kunnen staan.
precies, als jij daar ook gestaan had en de politie had geaarzeld, terwijl hij dus wel een wapen had, had jij hier misschien vandaag niet meer kunnen posten ;)
pi_119631929
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:45 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat agenten niet willekeurig mogen bepalen wanneer zij dodelijk geweld toepassen.
pi_119632024
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat agenten niet willekeurig mogen bepalen wanneer zij dodelijk geweld toepassen.
waar lees jij dat zij dat willekeurig mogen bepalen? Natuurlijk mag dat nooit de bedoeling zijn.
Volgens mij volgt er al een onderzoek als de agent het "klipje" van de wapenhouder losmaakt, dus zomaar naar het wapen grijpen, zullen ze echt niet doen :)
pi_119632036
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

precies, als jij daar ook gestaan had en de politie had geaarzeld, terwijl hij dus wel een wapen had, had jij hier misschien vandaag niet meer kunnen posten ;)
Maar hij had geen wapen. Dat is nu net het punt... Vooralsnog is iemand doodgeschoten omdat hij (zover bekend) naar zijn middel greep. M.a.w. hij had nog niet eens een voorwerp vast... Dat er dan gelijk geschoten wordt is op zijn minst discutabel.

Maar goed, het onderzoek zal hopelijk meer duidelijk maken.
  maandag 26 november 2012 @ 11:04:45 #298
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_119632052
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef nikk het volgende:
Nee, daar zijn regels voor, en de rijksrecherche zal nu wel uitzoeken of die juist zijn nageleefd.
Desalniettemin; als we als 'publiek' telkenmale hameren op eerder en harder ingrijpen door de uitvoerende macht, moeten we niet ook eens opeens gaan jammeren als dat collateral damage tot gevolg heeft.

En verder; volgens mij zijn nog lang niet alle feiten boven tafel, dus heeft het ook weinig zin om te concluderen dat het verloop terecht of onterecht was.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 26 november 2012 @ 11:04:58 #299
3542 Gia
User under construction
pi_119632061
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik, van de politie, de opdracht krijg mijn handen omhoog te doen, dan doe ik dat. Of ik nu wel of niet iets op mijn kerfstok heb.

Deze gast heeft vaker met de politie van doen gehad, dus die weet heus wel dat je op zo'n moment geen rare beweging moet maken.
pi_119632084
Het AD is ook weer lekker sterk in zijn artikelen:

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-onderbelicht.dhtml

Alsof het perse stress is en de agent wellicht niet gewoon legitiem gehandeld heeft. Tendentieus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')