Politie leert volgens mij altijd te schieten op de romp/borst (om verdachte uit te schakelen dus). Als je op zijn been schiet kan je ...quote:Op maandag 26 november 2012 01:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het enige wat je je dan kan afvragen is of die agent goed kan mikken of gewoon per ongeluk in de nek schoot? Mik dan op het been of zo![]()
Maar eigen schuld als hij bij een aanhouding naar zijn middel greep, niet doen gewoon.
Wat maakt het uit als de gegevens kloppen? Of het nou de NOS, omroep west of TMG is die het meldt, het was zo'n lieve jongen!.. boe fucking hoe.quote:
Als je op het been schiet is er een grote kans dat je een paar belangrijke aders raakt en dan gaat de verdachte ook dood.quote:Op maandag 26 november 2012 09:51 schreef Fides het volgende:
[..]
Politie leert volgens mij altijd te schieten op de romp/borst (om verdachte uit te schakelen dus). Als je op zijn been schiet kan je ...
1) makkelijk missen/schampschot krijgen waardoor anderen gevaar lopen.
2) een gevaarlijke situatie krijgen met een verdachte die vanaf de grond kan gaan schieten.
Een nek lijkt me lastiger om te raken dan een been. Van enig gerichte schietkunst lijkt mij geen sprake.quote:Op maandag 26 november 2012 10:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je op het been schiet is er een grote kans dat je een paar belangrijke aders raakt en dan gaat de verdachte ook dood.
Ach zo'n stationshal is best groot. Flinke afstand te overbruggen en een paar millimeter omhoog mikken is over 30 meter al gauw tientallen centimeters.quote:Op maandag 26 november 2012 10:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Een nek lijkt me lastiger om te raken dan een been. Van enig gerichte schietkunst lijkt mij geen sprake.
misschien richtte de agent op de borst, maar bleef de knul niet braaf stil staan terwijl hij beschoten werdquote:Op maandag 26 november 2012 10:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Een nek lijkt me lastiger om te raken dan een been. Van enig gerichte schietkunst lijkt mij geen sprake.
Dat zal het denk ik ook inderdaad geweest zijnquote:Op maandag 26 november 2012 10:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien richtte de agent op de borst, maar bleef de knul niet braaf stil staan terwijl hij beschoten werd
Dat is waar. Maar dan vraag ik me af in hoeverre het toepassen van dodelijk geweld nodig is wanneer je iemand met een hand naar een jas of middel (zover bekend) ziet gaan (zeker over grote afstanden, tenzij het geen grote afstand is maar dan is mijn eerdere kritiek van toepassing). Zeker nu (zover bekend is) geen sprake is van een vuurwapen.quote:Op maandag 26 november 2012 10:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach zo'n stationshal is best groot. Flinke afstand te overbruggen en een paar millimeter omhoog mikken is over 30 meter al gauw tientallen centimeters.
Als je als agent zijnde een melding krijgt van een man die gesignaleerd is met een vuurwapen dan ga je natuurlijk niet afwachten of hij toevallig een doosje Tic Tacs bij zijn gordel vandaan haaltquote:Op maandag 26 november 2012 10:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar dan vraag ik me af in hoeverre het toepassen van dodelijk geweld nodig is wanneer je iemand met een hand naar een jas of middel (zover bekend) ziet gaan (zeker over grote afstanden, tenzij het geen grote afstand is maar dan is mijn eerdere kritiek van toepassing). Zeker nu (zover bekend is) geen sprake is van een vuurwapen.
Mee eens. Maar ik (of jouw broertje) had daar ook kunnen staan met m'n koptelefoon op of oordopjes in die dan naar m'n telefoon grijpt. En dan heb ik liever goed getrainde agenten in zo'n situatie.quote:Op maandag 26 november 2012 10:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je als agent zijnde een melding krijgt van een man die gesignaleerd is met een vuurwapen dan ga je natuurlijk niet afwachten of hij toevallig een doosje Tic Tacs bij zijn gordel vandaan haalt![]()
Ik wel. Maar ik ben dan geen agent.quote:Laten we alle mensen die menen het beter te weten anders eens een live ammo oefening doen met dezelfde situatie: man met vermoedelijk een vuurwapen en jij met een pistool met echte kogels. Kijken of je durft 'niet' te schieten. Wedden dat je voor je eigen leven kiest?
Tja. DH anno 2012quote:Op zondag 25 november 2012 22:22 schreef bijdehand het volgende:
Weet niet of de foto's het doen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is een goed getrainde agent? Iemand die het risico loopt JOU naar je gordel te laten grijpen terwijl er keihard naar je wordt geschreeuwd HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG ? Is dat een goeie agent?quote:Op maandag 26 november 2012 10:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik had daar ook kunnen staan met m'n koptelefoon op of oordopjes in die dan naar m'n telefoon grijpt. Of jouw broertje. En dan heb ik liever goed getrainde agenten in zo'n situatie.
In ieder geval wachten totdat een wapen zichtbaar is. Lijkt mij geen onredelijke eis.quote:Op maandag 26 november 2012 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is een goed getrainde agent? Iemand die het risico loopt JOU naar je gordel te laten grijpen terwijl er keihard naar je wordt geschreeuwd HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG ? Is dat een goeie agent?
Dat dacht ik al, je hebt geen idee waar je het over hebt en je lult maar wat vanaf de zijlijn omdat je nog nooit in zo`n situatie hebt gestaan.quote:Op maandag 26 november 2012 10:38 schreef nikk het volgende:
[..]
In ieder geval wachten totdat een wapen zichtbaar is. Lijkt mij geen onredelijke eis.
Jij of jouw broertje zullen, indien een agent een wapen op je richt, de handen zonder waarschuwing al omhoog doen en al helemaal niet naar de middel of in de jas gaan grijpen, oordopjes in of niet. Ik in ieder geval wel, geen onnodig risico nemen op dat moment.quote:Op maandag 26 november 2012 10:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik (of jouw broertje) had daar ook kunnen staan met m'n koptelefoon op of oordopjes in die dan naar m'n telefoon grijpt. En dan heb ik liever goed getrainde agenten in zo'n situatie.
[..]
Ik wel. Maar ik ben dan geen agent.
quote:Op maandag 26 november 2012 10:38 schreef nikk het volgende:
[..]
In ieder geval wachten totdat een wapen zichtbaar is. Lijkt mij geen onredelijke eis.
quote:Op maandag 26 november 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, je hebt geen idee waar je het over hebt en je lult maar wat vanaf de zijlijn omdat je nog nooit in zo`n situatie hebt gestaan.
De uitnodiging voor een live ammo oefeningtje staat nog hoor.
Zie je het voor je? Even wachten totdat hij daadwerkelijk het wapen in handen heeft, dan even checken of de veiligheidspal er wel af is en het geen nep wapen is, en dan, pas dan mag je schieten hoor..........dat de dader in kwestie al lang en breed zijn hele magazijn op je hoofd heeft kunnen legen doet er niet toequote:Op maandag 26 november 2012 10:45 schreef kaatje50 het volgende:
[..]![]()
ondanks de ernst van de situatie, moet ik toch lachen om zo'n domme reactie...
Die paar seconden wachten kan het leven van die agent, collega's, of omstanders kosten.
Mijn zoon is agent en ik hoop dat als hij ooit voor deze keuze komt te staan, hij niet wacht....
Tja, volgens de feiten is er vooralsnog dus op basis van verkeerde informatie iemand doodgeschoten. Dat het toevallig geen lieverdje is doet niets af aan de omstandigheden. Nogmaals, ik of een andere normale burger had daar ook kunnen staan.quote:Op maandag 26 november 2012 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is een goed getrainde agent? Iemand die het risico loopt JOU naar je gordel te laten grijpen terwijl er keihard naar je wordt geschreeuwd HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG HANDEN OMHOOG ? Is dat een goeie agent?
precies, als jij daar ook gestaan had en de politie had geaarzeld, terwijl hij dus wel een wapen had, had jij hier misschien vandaag niet meer kunnen postenquote:Op maandag 26 november 2012 10:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, volgens de feiten is er vooralsnog dus op basis van verkeerde informatie iemand doodgeschoten. Dat het toevallig geen lieverdje is doet niets af aan de omstandigheden. Nogmaals, ik of een andere normale burger had daar ook kunnen staan.
Ik mag toch hopen dat agenten niet willekeurig mogen bepalen wanneer zij dodelijk geweld toepassen.quote:Op maandag 26 november 2012 10:45 schreef kaatje50 het volgende:
[..]![]()
ondanks de ernst van de situatie, moet ik toch lachen om zo'n domme reactie...
Die paar seconden wachten kan het leven van die agent, collega's, of omstanders kosten.
Mijn zoon is agent en ik hoop dat als hij ooit voor deze keuze komt te staan, hij niet wacht....
waar lees jij dat zij dat willekeurig mogen bepalen? Natuurlijk mag dat nooit de bedoeling zijn.quote:Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat agenten niet willekeurig mogen bepalen wanneer zij dodelijk geweld toepassen.
Maar hij had geen wapen. Dat is nu net het punt... Vooralsnog is iemand doodgeschoten omdat hij (zover bekend) naar zijn middel greep. M.a.w. hij had nog niet eens een voorwerp vast... Dat er dan gelijk geschoten wordt is op zijn minst discutabel.quote:Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
precies, als jij daar ook gestaan had en de politie had geaarzeld, terwijl hij dus wel een wapen had, had jij hier misschien vandaag niet meer kunnen posten
Nee, daar zijn regels voor, en de rijksrecherche zal nu wel uitzoeken of die juist zijn nageleefd.quote:Op maandag 26 november 2012 11:00 schreef nikk het volgende:
Ik mag toch hopen dat agenten niet willekeurig mogen bepalen wanneer zij dodelijk geweld toepassen.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik, van de politie, de opdracht krijg mijn handen omhoog te doen, dan doe ik dat. Of ik nu wel of niet iets op mijn kerfstok heb.quote:Op maandag 26 november 2012 10:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, volgens de feiten is er vooralsnog dus op basis van verkeerde informatie iemand doodgeschoten. Dat het toevallig geen lieverdje is doet niets af aan de omstandigheden. Nogmaals, ik of een andere normale burger had daar ook kunnen staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |