http://nos.nl/artikel/444236-agent-schiet-jongen-17-dood.htmlquote:De jongen die vanmorgen op station Hollands Spoor in Den Haag door een agent werd neergeschoten is overleden. Het is een jongen van 17 uit Den Haag.
De jongen zou vanmorgen vroeg een man op het station hebben bedreigd met een vuurwapen. De politie is naar het station gegaan en heeft de jongen neergeschoten. Hij is naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed aan zijn verwondingen.
Volgens een woordvoerder van de politie in Den Haag lijkt het erop dat de agent de enige is die heeft geschoten. Het is nog niet duidelijk waarom hij dat heeft gedaan en of het slachtoffer ook echt een wapen bij zich had.
De Rijksrecherche onderzoekt het incident.
Jezus, dat is kort door de bocht...quote:De politie is naar het station gegaan en heeft de jongen neergeschoten.
Hij bedreigde de agent ook?quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:57 schreef Repeating het volgende:
[..]
Jezus, dat is kort door de bocht...
Zal wel mocrootje zijn, of een antilliaan. Doe maar feestje dusquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:54 schreef sonnyspek het volgende:
Wat denken jullie, binnenkort rellen in Den Haag?
Als er een pikkie van 17 op je mikt met zijn wapen dan ben je gek als je niet schiet.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Hij bedreigde de agent ook?Tja, als je met een vuurwapen wilt spelen.....
hij kon blijkbaar niet gewoon het wapen uit zijn handen schietenquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:56 schreef Caland het volgende:
We hebben hier te maken met de enige agent in Nederland die fatsoenlijk kan schieten? Hulde.
Dat kan dan ook alleen in de film.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:17 schreef wuuht het volgende:
[..]
hij kon blijkbaar niet gewoon het wapen uit zijn handen schieten
Waar staat dat? Niet in het artikel.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Hij bedreigde de agent ook?Tja, als je met een vuurwapen wilt spelen.....
Het kan zijn dat hij zat te dreigen met wat een nep wapen blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:22 schreef Logician het volgende:
Het is nog niet duidelijk waarom hij dat heeft gedaan en of het slachtoffer ook echt een wapen bij zich had.
Echt of nep is natuurlijk helemaal niet relevant.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:24 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat hij zat te dreigen met wat een nep wapen blijkt te zijn.
Dat bedoelde ik ook.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als er een pikkie van 17 op je mikt met zijn wapen dan ben je gek als je niet schiet.
Beetje jezelf laten neerknallen door dat tuig zeker![]()
Moet ie maar niet dreigen met een vuurwapen. Netjes opgeruimd hoor politieman!quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:54 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/444236-agent-schiet-jongen-17-dood.html
Wat denken jullie, binnenkort rellen in Den Haag? :
Verder weet ik de achtergrond niet, dus daar moeten we nog even op wachten.
Ja. Kk buurt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zijn bij Hollands Spoor de balieus van Den Haag?
Inderdaad *bam*!quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:49 schreef De_Dakgoot het volgende:
Als er jongeren met wapens op straat lopen en er nog mee lopen te zwaaien moet je ze gewoon ter plaatse neer schieten.
Licht getinte man van buitenlandse afkomst met een bondkraag.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:51 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Inderdaad *bam*!
OT: Tsja.. media bericht weer heBen benieuwd wat voor verdachte het mag zijn, ik heb een donkerbruin vermoeden.
Bij zo'n incident wordt de hele PD minutieus onderzocht. Dat ze in de prullenbakken kijken wil dus helemaal niet zeggen dat er op verdachte géén wapen aanwezig was.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:03 schreef matthijst het volgende:
Vraag is of ie ueberhaupt een wapen bij zich had.
Of zijn die tjappies prullenbakken en spoorbaan met zaklampen aan het doorzoeken op zoek naar een uitgespuugd kauwgompje?
http://www.regio15.nl/act(...)er-op-hollands-spoor
Goed gemiktquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:11 schreef Starm het volgende:
Van Regio15
De man raakte hierbij zwaar gewond; volgens onbevestigde berichten zou hij in zijn nek zijn geraakt.
Ja, en alleen al daarom verdient een 17 jarige de dood, he.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat bij Den Haag HS is 1 grote ghetto buurt.
Echt troep
Nieuwe generatie politie heeft HL Counter-Strike gespeeld! Headshot. Alleen wel lastig zonder aimbot.quote:
Ik zie eerder een oorzaak en gevolg.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, en alleen al daarom verdient een 17 jarige de dood, he.
Oooh ja.. Logisch. Was vast zo'n vieze junk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik zie eerder een oorzaak en gevolg.
Daarom, junks voegen niks toe aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:38 schreef Ambipur het volgende:
Oooh ja.. Logisch. Was vast zo'n vieze junk.
Precies...quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:41 schreef Harlon het volgende:
Je kan hier echt geen ruk over zeggen met de beperkte info die we tot onze beschikking hebben.
...quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nice, en weer 1 minder. Bevel niet opvolgen van een agent dan kan dit het gevolg zijn.
Ik hoop alleen als ie in zijn nek geraakt is dat dat ook de bedoeling was, beter dan in zijn been want dan loopt ie een paar weken later weer
quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:36 schreef Lithia het volgende:
De afkomst bijhalen lijkt een gewoonte hier. Beetje jammer.
Ben benieuwd naar de update.
dwaasquote:Op zaterdag 24 november 2012 22:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nice, en weer 1 minder. Bevel niet opvolgen van een agent dan kan dit het gevolg zijn.
Ik hoop alleen als ie in zijn nek geraakt is dat dat ook de bedoeling was, beter dan in zijn been want dan loopt ie een paar weken later weer
Gister liep ik waus naar huis door die wijk bij HS. Staat er gewoon een gast naast me een autoruit in te tikken. Maar niks gezegd, anders gaat ie me prikkenquote:Op zaterdag 24 november 2012 21:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat bij Den Haag HS is 1 grote ghetto buurt.
Echt troep
wat kan jou het sowieso schelen, het is toch niet jouw autoquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gister liep ik waus naar huis door die wijk bij HS. Staat er gewoon een gast naast me een autoruit in te tikken. Maar niks gezegd, anders gaat ie me prikken
Als je daar ook gaat wonen vraag je eromquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:01 schreef non_prophet het volgende:
[..]
wat kan jou het sowieso schelen, het is toch niet jouw auto
dus je mag alleen nog maar reageren als men "onze eigen" spullen vernielt..moet niet gekker wordenquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:01 schreef non_prophet het volgende:
[..]
wat kan jou het sowieso schelen, het is toch niet jouw auto
ik snap dat nooit, waarom zou je in je eigen pauperbuurt shit gaan stelen als je het ook in een of andere kakwijk kan doenquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:01 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je daar ook gaat wonen vraag je erom
je moet doen wat je zelf wil, mij kan het in ieder geval niks schelen. jij bent er zeker ook zo een die het personeel gaat inlichten als je ziet dat iemand iets steelt in een winkelquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:03 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dus je mag alleen nog maar reageren als men "onze eigen" spullen vernielt..moet niet gekker worden
Omdat je de buurt kent lijkt me. Makkelijker vluchten enzo misschien.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:03 schreef non_prophet het volgende:
[..]
ik snap dat nooit, waarom zou je in je eigen pauperbuurt shit gaan stelen als je het ook in een of andere kakwijk kan doen
toevallig wel ja .. zouden er meer moeten doen ..quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:04 schreef non_prophet het volgende:
[..]
je moet doen wat je zelf wil, mij kan het in ieder geval niks schelen. jij bent er zeker ook zo een die het personeel gaat inlichten als je ziet dat iemand iets steelt in een winkel
ja dat zou wel kunnen inderdaad, maar ik zou dan denk ik gewoon een paar dagen in die kakwijk rond lopen, zodat je het daar ook kent. maar zo slim zullen ze wel niet zijnquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat je de buurt kent lijkt me. Makkelijker vluchten enzo misschien.
Maar het was rond half 6 in de ochtend. Ik zei nog goeieavond. Hij groette ook vriendelijk terug. 1 meter verder tikte ie het ruitje in. Misschien had ie door dat ik me niet echt op deze aardbol bevondquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:06 schreef non_prophet het volgende:
[..]
ja dat zou wel kunnen inderdaad, maar ik zou dan denk ik gewoon een paar dagen in die kakwijk rond lopen, zodat je het daar ook kent. maar zo slim zullen ze wel niet zijn
moraalridderquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:05 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
toevallig wel ja .. zouden er meer moeten doen ..
hahaquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:07 schreef Leonos het volgende:
[..]
Maar het was rond half 6 in de ochtend. Ik zei nog goeieavond. Hij groette ook vriendelijk terug. 1 meter verder tikte ie het ruitje in. Misschien had ie door dat ik me niet echt op deze aardbol bevond
quote:
leg me het verschil uit dan?quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:13 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
je weet niet wat je zegt.zoiets vergelijken met diefstal en overvallen of mensen bedreigen met een wapen... laat je nakijken
sorry, ik weet niet waar je op uit bent, maar ik ga je niet helpen een onzinnige discussie te voeren.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:13 schreef non_prophet het volgende:
[..]
leg me het verschil uit dan?
volgens mij heeft dit niks met geschiedenis te maken, maar zoek je gewoon een excuusje omdat je niks meer te zeggen hebtquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:16 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
sorry, ik weet niet waar je op uit bent, maar ik ga je niet helpen een onzinnige discussie te voeren.
mijn standpunt over normen en waarden zijn duidelijk. Voor geschiedenisles moet je misschien terug naar school??
don't feed enzoquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:16 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
sorry, ik weet niet waar je op uit bent, maar ik ga je niet helpen een onzinnige discussie te voeren.
mijn standpunt over normen en waarden zijn duidelijk. Voor geschiedenisles moet je misschien terug naar school??
Daarom moet je altijd je pipa bij je hebben op Den Haag HS, altijd handig in de tramquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gister liep ik waus naar huis door die wijk bij HS. Staat er gewoon een gast naast me een autoruit in te tikken. Maar niks gezegd, anders gaat ie me prikken
Sterker nog - er zijn ook nog eens de vereisten van subsidiariteit en proportionaliteit.quote:Op zondag 25 november 2012 13:37 schreef cool15 het volgende:
alleen terecht wanneer hij duidelijk dat wapen op een agent of iemand anders mikte, anders mag die agent wel vervolgt worden voor doodslag. alleen op hem schieten omdat hij al een ding dat op een (vuur)wapen leek in zijn hand heeft is niet genoeg reden om te schieten
Net zoals die agent die iemand aanhield door in zijn kruis te schoppen haar werk deed en na alle commotie zelfs een bloemetje kreeg omdat ze haar werk deed?quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:13 schreef kingtoppie het volgende:
Joh, als die agent terecht schoot dan is er toch niks aan de hand?
quote:Op zondag 25 november 2012 14:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Net zoals die agent die iemand aanhield door in zijn kruis te schoppen zijn werk deed en na alle commotie zelfs een bloemetje kreeg omdat ze haar werk deed?
"Op het moment dat jeugdzorg belde"quote:Op zondag 25 november 2012 12:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
En daar komen de verhalen ala maar het was zo'n goeie jongen en deed niks en niemand kwaad boehoehoe
http://www.omroepwest.nl/(...)d&utm_medium=twitter
Het verschil is nu dat de agent in kwestie geen voetballer is maar een Dirty Harry.quote:Op zondag 25 november 2012 14:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je ziet geen verschil? Naja jouw probleem.
Vrienden van mij kenden die jongen van de basisschool en zeggen dat hij best veel problemen had. Erg agressief etc en dat er een keertje een mes uit z'n jas viel toen hij over het schoolplein rende. Zulke dingen dus.quote:Op zondag 25 november 2012 12:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
En daar komen de verhalen ala maar het was zo'n goeie jongen en deed niks en niemand kwaad boehoehoe
http://www.omroepwest.nl/(...)d&utm_medium=twitter
En ik ken hem (niet persoonlijk) via mijn oude buurmeisje, heb de straat naast hem gewoond en was gewoon bekend dat het een rat was die vooral problemen veroorzaakte als ie met zijn marokkanenvriendjes wasquote:Op zondag 25 november 2012 14:18 schreef WH141 het volgende:
[..]
Vrienden van mij kenden die jongen van de basisschool en zeggen dat hij best veel problemen had. Erg agressief etc en dat er een keertje een mes uit z'n jas viel toen hij over het schoolplein rende. Zulke dingen dus.
over het algemeen worden agenten geleerd om op de borst te richten, als je iemand wilt uitschakelen wil je niet missen. en ik vind het wel grappig dat hij in zijn nek is geraakt en dat de agent maar 1 schot heeft gelost, over het algemeen zou je als je een reden hebt om te schieten 2-3 schoten in de borst lossenquote:Op zondag 25 november 2012 14:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Sterker nog - er zijn ook nog eens de vereisten van subsidiariteit en proportionaliteit.
In dit geval zal moeten worden onderzocht of 1) het schieten uberhaupt wel in aanmerking kwam om het slachtoffer (annex dader) uit te schakelen en of er geen andere methoden voor handen waren, en 2) als dat al zo was, waarom heeft die agent dan niet bijvoorbeeld op zijn benen geschoten ipv veel hoger op het lichaam, want daarmee nam de agent een enorm risico op ernstige verwonding dan wel dood van het slachtoffer.
Er zal diepgaand onderzoek moeten worden verricht in deze. Ik krijg zo het gevoel dat de agent een serieus probleem heeft.
(en nee, dit zeg ik dus niet omdat het slachtoffer zo'n lieve jongen zou zijn geweest)
Laten we iemand die zijn eigen leven ''redde'' geen dirty harry noemen.quote:Op zondag 25 november 2012 14:14 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het verschil is nu dat de agent in kwestie geen voetballer is maar een Dirty Harry.
Volgens de mensen die van Marouane el H houden, was hij een vriendelijke hardwerkende jongen.quote:Op zondag 25 november 2012 14:54 schreef superbly het volgende:
Volgens de ouders en vrienden van Marouane el H was het een vriendelijke en hardwerkende jongen...........
drugsquote:Op zondag 25 november 2012 16:54 schreef Franknfurter het volgende:
Er komt politie naar het station omdat je blijkbaar de indruk wekt een wapen bij je te hebben. Vervolgens zeggen ze dat je je handen omhoog moet doen en dan grijp je naar je middel? Wat ben je dan voor mongool ook
Kleine correctie: dat op de borst schieten leren ze bij schietles.quote:Op zondag 25 november 2012 14:21 schreef cool15 het volgende:
[..]
over het algemeen worden agenten geleerd om op de borst te richten, als je iemand wilt uitschakelen wil je niet missen. en ik vind het wel grappig dat hij in zijn nek is geraakt en dat de agent maar 1 schot heeft gelost, over het algemeen zou je als je een reden hebt om te schieten 2-3 schoten in de borst lossen
Da's dan ook gewoon dom om te doen en goed dat de politie dan schiet.quote:Op zondag 25 november 2012 16:39 schreef CurryKebab het volgende:
Blijkt dus de zoveelste verwarde haagse hindoestaan te zijn die met z'n klik klak gaat zwaaien.
Z'n naam is Rishi Chandrikasing. Situatie is vervelend maar eigen schuld. Hij schijnt met een impulsieve beweging naar zijn middel te hebben gegrepen toen te politie hem vroeg z'n handen in de lucht te doen.
[ afbeelding ]
Idd jammer dat de politieagent er wel last van heeft.quote:Op zondag 25 november 2012 17:36 schreef TLC het volgende:
Voordeel is wel dat er een stuk tuig minder is op straat en het scheelt in de celkosten.
Vroeger waren stille tochten nog bedoeld voor mensen die door zinloos geweld omkomen en niet voor dit soort figuren die het bevel van de politie niet opvolgen..quote:Op zondag 25 november 2012 17:41 schreef danos het volgende:
Bizar een stille toch zonder dat duidelijk is wat er gebeurd is.
De sociale media spelen ook mee, dan kunnen ze weer PICS en dergelijke plaatsen om te zien hoe sociaal bewogen ze wel niet zijn en hoezeer ze meegaan in een trend.quote:Op zondag 25 november 2012 18:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Een stille tocht staat voor mij tegenwoordig een beetje voor aandachtstrekkerij en het goedprate van wangedragingen van diegene voor wie de tocht is. Dat is nu al zoveel gebeurd..
quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:56 schreef Caland het volgende:
We hebben hier te maken met de enige agent in Nederland die fatsoenlijk kan schieten? Hulde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |