abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119581080
quote:
Oost-Jerusalem is ook bezet gebied, erkend door de VN. Dat is diezelfde instantie die de staat Israel heeft geaccepteerd en erkent. Het is hun echt om Oost-Jerusalem op te eisen. De anti-Israeliers zullen bijdraaien als de Palestijnen vrijheid en veiligheid kennen. De extremisten moet je idd oppakken en opsluiten.
Dit bedoel ik nou. Oost-Jeruzalem is gewoon van Israel, hou daar gewoon mee op. Ik vind het triest dat er mensen zijn die denken dat Jeruzalem niet van de Joden is.

quote:
Licht eens verder toe wat je bedoeld met "Ik vind het ook niet altijd smakelijk wat er gedaan moet worden"
Sorry, ik bedoelde: Ik vind het ook niet altijd smakelijk wat er gedaan wordt.
#freefrederike
pi_119581154
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:12 schreef Djibril het volgende:

[..]

Inderdaad, maar heel het MO is al tegen Israel ;)
Nou, niet zo extreem als jij voorstelt, maar ik snap wel wat je bedoelt. Bovendien start je dan een directe oorlog, en dat kan Israel niet aan op dit moment in z'n eentje. Dat zouden ze alleen aankunnen als Europa en de VS al veel legers hadden gemobiliseerd, nu is dat aantal veel te weinig om een kans te bieden tegen de miljoenen soldaten aan de Arabische kant.

Uiteraard zouden een paar bommen wel de tijd kunnen rekken, maar je moet je dan voorstellen he, een land dat door verschillende landen van alle kanten wordt aangevallen, zowel land als lucht. Dat kan je alleen aan door een alliantie aan te gaan met andere landen die je zouden bijstaan, op dit moment is niemand daar gereed.
#freefrederike
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:17:49 #103
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119581258
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:12 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nou. Oost-Jeruzalem is gewoon van Israel, hou daar gewoon mee op. Ik vind het triest dat er mensen zijn die denken dat Jeruzalem niet van de Joden is.

[..]

Sorry, ik bedoelde: Ik vind het ook niet altijd smakelijk wat er gedaan wordt.
Jerusalem is ook een heilige stad voor de moslims. Oost-Jerusalem is gewoon bezet gebied. Ik vind het triest dat er mensen zijn die denken dat Jeruzalem rechtmatig behoort tot Israel(jouw woordgebruik maar even overnemend).
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119581323
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:41 schreef Peunage het volgende:
Jullie lezen alleen wat jullie willen.

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Dat is precies hoe Israel ontstaan is :')
Je vergeet even voor het gemak het feit dat palestijnen hun grond voor veel meer dan de marktwaarde verkocht hebben aan personen?

Dezelfde personen die ze nu verwijten hun land in te pikken :|W
pi_119581383
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:17 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Jerusalem is ook een heilige stad voor de moslims. Oost-Jerusalem is gewoon bezet gebied. Ik vind het triest dat er mensen zijn die denken dat Jeruzalem rechtmatig behoort tot Israel(jouw woordgebruik maar even overnemend).
Tot welke staat behoort Oost-Jeruzalem dan? Palestina bestaat namelijk niet, he.
#freefrederike
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:25:59 #106
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119581523
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:21 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Tot welke staat behoort Oost-Jeruzalem dan? Palestina bestaat namelijk niet, he.
Statenloos. Net als bijv. Nablus in de Westelijke Jordaanoever.
pi_119581538
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:25 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Statenloos. Net als bijv. Nablus in de Westelijke Jordaanoever.
Oftewel Israel.
#freefrederike
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:26:52 #108
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119581546
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:26 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Oftewel Israel.
Westbank is van Israel?
pi_119581631
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:26 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Westbank is van Israel?
Nee. Den Haag Schilderswijk is van Turkije en Marokko? Nou dan.
#freefrederike
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:30:33 #110
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119581661
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:21 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

pi_119581785
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:30 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Huh... :')
#freefrederike
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:36:22 #112
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119581847
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:34 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Huh... :')
Ik gebruik je eigen redenering tegen jezelf. (ik dacht dat je het zelf wel zou begrijpen). Of wordt het te ingewikkeld als het blijkt dat je ongelijk hebt?
pi_119581859
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:36 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Ik gebruik je eigen redenering tegen jezelf. (ik dacht dat je het zelf wel zou begrijpen)
Not sure if trolling or just....
#freefrederike
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:40:15 #114
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119581936
Eerst beweer je dat OJ van Israel is en vraagt van welke staat anders. Ik zeg dat het bezet gebied en het dezelfde status zou moeten hebben als bijv. Nablus. Jij komt daarna met een vage vergelijking. Die als ie op jouw bewering wordt toegepast niet meer klopt.. huh?
pi_119582456
Of Oost Jeruzalem terecht in handen is van Israel of niet is een ander discussie, maar praktisch gezien valt Oost Jeruzalem al een tijdje onder controle van Israel en Israelisch wetgeving.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:12:09 #116
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119582870
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:58 schreef Triggershot het volgende:
Of Oost Jeruzalem terecht in handen is van Israel of niet is een ander discussie, maar praktisch gezien valt Oost Jeruzalem al een tijdje onder controle van Israel en Israelisch wetgeving.
Is een andere discussie ja, maar wel een interessante. Oost-Jerusalem is bezet en geclaimd door Israel met de zogenaamde 'Jerusalemwet' en dit wordt door de VN afgekeurd.
pi_119583185
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:12 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Is een andere discussie ja, maar wel een interessante. Oost-Jerusalem is bezet en geclaimd door Israel met de zogenaamde 'Jerusalemwet' en dit wordt door de VN afgekeurd.
Hetzelfde is met Turks-Cyprus, maar weinig tot niemand zal geneigd zijn om te ontkennen dat Turkije de dienst uitmaakt in de andere helft?
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:29:58 #118
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119583349
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hetzelfde is met Turks-Cyprus, maar weinig tot niemand zal geneigd zijn om te ontkennen dat Turkije de dienst uitmaakt in de andere helft?
Ze maken daar dus onterecht de dienst uit volgens jou, neem ik aan?
pi_119583395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:29 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Ze maken daar dus onterecht de dienst uit volgens jou, neem ik aan?
Je ziet nergens waardeoordelen in mijn post.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:32:36 #120
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119583431
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je ziet nergens waardeoordelen in mijn post.
Nee maar het was ook een vraag richting jou.

Het punt wat ik in elk geval wil maken is dat er mensen zijn die de Cyprusbezetting niet erkennen, maar wel die van Oost-Jerusalem en de rest van de Palestijnse gebieden. (Zonder waardeoordeel naar jou toe).
pi_119583503
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:32 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Nee maar het was ook een vraag richting jou.
Offtopic, maar even snel dan, Cyprus is een apart geval, oorspronkelijk van Turkije, gehuurd en vervolgens geannexeerd door Engeland, om vervolgens onafhankelijkheid te krijgen door een verdrag tussen de 3 betrokken landen, Griekenland, Engeland en Turkije, waarbij Turkije's actie geheel in overeenkomst was met het verdrag om orde te herstellen, maar langdurig verblijf is een interpretatieve houding, geen onderdeel van het verdrag.
  zaterdag 24 november 2012 @ 22:15:59 #122
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_119584782
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_119587151
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:12 schreef Djibril het volgende:
Inderdaad, maar heel het MO is al tegen Israel ;)
Het gaat niet om het M-O, Israel moet Amerika niet van zich vervreemden. Die onvoorwaardelijke steun is essentieel. Vergeleken bij tien jaar geleden heeft Israel een groter imagoprobleem internationaal. En aangezien na het gouden Bush-tijdperk Amerika het op allerlei fronten zwaar heeft worden er (iets) meer kritische vragen gesteld of Amerika Israel nou wel onvoorwaardelijk moet blijven steunen als Israel er "weer een potje van maakt". En ook na jaren nog steeds geen stap dicherbij een oplossing.

De domste zet die Israel kan zetten is Amerika verder van zich vervreemden. De band zal niet en nooit direct opgezegd worden. Maar het kan wel (weer) een stap zich in een verdere isolatie. En juist omdat je weet dat het Midden-Oosten sowieso vijandig is en zal blijven kan Israel dat niet gebruiken. Wat dat betreft weet Netanyahu wel genoeg van het politieke spel om niet zo oerdom te zijn als echte havikken in Israel die dit opperen. Je kan er gif op nemen dat in de recente aanvallen op Gaza Amerika eerst de speciale band heeft benadrukt met Israel maar vervolgens Netanyahu heeft benadrukt er geen grondinvasie van te maken van weken en met Egypte te onderhandelen over een tussenoplossing met Hamas. En Netanyahu heeft begrepen dat toch een bloedige grondinvasie erdoorheen jagen op dit moment zijn al wat zwakkere band met Obama en Amerika nog verder zou verzwakken. In die zin heeft hij het slim gespeeld door te zeggen dat doelen zijn behaald en letterlijk gaf hij aan "dat een verdere intensivering van de operatie niet in het belang van Israel is op dit moment". Uit die woorden kan je wel afleiden dat er andere zaken speelden en o.a. Amerikaanse druk om dit snel op te lossen, waarij Clinton Morsi heeft benadrukt als intermediair te fungeren en Israel heeft verteld dat er ook via onderhandelingen best wat uit te halen moet vallen.

Hamas heeft voor "the time being" gewonnen omdat zij standvastig waren en het sneller dan voorheen stopte. Maar belangrijker nog zij hebben Abbas definitief van zijn troon verstoten, niemand was in hem geinteresseerd en Hams strijkt met de eer. Alleen de retoriek dat "Israel bang was" is pure onzin. Om strategische redenen heeft Netanyahu van een invasie afgezien. Bibi kennende schroomt hij niet om dat in te zetten. En hij heeft het slim gedaan om de kiezen op dit moment voor de band met Amerika. Een volgende keer als het bestand "geschonden wordt" en er weer raketten richting Israel gaan heeft hij nu gelijk het argument klaarliggen om er weer eens flink naar binnen te gaan "en de boel schoon te maken". Slechts een kwestie van tijd.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119589056
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je vergeet even voor het gemak het feit dat palestijnen hun grond voor veel meer dan de marktwaarde verkocht hebben aan personen?

Dezelfde personen die ze nu verwijten hun land in te pikken :|W
De Joden hebben een heel land gekocht? :')
pi_119590065
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 00:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar ik wil alleen even aangeven dat de daadwerkelijke situatie anders is dan jij schets. :)
pi_119591085
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 00:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Begrijpend lezen.
pi_119591279
RAMALLAH, Nov. 24 (Xinhua) -- Palestinian President Mahmoud Abbas said Saturday that upgrading the Palestinian status in the UN to a non-member state is the last chance for making peace.

"The Palestinian side is ready to return to the negotiating table as soon as getting the Palestinian state's membership," Abbas told students whom he met at his West Bank headquarters. " This might be the last chance for making peace in the Middle East before time goes."

Despite the U.S. opposition to the Palestinian bid, Abbas said "there is nothing preventing us from getting the incomplete membership in the UN," pledging to submit the Palestinian request on Nov. 29.

Meanwhile, Abbas hoped that U.S. President Barack Obama would meet the obligation he made in 2009 regarding the two-state solution and "his opposition to the settlement building on Palestinian land."

Peace talks between Israel and the Palestinians stopped in 2010 over a dispute on Jewish settlement activities in the West Bank, where the Palestinians wish to build their state along with the Gaza Strip.
pi_119593109
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 01:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar ik wil alleen even aangeven dat de daadwerkelijke situatie anders is dan jij schets. :)
Hoe schets ik de situatie dan?
pi_119593126
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe schets ik de situatie dan?
Zwart/wit met weinig achtergrondinformatie. Je gebruikt alleen de informatie die jouw uitkomt..
pi_119593146
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zwart/wit met weinig achtergrondinformatie. Je gebruikt alleen de informatie die jouw uitkomt..
Geef nou gewoon antwoord, hoe schets ik de situatie precies?
pi_119593173
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Geef nou gewoon antwoord, hoe schets ik de situatie precies?
Dat de Joden daar kwamen en meteen land inpikten van de palestijnen.
pi_119593189
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat de Joden daar kwamen en meteen land inpikten van de palestijnen.
Wanneer heb ik dat gezegd? Dit zijn nu verzinsels van jou!
pi_119593214
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wanneer heb jij dat gezegd? Dat zeg jij al sinds jij in dit topic zit. :)
#freefrederike
pi_119593237
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 11:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wanneer heb jij dat gezegd? Dat zeg jij al sinds jij in dit topic zit. :)
Quote dan maar dat ik dat heb gezegd. Dit is gewoon een leugen. Of jij kan niet lezen.
Ik ken de geschiedenis goed genoeg om zoiets niet te zeggen.
pi_119593274
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Quote dan maar dat ik dat heb gezegd. Dit is gewoon een leugen. Of jij kan niet lezen.
Ik ken de geschiedenis goed genoeg om zoiets niet te zeggen.
ik heb betere dingen te doen dan naar quotes zoeken.
#freefrederike
pi_119593301
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 11:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

ik heb betere dingen te doen dan naar quotes zoeken.
:')

Jij zegt "Dat zeg jij al sinds jij in dit topic zit".

Dan zal het toch heel makkelijk zijn om zo'n quote te vinden? Maar dat gaat niet gebeuren, want ik heb nooit zoiets gezegd.
pi_119593342
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

:')

Jij zegt "Dat zeg jij al sinds jij in dit topic zit".

Dan zal het toch heel makkelijk zijn om zo'n topic te vinden? Maar dat gaat niet gebeuren, want ik heb nooit zoiets gezegd.
Nogmaals, ik kan het nu gaan zoeken en het erbij halen, maar dan heb ik niks bereikt omdat jij dan weer gaat zeggen dat je iets anders bedoelde, blablabla...Onzin kan je niet altijd ontkrachten, he. :)
#freefrederike
pi_119593404
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 11:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nogmaals, ik kan het nu gaan zoeken en het erbij halen, maar dan heb ik niks bereikt omdat jij dan weer gaat zeggen dat je iets anders bedoelde, blablabla...Onzin kan je niet altijd ontkrachten, he. :)
Nee, als jij een quote hebt waar ik zeg "De Joden kwamen daar en pikten meteen land in van de Palestijnen", dan vreet ik mijn eigen hand op. Als je zo'n quote niet kan laten zien moet je voortaan je mond houden en niet zomaar mensen beschuldigen van dingen.

En anderen betichten van zwart-wit beeld, terwijl je zelf zegt "Oost-Jeruzalem is gewoon van Israel. PUNT. " :')
pi_119593423
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, als jij een quote hebt waar ik zeg "De Joden kwamen daar en pikten meteen land in van de Palestijnen", dan vreet ik mijn eigen hand op. Als je zo'n quote niet kan laten zien moet je voortaan je mond houden en niet zomaar mensen beschuldigen van dingen.

En anderen betichten van zwart-wit beeld, terwijl je zelf zegt "Oost-Jeruzalem is gewoon van Israel. PUNT. " :')
Waar heb ik mensen beticht van zwart-wit beeld? Waar heb jij mij dat letterlijk zien schrijven. Kom maar op met de quotes.
#freefrederike
pi_119593432
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Op de één of andere manier komt het wel over alsof je dat bedoeld. Ik herinner me nog een post waarin je zegt dat gekocht land door Joden van palestijnen/arabieren niet uitmaakt in de discussie:
4. Dat er land is gekocht/gestolen of dat er gevechten zijn geweest maakt niet uit.

Dit maakt wel degelijk uit en het is te makkelijk om dat even weg te laten omdat dat niet in je straatje past..
pi_119593445
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 11:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Waar heb ik mensen beticht van zwart-wit beeld? Waar heb jij mij dat letterlijk zien schrijven. Kom maar op met de quotes.
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:30 schreef Smack10 het volgende:

[..]

pi_119593456
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:44 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

Je quote Smack10, niet mij...Idioot. Lol.. :')
#freefrederike
pi_119593480
Peunage, volgende keer als je iets claimt zorg dat je dan op z'n minst goed kan lezen _O-
#freefrederike
pi_119593521
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 11:44 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je quote Smack10, niet mij...Idioot. Lol.. :')
Jij bent degene die er op reageerde :') Als je het er niet mee eens was had je niet gereageerd toch?
pi_119593574
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Op de één of andere manier komt het wel over alsof je dat bedoeld. Ik herinner me nog een post waarin je zegt dat gekocht land door Joden van palestijnen/arabieren niet uitmaakt in de discussie:
4. Dat er land is gekocht/gestolen of dat er gevechten zijn geweest maakt niet uit.

Dit maakt wel degelijk uit en het is te makkelijk om dat even weg te laten omdat dat niet in je straatje past..
Er staat punt 4.
Dat geeft aan dat er meerdere punten daarvoor komen. Waarom post je niet het hele bericht wat ik heb getypt en op wie/wat dat gericht was. In context dus. Omdat dat niet in jouw straatje past? :')

Maar goed, er staat nog steeds niet wat jij beweert dat ik zei.
pi_119593617
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Er staat punt 4.
Dat geeft aan dat er meerdere punten daarvoor komen. Waarom post je niet het hele bericht wat ik heb getypt en op wie/wat dat gericht was. In context dus. Omdat dat niet in jouw straatje past? :')

Maar goed, er staat nog steeds niet wat jij beweert dat ik zei.
Dus jij verwacht nu dat ik ga zoeken naar een bericht waar jij dat precies zegt? :')

Kom op, ga er gewoon eens op in i.p.v. redenen te bedenken om niet ergens op in te gaan.
pi_119593627
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus jij verwacht nu dat ik ga zoeken naar een bericht waar jij dat precies zegt? :')

Kom op, ga er gewoon eens op in i.p.v. redenen te bedenken om niet ergens op in te gaan.
Dit dus.
#freefrederike
pi_119593648
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:50 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hoe moet ik er op reageren als ik niet weet waar het over gaat? Maar ja, als je een bewering doet moet je dat ook bewijzen.
pi_119593701
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoe moet ik er op reageren als ik niet weet waar het over gaat? Maar ja, als je een bewering doet moet je dat ook bewijzen.
Dat je niet weet waar het over gaat blijkt wel :|W
  zondag 25 november 2012 @ 13:43:44 #151
322645 Voorschrift
See if I care
pi_119597387
Hou het normaal zeg.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119606852
Een interessant opiniestuk in de Volkskrant over de hypocrisie van de Turkse kritiek op Israël

http://www.volkskrant.nl/(...)ngeloofwaardig.dhtml

Heldere beschrijving van het dubbele gezicht van Turkije.

Turkije wil zich onder Erdogan steeds meer profileren als een lokale grootmacht. Tot een paar jaar geleden stonden ze in een ideale positie om te bemiddelen en hadden ze in het vacuüm kunnen springen dat Mubarak had achtergelaten.

Het lijkt er echter op dat Erdogan inschat dat er in zijn regeringsperiode geen oplossing in Israël zal komen en dat er dus geen eer aan te behalen valt. Hij wil zichzelf en Turkije liever opwerpen als de leider van de moslimlanden met de krokodillentranen in Gaza als gevolg.

[ Bericht 45% gewijzigd door Voorschrift op 25-11-2012 17:54:18 (even artikel verwijderd i.v.m. copyright) ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119607933
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:33 schreef PhysicsRules het volgende:
Een interessant opiniestuk in de Volkskrant over de hypocrisie van de Turkse kritiek op Israël

Turkije wil zich onder Erdogan steeds meer profileren als een lokale grootmacht. Tot een paar jaar geleden stonden ze in een ideale positie om te bemiddelen en hadden ze in het vacuüm kunnen springen dat Mubarak had achtergelaten.

Het lijkt er echter op dat Erdogan inschat dat er in zijn regeringsperiode geen oplossing in Israël zal komen en dat er dus geen eer aan te behalen valt. Hij wil zichzelf en Turkije liever opwerpen als de leider van de moslimlanden met de krokodillentranen in Gaza als gevolg.
dit.
#freefrederike
pi_119608527
quote:

Wat een prachtig artikel, zeg.
#freefrederike
  zondag 25 november 2012 @ 18:50:42 #155
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119610002
Hamas to probe 'unlawful executions' of alleged collaborators

quote:
Gaza's Hamas government on Sunday announced the creation of a committee to examine the "unlawful executions" of Palestinians accused of collaborating with Israel during the recent conflict.
"The government has decided to set up a committee to study what happened with the unlawful executions which took place during the aggression," Hamas government spokesman Taher al-Nunu told reporters in Gaza City.

He was referring to at least two incidents during Israel's bombardment of the territory in which seven people accused of "collaborating" with Israel were gunned down.

In both cases, the killings were claimed by the armed wing of Hamas, the Ezzedine al-Qassam Brigades.

On November 16, a man was shot dead in Gaza City after allegedly "providing guidance and information on the locations of the resistance and their rocket launchers to the Israeli occupation," a source told AFP, speaking on condition of anonymity.

Four days later, gunmen executed six "collaborators" in Gaza City's Nasser neighbourhood, witnesses told AFP.

A message pinned to their bodies said the men were executed by the Qassam Brigades because they had provided "information about the capabilities of the resistance and their factions" and handed Israel information "about the movement of the fighters."

Neither Hamas nor the Qassam Brigades commented on either of the incidents.

During the operation, the Hamas-run interior ministry said it had captured an unspecified number of "suspected collaborators" and said that others had turned themselves in to the authorities.

Under Palestinian law, collaboration with Israel, murder and drug trafficking are all punishable by death.

All execution orders must be approved by the Palestinian president before they can be carried out, but Hamas no longer recognises the legitimacy of Mahmud Abbas, whose four-year term ended in 2009.
bron
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119610606
Fuck, iemand een citeer-baar e-book?
pi_119621502
Zoals beloofd probeer ik het nog een keer, maar nu op een betere tijd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:23 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Nee hoor, gaat een stuk makkelijker en met heel wat minder moeite. ;)

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Echter, de Palestijnen wáren gelijkwaardige tegenstanders in 1947 en 1948 (toen ze nog Arabieren heetten). Ze hadden op momenten zelfs de overhand. De groeperingen die tegen elkaar streden waren dus wel degelijk aan elkaar gewaagd. De joodse milities hebben die strijd echter gewonnen en daarmee is dat verhaal ook ten einde! Op 1966 en 1973 na, natuurlijk, toen er opnieuw gelijkwaardige strijd was. Maar ook die zijn verloren gegaan voor de Arabieren/Palestijnen. Wat moet je er nog meer van zeggen? Israël is de bovenliggende partij... niet van meet af aan, maar na harde strijd.
De Palestijnen zijn amper een partij geweest voor de joden. De eersten waren boeren en stedelingen die vooral geïnteresseerd waren in wonen en leven, de laatsten waren er vanaf de 19e eeuw op uit om het land in te nemen. Zeer doelgericht en weloverwogen.
Ook de andere landen in de regio waren niet gelijkwaardig, behalve Jordanië, wiens leger getraind was door de Britten. En de joden hadden het geluk van een gelukte wapensmokkel.
En je moet niet weglaten dat israel royaal gesteund is door de VSvA. Zonder die steun was het land al lang failliet geweest.
quote:
Strijd als middel om je wil af te dwingen, heeft overigens niets met recht te maken. Tenzij het het recht van de sterkste is. Soms gebeurt dat... en dan kun je er heel lang over doorouwehoeren maar moet je terug naar die situatie dat er weer van recht kan worden gesproken. Dat heet een vredesdocument. Maar in dit conflict staat er iets in de weg van zo'n vredesdocument en dat heeft niets te maken met landverovering - that's old news en zoals ik wou aangeven, dat is in 't verleden al zo vaak gebeurd.
Precies: het recht van de sterkste en een land veroveren vinden wij niet beschaafd meer.
Voor de onderhandelingen is het nodig dat beide partijen elkaars diepste angst niet prikkelen. Om die reden heeft Israel er ook op gestaan dat de vernietiging van de staat Israel uit de doelstelling van de Palestijnse organisaties geschrapt moet worden en eisten de Palestijnen dat het inpikken van land zou stoppen. Het eerste is gebeurd, het tweede niet.
quote:
[..]

Ik vind dat een ander conflict. En in dat conflict sta ik aan de kant van de Palestijnen. Maar die materie is lang zo interessant niet als iedereen doet voorkomen. Wat ik ook al tegen Kees zei; de meeste Israël-tegenstanders gebruiken dat argument als casus belli. Zoveel landjepik gebeurt er niet. Bovendien ontruimt de regering van tijd tot tijd nederzettingen en vergeet de teruggave van Gaza niet (fat lot o' good thát did...). Daar gebeurt veel onbestaanbare crap tegenover, zoals het treiteren van olijfboeren. Echt, WTF. :{
De teruggave van Gaza is een farce geweest: prompt is de streek afgegrendeld van de wereld. Dat is niet teruggeven, dat is een andere vorm van bezetting. En af en toe een nederzetting ontruimen is wel een heel zwakke smoes.

Dat het een casus belli is, vinden niet alleen de tegenstanders van Israel, maar ook veel medestanders, waaronder de meeste regeringsleiders. Ze zijn ook doodgewoon verboden door de VN, en met goede redenen.
quote:
Maar als landjepik de hoofdreden zou zijn geweest, dan had het verzet hele andere vormen moeten hebben dan wat er nu gebeurt. Wat dan, vraag je? Laat Hamas en die andere terreurgroepen al die raketten die ze nu op onschuldige burgers in Zuid-Israël (en inmiddels Tel Aviv) schieten, maar op die kolonisten afvuren. Snap je wat ik bedoel? Niet dat dat helpt, maar dan had ik er nog begrip voor gehad. Nu wordt het echter gebruikt als goedpraatreden om onschuldige burgers te bombarderen - en dán heb je een slechte aan mij. Dan verspeel je bij mij, en me dunkt met mij de meesten, alle goodwill.
Mwa, onschuldige burgers is een versleten term. Israel was toch een democratie?
En als je het dan toch over onschuldige burgers wilt hebben: de Palestijnen zijn onschuldig aan de achtervolgingsfobie van de joden en zeker aan de holocaust.
Overigens heb je wel een punt over het bombarderen van kolonisten: dat zou ik inderdaad ook wel terecht vinden. Maar je zegt zelf al dat dat niet zou helpen. En om het verhaal compleet te maken: in feite is natuurlijk heel Israel een kolonie.
quote:
[..]

Daar zijn dus vredesdocumenten voor. Die zullen er uiteindelijk toch moeten komen en daarvoor moeten beide partijen accepteren dat ze er zijn. Dat is nu nog niet het geval en dat komt niet alleen door 'landjepik' maar ook (en in mijn opinie veel sterker) door de clash der godsdiensten.
Ja, daar kom je steeds op terug, maar daar geloof ik helemaal niks van. Los van het voortdurende wisselen van de macht in dat deel van de wereld, hebben de joden er eeuwenlang redelijk ongestoord tussen moslims gewoond. En zelfs tijdens de aanval op de joden in Hebron probeerden de aanvallers onderscheid te maken tussen de daar al veel langer wonende joden en de recente import.
quote:
[..]

Abbas is geen millimeter opgeschoten omdat hij de terreur niet heeft kunnen stoppen. Niet omdat hij een zachte houding had. (Zacht is niet het goede woord trouwens). Als Hamas zou hebben gedaan als Fatah en zou zijn gestopt met terroriseren, dan en pás dan kun je gaan praten over vrede. Dan kun je pas écht de nederzettingen, kolonisten en terugkeer ter sprake stellen. Maar dat is stap twee, niet stap één. Zover is het niet, want stap één is nog lang niet gezet. En daarvoor is het nodig om te stoppen met haten. Stoppen met zaken als het voorschotelen van Jihad Mickey aan schoolkinderen. Stoppen met het vereren van zelfmoordenaars of jihad-strijders die kinderen doden (en er trots op zijn als het er acht bleken te zijn geweest in plaats van vier). De Palestijnen (tenminste, Hamas en de terreurgroepen) zijn zó verblind door haat dat ze niet snappen dat niemand met ze wíl praten op deze manier. Elke Fajr-5, elke Katyusha en elke Qassam is een aanslag en wie praat er nou met mensen die aanslagen plegen...?
Als dat waar zou zijn, had Israel afzonderlijk met Abbas kunnen gaan praten en had het, na het schrappen van de gewraakte doelstelling, de bouw van nederzettingen kunnen stoppen. En dan ook echt stoppen, niet gewoon doorbouwen stoppen noemen. Al Fatah heeft de eerste stap gezet en pleegt ook al lang geen aanslagen meer. Maar dat heeft ze niet geholpen, Israel gaat gewoon door met de de facto terreur en de voortdurende vernedering.
Dat feit haalt je hele redenering onderuit. Niet omdat ik slimmer zou zijn, maar omdat Israel stommer is dan jij graag zou willen.
En dat verhaal van die haat kun je net zo goed tegen Israel houden. Natuurlijk moet de haat stoppen, maar daarvoor zou het wel handig zijn om de tegenstander/onderdrukte humaan te behandelen.

Overigens hebben ze het nu op NL2 over de moord op Rabin. Die wèl wilde onderhandelen.
"Wat rest is een treurig groepje vredesactivisten dat iedere vrijdag Rabin herdenkt."
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119629697
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:30 schreef Kees22 het volgende:
Om die reden heeft Israel er ook op gestaan dat de vernietiging van de staat Israel uit de doelstelling van de Palestijnse organisaties geschrapt moet worden en eisten de Palestijnen dat het inpikken van land zou stoppen. Het eerste is gebeurd, het tweede niet.
Je hele verhaal is weer eens doorspekt van opinie, geen feiten. Maar aangezien deze wel erg makkelijk is te ontkrachten zonder een vage discussie met inhoudsloze argumenten zou ik als ik jou was het handvest van hamas nog eens bekijken.

Dat kan je ook nog doortrekken naar het feit dat de arabische liga heeft gezworen israel nooit te erkennen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 26 november 2012 @ 11:08:38 #159
137562 rakotto
pi_119632165
Israel defence minister Barak announces retirement

quote:
Israel's Defence Minister Ehud Barak on Monday announced he was quitting political life, saying he would retire from politics after a new government is formed following January elections.
"I have decided to resign from political life and not participate in the upcoming Knesset elections," Barak
said at a surprise press conference in Tel Aviv.
Bron
  maandag 26 november 2012 @ 11:48:53 #160
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119633374
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Palestijnen zijn amper een partij geweest voor de joden. De eersten waren boeren en stedelingen die vooral geïnteresseerd waren in wonen en leven, de laatsten waren er vanaf de 19e eeuw op uit om het land in te nemen. Zeer doelgericht en weloverwogen.
... en waren ook boeren en stedelingen. ;)
Je beeldvorming werkt beide kanten op, dat vergeet je wel eens.

De milities van beide zijden waren gelijkwaardig, alleen begon het getalvoordeel naar Joodse kant uit te slaan op een gegeven moment. Toen is de strijd ook in Joods voordeel beslist, maar zeker niet omdat de Arabieren (Palestijnen bestonden toen niet) amper een partij waren.

Overigens begon het opkomen/innemen van land in Palestina in de 20e eeuw, niet de 19e eeuw. Het zionisme stamt uit de 19e eeuw.
quote:
Ook de andere landen in de regio waren niet gelijkwaardig, behalve Jordanië, wiens leger getraind was door de Britten. En de joden hadden het geluk van een gelukte wapensmokkel.
En je moet niet weglaten dat israel royaal gesteund is door de VSvA. Zonder die steun was het land al lang failliet geweest.
Het is duidelijk merkbaar dat je de geschiedenis plooit om bij je overtuigingen te passen. De Arabische legers die aanvielen op de dag van de stichting van de staat Israël waren sterker dan het Israëlische leger (dat nog maar net bestond). Tenminste, sterker qua materieel en manschappen. Niet qua leiding want die liet zich verleiden tot het typisch Arabische onvermogen om onderling samen te werken. Dat is maar goed ook, want het was een uitroeiingsoorlog - als het gelukt was, dan hadden er twee holocausts plaatsgevonden binnen tien jaar. Maar dat terzijde.

Voor de laatste keer: er was GEEN hulp van de Verenigde Staten van Amerika aan Israël tot aan de Jom Kippoeroorlog (1973). De VS interesseerde zich niet voor het Midden-Oosten; ze hadden al genoeg met de Sovjetunie, Korea, Cuba en Vietnam te stellen. De steun die Israël daarna kreeg had niets te maken met Israël maar met de koude oorlog (en het feit dat de Sovjets de Arabieren steunden).

quote:
Precies: het recht van de sterkste en een land veroveren vinden wij niet beschaafd meer.
Voor de onderhandelingen is het nodig dat beide partijen elkaars diepste angst niet prikkelen. Om die reden heeft Israel er ook op gestaan dat de vernietiging van de staat Israel uit de doelstelling van de Palestijnse organisaties geschrapt moet worden en eisten de Palestijnen dat het inpikken van land zou stoppen. Het eerste is gebeurd, het tweede niet.
Volgens mij heeft Hamas die passage nooit geschrapt, noch hebben de Arabische landen dat gedaan. Het tweede is inderdaad ook niet gebeurd, zij het dat de Gaza-strook en vele nederzettingen wél terug zijn gegeven.
quote:
De teruggave van Gaza is een farce geweest: prompt is de streek afgegrendeld van de wereld. Dat is niet teruggeven, dat is een andere vorm van bezetting. En af en toe een nederzetting ontruimen is wel een heel zwakke smoes.
Weer een verkeerde gevolgtrekking. Gaza werd afgesloten na aanhoudende raketbeschietingen; daarvoor was het gebied gewoon open.
quote:
Dat het een casus belli is, vinden niet alleen de tegenstanders van Israel, maar ook veel medestanders, waaronder de meeste regeringsleiders. Ze zijn ook doodgewoon verboden door de VN, en met goede redenen.
Dat is het punt niet. Het gaat om de kracht van het argument. De haat waar Israël mee te maken krijgt heeft maar zeer beperkt te maken met de nederzettingen, maar toch wordt dat als grootste reden aangevoerd.

Een Casus Belli wordt ook zo genoemd omdat ze onderliggende redenen verbloemt. In dit geval de aangetoonde Islamitische zwakte en de jodenhaat.
quote:
Mwa, onschuldige burgers is een versleten term. Israel was toch een democratie?
Ah, guilty by association. :{

Je kúnt dit niet goedpraten.
Bovendien geldt dan het omgekeerde ook en wil ik dat je daar dan ook niet meer over jankt. Palestijnen bombarderen Israëliërs, dus dan is het niet erg als er Palestijnse kinderen omkomen. Die zijn ook schuldig. Hadden ze maar geen Palestijn moeten zijn. Toch? Guilty by association.
quote:
En als je het dan toch over onschuldige burgers wilt hebben: de Palestijnen
Nee, die zijn dan zeker niet onschuldig. Hadden ze maar geen Palestijn moeten zijn. Dat zeg je toch net?

Oke Kees, herhaal na mij: welbewuste, planmatige aanslagen op burgers zijn evil. Wie dat doet, is evil. Wie het welbewust, planmatig proberen te doden van burgers probeert goed te praten, door ze een gemeenschappelijke schuld op te leggen, is evil. Het Kwaad gemanifesteerd.
quote:
zijn onschuldig aan de achtervolgingsfobie van de joden en zeker aan de holocaust.
Overigens heb je wel een punt over het bombarderen van kolonisten: dat zou ik inderdaad ook wel terecht vinden. Maar je zegt zelf al dat dat niet zou helpen. En om het verhaal compleet te maken: in feite is natuurlijk heel Israel een kolonie.
Niet meer, het is een land. Al sinds 1948. En zoals het vroeger altijd ging, heb je je dan maar neer te leggen bij de nederlaag. Onderhandelen en er zo goed mogelijke deal uitslepen, maar je bent de zwakste schakel... tot ziens. Botweg gezegd.
quote:
Ja, daar kom je steeds op terug, maar daar geloof ik helemaal niks van. Los van het voortdurende wisselen van de macht in dat deel van de wereld, hebben de joden er eeuwenlang redelijk ongestoord tussen moslims gewoond. En zelfs tijdens de aanval op de joden in Hebron probeerden de aanvallers onderscheid te maken tussen de daar al veel langer wonende joden en de recente import.
Je moet daarvoor de kern van het conflict kunnen begrijpen. Die is religieus van aard en heeft weinig tot niets te maken met de manier waarop Israël tot stand is gekomen. Het is tevens de reden dat het conflict zo doorettert.

Dat joden en christenen ongestoord onder islamitisch bewind hebben kunnen leven, eeuwenlang (en nog steeds), komt omdat de islam zichzelf ziet als vervolmaking van het ware geloof, waar het jodendom en christendom eerdere manifestaties van zijn. Binnen het kalifaat (het invloedsgebied van de islam) mogen joden en christenen daarom vrijelijk hun geloof uitoefenen, omdat ze dus manifestaties van hetzelfde geloof zijn en daarom een status aparte hebben. Binnen het kalifaat dus. Daarbuiten zijn joden en christenen, net als ongelovigen, volkeren die nog aan de islam onderworpen moeten worden. Dat laatste lukt echter de laatste eeuwen niet zo best meer :) dus dat zie je nu veranderen in een wat reëler beeld van "wij versus zij". Eigenlijk is dat "wij" niet eens "wij, de moslims" maar "wij, het kalifaat met daarin alle moslims, joden en christenen die daaronder vallen". Tegen "zij", de buitenwereld met joden, christenen, hindoes, boeddhisten en volgers van het Vliegend Spaghetti Monster.

De import-joden waren anders, omdat die zich niet wensten te onderwerpen aan het kalifaat. Erger nog, ze stichtten een staat die uitdrukkelijk de middelvinger opstak tegen het kalifaat! En dat is de kern van het probleem. Islam heeft, veel sterker dan het christendom, de behoefte om te overheersen. Dat is Gods wil en de reden voor de ji'had (de uitdraging van het geloof, soms nogal valselijk de veroveringsoorlog genoemd). Daar is het indertijd voor gemaakt en dat is lange tijd (zo'n 1000 jaar) ook de realiteit geweest. Een joodse staat, die het kalifaat niet erkent, gaat in tegen de wil van God en daar heb je je religieuze probleem.
quote:
Als dat waar zou zijn, had Israel afzonderlijk met Abbas kunnen gaan praten en had het, na het schrappen van de gewraakte doelstelling, de bouw van nederzettingen kunnen stoppen. En dan ook echt stoppen, niet gewoon doorbouwen stoppen noemen. Al Fatah heeft de eerste stap gezet en pleegt ook al lang geen aanslagen meer. Maar dat heeft ze niet geholpen, Israel gaat gewoon door met de de facto terreur en de voortdurende vernedering.
Ocharme. Die Palestijnen toch.

Klein detail wat je vergeet: de eis was dan ook niet dat Fatah zou stoppen, maar dat ze allemaal zouden stoppen met terreur. En tja, dat is nou eenmaal nog niet zo. Eerst stoppen met terreur, dan gaan we onderhandelen. Zo moeilijk is 't niet.
quote:
Dat feit haalt je hele redenering onderuit.
Dat zou je wel willen, he? Maar helaas.
quote:
Niet omdat ik slimmer zou zijn, maar omdat Israel stommer is dan jij graag zou willen.
Ook niet. Israël is heel wat minder "stom" (en eenzijdig schuldig) dan jij zou willen.
quote:
En dat verhaal van die haat kun je net zo goed tegen Israel houden. Natuurlijk moet de haat stoppen, maar daarvoor zou het wel handig zijn om de tegenstander/onderdrukte humaan te behandelen.
Dat gebeurt in mijn opinie ook. Minder humaan dan we zouden willen met onze Europese insteek, maar humaner dan omgekeerd het geval zou zijn geweest.

En wat betreft de haat: het jodendom heeft geen zendingsdrang en heeft niet de behoefte andere volkeren of geloven te overheersen. Zij (er-)kennen dus dat overheersingprobleem niet en haten er niemand om.
  maandag 26 november 2012 @ 11:49:08 #161
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119633386
Haaretz: http://www.haaretz.com/ne(...)ife.premium-1.480623

Ehud Barak announces retirement from political life
In a dramatic press conference, the Defense Minister, who has seen a recent spike in popularity following Operation Pillar of Defense, announces he will not run in the upcoming Israeli elections; Netanyahu says he respects Barak's decision.

Defense Minister Ehud Barak announced Monday that he will retire from political life and will not run in the upcoming Israeli elections.

Speaking during a surprise press conference which he convened on Monday morning, Barak said he was resigning in order to spend more time with his family. "There are many ways to contribute to the state, politics isn't the only one," Barak said.

"My decision to retire stems from my desire to devote that time to my family, and also because I have never felt that politics was the height of my ambition," Barak said. "I believe that it is important to make way for fresh faces – a turnover in positions of power is a good thing."

"I made the decision not without qualms but ultimately with a whole heart," he said. He added that he will continue to serve as defense minister until the next elections. "I will step down from my position as defense minister once a new government is assembled in three months."

When asked whether he could serve as the next defense minister as a non-elected official, he said the question is "irrelevant."

Prime Minister Benjamin Netanyahu commented on Barak's retirement and said that he respects Barak's decision. He thanked Barak for their mutual cooperation and added that he appreciates his long-term contribution to the security of Israel.

Tzipi Livni expressed regret over Barak's retirement. "Barak contributed to the state as a soldier, commander, minister, and prime minister, and the citizens of Israel owe him much."

"Despite the differences we have had, I always respected his real concern for the future of Israel and I wish him, from the bottom of my heart, success in the new chapter of his life," Livni said.

Labor head Shelly Yacimovich also expressed her regret over Barak's retirement, saying that "the world's most decorated soldier, and one of the most highly regarded security officials worldwide, has done more for the IDF and for the state's security than the public will ever know."

Public Diplomacy Minister Yuli Edelstein said in response that "today is Likud's independence day. Barak will go down in the history of Israel's governments as the worst defense minster the Jewish settlements have ever had."

Barak's popularity waned of late, with polls showing Atzmaut failing even to gain one seat in 2013 elections. However, following a recent spike in popularity following Operation Pillar of Defense, more recent polls show the former defense minister gaining four parliamentary seats.

The Knesset's outgoing term was one of the more complex in Barak's political life. The former prime minister, who stood at Labor's helm during the previous elections, crushed the party, which went from 19 to 13 parliamentary seats, making it the Knesset's fourth largest party, after Avigdor Lieberman's Yisrael Beiteinu.

That meager achievement sparked an un-ending row within Labor ranks. While many MKs demanded to stay in the opposition, Barak was negotiating the possibility of joining a cabinet headed by Prime Minister Benjamin Netanyahu.

In January 2011, almost two years since the cabinet was formed, and after he realized that he lost the support of most of his party, Barak broke away with labor, forming a new faction, Atzmaut –with four other MKs – Matan Vilnai, Orit Noked, Eiant Wilf, Shalom Simchon and, upon Vilnai's appointment as Israel's envoy to China, Shachiv Shnaan – and joining Netanyahu's coalition.

Barak served as the IDF's chief of staff between 1991 and 1995, and also served as interior minister, under then Prime Minister Yitzhak Rabin, and foreign minister, under former Prime Minister Shimon Peres.

In 1999, he was voted prime minister in Israel first, and only, direct election of the head of state. His tumultuous tenure, which included the onset of the Second Intifada in 2000 and Israel's withdrawal from southern Lebanon, ended prematurely in 2001, with the election of former Prime Minister Ariel Sharon, prompting Barak's exit from political life.

He returned to politics in 2005, serving as defense minister under former Prime Minister Ehud Olmert and Prime Minister Benjamin Netanyahu.
  maandag 26 november 2012 @ 13:01:06 #162
137562 rakotto
pi_119635400
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 11:48 schreef BorisDeLul het volgende:

Voor de laatste keer: er was GEEN hulp van de Verenigde Staten van Amerika aan Israël tot aan de Jom Kippoeroorlog (1973). De VS interesseerde zich niet voor het Midden-Oosten; ze hadden al genoeg met de Sovjetunie, Korea, Cuba en Vietnam te stellen. De steun die Israël daarna kreeg had niets te maken met Israël maar met de koude oorlog (en het feit dat de Sovjets de Arabieren steunden).

Say whut?

Rusland/Egypte vs Israel/US was het. :')
pi_119635455
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:01 schreef rakotto het volgende:

[..]

Say whut?

Ja, vanaf een bepaald moment dus. Tot 1973 was er amper sprake van een speciale band.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 26 november 2012 @ 13:19:10 #164
137562 rakotto
pi_119635947
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:02 schreef waht het volgende:

[..]

Ja, vanaf een bepaald moment dus. Tot 1973 was er amper sprake van een speciale band.
Daarvoor was het al aan de gang. Beide grootmachten wouden invloed hebben in de regio. De ene bewapende de ander en aan de andere kant gebeurde het ook. Het speelde zich al voor 1973.
  maandag 26 november 2012 @ 13:30:01 #165
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119636274
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:01 schreef rakotto het volgende:

[..]

Say whut?

Ja... NA 1973!
  maandag 26 november 2012 @ 13:31:08 #166
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119636300
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:19 schreef rakotto het volgende:

[..]

Daarvoor was het al aan de gang. Beide grootmachten wouden invloed hebben in de regio. De ene bewapende de ander en aan de andere kant gebeurde het ook. Het speelde zich al voor 1973.
Daarin heb je gelijk, maar dat was alleen bewapening (handel). Aan beide partijen! Pas na de Jom Kippoer-oorlog werd het gebied speelbal van de Soviets enerzijds en de VS anderzijds.
pi_119636382
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:19 schreef rakotto het volgende:

[..]

In veel mindere mate.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_119639760
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:31 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Daarin heb je gelijk, maar dat was alleen bewapening (handel). Aan beide partijen! Pas na de Jom Kippoer-oorlog werd het gebied speelbal van de Soviets enerzijds en de VS anderzijds.
Je vergeet voor het gemak Iran even?
pleased to meet you
  maandag 26 november 2012 @ 16:05:10 #169
137562 rakotto
pi_119641062
Hamas chief backs Palestinian UN bid

quote:
Hamas chief Khaled Meshaal told Palestinian President Mahmoud Abbas Monday that his movement backs a bid for enhanced United Nations status for the Palestinians, a Hamas statement said.

“Khaled Meshaal ... held a telephone conversation with Palestinian President Mahmoud Abbas in which he affirmed that Hamas welcomes the step of going to the United Nations for state observer status,” the statement said.

The statement, which comes just three days before Abbas is due to ask the UN General Assembly in New York to upgrade Palestinian representation, came after Hamas members in Gaza last week denied offering the president their backing.

But both Meshaal and fellow political bureau member Izzat al-Rishq said Monday that they supported the move, though they warned it should not “compromise” Palestinian “constants and rights.”

“This move must be in the context of a vision and national strategy to maintain the national constants and rights and based on elements of power in the hands of our Palestinian people, the first of which is the resistance,” Meshaal’s statement said.

In his statement, Rishq said he “welcomed” the UN bid but warned it should not “sacrifice or compromise any inch of Palestinian land from the [Mediterranean] sea to the [Jordan] river.”
  maandag 26 november 2012 @ 16:35:08 #170
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119642113
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak Iran even?
Iran wat?
pi_119642166
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:05 schreef rakotto het volgende:
Hamas was eerder toch tegen?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 26 november 2012 @ 16:43:45 #172
137562 rakotto
pi_119642448
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:36 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Hamas was eerder toch tegen?
Ja, vandaar dat ik het ook een waardige post vind om het hier te plaatsen. Zo te zien zijn ze niet meer tegen.

Bron is trouwens Al Ahram English
pi_119642853
Als ze een beetje hersenen hebben zouden er achter staan.
pi_119643129
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:35 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Iran wat?
Jij beweerde dat de VS zich niet interesseerde voor het Midden-Oosten; dat ze al genoeg te stellen hadden met de Sovjetunie, Korea, Cuba en Vietnam. Nou, dat klopt dus voor geen meter, ze hadden vanaf 1953 een hele dikke vinger in de pap in Iran, operatie Ajax om de sjah weer aan de macht te krijgen ..

Daarnaast bewerde je dat er GEEN hulp was van de Verenigde Staten van Amerika aan Israël tot aan de Jom Kippoeroorlog (1973). Even grote onzin, de houding van de States is verandert na de zesdaagse oorlog, in 1968 zijn de eerste Phantom's verkocht
pleased to meet you
pi_119643164
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:53 schreef Peunage het volgende:
Als ze een beetje hersenen hebben zouden er achter staan.
Mee eens, en toch is het opmerkelijk. Ze hebben het tot nu toe altijd afgewezen. Bovendien haalt dit het gras voor de voeten wel voor het argument dat Hamas met raketten is gaan schieten om de aandacht bij Abbas weg te halen.

Los daarvan is ook weer duidelijk dat in de Arabische pers Hamas toch steeds duidelijk maakt te streven naar een onverdeeld, heel Palestina, zonder ruimte voor Israël.
bron
pi_119643842
quote:

[..]

quote:

[..]

But both Meshaal and fellow political bureau member Izzat al-Rishq said Monday that they supported the move, though they warned it should not “compromise” Palestinian “constants and rights.”

Officials said they would spend the coming days attempting to persuade European Union governments to vote in favor of the bid. The PA is, however, expecting most EU countries to abstain during the vote.
British Foreign Secretary William Hague told the BBC that the Israeli-Palestinian conflict needs the support of European and Arab nations, as well as the United States.
He said the two sides may be coming to the final chance for a two-state solution.
“It is time for a huge effort on the Middle East peace process…I’ve been calling on the United States…to show the necessary leadership on this in the coming months because they have crucial leverage with Israel which no other country has,” Hague said.

de Oslo II akkoorden
De Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever werden in drie gedeeltes verdeeld:
Zone A - Onder bestuur van de Palestijnse Autoriteit.
Zone B - Palestijnse Autoriteit maar onder Israëlisch militair bewind
Zone C - Onder bestuur van de regering van Israël
pi_119644204
quote:

Goed artikel. Niets met Joden, zolang ze onder moslims staan. Een Jood die een moslim uitmoordt is ook erger dan een moslim die dat doet.
  maandag 26 november 2012 @ 17:42:32 #178
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119644555
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Jij beweerde dat de VS zich niet interesseerde voor het Midden-Oosten; dat ze al genoeg te stellen hadden met de Sovjetunie, Korea, Cuba en Vietnam. Nou, dat klopt dus voor geen meter, ze hadden vanaf 1953 een hele dikke vinger in de pap in Iran, operatie Ajax om de sjah weer aan de macht te krijgen ..
Okee, ik vergat Iran inderdaad. Puntje voor jou. De VS interesseerde zich niet voor het MO, want ze hadden al genoeg te stellen met de Sovjet-Unie, Korea, Cuba, Vietnam en Iran. En waarschijnlijk vergeet ik er nog wel een paar.

(Overigens was de hoofdzaak daarin olie)
quote:
Daarnaast bewerde je dat er GEEN hulp was van de Verenigde Staten van Amerika aan Israël tot aan de Jom Kippoeroorlog (1973). Even grote onzin, de houding van de States is verandert na de zesdaagse oorlog, in 1968 zijn de eerste Phantom's verkocht
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:31 schreef BorisDeLul het volgende:

pi_119644756
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 17:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Goed artikel. Niets met Joden, zolang ze onder moslims staan. Een Jood die een moslim uitmoordt is ook erger dan een moslim die dat doet.
Dat is wat jij er van maakt, dat staat helemaal niet in het artikel :')
Het is natuurlijk heel logisch dat een land niet gaat zeggen "ja, wij onderdrukken volk X".
  maandag 26 november 2012 @ 18:08:29 #180
137562 rakotto
pi_119645400
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 17:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Palestijnse en Koerdische conflict valt niet te vergelijken wegens een paar simpele redenen.

1. Het Koerdische staat is verdeeld onder vier landen.
2. Koerden krijgen hun recht in die 4 landen.
3. Palestijnen krijgen geen recht.
pi_119645482
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:08 schreef rakotto het volgende:

[..]

Palestijnse en Koerdische conflict valt niet te vergelijken wegens een paar simpele redenen.

1. Het Koerdische staat is verdeeld onder vier landen.
2. Koerden krijgen hun recht in die 4 landen.
3. Palestijnen krijgen geen recht.
Het gaat er niet om waar de overeenkomsten en waar de verschillen zijn. Het gaat er om dát er overeenkomsten zijn en dat Erdogan een enorme klont boter op zijn hoofd heeft.

En om nog maar een voorbeeld te noemen van een verschil
4. Er is geen genocide op de Palestijnen gepleegd, maar wel op de Koerden.
bron
pi_119645659
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:11 schreef PhysicsRules het volgende:

4. Er is geen genocide op de Palestijnen gepleegd, maar wel op de Koerden.
Vertel.
pi_119646110
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vertel.
:') .

Hallo, we zijn niet dom. Iedereen weet dat Turkije al jaren wereldkampioen genocide-ontkenning is (dus ook Turken als jij).
#freefrederike
pi_119646173
quote:
4s.gif Op maandag 26 november 2012 18:30 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

:') .

Hallo, we zijn niet dom. Iedereen weet dat Turkije al jaren wereldkampioen genocide-ontkenning is (dus ook Turken als jij).
Ga toch appels schillen man, Armeense kwestie is in eens omgebouwd tot een Koerdische kwestie? Over niet dom zijn gesproken.
pi_119646208
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ga toch appels schillen man, Armeense kwestie is in eens omgebouwd tot een Koerdische kwestie? Over niet dom zijn gesproken.
Nee. De Turken zijn gewoon wereldkampioen genocide-ontkenning, ik heb het nooit over een specifieke genocide gehad. De Turken zijn gewoon wereldkampioen erin.
#freefrederike
pi_119646252
quote:
4s.gif Op maandag 26 november 2012 18:32 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee. De Turken zijn gewoon wereldkampioen genocide-ontkenning, ik heb het nooit over een specifieke genocide gehad. De Turken zijn gewoon wereldkampioen erin.
Er is maar een genocide waar Turken van beticht worden, terecht of onterecht laat ik in het midden, maar dat gaat over Armeniers, ik vraag uitleg over Koerden.

En Joden en Israel is wereldkampioen holocaustmisbruik, en nu?
pi_119646361
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is maar een genocide waar Turken van beticht worden, terecht of onterecht laat ik in het midden, maar dat gaat over Armeniers, ik vraag uitleg over Koerden.

En Joden en Israel is wereldkampioen holocaustmisbruik, en nu?
Het is sowieso triest dat jij denkt dat Turken alleen maar beschuldigd worden op genocide van de Armeniers, maar dat laat ook meteen zien: Turken zijn idd al tientallen jaren wereldkampioen genocide ontkenning.
#freefrederike
pi_119646458
quote:
4s.gif Op maandag 26 november 2012 18:37 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het is sowieso triest dat jij denkt dat Turken alleen maar beschuldigd worden op genocide van de Armeniers, maar dat laat ook meteen zien: Turken zijn idd al tientallen jaren wereldkampioen genocide ontkenning.
Mij is alleen maar wat de Armeniers betreft bekend, ik laat mij graag informeren en verlichten over meerdere feiten en of beschuldigingen, wel constructieve hoop ik, maar dat staat je vrij.

En nogmaals Joden zijn wereldkampioen holocaustmisbruikers, dus?

Btw, misschien begrijp je het zo:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 18:42:06 ]
pi_119646518
Laten we het over Israel en Palestina houden, en niet Turkije en Koerden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119646541
quote:
3s.gif Op maandag 26 november 2012 18:41 schreef Voorschrift het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Voorschrift op 26-11-2012 18:44:02 ]
#freefrederike
pi_119646559
אני לא תורכי
pi_119646635
quote:
Bedoeling was eigenlijk om te kijken of de vergelijkingen wel terecht zijn of niet, om het vervolgens weer terug te koppelen naar Palestina, maar oke :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 18:45:07 ]
pi_119646712
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 18:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bedoeling was eigenlijk om te kijken of de vergelijkingen wel terecht zijn of niet, om het vervolgens weer terug te koppelen naar Palestina, maar oke :*
Ja maar ervaring leert dat 't altijd uit de hand loopt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119646757
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2012 18:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

ich habe es nicht gewusst

en in dit geval is het sowieso schuld van de joden.

* Triggershot rent snel weg

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 18:47:55 ]
pi_119646800
quote:
16s.gif Op maandag 26 november 2012 18:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ich habe es nicht gewusst

en in dit geval is het sowieso schuld van de joden.

* Triggershot rent snel weg
Pas maar op, Turken zijn mijn type dus je staat zelf voor de gevolgen in. :7
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119646825
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Pas maar op, Turken zijn mijn type dus je staat zelf voor de gevolgen in. :7
Jonge!!!

אני לא תורכי
pi_119646841
:* kusjekroel.

Nu maar weer OT.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119647255
quote:
true :)
pi_119647322
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2012 18:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

true :)
pi_119656283
Woei, ik vergis me een volkje en de boel explodeert :D
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')