abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2012 @ 14:13:34 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119598631
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 14:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

In een van de actualiteitenprogramma's gaf een deskundige (ik weet niet meer wie) aan dat alleen het dna niet voldoende is: '1 bewijs, is geen bewijs'. Ik geloof dat het die OvJ die de zaak doet was bij Nova. Maar vandaar dat het OM voorzichtig is met alle conclusies en verwachtingen en dat ze het hebben over de 'start van het onderzoek'

Het gevaar is dus dat hij niet veroordeeld wordt terwijl er (oa. door de media) allerlei verwachtingen zijn gewekt
Neemt niet weg dat Jasper S. toch wel een of andere verklaring moet geven voor het feit dat zijn sperma op Marianne is gevonden. Of zoals Peter R. de Vries het zei: als er op prangende vragen geen antwoord wordt gegeven, dan kan dat negatief uitpakken voor de verdachte.

Maar wie weet wat er inmiddels al uit de verhoren en verder onderzoek is gekomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119598683
Zijn advocaat gaat in ieder geval niet mee met de complottheorie verhalen dus denk dat er wel iets van een bekentenis gaat komen.
Of een 'ik weet het niet'
  zondag 25 november 2012 @ 14:22:51 #254
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_119599072
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 14:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

In een van de actualiteitenprogramma's gaf een deskundige (ik weet niet meer wie) aan dat alleen het dna niet voldoende is: '1 bewijs, is geen bewijs'. Ik geloof dat het die OvJ die de zaak doet was bij Nova. Maar vandaar dat het OM voorzichtig is met alle conclusies en verwachtingen en dat ze het hebben over de 'start van het onderzoek'

Het gevaar is dus dat hij niet veroordeeld wordt terwijl er (oa. door de media) allerlei verwachtingen zijn gewekt
Het gezegde is 'één getuige is geen getuige'. Alleen voor getuigenissen en bekentenissen geldt dat er enig steunbewijs moet zijn (en van getuigen zijn politieambtenaren ook nog feitelijk uitgezonderd door 344 lid 2 Sv).

Als in dit geval de rechters overtuigd zijn dat het a) een daderspoor betreft en b) dat de resultaten betrouwbaar zijn, dan staat geen rechtsregel in de weg van een veroordeling.

De vraag is natuurlijk altijd óf veel rechters enkel en alleen op forensisch bewijs zullen veroordelen. Maar het mag gewoon wel.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  zondag 25 november 2012 @ 14:30:49 #255
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119599385
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:13 schreef livelink het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat Jasper S. toch wel een of andere verklaring moet geven voor het feit dat zijn sperma op Marianne is gevonden. Of zoals Peter R. de Vries het zei: als er op prangende vragen geen antwoord wordt gegeven, dan kan dat negatief uitpakken voor de verdachte.
Waarom moet ie dat? Van wie moet ie dat? Van Peterrrrrr? ;) Het enig wat voor hem telt is, of ie dat van de wet moet verklaren. En op welke manier "kan dat negatief uitpakken voor de verdachte."? Qua proces dus he.
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_119599465
quote:
En op welke manier "kan dat negatief uitpakken voor de verdachte."? Qua proces dus he.
Op geen enkele manier.

In Nederland ben je niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling.
Dus als hij niets wil zeggen dan zegt hij niets en daardoor krijgt hij geen hogere of lagere straf :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 november 2012 @ 14:33:22 #257
124676 RobertoCarlos
pi_119599498
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 14:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Het gezegde is 'één getuige is geen getuige'. Alleen voor getuigenissen en bekentenissen geldt dat er enig steunbewijs moet zijn (en van getuigen zijn politieambtenaren ook nog feitelijk uitgezonderd door 344 lid 2 Sv).

Als in dit geval de rechters overtuigd zijn dat het a) een daderspoor betreft en b) dat de resultaten betrouwbaar zijn, dan staat geen rechtsregel in de weg van een veroordeling.

De vraag is natuurlijk altijd óf veel rechters enkel en alleen op forensisch bewijs zullen veroordelen. Maar het mag gewoon wel.
En ik probeerde nu juist te voorkomen dat we de juridisch quasi-interessante tour op zouden gaan :P. Ik gaf alleen maar door wat die deskundige (ik dacht de OvJ zelf) aangaf: '1 bewijs is geen bewijs'.
  zondag 25 november 2012 @ 14:34:25 #258
124676 RobertoCarlos
pi_119599537
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn advocaat gaat in ieder geval niet mee met de complottheorie verhalen dus denk dat er wel iets van een bekentenis gaat komen.
Of een 'ik weet het niet'
pi_119599568
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:13 schreef livelink het volgende:

[..]

dat probeer ik al een paar posts aan te geven, hoewel het mischien wat grof overkomt, maar zo zal hij het presenteren aan de buitenwereld:
Ja, ik had sex met haar, maar ik ben meteen na de daad weggelopen terwijl zij nog even lag bij te komen en nog een sigaretje te roken (vandaar mijn aansteker) en heb niets gehoord of gezien van de moordenaar die kort daarna de sex plek betreden heeft en haar gewurgd heeft met de bh die we in de wilde worsteling (bh los gesneden in plaats van geduldig wachten totdat Marianne al haar kleding uit had). en nee, het was geen verkrachting, ook al komt het mischien zo over omdat ze zowel vaginaal als anaal is gepenetreerd en ging het er ruw aan toe (vandaar de beschadegingen aan het weefsel), maar dat wilde ze graag zelf.
dus zal hij daarna zijn mond dicht houden en als vrij man de rechtzaal uitlopen.
  zondag 25 november 2012 @ 14:51:45 #260
124676 RobertoCarlos
pi_119600196
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:35 schreef Alleskids het volgende:

[..]

dat probeer ik al een paar posts aan te geven, hoewel het mischien wat grof overkomt, maar zo zal hij het presenteren aan de buitenwereld:
Ja, ik had sex met haar, maar ik ben meteen na de daad weggelopen terwijl zij nog even lag bij te komen en nog een sigaretje te roken (vandaar mijn aansteker) en heb niets gehoord of gezien van de moordenaar die kort daarna de sex plek betreden heeft en haar gewurgd heeft met de bh die we in de wilde worsteling (bh los gesneden in plaats van geduldig wachten totdat Marianne al haar kleding uit had). en nee, het was geen verkrachting, ook al komt het mischien zo over omdat ze zowel vaginaal als anaal is gepenetreerd en ging het er ruw aan toe (vandaar de beschadegingen aan het weefsel), maar dat wilde ze graag zelf.
dus zal hij daarna zijn mond dicht houden en als vrij man de rechtzaal uitlopen.
Je ziet het wel al helemaal voor je he? :P
pi_119600348
Marianne had een vast vriendje, waarom zou ze dit ooit doen?
  zondag 25 november 2012 @ 14:57:10 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119600442
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:55 schreef Xan21 het volgende:
Marianne had een vast vriendje, waarom zou ze dit ooit doen?
Je hebt gelijk, stom...
Mensen die een vaste verkering hebben of getrouwd zijn gaan immers nooit vreemd.
Jasper was gelukkig getrouwd, waarom zou hij dit ooit doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119600478
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 13:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Thanks :) . Nu ik dit artikel trouwens zo lees, begrijp ik niet waarom Jasper niet in de top 3 van verdachten stond bij de politie, ook al is er meer gebeurt natuurlijk in de jaren na de moord. Hij stond namelijk al voor de rechter (dus openbaar) en doet allerlei uitspraken in de trant van dat ie niet precies wist wat ie deed en hij voldoet verder helemaal aan het profiel. Dat zou dan dus bij Marianne ook zo geweest kunnen zijn.
Blijft altijd lastig, 10 jaar na de moord een link leggen met een andere zaak, dan moet er net een rechercheur zijn die denkt heeeeeeeeeeeeeeeeeel scherp zijn.

Kijk de zaak Vaatstra was natuurlijk afgesloten tot ergens in 2010 /2011 het 3 D cold case team in beeld kwam en het heropende.

Overigens deel ik je mening dat het best zou kunnen dat Marianne vrijwillig is mee gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buster24 op 25-11-2012 15:04:29 ]
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_119600516
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 14:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je ziet het wel al helemaal voor je he? :P
ik vrees er wel voor ja ;( . dna alleen is dus niet voldoende. en zijn bek dicht houden heeft hij 13 jaar lang kunnen oefenen. en anders gooit hij het op niet meer weten. ik vrees dus dat hij weg komt met de moord :{
pi_119600618
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, stom...
Mensen die een vaste verkering hebben of getrouwd zijn gaan immers nooit vreemd.
Jasper was gelukkig getrouwd, waarom zou hij dit ooit doen?
Bedankt sarcasmo
  zondag 25 november 2012 @ 15:02:23 #266
124676 RobertoCarlos
pi_119600667
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:58 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Blijft altijd lastig, 10 jaar na de moord een link leggen met een andere zaak, dan moet er net een rechercheur zijn die denkt heeeeeeeeeeeeeeeeee
Dorpsgenoten mogen ook best eens wat zeggen lijkt me... Maar ja, het kan niet een van ons zijn..

quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:58 schreef Buster24 het volgende:
Overigens deel ik je mening dat het best zou kunnen dat Marianne vrijwillig is mee gegaan.
Ik zeg alleen dat dit ook een optie is
pi_119600758
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:59 schreef Alleskids het volgende:

[..]

ik vrees er wel voor ja ;( . dna alleen is dus niet voldoende. en zijn bek dicht houden heeft hij 13 jaar lang kunnen oefenen. en anders gooit hij het op niet meer weten. ik vrees dus dat hij weg komt met de moord :{
Mocht er sprake zijn van vrijspraak heeft hij geen leven meer in ieder geval.
pi_119600768
en Jasper heeft daarna ook nog ff de vingerafdrukken van Marianne (en Spencer) van de fiets afgeveegd maar wel zijn eigen sperma en andere DNA sporen achtergelaten, allemaal zo logisch
  zondag 25 november 2012 @ 15:06:15 #269
124676 RobertoCarlos
pi_119600794
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 15:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mocht er sprake zijn van vrijspraak heeft hij geen leven meer in ieder geval.
En dat komt dan door de media die hem al veroordeeld heeft en zijn naam vrijgeeft. Als hem wat overkomt dan is dat hun schuld
  zondag 25 november 2012 @ 15:08:00 #270
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_119600844
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 14:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En ik probeerde nu juist te voorkomen dat we de juridisch quasi-interessante tour op zouden gaan :P. Ik gaf alleen maar door wat die deskundige (ik dacht de OvJ zelf) aangaf: '1 bewijs is geen bewijs'.
Rechters zullen dan kijken naar andere indirecte aanwijzingen en deze man woont in de buurt, vertoonde terugkijkend opvallend gedrag na de moord (zowel door zijn vrienden als de politie geconstateerd) Daarbij lijkt het me, hoewel zijn advocaat dit niet direct uitspreekt een hint dat hij kennelijk ook niet geloofd in een andere dader. In de tussentijd zal door de verhoren en gesprekken het een en ander al wel meer concreet zijn geworden.
  zondag 25 november 2012 @ 15:10:12 #271
124676 RobertoCarlos
pi_119600937
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 15:08 schreef Graslul het volgende:

[..]

Rechters zullen dan kijken naar andere indirecte aanwijzingen en deze man woont in de buurt, vertoonde terugkijkend opvallend gedrag na de moord (zowel door zijn vrienden als de politie geconstateerd) Daarbij lijkt het me, hoewel zijn advocaat dit niet direct uitspreekt een hint dat hij kennelijk ook niet geloofd in een andere dader.
Micha Kat, ben jij daar? :{w :W
pi_119600994
Die complottheorieën :') niet te geloven.

Hoe durft men überhaupt te denken dat Marianne vrijwillig mee het weiland in is gegaan met
deze man. Het meisje moet doodsbang geweest zijn.
Zou er niet raar van opkijken als straks blijkt dat ze inderdaad bedreigd is. ik zou
ook geen kik durven te geven.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 25 november 2012 @ 15:12:59 #273
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_119601048
Maak jij je VMBO eerst maar een af. Je posts zijn van een dramatisch niveau.
pi_119601084
Zegt de persoon met zo'n profielnaam
  zondag 25 november 2012 @ 15:14:13 #275
124676 RobertoCarlos
pi_119601099
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 15:11 schreef Miam het volgende:
Hoe durft men überhaupt te denken dat Marianne vrijwillig mee het weiland in is gegaan met
deze man. Het meisje moet doodsbang geweest zijn.
En dat is dus de gevaarlijke tunnelvisie. Je moet simpelweg die mogelijkheid openhouden totdat je bewijzen hebt dat het niet zo was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')