abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119524230
Laatst las ik een oproep van een of ander "intellectueel" die opriep tot burgerlijke ongehoorzaamheid i.v.m. zijn persoonlijk onvrede tegenover de huidige regering etc.

Maar hoe kan je tegenwoordig in godsnaam nog burgelijk ongehoorzaam zijn? Je snijdt jezelf aan alle kanten in de vingers. Bij burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik aan,

-Belastingontduiking
-Frauderen
-Niet meer werken
-Autoriteiten niet meer erkennen

Maar dan houdt het ook wel op. Fijne vent die hiernaartoe opriep, die heeft waarschijnlijk zijn schaapjes al lang en breed op het droge. Maar de normale man kan volgens mij niet zonder zichzelf ten gronde te richten "Burgelijk ongehoorzaam" zijn.

Ligt het aan mij of is het heden ten dage door alle onzichtbare kettingen gewoon niet meer mogelijk om vrij te zijn. Gebonden door regels en formaliteiten. Als je er ook maar een beetje van afwijkt, zijn er geen vangnetten meer e.d.

Zonder al te veel uit te wijden over mijn persoonlijke visie op de hedendaagse maatschappij. Wat verstaan jullie onder burgelijke ongehoorzaamheid?
It was a business doing pleasure with you.
  donderdag 22 november 2012 @ 23:30:03 #2
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_119524296
Je hebt gelijk. Ik wil al jaren alles kort en klein slaan daar. Maar ja, zo werkt het niet.
040
  donderdag 22 november 2012 @ 23:31:15 #3
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_119524350
Ja, ik vind de maatschappij ook kut.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_119524392
Authoriteit :')
Helemaal super.
  donderdag 22 november 2012 @ 23:33:42 #5
381517 Zapata
held op sokken
pi_119524437
Ik steek wel eens een sigaret op op het perron..
Oh en openbare dronkenschap, wild plassen en zwart werken.

Dat was het dan alweer..
pi_119524540
Ik gooi mijn GFT afval soms weleens in de grijze bak.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  donderdag 22 november 2012 @ 23:36:26 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_119524549
Niet meer werken _O_ YES, mission accomplished..
pi_119524576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:33 schreef Zapata het volgende:

Dat was het dan alweer..
Ja, zover kom ik ook nog wel. Met een blik van "Wat?!" op het perron een peuk opsteken... :')
Maar goed, burgerlijke ongehoorzaamheid zal wel iets zijn voor ongewassen krakers ofzo :D Want ik zou niet inzien hoe ik burgerlijk ongehoorzaam kan zijn zonder mijn huidige levensstandaard te beinvloeden.

Het is echt alles of niets. Als zwerver zijnde, waarbij je al niet veel te verliezen hebt, kan je flink uit de ban springen. Maar als loonslaaf en een leven waarbij al hetgeen je leuk vind om te doen afhankelijk is van je loonslavenbaantje... is er weinig burgelijke ongehoorzaamheid bij.
pi_119524697
Ik steek uit principe door rood licht over, ook meteen een beetje yolo'en jeweet _O_
Nee maar ik ben het an sich wel met je eens, ik barst van het idealisme en de positiviteit maar als je in dit land ook maar een klein beetje van de norm afwijkt ben je meteen vogelvrij lijkt het wel, dus ik hou het ook bij loonslavernij totdat ik iets beters bedenk, maar ik sta wel elk moment van de dag te springen ervoor ;(
Ga weg
  donderdag 22 november 2012 @ 23:42:07 #10
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_119524803
Ja, dat zijn van die bokkenlullen die maar gewoon dingen roepen waarvan je denkt 'ach, dat lijkt me wel wat' maar als je er verder over gaat nadenken slaat het werkelijk waar helemaal nergens op.
Burgerlijke ongehoorzaamheid, die man is niet goed bij zijn bovenkamer, dan krijg je toestanden als we echt ongehoorzaam gaan zijn als in Syrië. Want dat is ongehoorzaamheid want de overheid slaat natuurlijk wel terug en zo kom je langzaam in een neerwaartse spiraal van geweld terecht. Een halfgare bokkenlul dus die man.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_119524866
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:39 schreef Nikmans het volgende:
Ik steek uit principe door rood licht over, ook meteen een beetje yolo'en jeweet _O_
Nee maar ik ben het an sich wel met je eens, ik barst van het idealisme en de positiviteit maar als je in dit land ook maar een klein beetje van de norm afwijkt ben je meteen vogelvrij lijkt het wel, dus ik hou het ook bij loonslavernij totdat ik iets beters bedenk, maar ik sta wel elk moment van de dag te springen ervoor ;(
Bij een lege kruising heb ik ook zoiets van... waar de fuck ben ik op aan het wachten? Kijk nog even gauw om mij heen voor potentiele agenten, maar rij dan wel gewoon door :') Anarchistisch he :P

Ja, over die norm. Het is echt een... hoe noem je dat... een gebaande weg? Die je moet nemen om tot een enigzins respectabel einddoel te komen. Loonslavernij is daarbij een vrijwel verplicht pad die je moet bewandelen. Dit is helaas bij mij van toepassing. Helaas geen entrepreneur die een gat in de markt uitbuit. Nee, ik ben maar een gemiddeld burger, met gemiddelde kwalificaties.
pi_119524959
Het kan wel, maar dan met heel veel mensen tegelijk.
Door bijv. massaal niet meer naar het werk te gaan, niet meer te tanken etc..

Maar daar zijn Nederlanders te soft voor, die kopen liever nog een pot vaseline.

Nederlanders :') :') :') :')
pi_119525077
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:46 schreef Miertje88 het volgende:

Maar daar zijn Nederlanders te soft voor, die kopen liever nog een pot vaseline.

Die random oproepen om bij een bepaald tankstation niet meer te gaan tanken enzo :')

Stakingen net zo. Met 100.000 man 2% loonsverhogen weten te bedingen. Waar gaat het over?
pi_119525490
Met een beetje creativiteit kun je nog wel een eind komen. :) Fight the system. ^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_119525498
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:49 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Die random oproepen om bij een bepaald tankstation niet meer te gaan tanken enzo :')

Stakingen net zo. Met 100.000 man 2% loonsverhogen weten te bedingen. Waar gaat het over?
En allemaal netjes op het Malieveld en dan komt de betreffende minister ook nog een speech doen, het meest anarchistische dat er dan nog uitkomt is wat halfzacht boe-geroep dat snel gesust wordt :')
Ga weg
pi_119525519
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
tse spiraal van gewe
In een spiraal van geweld kom je juist door altijd maar te blijven gehoorzamen. :)

Als meer mensen zich zouden verzetten roep je dat een halt toe. Zo erger ik mij mateloos aan mensen die bij al die achterlijke douanecontroles op het vliegveld niet laten merken dat ze er niet van gediend zijn dat vreemde mensen ongevraagd in hun tas kijken. Als iedereen die mensen die dat doen op de realiteit wijst en ze een kutgevoel geeft, zouden veel minder mensen er bereid toe zijn om dat 'werk' te doen. Ik vertel ze altijd even hoe ik erover denk. Als ze vragen of je het goed vindt dat ze door je spullen gaan zeg ik nee, en dan kijken ze je verbaasd aan. (Uiteindelijk heb je toch geen keus, dus om dat te vragen vind ik echt een kwestie van adding insult to injury.)

Ik heb het idee dat iedereen maar ja zegt omdat mensen weten dat ze toch geen keus hebben, maar vervolgens denken die simpele zielen die daar werken dat bijna iedereen toestemming geeft en het niet erg vindt (omdat er niets van gezegd wordt). Als je nee zegt moeten ze een of andere collega optrommelen en dat duurt wel even, die gaat dan alsnog door je spullen. Maar je kunt zo die paupers er wel op wijzen dat het triest is wat ze aan het doen zijn, en dat je op ze neerkijkt (dat laat ik altijd heel duidelijk merken).

Als meer mensen dit zouden doen zou zo'n controlesysteem niet zo makkelijk in stand gehouden worden denk ik, dat kan volgens mij alleen omdat iedereen het maar slaafs accepteert.

Dat is maar een klein voorbeeld, maar je moet niet zomaar opgeven. :)

Als ik drie flessen drank, vijf sloffen sigaretten, een kilo coke en twee revolvers mee wil nemen naar huis, wie is zo'n kansloze pauperambtenaar dan om zich daarmee te bemoeien? Optyfen en een echte baan zoeken graag. Ik worod gedwongen om jouw salaris te betalen en dan ga je me lastigvallen en je met mijn zaken bemoeien? Go fuck yourself and your bullshit uniform. :W :r

[ Bericht 23% gewijzigd door heiden6 op 23-11-2012 00:12:02 ]
pi_119525616
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:01 schreef Nikmans het volgende:

[..]

En allemaal netjes op het Malieveld en dan komt de betreffende minister ook nog een speech doen, het meest anarchistische dat er dan nog uitkomt is wat halfzacht boe-geroep dat snel gesust wordt :')
Haha, wat zeg je dat mooi. Dat is de aard van het beestje. We zijn eigenlijk maar een stel slecht geprogrammeerde programma's die bij het minste of geringste dat afwijkt van ons doel, ons laten crashen.
pi_119525680
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

In een spiraal van geweld kom je juist door altijd maar te blijven gehoorzamen. :)

Als meer mensen zich zouden verzetten roep je dat een halt toe. Zo erger ik mij mateloos aan mensen die bij al die achterlijke douanecontroles op het vliegveld niet laten merken dat ze er niet van gediend zijn dat vreemde mensen ongevraagd in hun tas kijken. Als iedereen die mensen die dat doen op de realiteit wijst en ze een kutgevoel geeft, zouden veel minder mensen er bereid toe zijn om dat 'werk' te doen. Ik vertel ze altijd even hoe ik erover denk. :)
Rare dingen zijn dat, net zoals bij het kopen van een paar biertjes bij de slijterij waar ze zo een age-checker hebben staan zien als een bron om een nutteloze "privacy" discussie op te starten. Het heeft in zekere zin als individu geen enkele zin om verzet te tonen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:07:11 #19
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_119525701
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:28 schreef Q.C.Passed het volgende:
Laatst las ik een oproep van een of ander "intellectueel" die opriep tot burgerlijke ongehoorzaamheid i.v.m. zijn persoonlijk onvrede tegenover de huidige regering etc.

Maar hoe kan je tegenwoordig in godsnaam nog burgelijk ongehoorzaam zijn? Je snijdt jezelf aan alle kanten in de vingers. Bij burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik aan,

-Belastingontduiking
-Frauderen
-Niet meer werken

Lukt de allochtonen in mijn wijk anders prima. Vraag hun eens om tips.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_119525784
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

Lukt de allochtonen in mijn wijk anders prima. Vraag hun eens om tips.
Ik ben het niet van plan, maar ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen. Hebben die lui speciale advocaten die alle mazen van de wet ineens wel als hapklare brokken kunnen presenteren ofzo. Bij alles wat ik probeer of bezwaar tegen aanteken, krijg ik nul op het rekest.

Zelfs bij het aanvragen van een parkeervergunning faal ik hard, terwijl dik 50% van de beschikbare parkeerplaatsen leeg zijn, om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.
pi_119525925
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als meer mensen zich zouden verzetten roep je dat een halt toe. Zo erger ik mij mateloos aan mensen die bij al die achterlijke douanecontroles op het vliegveld niet laten merken dat ze er niet van gediend zijn dat vreemde mensen ongevraagd in hun tas kijken. Als iedereen die mensen die dat doen op de realiteit wijst en ze een kutgevoel geeft, zouden veel minder mensen er bereid toe zijn om dat 'werk' te doen. Ik vertel ze altijd even hoe ik erover denk. Als ze vragen of je het goed vindt dat ze door je spullen gaan zeg ik nee, ne dan kijken ze je verbaasd aan. Uiteindelijk heb je toch geen keus, dus om dat te vragen vind ik echt een kwestie van adding insult to injury. Ik heb het idee dat iedereen maar ja zegt omdat mensen weten dat ze toch geen keus hebben, maar vervolgens denken die simpele zielen die daar werken dat ze van iedereen toestemming hebben omdat ze ja zeggen. Als je nee zegt mmoeten ze een of andere collega optrommelen en dat duurt wel even, die gaat dan alsnog door je spullen en ze raken geïrriiteerd. als meer mensen dit zoudne doen zou dat systeem niet zo makkelijk in stand gehouden worden denk ik, dat is alleen omdat iedereen het maar slaafs accepteert.
De reden dat mensen gewoon ja zeggen, is zodat je er sneller doorheen bent, maar jij bent blijkbaar dus een van die eikels die de boel bij bagage-controles ophouden, omdat je zonodig lekker even tegendraads wilt doen. Beter flikkeren ze je meteen het vliegveld uit.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:15:49 #22
287380 TrippleDistilled
Shoot his horse, Siete Leguas
pi_119525983
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:37 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Ja, zover kom ik ook nog wel. Met een blik van "Wat?!" op het perron een peuk opsteken... :')
Maar goed, burgerlijke ongehoorzaamheid zal wel iets zijn voor ongewassen krakers ofzo :D Want ik zou niet inzien hoe ik burgerlijk ongehoorzaam kan zijn zonder mijn huidige levensstandaard te beinvloeden.

Het is echt alles of niets. Als zwerver zijnde, waarbij je al niet veel te verliezen hebt, kan je flink uit de ban springen. Maar als loonslaaf en een leven waarbij al hetgeen je leuk vind om te doen afhankelijk is van je loonslavenbaantje... is er weinig burgelijke ongehoorzaamheid bij.
"Als ... zijnde" :')
Mijn Schilt ende betrouwen
Sijt ghy, o Godt mijn Heer,
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
pi_119525990
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:06 schreef Q.C.Passed het volgende:
ussie op te starten. Het heeft in zekere zin als individu gee
Het probleem is juist dat iedereen zo'n mentaliteit heeft als jij.

Ik doe daar dus echt niet aan mee, zulke onzin. Kijk, als zo'n ondernemer daar uit zichzelf mee komt dan respecteer ik dat natuurlijk, maar al die achterlijke regels die opgelegd worden door de overheid heb ik echt volledig schijt aan. Er zijn natuurlijk wel wat praktische beperkingen maar je kunt wel wat doen. Om nou ihelemaal voorover te bukken bij het minste of geringste, nee dank je.

Het voorbeeld wat ik net geef is iets waar je zelf geen hinder van ondervindt, tenzij je er moeite mee hebt dat een paar van die kansloze ambtenaren je moeilijk aan kijken en aan je kop gaan zeuren, maar ik lach ze gewoon uit en laat merken dat ik geen respect voor ze heb. Wat denk je dat er zou gebeuren als 75% van de mensen die daar langs moet zo doet? Dan nemen er een heleboel ontslag, en misschien worden de processen wel aangepast omdat het anders te lang duurt en te veel geld gaat kosten etc. En al haalt het praktsch niets uit, je hebt toch ook principes? :)
pi_119526015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:14 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

De reden dat mensen gewoon ja zeggen, is zodat je er sneller doorheen bent, maar jij bent blijkbaar dus een van die eikels die de boel bij bagage-controles ophouden, omdat je zonodig lekker even tegendraads wilt doen. Beter flikkeren ze je meteen het vliegveld uit.
Ja, ik ben zo iemand die niet meteen voorover bukt, wees maar blij dat er nog mensen zijn die dat niet doen anders was het allemaal nog veel erger met zulke dingen. :)

Het is dan jammer die paar rminuten tijd die het kost, als je altijd alleen maar uitgaat van wat nu even het meest comfortabel is dan ben je well heel makkelijk te manipuleren en onderdrukken.
pi_119526033
quote:

Dat was het dan alweer..
Ja en dan daar nooit voor opgepakt te worden, zonder boetes. :)
pi_119526080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, ik ben zo iemand die niet meteen voorover bukt, wees maar blij dat er nog mensen zijn die dat niet doen anders was het allemaal nog veel erger met zulke dingen. :)
Ik vind de manier waarop je denkt wel relaxt. Ik begin steeds meer vraagtekens te plaatsen bij zaken die ik tegenkom en verken de mogelijkheden met betrekking tot de invloed die ik kan uitoefenen op de situatie die zich op dat moment voordoet.
pi_119526126
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Goeie ninja-edit. :7
Denk je nou echt dat je enige invloed hebt op dit soort dingen door de anti-establishment figuur uit te gaan hangen? Je wekt alleen maar irritatie op en mensen zien meteen dat je sociaal niet echt capabel bent. Maar goed, misschien hunker je gewoon graag naar aandacht. In dat geval: ga ervoor. ^O^
Nergens voor nodig.
pi_119526185
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:20 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat je enige invloed hebt op dit soort dingen door de anti-establishment figuur uit te gaan hangen? Je wekt alleen maar irritatie op en mensen zien meteen dat je sociaal niet echt capabel bent. Maar goed, misschien hunker je gewoon graag naar aandacht. In dat geval: ga ervoor. ^O^
Ik heb er eigenlijk alleen maar respect voor, in ieder geval als het uit puur idealisme is _O_
Ga weg
pi_119526219
quote:

[..]

Zoals ik al zei, ook al haalt het niets uit wat ik als persoon doe, dan doe ik het nog uit principe en ik vind het jammer dat de meeste mensen te veel op zoek zijn naar sociale goedkeuring en daarom maar volgzaam zijn. Maar jij zou dus achterin de bus gaan zitten vanwege je huidskleur als je dat opgedragen wordt, omdat je anders irritatie opwekt. Rosa Parks was gewoon een aandachtshoer. Weten we dat ook weer.

En bedankt, na negen jaar Fok! weet ik wel wanneer ik een ninja-edit moet maken. :D
pi_119526250
quote:

[..]

Alsjeblieft. Het is echt zo makkelijk om personen die vraagtekens bij procedures zetten te bestempelen als sociaal incapabel.

Als we toch aan het stempelen zijn, is jouw perceptie van "sociaal capabel" overal maar ja en amen op zeggen?
pi_119526298
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ook al haalt het niets uit wat ik als persoon doe, dan doe ik het nog uit principe en ik vind het jammer dat de meeste mensen te veel op zoek zijn naar sociale goedkeuring en daarom maar volgzaam zijn. Maar jij zou dus achterin de bus gaan zitten vanwege je huidskleur als je dat opgedragen wordt, omdat je anders irritatie opwekt. Rosa Parks was gewoon een aandachtshoer. Weten we dat ook weer.

En bedankt, na negen jaar Fok! weet ik wel wanneer ik een ninja-edit moet maken. :D
Rosa Parks gaan vergelijken met een puberale relnicht :')
pi_119526308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Maar jij zou dus achterin de bus gaan zitten vanwege je huidskleur als je dat opgedragen wordt, omdat je anders irritatie opwekt. Rosa Parks was gewoon een aandachtshoer. Weten we dat ook weer.

Ja.
Lekker boeiend waar je zit. :')
Nergens voor nodig.
pi_119526380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Rosa Parks gaan vergelijken met een puberale relnicht :')
Verzet tegen een immoreel systeem. Rosa Parks was ook geen grote held die iets bijzonders heeft gedaan, maar gewoon iemand die weigerde voorover te bukken.

It was not pre-arranged. It just happened that the driver made a demand and I just didn't feel like obeying his demand. I was quite tired after spending a full day working."
pi_119526393
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:25 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Alsjeblieft. Het is echt zo makkelijk om personen die vraagtekens bij procedures zetten te bestempelen als sociaal incapabel.

Als we toch aan het stempelen zijn, is jouw perceptie van "sociaal capabel" overal maar ja en amen op zeggen?
Met sociaal incapabel doelde ik op zijn voorbeeld. Dat is inderdaad wat ik denk als ik iemand zie, die de boel staat op te houden en totaal geen rekening houdt met z'n omgeving. Hoe wilde jij het dan noemen? Asociaal kan ook nog.
Nergens voor nodig.
pi_119526397
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:27 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Ja.
Lekker boeiend waar je zit. :')
Dat is ook echt de essentie, ja, de plek waar je zit. :Z
pi_119526413
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is ook echt de essentie, ja, de plek waar je zit. :Z
Tsja, moet je niet met zo'n kromme vergelijking komen.
Nergens voor nodig.
pi_119526456
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:30 schreef Hugh_Myron het volgende:
daad wat ik denk als ik iemand zie, die de boel staat op te houden en totaal geen rekening houdt met z'n omgeving. Hoe wilde jij het dan noe
Dat vind ik juist van mensen die maar alles accepteren omdat ze niet tien minuten kwijt willen zijn. Ik vind dat heel egocentrisch en gemakzuchtig, die mensen houden geen rekening met de gevolgen van hun gedrag. Als iedereen zich zo opstelt wordt het steeds erger, omdat iedereen weigert op te komen voor zijn of haar rechten. :)
pi_119526468
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Verzet tegen een immoreel systeem. Rosa Parks was ook geen grote held die iets bijzonders heeft gedaan, maar gewoon iemand die weigerde voorover te bukken.

It was not pre-arranged. It just happened that the driver made a demand and I just didn't feel like obeying his demand. I was quite tired after spending a full day working."
Rosa Parks was iemand die zich verzette tegen ongelijkheid, het verband tussen haar daad en jouw puberale relgedrag ontgaat me volkomen.
pi_119526503
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:31 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Tsja, moet je niet met zo'n kromme vergelijking komen.
Vergelijking was prima, sterker nog, waar je moet ztten in de bus is nog minder belangrijk dan iets niet mee mogen nemen van de ene plek naar de andere en je moeten onderwerpen aan privacyschending en controle. Het gaat erom dat je niet zomaar alles klakkeloos moet pikken omdat het nu eenmaal zo is, en je geen zin hebt in enkele minuten oponthoud of wat irritatie in jouw richting. :)
pi_119526533
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:33 schreef Kansenjongere het volgende:

Rosa Parks was iemand die zich verzette tegen ongelijkheid, het verband tussen haar daad en jouw puberale relg
Dat is alleen maar hoe wij dat nu zien, indertijid was ze ook maar gewoon iemand die volgens de meeste mensen in de bus onnodig oponthoud veroorzaakte omdat ze zo nodig wilde zeiken over waar ze wel en niet mocht zitten. Toevallig is dat een hype geworden en is het in de geschiedenisboeken gekomen, maar het is gewoon een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid en van verzet tegen onrecht op heel kleine schaal waarvan veel mensen denken dat het toch niets uithaalt.
pi_119526550
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat vind ik juist van mensen die maar alles accepteren omdat ze niet tien minuten kwijt willen zijn. Ik vind dat heel egocentrisch en gemakzuchtig, die mensen houden geen rekening met de gevolgen van hun gedrag. Als iedereen zich zo opstelt wordt het steeds erger, omdat iedereen weigert op te komen voor zijn of haar rechten. :)
Kwestie van hoe je het bekijkt, denk ik dan maar.
Als jij je zo graag op ieder moment van de dag op je rechten wilt beroepen, gewoon puur omdat het kan en omdat je denkt dat het misschien wel iets uithaalt, ga vooral je gang. Ik heb zelf wel betere dingen te doen.
Nergens voor nodig.
pi_119526554
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is alleen maar hoe wij dat nu zien, indertijid was ze ook maar gewoon iemand die volgens de meeste mensen in de bus onnodig oponthoud veroorzaakte omdat ze zo nodig wilde zeiken over waar ze wel en niet mocht zitten. Toevallig is dat een hype geworden en is het in de geschiedenisboeken gekomen, maar het is gewoon een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid en van verzet tegen onrecht op heel kleine schaal waarvan veel mensen denken dat het toch niets uithaalt.
Je hebt er dus helemaal niets van begrepen :')
pi_119526579
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:37 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Kwestie van hoe je het bekijkt, denk ik dan maar.
Als jij je zo graag op ieder moment van de dag op je rechten wilt beroepen, gewoon puur omdat het kan en omdat je denkt dat het misschien wel iets uithaalt, ga vooral je gang. Ik heb zelf wel betere dingen te doen.
Met die mentaliteit komen we natuurlijk helemaal nergens. :)
pi_119526587
quote:
Nee hoor, doe er maar eens wat onderzoek naar.
pi_119526606
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Met die mentaliteit komen we natuurlijk helemaal nergens. :)
Tot zover heb ik ook nog niet meegemaakt dat we met een mentaliteit als de jouwe wel ergens komen. Dus tot die tijd...
Nergens voor nodig.
pi_119526618
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:41 schreef Hugh_Myron het volgende:
over heb ik ook nog niet meegemaakt dat we met een mentaliteit als de jouwe wel ergens kom
Vergeet je vaseline niet. :)
pi_119526629
quote:

-Belastingontduiking
-Frauderen
-Niet meer werken

Maar dan houdt het ook wel op. Fijne vent die hiernaartoe opriep, die heeft waarschijnlijk zijn schaapjes al lang en breed op het droge. Maar de normale man kan volgens mij niet zonder zichzelf ten gronde te richten "Burgelijk ongehoorzaam" zijn.

Ligt het aan mij of is het heden ten dage door alle onzichtbare kettingen gewoon niet meer mogelijk om vrij te zijn. Gebonden door regels en formaliteiten. Als je er ook maar een beetje van afwijkt, zijn er geen vangnetten meer e.d.

Zonder al te veel uit te wijden over mijn persoonlijke visie op de hedendaagse maatschappij. Wat verstaan jullie onder burgelijke ongehoorzaamheid?
kan wel, bijstand in en keihard zwartwerken. Alleen heeft onze nazistaat maatregelen helaas.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_119526632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee hoor, doe er maar eens wat onderzoek naar.
Ik ben erg benieuwd welke bronnen je me aanraadt die me ervan zouden moeten overtuigen dat er eigenlijk bar weinig verschil is tussen de strijd tegen rassenongelijkheid en de houding "Boehoehoe, ik vind deze regel stom en daarom ga ik de boel lopen traineren, dat zal ze leren".
pi_119526641
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het lijkt wel of niemand meer de tijd neemt bepaalde cruciale zaken te beseffen. Lekker meegaan met de stroming zonder jezelf af te vragen... waarom? Het kan bij sommigen (onder andere bij mij) leiden tot onnodig pijnigen van je brein.

Maar ik ben momenteel in een staat waarin ik mij serieus afvraag, wat is de zin van meegaan in het algemeen geaccepteerde manier van leven. Soms wil ik gewoon als een schaapje meegaan met de stroming, maar ik ben wanhopig op zoek naar een manier om te streven naar geluk, omdat ik gewoonweg niet begrijp wat inhoudelijk nou de zin is om hiermee verder te gaan. Het lijkt wel alsof ik gevangen ben in een onzichtbare kooi, waar ik continu tegen aan het vechten ben. Met tranen in mijn ogen, met vertroebeling in mijn zicht op de toekomst.. vraag ik mij af waarom ik doe wat ik op het moment aan het doen ben.
pi_119526644
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd welke bronnen je me aanraadt die me ervan zouden moeten overtuigen dat er eigenlijk bar weinig verschil is tussen de strijd tegen rassenongelijkheid en de houding "Boehoehoe, ik vind deze regel stom en daarom ga ik de boel lopen traineren, dat zal ze leren".
:')
pi_119526677
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:43 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Het lijkt wel of niemand meer de tijd neemt bepaalde cruciale zaken te beseffen. Lekker meegaan met de stroming zonder jezelf af te vragen... waarom? Het kan bij sommigen (onder andere bij mij) leiden tot onnodig pijnigen van je brein.

Maar ik ben momenteel in een staat waarin ik mij serieus afvraag, wat is de zin van meegaan in het algemeen geaccepteerde manier van leven. Soms wil ik gewoon als een schaapje meegaan met de stroming, maar ik ben wanhopig op zoek naar een manier om te streven naar geluk, omdat ik gewoonweg niet begrijp wat inhoudelijk nou de zin is om hiermee verder te gaan. Het lijkt wel alsof ik gevangen ben in een onzichtbare kooi, waar ik continu tegen aan het vechten ben. Met tranen in mijn ogen, met vertroebeling in mijn zicht op de toekomst.. vraag ik mij af waarom ik doe wat ik op het moment aan het doen ben.
Ik heb elke dag wel eens de gedachte: er komt een dag dat ik gewoon niet meer aan meedoe. Flikker maar op met je belasting, als je aanbelt doe ik deur niet open. Ineens heb je het, je wordt kamper!
pi_119526706
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:45 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ik heb elke dag wel eens de gedachte: er komt een dag dat ik gewoon niet meer aan meedoe. Flikker maar op met je belasting, als je aanbelt doe ik deur niet open. Ineens heb je het, je wordt kamper!
Doe er eens wat mee in plaats van het alleen te denken, probeer wat geld zwart te verdienen en vertel die mensen bij de belastingdienst de waarheid (dat het dieven zijn). :)
pi_119526768
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Doe er eens wat mee in plaats van het alleen te denken, probeer wat geld zwart te verdienen en vertel die mensen bij de belastingdienst de waarheid (dat het dieven zijn). :)
Het lijkt me dat jij juist de dief bent, ervan uitgaande dat het merendeel keurig hun belasting betaalt.
Zoals ik al zei, het is maar hoe je het bekijkt. Jammer dat je algehele visie op de hedendaagse samenleving een beetje krom is.
Nergens voor nodig.
pi_119526880
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:51 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Het lijkt me dat jij juist de dief bent, ervan uitgaande dat het merendeel keurig hun belasting betaalt.
Zoals ik al zei, het is maar hoe je het bekijkt. Jammer dat je algehele visie op de hedendaagse samenleving een beetje krom is.
Je hebt denk ik last van het stockholmsyndroom.
pi_119526900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je hebt denk ik last van het stockholmsyndroom.
Je bent ook een amateurpsycholoog, zie ik.
Nergens voor nodig.
pi_119526903
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dan sluiten die slavendrijvers uit Den Haag me op. We moeten het samen organiseren.
pi_119526907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:00 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Je bent ook een amateurpsycholoog, zie ik.
Van alle markten thuis. :)

Belasting is afpersing.
pi_119526925
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Belasting is afpersing.
:')
Nergens voor nodig.
pi_119526960
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:00 schreef b4kl4p het volgende:
Dan sluiten die slavendrijvers uit Den Haag me op. We moeten het samen organiseren.
Ja, dat zou wel beter zijn, maar de meeste mensen hebben een slavenmentaliteit, en zijn de weg kwijt door heel veel propaganda.
pi_119526978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, dat zou wel beter zijn, maar de meeste mensen hebben een slavenmentaliteit, en zijn de weg kwijt door heel veel propaganda.
Ja inderdaad, de propaganda motor vertelt mensen dat ze "moeten" werken koste wat het kost. Weet je wat ik doe, ik huur een huis en betaal gewoon geen alleen de borg. Wat dan? Daarna de bijstand in, lekker zwartwerken en gaan.
pi_119526989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:05 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja inderdaad, de propaganda motor vertelt mensen dat ze "moeten" werken koste wat het kost. Weet je wat ik doe, ik huur een huis en betaal gewoon geen alleen de borg. Wat dan? Daarna de bijstand in, lekker zwartwerken en gaan.
Door uit de staatsruif te vreten ben je onderdeel van het probleem. :)

Houd je eigen broek op en probeer de parasieten te ontwijken. ^O^
pi_119527001
Maar ik ben al een beetje burgerlijk ongehoorzaam. Ik heb hier namelijk zo'n klein stinktuintje met 2 pollen onkruid dat geen hond ziet. En nu is die stichtingsjaak over de piss omdat ik weiger s avonds op mijn knietjes dat onkruid te gaan zitten verwijderen met dit stinkweer. Nu dreigen ze me, al aangetekend een of andere hovenier te gaan sturen voor 100 euro.

Lijkt me wel wat, zo'n gratis tuinman.
pi_119527016
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Door uit de staatsruif te vreten ben je onderdeel van het probleem. :)

Houd je eigen broek op en probeer de parasieten te ontwijken. ^O^
Daar heb je gelijk in, het versnelt alleen de politieke ellende wel. Hoe meer ze weer moeten gaan verhalen op dat trosje trotse belastingbetalers hoe pissiger die ook worden. Totdat de tweede kamer alleen nog maar kan vergaderen over de kleur deurmat er bij het gebouw moet komen te liggen.

Kost ze ook een maand waarschijnlijk maar a la.
pi_119527027
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:07 schreef b4kl4p het volgende:
Maar ik ben al een beetje burgerlijk ongehoorzaam. Ik heb hier namelijk zo'n klein stinktuintje met 2 pollen onkruid dat geen hond ziet. En nu is die stichtingsjaak over de piss omdat ik weiger s avonds op mijn knietjes dat onkruid te gaan zitten verwijderen met dit stinkweer. Nu dreigen ze me, al aangetekend een of andere hovenier te gaan sturen voor 100 euro.

Mensen die je gaan vertellen hoe jouw tuin eruit moet zien... het gore lef van zulke mensen om zich daarmee te bemoeien. 8)7
pi_119527031
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Belasting is afpersing.
De enige manier om het te overleven is, zeepje oprapen, kont omhoog en je van alle kanten keihard laten nemen.

Hehehehehe, ietwat overdreven wellicht. Maar goed, zo eerst maar gaan slapen en opstaan op een tijdstip waarvan de baas denkt dat dat de juiste tijd is om op te staan. Om je vervolgens weer een traject aan te meten waarvan de arbo denkt dat dat de juiste is.

Je kan niet ontsnappen van de grip die de maatschappij op je heeft. Peer pressure begint zo langzamerhand gemeengoed te worden en de enige remedie is "Wave and smile motherfucker" Laat je maar uitbuiten als slaaf en verwacht vooral niet om erkend te worden voor het mens dat je bent. Nee, laat het personeelsnummer voor je spreken en richt je op je rechten als werknemer om de tijd door te komen.
pi_119527041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:09 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, het versnelt alleen de politieke ellende wel. Hoe meer ze weer moeten gaan verhalen op dat trosje trotse belastingbetalers hoe pissiger die ook worden. Totdat de tweede kamer alleen nog maar kan vergaderen over de kleur deurmat er bij het gebouw moet komen te liggen.

Kost ze ook een maand waarschijnlijk maar a la.
Ja ok, dat is wel zo, en het systeem saboteren is op zich een nobel streven. Hoe eerder het afbrokkelt hoe beter. Maar elke cent die jij van de staat krijgt is van iemand anders gestolen (door belasting, staatsschuld of inflatie, de enige drie manieren dat de overheid aan geld kan komen).
pi_119527054
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:10 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

De enige manier om het te overleven is, zeepje oprapen, kont omhoog en je van alle kanten keihard laten nemen.

Hehehehehe, ietwat overdreven wellicht. Maar goed, zo eerst maar gaan slapen en opstaan op een tijdstip waarvan de baas denkt dat dat de juiste tijd is om op te staan. Om je vervolgens weer een traject aan te meten waarvan de arbo denkt dat dat de juiste is.

Je kan niet ontsnappen van de grip die de maatschappij op je heeft. Peer pressure begint zo langzamerhand gemeengoed te worden en de enige remedie is "Wave and smile motherfucker" Laat je maar uitbuiten als slaaf en verwacht vooral niet om erkend te worden voor het mens dat je bent. Nee, laat het personeelsnummer voor je spreken en richt je op je rechten als werknemer om de tijd door te komen.
Sterkte. En welterusten. :)
  vrijdag 23 november 2012 @ 01:13:51 #68
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_119527062
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:07 schreef b4kl4p het volgende:
Zo gratis is die tuinman niet hoor, die mag je echt zelf betalen, met z'n woekerprijzen..
En betaal je niet, dan sturen ze gewoon een deurwaarder op je dak, en in het ergste geval gooien ze je je huis uit..
pi_119527069
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mensen die je gaan vertellen hoe jouw tuin eruit moet zien... het gore lef van zulke mensen om zich daarmee te bemoeien. 8)7
Ja, mooie is dat ik die kerel even mee naar buiten heb genomen en hem de tuin van de buren heb laten zien. Ik ben de enige met tegels, de rest heeft doorstruiken zo groot dat de achterdeur niet meer open kan.

Als hij zich ergert aan die twee polletjes, trekt ie ze er zelf toch uit. Hij is ook een half uur op de koffie geweest om te vertellen dat het hooguit een kwartiertje werk is. Wel schappelijke vent, maar van mijn part planten ze me daar ook een mooie doornstruik. Er komt daar toch geen zon.
pi_119527095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja ok, dat is wel zo, en het systeem saboteren is op zich een nobel streven. Hoe eerder het afbrokkelt hoe beter. Maar elke cent die jij van de staat krijgt is van iemand anders gestolen (door belasting, staatsschuld of inflatie, de enige drie manieren dat de overheid aan geld kan komen).
Dat is waar, en dat is niet de instelling die je moet hebben. Dan krijgen we burgeroorlog met de tanks van de dictatuur tegen ons. Niet handig.
pi_119527104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:13 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zo gratis is die tuinman niet hoor, die mag je echt zelf betalen, met z'n woekerprijzen..
En betaal je niet, dan sturen ze gewoon een deurwaarder op je dak, en in het ergste geval gooien ze je je huis uit..
Dan doe ik de deur niet open. :)
pi_119527346
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:17 schreef b4kl4p het volgende:
Dan doe ik de deur niet op
pi_119527366
- Ja laten we lekker geen belasting meer betalen! Dat heeft in Griekenland ook zo goed gewerkt!
- Ja laten we stoppen met werken! Dan zijn de supermarkten morgen leeg en valt de stroom uit! CHAOSS!
- Ja laten we alle politieagenten in elkaar stompen! Er is toch niks meer te stelen!

CHAOOOS! ANARCHIEE! KUTWOUTEN!! FUCK THE SYSTEM!
pi_119527373
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:51 schreef hearmeout het volgende:
- Ja laten we lekker geen belasting meer betalen!
^O^
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:35:34 #75
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_119534478
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Vergelijking was prima, sterker nog, waar je moet ztten in de bus is nog minder belangrijk dan iets niet mee mogen nemen van de ene plek naar de andere en je moeten onderwerpen aan privacyschending en controle. Het gaat erom dat je niet zomaar alles klakkeloos moet pikken omdat het nu eenmaal zo is, en je geen zin hebt in enkele minuten oponthoud of wat irritatie in jouw richting. :)
Eens.
pi_119536571
Vroeger was het altijd heel simpel. Als je meer uitkering wou ging je een paar ambtenaren bedreigen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_119539109
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:46 schreef HSG het volgende:
ger was het altijd heel simpel. Als je meer uitkering wou ging je een paar ambtenaren bedreigen.
pi_119549654
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:46 schreef Miertje88 het volgende:

vrijdag 23 november 2012 @ 20:17:56 #79
388816 Haantje_pappie
toradora is lekker
pi_119550686
Ik ben een brave burger alleen rij ik wel elke dag scooter zonder helm en op fietspad stoer he?
ik ben haar vriend
pi_119590286
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119590317
Zwart rijden met de trein. :P
pi_119590684
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 02:15 schreef psaexorp het volgende:
Het punt van burgelijke ongehoorzaamheid is, dat hoe meer je op het spel zet, hoe meer repressie je kan verwachten, maar ook dat je meer succes hebt.
Wat bedoel je hiermee? Is niet helemaal duidelijk.

quote:
Als je je burgelijke gehoorzaamheid altijd combineert met een mooi verhaal en weet op welke grondwetten je je kan beroepen, kan je ermee wegkomen. Maar soms moet je er echt voor knokken en dan moet je wellicht via rechtzaken je gelijk halen.
Je achter wetten verschuilen vind ik geen burgerlijke ongehoorzaamheid.

quote:
De politie probeert altijd informatie uit je te vissen, en er zijn er nogal wat die met een aardig staaltje bluffen, sigaren uit eigen doos en met ''betrokkenheid'' mensen over een streep trekken die ze niet willen overgaan. Een agent handelt uit maatschappelijk belang, dus die kan het over het algemeen geen kont interesseren als jij met een indivueel protest komt aanwaaieren. daarentegen wordt het wel weer interessant als je handelt vanuit een groter geheel. (aka idealisme) Daarmee handel je vanuit hetzelfde doeleinde als de agent, namelijk de maatschappij, waardoor een discussie kan ontstaan, en dus mogelijkheid is op verandering.
Agenten handelen uit maarschappelijik belang? Wtf? De politie is de sterke arm van de staat, een criminele organisatie.

quote:
Mensen die met het met ''moeilijk doen'' bestempelen als je niet alles als zoete koek slikt, zijn dezelfde slag mensen die geen kut hebben gedaan bij de jodenvervolging, en nog steeds geen kut doen bij het huidige asielbeleid.
Eens.

quote:
Ik heb goed nieuws, het is wel degelijk mogelijk om vrijer te zijn dan je nu leeft, wat inhoudt;
Het verwerpen / ondermijnen van wat jij onrechtvaardigt vindt. Daarvoor moet je wel risico gaan nemen, en uit je huidige omgeving ontsnappen. Liever vrij sterven dan op de knietjes in het criminaliseringsbeleid van het Koninkrijk der Nederlanden.[/spoiler]
Je wordt er misschien zelf niet direct beter van als je je verzet, maar dat hoeft ook niet altijd het uitgangspunt te zijn van je beslissingen. :)

Alles maar accepteren alleen om directe nadelige gevolgen voor jezelf te voorkomene, daar is een maatschappij nog nooit beter van geworden. :) Soms kan iets je in de problemen brengen, maar moet je het toch doen. ^O^
  Forum Admin zondag 25 november 2012 @ 08:24:49 #83
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_119591259
Burgerlijke ongehoorzaamheid is zeg maar het #yolo van de jaren 60, om het in perspectief te plaatsen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 25 november 2012 @ 10:32:26 #84
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_119592208
Opzich wel eens met heiden6. Alleen het stoppen van belasting betalen zie ik niet zo snel gebeuren. Heiden, ga de politiek in. Serieus advies. Want alleen zo kan je wat doen aan de maatschappij.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_119592226
quote:

Dat was het dan alweer..
Doe daar ook geen ID bij en ik ben het 100% met je eens ^O^
pi_119592233
quote:
Ligt het aan mij of is het heden ten dage door alle onzichtbare kettingen gewoon niet meer mogelijk om vrij te zijn
Juist daarom moet men burgerlijk ongehoorzaam zijn.
pi_119592247
Burgerlijk ongehoorzaam zijn in een land waar de overheid alles voor iedereen regelt en als je wilt kan je van de wieg tot de dood niet werken en toch inkomen krijgen. :')
pi_119602819
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 03:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Is niet helemaal duidelijk.

Hoe minder moeite je het kost om je te verzetten, hoe minder je ervoor beloond gaat worden

een lintje tegen kanker, kost 1 euro, wellicht 3 minuten van je tijd, maar je bereikt er geen kut mee. niemand die ondertussen weet welk lintje voor wat staat, en niemand die er meer over te weten komt. totaal ineffectief

Een demonstratie is dan al ietstjes effectiever, maar je moet er een dag voor uittrekken en loopt kans dat de politie je als piñata gaat gebruiken en evt arresteert, maar je draagt wel uit dat je tegen iets bent, bent met lotgenoten, en maakt wellicht hier en daar wat mensen van bewust. kleine kans dat mensen actief mee gaan doen, maar ze krijgen de booschap mee als je het goed doet.

Een jaar lang opletten met wat je koopt (of langer), door bijv standaard niks meer te kopen van iets wat je niet aanstaat. ik neem hier israel hier als voorboold (omdat ik laatst een docu over hun wanpraktijken heb gezien) Het kost je alleen meer tijd/moeite door het gehele jaar, en wellicht in de beginfase om de juiste keuze te maken in de boycotkeuze. Alle producten met streepjescode die beginnen met de cijfers 729 zijn van Israël, weg ermee, die komen mijn winkelwagen niet meer in. Hiermee pak je een land bij zijn portemonnee en als je het goed doet krijg je een bedrijf / land op zijn knieën. Schulden kunnen jou op je knieën krijgen, maar dat werkt ook de andere kant op.

Er zijn natuurlijk meer methodes, maar ik zie geen reden om die te posten aangezien het internet niet vrij is. Ook in nederland word je vastgezet voor een mening die niet binnen het beleidskader past, waare het minder duidelijk zichtbaar gebeurt. facebook is al aanleiding gebruikt voor het toepassen van maatregelen in de vorm van huiszoekingen e.d, dus waarom zou ik dit hier op fok gaan zetten?

quote:
[..]

Je achter wetten verschuilen vind ik geen burgerlijke ongehoorzaamheid.

Hoezo niet? Niets leuker om beleid te dwarsbomen met regels vanuit dat eigen beleid. .Heel wat groeperingen zijn hiermee weg gekomen omdat instanties die ze hadden gestopt door middel van arrestatie, hun eigen beleid overtraden door middel van bijvoorbeeld afluisteren, uitlokking etcetera.

quote:
[..]

Agenten handelen uit maatschappelijk belang? Wtf? De politie is de sterke arm van de staat, een criminele organisatie.

Dat hang natuurlijk van je interpretatie af, ware het niet dat ik nog een stuk kinderlijke naïviteit in me heb die gelooft in dat het goed kan komen. ik ben het met je eens dat er aardig wat corrupte figuren in de wereld rondwandelen, maar ben me ook op de hoogte van redelijke agenten, al zijn het er zo verdomde weinig.
Ik zal even een stukje quoten uit een boek wat ik aan het lezen ben, wat heel toevallig inspringt over het hele gebeuren van strafrecht, en dus relevant aan dit topic van burgerlijke ongehoorzaamheid;

het antwoord op de vraag waarom de overheid de gedragingen burgers soms wel en soms niet poogt te reguleren met formele sancties hangt mede samen met het perspectief dat wordt gebruikt. Achtereenvolgens zullen de volgende drie perspectieven worden behandelt, die alle drie betrekking hebben op het (straf)recht en de samenleving waarbinnen dat (straf)recht geldt, te weten het consensus perspectief, het pluralistisch perspectief en het conflicts perspectief. (zie Hebberecht, 1985)
Wetten worden door sommige criminologen gezien als het resultaat van consensus, van onderlinge overeenstemming over de regels die anders moeten worden vastgelegd en worden gehandhaafd. Uitgangspunt is dat de samenleving goed geïnteresseerd is en dat de burgers het in principe eens zijn over wat goed is en wat kwaad, en dat er straf moet volgen als die regels niet in acht worden genomen.
In dit verband wordt vrijwel altijd de naam van de socioloog Emile Durkheim genoemd. Hij zag strafbaarstellingen als de weerspiegeling van wat hij het collectieve bewustzijn noemde. (Durkheim, 1985) In het consensusperspectief werkt de staat als instrument om de gedeelde moraal ten uitdrukking te brengen. De strafwetgever is slechts de vertaler van de gemeenschappelijke onderschreven waarden. Deze opvatting over (straf)rechten samenleving wordt wel geassocieerd met conservatieve politieke stromingen.

Het pluralistisch perspectief gaat er vanuit dat binnen een samenleving diverse groepen met verschillende belangen, waarden, doeleinden en opvattingen op elkaar zijn aangewezen. Deze groepen zijn het onderling eens over de manier conflicten over die waarden en belangen moeten worden opgelost, namelijk via een een neutraal niet waarden- en belangengebonden systeem van regels dat functioneert in algemeen belang. Over materiële strafrechtregels bestaat een verschil van mening, maar men is het eens over de procedures voor het tot stand komen of schrappen van die materiële regels en de wijze waarop het formele strafrecht wordt ingezet om conflicten tot een oplossing te brengen. De oplossing is steeds tijdelijk van aard. (Hebberecht 1985). Het pluralistische perspectief, dat wel wordt verbonden met liberale en sociaal democratische politieke denkbeelden, is veel dynamischer tot de formele en materiële regels dan het consumentenperspectief.

Vanuit het conflictperspectief worden de in het strafrecht vastgelegde regels gezien als een uitkomsten van strijd of conflict tussen groepen met verschillende opvattingen over wat in de strafwet is of moet worden vastgelegd, en over de vroeg hoe conflicten moeten worden opgelost. Volgens deze visie komen strafrechtregels tot stand als macht: de groepen met de meeste macht leggen in de regels vast wat wel en niet in belang is en wat daarom strafbaar is of niet. Het wet van strafrecht kent veel vormen van diefstal ( bijvoorbeeld eenvoudige diefstal, diefstal in vereniging, diefstal met geweld). Deze bescherming van eigendom is vanuit de conflictversie een typische voorbeeld van de wijze waarop kapitalisten hun belangen hebben beschermd. het conflictenperspectief is typerend voor een maatschappijkritische, marxistische visie.
Ook voor een goed begrip van de latere fases van het criminaliseringsproces moeten we weten vanuit welk perspectief de betrokken criminoloog de samenleving en de plaats van het recht bestudeert. Wie uitgaat van consensus beschouwt de zaak van de politie en justitie als een zaak van algemeen belang. Wie denkt in termen van conflict herkent in het handhaven van strafrechtregels steeds weer de belangen van een specifieke dominante groep.

quote:
[..]

Eens.

quote:
[..]

Je wordt er misschien zelf niet direct beter van als je je verzet, maar dat hoeft ook niet altijd het uitgangspunt te zijn van je beslissingen. :)

Alles maar accepteren alleen om directe nadelige gevolgen voor jezelf te voorkomen, daar is een maatschappij nog nooit beter van geworden. :) Soms kan iets je in de problemen brengen, maar moet je het toch doen. ^O^
hoe zit dat dan met een gelukkigere gemoedstoestand door datgene te doen waar je voor staat, daar word je toch ook beter van, hetzij op een psychisch gebied? dat doe je in plaats van het laten te schieten van een kans omdat je te bang bent. waardoor je je ongelukkig gaat voelen of schuldig

mijn persoonlijke noot die ik hieraan zou willen toevoegen,

als je besluiten neemt in je leven, om dan graag andere mensen mee te nemen in de besluiten die je neemt en redelijke te zijn tot op een bepaalde hoogte. Vrijheid is belangrijk, maar daar dien je ook verantwoordelijk mee om te gaan.
Ik vind dat zelfs de grootste klootzak in principe een kans moet geven, en door duidellijk te communiceren tegen diegene dat je diens gedrag maar niks vind vraag je om dat niet te doen. Werkt het niet en doet diegene niks, raak je geirriteerd, dan doe je gewoon precies hetzelfde wat diegene doet bij jou en vermeld je ook even dat je het daarom doet.

Het alleberlangrijkste van deze uit de klauwen geschoten reactie is dat je voor jezelf denkt, en dat je vraagtekens zet bij dingen die er gebeuren, die je zelf doet, en bij wat mensen zeggen, en dus ook dit bericht onder de loep neemt.
succes ts!
pi_119602866
quote:
11s.gif Op zondag 25 november 2012 10:32 schreef Faux. het volgende:
Opzich wel eens met heiden6. Alleen het stoppen van belasting betalen zie ik niet zo snel gebeuren. Heiden, ga de politiek in. Serieus advies. Want alleen zo kan je wat doen aan de maatschappij.
Daar geloof ik juist helemaal niet in, er blijkt ook al honderden jaren dat dat niet werkt om meer vrijheid te bewerkstelligen. :)
pi_119603390
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daar geloof ik juist helemaal niet in, er blijkt ook al honderden jaren dat dat niet werkt om meer vrijheid te bewerkstelligen. :)
Lostaand van het feit dat ik er ook niet in geloof momenteel, zou het niet wat zijn als dat liquide voting van de piratenpartijen wordt toegepast?
pi_119603470
quote:
5s.gif Op zondag 25 november 2012 16:13 schreef psaexorp het volgende:

[..]

Lostaand van het feit dat ik er ook niet in geloof momenteel, zou het niet wat zijn als dat liquide voting van de piratenpartijen wordt toegepast?
Hoe werkt dat?
pi_119604125
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoe werkt dat?
het is een tijdje geleden, dus ik moet hem zelf ook weer even kijken
http://wiki.piratenpartij.nl/liquid_feedback

beetje half om half oplossing dus, maar een vooruitgang met hoe het nu is.
dat is als mensen idd zich wat meer verdiepen in de stof, en politieke leiders eens stoppen met liegen

[ Bericht 4% gewijzigd door psaexorp op 25-11-2012 16:37:52 ]
pi_119604278
Om een statement kun je je ID-kaart thuis laten :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 25 november 2012 @ 19:24:38 #94
385148 The-Bazone
Anti faalhaas.
pi_119611502
Ze zijn er voor een reden TS. Jij zou het toch niet leuk vinden dat er ineens iemand inbreekt, al je geld steelt je moeder en je zusje van 12 verkracht?
Als er iemand faalt in het falen dan ben ik het wel.
pi_119657997
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:24 schreef The-Bazone het volgende:
Ze zijn er voor een reden TS. Jij zou het toch niet leuk vinden dat er ineens iemand inbreekt, al je geld steelt je moeder en je zusje van 12 verkracht?
Strengere regels leiden niet tot minder criminaliteit/geweld.
nieuwe user
  dinsdag 27 november 2012 @ 00:01:50 #96
385148 The-Bazone
Anti faalhaas.
pi_119661932
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:37 schreef user13 het volgende:

[..]

Strengere regels leiden niet tot minder criminaliteit/geweld.
Begrijpend lezen.
  dinsdag 27 november 2012 @ 00:03:32 #97
378963 ConnorKenway
Asasineted Unecl Dolan
pi_119661991
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:32 schreef Kyubey het volgende:
Authoriteit :')
Werken :`)
Hrey!
  dinsdag 27 november 2012 @ 00:06:46 #98
385148 The-Bazone
Anti faalhaas.
pi_119662073
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:03 schreef ConnorKenway het volgende:

[..]

Werken :`)
Hoe kom je anders legaal aan geld?
  dinsdag 27 november 2012 @ 01:22:40 #99
378963 ConnorKenway
Asasineted Unecl Dolan
pi_119663470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:06 schreef The-Bazone het volgende:

[..]

Hoe kom je anders legaal aan geld?
Die vraag kunnen 60% van dit forum beantwoorden.

BACK ME UP NIGGAS!
Hrey!
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:29:24 #100
385148 The-Bazone
Anti faalhaas.
pi_119686286
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 01:22 schreef ConnorKenway het volgende:

[..]

Die vraag kunnen 60% van dit forum beantwoorden.

BACK ME UP NIGGAS!
Where yo' niggaz at nigga?
  woensdag 28 november 2012 @ 02:19:57 #101
378963 ConnorKenway
Asasineted Unecl Dolan
pi_119699524
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:29 schreef The-Bazone het volgende:

[..]

Where yo' niggaz at nigga?
UWV nigguh
Hrey!
pi_119737702
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 02:19 schreef ConnorKenway het volgende:

[..]

UWV nigguh
aaaaight
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:33:22 #103
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_119775854
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ja, dat zijn van die bokkenlullen die maar gewoon dingen roepen waarvan je denkt 'ach, dat lijkt me wel wat' maar als je er verder over gaat nadenken slaat het werkelijk waar helemaal nergens op.
Burgerlijke ongehoorzaamheid, die man is niet goed bij zijn bovenkamer, dan krijg je toestanden als we echt ongehoorzaam gaan zijn als in Syrië. Want dat is ongehoorzaamheid want de overheid slaat natuurlijk wel terug en zo kom je langzaam in een neerwaartse spiraal van geweld terecht. Een halfgare bokkenlul dus die man.
Hallo, kantoorslaaf :)
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_120461899
A Short Course In Clearing Customs

One of the most hateful things about America are the petty bureaucrats. Even the police in America have become the enemy of the people. In this article Doug Casey looks at the bureaucratic numbskulls who clear us through customs. What are they looking for?
How many of us know that the tiny strips inside the new U.S. currency can be read by sensing devices that are discretely situated in the customs areas of most airports?

Are the customs agents looking for bombs, or escaping loot? Whatever they're looking for, they are looking rudely.

In this article Doug Casey corners the soul of the customs agent and finds it tiny.

quote:
I suspect many, even most, people resent being herded like cattle into lines in order to be interrogated, have their baggage rifled and have their government-issued papers stamped. But, in years of watching my fellow citizens being processed, I find it rare that any have other than an ingratiating smile for the agent.

It’s part of a general process causing Americans to lose whatever self-respect and individuality they might still have-which was the main thing that’s always distinguished them from nationals of other countries, most of whom are inured to acting like sheep.
I suggest you study your body language, and that of others, when next you clear customs. Here are a few practical suggestions. Do these, and you’ll feel better about yourself:

Don’t cringe and supplicate. Stand tall, look the agent straight in the eye and, under no circumstances, smile. Your demeanor should not be, like most, that of a child, afraid to be scolded. It should be that of an objective scientist studying a familiar but unappealing insect. Answer questions curtly, with a single word. Don’t volunteer anything. Don’t make small talk. Don’t make pleasant conversation like all the whipped dogs around you.

If the agent proves inquisitive, ask, in a firm and business-like way, exactly why he’s asking. If you get an unsatisfactory brushoff, ask to see the regulation authorizing them to ask you that specific question. Never lose your temper or cool. Don’t adopt an attitude, or be a hard case; you’re not looking for trouble. You simply want to maintain your space and integrity in a nonaggressive manner, which is quite enough to come out way on top. Never lie, or say anything from which you’ll have to backpedal. You don’t want to give them an opening to go on the offensive. It’s imperative to maintain the high moral and psychological ground.

If you have a problem with the agent’s attitude, ask to see his supervisor. In dealing with the supervisor be businesslike, rational, and a concerned citizen, interested in seeing that everything is done in a 100% correct, proper, and by-the-book fashion. If you’re not treated in a correct and proper manner, ask for the names and numbers of those involved, write them down, and then write a letter to their superiors. You won’t, incidentally, get their names. But I promise you’ll ruin their day. If the agent says “Thank you,” your response should be neither “Thank you” nor “You’re welcome,” unless you’d also thank a mugger.

You’ve just had your privacy violated, and it could have turned into a nightmare. One time when an agent thanked me, I simply looked at him and walked off. He had the impertinence to call after me, saying “I said, thank you.” I looked back at him, and said “I heard you the first time.”
I’ve had many fascinating interchanges with these people over the years, and practice makes perfect. If everyone treated these bedbugs with the disdain they deserve, it would quickly cave in their fragile personas and they’d have to go out and find productive employment. The reason I suggest you deal with them as I’ve described, however, is for your own benefit, and that of society, not for that of the agent.

Only once have I encountered an agent who seemed like he might be a decent human being. On that occasion, I said, with true interest and concern: “You know, you seem like a decent guy. What are you doing here?” His response was a look of unhappy resignation, and he said “I don’t know. I’ve really got to get out of this game.”
Doug Casey (eindbaas, sowieso_O_ ) denkt hier hetzelfde over als ik. Deze column kende ik trouwens nog niet, maar kwam hem net tegen en wilde hem hier even posten. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')