abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119524230
Laatst las ik een oproep van een of ander "intellectueel" die opriep tot burgerlijke ongehoorzaamheid i.v.m. zijn persoonlijk onvrede tegenover de huidige regering etc.

Maar hoe kan je tegenwoordig in godsnaam nog burgelijk ongehoorzaam zijn? Je snijdt jezelf aan alle kanten in de vingers. Bij burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik aan,

-Belastingontduiking
-Frauderen
-Niet meer werken
-Autoriteiten niet meer erkennen

Maar dan houdt het ook wel op. Fijne vent die hiernaartoe opriep, die heeft waarschijnlijk zijn schaapjes al lang en breed op het droge. Maar de normale man kan volgens mij niet zonder zichzelf ten gronde te richten "Burgelijk ongehoorzaam" zijn.

Ligt het aan mij of is het heden ten dage door alle onzichtbare kettingen gewoon niet meer mogelijk om vrij te zijn. Gebonden door regels en formaliteiten. Als je er ook maar een beetje van afwijkt, zijn er geen vangnetten meer e.d.

Zonder al te veel uit te wijden over mijn persoonlijke visie op de hedendaagse maatschappij. Wat verstaan jullie onder burgelijke ongehoorzaamheid?
It was a business doing pleasure with you.
  donderdag 22 november 2012 @ 23:30:03 #2
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_119524296
Je hebt gelijk. Ik wil al jaren alles kort en klein slaan daar. Maar ja, zo werkt het niet.
040
  donderdag 22 november 2012 @ 23:31:15 #3
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_119524350
Ja, ik vind de maatschappij ook kut.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_119524392
Authoriteit :')
Helemaal super.
  donderdag 22 november 2012 @ 23:33:42 #5
381517 Zapata
held op sokken
pi_119524437
Ik steek wel eens een sigaret op op het perron..
Oh en openbare dronkenschap, wild plassen en zwart werken.

Dat was het dan alweer..
pi_119524540
Ik gooi mijn GFT afval soms weleens in de grijze bak.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  donderdag 22 november 2012 @ 23:36:26 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_119524549
Niet meer werken _O_ YES, mission accomplished..
pi_119524576
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:33 schreef Zapata het volgende:

Dat was het dan alweer..
Ja, zover kom ik ook nog wel. Met een blik van "Wat?!" op het perron een peuk opsteken... :')
Maar goed, burgerlijke ongehoorzaamheid zal wel iets zijn voor ongewassen krakers ofzo :D Want ik zou niet inzien hoe ik burgerlijk ongehoorzaam kan zijn zonder mijn huidige levensstandaard te beinvloeden.

Het is echt alles of niets. Als zwerver zijnde, waarbij je al niet veel te verliezen hebt, kan je flink uit de ban springen. Maar als loonslaaf en een leven waarbij al hetgeen je leuk vind om te doen afhankelijk is van je loonslavenbaantje... is er weinig burgelijke ongehoorzaamheid bij.
pi_119524697
Ik steek uit principe door rood licht over, ook meteen een beetje yolo'en jeweet _O_
Nee maar ik ben het an sich wel met je eens, ik barst van het idealisme en de positiviteit maar als je in dit land ook maar een klein beetje van de norm afwijkt ben je meteen vogelvrij lijkt het wel, dus ik hou het ook bij loonslavernij totdat ik iets beters bedenk, maar ik sta wel elk moment van de dag te springen ervoor ;(
Ga weg
  donderdag 22 november 2012 @ 23:42:07 #10
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_119524803
Ja, dat zijn van die bokkenlullen die maar gewoon dingen roepen waarvan je denkt 'ach, dat lijkt me wel wat' maar als je er verder over gaat nadenken slaat het werkelijk waar helemaal nergens op.
Burgerlijke ongehoorzaamheid, die man is niet goed bij zijn bovenkamer, dan krijg je toestanden als we echt ongehoorzaam gaan zijn als in Syrië. Want dat is ongehoorzaamheid want de overheid slaat natuurlijk wel terug en zo kom je langzaam in een neerwaartse spiraal van geweld terecht. Een halfgare bokkenlul dus die man.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_119524866
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:39 schreef Nikmans het volgende:
Ik steek uit principe door rood licht over, ook meteen een beetje yolo'en jeweet _O_
Nee maar ik ben het an sich wel met je eens, ik barst van het idealisme en de positiviteit maar als je in dit land ook maar een klein beetje van de norm afwijkt ben je meteen vogelvrij lijkt het wel, dus ik hou het ook bij loonslavernij totdat ik iets beters bedenk, maar ik sta wel elk moment van de dag te springen ervoor ;(
Bij een lege kruising heb ik ook zoiets van... waar de fuck ben ik op aan het wachten? Kijk nog even gauw om mij heen voor potentiele agenten, maar rij dan wel gewoon door :') Anarchistisch he :P

Ja, over die norm. Het is echt een... hoe noem je dat... een gebaande weg? Die je moet nemen om tot een enigzins respectabel einddoel te komen. Loonslavernij is daarbij een vrijwel verplicht pad die je moet bewandelen. Dit is helaas bij mij van toepassing. Helaas geen entrepreneur die een gat in de markt uitbuit. Nee, ik ben maar een gemiddeld burger, met gemiddelde kwalificaties.
pi_119524959
Het kan wel, maar dan met heel veel mensen tegelijk.
Door bijv. massaal niet meer naar het werk te gaan, niet meer te tanken etc..

Maar daar zijn Nederlanders te soft voor, die kopen liever nog een pot vaseline.

Nederlanders :') :') :') :')
pi_119525077
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:46 schreef Miertje88 het volgende:
Het kan wel, maar dan met heel veel mensen tegelijk.
Door bijv. massaal niet meer naar het werk te gaan, niet meer te tanken etc..

Maar daar zijn Nederlanders te soft voor, die kopen liever nog een pot vaseline.

Nederlanders :') :') :') :')
Die random oproepen om bij een bepaald tankstation niet meer te gaan tanken enzo :')

Stakingen net zo. Met 100.000 man 2% loonsverhogen weten te bedingen. Waar gaat het over?
pi_119525490
Met een beetje creativiteit kun je nog wel een eind komen. :) Fight the system. ^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_119525498
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:49 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Die random oproepen om bij een bepaald tankstation niet meer te gaan tanken enzo :')

Stakingen net zo. Met 100.000 man 2% loonsverhogen weten te bedingen. Waar gaat het over?
En allemaal netjes op het Malieveld en dan komt de betreffende minister ook nog een speech doen, het meest anarchistische dat er dan nog uitkomt is wat halfzacht boe-geroep dat snel gesust wordt :')
Ga weg
pi_119525519
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
tse spiraal van gewe
In een spiraal van geweld kom je juist door altijd maar te blijven gehoorzamen. :)

Als meer mensen zich zouden verzetten roep je dat een halt toe. Zo erger ik mij mateloos aan mensen die bij al die achterlijke douanecontroles op het vliegveld niet laten merken dat ze er niet van gediend zijn dat vreemde mensen ongevraagd in hun tas kijken. Als iedereen die mensen die dat doen op de realiteit wijst en ze een kutgevoel geeft, zouden veel minder mensen er bereid toe zijn om dat 'werk' te doen. Ik vertel ze altijd even hoe ik erover denk. Als ze vragen of je het goed vindt dat ze door je spullen gaan zeg ik nee, en dan kijken ze je verbaasd aan. (Uiteindelijk heb je toch geen keus, dus om dat te vragen vind ik echt een kwestie van adding insult to injury.)

Ik heb het idee dat iedereen maar ja zegt omdat mensen weten dat ze toch geen keus hebben, maar vervolgens denken die simpele zielen die daar werken dat bijna iedereen toestemming geeft en het niet erg vindt (omdat er niets van gezegd wordt). Als je nee zegt moeten ze een of andere collega optrommelen en dat duurt wel even, die gaat dan alsnog door je spullen. Maar je kunt zo die paupers er wel op wijzen dat het triest is wat ze aan het doen zijn, en dat je op ze neerkijkt (dat laat ik altijd heel duidelijk merken).

Als meer mensen dit zouden doen zou zo'n controlesysteem niet zo makkelijk in stand gehouden worden denk ik, dat kan volgens mij alleen omdat iedereen het maar slaafs accepteert.

Dat is maar een klein voorbeeld, maar je moet niet zomaar opgeven. :)

Als ik drie flessen drank, vijf sloffen sigaretten, een kilo coke en twee revolvers mee wil nemen naar huis, wie is zo'n kansloze pauperambtenaar dan om zich daarmee te bemoeien? Optyfen en een echte baan zoeken graag. Ik worod gedwongen om jouw salaris te betalen en dan ga je me lastigvallen en je met mijn zaken bemoeien? Go fuck yourself and your bullshit uniform. :W :r

[ Bericht 23% gewijzigd door heiden6 op 23-11-2012 00:12:02 ]
pi_119525616
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:01 schreef Nikmans het volgende:

[..]

En allemaal netjes op het Malieveld en dan komt de betreffende minister ook nog een speech doen, het meest anarchistische dat er dan nog uitkomt is wat halfzacht boe-geroep dat snel gesust wordt :')
Haha, wat zeg je dat mooi. Dat is de aard van het beestje. We zijn eigenlijk maar een stel slecht geprogrammeerde programma's die bij het minste of geringste dat afwijkt van ons doel, ons laten crashen.
pi_119525680
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

In een spiraal van geweld kom je juist door altijd maar te blijven gehoorzamen. :)

Als meer mensen zich zouden verzetten roep je dat een halt toe. Zo erger ik mij mateloos aan mensen die bij al die achterlijke douanecontroles op het vliegveld niet laten merken dat ze er niet van gediend zijn dat vreemde mensen ongevraagd in hun tas kijken. Als iedereen die mensen die dat doen op de realiteit wijst en ze een kutgevoel geeft, zouden veel minder mensen er bereid toe zijn om dat 'werk' te doen. Ik vertel ze altijd even hoe ik erover denk. :)
Rare dingen zijn dat, net zoals bij het kopen van een paar biertjes bij de slijterij waar ze zo een age-checker hebben staan zien als een bron om een nutteloze "privacy" discussie op te starten. Het heeft in zekere zin als individu geen enkele zin om verzet te tonen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:07:11 #19
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_119525701
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:28 schreef Q.C.Passed het volgende:
Laatst las ik een oproep van een of ander "intellectueel" die opriep tot burgerlijke ongehoorzaamheid i.v.m. zijn persoonlijk onvrede tegenover de huidige regering etc.

Maar hoe kan je tegenwoordig in godsnaam nog burgelijk ongehoorzaam zijn? Je snijdt jezelf aan alle kanten in de vingers. Bij burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik aan,

-Belastingontduiking
-Frauderen
-Niet meer werken

Lukt de allochtonen in mijn wijk anders prima. Vraag hun eens om tips.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_119525784
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:07 schreef twiFight het volgende:

[..]

Lukt de allochtonen in mijn wijk anders prima. Vraag hun eens om tips.
Ik ben het niet van plan, maar ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen. Hebben die lui speciale advocaten die alle mazen van de wet ineens wel als hapklare brokken kunnen presenteren ofzo. Bij alles wat ik probeer of bezwaar tegen aanteken, krijg ik nul op het rekest.

Zelfs bij het aanvragen van een parkeervergunning faal ik hard, terwijl dik 50% van de beschikbare parkeerplaatsen leeg zijn, om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.
pi_119525925
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als meer mensen zich zouden verzetten roep je dat een halt toe. Zo erger ik mij mateloos aan mensen die bij al die achterlijke douanecontroles op het vliegveld niet laten merken dat ze er niet van gediend zijn dat vreemde mensen ongevraagd in hun tas kijken. Als iedereen die mensen die dat doen op de realiteit wijst en ze een kutgevoel geeft, zouden veel minder mensen er bereid toe zijn om dat 'werk' te doen. Ik vertel ze altijd even hoe ik erover denk. Als ze vragen of je het goed vindt dat ze door je spullen gaan zeg ik nee, ne dan kijken ze je verbaasd aan. Uiteindelijk heb je toch geen keus, dus om dat te vragen vind ik echt een kwestie van adding insult to injury. Ik heb het idee dat iedereen maar ja zegt omdat mensen weten dat ze toch geen keus hebben, maar vervolgens denken die simpele zielen die daar werken dat ze van iedereen toestemming hebben omdat ze ja zeggen. Als je nee zegt mmoeten ze een of andere collega optrommelen en dat duurt wel even, die gaat dan alsnog door je spullen en ze raken geïrriiteerd. als meer mensen dit zoudne doen zou dat systeem niet zo makkelijk in stand gehouden worden denk ik, dat is alleen omdat iedereen het maar slaafs accepteert.
De reden dat mensen gewoon ja zeggen, is zodat je er sneller doorheen bent, maar jij bent blijkbaar dus een van die eikels die de boel bij bagage-controles ophouden, omdat je zonodig lekker even tegendraads wilt doen. Beter flikkeren ze je meteen het vliegveld uit.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:15:49 #22
287380 TrippleDistilled
Shoot his horse, Siete Leguas
pi_119525983
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:37 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Ja, zover kom ik ook nog wel. Met een blik van "Wat?!" op het perron een peuk opsteken... :')
Maar goed, burgerlijke ongehoorzaamheid zal wel iets zijn voor ongewassen krakers ofzo :D Want ik zou niet inzien hoe ik burgerlijk ongehoorzaam kan zijn zonder mijn huidige levensstandaard te beinvloeden.

Het is echt alles of niets. Als zwerver zijnde, waarbij je al niet veel te verliezen hebt, kan je flink uit de ban springen. Maar als loonslaaf en een leven waarbij al hetgeen je leuk vind om te doen afhankelijk is van je loonslavenbaantje... is er weinig burgelijke ongehoorzaamheid bij.
"Als ... zijnde" :')
Mijn Schilt ende betrouwen
Sijt ghy, o Godt mijn Heer,
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
pi_119525990
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:06 schreef Q.C.Passed het volgende:
ussie op te starten. Het heeft in zekere zin als individu gee
Het probleem is juist dat iedereen zo'n mentaliteit heeft als jij.

Ik doe daar dus echt niet aan mee, zulke onzin. Kijk, als zo'n ondernemer daar uit zichzelf mee komt dan respecteer ik dat natuurlijk, maar al die achterlijke regels die opgelegd worden door de overheid heb ik echt volledig schijt aan. Er zijn natuurlijk wel wat praktische beperkingen maar je kunt wel wat doen. Om nou ihelemaal voorover te bukken bij het minste of geringste, nee dank je.

Het voorbeeld wat ik net geef is iets waar je zelf geen hinder van ondervindt, tenzij je er moeite mee hebt dat een paar van die kansloze ambtenaren je moeilijk aan kijken en aan je kop gaan zeuren, maar ik lach ze gewoon uit en laat merken dat ik geen respect voor ze heb. Wat denk je dat er zou gebeuren als 75% van de mensen die daar langs moet zo doet? Dan nemen er een heleboel ontslag, en misschien worden de processen wel aangepast omdat het anders te lang duurt en te veel geld gaat kosten etc. En al haalt het praktsch niets uit, je hebt toch ook principes? :)
pi_119526015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:14 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

De reden dat mensen gewoon ja zeggen, is zodat je er sneller doorheen bent, maar jij bent blijkbaar dus een van die eikels die de boel bij bagage-controles ophouden, omdat je zonodig lekker even tegendraads wilt doen. Beter flikkeren ze je meteen het vliegveld uit.
Ja, ik ben zo iemand die niet meteen voorover bukt, wees maar blij dat er nog mensen zijn die dat niet doen anders was het allemaal nog veel erger met zulke dingen. :)

Het is dan jammer die paar rminuten tijd die het kost, als je altijd alleen maar uitgaat van wat nu even het meest comfortabel is dan ben je well heel makkelijk te manipuleren en onderdrukken.
pi_119526033
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:33 schreef Zapata het volgende:

Dat was het dan alweer..
Ja en dan daar nooit voor opgepakt te worden, zonder boetes. :)
pi_119526080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, ik ben zo iemand die niet meteen voorover bukt, wees maar blij dat er nog mensen zijn die dat niet doen anders was het allemaal nog veel erger met zulke dingen. :)
Ik vind de manier waarop je denkt wel relaxt. Ik begin steeds meer vraagtekens te plaatsen bij zaken die ik tegenkom en verken de mogelijkheden met betrekking tot de invloed die ik kan uitoefenen op de situatie die zich op dat moment voordoet.
pi_119526126
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Goeie ninja-edit. :7
Denk je nou echt dat je enige invloed hebt op dit soort dingen door de anti-establishment figuur uit te gaan hangen? Je wekt alleen maar irritatie op en mensen zien meteen dat je sociaal niet echt capabel bent. Maar goed, misschien hunker je gewoon graag naar aandacht. In dat geval: ga ervoor. ^O^
Nergens voor nodig.
pi_119526185
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:20 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat je enige invloed hebt op dit soort dingen door de anti-establishment figuur uit te gaan hangen? Je wekt alleen maar irritatie op en mensen zien meteen dat je sociaal niet echt capabel bent. Maar goed, misschien hunker je gewoon graag naar aandacht. In dat geval: ga ervoor. ^O^
Ik heb er eigenlijk alleen maar respect voor, in ieder geval als het uit puur idealisme is _O_
Ga weg
pi_119526219
quote:

[..]

Zoals ik al zei, ook al haalt het niets uit wat ik als persoon doe, dan doe ik het nog uit principe en ik vind het jammer dat de meeste mensen te veel op zoek zijn naar sociale goedkeuring en daarom maar volgzaam zijn. Maar jij zou dus achterin de bus gaan zitten vanwege je huidskleur als je dat opgedragen wordt, omdat je anders irritatie opwekt. Rosa Parks was gewoon een aandachtshoer. Weten we dat ook weer.

En bedankt, na negen jaar Fok! weet ik wel wanneer ik een ninja-edit moet maken. :D
pi_119526250
quote:

[..]

Alsjeblieft. Het is echt zo makkelijk om personen die vraagtekens bij procedures zetten te bestempelen als sociaal incapabel.

Als we toch aan het stempelen zijn, is jouw perceptie van "sociaal capabel" overal maar ja en amen op zeggen?
pi_119526298
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ook al haalt het niets uit wat ik als persoon doe, dan doe ik het nog uit principe en ik vind het jammer dat de meeste mensen te veel op zoek zijn naar sociale goedkeuring en daarom maar volgzaam zijn. Maar jij zou dus achterin de bus gaan zitten vanwege je huidskleur als je dat opgedragen wordt, omdat je anders irritatie opwekt. Rosa Parks was gewoon een aandachtshoer. Weten we dat ook weer.

En bedankt, na negen jaar Fok! weet ik wel wanneer ik een ninja-edit moet maken. :D
Rosa Parks gaan vergelijken met een puberale relnicht :')
pi_119526308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Maar jij zou dus achterin de bus gaan zitten vanwege je huidskleur als je dat opgedragen wordt, omdat je anders irritatie opwekt. Rosa Parks was gewoon een aandachtshoer. Weten we dat ook weer.

Ja.
Lekker boeiend waar je zit. :')
Nergens voor nodig.
pi_119526380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Rosa Parks gaan vergelijken met een puberale relnicht :')
Verzet tegen een immoreel systeem. Rosa Parks was ook geen grote held die iets bijzonders heeft gedaan, maar gewoon iemand die weigerde voorover te bukken.

It was not pre-arranged. It just happened that the driver made a demand and I just didn't feel like obeying his demand. I was quite tired after spending a full day working."
pi_119526393
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:25 schreef Q.C.Passed het volgende:

[..]

Alsjeblieft. Het is echt zo makkelijk om personen die vraagtekens bij procedures zetten te bestempelen als sociaal incapabel.

Als we toch aan het stempelen zijn, is jouw perceptie van "sociaal capabel" overal maar ja en amen op zeggen?
Met sociaal incapabel doelde ik op zijn voorbeeld. Dat is inderdaad wat ik denk als ik iemand zie, die de boel staat op te houden en totaal geen rekening houdt met z'n omgeving. Hoe wilde jij het dan noemen? Asociaal kan ook nog.
Nergens voor nodig.
pi_119526397
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:27 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Ja.
Lekker boeiend waar je zit. :')
Dat is ook echt de essentie, ja, de plek waar je zit. :Z
pi_119526413
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is ook echt de essentie, ja, de plek waar je zit. :Z
Tsja, moet je niet met zo'n kromme vergelijking komen.
Nergens voor nodig.
pi_119526456
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:30 schreef Hugh_Myron het volgende:
daad wat ik denk als ik iemand zie, die de boel staat op te houden en totaal geen rekening houdt met z'n omgeving. Hoe wilde jij het dan noe
Dat vind ik juist van mensen die maar alles accepteren omdat ze niet tien minuten kwijt willen zijn. Ik vind dat heel egocentrisch en gemakzuchtig, die mensen houden geen rekening met de gevolgen van hun gedrag. Als iedereen zich zo opstelt wordt het steeds erger, omdat iedereen weigert op te komen voor zijn of haar rechten. :)
pi_119526468
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Verzet tegen een immoreel systeem. Rosa Parks was ook geen grote held die iets bijzonders heeft gedaan, maar gewoon iemand die weigerde voorover te bukken.

It was not pre-arranged. It just happened that the driver made a demand and I just didn't feel like obeying his demand. I was quite tired after spending a full day working."
Rosa Parks was iemand die zich verzette tegen ongelijkheid, het verband tussen haar daad en jouw puberale relgedrag ontgaat me volkomen.
pi_119526503
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:31 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Tsja, moet je niet met zo'n kromme vergelijking komen.
Vergelijking was prima, sterker nog, waar je moet ztten in de bus is nog minder belangrijk dan iets niet mee mogen nemen van de ene plek naar de andere en je moeten onderwerpen aan privacyschending en controle. Het gaat erom dat je niet zomaar alles klakkeloos moet pikken omdat het nu eenmaal zo is, en je geen zin hebt in enkele minuten oponthoud of wat irritatie in jouw richting. :)
pi_119526533
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:33 schreef Kansenjongere het volgende:

Rosa Parks was iemand die zich verzette tegen ongelijkheid, het verband tussen haar daad en jouw puberale relg
Dat is alleen maar hoe wij dat nu zien, indertijid was ze ook maar gewoon iemand die volgens de meeste mensen in de bus onnodig oponthoud veroorzaakte omdat ze zo nodig wilde zeiken over waar ze wel en niet mocht zitten. Toevallig is dat een hype geworden en is het in de geschiedenisboeken gekomen, maar het is gewoon een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid en van verzet tegen onrecht op heel kleine schaal waarvan veel mensen denken dat het toch niets uithaalt.
pi_119526550
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat vind ik juist van mensen die maar alles accepteren omdat ze niet tien minuten kwijt willen zijn. Ik vind dat heel egocentrisch en gemakzuchtig, die mensen houden geen rekening met de gevolgen van hun gedrag. Als iedereen zich zo opstelt wordt het steeds erger, omdat iedereen weigert op te komen voor zijn of haar rechten. :)
Kwestie van hoe je het bekijkt, denk ik dan maar.
Als jij je zo graag op ieder moment van de dag op je rechten wilt beroepen, gewoon puur omdat het kan en omdat je denkt dat het misschien wel iets uithaalt, ga vooral je gang. Ik heb zelf wel betere dingen te doen.
Nergens voor nodig.
pi_119526554
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is alleen maar hoe wij dat nu zien, indertijid was ze ook maar gewoon iemand die volgens de meeste mensen in de bus onnodig oponthoud veroorzaakte omdat ze zo nodig wilde zeiken over waar ze wel en niet mocht zitten. Toevallig is dat een hype geworden en is het in de geschiedenisboeken gekomen, maar het is gewoon een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid en van verzet tegen onrecht op heel kleine schaal waarvan veel mensen denken dat het toch niets uithaalt.
Je hebt er dus helemaal niets van begrepen :')
pi_119526579
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:37 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Kwestie van hoe je het bekijkt, denk ik dan maar.
Als jij je zo graag op ieder moment van de dag op je rechten wilt beroepen, gewoon puur omdat het kan en omdat je denkt dat het misschien wel iets uithaalt, ga vooral je gang. Ik heb zelf wel betere dingen te doen.
Met die mentaliteit komen we natuurlijk helemaal nergens. :)
pi_119526587
quote:
Nee hoor, doe er maar eens wat onderzoek naar.
pi_119526606
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Met die mentaliteit komen we natuurlijk helemaal nergens. :)
Tot zover heb ik ook nog niet meegemaakt dat we met een mentaliteit als de jouwe wel ergens komen. Dus tot die tijd...
Nergens voor nodig.
pi_119526618
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:41 schreef Hugh_Myron het volgende:
over heb ik ook nog niet meegemaakt dat we met een mentaliteit als de jouwe wel ergens kom
Vergeet je vaseline niet. :)
pi_119526629
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:28 schreef Q.C.Passed het volgende:

-Belastingontduiking
-Frauderen
-Niet meer werken

Maar dan houdt het ook wel op. Fijne vent die hiernaartoe opriep, die heeft waarschijnlijk zijn schaapjes al lang en breed op het droge. Maar de normale man kan volgens mij niet zonder zichzelf ten gronde te richten "Burgelijk ongehoorzaam" zijn.

Ligt het aan mij of is het heden ten dage door alle onzichtbare kettingen gewoon niet meer mogelijk om vrij te zijn. Gebonden door regels en formaliteiten. Als je er ook maar een beetje van afwijkt, zijn er geen vangnetten meer e.d.

Zonder al te veel uit te wijden over mijn persoonlijke visie op de hedendaagse maatschappij. Wat verstaan jullie onder burgelijke ongehoorzaamheid?
kan wel, bijstand in en keihard zwartwerken. Alleen heeft onze nazistaat maatregelen helaas.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_119526632
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee hoor, doe er maar eens wat onderzoek naar.
Ik ben erg benieuwd welke bronnen je me aanraadt die me ervan zouden moeten overtuigen dat er eigenlijk bar weinig verschil is tussen de strijd tegen rassenongelijkheid en de houding "Boehoehoe, ik vind deze regel stom en daarom ga ik de boel lopen traineren, dat zal ze leren".
pi_119526641
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het lijkt wel of niemand meer de tijd neemt bepaalde cruciale zaken te beseffen. Lekker meegaan met de stroming zonder jezelf af te vragen... waarom? Het kan bij sommigen (onder andere bij mij) leiden tot onnodig pijnigen van je brein.

Maar ik ben momenteel in een staat waarin ik mij serieus afvraag, wat is de zin van meegaan in het algemeen geaccepteerde manier van leven. Soms wil ik gewoon als een schaapje meegaan met de stroming, maar ik ben wanhopig op zoek naar een manier om te streven naar geluk, omdat ik gewoonweg niet begrijp wat inhoudelijk nou de zin is om hiermee verder te gaan. Het lijkt wel alsof ik gevangen ben in een onzichtbare kooi, waar ik continu tegen aan het vechten ben. Met tranen in mijn ogen, met vertroebeling in mijn zicht op de toekomst.. vraag ik mij af waarom ik doe wat ik op het moment aan het doen ben.
pi_119526644
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd welke bronnen je me aanraadt die me ervan zouden moeten overtuigen dat er eigenlijk bar weinig verschil is tussen de strijd tegen rassenongelijkheid en de houding "Boehoehoe, ik vind deze regel stom en daarom ga ik de boel lopen traineren, dat zal ze leren".
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')