abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:31:51 #91
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119576043
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze is bij hem ingetrokken, waar lees je dubbele lasten?

Ik keer alleen dat hij het (toen hij gekocht, voor haar tijd dus) ook geen droomhuis vond, maar hij allang blij was dat hij een huis kon kopen.
Ze hebben met z'n tweeen toch twee huizen? Dat noem ik toch echt dubbele lasten - voor het stel.
Gemeentebelastingen, onderhoud, noem maar op.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:32:42 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119576075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ze hebben met z'n tweeen toch twee huizen? Dat noem ik toch echt dubbele lasten - voor het stel.
Gemeentebelastingen, onderhoud, noem maar op.
Waar lees jij dat?
Ik lees nergens 2 huizen en dubbele lasten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:32:43 #93
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_119576077
Je kan het beste gewoon een beetje stijlvol zwembad maken in een deel van de woonkamer. En dat je dan door kan zwemmen naar een verwarmd gedeelte in de tuin. Leuk dan de tuin een beetje op met wat palmbomen en shit daar houden mensen van.
Zorg dan dat je een professionele fotograaf inhuurt om mooie foto's te maken, dat verkoopt zoveel beter.
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:37:57 #94
323439 HetKlusKonijn
pi_119576235
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
Ik lees nergens 2 huizen en dubbele lasten.
Ze woont nu in het huis van haar vriend, en heeft nog een huis te koop staan.
Ik kan er echt niks anders van maken, dat zijn dus twee huizen.

Maar okee... back on topic.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:41:42 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119576356
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ze woont nu in het huis van haar vriend, en heeft nog een huis te koop staan.
Ik kan er echt niks anders van maken, dat zijn dus twee huizen.

Maar okee... back on topic.
Ik lees nergens dat het huis van haar vriend, waar ze nu woont, een ander huis is dan het huis wat ze te koop hebben staan.
De OP spreekt ook van "ons huis", en het huis op de foto's is duidelijk een huis waar een jong gezin woont.
Of verwacht je dat een huis wat al 3 jaar niet meer bewoond is nog voorzien is van een babykamer?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119576413
Misschien vermelden of er zekerheid is wat betreft de aanwezigheid van asbest.
pi_119578537
Tips blijven komen :)

Maar even voor de duidelijkheid. We hebben nog geen ander huis, dus geen dubbele lasten en ook geen haast. Ik ben bij mijn vriend ingetrokken 3 jaar geleden, hij woonde er al langer.
Omdat het meteen in de verkoop ging wilde ik er ook niet teveel aan doen, maar zie nu wel de noodzaak dat het toch wel nodig is. Wilde ook niet meteen alles afkraken (wat jullie nu wel doen ;) ) Wilde niet dat ik meteen alles wat hij ooit gekozen heeft weg zou doen.
Uitbouw of dakkapel met vaste trap naar zolder vinden we te grote veranderingen, dan is de doelgroep weer kleiner. Er wonen in dezelfde huizen ook gezinnen met 2 kinderen en mensen die groter willen, hebben weer genoeg andere keuze. Dat kunnen we ook niet doen zonder de vraagprijs te verhogen.
Dat we er verlies op gaan hebben, hebben we al geaccepteerd. Als we al die jaren hadden gehuurd, dan waren we het geld ook kwijt geweest.

De maten van de ruimtes staan in de plattegronden, maar ik denk ook dat de omschrijving aangepast moet worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 november 2012 @ 20:00:43 #98
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119580699
Ik denk dat je al een heel eind komt met witte muurverf, eventueel witte tegelverf voor de keuken plus nieuwe betere (en meer) foto's. En even kijken naar de tips over schuine luxaflex, wat plantjes hier en daar en dergelijke ;)

Eventueel duidelijk maken in de omschrijving dat diverse buren een uitbouw hebben en dat vergroten van de woning dus een optie is.

Dat kost je de kop niet en het scheelt wel een hoop in de presentatie van je huis. Het moet vooral lichter en neutraler worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:18:56 #99
323439 HetKlusKonijn
pi_119581304
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:53 schreef margu het volgende:

Maar even voor de duidelijkheid. We hebben nog geen ander huis, dus geen dubbele lasten en ook geen haast. Ik ben bij mijn vriend ingetrokken 3 jaar geleden, hij woonde er al langer.
Ah, okee. Ik had je posts verkeerd begrepen - mijn fout. :)

quote:
Omdat het meteen in de verkoop ging wilde ik er ook niet teveel aan doen, maar zie nu wel de noodzaak dat het toch wel nodig is. Wilde ook niet meteen alles afkraken (wat jullie nu wel doen ;) ) Wilde niet dat ik meteen alles wat hij ooit gekozen heeft weg zou doen.
Uitbouw of dakkapel met vaste trap naar zolder vinden we te grote veranderingen, dan is de doelgroep weer kleiner. Er wonen in dezelfde huizen ook gezinnen met 2 kinderen en mensen die groter willen, hebben weer genoeg andere keuze. Dat kunnen we ook niet doen zonder de vraagprijs te verhogen.
Ik vind het een net huisje voor een nette prijs, en ben het dus met je eens dat je niet aan enorme uitbouwen of een nieuwe badkamer moet gaan beginnen. Die investeringen krijg je er echt nooit meer uit - tenzij je besluit het pand uit de verkoop te halen en er nog een aantal jaren zelf in te blijven zitten maar ik begrijp dat dat niet jullie bedoeling is. De aanschaf van wat potten latex en een laminaatvloertje, daar zou ik zelf toch wel in investeren als ik jullie was. Kost niet al teveel, en kan een enorm verfrissend effect hebben, vooral omdat het huis op de foto's nu behoorlijk donker oogt.
Verder: wat Rewino zegt.

quote:
Dat we er verlies op gaan hebben, hebben we al geaccepteerd. Als we al die jaren hadden gehuurd, dan waren we het geld ook kwijt geweest.
Dat wordt nogal eens vergeten. ;)
Verstandige houding. :Y
pi_119581395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:53 schreef margu het volgende:

Het wordt door jullie samen bewoond? Blijf dan waar je bent, en maak het huis langzaam aan verkoopklaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 24-11-2012 20:47:21 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119592867
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het een net huisje voor een nette prijs, en ben het dus met je eens dat je niet aan enorme uitbouwen of een nieuwe badkamer moet gaan beginnen. Die investeringen krijg je er echt nooit meer uit - tenzij je besluit het pand uit de verkoop te halen en er nog een aantal jaren zelf in te blijven zitten maar ik begrijp dat dat niet jullie bedoeling is. De aanschaf van wat potten latex en een laminaatvloertje, daar zou ik zelf toch wel in investeren als ik jullie was. Kost niet al teveel, en kan een enorm verfrissend effect hebben, vooral omdat het huis op de foto's nu behoorlijk donker oogt.
Verder: wat Rewino zegt.

Ik zou ook niet beginnen met verbouwen. Maar een aanvraag doen zoor een uitbouw zou al schelen. Het huis, zoals het nu is, is gewoon veel te klein voor een gezin. Daarmee verlies je dus een markt. Door die aanvraag te hebben, met tekeningen zou het huis voor meer mensen interessant worden. Althans, dat is mijn mening.
  zondag 25 november 2012 @ 12:32:17 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119594819
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:16 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik zou ook niet beginnen met verbouwen. Maar een aanvraag doen zoor een uitbouw zou al schelen. Het huis, zoals het nu is, is gewoon veel te klein voor een gezin. Daarmee verlies je dus een markt. Door die aanvraag te hebben, met tekeningen zou het huis voor meer mensen interessant worden. Althans, dat is mijn mening.
Het huis is te klein voor een gezin?
Dan wil je het dus duurder maken zodat gezinnen met een beperkt budget (1xmodaal) het niet meer kunnen kopen, en je die markt dus mist?

Ik vind het overigens nonsens dat het te klein is voor een gezin. Ja, te klein voor een gezin met 3 of meer kinderen, maar een gemiddeld gezin kan er prima wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 25 november 2012 @ 13:37:15 #103
323439 HetKlusKonijn
pi_119597150
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan wil je het dus duurder maken zodat gezinnen met een beperkt budget (1xmodaal) het niet meer kunnen kopen, en je die markt dus mist?

Ik vind het overigens nonsens dat het te klein is voor een gezin. Ja, te klein voor een gezin met 3 of meer kinderen, maar een gemiddeld gezin kan er prima wonen.
Helemaal mee eens. Het is een prima huis voor een jong gezin. Er zit zelfs een tuin bij!
Goeiehemelen... hier in de stad stikt het van de jonge gezinnen in appartementen - met een beetje geluk een balkonnetje op het zuiden - en die appartementen staan in de aanbieding voor bedragen tussen de 150-175K...
(een jaartje geleden nog 200K, bij de weg. )
pi_119597976
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hoeft het helemaal niet duurder te maken.
Je doet alleen een AANVRAAG. Niks bouwen. Maar die XX vierkante meters extra maken zo'n klein huis wel interessanter voor mensen die meer ruimte willen.
Ik zeg gewoon: Het is een leuk huisje, alleen te klein voor moderne eisen.

Maar misschien ben ik gewoonweg meer ruimte gewend.
Wij hebben vorig jaar precies zo'n woning (zelfs nog ietsje groter) verlaten omdat die gewoonweg te klein is. En wij zijn maar met z'n tweeen.
  zondag 25 november 2012 @ 14:14:44 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119598675
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:58 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Je hoeft het helemaal niet duurder te maken.
Je doet alleen een AANVRAAG. Niks bouwen. Maar die XX vierkante meters extra maken zo'n klein huis wel interessanter voor mensen die meer ruimte willen.
Ik zeg gewoon: Het is een leuk huisje, alleen te klein voor moderne eisen.

Maar misschien ben ik gewoonweg meer ruimte gewend.
Wij hebben vorig jaar precies zo'n woning (zelfs nog ietsje groter) verlaten omdat die gewoonweg te klein is. En wij zijn maar met z'n tweeen.
Waarom zou je de aanvraag doen (is niet gratis) als buren al een uitbouw hebben en het dus toch wel goedgekeurd zal worden?

En ja, het kan best zijn dat het huis voor de een niet groot genoeg is, maar zo zijn er ook mensen die met z'n tweeën in een vrijstaande villa wonen.
Feit is, dat als je een gezin hebt, en een beperkt inkomen (1-1½ x modaal) dat het dan een prima huis is, binnen budget, zonder dat je helemaal tot je neusgaten in de schulden zit.

Dat jullie zo'n huis met z'n tweeën verlaten hebben is niet echt een referentiekader lijkt me, dat betekent slechts dat het voor jullie te klein zou zijn. Voor mij ook, maar ik geef gewoon toe dat ik een verwend kreng ben, en ons budget ligt een tikje anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 25 november 2012 @ 14:21:15 #106
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119598996
Ik zou die makelaar nog posten.

http://www.vankaammakelaardij.nl/

Van alle makelaars die die jongen ingeschakeld heeft was deze de enige die enorm actief was en het redelijk snel heeft weten te verkopen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aoűt 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 25 november 2012 @ 14:36:35 #107
323439 HetKlusKonijn
pi_119599619
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou je de aanvraag doen (is niet gratis) als buren al een uitbouw hebben en het dus toch wel goedgekeurd zal worden?
Sterker nog, je zou zelfs in je advertentie kunnen opnemen dat er "een goede mogelijkheid tot uitbouw bestaat" en wellicht zelfs de buren kunnen vragen om eventuele kijkers een kijkje te mogen laten nemen. Als je een goede relatie met de buren hebt zou dat toch geen enkel probleem moeten zijn?

quote:
Feit is, dat als je een gezin hebt, en een beperkt inkomen (1-1½ x modaal) dat het dan een prima huis is, binnen budget, zonder dat je helemaal tot je neusgaten in de schulden zit.
Het oude idee, dat je altijd tot aan je max moest gaan lenen om maar vooral een zo groot mogelijk huis te kunnen kopen - ik hoop dat mensen inmiddels verstandiger zijn geworden...
  zondag 25 november 2012 @ 15:12:19 #108
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_119601021
Toch is 160k echt teveel voor een huis als dit. Wil je het nu snel verkopen, dan moet er zeker 20k vanaf.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 25 november 2012 @ 21:35:36 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119617913
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 15:12 schreef Falco het volgende:
Toch is 160k echt teveel voor een huis als dit. Wil je het nu snel verkopen, dan moet er zeker 20k vanaf.
Onzin. Is een prima prijs voor een huis in West-Brabant met een tuin. In de Randstad mag je blij zijn als j er een acceptabel appartement voor kunt krijgen in een normale buurt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119623470
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Onzin. Is een prima prijs voor een huis in West-Brabant met een tuin. In de Randstad mag je blij zijn als j er een acceptabel appartement voor kunt krijgen in een normale buurt.
Als dat zo was dan zou deze woning natuurlijk allang verkocht zijn.
  zondag 25 november 2012 @ 23:04:40 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119623513
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 23:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Als dat zo was dan zou deze woning natuurlijk allang verkocht zijn.
Toch is het zo
pi_119623591
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Toch is het zo
Niet dus.
  zondag 25 november 2012 @ 23:07:01 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119623648
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2012 23:05 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Niet dus.
Ik zou het zo kopen.. Mits niet in Hoogerheide en een daadwerkelijke mogelijkheid tot kopen
  zondag 25 november 2012 @ 23:32:40 #114
323439 HetKlusKonijn
pi_119624885
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hier betaal je voor een huisje als dat van TS nog steeds op z'n minst een ton meer...

Dat de huizenmarkt op dit moment in het putje zit (en m.i. nog wel een tijdje in het putje zal blijven zitten) is niet alleen maar een kwestie van te hoge prijzen. De meeste verkopers zijn al stevig gezakt met hun vraagprijs, zo ook TS.
Het heeft met veel meer factoren te maken. Het is crisis. Mensen raken hun baan kwijt, en krijgen maar zeer moeizaam weer een nieuwe baan (en dan heb ik niet eens over het vooruitzicht van de plannen met betrekking tot de afbraak van de ontslagbescherming - een jaartje WW en je mag de bijstand in). Alles wordt duurder, de netto lonen van mensen boven het minimum (de potentiele huizenkopers dus) gaan omlaag. Mensen zijn gewoon onzeker en bang, en geef ze eens ongelijk.
pi_119630195
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:36 schreef margu het volgende:
Er zijn nog bijna geen kijkers geweest.
Dit zegt toch wel wat?

Ik zie de woning op termijn ook niet beter worden. Van alle kanten wordt de hypotheekmogelijkheden afgebouwd: overheid beperkt renteaftrek, banken zijn veel kritischer geworden. Koopkracht daalt, demografische ontwikkelingen en de ¤ doen de rest.

Het hoogste punt op de huizenmarkt ligt achter ons, het wordt nooit meer zoals het was. Schulden aflossen is het enige wat we kunnen doen om niet langdurig vast te zitten aan het huis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119640177
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:54 schreef margu het volgende:
Ik ben echt blij met al jullie kritiek.

AMDFreak, die foto's van het appartement zijn goed belicht en vooral leeg. Heeft dat een makelaar gedaan of een stylist/fotograaf?
Of heb je zomaar een willekeurig app van funda geplukt?
Ik ging er toch eigenlijk vanuit dat de makelaar dit toch wel goed kan. (goede foto's maken)
Ik werk zelf bij een makelaarskantoor, hoor genoeg kritiek punten hier in de wandelgangen.
Foto's worden gemaakt door een fotograaf, waarbij de makelaar van de voren aangeeft wat het beste is om te doen qua opruimen. Want je moet het zo zien, een makelaar is geen fotograaf en andersom :)
Meestal verkoopt een huis zichzelf via een goeie indruk, trek je meer aandacht van eventuele potentiële kijkers.
Die woning hebben wij in de verkoop staan, maar je zou voor de grap het woningaanbod moeten bekijken op onze website (www.fpn-groep.nl). Je ziet duidelijk verschil in kwaliteit van de foto's.

Bij ons zit de prijs van een fotograaf in begrepen in de courtage en ik vind persoonlijk dat jouw huidige makelaar dit ook moet betalen. Desnoods laat je onze website zien of wat dan ook.

Nogmaals; houd het licht qua kleuren, geeft een hoop ruimte ;)
pi_119640871
Het huis is vanbinnen best gezellig, al is het niet mijn smaak. Ik zou die donkere (laminaat) tegelvloer vervangen voor normaal laminaat, of duidelijk vermelden dat het laminaat is. Verder kan je misschien de voor- en achtertuin aanpakken met een paar potten met vrolijke planten. De voorkant van het huis vind ik er niet heel erg vrolijk uit zien... Als je dat een beetje kan opfleuren zullen meer mensen intresse tonen vermoed ik.
  maandag 26 november 2012 @ 16:24:45 #118
323439 HetKlusKonijn
pi_119641711
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef AMDFreak het volgende:

[..]

Ik werk zelf bij een makelaarskantoor, hoor genoeg kritiek punten hier in de wandelgangen.
Foto's worden gemaakt door een fotograaf, waarbij de makelaar van de voren aangeeft wat het beste is om te doen qua opruimen. Want je moet het zo zien, een makelaar is geen fotograaf en andersom :)
Meestal verkoopt een huis zichzelf via een goeie indruk, trek je meer aandacht van eventuele potentiële kijkers.
Die woning hebben wij in de verkoop staan, maar je zou voor de grap het woningaanbod moeten bekijken op onze website (www.fpn-groep.nl). Je ziet duidelijk verschil in kwaliteit van de foto's.

Bij ons zit de prijs van een fotograaf in begrepen in de courtage en ik vind persoonlijk dat jouw huidige makelaar dit ook moet betalen. Desnoods laat je onze website zien of wat dan ook.

Nogmaals; houd het licht qua kleuren, geeft een hoop ruimte ;)
Grotendeels met je eens, behalve dat vetgedrukte... dat was in 2005 zo, nu zeker niet meer.
TS zou dit huis in 2005 binnen zes weken zijn kwijtgeraakt.

Nogmaals, het huis ziet er - met wat cosmetische aanpassingen - prima uit. Natuurlijk kunnen ook die foto's beter. Maar ik denk niet dat daar het grote probleem zit - dat zit 'm in de crisis.
Mensen durven het gewoon stomweg niet meer aan om in deze tijd te investeren in een huis.

Sorry dat ik zo pessimistisch ben, ik wou dat ik er anders over kon denken!
pi_119641771
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef AMDFreak het volgende:

http://www.fpn-groep.nl/w(...)elaan_15_rijswijk_zh
Ik vind het maar gekke schuine foto's?
pi_119642962
Ik hoor vaak genoeg reacties van kijkers;

We vinden de keuken en/of badkamer niet mooi. Juist omdat er zoveel aanbod is, heeft een koper ruime keuze.

Erikll, uitzonderingen daar gelaten.

btw, is er ook al een keer gekeken naar die SCHREEUWERIGE omschrijving?
Ik zou toch een keer een "update" gesprek aan gaan met je makelaar hoe nu verder. Want eerlijk is eerlijk, 3 jaar is lang.
Een eerlijke makelaar zou dezelfde opmerkingen moeten noemen als al die andere mensen die hierin hebben gereageerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')