Zo, zo. Dat had ik niet verwacht. Geen ervaring met vliegtuigvoedsel, omdat ik maar eenmaal met de vliegtuig heb gereisd toen ik een peuter was en mij dat vaag herinner, maar dat een groot leverancier van vliegtuigmaaltijden zo veel 'schijt' heeft aan de Warenwet in de VS, dat moet heel hard aangepakt worden. Kakkerlakken en ander ongedierte dat in de productieruimte loopt. Bah, bah. Hard aanpakken die handel.quote:Vliegtuigmaaltijden blijken soms te zijn bereid temidden van muizen, mieren en kakkerlakken. Tot die schokkende conclusie komt de Amerikaanse voedsel en warenautoriteit FDA op basis van onderzoek. De dienst stelde in vier jaar tijd maar liefst ruim 1.500 overtredingen en ernstige schendingen van de warenwet vast.
Wanneer je het artikel leest begrijp je dat de kotszakjes in de vliegtuigen er niet voor niets hangen, zo schrijft de Amerikaanse nieuwszender ABC.
De FDA (Food and Drug Administration) trof in de productiehal van LSG Sky Chefs, één van de grootste cateraars van vliegtuigmaaltijden, een leger krioelende mieren, zowel levende als dode vliegen en zelfs kakkerlakken aan.
Potentiële tijdbom
"Wanneer er zich dergelijke diertjes in de productieruimte bevinden, dan is de kans natuurlijk levensgroot dat je ze eveneens in de daar bereidde maaltijden zult kunnen aantreffen", zegt voormalig gezondheidsinspecteur Roy Costa tegen ABC.
"In een omgeving waarin voedsel wordt klaargemaakt kunnen insecten en uitwerpselen van knaagdieren absoluut niet getolereerd worden. Als je al deze zaken elementen samenbrengt, zit je echt op een potentiële tijdbom."
Bron:http://www.telegraaf.nl/r(...)uigmaaltijden__.html
Typisch Telegraaf.quote:Vliegtuigmaaltijden blijken soms te zijn bereid temidden van muizen, mieren en kakkerlakken.
Echt waar?quote:Op woensdag 21 november 2012 17:57 schreef MichaelScott het volgende:
Dat is heel normaal, ook in Europa is een bepaald percentage ongedierte in voeding toegestaan. Beetje non-nieuws als je het mij vraagt.
Voor mij is het weldegelijk nieuws. Ik wist niet eens dat men zo laks omging met de hygiëne van maaltijden.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:57 schreef MichaelScott het volgende:
Dat is heel normaal, ook in Europa is een bepaald percentage ongedierte in voeding toegestaan. Beetje non-nieuws als je het mij vraagt.
Waarom niet? Bang voor vliegen ofzo?quote:Op woensdag 21 november 2012 17:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo, zo. Dat had ik niet verwacht. Geen ervaring met vliegtuigvoedsel, omdat ik maar eenmaal met de vliegtuig heb gereisd toen ik een peuter was en mij dat vaag herinner, maar dat een groot leverancier van vliegtuigmaaltijden zo veel 'schijt' heeft aan de Warenwet in de VS, dat moet heel hard aangepakt worden. Kakkerlakken en ander ongedierte dat in de productieruimte loopt. Bah, bah. Hard aanpakken die handel.
Nee, ik kom nooit uit Europa. Meestal is het een weekje weg naar Duitsland, Frankrijk of Spanje, maar dat kan prima met de auto.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom niet? Bang voor vliegen ofzo?
Inderdaad niet te hachelen die zooi. Behalve de currywraps van Emirates en Etihad. Die zijn betrekkelijk aardig te doen.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vliegtuigvoedsel is ook te smerig voor woorden natuurlijk. Het is dat je vaszit in een cabine en je niets anders voor handen hebt. Dus ja, dan gaat die tot smurrie verwarmde rommel er wel in.
Zou 't je (op het eten onderweg na) aan kunnen raden.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Nee, ik kom nooit uit Europa. Meestal is het een weekje weg naar Duitsland, Frankrijk of Spanje, maar dat kan prima met de auto.
Maar het is wel lachen om te zien hoe een wortel in een vliegtuig opeens meer weg heeft van een slap stuk oranje drilpudding.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Inderdaad niet te hachelen die zooi. Behalve de currywraps van Emirates en Etihad. Die zijn betrekkelijk aardig te doen.
Ah, ik zou het wel eten, maar dit is natuurlijk geen nieuws om trots op te zijn. Ze mogen gerust die ondernemingen flink straffen of met hoge boetes gaan dreigen.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Zou 't je (op het eten onderweg na) aan kunnen raden.
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, maar dit is de site van het schuldige bedrijf.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:07 schreef Yi-Long het volgende:
Voor welke luchtvaartmaatschappijen verzorgen de genoemde bedrijven de maaltijden!?
Van jongs af aan vlieg ik al de hele wereld rond, de culturen die je kan opsnuiven zul je altijd met je meedragen, super ervaringen. Ook ik kan het hem van harte aanraden. Op de vliegtuig maaltijden na danquote:Op woensdag 21 november 2012 18:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Zou 't je (op het eten onderweg na) aan kunnen raden.
Dan heb je geen smaak, want dat vliegtuigvoer is gewoon nog smeriger dan magnetronmaaltijden.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:16 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Van jongs af aan vlieg ik al de hele wereld rond, de culturen die je kan opsnuiven zul je altijd met je meedragen, super ervaringen. Ook ik kan het hem van harte aanraden. Op de vliegtuig maaltijden na danAl heb ik daar nog nooit moeite mee gehad en na dit artikel ook nog steeds niet. Bij de plaatselijks kebabzaal schijten ze ook wel in jouw voedsel.
Ik vreet alles ouwe! Heb wel smaak maar kan er dan niet mee zitten, geniet dan van het moment dat ik aan het reizen ben, zo'n ziltige maaltijd bevestigd dan het gevoel van reizenquote:Op woensdag 21 november 2012 18:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan heb je geen smaak, want dat vliegtuigvoer is gewoon nog smeriger dan magnetronmaaltijden.
Mensen weten inderdaad niet wat ze missen. Maar ik denk dat een heleboel mensen simpelweg ook niet willen weten wat ze missen, puur omdat ze toch de middelen niet hebben het te kunnen doen.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:16 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Van jongs af aan vlieg ik al de hele wereld rond, de culturen die je kan opsnuiven zul je altijd met je meedragen, super ervaringen. Ook ik kan het hem van harte aanraden.
Ik druk het ook bijna altijd wel naar binnen. Alleen toen ik naar India vloog kreeg ik eens dit:quote:Op woensdag 21 november 2012 18:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik vreet alles ouwe! Heb wel smaak maar kan er dan niet mee zitten, geniet dan van het moment dat ik aan het reizen ben, zo'n ziltige maaltijd bevestigd dan het gevoel van reizen
Noicequote:Op woensdag 21 november 2012 18:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik druk het ook bijna altijd wel naar binnen. Alleen toen ik naar India vloog kreeg ik eens dit:
[ afbeelding ]
Dat spul smaakte naar een bospad. Dat ging dan ook keurig terug het bakje in.
Haha, jij hebt mooie dingen gezien en meegemaakt in je leven als ik het zo lees.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik druk het ook bijna altijd wel naar binnen. Alleen toen ik naar India vloog kreeg ik eens dit:
[ afbeelding ]
Dat spul smaakte naar een bospad. Dat ging dan ook keurig terug het bakje in.
In China vond ik een pleister in m'n broodjequote:Op woensdag 21 november 2012 18:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Eerste keer in vliegtuig kan ik me nog goed herinneren. Kreeg bakje met eten en zakje zout. Per ongeluk hele zakje zout door de spaghetti-slurrie gegooid. Zo zout had ik het nog nooit gegeten.
[ afbeelding ]
Maar nog altijd beter dan gebruikte condoom in je eten.
Ik heb volgens mij nog niks gevonden tot nu toe, op een haar hier en daar na. Best een raadsel want ik heb in best wel shady tentjes gegeten. Enige wat ze soms wel flikken is een vleesgerecht volproppen met groente zodat het heel wat lijkt en je meer betaalt.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In China vond ik een pleister in m'n broodjeNiet in het vliegtuig echter.
In Azie kan je over het algemeen beter van kraampjes van de straat eten (mits het druk is) dan van goedkope restaurantjes waar je niet kan zien wat er in de keuken gebeurd.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog niks gevonden tot nu toe, op een haar hier en daar na. Best een raadsel want ik heb in best wel shady tentjes gegeten. Enige wat ze soms wel flikken is een vleesgerecht volproppen met groente zodat het heel wat lijkt en je meer betaalt.
Ja, maar kraampjes hebben vooral snelle snacks. Overigens kun je je afvragen of het wel beter is om eten van een kraampje te kopen wat de hele dag langs een drukke weg heeft gelegen, met smoglevelindicaties van de hoogste categorie.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In Azie kan je over het algemeen beter van kraampjes van de straat eten (mits het druk is) dan van goedkope restaurantjes waar je niet kan zien wat er in de keuken gebeurd.
daar hoef je niet persé voor naar China hoorquote:Op woensdag 21 november 2012 18:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In China vond ik een pleister in m'n broodjeNiet in het vliegtuig echter.
Over het algemeen kan de kwaliteit van het eten in vliegtuigen me aan m'n reet roesten. Je zit 18 uur stil, je hebt honger en geen reet te doen en je proeft (althans dat heb ik heel erg) erg weinig door de airco en lucht. Ik vreet het gewoon op en ga dan weer slapen.
Beter wat roetdeeltjes dan vreemde beesten of ziektesquote:Op woensdag 21 november 2012 18:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, maar kraampjes hebben vooral snelle snacks. Overigens kun je je afvragen of het wel lekker is om eten van een kraampje te kopen wat de hele dag langs een drukke weg heeft gelegen, met smoglevelindicaties van de hoogste categorie.
Weet ik. Sterker nog, ik hoef er niet eens m'n huis voor uitquote:Op woensdag 21 november 2012 18:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
daar hoef je niet persé voor naar China hoor![]()
quote:Op woensdag 21 november 2012 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet ik. Sterker nog, ik hoef er niet eens m'n huis voor uit
Verdomme das echt ranzig. Zulke lui moet je straffen wegens poging tot het overbrengen van ernstige ziektes.quote:
Daarom eet ik het liefste thuis, maar bij mij is het dan ook niet zo'n zooitje als bij jouquote:Op woensdag 21 november 2012 18:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Verdomme das echt ranzig. Zulke lui moet je straffen wegens poging tot het overbrengen van ernstige ziektes.
Er is hoopquote:Op woensdag 21 november 2012 18:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Daarom eet ik het liefste thuis, maar bij mij is het dan ook niet zo'n zooitje als bij jou
Aha !quote:Op woensdag 21 november 2012 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is hoop
NWS / De geautomatiseerde maatschappij #2 (link naar post)
Geen dank hoor, Karina.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:22 schreef Karina het volgende:
Nu begrijp ik meteen waarom ik het altijd zo vies vondalleen de broodjes waren nog wel te doen. Maar de rest? De helft at ik meestal niet op, het bakje yoghurt was nog het best te eten.
Ai, zou je dat willen aanpassen?quote:Op woensdag 21 november 2012 19:52 schreef Karina het volgende:
[..]
En ik zie nu dat er schokende staat
Omdat jij het bentquote:Op woensdag 21 november 2012 19:53 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ai, zou je dat willen aanpassen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |