abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2012 @ 10:18:51 #203
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119456497
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:09 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

Ik geloof gewoon niet dat jasper s. maar 1 keer zoiets gedaan heeft! Misschien heeft hij iets met deze zaken te maken? Maar blijkbaar is de dader gepakt, dus dat gaat ook niet op!
Van alles aan je kerfstok hebben hangen wat niemand weet, terwijl je een gezin en bedrijf hebt en in een klein dorp woont, lijkt mij dan weer sterk...
pi_119456569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:18 schreef Maja het volgende:

[..]

Van alles aan je kerfstok hebben hangen wat niemand weet, terwijl je een gezin en bedrijf hebt en in een klein dorp woont, lijkt mij dan weer sterk...
Sietske H kreeg het ook voor elkaar om meerdere van haar eigen baby's te vermoorden in friesland.
Ook onder het oog van genoeg mensen en dat is dan nog iets dat zichtbaar is ook.
pi_119456659
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:18 schreef Maja het volgende:

[..]

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat helemaal niet zo raar is. Juist omdat mensen in je omgeving zoiets nooit verwachten van je, omdat je een eigen bedrijf hebt en een mooi gezin, kan je vaker zoiets doen. Degene die mij verkracht heeft, wordt daardoor nu nog steeds geloofd door mensen uit zijn dorp, terwijl er nu al 5 slachtoffers opgestaan zijn! Maar hij zou zoiets nooit doen! zo'n sociale, hardwerkende man!
What Doesn't Kill U Makes U Stronger!
pi_119456711
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

De dader kwam uit een ander dorp. Heeft bekend en het slachtoffer heeft de dader herkend. Man, zijn het hier allemaal aluhoedjes en vrienden van de klokkenluidersite ofzo?
Ik vind dat wel wat meevallen hier.

Je mag erover speculeren toch? Daar is het een discussieforum voor. Dat vind ik juist de aardigheid eraan.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:27:40 #207
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119456728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:25 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat helemaal niet zo raar is. Juist omdat mensen in je omgeving zoiets nooit verwachten van je, omdat je een eigen bedrijf hebt en een mooi gezin, kan je vaker zoiets doen. Degene die mij verkracht heeft, wordt daardoor nu nog steeds geloofd door mensen uit zijn dorp, terwijl er nu al 5 slachtoffers opgestaan zijn! Maar hij zou zoiets nooit doen! zo'n sociale, hardwerkende man!
en het is ook helemaal niet raar dat iemand eenmalig tot een uitbarsting komt het daarna verdringt en verder niets meer mee doet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119456751
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:27 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Je mag erover speculeren toch? Daar is het een discussieforum voor. Dat vind ik juist de aardigheid eraan.
Maar dan moet je wel op de hoogte zijn van de feiten uit het verleden, zoals die aanrandingszaak etc. Als je daar geen kennis van hebt, heeft het speculeren over meerdere dingen op zijn kerfstok geen zin. Het is dan oprakelen van oude feiten die al lang bekend en opgelost zijn. Toevallig kom ik uit het gebied en weet ik wat er heeft gespeeld de afgelopen 10 jaar, daardoor vind ik het vervelend om steeds dingen te moeten uitleggen die al lang bekend zijn.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_119456854
quote:
3s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:27 schreef Re het volgende:

[..]

en het is ook helemaal niet raar dat iemand eenmalig tot een uitbarsting komt het daarna verdringt en verder niets meer mee doet
ik hoop dat dit het geval is!
  woensdag 21 november 2012 @ 10:32:34 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119456856
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

De dader kwam uit een ander dorp. Heeft bekend en het slachtoffer heeft de dader herkend. Man, zijn het hier allemaal aluhoedjes en vrienden van de klokkenluidersite ofzo?
Plus dat zijn DNA overeen kwam met het DNA dat bij het paardenmeisje gevonden is, en nadrukkelijk niet overeenkwam met het DNA wat op Marianne Vaatstra gevonden is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119456865
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel op de hoogte zijn van de feiten uit het verleden, zoals die aanrandingszaak etc. Als je daar geen kennis van hebt, heeft het speculeren over meerdere dingen op zijn kerfstok geen zin. Het is dan oprakelen van oude feiten die al lang bekend en opgelost zijn. Toevallig kom ik uit het gebied en weet ik wat er heeft gespeeld de afgelopen 10 jaar, daardoor vind ik het vervelend om steeds dingen te moeten uitleggen die al lang bekend zijn.
Volgens mij probeerden we te achterhalen wat Hoogleraar van Koppen bedoelde te zeggen met zijn twijfels in de show van P&W.
Hoogleraar van Koppen beweerde verder dat het ook uit "empirisch onderzoek" is gebleken dat dit soort daders meer dan eens toeslaat. En dat biedt natuurlijk stof tot nadenken, best waldpykje. Dat de genoemde feiten niets met verdachte van doen hebben, wil ik persoonlijk best aannemen. Misschien is er toch meer in de streek gebeurd, wat de krant niet gehaald heeft.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:33:17 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119456871
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Plus dat zijn DNA overeen kwam met het DNA dat bij het paardenmeisje gevonden is, en nadrukkelijk niet overeenkwam met het DNA wat op Marianne Vaatstra gevonden is.
ja maar dat heeft justitie natuurlijk zo geplant(d)
pi_119456898
quote:
3s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:33 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar dat heeft justitie natuurlijk zo geplant(d)
Tsja, dat lees je dan op die maffe sites. Die mensen maken vooral een verwarde indruk op me. :')
  woensdag 21 november 2012 @ 10:34:39 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119456902
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:33 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Volgens mij probeerden we te achterhalen wat Hoogleraar van Koppen bedoelde te zeggen met zijn twijfels in de show van P&W.
Hoogleraar van Koppen beweerde verder dat het ook uit "empirisch onderzoek" is gebleken dat dit soort daders meer dan eens toeslaat. En dat biedt natuurlijk stof tot nadenken, best waldpykje. Dat de genoemde feiten niets met verdachte van doen hebben, wil ik persoonlijk best aannemen. Misschien is er toch meer in de streek gebeurd, wat de krant niet gehaald heeft.
Knap dat iemand zoiets zo stellig kan concluderen zonder enige observatie van de verdachte
pi_119456920
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:33 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Maar wat heeft het voor zin om door te malen op een gezichtsuitdrukking van Koppen? Terwijl hij gewoon aangaf niet op de hoogte te zijn van die feiten. Het DNA van die dader kwam niet overeen met het DNA wat gevonden is op het lichaam van MV. Wat wil je nu nog meer dan?
pi_119456939
quote:
3s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:34 schreef Re het volgende:

[..]

Knap dat iemand zoiets zo stellig kan concluderen zonder enige observatie van de verdachte
Van Koppen? Hij somde gewoon wat eenvoudige feitjes op wat uit onderzoek van dit soort daden is gebleken. Blijkbaar gemakkelijk te generaliseren, want het klopte allemaal (er vanuitgaande dat verdachte de dader is).
  woensdag 21 november 2012 @ 10:36:28 #217
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_119456955
Eng, eng, eng. Nooit statistiek gebruiken in de rechtsspraak.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:36:59 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119456970
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:27 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het veel nut heeft te gaan discussieren over een andere zaak waarbij matchend DNA gevonden is en de dader bekend heeft.
Als dat de insteek is dan kunnen we iedere willekeurige verkrachting en/of moord er wel bijhalen, ongeacht of het wel of niet opgelost is.

Het enige nut wat zoiets bij de discussie zou hebben is dat een eventueel complot met geplant DNA (zoals de complotdenkers claimen) natuurlijk veel makkelijker zou zijn geweest om deze dader ook in de schoenen te schuiven, hij was nog allochtoon ook, iedereen blij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119456991
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar wat heeft het voor zin om door te malen op een gezichtsuitdrukking van Koppen? Terwijl hij gewoon aangaf niet op de hoogte te zijn van die feiten. Het DNA van die dader kwam niet overeen met het DNA wat gevonden is op het lichaam van MV. Wat wil je nu nog meer dan?
Ik ben persoonlijk geďnteresseerd in de stelligheid van Van Koppen dat dit type dader vaker toeslaat dan eens. Maar ik wil het niet aan een eerder feit koppelen, omdat ik dit niet kan beoordelen. Ik vroeg alleen om voorbeelden in de regio, that's it.
Geef er zelf maar invulling aan zou ik zeggen.
pi_119456995
Yep, ik denk dat we ons hier gewoon moeten richten op de feiten en wachten op meer nieuws, wat morgen wel naar voren zal komen. Dit geneuzel heeft echt geen zin.
pi_119457019
Hoe dan ook: Ik zie wel een Patroon.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:39:23 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119457020
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:35 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Van Koppen? Hij somde gewoon wat eenvoudige feitjes op wat uit onderzoek van dit soort daden is gebleken. Blijkbaar gemakkelijk te generaliseren, want het klopte allemaal (er vanuitgaande dat verdachte de dader is).
volgens mij een klassieke post hoc ergo propter hoc (drogredenatie dus)
  woensdag 21 november 2012 @ 10:43:00 #223
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_119457114
Op hoeveel punten is dat DNA eigenlijk vergeleken? Aangezien het DNA-spoor de hele nacht aan weersinvloeden bloot heeft gestaan is een volledige vergelijking toch onmogelijk omdat het beschadigd is?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_119457150
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:20 schreef Injetta het volgende:
Dat die jongeren wellicht niet alles precies verteld hebben, hoeft op zich niks te betekenen. Er is iets vreselijks gebeurd in een nacht waarin ze Marianne alleen hebben laten fietsen. Ze zullen zich schuldig hebben gevoeld en waren wellicht zelfs bang dat ze verdacht zouden kunnen worden.
Ze waren toch ook nog tieners? Het moet voor hen ook een enorme traumatische gebeurtenis zijn geweest en dan ben je in de war of neemt het iets minder nauw met de waarheid om er zelf beter uit te komen.
En misschien hebben ze bepaalde dingen achteraf anders geinterpreteerd of betekenis gegeven of door elkaar gehaald.

Het is denk ik uiteindelijk toch een beetje een verhaal van op de verkeerde tijd op de verkeerde plek te zijn geweest. Marianne heeft op de een of andere manier 'pech' gehad. Dat ze net op die tijd daar alleen met de fiets is gaan rijden en ze is of overvallen of meegelokt of is vol goeder trouw meegelopen met een vage bekende...
Om hier nog even op terug te komen,
Bauke Vaatstra had naar mijn weten de jongens nadrukkelijk verzocht wanneer nodig een taxi te bestellen voor Marianne. ik blijf erbij dat die jongens beter hadden moeten weten.
Je laat een meisje van 16 jaar niet om 01:00 'snachts door de weilanden fietsen. zelfs niet op
Koninginnedag.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_119457195
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:38 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk geďnteresseerd in de stelligheid van Van Koppen dat dit type dader vaker toeslaat dan eens. Maar ik wil het niet aan een eerder feit koppelen, omdat ik dit niet kan beoordelen. Ik vroeg alleen om voorbeelden in de regio, that's it.
Geef er zelf maar invulling aan zou ik zeggen.
het geeft wel te denken dat Jasper blijkbaar iedere nacht er nog "even" op uit gaat met de fiets om 1 - 2 uur 's nachts, en dan in 1 bekend geval zomaar een auto steelt zonder zelf te beseffen dat hij het gedaan heeft.

hij heeft een bepaalde rusteloosheid in zijn hoofd en lijf?
  woensdag 21 november 2012 @ 10:48:55 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457233
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
Op hoeveel punten is dat DNA eigenlijk vergeleken? Aangezien het DNA-spoor de hele nacht aan weersinvloeden bloot heeft gestaan is een volledige vergelijking toch onmogelijk omdat het beschadigd is?
Als er op diverse plekken op en in haar lichaam sperma van de verdachte gevonden is, dan zullen er wellicht wel beschadigde of zelfs onbruikbare delen bij zijn geweest, maar hoogstwaarschijnlijk ook een aantal zeer bruikbare, niet of vrijwel niet beschadigd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457249
quote:
3s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:27 schreef Re het volgende:

[..]

Nee nee Re, praat de moord die jij gaat blijkbaar nog gaat plegen nou niet goed :(
  woensdag 21 november 2012 @ 10:51:08 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457281
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:45 schreef Miam het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen,
Bauke Vaatstra had naar mijn weten de jongens nadrukkelijk verzocht wanneer nodig een taxi te bestellen voor Marianne. ik blijf erbij dat die jongens beter hadden moeten weten.
Je laat een meisje van 16 jaar niet om 01:00 'snachts door de weilanden fietsen. zelfs niet op
Koninginnedag.
Ja en dus? Dat maakt ze nog niet schuldig aan verkrachting en moord lijkt me.
Hoogstens nalatig, maar in hoeverre je een paar pubers nalatigheid kunt verwijten is de vraag nog maar, Marianne had ook zelf een taxi of haar vader kunnen bellen, het was geen onmondig klein kind dat alleen aan de hand van haar vriendje op stap kon.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457284
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:47 schreef Alleskids het volgende:

[..]

het geeft wel te denken dat Jasper blijkbaar iedere nacht er nog "even" op uit gaat met de fiets om 1 - 2 uur 's nachts, en dan in 1 bekend geval zomaar een auto steelt zonder zelf te beseffen dat hij het gedaan heeft.

Iedere nacht :?

En zelfs als hij het vaker dan één keer deed, mag toch en hij is zeker niet de enige, ongelofelijk
pi_119457319
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoogstens nalatig, maar in hoeverre je een paar pubers nalatigheid kunt verwijten is de vraag nog maar, Marianne had ook zelf een taxi of haar vader kunnen bellen, het was geen onmondig klein kind dat alleen aan de hand van haar vriendje op stap kon.
Typisch pubers. Dit kan natuurlijk de beste gewoon overkomen. Ik vind het absoluut niet verwijtbaar.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:53:53 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457343
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:47 schreef Alleskids het volgende:

[..]

Hij besefte wel zeker wat hij gedaan had, hij begreep alleen niet waarom hij het gedaan had, omdat het niets voor hem was.
Hij kon ook prima omschrijven hoe hij tot in de auto kwam, hij weet alleen niet waarom.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457388
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij besefte wel zeker wat hij gedaan had, hij begreep alleen niet waarom hij het gedaan had, omdat het niets voor hem was.
Hij kon ook prima omschrijven hoe hij tot in de auto kwam, hij weet alleen niet waarom.
Dat is slechts wat hij zei/verklaarde. Ik vind dat een relatief gegeven waar je niet teveel conclusies uit kunt trekken.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:57:07 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457423
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:52 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Typisch pubers. Dit kan natuurlijk de beste gewoon overkomen. Ik vind het absoluut niet verwijtbaar.
Dat dus, pubers doen soms domme dingen en zeker niet met de verwachting dat het fataal zal zijn, dit was zowel van de jongens als van Marianne gewoon niet handig, vanwege wat we nu weten, maar hoe groot is die kans nou helemaal?
De kans dat ze ongeschonden thuis zou komen was vele malen groter dan de kans dat dit zou gebeuren, ik denk dat ze dit niet eens hadden kunnen voorzien als ze een heel wild scenario hadden bedacht.

Daarbij trekken meisjes van 16 zich wel vaker niets aan van vader die zegt dat ze met een taxi naar huis moet, en als de jongens wilden gaan terwijl zij nog niet weg wilde, kan ze het zomaar uit drammerigheid tegenover de jongens gedaan hebben.

Er zijn zoveel mogelijkheden, maar hoe dom het van de jongens en van Marianne ook was, dit hadden ze niet kunnen voorzien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457441
Ik ben heel benieuwd naar de verhoudingen binnen het gezin van de dader.

Ik vind het een vreemd gegeven dat je zonder je vrouw de hort op gaat 's avonds laat? zeker op Koninginnedag. Hij was nota bene getrouwd en had toen jonge kinderen.
Hij is nadien thuisgekomen, je zou je toch als vrouw afvragen waar hij moet zijn geweest.

afijn, het blijft gissen natuurlijk. ik ben benieuwd wat hier uit voort komt.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  woensdag 21 november 2012 @ 10:58:43 #235
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119457461
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:21 schreef Pvoesss het volgende:Sietske H kreeg het ook voor elkaar om meerdere van haar eigen baby's te vermoorden in friesland.
Ook onder het oog van genoeg mensen en dat is dan nog iets dat zichtbaar is ook.
Daar heb ik ook nog nooit wat van begrepen...

Al is het verschil dat het slachtoffer in deze zaak van een andere familie is.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:25 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

Gelooft echt het hele dorp hem of slechts een enkeling...?
  woensdag 21 november 2012 @ 10:59:00 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119457468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
ze hebben het y chromosoom gebruikt, en nee DNA blijft nog wel even goed en al zou het beschadigen dan heb je nog miljarden cellen die ook DNA bevatten dus er is altijd wel een compleet stukje y chromosoom te vinden (hell ze kunnen dat zelfs uit kiezen halen van de farao's)
pi_119457477
quote:

[..]

Ook waar.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:00:35 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:55 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat is slechts wat hij zei/verklaarde. Ik vind dat een relatief gegeven waar je niet teveel conclusies uit kunt trekken.
Je denkt dat hij het verzonnen heeft?
Dat hij dus geen flauw idee heeft hoe hij bij die auto terechtkwam, graag 'dissociatieve fugue' claimt en daar zelfs een psychiater voor inschakelt, maar wel een verklaring aflegt over hoe hij in die auto terechtkwam?

Volgens mij strookt dat al behoorlijk met die 'dissociatieve fugue' en maakt het de geloofwaardigheid daarvan zeker niet sterker.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:57 schreef Miam het volgende:

Ik vind het een vreemd gegeven dat je zonder je vrouw de hort op gaat 's avonds laat? zeker op Koninginnedag. Hij was nota bene getrouwd en had toen jonge kinderen.
Hij is nadien thuisgekomen, je zou je toch als vrouw afvragen waar hij moet zijn geweest.

Daar wil ik persoonlijk niets achter zoeken. Het is koninginnedag, dan gebeurt dat wel. Bovendien gebeurt dit wel in meer jonge gezinnen.

Maar het patroon om vaker 's nachts rond te dwalen (als hier sprake van is) vind ik wel opmerkelijk.
pi_119457575
Ik blijf het erg opvallend vinden dat er geen vingerafdrukken van Marianne op de fiets gevonden zijn. Dat ondersteund het verhaal dat ze er met de auto is gekomen en de fiets daar neergezet is door de dader(s).
pi_119457582
quote:

Was hij niet op stap dan? Wat toch ook gewoon kan in een relatie?

En een kwart van de Nederlanders heeft een slaap probleem, geen idee hoeveel tienduizenden snachts echt wakker liggen maar het zegt niks toch?
pi_119457607
quote:

[..]

Het is wel een redelijk afschrikwekkende straf voor fietsendieven :+
  woensdag 21 november 2012 @ 11:04:27 #243
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119457608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:03 schreef h-fc het volgende:
Ik blijf het erg opvallend vinden dat er geen vingerafdrukken van Marianne op de fiets gevonden zijn. Dat ondersteund het verhaal dat ze er met de auto is gekomen en de fiets daar neergezet is door de dader(s).
waar blijkt dat uit van de vingerafdrukken dan?... (zal wel ergens staan dan, neem ik aan)
pi_119457613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:58 schreef Maja het volgende:

[..]

[..]

Een groot gedeelte van het dorp gelooft hem! Hopelijk komt daar verandering in als de rechtszaak afgerond is, maar ik ben bang dat er toch altijd mensen blijven die niet geloven dat die 'lieve' man zoiets gedaan heeft. Zoals ze nu praten, zullen we het zelf wel uitgelokt hebben, want we waren allemaal behoorlijk actief op het gebied van jongens. (Ik was nog maagd, maar blijkbaar weten die mensen meer dan ik)
pi_119457627
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Was hij niet op stap dan? Wat toch ook gewoon kan in een relatie?

En een kwart van de Nederlanders heeft een slaap probleem, geen idee hoeveel tienduizenden snachts echt wakker liggen maar het zegt niks toch?
Afzonderlijk van elkaar, op Koninginnedag? ik vind het eigenaardig, maar waarschijnlijk denk ik op z'n fries ouderwets.
pi_119457657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:03 schreef h-fc het volgende:
Er is niet aangetoond dat God niet bestaat, dus hij bestaat!
En al die miljoenen mensen zijn toch ook niet compleet krankjorum?

Dat er geen vingerafdrukken gevonden zijn, is dat echt zo vreemd? Kan me er wel iets bij voorstellen maar ik ben een leek
pi_119457669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt dat hij het verzonnen heeft?
Dat hij dus geen flauw idee heeft hoe hij bij die auto terechtkwam, graag 'dissociatieve fugue' claimt en daar zelfs een psychiater voor inschakelt, maar wel een verklaring aflegt over hoe hij in die auto terechtkwam?

Volgens mij strookt dat al behoorlijk met die 'dissociatieve fugue' en maakt het de geloofwaardigheid daarvan zeker niet sterker.
Weet je, als we kritisch zijn op deze informatie dan kunnen we dat niet uitsluiten. We zijn afhankelijk van wat hij gezegd heeft. Hij is niet langdurig psychiatrisch onderzocht. Je kunt er niettemin voor kiezen om de man op zijn woord te geloven.
Voor hetzelfde geld kiest hij voor deze tekst na een avondje internetten, of een telefonisch onderhoud met een bevriend jurist erop anticiperend dat de rechter dit meeneemt in de strafmaat of hij het later tactisch kan inzetten als hij met de moord op MV wordt geconfronteerd.
pi_119457707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:58 schreef Maja het volgende:

[..]

[..]

Je zult je verbazen hoeveel mensen debiele verklaringen van daders geloven, hoe ongeloofwaardig ook. Niet dat ik van mening ben dat zo'n dader gelijk door de gehele gemeenschap verketterd moet worden; die heeft ook een (onschuldig) gezin.

Komt denk ik omdat mensen nogal zwart-wit denken. Iemand doet zoveel dingen goed, hoe kan zo'n iemand dan iets heel erg fout doen?
pi_119457727
quote:

da's voor een boer met vee niet zo vreemd hoor
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 21 november 2012 @ 11:08:49 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457729
quote:
3s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:59 schreef Re het volgende:

[..]

ze hebben het y chromosoom gebruikt, en nee DNA blijft nog wel even goed en al zou het beschadigen dan heb je nog miljarden cellen die ook DNA bevatten dus er is altijd wel een compleet stukje y chromosoom te vinden (hell ze kunnen dat zelfs uit kiezen halen van de farao's)
Ze hebben ook de rest van het profiel vergeleken nadat ze het matchende Y-chromosoom gevonden hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457739
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:05 schreef Miam het volgende:

Afzonderlijk van elkaar, op Koninginnedag? ik vind het eigenaardig, maar waarschijnlijk denk ik op z'n fries ouderwets.
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar niet elk (getrouwd) stel/koppel gaat elk weekend en met elk evenement of wat dan ook samen hand-in-hand burgerlijk samen op stap. Misschien heb jij dat beeld van een ideale relatie, maar mijn beeld is dat dat verre van een ideale relatie is.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:10:28 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457766
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:06 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Weet je, als we kritisch zijn op deze informatie dan kunnen we dat niet uitsluiten. We zijn afhankelijk van wat hij gezegd heeft. Hij is niet langdurig psychiatrisch onderzocht. Je kunt er niettemin voor kiezen om de man op zijn woord te geloven.
Voor hetzelfde geld kiest hij voor deze tekst na een avondje internetten, of een telefonisch onderhoud met een bevriend jurist erop anticiperend dat de rechter dit meeneemt in de strafmaat of hij het later tactisch kan inzetten als hij met de moord op MV wordt geconfronteerd.
Je denkt werkelijk dat een gedeeltelijk geheugenverlies (waar van het "herinnerde" deel gelogen is) sterker is in de rechtzaal dan een volledig geheugenverlies als zelfs een psychiater verklaart dat je mogelijk last hebt van 'dissociatieve fugue'?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:08 schreef simmu het volgende:

[..]

da's voor een boer met vee niet zo vreemd hoor
nee?
M`n oom is boer en heeft 200 koeien op stal. die presteert dat echt nooit.

Ik zou dat zelf persoonlijk ook niet leuk vinden, wanneer mijn vriend zelf de hort op ging met Koninginnedag. en ik me maar moest zien te vermaken. ik ben ouderwets. ;)
pi_119457813
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:11 schreef Miam het volgende:

[..]

nee?
M`n oom is boer en heeft 200 koeien op stal. die presteert dat echt nooit.

Ik zou dat zelf persoonlijk ook niet leuk vinden, wanneer mijn vriend zelf de hort op ging met Koninginnedag. en ik me maar moest zien te vermaken. ik ben ouderwets. ;)
het zal van de boer afhangen he. kennis van ons heeft ook een melkveebedrijf en die doet zulks dus wel. vind iedereen hier heel normaal.
pi_119457815
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:09 schreef h-fc het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar niet elk (getrouwd) stel/koppel gaat elk weekend en met elk evenement of wat dan ook samen hand-in-hand burgerlijk samen op stap. Misschien heb jij dat beeld van een ideale relatie, maar mijn beeld is dat dat verre van een ideale relatie is.
oh nee, je begrijpt me verkeerd ;) het ging hier om koninginnedag.
Je gaat toch ook niet met kerst afzonderlijk van elkaar uit eten? :{
pi_119457848
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:13 schreef Miam het volgende:

[..]

'S nachts even gaan kijken of er een koe aan het kalven is lijkt me normaal voor een boer.
pi_119457853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:12 schreef simmu het volgende:

[..]

het zal van de boer afhangen he. kennis van ons heeft ook een melkveebedrijf en die doet zulks dus wel. vind iedereen hier heel normaal.
Ja, iedereen is per slot van rekening anders. :) gelukkig maar.

Ik geloof dat dat hier in Friesland toch wat anders is, hoewel er uitzonderingen zijn blijkbaar!
pi_119457864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt werkelijk dat een gedeeltelijk geheugenverlies (waar van het "herinnerde" deel gelogen is) sterker is in de rechtzaal dan een volledig geheugenverlies als zelfs een psychiater verklaart dat je mogelijk last hebt van 'dissociatieve fugue'?
Het is in alle gevallen dubieus, omdat geheugenverlies volgens onze vriend de hoogleraar altijd gevolg is externe fysieke invloeden zoals drugs, drank, klappen, tumor. Dus dan is de vraag: heeft hij deze fysieke invloeden ondergaan? Het is plausibel te denken (functionerende veehouder met gezin), dat dit eerder niet zo is dan wel. Het is dus een praatje om eigen bestwil, geen weergave van de feiten.
pi_119457866
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

'S nachts even gaan kijken of er een koe aan het kalven is lijkt me normaal voor een boer.
hij was niet een koe aan het kalven?
pi_119457879
quote:

[..]

Kerst is dan ook wel anders dan een zuipfeest als koniginnedag.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 21 november 2012 @ 11:15:31 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457886
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:05 schreef Miam het volgende:

[..]

Mwah, ik woon in Schubbekutteveen, en ik kom behoorlijk wat getrouwde mannen alleen tegen op zo'n avond, vrouw thuis bij de kinderen, hij op stap, want juist zo'n avond is het moment waar het hele dorp elkaar tegenkomt, en probeer maar eens oppas te vinden op Koninginnedag :N
Hoewel in dit geval opa en oma waarschijnlijk prima hadden kunnen oppassen, maar wellicht vindt zijn vrouw het niks, al die herrie in de kroeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457918
quote:

Kerst en Koninginnedag is toch wel wat anders. Kerst is meer een 'familie-ding'. Er zijn veel mensen die van Koninginnedag niet zo'n big-deal maken, net zoals elke andere uitsgaansdag/avond. Ik denk dus dat je niet te veel waarde moet hechten aan het feit dat het zo raar is dat Jasper los van zijn vrouw op stap was met Koninginnedag.
pi_119457955
Waarschijnlijk. :)

Misschien was het bij die mensen gewoon.
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar de verhoudingen binnen het gezin.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:18:13 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457958
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:14 schreef Miam het volgende:

[..]

hij was niet een koe aan het kalven?
Nee, maar zo in het voorjaar is dat een prima excuus om even wat later thuis te zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457975
quote:

[..]

Koninginnedag wel eens gevierd? Is voornamelijk overdag en er waren ook nog twee kids van 3 en 6...
pi_119457994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:16 schreef h-fc het volgende:

[..]

Kerst en Koninginnedag is toch wel wat anders. Kerst is meer een 'familie-ding'. Er zijn veel mensen die van Koninginnedag niet zo'n big-deal maken, net zoals elke andere uitsgaansdag/avond. Ik denk dus dat je niet te veel waarde moet hechten aan het feit dat het zo raar is dat Jasper los van zijn vrouw op stap was met Koninginnedag.
Is hij überhaupt wel op stap geweest die dag? Misschien zijn ze wel op tijd op bed gegaan, wat normaal is voor boeren. De meeste boeren beginnen de dag rond 4 of 5 uur. Dan ga je dus niet stappen tot 1 uur.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:20:34 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458021
Overigens zou ik het bij ons ook nog kunnen zien gebeuren dat ik op Koninginnedag even naar het dorpsfeest ga terwijl mijn lief thuis is omdat de kleine slaapt.
Hij vindt niet zoveel aan dat soort feesten, en ging in het verleden eigenlijk alleen maar om mij mee, als hij een excuus heeft om niet te hoeven gaan (de kleine kan niet alleen blijven) dan zal hij dat zeker gebruiken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 november 2012 @ 11:20:43 #268
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_119458031
Naast koninginnedag was het ook een vrijdag, normaliter dus al een stapavond. En er zijn zat mannen met vrouw en kinderen die dan alleen op stap gaan.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_119458062
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:19 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

Is hij überhaupt wel op stap geweest die dag? Misschien zijn ze wel op tijd op bed gegaan, wat normaal is voor boeren. De meeste boeren beginnen de dag rond 4 of 5 uur. Dan ga je dus niet stappen tot 1 uur.
Dit. maargoed, het kan van alles zijn.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:22:00 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458067
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:19 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

Ik las ergens dat deze boer juist een van het laat melken was, dus laat beginnen en laat eindigen, hij schijnt ook toen hij aangehouden werd (om 23.00 uur) aan het melken te zijn geweest.
Dan zou een rondje fietsen dus wellicht gewoon hebben kunnen volgen op het late melken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119458073
Loop er ook maar niet aan voorbij dat een man in een traditioneel Fries gereformeerd gezien een iets dominantere positie heeft dan een vrouw.
En werd het veebedrijf die tijd al door hem gerund, of nog door zijn ouders (vaak familiebedrijven).
pi_119458121
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik las ergens dat deze boer juist een van het laat melken was, dus laat beginnen en laat eindigen, hij schijnt ook toen hij aangehouden werd (om 23.00 uur) aan het melken te zijn geweest.
Dan zou een rondje fietsen dus wellicht gewoon hebben kunnen volgen op het late melken?
ja, met een mes op zak. zin om iemand te vermoorden.
pi_119458164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:24 schreef Miam het volgende:

:?
  woensdag 21 november 2012 @ 11:25:53 #274
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_119458168
Iedere Fries daar in de omgeving zal toch nog wel op zijn netvlies hebben waar ze waren die avond/nacht. Net zoiets voor hen als dat iedereen weet waar hij of zij 9/11 was. Zal mij dus niets verbazen dat zijn vrouw meer moet weten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 21 november 2012 @ 11:26:27 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458185
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:22 schreef Chooselife het volgende:
Loop er ook maar niet aan voorbij dat een man in een traditioneel Fries gereformeerd gezien een iets dominantere positie heeft dan een vrouw.
En werd het veebedrijf die tijd al door hem gerund, of nog door zijn ouders (vaak familiebedrijven).
Wat moet ik me bij traditioneel Fries gereformeerd voorstellen?
Want gereformeerd heeft afhankelijk van de locatie nogal wat verschillende uitvoeringen, in Schubbekutteveen, waar 52% SGP stemt, bedoelt men de zwarte kousen als het over de refo's gaat.
Gereformeerde Gemeente dus.... Hoedje, dames altijd in een rok, geen make-up en haar in een knotje.
De mensen van de gewone gereformeerde kerk zou je niet eens herkennen als gereformeerd, de vrouwen dragen ook broeken, make-up en zien er niet uit alsof het nog 1950 is.

Dus wat moet ik denken bij deze "traditioneel Fries gereformeerde"?
Zwarte kousen en een vrouw die nooit de broek aanheeft, of een vrouw die je niet eens als kerkelijk zou herkennen als je haar zag lopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119458198
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar zo in het voorjaar is dat een prima excuus om even wat later thuis te zijn?
is altijd een goede smoes, aangezien kalfjes met de omstandigheden van nu op stal ook weleens op andere tijden in het jaar dan het voorjaar geboren worden. getuige de blije komst van een kalfje vorige week hier bij kennisen ;)
  woensdag 21 november 2012 @ 11:27:11 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458208
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:24 schreef Miam het volgende:

[..]

Ja, een boer met een mes op zak.... je verwacht het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119458213
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Iedere Fries daar in de omgeving zal toch nog wel op zijn netvlies hebben waar ze waren die avond/nacht. Net zoiets voor hen als dat iedereen weet waar hij of zij 9/11 was. Zal mij dus niets verbazen dat zijn vrouw meer moet weten.
amen.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:28:45 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458248
quote:
Je hebt op je netvlies waar je was toen het hoorde of zag.... niet wat je aan het doen was toen het gebeurde.
Daarbij is de kans groot dat degenen die nog wakker waren toen het gebeurde niet bepaald helder waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119458257
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want gereformeerd heeft afhankelijk van de locatie nogal wat verschillende uitvoeringen, in Schubbekutteveen, waar 52% SGP stemt, bedoelt men de zwarte kousen als het over de refo's gaat.
Gereformeerde Gemeente dus.... Hoedje, dames altijd in een rok, geen make-up en haar in een knotje.
De mensen van de gewone gereformeerde kerk zou je niet eens herkennen als gereformeerd, de vrouwen dragen ook broeken, make-up en zien er niet uit alsof het nog 1950 is.

Zwarte kousen en een vrouw die nooit de broek aanheeft, of een vrouw die je niet eens als kerkelijk zou herkennen als je haar zag lopen?
ietsje zuidelijker bij ons (stukje onder meppel) lopen de vrouwen nog in traditionele klerderdracht hoor :Y
  woensdag 21 november 2012 @ 11:29:38 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458277
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:26 schreef simmu het volgende:

[..]

is altijd een goede smoes, aangezien kalfjes met de omstandigheden van nu op stal ook weleens op andere tijden in het jaar dan het voorjaar geboren worden. getuige de blije komst van een kalfje vorige week hier bij kennisen ;)
True, ik zat in gedachten eigenlijk bij de lammetjes :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119458291
quote:
mee eens! Daarom verbaast het me ook dat er nog niemand met een verhaal is gekomen over of/waar J.S. die dag/nacht geweest is. De mensen uit Oudwoude weten nog wel precies dat J.S. na het afstaan van het DNA in de kroeg geweest is... Is natuurlijk heel wat korter geleden, maar toch.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:30:40 #283
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119458305
quote:

[..]

Er staat dat ze gereformeerd waren, maar nergens staat hoe streng ze daarin waren. Ik kom ook uit een katholiek gezin, maar doe er helemaal niks meer mee.
pi_119458312
quote:

[..]

Nee, geen zwarte kousen. Wel "tsjerkebesyk op de sneons". Vrouw kookt, werkt vaak niet en past op kinderen. Man bepaalt de kost en verdient de kost. Als man de kroeg in wil, gebeurt dit. Man is niet verplicht op alle vragen antwoord te geven. Mannen hebben in deze gezinnen vaak ook vaste avondjes weg met andere mannen uit het dorp, zoals biljarten in de lokale kroeg of bestuur van kleine lokale vereniging. Conservatief.

Geen poldertaliban zoals op de Veluwe.
pi_119458314
quote:

[..]

Serieus, gereformeerd in Friesland is anders dan bible belt stylo zwarte kous. Deze man zat volgens mij ook nog bij een kerk buiten het dorp, het dorp zelf is volgens mij helemaal niet gereformeerd. En zo conservatief en religieus is Friesland helemaal niet. Meeste zijn bij mijn weten ook protestant/hervormd.
know'm sayin?
word? word.
pi_119458333
Het was dus een refo. :r :r
  woensdag 21 november 2012 @ 11:32:11 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119458345
ach, vrouw kon toch allang onder zeil liggen om dat tijdstip?
pi_119458374
Hoe zit dat met z'n zoon dan? die hoefde toch geen DNA af te staan in principe?

of loop ik nu achter de feiten aan.
pi_119458392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef Miam het volgende:

Je loopt achter de fouten aan.

Hoewel ik het vreemd vind dat die jongen dna heeft afgestaan? :') Of is dat ook weer een roddel?
pi_119458414
quote:

Klopt, en zijn vader ook niet, aangezien die op het moment van de moord ouder was dan 60. Raar...
pi_119458420
quote:

Nee en zijn vader ook niet, dus die zijn ze waarschijnlijk niet eens op het spoor gekomen, maar via andere familieleden.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:34:55 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119458437
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef Ziba het volgende:

[..]

Hoewel ik het vreemd vind dat die jongen dna heeft afgestaan? :') Of is dat ook weer een roddel?
nergens bevestigd of over geschreven... ik had wel gehoord ergens dat ze er sowieso via familie achter hadden gekomen, dus dat zal z'n vader wel geweest zijn?
  woensdag 21 november 2012 @ 11:35:35 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458460
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nah, als het genoeg leeft in zo'n omgeving dan kan ik me best voorstellen dat die knul denkt "ik ga ook!"

@ CL & Alors, thnx voor de uitleg van de refograad ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119458469
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:34 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

Klopt, en zijn vader ook niet, aangezien die op het moment van de moord ouder was dan 60. Raar...
Misschien wist hij dat z'n vader het was en dacht hij: ik help m'n vader even door mee te doen zodat hij d'r echt niet meer onderuit komt.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:36:07 #295
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119458481
quote:
Mensen die die nacht nog actief waren, hadden er al een hele Koninginnendag op zitten, waarschijnlijk dus al genoeg drank op, dan onthoud je toch minder snel hoe laat iedereen weg ging en dergelijke...
pi_119458490
quote:
3s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:34 schreef Re het volgende:

[..]

nergens bevestigd of over geschreven... ik had wel gehoord ergens dat ze er sowieso via familie achter hadden gekomen, dus dat zal z'n vader wel geweest zijn?
Dat Y chromosoon loopt door alle mannelijke familieleden, dus het kunnen ook neven, ooms, oomzeggers zijn geweest.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:36:25 #297
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119458493
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:30 schreef Maja het volgende:

[..]

Er staat dat ze gereformeerd waren, maar nergens staat hoe streng ze daarin waren. Ik kom ook uit een katholiek gezin, maar doe er helemaal niks meer mee.
In Friesland betekent 'gereformeerd' over het algemeen dat iemand lid is van wat voorheen de Gereformeerde Kerken in Nederland heette. 'Gewoon gereformeerd' zeg maar, de oude achterban van de ARP, tegenwoordig CDA. Deze kerk is opgegaan in de Protestantse Kerk in Nederland (PKN).
pi_119458503
En die vuuraansteker van een tijdje geleden, die is op tv en kranten getoond?

Misschien is deze herkend door zijn familie? .. in dit geval zijn zoon ..
dat deze een vermoeden zou hebben gehad. ja, je weet't het niet he.
pi_119458519
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:36 schreef freako het volgende:

[..]

In Friesland betekent 'gereformeerd' over het algemeen dat iemand lid is van wat voorheen de Gereformeerde Kerken in Nederland heette. 'Gewoon gereformeerd' zeg maar, de oude achterban van de ARP, tegenwoordig CDA. Deze kerk is opgegaan in de Protestantse Kerk in Nederland (PKN).
Dat klopt. Veel CDA postertjes achter de ramen.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:38:26 #300
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119458561
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:36 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, lees nu dat hij 'lid' was. Dus waarschijnlijk ben je dan wel aardig actief in het kerk-gebeuren.
pi_119458617
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:36 schreef Miam het volgende:
En die vuuraansteker van een tijdje geleden, die is op tv en kranten getoond?

Misschien is deze herkend door zijn familie? .. in dit geval zijn zoon ..
dat deze een vermoeden zou hebben gehad. ja, je weet't het niet he.
Die aansteker had iedereen in die tijd, althans dat schijnt. Wie postte dat hier ook alweer? Als ik het goed heb begrepen is de dader zelf naar de DNA-test geweest. Het is niet zo dat ze hem op het spoor zijn gekomen via zijn zoon of vader, maar rechtstreekse match via de reguliere controle.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:42:29 #302
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119458669
de desbetreffende aansteker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')