Als er op diverse plekken op en in haar lichaam sperma van de verdachte gevonden is, dan zullen er wellicht wel beschadigde of zelfs onbruikbare delen bij zijn geweest, maar hoogstwaarschijnlijk ook een aantal zeer bruikbare, niet of vrijwel niet beschadigd.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
Op hoeveel punten is dat DNA eigenlijk vergeleken? Aangezien het DNA-spoor de hele nacht aan weersinvloeden bloot heeft gestaan is een volledige vergelijking toch onmogelijk omdat het beschadigd is?
Nee nee Re, praat de moord die jij gaat blijkbaar nog gaat plegen nou niet goedquote:Op woensdag 21 november 2012 10:27 schreef Re het volgende:
[..]
en het is ook helemaal niet raar dat iemand eenmalig tot een uitbarsting komt het daarna verdringt en verder niets meer mee doet
Ja en dus? Dat maakt ze nog niet schuldig aan verkrachting en moord lijkt me.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:45 schreef Miam het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen,
Bauke Vaatstra had naar mijn weten de jongens nadrukkelijk verzocht wanneer nodig een taxi te bestellen voor Marianne. ik blijf erbij dat die jongens beter hadden moeten weten.
Je laat een meisje van 16 jaar niet om 01:00 'snachts door de weilanden fietsen. zelfs niet op
Koninginnedag.
Iedere nachtquote:Op woensdag 21 november 2012 10:47 schreef Alleskids het volgende:
[..]
het geeft wel te denken dat Jasper blijkbaar iedere nacht er nog "even" op uit gaat met de fiets om 1 - 2 uur 's nachts, en dan in 1 bekend geval zomaar een auto steelt zonder zelf te beseffen dat hij het gedaan heeft.
hij heeft een bepaalde rusteloosheid in zijn hoofd en lijf?
Typisch pubers. Dit kan natuurlijk de beste gewoon overkomen. Ik vind het absoluut niet verwijtbaar.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en dus? Dat maakt ze nog niet schuldig aan verkrachting en moord lijkt me.
Hoogstens nalatig, maar in hoeverre je een paar pubers nalatigheid kunt verwijten is de vraag nog maar, Marianne had ook zelf een taxi of haar vader kunnen bellen, het was geen onmondig klein kind dat alleen aan de hand van haar vriendje op stap kon.
Hij besefte wel zeker wat hij gedaan had, hij begreep alleen niet waarom hij het gedaan had, omdat het niets voor hem was.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:47 schreef Alleskids het volgende:
[..]
het geeft wel te denken dat Jasper blijkbaar iedere nacht er nog "even" op uit gaat met de fiets om 1 - 2 uur 's nachts, en dan in 1 bekend geval zomaar een auto steelt zonder zelf te beseffen dat hij het gedaan heeft.
hij heeft een bepaalde rusteloosheid in zijn hoofd en lijf?
Dat is slechts wat hij zei/verklaarde. Ik vind dat een relatief gegeven waar je niet teveel conclusies uit kunt trekken.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij besefte wel zeker wat hij gedaan had, hij begreep alleen niet waarom hij het gedaan had, omdat het niets voor hem was.
Hij kon ook prima omschrijven hoe hij tot in de auto kwam, hij weet alleen niet waarom.
Dat dus, pubers doen soms domme dingen en zeker niet met de verwachting dat het fataal zal zijn, dit was zowel van de jongens als van Marianne gewoon niet handig, vanwege wat we nu weten, maar hoe groot is die kans nou helemaal?quote:Op woensdag 21 november 2012 10:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Typisch pubers. Dit kan natuurlijk de beste gewoon overkomen. Ik vind het absoluut niet verwijtbaar.
Daar heb ik ook nog nooit wat van begrepen...quote:Op woensdag 21 november 2012 10:21 schreef Pvoesss het volgende:Sietske H kreeg het ook voor elkaar om meerdere van haar eigen baby's te vermoorden in friesland.
Ook onder het oog van genoeg mensen en dat is dan nog iets dat zichtbaar is ook.
Gelooft echt het hele dorp hem of slechts een enkeling...?quote:Op woensdag 21 november 2012 10:25 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat helemaal niet zo raar is. Juist omdat mensen in je omgeving zoiets nooit verwachten van je, omdat je een eigen bedrijf hebt en een mooi gezin, kan je vaker zoiets doen. Degene die mij verkracht heeft, wordt daardoor nu nog steeds geloofd door mensen uit zijn dorp, terwijl er nu al 5 slachtoffers opgestaan zijn! Maar hij zou zoiets nooit doen! zo'n sociale, hardwerkende man!
ze hebben het y chromosoom gebruikt, en nee DNA blijft nog wel even goed en al zou het beschadigen dan heb je nog miljarden cellen die ook DNA bevatten dus er is altijd wel een compleet stukje y chromosoom te vinden (hell ze kunnen dat zelfs uit kiezen halen van de farao's)quote:Op woensdag 21 november 2012 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
Op hoeveel punten is dat DNA eigenlijk vergeleken? Aangezien het DNA-spoor de hele nacht aan weersinvloeden bloot heeft gestaan is een volledige vergelijking toch onmogelijk omdat het beschadigd is?
Ook waar.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoogstens nalatig, maar in hoeverre je een paar pubers nalatigheid kunt verwijten is de vraag nog maar, Marianne had ook zelf een taxi of haar vader kunnen bellen, het was geen onmondig klein kind dat alleen aan de hand van haar vriendje op stap kon.
Je denkt dat hij het verzonnen heeft?quote:Op woensdag 21 november 2012 10:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is slechts wat hij zei/verklaarde. Ik vind dat een relatief gegeven waar je niet teveel conclusies uit kunt trekken.
Daar wil ik persoonlijk niets achter zoeken. Het is koninginnedag, dan gebeurt dat wel. Bovendien gebeurt dit wel in meer jonge gezinnen.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:57 schreef Miam het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de verhoudingen binnen het gezin van de dader.
Ik vind het een vreemd gegeven dat je zonder je vrouw de hort op gaat 's avonds laat? zeker op Koninginnedag. Hij was nota bene getrouwd en had toen jonge kinderen.
Hij is nadien thuisgekomen, je zou je toch als vrouw afvragen waar hij moet zijn geweest.
afijn, het blijft gissen natuurlijk. ik ben benieuwd wat hier uit voort komt.
Was hij niet op stap dan? Wat toch ook gewoon kan in een relatie?quote:Op woensdag 21 november 2012 10:57 schreef Miam het volgende:
Ik vind het een vreemd gegeven dat je zonder je vrouw de hort op gaat 's avonds laat? zeker op Koninginnedag. Hij was nota bene getrouwd en had toen jonge kinderen.
Hij is nadien thuisgekomen, je zou je toch als vrouw afvragen waar hij moet zijn geweest.
Het is wel een redelijk afschrikwekkende straf voor fietsendievenquote:Op woensdag 21 november 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
waar blijkt dat uit van de vingerafdrukken dan?... (zal wel ergens staan dan, neem ik aan)quote:Op woensdag 21 november 2012 11:03 schreef h-fc het volgende:
Ik blijf het erg opvallend vinden dat er geen vingerafdrukken van Marianne op de fiets gevonden zijn. Dat ondersteund het verhaal dat ze er met de auto is gekomen en de fiets daar neergezet is door de dader(s).
Een groot gedeelte van het dorp gelooft hem! Hopelijk komt daar verandering in als de rechtszaak afgerond is, maar ik ben bang dat er toch altijd mensen blijven die niet geloven dat die 'lieve' man zoiets gedaan heeft. Zoals ze nu praten, zullen we het zelf wel uitgelokt hebben, want we waren allemaal behoorlijk actief op het gebied van jongens. (Ik was nog maagd, maar blijkbaar weten die mensen meer dan ik)quote:Op woensdag 21 november 2012 10:58 schreef Maja het volgende:
[..]
Daar heb ik ook nog nooit wat van begrepen...
Al is het verschil dat het slachtoffer in deze zaak van een andere familie is.
[..]
Gelooft echt het hele dorp hem of slechts een enkeling...?
Afzonderlijk van elkaar, op Koninginnedag? ik vind het eigenaardig, maar waarschijnlijk denk ik op z'n fries ouderwets.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Was hij niet op stap dan? Wat toch ook gewoon kan in een relatie?
En een kwart van de Nederlanders heeft een slaap probleem, geen idee hoeveel tienduizenden snachts echt wakker liggen maar het zegt niks toch?
Er is niet aangetoond dat God niet bestaat, dus hij bestaat!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:03 schreef h-fc het volgende:
Ik blijf het erg opvallend vinden dat er geen vingerafdrukken van Marianne op de fiets gevonden zijn. Dat ondersteund het verhaal dat ze er met de auto is gekomen en de fiets daar neergezet is door de dader(s).
Weet je, als we kritisch zijn op deze informatie dan kunnen we dat niet uitsluiten. We zijn afhankelijk van wat hij gezegd heeft. Hij is niet langdurig psychiatrisch onderzocht. Je kunt er niettemin voor kiezen om de man op zijn woord te geloven.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat hij het verzonnen heeft?
Dat hij dus geen flauw idee heeft hoe hij bij die auto terechtkwam, graag 'dissociatieve fugue' claimt en daar zelfs een psychiater voor inschakelt, maar wel een verklaring aflegt over hoe hij in die auto terechtkwam?
Volgens mij strookt dat al behoorlijk met die 'dissociatieve fugue' en maakt het de geloofwaardigheid daarvan zeker niet sterker.
Je zult je verbazen hoeveel mensen debiele verklaringen van daders geloven, hoe ongeloofwaardig ook. Niet dat ik van mening ben dat zo'n dader gelijk door de gehele gemeenschap verketterd moet worden; die heeft ook een (onschuldig) gezin.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:58 schreef Maja het volgende:
[..]
Daar heb ik ook nog nooit wat van begrepen...
Al is het verschil dat het slachtoffer in deze zaak van een andere familie is.
[..]
Gelooft echt het hele dorp hem of slechts een enkeling...?
da's voor een boer met vee niet zo vreemd hoorquote:Op woensdag 21 november 2012 10:57 schreef Miam het volgende:
Ze hebben ook de rest van het profiel vergeleken nadat ze het matchende Y-chromosoom gevonden hadden.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:59 schreef Re het volgende:
[..]
ze hebben het y chromosoom gebruikt, en nee DNA blijft nog wel even goed en al zou het beschadigen dan heb je nog miljarden cellen die ook DNA bevatten dus er is altijd wel een compleet stukje y chromosoom te vinden (hell ze kunnen dat zelfs uit kiezen halen van de farao's)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |