Dat hele fiscale gebeuren klinkt best spannendquote:
Zoiets als 'hun' in plaats van 'ze'. Tergendquote:Op maandag 19 november 2012 12:25 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dus omdat steeds meer mensen het fout zeggen/schrijven doe jij het ook maar?
Het staat gewoon in het Groene Boekje, dus is het niet per definitie fout. That's all.quote:Op maandag 19 november 2012 12:25 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dus omdat steeds meer mensen het fout zeggen/schrijven doe jij het ook maar?
'Een FBI'quote:
Ah, je bedoelt 'dat is ze auto'?quote:Op maandag 19 november 2012 12:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zoiets als 'hun' in plaats van 'ze'. Tergend
Het is ook maar net welke bron je erbij haalt.quote:Op maandag 19 november 2012 12:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het staat gewoon in het Groene Boekje, dus is het niet per definitie fout. That's all.
quote:Vraag
Is het correct om overnieuw en opnieuw door elkaar te gebruiken?
Antwoord
Nee. Overnieuw is een contaminatie van over en opnieuw die weliswaar vaak voorkomt, maar niet door iedereen wordt aanvaard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/639/
quote:Op maandag 19 november 2012 12:30 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is ook maar net welke bron je erbij haalt.
[..]Ik heb dat stukje ook gelezen, klopt allemaal. Met andere woorden, taal is - shocking - aan discussie/verandering onderhevig. Niet iedereen is het met elkaar eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/639/
Ik zal de volgende keer weer opnieuw gebruiken, kun jij ook weer slapen![]()
Hun zijn/zeggen/hebben, dat soort ongein.quote:Op maandag 19 november 2012 12:27 schreef Maharbal het volgende:
Ah, je bedoelt 'dat is ze auto'?
Dat is gewoon per definitie fout, ja.
Hun hebben het gedaan!quote:Op maandag 19 november 2012 12:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hun zijn/zeggen/hebben, dat soort ongein.
Maar dat wist je wel
quote:
Jazeker, vandaar de PI! Maar ik ben het met je eens hoor, dat klinkt verschrikkelijk. Net als hunnie/hulliequote:Op maandag 19 november 2012 12:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hun zijn/zeggen/hebben, dat soort ongein.
Maar dat wist je wel
Ik ga zo na lunch toe.quote:Op maandag 19 november 2012 12:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Taal zal best leven maar als ik "maar" vervangen zie worden door "ma" dan huil ik een beetje.
Jij nare man!quote:
Oh je mag van mij net zo proleterig schrijven als je wil hoor - als je maar weet dat het fout is.quote:Op maandag 19 november 2012 12:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb dat stukje ook gelezen, klopt allemaal. Met andere woorden, taal is - shocking - aan discussie/verandering onderhevig. Niet iedereen is het met elkaar eens.
Ik zal de volgende keer weer opnieuw gebruiken, kun jij ook weer slapen
Oei, lees ik daar een verkapt waardeoordeel?quote:Op maandag 19 november 2012 12:41 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Oh je mag van mij net zo proleterig schrijven als je wil hoor - als je maar weet dat het fout is.
Ik heb nooit gelijk.quote:Op maandag 19 november 2012 12:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Oei, lees ik daar een verkapt waardeoordeel?
Blijft leuk als mensen al hun antwoorden afsluiten met 'ik heb lekker gelijk', terwijl ik net heb gepost dat dat niet zo is. Juristen![]()
Dit klopt inderdaad. Taal heeft een sterk distinctief karakter. Sommige fouten mag je best maken zonder dat mensen je dan niet begrijpen (zoals als hun, overnieuw, als ... zijnde) maar je komt erg proleterig en simpel over. Dat is vaak niet wenselijk.quote:Op maandag 19 november 2012 12:41 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Oh je mag van mij net zo proleterig schrijven als je wil hoor - als je maar weet dat het fout is.
Ik ben verdomme nog steeds in afwachting van een cijferquote:Op maandag 19 november 2012 13:24 schreef Yreal het volgende:
uva volk, tentamen inschrijvingen zijn open !
Ik ookquote:Op maandag 19 november 2012 13:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik ben verdomme nog steeds in afwachting van een cijfer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |