knippen in vilt.... zo kom ik eraan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:02 schreef nathalie85 het volgende:
Wat een mooie dingen!
Hoe komen jullie aan die leuke 'bloem'oogjes?
Etsy/Ebay? Zoja waar?
Ik zie het dan alsof je het basispatroon iets moet aanpassen om een extra randje te creeren om daar later weer verder aan te haken of iets vast te maken?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:16 schreef Lijnloos het volgende:
uhm, help?! Ik ben bezig met het gelukspoppetje sinterklaas, maar nou raak ik in de war en ik zag afgelopen week iemand hier die hem had gemaakt, dus wellicht kan die helpen?
Ik ben zoals vermeld begonnen met het basispatroon jongetje, maar nou staat er bij de sint:
[..]
Niet dat dit nou zo'n lastige instructie is, maar bij basispatroon staat:
[..]
Ik snap het niet meer???
Uhm, op zich wel... maar dan heb ik in toer 7 maar 18 steken ipv 24 zonder te minderen... lijkt me niet kloppend toch?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:19 schreef Saffier het volgende:
ik zou doen;
toer 6; 24v
toer 7; Haak 7v in de achterste lussen, haak 10v, haak 1v in de achterste lussen.
Toer 8: Haak 7v, 10v in de achterste lussen, haak 7v
klinkt dat logisch?
Het aantal vasten blijft toch gelijk ondanks dat je in de achterste lussen haakt? Dus 24?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Uhm, op zich wel... maar dan heb ik in toer 7 maar 18 steken ipv 24 zonder te minderen... lijkt me niet kloppend toch?
ja.. dat denk ik ook.. 7 + 10 + 7 = 24 tenslottequote:Op dinsdag 20 november 2012 20:22 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, zou het misschien gewoon een type-foutje zijn en moet die 1 (in toer 7) ook een 7 zijn, net als bij toer 8? Dan zou ik het wel logisch vinden. Ik denk inderdaad dat er een soort randje moet ontstaan waar straks de mijter op komt. of de baard, een van de twee...
je krijgt dan toch weer een gewone "dubbele" lus als je in toer 7 door de achterste hebt gehaakt, zodat je weer kunt kiezen voorste/achterst/beide?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:22 schreef Saffier het volgende:
nee ik denk dat je restant achterste lusSEN weer vasten moet haken?
Op zich wel, maar er staan maar 18 steken beschreven...quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:22 schreef CREADO het volgende:
[..]
Het aantal vasten blijft toch gelijk ondanks dat je in de achterste lussen haakt? Dus 24?
dit bedoelde ikquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:24 schreef CREADO het volgende:
toer 6; 24v
toer 7; Haak 7v in de achterste lussen, haak 10v, haak 1v in de OVERIGE achterste lussen.
Toer 8: Haak 7v, 10v in de achterste lussen
Toch?
Dat OVERIGE staat er dus niet...quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:24 schreef CREADO het volgende:
toer 6; 24v
toer 7; Haak 7v in de achterste lussen, haak 10v, haak 1v in de OVERIGE achterste lussen.
Toer 8: Haak 7v, 10v in de achterste lussen
Toch?
Mijn dank is groot!quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:25 schreef Angelof9 het volgende:
Het is een tiepfout, die 1 moet een 7 zijn.
Nee snap ik, maar dat bedoelen ze. 1v in de laatste 7 :-)quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:26 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat OVERIGE staat er dus niet...
heb je een plaatje?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:48 schreef Dottey het volgende:
ik ben met de Koala Neila bezig van dawn T.
Die tellingen van haar vermeerderingen vind ik altijd lastig evenwijdig krijgen. Jammer dat die nooit staan uitgewerkt. scheelt een hoop gedoeMaar goed., koppie is al gemaakt, ben nu dus bezig met der nek en lijf. (ledematen ook al gehaakt). Morgenmiddag kan ik hem denk ik wel afhebben en dan doe ik die dus niet meer
Boekje ook van action over haken? Kun je een fotootje laten zien, maakt me nieuwsgierig :-) en je wolbuit :-) geweldigquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:55 schreef Lutte het volgende:
Inmiddels alle kleurtjes van de Action x 2Kon het niet laten!
Ook een haakboek meegenomen, duidelijke uitleg van steken (zelfs de popcorn staat erin), daarna allemaal motiefjes en vierkantjes, cirkeltjes, bloemetjes randjes en nog wat projecten. Waaronder laarzen
![]()
Het was maar 3,99 en ik vind het ontzettend fijn werken. Patronen worden bv niet alleen in woord en met een foto uitgelegd, maar ook met een schematische tekening. Elke steek heeft een eigen figuurtje en je ziet precies wat waar moest. Misschien is dat heel gebruikelijk maar ik was de boeken die nog van m'n oma komen gewend
Snap nu dus ook wat er fout gaat bij amigurumi (zoiets?) en nu bezig met vierkantjes. Enorme grumbl-dag en dat werkt dan zo rustgevend.
dat is echt een schatjequote:Op dinsdag 20 november 2012 20:52 schreef Dottey het volgende:
[..]
http://www.ravelry.com/projects/Dottey/neila-the-koala
she is a pain in the assquote:
Daglichtlamp een idee :-) :-)quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:05 schreef EsseEi het volgende:
Oeeh ik zag allemaal mooie dingen langs komen! knuffels, dekens...:D:D
en uhm tja..ik zie op het moment geen daglicht meer, waarschijnlijk voor de rest van de winterMerk opeens dat het dan wel lastig is om foto's te maken
Jup, ze hebben twee grote boeken (eentje haken, eentje breien) en vijf kleintjes (op onderwerp), maar die spraken me niet zo aan. Sokken hoef ik niet te breien, die pak ik drie schappen verderop welquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:57 schreef CREADO het volgende:
[..]
Boekje ook van action over haken? Kun je een fotootje laten zien, maakt me nieuwsgierig :-) en je wolbuit :-) geweldig
Stokje in de 4e losse vanaf je haaknaald. Dan tellen die 3 lossen die je hebt overgeslagen als 1e stokje. Daarna 1 stokje in elk van de komende 11 lossen en een stokje in de eerste vaste. Maar waar komt die vaste vandaan?quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:32 schreef CREADO het volgende:
Row 1: dc in 4th ch from the hook- first 3 ch counts as first -dc in next 11 ch, dc in first sc.....
Kan iemand mij vertellen wat ik hier moet doen? Snap er niks van :-(
Dus eigenlijk zorgt het voor verwarring? Gelukkig ;-)quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Stokje in de 4e losse vanaf je haaknaald. Dan tellen die 3 lossen die je hebt overgeslagen als 1e stokje. Daarna 1 stokje in elk van de komende 11 lossen en een stokje in de eerste vaste. Maar waar komt die vaste vandaan?
Wat voor garen is dit?quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
die lippen zitten er bij alle patronen op kwam ik achter. heb ook de moose gezien van dezelfde ontwerpster en die heeft ook van die gekke lippen....
moose ga ik denk ik volgend jaar met kerst maken
ik kwam mijn sjaal nog even showen (helaas is glitter garen erg lastig om goed op de foto te krijgen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
meer fotos op ravelry
http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/calm-cowl
nee, gebreide ami's mogen ook. ik haak bijna nooit ami's...quote:Op dinsdag 20 november 2012 08:53 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat is geen haakwerk of jij bent echt meesterlijk in de knit-look stitch...
ik ook eigenlijkquote:Op dinsdag 20 november 2012 23:29 schreef trui het volgende:
joh, niet zo serieus nemen hoor, 't was maar een grapje! maar als je je ervoor moet registreren haak ik ook meestal af. (hehheh ik zei haak).
quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:55 schreef Lutte het volgende:
Inmiddels alle kleurtjes van de Action x 2Kon het niet laten!
Ook een haakboek meegenomen, duidelijke uitleg van steken (zelfs de popcorn staat erin), daarna allemaal motiefjes en vierkantjes, cirkeltjes, bloemetjes randjes en nog wat projecten. Waaronder laarzen
![]()
Het was maar 3,99 en ik vind het ontzettend fijn werken. Patronen worden bv niet alleen in woord en met een foto uitgelegd, maar ook met een schematische tekening. Elke steek heeft een eigen figuurtje en je ziet precies wat waar moest. Misschien is dat heel gebruikelijk maar ik was de boeken die nog van m'n oma komen gewend
Snap nu dus ook wat er fout gaat bij amigurumi (zoiets?) en nu bezig met vierkantjes. Enorme grumbl-dag en dat werkt dan zo rustgevend.
hetzelfde!quote:Op woensdag 21 november 2012 08:28 schreef Dottey het volgende:
Goedemorgen dames (en max) ik wens jullie vandaag veel haakplezier
Ik geloof niet dat iemand je erop aankijkt hoor! Echt geen probleem.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee, gebreide ami's mogen ook. ik haak bijna nooit ami's...
edit: zouden mensen daar echt een probleem van maken? ik heb speciaal naar de regels gekeken...
verder kwam ik geen stemmen werven hier, ik lees dit topic heel trouw, maar post niet zo vaak. heb in t verleden altijd heel braaf gestemd op alle verzoekjes die voorbijkwamen met de UP-deken en nog iets anders volgens mij... ik leef meer met jullie mee dan met het breitopic. vandaar... tyler-girl: leuk dat je ook meedoet. ik acht mezelf volkomen kansloos overigens...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |