Die vond ik niet gemakkelijk om mee te starten..... die heb ik nog even aan de kant liggen.quote:
Nouja het is 'maar' haken, het is niet het einde van de wereld. Maar rot is het wel, ik wilde net allemaal dingetjes gaan afmaken zodat ik aan wat nieuws kon beginnen.quote:
Ja, ik zou even op de wikkel van het garen kijken welke haaknaald wordt aangeraden. En dan zeker geen grotere naald nemen, evt. zelfs een half maatje kleiner ofzo. Dan wordt het waarschijnlijk wel 'dicht' genoeg zodat de vulling er niet uitsteekt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:06 schreef Mirjam het volgende:
Ik wil mijn eerste figuur/amigurumi gaan haken, zijn daar nog tips voor? wat strakker haken bijv., zodat de vulling er niet uit gaat piepemn?
ik vind die slofjes echt wel cute! Was dat nou een gratis patroontje?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:33 schreef DonnaRush het volgende:
Aww wat mooi! Horen die pootjes zo met dat schulpje of heb je dat zelf verzonnen?
[ afbeelding ]
Ik heb weer een paar slofjes af. Weinig bijzonders van mijn hand de laatste tijd haha!
ik vind druk en overdreven niet erg, alleen de lippen vind ik niet zo geweldig bij de neushoorn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik vind tidee wel leuk maar vindt hem een beetje druk en overdreven...
als je op de foto klikt zie je waar je het kunt halen op ravelryquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk Dottey, echt geweldig! Is dat een gratis patroon? Of ook betaald? Of is het hier zo bekend dat ik iets gemist heb haha.
Die slofjes zijn 'helaas' betaald, maar ze zijn de $4 voor het patroon wel waard! http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-ankle-boots
ik vond van niet.... startte bij en ringquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
ze is leuk geworden dot! en wat een bos haar![]()
leuke slofjes donna. ik ben wel ff klaar met slofjes na mijn eerst paar:p
sjakie de stapelslak moet ik trouwens ook nog maken...maar die is niet zo gemakkelijk dus?
Niets, teveel gehaakt denk ik. Sinds gisterochtend best veel pijn in mijn hand en ik heb geprobeerd om te haken maar na 2 minuten ben ik daar ook maar mee gestopt. Breien en borduren gaat ook niet dus ik 'moet' wel aan school werken, beetje jammerquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind druk en overdreven niet erg, alleen de lippen vind ik niet zo geweldig bij de neushoorn.
geweldige eenhoorn weer dottey!
donna, volgens mij is 't een gratis patroon van DawnToussaint, even googlen.
spaceInvaders, wat vervelend van je hand. ik heb 't misschien gemist, maar wat is er gebeurd?
er staat op de wikkel naald 2,5/3,5, welke kan ik dan het beste kiezwen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:14 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ja, ik zou even op de wikkel van het garen kijken welke haaknaald wordt aangeraden. En dan zeker geen grotere naald nemen, evt. zelfs een half maatje kleiner ofzo. Dan wordt het waarschijnlijk wel 'dicht' genoeg zodat de vulling er niet uitsteekt.
Verder dus letten op dat binnenstebuiten haken. Is helemaal niet erg als je je beestje toch binnenstebuiten hebt, maar als je het nu al weet, kun je er net zo goed meteen op letten, toch?
En goed lezen wat er staat, niet elk patroon is even duidelijk geschreven. En niet opgeven als iets niet lukt, maar gewoon een gil geven!
Verveel me echt dood op m'n werk en het is pas 12 uur (en pas dinsdag!)
Prima haaktijd die verloren gaat aan 'werken'...
ohw. nou beetje rust nemen! Hoop dat je kunt typen ipv schrijven... succes met schoolwerkquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Niets, teveel gehaakt denk ik. Sinds gisterochtend best veel pijn in mijn hand en ik heb geprobeerd om te haken maar na 2 minuten ben ik daar ook maar mee gestopt. Breien en borduren gaat ook niet dus ik 'moet' wel aan school werken, beetje jammer
Schrijven doe ik toch al nooitquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:59 schreef Dottey het volgende:
[..]
ohw. nou beetje rust nemen! Hoop dat je kunt typen ipv schrijven... succes met schoolwerk
die lippen zitten er bij alle patronen op kwam ik achter. heb ook de moose gezien van dezelfde ontwerpster en die heeft ook van die gekke lippen....quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind druk en overdreven niet erg, alleen de lippen vind ik niet zo geweldig bij de neushoorn.
Lief!quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef Dottey het volgende:
Ik heb Autum gemaakt![]()
Lekker speels en vrolijk eenhoorntje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, deze opmerking is ook meteen afgestraft met een brandoefening. Fijn, als je op de 13e werkt (en uiteraard geen lift mag gebruiken)...quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:14 schreef BrainTeaser het volgende:
Verveel me echt dood op m'n werk en het is pas 12 uur (en pas dinsdag!)
Prima haaktijd die verloren gaat aan 'werken'...
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:41 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Nou, deze opmerking is ook meteen afgestraft met een brandoefening. Fijn, als je op de 13e werkt (en uiteraard geen lift mag gebruiken)...
hihiquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:41 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Nou, deze opmerking is ook meteen afgestraft met een brandoefening. Fijn, als je op de 13e werkt (en uiteraard geen lift mag gebruiken)...
quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:08 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Lief!thanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ik nu ook om jouw berichtje, dus het is je vergevenquote:
Daar houden we het maar op ja!quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:50 schreef Dottey het volgende:
[..]
hihiGoed voor de billen en benen zullen we maar denken
Waarom STAAT dat er dan nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:34 schreef Dierenfan het volgende:
Jawel hoor, je moet in elke vaste 1 vaste haken, maar in de 2e vaste haak je er twee (dan ga je meerderen). Dus je haakt zo: 1 vaste, 2 vaste (in 1 steek), 2 vaste, 2 vaste enz. en zo worden het er 18. Begrijp je het?
Bedankt voor het zoeken hoor!quote:Op maandag 19 november 2012 23:08 schreef trui het volgende:
[..]
oh ik had even snel gezocht en dacht te hebben gevonden dat 't vanaf naald 7kon. maar dan is 't nog dikker dan ik dacht.
schattig vestje kwakz0r!
Dankjewel! Nu begrijp ik wat ribbels zijnquote:Op dinsdag 20 november 2012 08:50 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon continu dezelfde steek, dan krijg je een soort streepjespatroon. Doordat dit erg grof materiaal is, wordt dat uitvergroot.
Kijk eens aan, alle haakpatronen op ravelry gemaakt met haaknaald 10 of groter, in de categorie accessoires-hals en kleding-overige. Even 18 pagina's doorspitten en je vindt wel iets leuks![]()
Ohquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:37 schreef Dierenfan het volgende:
@mirjam: het is standaard dat je in elke vaste 1 vaste haakt. En als het anders moet, dan staat dat beschreven.
Succes!
Is dat niet gewoon vilt om het oogje doen ?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:02 schreef nathalie85 het volgende:
Wat een mooie dingen!
Hoe komen jullie aan die leuke 'bloem'oogjes?
Etsy/Ebay? Zoja waar?
Niet dat dit nou zo'n lastige instructie is, maar bij basispatroon staat:quote:Toer 7: Haak 7v in de achterste lussen, haak 10v, haak 1v in de achterste lussen.
Toer 8: Haak 7v, 10v in de achterste lussen, haak 7v
Ik snap het niet meer???quote:Toer 6 t/m 8: Haak 24v
Dottey: Deze is wel gratis en kan je net zo aanpassen als je een beetje creatief denkt :-)quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk Dottey, echt geweldig! Is dat een gratis patroon? Of ook betaald? Of is het hier zo bekend dat ik iets gemist heb haha.
Die slofjes zijn 'helaas' betaald, maar ze zijn de $4 voor het patroon wel waard! http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-ankle-boots
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |