abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119420771
padma :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119420791
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:06 schreef Dottey het volgende:
padma :D
Sjakie Stapelslak :7
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119420881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Sjakie Stapelslak :7
Die vond ik niet gemakkelijk om mee te starten..... die heb ik nog even aan de kant liggen.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119420918
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:26 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Wat rot voor je zeg. :{
Nouja het is 'maar' haken, het is niet het einde van de wereld. Maar rot is het wel, ik wilde net allemaal dingetjes gaan afmaken zodat ik aan wat nieuws kon beginnen. :(

Maar het komt vast weer goed *O*
pi_119420958
Ik zou niet beginnen met Padma, daar zit teveel meerderen en minderen in en ik hoor sommigen van jullie best wel puzzelen. Ik zou beginnen met een rond/cilindervormig figuurtje of met iets rechts.
Zo'n vierkant monster bijvoorbeeld of een bird of a feather.
pi_119421019
http://www.ravelry.com/projects/Dottey/jiji-the-cat

jiji is leuk en gemakkelijk om te maken.
pi_119421057
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:06 schreef Mirjam het volgende:
Ik wil mijn eerste figuur/amigurumi gaan haken, zijn daar nog tips voor? wat strakker haken bijv., zodat de vulling er niet uit gaat piepemn?
Ja, ik zou even op de wikkel van het garen kijken welke haaknaald wordt aangeraden. En dan zeker geen grotere naald nemen, evt. zelfs een half maatje kleiner ofzo. Dan wordt het waarschijnlijk wel 'dicht' genoeg zodat de vulling er niet uitsteekt.

Verder dus letten op dat binnenstebuiten haken. Is helemaal niet erg als je je beestje toch binnenstebuiten hebt, maar als je het nu al weet, kun je er net zo goed meteen op letten, toch? ;)

En goed lezen wat er staat, niet elk patroon is even duidelijk geschreven. En niet opgeven als iets niet lukt, maar gewoon een gil geven! ;)

Verveel me echt dood op m'n werk en het is pas 12 uur (en pas dinsdag!) :N
Prima haaktijd die verloren gaat aan 'werken'...

[ Bericht 2% gewijzigd door BrainTeaser op 20-11-2012 12:21:33 ]
Smile, tomorrow will be worse...
pi_119421482
Ik heb Autum gemaakt O+
Lekker speels en vrolijk eenhoorntje.

Moderator / Colorchick dinsdag 20 november 2012 @ 12:33:42 #109
382129 crew  Donna
pi_119421611
Aww wat mooi! Horen die pootjes zo met dat schulpje of heb je dat zelf verzonnen?

Ik heb weer een paar slofjes af. Weinig bijzonders van mijn hand de laatste tijd haha!
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:35:15 #110
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119421653
ze is leuk geworden dot! en wat een bos haar :o :)

leuke slofjes donna. ik ben wel ff klaar met slofjes na mijn eerst paar:p

sjakie de stapelslak moet ik trouwens ook nog maken...maar die is niet zo gemakkelijk dus?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_119421663
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:33 schreef DonnaRush het volgende:
Aww wat mooi! Horen die pootjes zo met dat schulpje of heb je dat zelf verzonnen?

[ afbeelding ]
Ik heb weer een paar slofjes af. Weinig bijzonders van mijn hand de laatste tijd haha!
ik vind die slofjes echt wel cute! Was dat nou een gratis patroontje?

schelpjes horen eraan volgens origineel patroon.
  Moderator / Colorchick dinsdag 20 november 2012 @ 12:37:17 #112
382129 crew  Donna
pi_119421718
Leuk Dottey, echt geweldig! Is dat een gratis patroon? Of ook betaald? Of is het hier zo bekend dat ik iets gemist heb haha.

Die slofjes zijn 'helaas' betaald, maar ze zijn de $4 voor het patroon wel waard! http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-ankle-boots
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:38:12 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119421750
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik vind tidee wel leuk maar vindt hem een beetje druk en overdreven...
ik vind druk en overdreven niet erg, alleen de lippen vind ik niet zo geweldig bij de neushoorn.

geweldige eenhoorn weer dottey! O+

donna, volgens mij is 't een gratis patroon van DawnToussaint, even googlen.

spaceInvaders, wat vervelend van je hand. ik heb 't misschien gemist, maar wat is er gebeurd?
in de haak.
pi_119421791
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk Dottey, echt geweldig! Is dat een gratis patroon? Of ook betaald? Of is het hier zo bekend dat ik iets gemist heb haha.

Die slofjes zijn 'helaas' betaald, maar ze zijn de $4 voor het patroon wel waard! http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-ankle-boots
als je op de foto klikt zie je waar je het kunt halen op ravelry ;)
  Moderator / Colorchick dinsdag 20 november 2012 @ 12:39:36 #115
382129 crew  Donna
pi_119421804
Slim Dottey. Ik had je inmiddels ook al gevonden op Ravelry :o
pi_119421820
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
ze is leuk geworden dot! en wat een bos haar :o :)

leuke slofjes donna. ik ben wel ff klaar met slofjes na mijn eerst paar:p

sjakie de stapelslak moet ik trouwens ook nog maken...maar die is niet zo gemakkelijk dus?
ik vond van niet.... startte bij en ring :D misschien was dat al het probleem. Binnenkort ga ik nog een poging wagen :D
pi_119421909
ik had niet stilgezeten.... ook al ben ik veel van huis geweest en veel visite gehad...

ik heb ook Blueberry gemaakt O+
nog meer haar!

nu ga ik eerst weer eens wat anders haken :+ voor ik er weer meer mag maken van mijzelf :D
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:43:11 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119421923
mirjam, ik vind sleepy sarah wel een leuk patroon om mee te beginnen.

hmm, wel erg harig deze, dottey.
in de haak.
pi_119422144
ik vind die bossen haar juist leuk.. trouwens het lijkt veel.. maar het is op de laatste twee poppetjes beide minder dan bij de eerste :D

volume in gekneden :P

deze sneeuwpop vind ik ook schattig:
http://www.ravelry.com/patterns/library/gurumiosnowman

gratis patroontje in de afbeeldingen.
pi_119422250
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef trui het volgende:

[..]

ik vind druk en overdreven niet erg, alleen de lippen vind ik niet zo geweldig bij de neushoorn.

geweldige eenhoorn weer dottey! O+

donna, volgens mij is 't een gratis patroon van DawnToussaint, even googlen.

spaceInvaders, wat vervelend van je hand. ik heb 't misschien gemist, maar wat is er gebeurd?
Niets, teveel gehaakt denk ik. Sinds gisterochtend best veel pijn in mijn hand en ik heb geprobeerd om te haken maar na 2 minuten ben ik daar ook maar mee gestopt. Breien en borduren gaat ook niet dus ik 'moet' wel aan school werken, beetje jammer :@
pi_119422263
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:14 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ja, ik zou even op de wikkel van het garen kijken welke haaknaald wordt aangeraden. En dan zeker geen grotere naald nemen, evt. zelfs een half maatje kleiner ofzo. Dan wordt het waarschijnlijk wel 'dicht' genoeg zodat de vulling er niet uitsteekt.

Verder dus letten op dat binnenstebuiten haken. Is helemaal niet erg als je je beestje toch binnenstebuiten hebt, maar als je het nu al weet, kun je er net zo goed meteen op letten, toch? ;)

En goed lezen wat er staat, niet elk patroon is even duidelijk geschreven. En niet opgeven als iets niet lukt, maar gewoon een gil geven! ;)

er staat op de wikkel naald 2,5/3,5, welke kan ik dan het beste kiezwen?
  Moderator / Colorchick dinsdag 20 november 2012 @ 12:57:35 #122
382129 crew  Donna
pi_119422274
2,5 of 3 Mirjam!
pi_119422285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef DonnaRush het volgende:
2,5 of 3 Mirjam!
ok thanks :D
pi_119422340
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:56 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Niets, teveel gehaakt denk ik. Sinds gisterochtend best veel pijn in mijn hand en ik heb geprobeerd om te haken maar na 2 minuten ben ik daar ook maar mee gestopt. Breien en borduren gaat ook niet dus ik 'moet' wel aan school werken, beetje jammer :@
ohw. nou beetje rust nemen! Hoop dat je kunt typen ipv schrijven... succes met schoolwerk ;)
pi_119422757
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:59 schreef Dottey het volgende:

[..]

ohw. nou beetje rust nemen! Hoop dat je kunt typen ipv schrijven... succes met schoolwerk ;)
Schrijven doe ik toch al nooit :@. iPad O+
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:11:52 #126
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119422818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef trui het volgende:

[..]

die lippen zitten er bij alle patronen op kwam ik achter. heb ook de moose gezien van dezelfde ontwerpster en die heeft ook van die gekke lippen....
moose ga ik denk ik volgend jaar met kerst maken :)

ik kwam mijn sjaal nog even showen (helaas is glitter garen erg lastig om goed op de foto te krijgen)

meer fotos op ravelry
http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/calm-cowl
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_119423916
Mooie shawl! Leuk zo met die glitters :D
pi_119425099
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef Dottey het volgende:
Ik heb Autum gemaakt O+
Lekker speels en vrolijk eenhoorntje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Lief!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119426437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:14 schreef BrainTeaser het volgende:

Nou, deze opmerking is ook meteen afgestraft met een brandoefening. Fijn, als je op de 13e werkt (en uiteraard geen lift mag gebruiken)... :{
pi_119426687
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:41 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Nou, deze opmerking is ook meteen afgestraft met een brandoefening. Fijn, als je op de 13e werkt (en uiteraard geen lift mag gebruiken)... :{
Ik moest lachen :@
pi_119426793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:41 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

hihi :D Goed voor de billen en benen zullen we maar denken :D
pi_119426799
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:08 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Lief!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thanks ;)
pi_119426850
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:48 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik moest lachen :@
Ik nu ook om jouw berichtje, dus het is je vergeven ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:50 schreef Dottey het volgende:

[..]

hihi :D Goed voor de billen en benen zullen we maar denken :D
Daar houden we het maar op ja! ;)
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:04:31 #134
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119427313
Gelukkig 13 naar beneden en niet omhoog!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119427427
Hier ook verveling... maar geen haak-mogelijkheid. Oh well...
pi_119430007
Wat een leuke sjaal! Leuke kleur ook en die glitters erin zijn ook gaaf :)
pi_119430035
Ik heb net heather the pony besteld O+
pi_119435103
Ik loop meteen ergens tegenaan met het patroon van de stapelslak :')
De tweede toer is een toer van 12 vasten.
de derde toer:
2v in elke 2e v (+18v)
Zal wel aan mij liggen, maar dan kom je toch nooit op 18 vasten uit :?
Als ik mijn toer natel kom ik op 12 uit :{ Wat ook logisch is, want elke 2e vaste dat zijn er zes, keer 2 vasten is twaalf. Mis ik ietsm, of is het patroon stom?
pi_119435174
Jawel hoor, je moet in elke vaste 1 vaste haken, maar in de 2e vaste haak je er twee (dan ga je meerderen). Dus je haakt zo: 1 vaste, 2 vaste (in 1 steek), 2 vaste, 2 vaste enz. en zo worden het er 18. Begrijp je het?
pi_119435198
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:34 schreef Dierenfan het volgende:
Jawel hoor, je moet in elke vaste 1 vaste haken, maar in de 2e vaste haak je er twee (dan ga je meerderen). Dus je haakt zo: 1 vaste, 2 vaste (in 1 steek), 2 vaste, 2 vaste enz. en zo worden het er 18. Begrijp je het?
Waarom STAAT dat er dan niet :?
Of is dat bij alle haakpatronen zo?
pi_119435278
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:08 schreef trui het volgende:

[..]

oh ik had even snel gezocht en dacht te hebben gevonden dat 't vanaf naald 7kon. maar dan is 't nog dikker dan ik dacht.
schattig vestje kwakz0r!
Bedankt voor het zoeken hoor! ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:50 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon continu dezelfde steek, dan krijg je een soort streepjespatroon. Doordat dit erg grof materiaal is, wordt dat uitvergroot.

Kijk eens aan, alle haakpatronen op ravelry gemaakt met haaknaald 10 of groter, in de categorie accessoires-hals en kleding-overige. Even 18 pagina's doorspitten en je vindt wel iets leuks ^O^
Dankjewel! Nu begrijp ik wat ribbels zijn ;) Haha! Ik ga eens even neuzen! Ik gebruikte ravelry nooit, omdat ik dacht dat alles in het Engels was, maar nu weet ik beter hoe ik het kan gebruiken!
Thanks!
pi_119435320
@mirjam: het is standaard dat je in elke vaste 1 vaste haakt. En als het anders moet, dan staat dat beschreven.
Succes!
pi_119435423
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:37 schreef Dierenfan het volgende:
@mirjam: het is standaard dat je in elke vaste 1 vaste haakt. En als het anders moet, dan staat dat beschreven.
Succes!
Oh :@
ok :@
Dank je wel voor je snelle reactie O+
Ik moet zxo weg, maar ga straks verder hihi :@
pi_119435948
;) Succes ermee straks!
pi_119438905
Ik ben begonnen aan Wooper, die stond al zo lang op mijn lijstje. O+
Niet omdat ik een Pokemon fan ben (weet zelfs niet eens wat het is) maar omdat ik het beestje zo schattig vind! :P

Daarna ga ik weer verder met mijn sneeuwvlokken.

Verder ben ik nog aan het nadenken over een Flower in the Snow. (over de kleuren en over welke squares ik precies ga gebruiken, ik vind de sunburst granny zo mooi O+ maar is zooo veel werk).
pi_119439491
Wat een mooie dingen!

Hoe komen jullie aan die leuke 'bloem'oogjes?
Etsy/Ebay? Zoja waar?
pi_119439951
wauw wat een mooie dingen zijn er weer gemaakt! Dottey die eenhoorn is echt geweldig die 1e. Je had wel mee kunnen doen met de wedstrijd.

en mirjam inderdaad is dat ieder patroon zo. Door het verschil in de schrijfwijze is het niet altijd makkelijk te begrijpen :-). Ik heb het met engelse patronen ook :-). Maar geduld je komt er altijd wel uit al is het met hulp van de experthakers hier :-)
By DMB
pi_119440012
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:02 schreef nathalie85 het volgende:
Wat een mooie dingen!

Hoe komen jullie aan die leuke 'bloem'oogjes?
Etsy/Ebay? Zoja waar?
Is dat niet gewoon vilt om het oogje doen ?
By DMB
pi_119440255
uhm, help?! Ik ben bezig met het gelukspoppetje sinterklaas, maar nou raak ik in de war en ik zag afgelopen week iemand hier die hem had gemaakt, dus wellicht kan die helpen? :?

Ik ben zoals vermeld begonnen met het basispatroon jongetje, maar nou staat er bij de sint:
quote:
Toer 7: Haak 7v in de achterste lussen, haak 10v, haak 1v in de achterste lussen.
Toer 8: Haak 7v, 10v in de achterste lussen, haak 7v
Niet dat dit nou zo'n lastige instructie is, maar bij basispatroon staat:
quote:
Toer 6 t/m 8: Haak 24v
Ik snap het niet meer???
pi_119440311
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef DonnaRush het volgende:

Dottey: Deze is wel gratis en kan je net zo aanpassen als je een beetje creatief denkt :-)
http://allaboutami.tumblr.com/post/31922998270/babybuttonboots. Staat ook een van op ravelry :-)
By DMB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')