In het geval dat het om de Israelische/Palestijnse conflict gaat, dan zal het volgems mij als volgt eruit zien.quote:Op zondag 18 november 2012 03:30 schreef LelijKnap het volgende:
Kan iemand voor mij een schema maken met pijltjes en zo, over wie elkaar steunt en wie elkaars vijand is en wie bij wie welke belangen heeft, vd volgebde landen/groeperingen:
Iran
Hezbollah
Hamas
Egypte
Irak
Koerden
Israel
Syrie
Libie
S-arabie
Afghanistan
Pakistan
Turkije
en daarnaast:
VS
EU
China
Rusland
Brazilie
Japan
Ik blijf ook niet slapen op mijn kamer als ik constant een prikmug op mijn kamer heb zoemen en prikken. Zal ik misschien niet dood aan gaan maar ik krijg daar een heel naar gevoel van. Dat beest ram ik per direct dood als ik hem zie. Op een gegeven moment is het genoegquote:Op zondag 18 november 2012 09:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kijk, in principe ben ik voor het uitschakelen van de Hamas, maar niet door te dreigen met een superleger. Bovendien moet je soms doelwitten vermijden, om burgerslachtoffers te voorkomen.
Christelijke religie is iets waar ik geen aversie tegen heb. Zijn vaak aardige mensen en ze hebben de westerse idealen. Uitspraken als "bom op het vaticaan" doen mij de vingertoppen kriebelen voor een felle reactie op een internet forumquote:Op zondag 18 november 2012 02:48 schreef RickoKun het volgende:
[..]
t bevalt ons hier wel, maar daar ging het alleen over religie (en t zou mooi meegenomen zijn als ze alle drie verwijderd zouden worden).
Zelf ben ik ook tamelijk pro israel, en ben ik van mening dat de Palesteinen niet constant pauperraketten moeten gaan afschieten en daarna meteen gaan huilen als Israel een dikke bom op een hoofdkwartier flikkert.
Als ik last heb van een prikmug die mij meerdere keren steekt op een avond, ga ik daar niet dood aan, maar ram ik dat beest wel meteen de hemel in. Als t niet zou zoemen en mij zou prikken zou het gewoon door kunnen leven
Ze handelen juist zeer goed. Maar zo'n 10 burger doden terwijl raket installaties in tuinen en flatgebouwen staan is zeer goed. Knap staaltje werk van Israel.quote:Op zondag 18 november 2012 08:54 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat Israel nu doet, is HEEEEEEL triest, en dat zegt een Jood.![]()
Dit is HEEL, HEEL triest. Ik sta achter mijn staat Israel, maar dood aan de Israelische troepen die nu misbruik maken van de macht.
Voor de duidelijkheid: Ik ben helemaal niet voor de Hamas, of een Palestijnse staat.
Ik ben gewoon tegen de manier van handelen van Israel op dit moment. Het doet mij gewoon pijn aan mijn hart, vooral omdat mensen denken dat elke Jood zo denkt.
iddquote:Op zondag 18 november 2012 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze handelen juist zeer goed. Maar zo'n 10 burger doden terwijl raket installaties in tuinen en flatgebouwen staan is zeer goed. Knap staaltje werk van Israel.
Wat is er mis?quote:Op zondag 18 november 2012 08:54 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat Israel nu doet, is HEEEEEEL triest, en dat zegt een Jood.![]()
Dit is HEEL, HEEL triest. Ik sta achter mijn staat Israel, maar dood aan de Israelische troepen die nu misbruik maken van de macht.
Voor de duidelijkheid: Ik ben helemaal niet voor de Hamas, of een Palestijnse staat.
Ik ben gewoon tegen de manier van handelen van Israel op dit moment. Het doet mij gewoon pijn aan mijn hart, vooral omdat mensen denken dat elke Jood zo denkt.
Ik vertrouw daarbovenop geen enkel bericht dat uit Gaza komt, dus die 10 burgerdoden zijn misschien 4 uiteengereten 'vrijheidsstrijders'. Ik bedoel, het is gemakkelijk genoeg om een paar lijken uit een ziekenhuis te halen en tussen wat puinhopen te leggen. Pallywood staat er bekend om dit in het verleden te hebben gedaan; ik zie de schoften er nog wel voor aan ook.quote:Op zondag 18 november 2012 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze handelen juist zeer goed. Maar zo'n 10 burger doden terwijl raket installaties in tuinen en flatgebouwen staan is zeer goed. Knap staaltje werk van Israel.
Vertrekken dan! Of gaat Hamas er nu een kinderdagverblijf beginnen?quote:Op zondag 18 november 2012 13:01 schreef Peunage het volgende:
Israel waarschuwt Journalisten dat ze uit het Shurooq Tower moeten vertrekken, blijkbaar gaan ze het platbombarderen.
Dat is toch niet apart, maar normaal? Zoiets kan je verwachten hoor. Netanyahu doet dit voor expres. Hij weet namelijk dat als een partij zich verzet, die partij wordt uigemaakt voor landverrader. Tegelijkertijd weet hij ook dat wanneer alle partijen achter zijn missie staan, zijn missie dus in feite geslaagd is, omdat iedereen ermee eens is. Win-win dus.quote:Op zondag 18 november 2012 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, tot hun tegenreactie waren er geen doden aan Israelische zijde.
Door niet te reageren met geweld is de lol voor de Palestijnen op een gegeven moment natuurlijk ook af. Ben het trouwens wel eens met het doden van die hamas-leider. Maar door in dichtbevolkte gebieden te gaan bombarderen laait het alleen maar weer op.
En apart dat ze vlak voor de verkiezingen wel gaan reageren na wel een jaar van raketten.
Dit bedoel ik dus nou. Beter lezen. Ik ben tegen islamitische leiders. Kijk maar naar verschillende leiders als Saddam, AhmadineJad, Assad, enz. Allemaal willen/wouden ze Israel van de kaart vegen.quote:Op zondag 18 november 2012 10:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een nogal vreemde overtuiging.
Er wonen momenteel aardig wat joden is moslimlanden.
Ik ben inderdaad tegen een staat waarin Arabische leiders mogen regeren over de Joden, want dat gaat fout. Het komt al van jongs af aan met ze mee, in de quran staat dat Joden de ultieme vijand zijn, etc. Nu wil ik niet zeggen dat elke moslim zo denkt, want er zijn genoeg die niet zo denken. Maar feit is dat zij jodenhaat als basis krijgen aangeschoten, daardoor heb je een grotere kans op onderdrukking van de Joden.quote:Op zondag 18 november 2012 10:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat is dan een oplossing voor dit conflict in jouw ogen?
Ik neem aan dat je sowieso tegen een staat bent waarin beide volkeren wonen.
Als je dan ook tegen een twee-staten oplossing bent, ben ik erg benieuwd wat jij in de realiteit dan als oplossing ziet in dit conflict.
Dat de veiligheid van Israel gegarandeerd is. Nu is dat met zo intern verdeelde Palestijnse gebieden waarvan veel groepen gericht op geweld niet mogelijk. Met nu bedoel ik nu. De situatie kan altijd veranderen. Ik vrees dat sat echter niet snel zal gebeuren dus.quote:Op zondag 18 november 2012 10:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Welke "veilige omstandigheden"? En waarom "nu nog niet"? En wat bedoel je met "nu", nu tot 5 jaar? Aankomende 10 jaar?
Dat is toch niet apart, maar normaal? Zoiets kan je verwachten hoor. Netanyahu doet dit voor expres. Hij weet namelijk dat als een partij zich verzet, die partij wordt uigemaakt voor landverrader. Tegelijkertijd weet hij ook dat wanneer alle partijen achter zijn missie staan, zijn missie dus in feite geslaagd is, omdat iedereen ermee eens is. Win-win dus.quote:Op zondag 18 november 2012 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, tot hun tegenreactie waren er geen doden aan Israelische zijde.
Door niet te reageren met geweld is de lol voor de Palestijnen op een gegeven moment natuurlijk ook af. Ben het trouwens wel eens met het doden van die hamas-leider. Maar door in dichtbevolkte gebieden te gaan bombarderen laait het alleen maar weer op.
En apart dat ze vlak voor de verkiezingen wel gaan reageren na wel een jaar van raketten.
Dit bedoel ik dus nou. Beter lezen. Ik ben tegen islamitische leiders. Kijk maar naar verschillende leiders als Saddam, AhmadineJad, Assad, enz. Allemaal willen/wouden ze Israel van de kaart vegen.quote:Op zondag 18 november 2012 10:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een nogal vreemde overtuiging.
Er wonen momenteel aardig wat joden is moslimlanden.
Ik ben inderdaad tegen een staat waarin Arabische leiders mogen regeren over de Joden, want dat gaat fout. Het komt al van jongs af aan met ze mee, in de quran staat dat Joden de ultieme vijand zijn, etc. Nu wil ik niet zeggen dat elke moslim zo denkt, want er zijn genoeg die niet zo denken. Maar feit is dat zij jodenhaat als basis krijgen aangeschoten, daardoor heb je een grotere kans op onderdrukking van de Joden.quote:Op zondag 18 november 2012 10:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat is dan een oplossing voor dit conflict in jouw ogen?
Ik neem aan dat je sowieso tegen een staat bent waarin beide volkeren wonen.
Als je dan ook tegen een twee-staten oplossing bent, ben ik erg benieuwd wat jij in de realiteit dan als oplossing ziet in dit conflict.
In Pol mag je Trollen Koos.quote:Op zondag 18 november 2012 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom zou Jeruzalem van Israël zijn?
Er staat zoveel onzin in je post, dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Dat is toch best een kunst.quote:Op zondag 18 november 2012 13:25 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat is toch niet apart, maar normaal? Zoiets kan je verwachten hoor. Netanyahu doet dit voor expres. Hij weet namelijk dat als een partij zich verzet, die partij wordt uigemaakt voor landverrader. Tegelijkertijd weet hij ook dat wanneer alle partijen achter zijn missie staan, zijn missie dus in feite geslaagd is, omdat iedereen ermee eens is. Win-win dus.
[..]
Dit bedoel ik dus nou. Beter lezen. Ik ben tegen islamitische leiders. Kijk maar naar verschillende leiders als Saddam, AhmadineJad, Assad, enz. Allemaal willen/wouden ze Israel van de kaart vegen.
[..]
Ik ben inderdaad tegen een staat waarin Arabische leiders mogen regeren over de Joden, want dat gaat fout. Het komt al van jongs af aan met ze mee, in de quran staat dat Joden de ultieme vijand zijn, etc. Nu wil ik niet zeggen dat elke moslim zo denkt, want er zijn genoeg die niet zo denken. Maar feit is dat zij jodenhaat als basis krijgen aangeschoten, daardoor heb je een grotere kans op onderdrukking van de Joden.
Ik ben niet tegen een twee-staten oplossing. Daar ben ik voor. Waar ik wel nog over moet uitkomen, is wat ikzelf echt als grenzen zie. Dus waar zou Palestina moeten zijn en waar Israel, daar ben ik nog niet uit. Wel wil ik benadrukken dat ik vind dat Jeruzalem van Israel is.
Wow...zoveel inhoud in een berichtje..quote:Op zondag 18 november 2012 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er staat zoveel onzin in je post, dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Dat is toch best een kunst.
Geef die stad gewoon aan de moslims man.quote:
quote:Op zondag 18 november 2012 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geef die stad gewoon aan de moslims man.
Ja, ik kan natuurlijk ook een hele lap tekst typen, met inhoudelijk alleen maar onzin, zoals jij dat net deed. Dan lijkt het allemaal intelligent wat ik typ. Ik bedoel Assad en Saddam islamitische leiders noemen enzo..quote:Op zondag 18 november 2012 13:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wow...zoveel inhoud in een berichtje..
Jatten doen ze al genoeg in Amsterdam vraag maar aan Mutant bijvoorbeeld.quote:Op zondag 18 november 2012 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geef die stad gewoon aan de moslims man.
Met verheven doen probeerde je hetzelfde te bereiken. Net zo zielig.quote:Op zondag 18 november 2012 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, ik kan natuurlijk ook een hele lap tekst typen, met inhoudelijk alleen maar onzin, zoals jij dat net deed. Dan lijkt het allemaal intelligent wat ik typ.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |