abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119334519
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 02:58 schreef Smoofie het volgende:
En het is denk ik bluf van Israël, 70k reservisten oproepen, nooit dat ze een invasie gaan ondernemen.
Weet het nog net zo niet. Misschien hebben de hardliners toch de overhand en trekken ze toch ten strijde. Al vergroot elke dag uitstel wel de kans op afstel. Het politieke spel en de druk van buitenaf zullen dan meer invloed krijgen.
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zondag 18 november 2012 @ 03:08:53 #227
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119334536
Doe niet zo sneu, ben op mijn telefoon en er is niks afgunstigs aan het woord 'pallies'.
Hoef je nog niet alles weg te modereren omdat het niet jouw straatje past.
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 03:08:57 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119334537
het is ook wel hoogste tijd dat ze weer eens orde op zaken stellen daar, jammer dat dat altijd zo bloederig is -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 november 2012 @ 03:10:20 #229
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_119334549
Beste is gewoon een all out war met Egypte en hezbollah erbij, laat ze het dan in 1 keer goed uitvechten ipv al tientallen jarren dit geneuzel(haha).
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 03:12:30 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119334565
I'll allow it :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119334572
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 03:08 schreef sp3c het volgende:
het is ook wel hoogste tijd dat ze weer eens orde op zaken stellen daar, jammer dat dat altijd zo bloederig is -O-
Ze zouden er eik gewoon een enorme klap op moeten geven, maar dat zal de rest van de wereld niet accepteren. Het aantal landen waarvan de steun komt zal snel kleiner worden. Aan de andere kant zal het Israel tot op zekere hoogte worst zijn wat men denkt en zegt.
Pulp Fiction
pi_119334592
Netanyahu: Israel will agree to comprehensive ceasefire if launches from Gaza stop

http://www.haaretz.com/

Benieuwd of Hamas zich daar aan gaat maar ook kan houden nu die Ahmed Said Halil Jabari weg is.
pi_119334609
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 02:53 schreef Kees22 het volgende:
sorry sp3c :@
_O- _O- _O-
Hij is echt leuk!!
_O_ :Y)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119334623
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 03:15 schreef DeParo het volgende:
Netanyahu: Israel will agree to comprehensive ceasefire if launches from Gaza stop

http://www.haaretz.com/

Benieuwd of Hamas zich daar aan gaat maar ook kan houden nu die Ahmed Said Halil Jabari weg is.
Daar zijn ze te hardleers voor, is de plaat voor de kop te groot, en is de haat teveel aanwezig...
Pulp Fiction
pi_119334650
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 02:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Al snap ik dan weer niet dat de bijbel erbij gehaald wordt. Daar kunnen we nog wel een discussie over gaan houden, maar ik zie op basis van de bijbel geen reden om de joden enig recht te geven op Palestina.
Zeker wel.
God bestaat.
pi_119334656
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 03:18 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Daar zijn ze te hardleers voor, is de plaat voor de kop te groot, en is de haat teveel aanwezig...
Nou ja, Hamas heeft er ook weer weinig aan als ze volledig worden gebombardeerd, maar de cirkel van geweld houden ze maar wat graag in stand. Wel grappig dat het ze niet lukt om volledige macht te krijgen in Gaza.
pi_119334751
Kan iemand voor mij een schema maken met pijltjes en zo, over wie elkaar steunt en wie elkaars vijand is en wie bij wie welke belangen heeft, vd volgebde landen/groeperingen:

Iran
Hezbollah
Hamas
Egypte
Irak
Koerden
Israel
Syrie
Libie
S-arabie
Afghanistan
Pakistan
Turkije

en daarnaast:

VS
EU
China
Rusland
Brazilie
Japan
  zondag 18 november 2012 @ 03:31:19 #238
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_119334757
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 03:10 schreef Smoofie het volgende:
Beste is gewoon een all out war met Egypte en hezbollah erbij, laat ze het dan in 1 keer goed uitvechten ipv al tientallen jarren dit geneuzel(haha).
Een goede oorlog zou een hoop oplossen denk ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_119334776
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 03:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Een goede oorlog zou een hoop oplossen denk ik.
Je bedoeld gewoon een soort van wederzijdse genocide... al gaat de helft dood: het zal niets helpen. Miss een jaar of wat, maar de conflicten verdwijnen niet mits r geen duidelijk overwinnaar zal zijn. Wel een winnaar ? Wie zou dat moeten zijn ?
pi_119335039
Wat ik eigenlijk nooit heb begrepen is waarom de wereld een oogje dicht kneep, toen Israël na de 2e wereld oorlog werd gesticht. Was dit gewoon niet ordinaire landroof in het midden oosten en werd hierbij niet de bijbel als excuus gebruikt?
pi_119335399
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 02:58 schreef Smoofie het volgende:
En het is denk ik bluf van Israël, 70k reservisten oproepen, nooit dat ze een invasie gaan ondernemen.
Want? Israel overloopt die sloebers in Gaza...helemaal als er raketten richting Tel Aviv en Jeruzalem gaan! :r

Ze kunnen het beter schoon vegen, in Israel leven al die lui toch ook gewoon naast elkaar...wat doet Gaza moeilijk man
pi_119335816
Wat Israel nu doet, is HEEEEEEL triest, en dat zegt een Jood. :)

Dit is HEEL, HEEL triest. Ik sta achter mijn staat Israel, maar dood aan de Israelische troepen die nu misbruik maken van de macht.

Voor de duidelijkheid: Ik ben helemaal niet voor de Hamas, of een Palestijnse staat.

Ik ben gewoon tegen de manier van handelen van Israel op dit moment. Het doet mij gewoon pijn aan mijn hart, vooral omdat mensen denken dat elke Jood zo denkt.

:N
#freefrederike
pi_119335840
Jammer dat je dat zegt want met deze acties vind ik weinig mis. Het is een reactie op beschietingen en Israel valt slechts militante doelen aan, bovendien hoeven ze geen invasie laat Netanyahu blijken, dus niet tot het uiterste gaan ze.
pi_119335842
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 04:21 schreef mark211175 het volgende:
Wat ik eigenlijk nooit heb begrepen is waarom de wereld een oogje dicht kneep, toen Israël na de 2e wereld oorlog werd gesticht. Was dit gewoon niet ordinaire landroof in het midden oosten en werd hierbij niet de bijbel als excuus gebruikt?
Landroof? Volgens mij waren de Israeli's er eerder hoor. :) Verder waren 't de Palestijnen die een resolutie afwezen om het land in 2en te snijden, als zij dat accepteerden was er nu een Palestina, maar nee hoor...De palestijnen willen natuurlijk meer en meer. Bovendien is het wel heel triest om in de 2e wereldoorlog miljoenen Joden dood te zien gaan, om vervolgens ALWEER tegen de Joden te zijn. Dan zetten landen zichzelf buitenspel(en terecht).
#freefrederike
pi_119336000
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:01 schreef DeParo het volgende:
Jammer dat je dat zegt want met deze acties vind ik weinig mis. Het is een reactie op beschietingen en Israel valt slechts militante doelen aan, bovendien hoeven ze geen invasie laat Netanyahu blijken, dus niet tot het uiterste gaan ze.
Het gaat mij om het feit dat zij burgers als slachtoffers maken, en dat zij bovendien hun macht misbruiken. 75000 reservisten oproepen tegen een volk dat niet eens een luchtmacht heeft. Hoe triest is dat?
#freefrederike
pi_119336014
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 09:28 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het gaat mij om het feit dat zij burgers als slachtoffers maken, en dat zij bovendien hun macht misbruiken. 75000 reservisten oproepen tegen een volk dat niet eens een luchtmacht heeft. Hoe triest is dat?
Het is niet dat die reservisten zijn ingezet en wat hebben die met de luchtmacht te maken. Dat Hamas zn raketten naast burgers bewaart is niet de schuld van Israel.
pi_119336019
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 09:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is niet dat die reservisten zijn ingezet en wat hebben die met de luchtmacht te maken. Dat Hamas zn raketten naast huizen en dergelijk bewaart is niet de schuld van Israel dus.
Het feit dat ze die reservisten oproepen is wel een teken dat zij klaar zijn voor een dergelijke actie. Bovendien is het triest om te denken dat iedereen achter de Hamas staat. Net zoals het triest is om te denken dat iedere Jood achter Netanyahu staat..

Met luchtmacht wil ik aanduiden dat Hamas geen supergevaar kan zijn voor Israel, enkel een guerrilla-oorlog kan voeren of iets wat daar op lijkt, namelijk sneaky aanvallen. De palestijnen hebben geen professionele leger dat opeens militaire invasies zou kunnen uitvoeren. Ze hebben enkel wat terroristen die denken generaal te zijn van een leger dat dus niet bestaat. :)
#freefrederike
pi_119336028
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 09:32 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het feit dat ze die reservisten oproepen is wel een teken dat zij klaar zijn voor een dergelijke actie. Bovendien is het triest om te denken dat iedereen achter de Hamas staat. Net zoals het triest is om te denken dat iedere Jood achter Netanyahu staat..
Ze gaan daar toch ook niet naar binnen om iedere Palestijn uit te schakelen.
pi_119336038
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 09:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze gaan daar toch ook niet naar binnen om iedere Palestijn uit te schakelen.
Klopt. Zeg ik ook niet. Nogmaals, ik ben 10000% tegen de Hamas en een Palestijnse staat, ik vind alleen de manier van handelen van Israel triest.
#freefrederike
pi_119336063
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 09:35 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Klopt. Zeg ik ook niet. Nogmaals, ik ben 10000% tegen de Hamas en een Palestijnse staat, ik vind alleen de manier van handelen van Israel triest.
Vijf dagen tegen een jaar vol raketten vind ik niet triest. Het is ook geen echte oorlog geworden en belangrijke doelwitten zijn toch uitgeschakeld zeg maar dus het kan er nog mee door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')