Want? Israel overloopt die sloebers in Gaza...helemaal als er raketten richting Tel Aviv en Jeruzalem gaan!quote:Op zondag 18 november 2012 02:58 schreef Smoofie het volgende:
En het is denk ik bluf van Israël, 70k reservisten oproepen, nooit dat ze een invasie gaan ondernemen.

Landroof? Volgens mij waren de Israeli's er eerder hoor.quote:Op zondag 18 november 2012 04:21 schreef mark211175 het volgende:
Wat ik eigenlijk nooit heb begrepen is waarom de wereld een oogje dicht kneep, toen Israël na de 2e wereld oorlog werd gesticht. Was dit gewoon niet ordinaire landroof in het midden oosten en werd hierbij niet de bijbel als excuus gebruikt?

Het gaat mij om het feit dat zij burgers als slachtoffers maken, en dat zij bovendien hun macht misbruiken. 75000 reservisten oproepen tegen een volk dat niet eens een luchtmacht heeft. Hoe triest is dat?quote:Op zondag 18 november 2012 09:01 schreef DeParo het volgende:
Jammer dat je dat zegt want met deze acties vind ik weinig mis. Het is een reactie op beschietingen en Israel valt slechts militante doelen aan, bovendien hoeven ze geen invasie laat Netanyahu blijken, dus niet tot het uiterste gaan ze.

Het is niet dat die reservisten zijn ingezet en wat hebben die met de luchtmacht te maken. Dat Hamas zn raketten naast burgers bewaart is niet de schuld van Israel.quote:Op zondag 18 november 2012 09:28 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het gaat mij om het feit dat zij burgers als slachtoffers maken, en dat zij bovendien hun macht misbruiken. 75000 reservisten oproepen tegen een volk dat niet eens een luchtmacht heeft. Hoe triest is dat?

Het feit dat ze die reservisten oproepen is wel een teken dat zij klaar zijn voor een dergelijke actie. Bovendien is het triest om te denken dat iedereen achter de Hamas staat. Net zoals het triest is om te denken dat iedere Jood achter Netanyahu staat..quote:Op zondag 18 november 2012 09:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is niet dat die reservisten zijn ingezet en wat hebben die met de luchtmacht te maken. Dat Hamas zn raketten naast huizen en dergelijk bewaart is niet de schuld van Israel dus.

Ze gaan daar toch ook niet naar binnen om iedere Palestijn uit te schakelen.quote:Op zondag 18 november 2012 09:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het feit dat ze die reservisten oproepen is wel een teken dat zij klaar zijn voor een dergelijke actie. Bovendien is het triest om te denken dat iedereen achter de Hamas staat. Net zoals het triest is om te denken dat iedere Jood achter Netanyahu staat..

Klopt. Zeg ik ook niet. Nogmaals, ik ben 10000% tegen de Hamas en een Palestijnse staat, ik vind alleen de manier van handelen van Israel triest.quote:Op zondag 18 november 2012 09:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze gaan daar toch ook niet naar binnen om iedere Palestijn uit te schakelen.

Vijf dagen tegen een jaar vol raketten vind ik niet triest. Het is ook geen echte oorlog geworden en belangrijke doelwitten zijn toch uitgeschakeld zeg maar dus het kan er nog mee door.quote:Op zondag 18 november 2012 09:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Klopt. Zeg ik ook niet. Nogmaals, ik ben 10000% tegen de Hamas en een Palestijnse staat, ik vind alleen de manier van handelen van Israel triest.

Kijk, in principe ben ik voor het uitschakelen van de Hamas, maar niet door te dreigen met een superleger. Bovendien moet je soms doelwitten vermijden, om burgerslachtoffers te voorkomen.quote:Op zondag 18 november 2012 09:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vijf dagen tegen een jaar vol raketten vind ik niet triest. Het is ook geen echte oorlog geworden en belangrijke doelwitten zijn toch uitgeschakeld zeg maar dus het kan er nog mee door.

Wat is er mis met een Palestijnse staat?quote:Op zondag 18 november 2012 09:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Klopt. Zeg ik ook niet. Nogmaals, ik ben 10000% tegen de Hamas en een Palestijnse staat, ik vind alleen de manier van handelen van Israel triest.

Ik ben tegen een Palestijnse staat omdat de Palestijnse politici de map oneerlijk willen verdelen.quote:Op zondag 18 november 2012 09:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Palestijnse staat?

Dat doet Israel al door niet elke dag aan te vallen. Dit zijn tot dusverre vijf dagen van geplaatste bommen, en dreigen, tsja misschien beter dan toepassen nu daar.quote:Op zondag 18 november 2012 09:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kijk, in principe ben ik voor het uitschakelen van de Hamas, maar niet door te dreigen met een superleger. Bovendien moet je soms doelwitten vermijden, om burgerslachtoffers te voorkomen.

quote:Op zondag 18 november 2012 09:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat doet Israel al door niet elke dag aan te vallen. Dit zijn tot dusverre vijf dagen van geplaatste bommen, en dreigen, tsja misschien beter dan toepassen nu daar.

Israëlische ook.quote:Op zondag 18 november 2012 09:40 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ben tegen een Palestijnse staat omdat de Palestijnse politici de map oneerlijk willen verdelen.

Daar is niks mis mee. Alleen het probleem is dus dat jouw utopie nooit werkelijk kan zijn. Nu terug naar de werkelijkheid: Ik ben tegen de Palestijnse staat omdat ik weet dat dat een gevaar zal zijn voor de Joden.quote:Op zondag 18 november 2012 09:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Israëlische ook.
Ik vraag wat er in essentie mis is met een
Palestijnse staat bij 'eerlijke' verdeling.

We zien nu het gevolg van een paar jaar bestuur van Hamas in Gaza. Iedereen mag van alles richting Israël afschieten.quote:Op zondag 18 november 2012 09:49 schreef DeParo het volgende:
Ik ben in principe onder veilige omstandigheden wel voor een Palestijnse staat, nu nog niet, maar het is ook niet iets dat je moet willen tegenhouden.

Ja nogal logisch. Bijna al hun lanceerinstallaties doen t niet meerquote:Op zondag 18 november 2012 10:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hamas wilt een wapenstilstand. Ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren.

Een goedmakertje was het. Vergeving voor de holocaust.quote:Op zondag 18 november 2012 04:21 schreef mark211175 het volgende:
Wat ik eigenlijk nooit heb begrepen is waarom de wereld een oogje dicht kneep, toen Israël na de 2e wereld oorlog werd gesticht. Was dit gewoon niet ordinaire landroof in het midden oosten en werd hierbij niet de bijbel als excuus gebruikt?

Tja, tot hun tegenreactie waren er geen doden aan Israelische zijde.quote:Op zondag 18 november 2012 09:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vijf dagen tegen een jaar vol raketten vind ik niet triest. Het is ook geen echte oorlog geworden en belangrijke doelwitten zijn toch uitgeschakeld zeg maar dus het kan er nog mee door.

Een nogal vreemde overtuiging.quote:Op zondag 18 november 2012 09:46 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee. Alleen het probleem is dus dat jouw utopie nooit werkelijk kan zijn. Nu terug naar de werkelijkheid: Ik ben tegen de Palestijnse staat omdat ik weet dat dat een gevaar zal zijn voor de Joden.Arabische politici kunnen gewoon niet omgaan met Joden, dus beter dat de Joden dan maar een soort gezag houden zoals dat nu is.
Ik ben ervan overtuigd dat als het andersom was, er allang duizenden Joden dood gingen elke dag.

Welke "veilige omstandigheden"? En waarom "nu nog niet"? En wat bedoel je met "nu", nu tot 5 jaar? Aankomende 10 jaar?quote:Op zondag 18 november 2012 09:49 schreef DeParo het volgende:
Ik ben in principe onder veilige omstandigheden wel voor een Palestijnse staat, nu nog niet, maar het is ook niet iets dat je moet willen tegenhouden.

Wat is dan een oplossing voor dit conflict in jouw ogen?quote:Op zondag 18 november 2012 09:46 schreef PizzaMizza het volgende:
...Ik ben tegen de Palestijnse staat omdat ik weet dat dat een gevaar zal zijn voor de Joden.

Omdat zoals ik in mijn eerdere posts al zei:quote:Op zondag 18 november 2012 10:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Welke "veilige omstandigheden"? En waarom "nu nog niet"? En wat bedoel je met "nu", nu tot 5 jaar? Aankomende 10 jaar?

Precies zoals de map in 1947 werd verdeeld bedoel je? Toen er meer en beter land naar de joden ging?quote:Op zondag 18 november 2012 09:40 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ben tegen een Palestijnse staat omdat de Palestijnse politici de map oneerlijk willen verdelen.
Nee, je ziet wat er gebeurt als je Gaza jarenlang afsluit van de rest bande wereld.quote:Op zondag 18 november 2012 10:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat zoals ik in mijn eerdere posts al zei:
We zien nu het gevolg van een paar jaar bestuur van Hamas in Gaza. Iedereen mag van alles richting Israël afschieten.
Tevens heb je de Westbank én de Gazastrook. De Palestijnen kunnnen niet alleen niet met Israël opschieten, als er meer dan één partij is, gaan ze elkaar afslachten.![]()
Zoals de massaslachting toen er rivaliteit was tussen Hamas en de Fatah partij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |