abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119336080
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 09:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vijf dagen tegen een jaar vol raketten vind ik niet triest. Het is ook geen echte oorlog geworden en belangrijke doelwitten zijn toch uitgeschakeld zeg maar dus het kan er nog mee door.
Kijk, in principe ben ik voor het uitschakelen van de Hamas, maar niet door te dreigen met een superleger. Bovendien moet je soms doelwitten vermijden, om burgerslachtoffers te voorkomen.
#freefrederike
pi_119336081
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 09:35 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Klopt. Zeg ik ook niet. Nogmaals, ik ben 10000% tegen de Hamas en een Palestijnse staat, ik vind alleen de manier van handelen van Israel triest.
Wat is er mis met een Palestijnse staat?
pi_119336093
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 09:39 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat is er mis met een Palestijnse staat?
Ik ben tegen een Palestijnse staat omdat de Palestijnse politici de map oneerlijk willen verdelen.
#freefrederike
pi_119336117
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 09:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Kijk, in principe ben ik voor het uitschakelen van de Hamas, maar niet door te dreigen met een superleger. Bovendien moet je soms doelwitten vermijden, om burgerslachtoffers te voorkomen.
Dat doet Israel al door niet elke dag aan te vallen. Dit zijn tot dusverre vijf dagen van geplaatste bommen, en dreigen, tsja misschien beter dan toepassen nu daar.
pi_119336129
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 09:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat doet Israel al door niet elke dag aan te vallen. Dit zijn tot dusverre vijf dagen van geplaatste bommen, en dreigen, tsja misschien beter dan toepassen nu daar.
:Y klopt. Het kan zijn dat Israel de reservisten oproept om een signaal af te geven, in dat geval is het een goede zet, maar ik ben gewoon bang dat zij het willen inzetten.
#freefrederike
pi_119336131
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 09:40 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik ben tegen een Palestijnse staat omdat de Palestijnse politici de map oneerlijk willen verdelen.
Israëlische ook.

Ik vraag wat er in essentie mis is met een
Palestijnse staat bij 'eerlijke' verdeling.
pi_119336146
quote:
11s.gif Op zondag 18 november 2012 09:45 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Israëlische ook.

Ik vraag wat er in essentie mis is met een
Palestijnse staat bij 'eerlijke' verdeling.
Daar is niks mis mee. Alleen het probleem is dus dat jouw utopie nooit werkelijk kan zijn. Nu terug naar de werkelijkheid: Ik ben tegen de Palestijnse staat omdat ik weet dat dat een gevaar zal zijn voor de Joden. :) Arabische politici kunnen gewoon niet omgaan met Joden, dus beter dat de Joden dan maar een soort gezag houden zoals dat nu is.

Ik ben ervan overtuigd dat als het andersom was, er allang duizenden Joden dood gingen elke dag.
#freefrederike
pi_119336170
Ik ben in principe onder veilige omstandigheden wel voor een Palestijnse staat, nu nog niet, maar het is ook niet iets dat je moet willen tegenhouden.
pi_119336407
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:49 schreef DeParo het volgende:
Ik ben in principe onder veilige omstandigheden wel voor een Palestijnse staat, nu nog niet, maar het is ook niet iets dat je moet willen tegenhouden.
We zien nu het gevolg van een paar jaar bestuur van Hamas in Gaza. Iedereen mag van alles richting Israël afschieten.

Tevens heb je de Westbank én de Gazastrook. De Palestijnen kunnnen niet alleen niet met Israël opschieten, als er meer dan één partij is, gaan ze elkaar afslachten. :|W

Zoals de massaslachting toen er rivaliteit was tussen Hamas en de Fatah partij.
pi_119336443
Hamas wilt een wapenstilstand. Ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren.
pi_119336491
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hamas wilt een wapenstilstand. Ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren.
Ja nogal logisch. Bijna al hun lanceerinstallaties doen t niet meer :s)
pi_119336505
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 04:21 schreef mark211175 het volgende:
Wat ik eigenlijk nooit heb begrepen is waarom de wereld een oogje dicht kneep, toen Israël na de 2e wereld oorlog werd gesticht. Was dit gewoon niet ordinaire landroof in het midden oosten en werd hierbij niet de bijbel als excuus gebruikt?
Een goedmakertje was het. Vergeving voor de holocaust.

Ik blijf het onzin vinden, er zijn nog zoveel meer volkeren die dan recht hebben op een eigen stuk land.
Ik kan het me wel voorstellen na alle verschrikkingen van WO2 dat veel Joden er graag naar toe wilden, maar als we nu kijken 65 jaar later kun je je afvragen: is dit het waard geweest? En hoe gaat dit verder lopen? Hoe zal het zijn over nog eens een paar decennia?
pi_119336506
Israel PM says ready to expand Gaza operation after Hamas resumed fire.

Bron: http://rt.com/news/hamas-israel-attack-gaza-983/
pi_119336550
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 09:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vijf dagen tegen een jaar vol raketten vind ik niet triest. Het is ook geen echte oorlog geworden en belangrijke doelwitten zijn toch uitgeschakeld zeg maar dus het kan er nog mee door.
Tja, tot hun tegenreactie waren er geen doden aan Israelische zijde.
Door niet te reageren met geweld is de lol voor de Palestijnen op een gegeven moment natuurlijk ook af. Ben het trouwens wel eens met het doden van die hamas-leider. Maar door in dichtbevolkte gebieden te gaan bombarderen laait het alleen maar weer op.

En apart dat ze vlak voor de verkiezingen wel gaan reageren na wel een jaar van raketten.
pi_119336561
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 09:46 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Daar is niks mis mee. Alleen het probleem is dus dat jouw utopie nooit werkelijk kan zijn. Nu terug naar de werkelijkheid: Ik ben tegen de Palestijnse staat omdat ik weet dat dat een gevaar zal zijn voor de Joden. :) Arabische politici kunnen gewoon niet omgaan met Joden, dus beter dat de Joden dan maar een soort gezag houden zoals dat nu is.

Ik ben ervan overtuigd dat als het andersom was, er allang duizenden Joden dood gingen elke dag.
Een nogal vreemde overtuiging.

Er wonen momenteel aardig wat joden is moslimlanden.
pi_119336577
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:49 schreef DeParo het volgende:
Welke "veilige omstandigheden"? En waarom "nu nog niet"? En wat bedoel je met "nu", nu tot 5 jaar? Aankomende 10 jaar?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119336604
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 09:46 schreef PizzaMizza het volgende:

...Ik ben tegen de Palestijnse staat omdat ik weet dat dat een gevaar zal zijn voor de Joden. :)
Wat is dan een oplossing voor dit conflict in jouw ogen?
Ik neem aan dat je sowieso tegen een staat bent waarin beide volkeren wonen.
Als je dan ook tegen een twee-staten oplossing bent, ben ik erg benieuwd wat jij in de realiteit dan als oplossing ziet in dit conflict.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119336701
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:34 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Welke "veilige omstandigheden"? En waarom "nu nog niet"? En wat bedoel je met "nu", nu tot 5 jaar? Aankomende 10 jaar?
Omdat zoals ik in mijn eerdere posts al zei:

We zien nu het gevolg van een paar jaar bestuur van Hamas in Gaza. Iedereen mag van alles richting Israël afschieten.

Tevens heb je de Westbank én de Gazastrook. De Palestijnen kunnnen niet alleen niet met Israël opschieten, als er meer dan één partij is, gaan ze elkaar afslachten. :|W

pi_119336718
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 09:40 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Precies zoals de map in 1947 werd verdeeld bedoel je? Toen er meer en beter land naar de joden ging?

quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:42 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Omdat zoals ik in mijn eerdere posts al zei:

Nee, je ziet wat er gebeurt als je Gaza jarenlang afsluit van de rest bande wereld.

En hoe Palestijnen onderling hun problemen oplossen moeten ze zelf weten, daar hebben ze jou of Israël niet bij nodig.
  zondag 18 november 2012 @ 10:48:31 #270
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119336796
Hoe zit het eigenlijk met de rakettenregen op Israël? Is die toegenomen, stabiel gebleven of afgenomen sinds het begin van de bombardementen?
pi_119336829
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef BorisDeLul het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de rakettenregen op Israël? Is die toegenomen, stabiel gebleven of afgenomen sinds het begin van de bombardementen?
Vanmorgen heeft Hamas er 9 afgevuurd ondanks de afspraak dat Israël niet meer zou bombarderen als er geen raketten meer werden afgevuurd.

Nu lijkt Israël er klaar mee te zijn en ze zijn klaar om de operatie behoorlijk uit te breiden..

bron: http://rt.com/news/hamas-israel-attack-gaza-983/
pi_119337007
Ook zijn er weer beschietingen vanuit Syrië afgevuurd op Israël vannacht..
  zondag 18 november 2012 @ 11:17:24 #273
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119337196
Netanyahu: Israel ready to 'significantly expand' Gaza operation

quote:
Prime Minister Benjamin Netanyahu said on Sunday that Israel is ready to "significantly expand" its operation against fighters in the Hamas-run Gaza Strip as it enters its fifth day.

"The army is prepared to significantly expand the operation," Netanyahu said at the start of the weekly cabinet meeting. "The soldiers are ready for any activity that could take place."

Israeli raids killed three children and critically wounded two more in Gaza early Sunday even as the army said there had been no rocket fire all night amid growing talk of a truce.

Aircraft also hit two media centers in Gaza City, wounding at least eight journalists, including one who lost his leg, emergency services said, as Egypt and France pressed efforts to broker a ceasefire and prevent an all-out ground war like that of 2008-9.

A senior Palestinian official in Gaza told AFP that amid serious efforts to end the violence, a deal could be reached later on Sunday or on Monday.

"There are serious talks to reach a truce, and it is possible that understandings will be reached today or tomorrow," the official said, speaking on condition of anonymity.

With France's top diplomat Laurent Fabius en route to the region to join the truce efforts, an Israeli air strike in central Gaza killed an 18-month-old boy and critically wounded his two young brothers, hours after warplanes killed two more children in the north.

The attacks came as towns and cities in southern Israel spent a quiet night with the military confirming that no rockets hit Israel between 9:00 pm (1900 GMT) on Saturday and 7:00 am (0500 GMT) on Sunday, when two struck the south.

The latest deaths took the overall toll in Gaza to 49 from Israeli strikes since Wednesday with more than 450 people injured, the emergency services said. Nine of the dead have been children.

Israel's pounding of Gaza through the night dented truce hopes raised by Egyptian President Mohamed Morsy after an emergency meeting of Arab foreign ministers in Cairo on Saturday.

Morsy told reporters his government was in "vigorous" communication with Israel and the Palestinians, with "some indications that there could be a ceasefire soon."

Hamas prime minister Ismail Haniyeh's office said he had had been in telephone talks with Morsy, who shares the Islamist group's roots and has moved to improve relations with Gaza's rulers since taking office in June, easing their long diplomatic isolation.

But Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu insisted there would only be a ceasefire if armed groups completely halt their fire on southern Israel, media reports said.

And Israeli police said five rockets were fired from Gaza early on Sunday, at least two of which hit.

Medics named the three children killed in Gaza as Tamer Abu Saeyfan, three, his sister Jumana Abu Saeyfan, one, and 18-month-old Iyyad Abu Khusa.

Health ministry spokesman Ashraf al-Qudra told AFP that the third child's two brothers, aged four and five, were "in critical condition."

The child death toll from Israel's Gaza air campaign has prompted outrage in the Arab and Islamic world, with Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan saying that sooner or later Israel would be held to account for the "massacre."

Israeli aircraft hit two media buildings in central Gaza, those of Al-Quds and Al-Aqsa television channels, wounding eight journalists and causing extensive damage, Qudra said.

Warships stationed off the coast of Gaza also entered the fray, firing more than a dozen shells into the enclave, an AFP correspondent reported.

The French foreign minister was to hold talks with top Israeli and Palestinian leaders during his whirlwind one-day mission to the region looking to build on the truce efforts of Arab and Turkish leaders.

The Egyptian president had voiced guarded optimism late on Saturday.

"There are some indications that there could be a ceasefire soon," he told a joint news conference in Cairo with the visiting Turkish premier. But there are "no guarantees."

Hamas chief Khaled Meshaal was also in Cairo for truce talks as the Arab League ministers held their emergency meeting on the conflict, a senior Hamas official said.

After the talks, the 22-member pan-Arab body said it would send a high-level delegation to Gaza, headed by its chief Nabil al-Araby, on Sunday or Monday "to affirm solidarity with the Palestinians."

But a senior official in the Hamas foreign ministry told AFP on Sunday that the meeting was not expected to take place before Monday.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119337373
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:17 schreef rakotto het volgende:
Netanyahu: Israel ready to 'significantly expand' Gaza operation

[..]

Oud nieuws..

Net zoals Hamas dat vanmorgen 9 raketten heeft afgevuurd ondanks afspraak dat Israël zou stoppen als Hamas het ook deed..
pi_119337607
Mooi, alles platbranden in dat roversnest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')